Szerző Téma: [piszk.] Alap Pickupok készítése és használata  (Megtekintve 718 alkalommal)

Nem elérhető Olie

  • 892
  • Roleplay Õrült
    • Profil megtekintése
[piszk.] Alap Pickupok készítése és használata
« Dátum: 2012. Szeptember 27. - 14:58:42 »
0
Lecke anyaga: Alap Pickupok készítése és használata.


Sziasztok!
Ebben a leckében elmagyarázom, (és kis sikerrel megtanítom) hogy hogyan készítsünk el alap pickupokat, valamint hogyan érjünk el a pickup \"felvételekor\" hatást.
Elõször is, szükségünk lesz a függvénykönyvtárunkra...
 

#include <a_samp>

 
Létre kell hogy hozzunk egy változót. Ez nálam \"SajatPickup\" lesz.
 

new SajatPickup;

 
Oké, most szükségünk lesz az OnGameModeInit nevû funkcióra.
 

public OnGameModeInit()
{
}

 
Akkor most jön az, hogy:
 

SajatPickup = CreatePickup(modell, típus, X, Y, :Z, VirtuálisVilág);

 
A Modellbõl rengeteg van. Minden, amit valaha láttatok, forgó zöld és kék házak, dollárjelek, i betûk, drogjelek, kevlár, szivecske, bomba, lemezecske, mind mind pickup.
A Késõbbiek során én a 1242-t, azaz a Kevlárt fogom használni.
Típus: Itt is különbözõ típus van. Van ami eltûnik, ha valaki felveszi, és soha többet nem jön vissza. Van ami eltûnik, ha felveszik, de pár mp múlva megjelenik, olyan is van, ami nem tûnik el.
Sõt, egy pickup akár fel is robbanhat, ha olyan a típusa!
X, Y, Z: A Pickup koordinátái. Itt a bemutatóscriptben a 0;0;0;-t fogom használni.
VirtuálisVilág: Megadja, hogy a pickup melyik virtuális világban jelenjen meg. Ha ez az érték -1, akkor az összes Virtuális Világban megjelenik.
Szóval, akkor nézzünk egy ilyet:
 

public OnGameModeInit()
{
SajatPickup = CreatePickup(1242, 2, 0, 0, 0, -1); //
return 1;
}

 
Ezzel létrehoztunk egy Kevlár alakú pickupot, ami Blueberry farm közepén van, ha felveszik, eltûnik, de bizonyos idõ után újra megjelenik.
Attól függetlenül, hogy ez a pickup kevlár alakú, bármit tud csinálni.
Egy Kevlár alakú pickup is ugyanúgy tud életet tölteni, vagy minigunt adni, mint egy Kapszula alakú pickup Bannolni a szerverrõl.
Mindjárt megértitek, hogy mire is gondolok :)
Szóval, hogy is mûködik?
Már létezik a SajatPickup nevû pickup Blueberry farmon, de egyenlõre nem csinál semmit.
Szükségünk van az OnPlayerPickUpPickup funkcióra.
 

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)

 
Ennek a segítségével oldjuk meg, hogy a pickup csináljon valamit :)
Így:
 

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) //Funkció
{
if(pickupid == SajatPickup) //Ha a Pickup a SajatPickup
{
SetPlayerArmour(playerid, 100); //Feltölti a Kevit 100-ra
SendClientMessage(playerid, 0x0FFF, \"Kevi feltöltve! :)\"); //Dob egy Kliensüzenetet
}

 
Egyszerû, ugye? :)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal