Szerző Téma: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)  (Megtekintve 6369 alkalommal)

+3 Show voters
Sziasztok.
Ma nézegettem az új hozzászólásokat, és megláttam, hogy kurta999 belinkelt egy nagyon hasznos kis tutorialt. Mivel nekem is jól jön, lefordítom nektek. :)
(remélem nem haragszik meg :P)
<Eredeti Link>
A SA:MP 0.3c-s verziója óta létezik egy hasznos funkció, miszerint csatolhatunk objekteket egy jármûhöz.
\"width=500http://mathpudding.com/topsecretsamp/DFT%20ramps.jpg[/img]
vagy
\"lioncage.jpg\"
A koordináták lekérése nem túl egyszerû.
DE hogy ezt orvosoljuk, szerezzük be JernejL MapEditor-ját innen!
Egyszerû az egész:
- Adjuk hozzá egy jármûvet a map-hoz
- Tegyük a következõ koordinátákra (forgatás nélkül): 0, 0, 0
- Menjünk oda a kamerával (a Views fülnél használjuk a Point camera at these coords funkciót)
- Töröljük a földet ami alatta van
- Most már elhelyezheted az objekteket a jármûvön. Ha kész, menj a Show Code-ra
Innentõl használhatod a CreateObject funkciók paramétereit az AttachObjectToVehicle-nél is.
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 31. - 14:54:57 írta Zinthos »

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #1 Dátum: 2011. december 31. - 14:48:00 »
0 Show voters
Nagyon jó leírás, köszi :D
ui: Ez mûködik MTA-val is?

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #2 Dátum: 2011. december 31. - 14:51:29 »
+1 Show voters
Idézetet írta: 1ST_Chr date=1325339280\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nagyon jó leírás, köszi :D
ui: Ez mûködik MTA-val is?
 
Végül is igen, csak nem tudod olyan pontosan leilleszteni a jármûvet. (azt hiszem, de nem használok mta-t)

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #3 Dátum: 2011. december 31. - 14:58:40 »
0 Show voters
rendben majd megpróbálom, köszi a választ :)

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #4 Dátum: 2011. december 31. - 15:04:30 »
0 Show voters
Miért ne mûködne?
Leraksz egy kocsit, rápakolod az objectokat. A kocsit FORGÁS nélkül rakd le! Tehát a kocsi Z tengeje 0.0 legyen!
Ez azért fontos, hogy ne keveredjen. Aki kicsit gondolkodik, az rájön, hogy miért.
Ha az object már rajta van a kocsin, akkor az úgy is hozzá van kapcsolva és a kocsival együtt mozog, szóval nincs probléma.
Átkonvertálod a kocsit és az objectokat, aztán a kocsi X kordinátáját kivonod az object X kordinátájából és megkapod, hogy mennyi az object X Offset-je.
Y és Z-vel ugyanígy.
Amikor kivontad, akkor létrehozod az objectot valahol. Aztán a kapott offsetokat beírod az AttachObjectToVehicle()-hez és meg is van.
« Utoljára szerkesztve: 2011. december 31. - 15:08:43 írta kurta999 »

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #5 Dátum: 2012. január 01. - 01:59:04 »
0 Show voters
és játékosra rakható objektumokról nincs ilyesmi tutorial?

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #6 Dátum: 2012. január 01. - 02:16:36 »
0 Show voters
Idézetet írta: 1ST_Chr date=1325379544\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
és játékosra rakható objektumokról nincs ilyesmi tutorial?
 
Ugyan így kell. Errõl azért nincs tutorial, mert ingame is meg lehet oldani a Hold Studio-val.

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #7 Dátum: 2012. január 01. - 02:22:13 »
0 Show voters
Idézetet írta: Zinthos date=1325380596\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


és játékosra rakható objektumokról nincs ilyesmi tutorial?
 
Ugyan így kell. Errõl azért nincs tutorial, mert ingame is meg lehet oldani a Hold Studio-val.
 
[/quote]
Vagy csinálsz egy szimpla parancsot, amiben megtudod adni az összes paramétert és elszórakozol vele.
Én szinte minden holding objectot úgy csináltam.

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #8 Dátum: 2012. január 01. - 14:18:44 »
0 Show voters
okés, kösz a válaszokat

Nem elérhető Ezel

  • 177
    • Profil megtekintése
[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #9 Dátum: 2012. január 05. - 11:11:52 »
0 Show voters
Figy egy darabig értem.. Az a kérdésem, hogy ahogy a képen is látható a képernyõt nem tudom elsõtétiteni feketére pedig kellene, mert hanem nem látszik az index object

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #10 Dátum: 2012. január 05. - 13:47:36 »
0 Show voters
Idézetet írta: Ezel date=1325758312\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Figy egy darabig értem.. Az a kérdésem, hogy ahogy a képen is látható a képernyõt nem tudom elsõtétiteni feketére pedig kellene, mert hanem nem látszik az index object
 
Nem értelek. Semmilyen képernyõt nem kell elsötétíteni.

xTomiX

  • Vendég
[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #11 Dátum: 2012. január 05. - 17:36:49 »
0 Show voters
Nekem valamiert nem akarja feltenni az objectet a jarmure pedig igy kene valahogy lennie nem?
[pawn]AttachObjectToVehicle(1097, 411, -0.01, -0.25, 0.84,   0.00, 0.00, 0.00);[/pawn]

[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #12 Dátum: 2012. január 05. - 17:50:54 »
0 Show voters
http://wiki.sa-mp.com/wiki/CreateObject
http://wiki.sa-mp.com/wiki/AttachObjectToVehicle
Az egyezõ paramétereket helyettesítsd.
Pl. az OffsetX helyére az X paramétert, a rZ helyére meg a RotZ paramétert.

xTomiX

  • Vendég
[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #13 Dátum: 2012. január 05. - 19:26:55 »
0 Show voters
Idézetet írta: kurta999 date=1325788678\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Csoda is lenne, ha jó lenne..
Milliárd helyen le van írva, hogy NEM model ID-t kell beírni, hanem az OBJECT ID-jét, amit a CreateObject() visszaadott!
 
mind1 egyszeruen nemertem
« Utoljára szerkesztve: 2012. január 05. - 19:51:44 írta xTomiX »

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
[Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
« Válasz #14 Dátum: 2012. január 05. - 19:37:58 »
0 Show voters
Csoda is lenne, ha jó lenne..
Milliárd helyen le van írva, hogy NEM model ID-t kell beírni, hanem az OBJECT ID-jét, amit a CreateObject() visszaadott!

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal