Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 46
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / AddStaticVehicleEx(modelid, x, y, z, angle, color1, color2, respawnidõ)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 16:24:07 »
Ezt a funkciót a jármûvek hozzáadásához használhatod egy játékmódban. Ez a funkció csak akkor tud jármûvet létrehozni, ha az OnGameModeInit eljárásban van, és azok a jármûvek, amik ezzel a funkcióval vannak létrehozva, törölhetetlenek. Nézd meg a CreateVehicle funkciót, ha szereted a játékbeli jármû létrehozást.
Paraméterek: (modelid, Float:spawn_x, Float:spawn_y, Float:spawn_z, Float:angle, color1, color2, respawn_delay) modelid Az a modell azonosító, ami a létrehozandó jármûé lesz. Float:spawn_X Az X koordinátája a jármûnek. Float:spawn_Y Az Y koordinátája a jármûnek. Float:spawn_Z A Z koordinátája a jármûnek. Float:angle A nézési iránya a jármûnek. color1 Az elsõ szín azonosító. color2 A második szín azonosító. respawn_delay Idõ percben, hogy ha egy megadott idõig nincs sofõr a jármûben, akkor újraéledjen. Az a jármû azonosító értékét kapjuk, amit létrehoztunk. Példa: [pawn]public OnGameModeInit() { AddStaticVehicleEx ( 520, 2109.1763, 1503.0453, 32.2887, 82.2873, 0, 1, 15 ); return 1; }[/pawn] 47
Függvények / SetVehicleHealth(vehicleid, Float:health)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 16:14:08 »
Beállítja egy bizonyos jármû életét.
Paraméterek: (vehicleid, Float:health) vehicleid Az a jármû azonosító, amelyiknek az életét állítsa. Float:health Az a szám, amennyi legyen a jármû élete. Megjegyzés: a maximum jármû élet 1000. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]if(strcmp(\"/javítmotor\", cmdtext, true) == 0) { new vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); SetVehicleHealth(vehicleid, 1000.0); SendClientMessage(playerid, COLOUR_WHITE, \"A jármû motorja megjavítva.\"); return 1; }[/pawn] 48
Függvények / RepairVehicle(vehicleid)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 16:10:33 »
Vizuálisan(külsõleg) megjavít egy jármûvet.
Paraméterek: (vehicleid) vehicleid Az a jármû azonosító, amit megjavítsunk. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (!strcmp(\"/javít\", cmdtext)) { if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, \"Nem ülsz autóban!\"); RepairVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, \"Az autód megjavítva!\"); return 1; } }[/pawn] 49
Függvények / GetPlayerVehicleID(playerid)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 16:06:32 »
A funkció lekéri, hogy a megadott játékos melyik azonosítójú jármûben ül.
Paraméterek: (playerid) playerid Az a játékos azonosító, akitõl lekérje, hogy melyik azonosítójú jármûben ül. A jármû azonosítójának értéket adja vissza, vagy 0 ad, ha nem ül autóban. Példa: [pawn]new vehicle; vehicle = GetPlayerVehicleID(playerid); if(vehicle > 0) { AddVehicleComponent(vehicle, 1010); }[/pawn] 50
Függvények / PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, seatid)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 16:02:56 »
Egy bizonyos játékost beletesz egy bizonyos jármûbe.
Paraméterek: (playerid,vehicleid,seatid) playerid Az a játékos azonosító, akit belerakjon a jármûbe. vehicleid Az a jármû azonosító, amibe belerakja a játékost. seatid Az az ülés azonosító, ahova rakja a játékost. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Ülések: 0 - Sofõr 1 - Anyós ülés 2 - Bal hátsó ülés 3 - Jobb hátsó ülés 4+ - További ülések (kócs, busz, stb.) Példa: [pawn]public OnPlayerEnterVehicle(playerid,vehicleid,ispassanger) { PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, 0); return 1; }[/pawn] Fontos megjegyzés: Ha az ülõhely érvénytelen, vagy foglalt, a játékos crashel, ha kiszáll a jármûbõl. TIPP: Használd a GetPlayerVehicleSeat funkciót, hogy ellenõrizd, hogy foglalt-e az ülõhely. 51
Függvények / RemovePlayerFromVehicle(playerid)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 15:57:02 »
Kiszállít egy bizonyos játékost egy jármûbõl.
Parameters: (playerid) playerid A játékos azonosító, akit kiszállítunk a jármûbõl Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Megjegyzés: a kiszállási animációt a további játékosok nem látják. Példa: [pawn]public OnPlayerUpdate(playerid) { if(GetPlayerVehicleID(playerid) == 1 && GetPlayerMoney(playerid) < 5000) { RemovePlayerFromVehicle(playerid); } return 1; }[/pawn] 52
Függvények / DestroyVehicle(vehicleid)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 15:54:39 »
Töröl, eltûntet egy jármûvet, ami már korábban lett létrehozva.
Paraméterek: (vehicleid) vehicleid Az a jármû azonosító, amit törölni fogunk. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, \"/kocsitöröl\", true) == 0) { new currentveh; currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid); DestroyVehicle(currentveh); return 1; } return 0; }[/pawn] 53
Függvények / TogglePlayerSpectating(playerid, toggle)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 15:51:14 »
Egy játékost nézõvé tesz.
Megjegyzés: Ha a nézõi mód ki van kapcsolva, az OnPlayerSpawn eljárás automatikusan elõhívódik. Paraméterek: (playerid, toggle) playerid A játékos azonosító, akinek engedélyezzük/tiltjuk toggle 1 az engedélyezéshez, 0 a tiltáshoz Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { TogglePlayerSpectating(playerid, 1); PlayerSpectatePlayer(playerid, killerid); return 1; }[/pawn] 54
Függvények / PlayerSpectateVehicle(playerid, targetvehicleid, mode)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 15:48:22 »
Egy bizonyos játékos egy megadott jármûvet néz.
