Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 16
Függvények / TextDrawBoxColor(Text:text, color)« Dátum: 2011. Szeptember 20. - 23:28:51 »
Beállítja egy textdraw box színét (csak akkor, ha a TextDrawUseBox paraméter 1.)
Paraméterek: (Text:text, color) text A textdraw, aminek a színét cserélni kell color A szín. Az átlátszóság az alfa színintenzitás szerint állítódik be. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. 17
Függvények / TextDrawBackgroundColor(Text:text, color)« Dátum: 2011. Szeptember 20. - 23:25:42 »
Beállítja egy bizonyos textdraw hátterének színét.
Paraméterek: (Text:text, color) text Az a textdraw azonosító, aminek a háttere színét állítjuk be. color Az a szín, amire beállítjuk a hátteret. Megjegyzés: Ha a TextDrawSetOutline használt, és nagyobb, mint 0, akkor a vázlat színe ugyan az lesz, mint amit beállítunk. A szín változtatása látszik, miután a TextDrawColorban szín lett használva. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]new Text:Mytextdraw; public OnGameModeInit() { MyTextdraw= TextDrawCreate(320.0, 425.0, \"Ez egy példa.\"); TextDrawUseBox(MyTextdraw, 1); TextDrawBackgroundColor(MyTextdraw, 0xFFFFFFFF); return 1; }[/pawn] 18
Függvények / TextDrawAlignment(Text:text, alignment)« Dátum: 2011. Szeptember 20. - 23:20:40 »
Beállítja egy bizonyos textdraw igazítását.
Paraméterek: (Text:text, alignment) Text:text A Textdraw azonosító, aminek az igazítását állítjuk be. alignment 1 - balra igazított, 2 - középre igazított, 3 - jobbra igazított Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]new Text:MyTextdraw; public OnGameModeInit() { MyTextdraw= TextDrawCreate(320.0, 425.0, \"Ez egy példa textdraw\"); TextDrawAlignment(MyTextdraw, 2); return 1; }[/pawn] 19
Függvények / SetVehicleZAngle(vehicleid, &Float:z_angl)« Dátum: 2011. Szeptember 20. - 23:15:35 »
Beállítja egy bizonyos jármû rotációját.
Paraméterek: (vehicleid, &Float:z_angl) vehicleid A jármû azonosító, amit elforgatunk. Float:z_angl Az a változó, amiben a forgatási szöget tároljuk. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, \"/flip\", true) == 0) { new currentveh; new Float:angle; currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid); GetVehicleZAngle(currentveh, angle); SetVehicleZAngle(currentveh, angle); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, \"Your vehicle has been flipped.\"); return 1; } return 0; }[/pawn] 20
Függvények / SetVehicleVirtualWorld(vehicleid, worldid)« Dátum: 2011. Szeptember 20. - 23:13:40 »
Ezzel a funkcióval egy jármûvet tudsz egy virtuális világba áthelyezni.
Paraméterek: (vehicleid,worldid) vehicleid Az a jármû azonosító, amit át szeretnél helyezni a megadott virtuális világba. worldid Az a virtuális világ azonosító, amibe át szeretnéd helyezni a megadott jármûvet. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]SetVehicleVirtualWorld(GetPlayerVehicleID(playerid), 10);[/pawn] 21
Függvények / SetVehiclePos(vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 23:22:12 »
Új pozíciót ad egy jármûnek.
Megjegyzés: Ez a funkció csak akkor mûködik, ha a jármû létezik. Fontos megjegyzés: Egy üres jármû nem esik le, miután az égbe lett teleportálva. Paraméterek: (vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z) vehicleid Az a jármû azonosító, aminek új pozíciót adunk. Float:x Az a változó, amiben tároljuk az X koordinátát. Float:y Az a változó, amiben tároljuk az Y koordinátát. Float:z Az a változó, amiben tároljuk a Z koordinátát. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]SetVehiclePos(1, 123.456, 123.456, 12.34);[/pawn] 22
Függvények / LinkVehicleToInterior(vehicleid, interiorid)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 23:17:34 »
Betesz egy jármûvet egy belsõ helyiségbe. (interior) Ez pl. stadiumoknál, arénáknál jó.
Paraméterek: (vehicleid, interiorid) vehicleid Jármû azonosító interiorid Belsõ(interior) azonosító Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: Egy statikus jármû kapcsolása interiorhoz: [pawn] public OnGameModeInit() { new vehicle1 = AddStaticVehicle(559,2543.7505,-21.8345,27.1899,52.6054,53,79); LinkVehicleToInterior(vehicle1, 6); }[/pawn] 23
Függvények / IsPlayerInVehicle(playerid, vehicleid)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 23:12:37 »
Ellenõrzi, hogy egy megadott játékos egy megadott jármûben van-e.
Paraméterek: (playerid,vehicleid) playerid A játékos azonosító, akitõl lekérjük, hogy a jármûben van-e. vehicleid A jármû azonosító, amitõl lekérjük, hogy benne van-e az adott játékos. A visszatérített érték hamis lesz, ha a játékos nincs a jármûben, és igaz, ha benne ül. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, \"/autóm\", true) == 0) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, 32)) { SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFFFF,\"Te a 32 azonosítójú jármûben ülsz!\"); } return 1; } return 0; }[/pawn] 24
Függvények / GetVehicleZAngle(vehicleid, &Float:z_angl)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 23:09:44 »
Lekérjük, majd elmentjük egy jármû z rotációját egy változóba.
