Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.
Üzenetek - ChuckNorris
Oldalak: 1 ... 197 198 [199] 200 201 ... 239
2971
« Dátum: 2011. január 01. - 12:54:02 »
Jó lesz ez Ahelyett, hogy a szerverberles.hu-ról idézel, használhatnád a fórumon belüli leírásokat például úgy,hogy belinkeled õket. (kompaktabb leírás) (pl. GameStar rcon parancsos témája vagy az én konfigos témám) Az idézeteket nem a szerverberles.hu írta, hanem én.
Át fogom linkelni azokra a témákra amiket említettél,csak elsõre nem találtam meg õket. Scriptelést azért írok bele,mert én olyan dolgokat fogok belerakni ami nincs krisk tutorialjában. E: Kicsit kiegészítettem a végét illetve belinkeltem Eps leírását. E2: Kiemeltem a témát,lecseréli Mambo régi témájának helyét,mivel ez részletesebb.
2972
« Dátum: 2010. december 31. - 21:43:09 »
Az ilyen témák ne legyenek már szem elõtt,rontják a fórum színvonalát....
2973
« Dátum: 2010. december 31. - 21:42:00 »
ÉN adtam +10-ET, mert tiszteletlen voltál a moderátorokkal szemben.
Hol?Ha szabad kérdeznem. Skatefield:
2974
« Dátum: 2010. december 31. - 21:28:39 »
Szép részletes leírás.
Még nagyon nincs kész,csak gondoltam postolom az elsõ részét.
2975
« Dátum: 2010. december 31. - 21:09:47 »
Üdvözletem! Nagyon sok leírás készült már el,nagyon sok jó tanáccsal a kezdõknek/haladóknak,ami nagyon jó dolog. Mégis rengetegen még az alapokat sem tudják,ennek lehet több oka is.Most megpróbálom ebben a kis leckében leírni azokat a dolgokat,amiket ha elolvasnak a kezdõk,akkor nem nyitnak minden kis semmiségért felesleges témát.Szóval ez egy teljeskörû PAWN nyelv oktató leírás (lesz) illetve SA:MP szerver konfiguráció. Egy ilyet nagyon nehéz munka megírni egyedül,éppen ezért sokszor fogok belinkelni leírásokat ,(mind a két fórumról,remélem nem jelent gondot) és hasznos linkeket. Folyamatos frissítéssel.Hasznos linkek: wiki.sa-mp.com - SA:MP hivatalos wikije,innen meg lehet tanulni scriptelni ha tudsz angolul. Tartalomjegyzék: Kezdet:Szerver konfiguráció Töltsük le a SA:MP szerver pakkot a hivatalos weboldalról.( www.sa-mp.com ) Remélem ez senkinek nem okoz nehézséget.Ne a klienst,hanem a szervert töltsétek le. Jelenlegi legfrissebb verzió: 0.3c RC 7 Miután letöltöttük és szépen kicsomagoljuk,rengeteg mappát láthatunk benne.Ezek jó lenne tudni,hogy mik,igaz? - Ebben a mappában találhatóak a PAWN scriptek,tartalmaz pár alap scriptet és ide rakhatjuk a késsöbbiekben készített/letöltött scripteket is. - Játékmódjaink mappája.Ezek szintén scriptek,PAWN scriptek.Több mód is lehet a mappában de egyszerre csak 1 futhat,viszont könnyû váltani. - Ebben a mappában van pár fájl amit scriptjeinkbe ágyazhatunk be.Vigyázat!Ezt a mappát így érhetjük el: #incule \"../include/fajlneve\" - Ebben a mappában találhatjuk az NPC (Non Player Charter,nem játékos karakter) mini scripteket. - Általában úgy készítünk NPC-t,hogy felvesszük a mozgását.Ezeket a .rec fájlokat kell ide helyezni. - Ez a fordítóprogramunk mappája.Ha ebbõl több van,könnyen megkavarodhatunk,errorokat kaphatunk scriptjeinkben,ha rossz fordítóprogramot nyitunk meg.Ezért ezt ajánlatos egybõl elhelyezni az egyik merevlemezen és csak 1-et tartani belõle! - Ittis ún. beágyazandó fájlok (fejálományok,függvénykönyvtárak) találhatóak.Ide szoktuk rakni az .inc fájlokat amiket késöbb beágyazhatunk scriptjeinkbe.Simán #include \"fajlneve\" utasítással érhetjük el. - Ide kerülnek a szerver pluglinjai.Ezekre késöbb visszatérünk. - Nos,hogy is mondjam,ebbõl a könyvtárba szoktak írni szkriptjeink/olvasni,pl. egy admin script ide menti általában a felhasználókat,konfigját stb,tehát mondhatjuk ezt egy adatbázis féleségnek.Nem feltétlenül szükséges használni,hiszen már van MySql féle adatbázis plugin,ami sokkal jobb. - Visszatérünk rá.
Ezek a könyvtárak találhatóak a szervermappában.Van 3 darab fontos fájl is itt: - Ez maga a szervered indítófájlja.Ha csak úgy elindítod letöltés után nem fog mûködni.Elöbb konfigurálni kell. - Itt konfigurálhatod szerveredet.Késöbb még foglalkozunk vele. - Ez igazából nem létezik,akkor jön létre amikor elõször elindítod a szerveredet.ide lesz bejegyezve minden.(Rcon bejelentkezések,chat,stb...)
server.cfg Ez egy nagyon fontos fájl.Elõször is nyissuk meg valamilyen szövegszerkesztõvel (pl. Notepad) és máris szerkeszthetjük,errõl Epsilon írt egy jó kis leírást: [Leírás] SA:MP Szerver konfigurácó Ezeknek az információknak a tudatában már tudjuk konfigurálni a szerverünket. Miután mindennel megvagyunk,indítsuk el a samp-server.exe fájlt,és már fut is a szerverünk,ha meg akarjuk nézni,nyissuk meg a SA:MP klienst és írd be a kedvencekhez a szervered portját.(Pl. \":7777\",idézõjelek nélkül.) [TUT]Szerver router mellet Magic_Man féle leírás,sokaknak hasznos lehet. Pluginek telepítése [ Leírás ]Pluginok telepítése Nagyon szép leírás. A kliens [ Leírás ] A SA-MP Program gombjai, menüjei Ehez nem fûznék semmit sem,ennyit pont elég tudni. EZ is nagyon hasznos lehet: [Leírás] Ingame parancsok RCON Alább találhatók az RCON parancsok.Forrás:Szerverberles.hu Az RCON az alap admin ami minden szerverhez jár.Kikapcsolhatjuk,ha a server.cfg-ben az rcon értéket 0-ra álítjuk.(Lásd:server.cfg) Mielõtt használhatjuk a parancsoat,be kell jelentkeznünk az /rcon login jelszó parancsal. A jelszavat szintén a server.cfg-ben álítjuk be.Alapméretezetten \"changeme\" ,ha ezt nem változtatod meg,a szerver nem indul el. Az RCON parancsokat megtekintheted itt. Unkown mod Ezt Mambo leírta egyszer,és Eps meg dnS is kiegészítették:
Hát, ez kicsit sem ritka dolog... A válasz pedig egyszeru rá. Valamilyen plugin hiányzik a plugins mappából, vagy a server.cfg-bol. dnS\': Még akkora jöhet szóba, ha hiányzik a main függvény. Epsilon: Még akkor jöhet szóba ha a módban nem lett alkalmazva a SetGameModeText függvény. [/quote] Epsilon további kiegészítése: Az Unkown mód nem feltétlen a a plugin hibáját jelzi, hanem egy a pluginhoz tartozó fájl hiányát. Vagy valami más ok miatt van, ami miatt nem tudott a plugin betöltõdni.
Scripteljünk PAWN nyelven! Mindenekelõtt ,Spatrik írt egy szép leírást,ami mindenképpen hasznos: [Leírás]Gyakori figyelmetlenségek Eszközeink (Fontos!) Régen ugye az strtok volt a menõ ha parncsoknak akartunk paramétereket adni,meg senkit nem érdekelt egy 256-os karakterlánc,egy pazarló ciklus stb...Ez volt a szokás,viszont ez már nagyon nem így van,a részleteket le írja Spatrik a fentebb linkelt leírásban,én megemlíteném a mostani szerverek legjobb eszközeit. Szóval,a ma létezõ legjobb eszközök: MySql plugin - Ebbõl 3 is van,és G-Stylezzzz pluginját használom személy szerint. Ezt adatok tárolására használjuk.pl. regisztrált tagok,kocsik,objectek,server konfig stb. szóval bármit.Sokkal könnyebb a kezelése mint a fájloké.Sokan mondják,hogy nehezebb,de ez nem igaz!Csak azért mondják mert nem ismerik,majd írok egy külön SQL leírást is. A linkek minõségi sorrendben vannak! Link 1: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=122983&highlight=MySql Link 2: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=56564&highlight=G-stylez+Mysql Link 3: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=7106&highlight=MySql sscanf2 - Ezt használjuk már az strtok helyett,mivel:Egyzserûbb,gyorsabb,sokoldalúbb.FOntos,hogy a plugin és NE a kód verziót használjuk! Link: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=120356&highlight=sscanf2+plugin zcmd - Parancskezelõ.