Paraméterek: (playerid, targetvehicleid, mode = SPECTATE_MODE_NORMAL) playerid A játékos azonosító, aki a nézõ lesz targetvehicleid Az a jármû azonosító, amit a nézõ nézni fog. mode Nézõi mód. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Important Note: Order is CRITICAL! Ensure that you use TogglePlayerSpectating before PlayerSpectateVehicle. Példa: [pawn]TogglePlayerSpectating(playerid, 1); PlayerSpectateVehicle(playerid, specvehicleid);[/pawn] 55
Függvények / PlayerSpectatePlayer(playerid, targetplayerid, mode)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 15:45:07 »
Egy bizonyos játékos tud egy másik játékost nézni.
Paraméterek: (playerid, targetplayerid, mode = SPECTATE_MODE_NORMAL) playerid Az a játékos azonosító, aki a nézõ lesz targetplayerid Az a játékos azonosító, akit nézni fog a nézõ mode Az a mód, amivel nézni fogjuk (opcionális) Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Fontos megjegyzés: A sorrend kritikus! Gyõzõdj meg arról, hogy használod-e a PlayerSpectatePlayer elõtt TogglePlayerSpectating funkciót. Példa: [pawn]public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { TogglePlayerSpectating(playerid, 1); PlayerSpectatePlayer(playerid, killerid); return 1; }[/pawn] 56
Minecraft / Minecraft Tutorialok - Cole« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 11:10:54 »
Sziasztok.
Csinálgatok néha 1-1 Minecraftos tutorialt. Ajtó készítés pistonokkal http://www.youtube.com/watch?v=MWQrlQfitlQ Ajánlott felbontás: 1080p/720p Ágyú készítés http://www.youtube.com/watch?v=uY3AsXVN0vM Ajánlott felbontás: 1080p/720p 57
Függvények / GetPlayerObjectRot(playerid, objectid, &Float:RotX, &Float:RotY, &Float:RotZ)« Dátum: 2011. Szeptember 17. - 07:24:13 »
Ez a funkció arra jó, hogy lekérjük egy object jelenlegi rotációját. A rotáció 3 változóba mentõdik el.
Paraméterek: (playerid, objectid, &Float:RotX, &Float:RotY, &Float:RotZ) playerid Az a játékos, amelyiknél ez az object van. objectid Annak az objectnek az ID-je, aminek a rotációját szeretnénk lekérni. Float:X Az a variáció, amiben tároljuk az X rotációt. Float:Y Az a variáció, amiben tároljuk az Y rotációt. Float:Z Az a variáció, amiben tároljuk az Z rotációt. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]GetPlayerObjectRot( playerid, objectid, RotX, RotY, RotZ );[/pawn] 59
Függvények / GetVehiclePos(vehicleid, Float:X, Float:Y, Float:Z)« Dátum: 2011. Szeptember 16. - 17:58:50 »
Lekéri egy megadott jármû x, y, z koordinátáját, és változóban tárolja ezeket.
Paraméterek: (vehicleid, &Float:X, &Float:Y, &Float:Z) vehicleid A jármû azonosítója. Float:X Az a változó, amiben tárolja az X koordinátát. Float:Y Az a változó, amiben tárolja az Y koordinátát. Float:Z Az a változó, amiben tárolja az Z koordinátát. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, \"/vehpos\", true) == 0) { new currentveh; currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid); new Float:vehx, Float:vehy, Float:vehz; GetVehiclePos(currentveh, vehx, vehy, vehz); new vehpostext[96]; format(vehpostext, sizeof(vehpostext), \"A jelenlegi autód pozíciója: %f, %f, %f\", vehx, vehy, vehz); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, vehpostext); return 1; } return 0; }[/pawn] 60
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / TextDrawShowForPlayer / TextDrawShowForAll / TextDrawHideForPlayer / TextDrawHideForAll« Dátum: 2011. Szeptember 15. - 19:51:23 »
TextDrawShowForPlayer:
Megmutat egy bizonyos játékosnak egy úgynevezett \"Textdraw\"-ot. Paraméterek: (playerid, Text:text) playerid Az a játékos azonosító, akinek megmutassa a textdrawot text A textdraw azonosítója. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. TextDrawHideForPlayer: Elrejt egy bizonyos játékosnak egy úgynevezett \"Textdraw\"-ot. Paraméterek: (playerid, Text:text) playerid Az a játékos azonosító, akinek elrejtse a textdrawot text A textdraw azonosítója. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]new Text:Textdraw[MAX_PLAYERS]; public OnPlayerConnect(playerid) { Textdraw[playerid] = TextDrawCreate( ... ); return 1; } public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { TextDrawDestroy(Textdraw[playerid]); return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { TextDrawShowForPlayer(playerid, Textdraw[playerid]); return 1; } public OnPlayerDeath(playerid, reason) { TextDrawHideForPlayer(playerid, Textdraw[playerid]); return 1; }[/pawn] TextDrawShowForAll: Megmutat minden játékosnak egy bizonyos textdrawot. Paraméterek: (Text:text) text A textdraw azonosító, amit mutasson. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. TextDrawHideForAll: Elrejt egy bizonyos textdrawot mindenkinek. Paraméterek: (Text:text) text A textdraw azonosító, amit elrejtsen. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn] new mytd; mytd = TextDrawCreate(...); //Csatlakozáskor: TextDrawShowForAll(mytd); //Lekapcsolódáskor: TextDrawHideForAll(mytd);[/pawn] |