Paraméterek: (vehicleid, &Float:z_angl) vehicleid A jármû azonosító, amitõl lekérjük a rotációt. Float:z_angl A változó, amiben tároljuk a rotációt. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, \"/vehrot\", true) == 0) { new currentveh; new Float:z_rot; new message[32]; currentveh = GetPlayerVehicleID(playerid); GetVehicleZAngle(currentveh, z_rot); format(message, sizeof(message), \"A jelenlegi rotáció: %f\", z_rot); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, message); return 1; } return 0; }[/pawn] 25
Függvények / GetVehicleVirtualWorld(vehicleid)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 23:07:31 »
Ezzel a funkcióval lekérheted egy jármû virtuális világát.
Paraméterek: (vehicleid) vehicleid A jármû azonosító, aminek lekérjük a virtuális világát. A virtuális világ azonosítóját adja vissza értékként. Példa: [pawn]new world; world = GetVehicleVirtualWorld(vehicleid); SetPlayerVirtualWorld(playerid, world);[/pawn] 26
Függvények / GetVehicleVelocity(vehicleid, &Float:x, &Float:y, &Float:z)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 23:04:53 »
Lekéri egy megadott jármû mozgási sebességét három irányban: X, Y és Z.
Paraméterek: (vehicleid, &Float:x, &Float:y, &Float:z) vehicleid Az a jármû azonosító, aminek lekérjük a sebességét. &Float:x Az a változó, amibe mentsük a jármû sebességét X irányban. &Float:y Az a változó, amibe mentsük a jármû sebességét Y irányban. &Float:z Az a változó, amibe mentsük a jármû sebességét Z irányban. A funkció önmagának nem ad vissza semmilyen értéket. Az X, Y, és a Z sebesség értékét a megadott változókban tárolódnak. Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (!strcmp(\"/sebesség\", cmdtext) && IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new Float:Velocity[3], output[80]; GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), Velocity[0], Velocity[1], Velocity[2]); format(output, sizeof(output), \"X%f, Y%f, Z%f a sebességed.\", Velocity[0], Velocity[1], Velocity[2]); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, output); return 1; } return 0; }[/pawn] 27
Függvények / UpdateVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, tires)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 22:57:32 »
Egy megadott jármû kárainak beállítására használatos.
Paraméterek: (vehicleid, panels, doors, lights, tires) vehicleid Az a jármû azonosító, aminek a kárait állítjuk be. panels A panelek kárainak értéke. doors Az ajtók kárainak értéke. lights A lámpák kárainak értéke. tires A gumik kárainak értéke. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]new panels, doors, lights, tires; GetVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, tires); UpdateVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, 15);[/pawn] 28
Függvények / GetVehicleDamageStatus(vehicleid, &panels, &doors, &lights, &tires)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 22:52:57 »
Lekéri egy bizonyos jármû kárait.
Paraméterek: (vehicleid, &panels, &doors, &lights, &tires) vehicleid Az a jármû azonosító, amitõl lekérjük a kárt. panels Az a változó, amiben tároljuk a panelek kárát. doors Az a változó, amiben tároljuk az ajtók kárát. lights Az a változó, amiben tároljuk a lámpák kárát. tires Az a változó, amiben tároljuk a gumik kárát. Példa: [pawn]new panels,doors,lights,tires; GetVehicleDamageStatus(vehicleid,panels,doors,lights,tires); printf(\"Jármû státusz : [Panelek] : %d - [Ajtók] : %d - [Lámpák] : %d - [Gumik] : %d\",panels,doors,lights,tires);[/pawn] 29
Függvények / RemoveVehicleComponent(vehicleid, componentid)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 00:06:42 »
Eltávolít egy komponenst egy jármûrõl.
Paraméterek: (vehicleid, componentid) vehicleid A jármû azonosítója, amitõl lekérjük a komponenst. componentid A komponens azonosító, amit törlünk. Ez a funkció nem ad vissza semmilyen értéket. Példa: [pawn]RemoveVehicleComponent(1,1010);[/pawn] 30
Függvények / GetVehicleComponentType(component)« Dátum: 2011. Szeptember 19. - 00:04:48 »
Lekérdezzük, hogy milyen típusú a komponens azonosítója.
Paraméterek: (component) component A komponens azonosító, amit ellenõrzünk. Érték: A komponens slot azonosítója a komponenshez (újabb értelmes mondat.. ) Példa: [pawn]public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(!strcmp(cmdtext,\"/nitro\",true)) { if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return SendClientMessage(playerid,0xFF0000AA,\"Nem ülsz autóban!\"); if(GetVehicleComponentInSlot(GetPlayerVehicleID(playerid),GetVehicleComponentType(1010)) != 1010) { AddVehicleComponent(GetPlayerVehicleID(playerid),1010); PlayerPlaySound(playerid,1133,0.0,0.0,0.0); } return 1; } return 0; }[/pawn] |