SA-MP 0.3.8 RC A 0.3.8 SA-MP verzió mostantól támogatja a
szerver-oldali egyéni modellezéseket. Mostantól a tárgyak és a karakter kinézet modellezések támogatottak, több opció lesz elérhető a közel jövőben. Ez a verzió egy nagy fejlesztés pár szerver számára, 0.3.8 verzió csak \'korai RC\' publikálásnak van kihirdetve egyenlőre. A szerver tulajdonosoknak így van idejük tervezni és gondolkozni, hogy mit hogyan csináljanak. Bele fog telni egy kis időbe mire előkészül a teljes verzió, szóval ha találnátok hibákat jelezzétek a hivatalos fórumon és legyetek türelmesek a javítására és újra publikálására.
Néhány új biztonsági funkciók lettek hozzáadva klienshez ami a modellezést érinti, ezek még nem lettek engedélyezve a jelenlegi kliens építésében. A mostani RC verziót olyan emberekkel teszteld akiben megbízol mivel a GTA:SA modellezési formátumokban lehetnek
ismeretlen biztonsági hibák is.
Pontosabban hogyan működik a modellezés? Az egyéni modellezések el vannak raktározva a SA-MP szerverrel, általában a modellek könyvtárában. Amikor egy játékos csatlakozik előhív neki egy listát a szerver modellekről. A játékosok letöltik majd a modelleket és így elraktározza nekik egy \'cache\' nevű mappában. Minden szerver amire egy játékos csatlakozik létrehoz nekik külön egy modell cachet. A helyi cache itt található meg:
Documents\\GTA San Andreas User Files\\SAMP\\cache szerver IP.Portnak követően.
Az egyéni karakter modelleket a játékos kezdésnél fogja letölteni, mivel a játékot nem lehet szüneteltetni, hogy karaktereket betöltsön. A tárgyak amik a játékoshoz vannak csatolva azokat is épp így kellesz letölteni, játék kezdésnél. Viszont a virtuális világoknak csak akkor lesz letöltve ha benne vagy abba a bizonyos világban. Ez azt jelenti hogy lehetséges mostantól saját világ modellezést is előkészíteni és nem kötelező minden játékosnak letölteni azt a modellezést amíg be nem lép abba a virtuális világba.
Modell formátumok A karakter formátumok ugyan azok mint a normális játék formátumai. Tárgy modelleknek pedig szükségük lesz egy bizonyos ütközésre amit muszáj lesz hozzácsatolni a dff fájlhoz, ezt pedig a kdff eszközzel lehet lesz megtenni.
A fő modellezési eszköz a GTA:SA -ban 3dsmax -al lettek megírva, de viszont van ennél több elérhető eszközök is a konvertálásra. Létrehoztam egy rövid bemutatót a konvertálásról amit itt megtudtok
nézni.
Egyéni modellek az artconfig.txt fájlban Az egyéni modellezéseket fel kell tüntetni a szervernek az artconfig.txt fáljaiban. AddCharModel segítségével új karakter modelleket adhatunk meg és az AddSimpleModel segítségével pedig tárgyakat tudunk meghatározni a szervernek amit a szerverünk hozzáad majd a játékosokhoz mint kiegészítők.
A játékos karakterek tartományokat használnak: 20000 -től egészen 30000 -ig. (10000 rés)
Tárgyak pedig negatív azonosítót: -1000 -től egészen -30000 -ig. (29000 rés)
[/quote]
Más javítás 0.3.7 verzió óta
- A radar vázlata mostantól tisztább és pontosabban nagyít nagyobb képernyő felbontásnál, nagyon pikkelyes volt nagyobb képernyő felbontásnál, ez javításra került.
- Volt egy hiba a PlayerPlaySound -nál amikor a(z) ID 0 hangot játszották le, mostantól javítva kellene hogy legyen.
- Aktorok mostantól újra tudnak forogni.
Letöltések:
0.3.8 RC1 Kliens
SA-MP 0.3.8 RC1 Kliens Telepítő
0.3.8 RC1 Szerver
SA-MP 0.3.8 RC1 Windows Szerver