Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Feher

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
Archívum / információs segítséget kérnék.
« Dátum: 2015. Augusztus 18. - 10:39:38 »
Hali,
 
guiCreateButton

 

guiCreateLabel

 

addEventHandler(\"onClientGUIClick\", gomb/labelneve, funkcióneve)

32
Archívum / MySQL session
« Dátum: 2015. Augusztus 18. - 10:35:46 »
Hali,
nem a játékosnak kell csatlakozni a mysql-szerverre hanem, a szervert kell csatlakoztatni a mysql-szerverre. Használd az onResourceStart és az onResourceStop eventet.

33
Archívum / Attempt to perform arithmetic on a boolean value
« Dátum: 2015. Augusztus 18. - 10:28:07 »
Hali,
olyan funkció, hogy useItem az mta függvénykönyvtárban nincsen, ha saját funkciót szerettél volna létrehozni, akkor abban lesz a hiba.

34
Archívum / DayZ hiba (guiSetText)
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:59:21 »
Hali,
ez elég hosszú kód, szerintem próbáld meg --[[]] közé tenni, egy részét és addig próbálgasd még megtalálod a hibát.

35
Archívum / Attempt to perform arithmetic on a boolean value
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:55:34 »
Hali,
 

if getElementData(thePlayer, \"hunger\") + give <= 100 then
setElementData(thePlayer, \"hunger\", getElementData(thePlayer, \"hunger\") + give)

 
A 2. sorban a getElementData(thePlayer, \"hunger\")-nak még nincs értéke így false lesz az értéke. ebben a sorban tehát a \"hunger\" hez false érték társul.
Tehát mikor az elsősorban újra jön a feltételezés (kérdés) akkkor az getElementData(thePlayer, \"hunger\") értéke false. És egy számhoz nem lehet igaz-hamist (Boolean adni).
Attempt to perform arithmetic on a boolean value
Megkíséreltetett, hogy számot igaz-hamishoz adjunk.- ez a fordítása.

36
Archívum / Walton server oldali object kérdés.
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:43:45 »
Hali,
egy változóban nem tudsz tárolni egy egész táblát.
v = ironBlock[#ironBlock]
A változóban pedig csak 1 vasat tudsz tárolni.

37
Archívum / Handling
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:32:01 »
akkor gondolom a számok property szerint vannak rendezve pl.
 

setVehicleHandling (v, \"mass\", 1300)
setVehicleHandling(v, \"turnMass\", 2979.7 )
setVehicleHandling(v, \"dragCoeff\", 2 )

 
stb.

38
Archívum / Function végrehajtási hiba
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:27:51 »
Hali,
előző a te scripted bármilyen kattintásra bezárja az ablakot.
ha gombot akarsz csinálni. akkor guiCreateButton vagy guiCreateLabelt használj és azt nevezd el quiI-nek.

39
Archívum / Handling
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:23:24 »
Hát nem tudom ezeket a számokat honnan szedted de nem úgy tűnik mintha lenne bármi köze is a Handlinghez.

40
Archívum / getElementData, getElementType
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:21:59 »
Hali,
150: if getElementType(thePlayer) == \"player\" then  end
ezt így használhatod olyan funkció, hogy getMoney olyan nincs hanem getPlayerMoney de a feltételben nem használhatod mivel az egy számot ad vissza és egy szám nem lehet egyenlő egy playerrel vagy egy krumplival
a 146. sorhoz olvass kicsit az elágazásokról, nagyon alap hiba, hamarabb utána nézel mint leírom.

41
Archívum / Handling
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:05:38 »
Hali,
https://wiki.multitheftauto.com/wiki/SetVehicleHandling
ezzel a funkcióval mindent eltudsz intézni a handlingel kapcsolatosan.

42
Archívum / Bobcatbe pakolás help
« Dátum: 2015. Augusztus 17. - 20:02:31 »
Hali,
használd az onClientColShapeHit-et vagy az onColShapeHit-et és sokkal egyszerűbb lesz

43
Hangszerek és előadók / Mit hallgatsz most vol. 2
« Dátum: 2015. Augusztus 08. - 16:37:44 »

44
Hangszerek és előadók / Mit hallgatsz most vol. 2
« Dátum: 2015. Augusztus 07. - 19:56:30 »

45
Leírások / [Leírás] Változók
« Dátum: 2015. Augusztus 07. - 18:42:25 »
Sziasztok,
ebben a leírásban a változók használatát mutatom be kezdő/leendő scriptereknek. Próbálom minél egyszerűbben leírni, hogy könnyű legyen a megértése.
A változók alkalmasak adatok tárolására. Mielőtt belekezdünk, nézzük meg mik is az mta scipteléshez használt leggyakoribb adattípusok.
Adattípusok:
1. Szám:
   pl.:
x = 15

 
2. Szöveg:
   pl.:
x = \"alma\"

 
3. Igaz-hamis:
  pl.:
x = true

 
Általánosságban a változókról:
   A matekból már ismerős lehet a változó fogalma nagyjából így van ez itt is, a fent lévő példában egy értéket adtunk az x változónak, de mi történik, ha ez többször is megismételjük?
 pl.:
x = 15
x = 12

 
Ilyenkor az x váltózóban lévő érték(15) elveszik és helyére a 12 kerül.
Fontos tudni, hogy a LUA soronként dolgozik szóval, hogy ha kiszeretnéd íratni a változót, akkor mindig a kiírási parancs sora előtt lévő legközelebbi értéket fogja kiírni.
pl.:
a = 4
outputChatBox(a) -- ez 4-et fog kiírni
a = 9
outputChatBox(a) -- ez pedig 9-et

 
(ez a kód így önmagában nem működik, csak egy szemléltetés.) Az outputChatBox egy funkció, amit az mta csapat készített, arra szolgál, hogy kiírjon vmit a chatboxba.
Feltűnhetett a -- jel ami arra alkalmas, hogy egy sornyi megjegyzést írjunk amit a LUA figyelmen kívül hagy. Több sornyi megjegyzést ily módon írhatunk:  --[[szöveg
                                    szöveg]]
Nézzünk meg még pár példát változókkal kapcsolatosan:
 

a = 10
b = a

 
Ilyenkor a és b értéke is 10 lesz.
 

a = 12  -- a értéke 12
b = 10  -- b értéke 10
a = b   -- a régi értéke(12 elveszik) és b értékét tároljuk el az a változóban. Szóval a értéke is 10

 
Itt a értéke 12 lesz majd b értéke 10 aztán látjuk a 3. sort ami elsőre kicsit furcsa lehet mivel 10 nem lehet egyenlő 12-vel. A LUA-ban az = jel nem ugyanaz mint amit a matematikában használunk = jel. Itt ezzel, ahogy a leírás elején is említettem tárolni tudunk adatot egy változóban. A matematikai egyenlőségjel a LUA-ban == -vel jelöljük.
A következő példa a szöveg és a szám közti különbségre hívja el a figyelmet.
 

sajt = 15 -- sajt értéke 15
a = \"sajt\" -- a értéke sajt

 


sajt = 15 -- sajt értéke 15
a = sajt   --a értéke 15
b = \"15\" -- b értéke 15 lesz, de szövegként és nem számként, szóval ha számolni szeretnénk vele pl. c = b+15 akkor az nem fog működni.

 
Látható, hogy bármi ami \"\" jel között van kifog íródni, így az első scriptben nem 15lett a értéke hanem sajt ami szöveg típusú.
Műveletek használata változók segítségével:
 

a = 12 -- a értéke 12
b = 15 -- b értéke 15
c = a+b -- c értéke 27

 
Globális változók:
A globális változók az egész scriptben és resourceben érvényes.(persze szerver oldaliban definiált változó nem létezik a cliens oldaliba és fordítva sem)
pl.:
a = 10

 
Fontos megjegyezni, hogy a LUA soronként dolgozik, ahogy már említettem, és ha a változót a parancs ( ami használja a változót) után definiáljuk, akkor az még akkor nem létezik.
Helyi változók:
Ezek csak az adott funkcióban léteznek, ahol definiáljuk őket.
pl.:

function nev()
local b = 10
end

 
(a local szó helyit jelent)
Ha egy funkcióban definiálunk egy globális változót akkor az csak azután fog létezni, miután előhívjuk a funkciót.
Ha pedig funkción kívül definiálunk egy helyi változót,
pl.:
local a = 10

 
akkor az az egész scriptben érvényes, de nem az egész resource-ben.
Ennyi lenne ez a kis leírás, ha szeretnétek többet, akkora jelezzétek és folytatom a táblákkal.

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 9
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal