GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Leírások/Útmutatók => A témát indította: palesz_88 - 2011. December 29. - 19:35:51

Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: palesz_88 - 2011. December 29. - 19:35:51
Sziasztok.
Ma nézegettem az új hozzászólásokat, és megláttam, hogy kurta999 belinkelt egy nagyon hasznos kis tutorialt. Mivel nekem is jól jön, lefordítom nektek. :)
(remélem nem haragszik meg :P)
<Eredeti Link>
A SA:MP 0.3c-s verziója óta létezik egy hasznos funkció, miszerint csatolhatunk objekteket egy jármûhöz.
\"width=500http://mathpudding.com/topsecretsamp/DFT%20ramps.jpg[/img]
vagy
\"lioncage.jpg\"
A koordináták lekérése nem túl egyszerû.
DE hogy ezt orvosoljuk, szerezzük be JernejL MapEditor-ját innen!
Egyszerû az egész:
- Adjuk hozzá egy jármûvet a map-hoz
- Tegyük a következõ koordinátákra (forgatás nélkül): 0, 0, 0
- Menjünk oda a kamerával (a Views fülnél használjuk a Point camera at these coords funkciót)
- Töröljük a földet ami alatta van
- Most már elhelyezheted az objekteket a jármûvön. Ha kész, menj a Show Code-ra
Innentõl használhatod a CreateObject funkciók paramétereit az AttachObjectToVehicle-nél is.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: 1ST_Chr - 2011. December 31. - 14:48:00
Nagyon jó leírás, köszi :D
ui: Ez mûködik MTA-val is?
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: palesz_88 - 2011. December 31. - 14:51:29
Idézetet írta: 1ST_Chr date=1325339280\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Nagyon jó leírás, köszi :D
ui: Ez mûködik MTA-val is?
 
Végül is igen, csak nem tudod olyan pontosan leilleszteni a jármûvet. (azt hiszem, de nem használok mta-t)
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: 1ST_Chr - 2011. December 31. - 14:58:40
rendben majd megpróbálom, köszi a választ :)
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: kurta999 - 2011. December 31. - 15:04:30
Miért ne mûködne?
Leraksz egy kocsit, rápakolod az objectokat. A kocsit FORGÁS nélkül rakd le! Tehát a kocsi Z tengeje 0.0 legyen!
Ez azért fontos, hogy ne keveredjen. Aki kicsit gondolkodik, az rájön, hogy miért.
Ha az object már rajta van a kocsin, akkor az úgy is hozzá van kapcsolva és a kocsival együtt mozog, szóval nincs probléma.
Átkonvertálod a kocsit és az objectokat, aztán a kocsi X kordinátáját kivonod az object X kordinátájából és megkapod, hogy mennyi az object X Offset-je.
Y és Z-vel ugyanígy.
Amikor kivontad, akkor létrehozod az objectot valahol. Aztán a kapott offsetokat beírod az AttachObjectToVehicle()-hez és meg is van.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: 1ST_Chr - 2012. Január 01. - 01:59:04
és játékosra rakható objektumokról nincs ilyesmi tutorial?
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: palesz_88 - 2012. Január 01. - 02:16:36
Idézetet írta: 1ST_Chr date=1325379544\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
és játékosra rakható objektumokról nincs ilyesmi tutorial?
 
Ugyan így kell. Errõl azért nincs tutorial, mert ingame is meg lehet oldani a Hold Studio-val.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: kurta999 - 2012. Január 01. - 02:22:13
Idézetet írta: Zinthos date=1325380596\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


és játékosra rakható objektumokról nincs ilyesmi tutorial?
 
Ugyan így kell. Errõl azért nincs tutorial, mert ingame is meg lehet oldani a Hold Studio-val.
 
[/quote]
Vagy csinálsz egy szimpla parancsot, amiben megtudod adni az összes paramétert és elszórakozol vele.
Én szinte minden holding objectot úgy csináltam.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: 1ST_Chr - 2012. Január 01. - 14:18:44
okés, kösz a válaszokat
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: Ezel - 2012. Január 05. - 11:11:52
Figy egy darabig értem.. Az a kérdésem, hogy ahogy a képen is látható a képernyõt nem tudom elsõtétiteni feketére pedig kellene, mert hanem nem látszik az index object
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: palesz_88 - 2012. Január 05. - 13:47:36
Idézetet írta: Ezel date=1325758312\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Figy egy darabig értem.. Az a kérdésem, hogy ahogy a képen is látható a képernyõt nem tudom elsõtétiteni feketére pedig kellene, mert hanem nem látszik az index object
 
Nem értelek. Semmilyen képernyõt nem kell elsötétíteni.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: xTomiX - 2012. Január 05. - 17:36:49
Nekem valamiert nem akarja feltenni az objectet a jarmure pedig igy kene valahogy lennie nem?
[pawn]AttachObjectToVehicle(1097, 411, -0.01, -0.25, 0.84,   0.00, 0.00, 0.00);[/pawn]
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: palesz_88 - 2012. Január 05. - 17:50:54
http://wiki.sa-mp.com/wiki/CreateObject
http://wiki.sa-mp.com/wiki/AttachObjectToVehicle
Az egyezõ paramétereket helyettesítsd.
Pl. az OffsetX helyére az X paramétert, a rZ helyére meg a RotZ paramétert.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: xTomiX - 2012. Január 05. - 19:26:55
Idézetet írta: kurta999 date=1325788678\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Csoda is lenne, ha jó lenne..
Milliárd helyen le van írva, hogy NEM model ID-t kell beírni, hanem az OBJECT ID-jét, amit a CreateObject() visszaadott!
 
mind1 egyszeruen nemertem
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: kurta999 - 2012. Január 05. - 19:37:58
Csoda is lenne, ha jó lenne..
Milliárd helyen le van írva, hogy NEM model ID-t kell beírni, hanem az OBJECT ID-jét, amit a CreateObject() visszaadott!
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: palesz_88 - 2012. Január 06. - 14:07:16
Idézetet írta: xTomiX date=1325788015\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14906\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic


Csoda is lenne, ha jó lenne..
Milliárd helyen le van írva, hogy NEM model ID-t kell beírni, hanem az OBJECT ID-jét, amit a CreateObject() visszaadott!
 
mind1 egyszeruen nemertem
 
[/quote]
Egy példa:
 
new csatoltobjekt;
// OnGameModeInit
CreateObject(1111, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
// Mindegy, hogy hol
AttachObjectToVehicle(csatoltobjekt, 411, -0.01, -0.25, 0.84,   0.00, 0.00, 0.00)
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: xTomiX - 2012. Január 06. - 17:37:26
Igyse megy
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: kurta999 - 2012. Január 06. - 19:22:31
[pawn]
new
iObject = CreateObject(1111, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0),
iCar = CreateVehicle(522, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, -1, -1);
AttachObjectToVehicle(iObject, iCar, -0.01, -0.25, 0.84,   0.00, 0.00, 0.00)
[/pawn]
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: OG_Loc ™ - 2012. Január 06. - 22:43:03
kosz erre szuksegem volt!
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: The - 2012. Január 07. - 14:15:52
Szép leírás!
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: Ezel - 2012. Január 21. - 15:53:43
Mennyi a narancssárga index object id?
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: lackos888 - 2012. Január 21. - 16:55:50
19294 ez az idje.
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: Yakuza™ - 2012. Augusztus 15. - 16:35:33
nekem ez nem mûködik :S
Semmise
Cím: [Leírás] Jármûhöz csatolt objektek létrehozása egyszerûen (MapEditor)
Írta: D4N13L - 2012. Augusztus 15. - 16:40:42
Yakuza nekem se mûkszik! :(