Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 31
Archívum / információs segítséget kérnék.« Dátum: 2015. Augusztus 18. - 10:39:38 »
Hali,
guiCreateButton guiCreateLabel addEventHandler(\"onClientGUIClick\", gomb/labelneve, funkcióneve) 32
Archívum / MySQL session« Dátum: 2015. Augusztus 18. - 10:35:46 »
Hali,
nem a játékosnak kell csatlakozni a mysql-szerverre hanem, a szervert kell csatlakoztatni a mysql-szerverre. Használd az onResourceStart és az onResourceStop eventet. 33
Archívum / Attempt to perform arithmetic on a boolean value« Dátum: 2015. Augusztus 18. - 10:28:07 »
Hali,
olyan funkció, hogy useItem az mta függvénykönyvtárban nincsen, ha saját funkciót szerettél volna létrehozni, akkor abban lesz a hiba. 34
Archívum / DayZ hiba (guiSetText)« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:59:21 »
Hali,
ez elég hosszú kód, szerintem próbáld meg --[[]] közé tenni, egy részét és addig próbálgasd még megtalálod a hibát. 35
Archívum / Attempt to perform arithmetic on a boolean value« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:55:34 »
Hali,
A 2. sorban a getElementData(thePlayer, \"hunger\")-nak még nincs értéke így false lesz az értéke. ebben a sorban tehát a \"hunger\" hez false érték társul. Tehát mikor az elsősorban újra jön a feltételezés (kérdés) akkkor az getElementData(thePlayer, \"hunger\") értéke false. És egy számhoz nem lehet igaz-hamist (Boolean adni). Attempt to perform arithmetic on a boolean value Megkíséreltetett, hogy számot igaz-hamishoz adjunk.- ez a fordítása. 36
Archívum / Walton server oldali object kérdés.« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:43:45 »
Hali,
egy változóban nem tudsz tárolni egy egész táblát. v = ironBlock[#ironBlock] A változóban pedig csak 1 vasat tudsz tárolni. 38
Archívum / Function végrehajtási hiba« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:27:51 »
Hali,
előző a te scripted bármilyen kattintásra bezárja az ablakot. ha gombot akarsz csinálni. akkor guiCreateButton vagy guiCreateLabelt használj és azt nevezd el quiI-nek. 40
Archívum / getElementData, getElementType« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:21:59 »
Hali,
150: if getElementType(thePlayer) == \"player\" then end ezt így használhatod olyan funkció, hogy getMoney olyan nincs hanem getPlayerMoney de a feltételben nem használhatod mivel az egy számot ad vissza és egy szám nem lehet egyenlő egy playerrel vagy egy krumplival a 146. sorhoz olvass kicsit az elágazásokról, nagyon alap hiba, hamarabb utána nézel mint leírom. 41
Hali,
https://wiki.multitheftauto.com/wiki/SetVehicleHandling ezzel a funkcióval mindent eltudsz intézni a handlingel kapcsolatosan. 42
Archívum / Bobcatbe pakolás help« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:02:31 »
Hali,
használd az onClientColShapeHit-et vagy az onColShapeHit-et és sokkal egyszerűbb lesz 45
Leírások / [Leírás] Változók« Dátum: 2015. Augusztus 07. - 18:42:25 »
Sziasztok,
ebben a leírásban a változók használatát mutatom be kezdő/leendő scriptereknek. Próbálom minél egyszerűbben leírni, hogy könnyű legyen a megértése. A változók alkalmasak adatok tárolására. Mielőtt belekezdünk, nézzük meg mik is az mta scipteléshez használt leggyakoribb adattípusok. Adattípusok: 1. Szám: pl.: x = 15 2. Szöveg: pl.: x = \"alma\" 3. Igaz-hamis: pl.: x = true Általánosságban a változókról: A matekból már ismerős lehet a változó fogalma nagyjából így van ez itt is, a fent lévő példában egy értéket adtunk az x változónak, de mi történik, ha ez többször is megismételjük? pl.: x = 15 Ilyenkor az x váltózóban lévő érték(15) elveszik és helyére a 12 kerül. Fontos tudni, hogy a LUA soronként dolgozik szóval, hogy ha kiszeretnéd íratni a változót, akkor mindig a kiírási parancs sora előtt lévő legközelebbi értéket fogja kiírni. pl.: a = 4 (ez a kód így önmagában nem működik, csak egy szemléltetés.) Az outputChatBox egy funkció, amit az mta csapat készített, arra szolgál, hogy kiírjon vmit a chatboxba. Feltűnhetett a -- jel ami arra alkalmas, hogy egy sornyi megjegyzést írjunk amit a LUA figyelmen kívül hagy. Több sornyi megjegyzést ily módon írhatunk: --[[szöveg szöveg]] Nézzünk meg még pár példát változókkal kapcsolatosan:
Ilyenkor a és b értéke is 10 lesz.
Itt a értéke 12 lesz majd b értéke 10 aztán látjuk a 3. sort ami elsőre kicsit furcsa lehet mivel 10 nem lehet egyenlő 12-vel. A LUA-ban az = jel nem ugyanaz mint amit a matematikában használunk = jel. Itt ezzel, ahogy a leírás elején is említettem tárolni tudunk adatot egy változóban. A matematikai egyenlőségjel a LUA-ban == -vel jelöljük. A következő példa a szöveg és a szám közti különbségre hívja el a figyelmet.
Látható, hogy bármi ami \"\" jel között van kifog íródni, így az első scriptben nem 15lett a értéke hanem sajt ami szöveg típusú. Műveletek használata változók segítségével:
Globális változók: A globális változók az egész scriptben és resourceben érvényes.(persze szerver oldaliban definiált változó nem létezik a cliens oldaliba és fordítva sem) pl.: a = 10 Fontos megjegyezni, hogy a LUA soronként dolgozik, ahogy már említettem, és ha a változót a parancs ( ami használja a változót) után definiáljuk, akkor az még akkor nem létezik. Helyi változók: Ezek csak az adott funkcióban léteznek, ahol definiáljuk őket. pl.:
(a local szó helyit jelent) Ha egy funkcióban definiálunk egy globális változót akkor az csak azután fog létezni, miután előhívjuk a funkciót. Ha pedig funkción kívül definiálunk egy helyi változót, pl.: local a = 10 akkor az az egész scriptben érvényes, de nem az egész resource-ben. Ennyi lenne ez a kis leírás, ha szeretnétek többet, akkora jelezzétek és folytatom a táblákkal. |