Így nem OnPlayerCommandText eljárást kell használni,hanem minden parancsnak létre kell hozni egy külön eljárást.El mondom mért jobb: Gyorsabb,egyszerûbb,könnyebb. sscanf2-vel párosítva a legjobb.Elmondom mért gyorsabb:Az OnPlayerCommandtext végignézi az összes parancsot majd összehasonlítja õket a beírt parancsal,EGYENKÉNT.Ezzel szemben a zcmd eljárásként azonnal meghívja a parancsot.Szóval ha már nem kevés parancsunk van,akkor érzõdik a hatás... Link: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=91354&highlight=zcmd foreach - Ez az ügyes kis függvénykönyvtár helyetesíti a többi ciklust,ugyanis sokkal gyorsabb és profeszionálisabb mint azok,és NEM PAZAROL = GYORSABB!Ez nagyon fontos ha pl. nagyobb férõhelyû szervernél a játékosokon akarunk végigmenni... Link: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=92679&highlight=foreach Streamer Plugin v2.5.2 - Ez lesz az objektumkezelõnk.Akárki akármit mond,ez a legjobb... Link: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=102865&highlight=Streamer+plugin Whirpool - Nos,ez egy jelszó titkosító plugin.Nem csak jelszavak titkosítására alkalmas,viszont (egyenlõre) nem lehet visszafejteni,ezért ez a legjobb. Link: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=65290&highlight=Whirpool Hirtelen ezek jutnak eszembe mint alapok,ha ezekre építünk,biztosak lehetünk benne,hogy a szerverünk gyors és naprakész és biztonságos lesz,illetve nem utolsó esetben nagyban megkönnyítik a scriptelést is! Eljárások/Függvények Eljárás = Minden eljárás függvény,de nem minden függvény eljárás.Eljárásnak nevezzük azokat a függvényeket,amik public kulcsszóval kezdõdnek és általában egy értéket adnak vissza,feladatot látnak el.A beépített fügvények a megfelelõ alkalmakkor lépnek mûködésbe.Pl. OnPlayerText ha a játékos ír a chatbe,stb... Mi is létrehozhatunk eljárásokat,a forward kulcsszóval.Prototípus: forward fuggveny_neve(parameter1,parameter2,....); Konkrét példa: forward Message(playerid,uzenet[]); Így létrehoztunk egy Message nevû eljárást,ami 2 paramétert fogad,egy int (integer,egész szám) típusú értéket (Itt egy játékos azonosítót) és egy karakterlánc típusú értéket.Tehát erre a következõképpen hivatkozhatunk: Message(5,\"HAHA!\"); Természetesen a paraméterek lehetnek változók is: new str[128] = \"HAHA!\"; Message(playerid,str); Ez a z eljárás nem jó semmire.Ezen változtatnunk kell!
public Message(playerid,uzenet[]) //Itt nem forward,hanem public kulcsszó kell és nem kell pontosvesszõ a sor végére! { //Blokkot nyitunk SendClientMessage(playerid,0xFFFA,uzenet); return 1; } Így az eljárásunk elküld egy üzenetet a megfelelõ azonosítójú játékosnak.Ezt megoldhattuk volna függvényben is,viszont így idõzítõt indíthatunk! Prototípus: SetTimer(funcname[], interval, repeating); Konkrét példa: SetTimer(\"Message\", 3000, 0); Így elindítjuk az idõzítõt ami meghívja a Message függvényt 3 másodperc mulva.Az utolsó paraméter ha 0 vagy false,akkor csak egyszer fut le az idõzítõ,ha 1 vagy true,ismétlõdik kilövésig. Timer leálítása: KillTimer(timerid); Hogy legyen egy timerid-nk,(idõzítõ azonosítónk) kicsit másképpen kell idõzítõt indítani. new Timer = SetTimer(\"Message\", 3000, 0); Majd valahol: KillTimer(Timer); Ez azért lehetséges,mert a SetTimer függvény visszatérési értéke az azonosítója,mi meg a visszatérési értéket beleraktuk a Timer változóba.Ez viszont több okból is helytelen példa: 1,A mi idõzítõnk paramétereket fogad,viszont ezt nem adhattuk meg a SetTimer függvénnyel! 2,a Timer változót jobb globálisan dekralálni,hogy máshol is használhassuk ne csak függvényen belül! Tehát: new Timer; //Mód elején
Timer = SetTimer(\"Message\", 3000, 0); //Ahol a timert indítjuk
KillTimer(Timer); //Ahol kilõjjük Az idõzítõket célszerû a script leállásakor kilõni. Ha paramétereket akarunk átadni az idõzítõnknek,használjuk a SetTimerEx függvényt. SetTimerEx(funcname[], interval, repeating, const format[], {Float,_}:...); Konkrétan: SetTimerEx(\"Message\", 3000, 0,\"is\",5,\"HAHA!\"); Természetesen itt is használhatunk változókat a paraméterekhez. A 4. paraméter úgy kell megadni,hogy a megfelelõ típus jelõlését kell beírni oda. i = integer,egész szám s = string,karakterlánc d = Lásd: i a = array,Tömb,a következõ paraméter egy szám kell legyen,az a tömb mérete. b = bolean,tehát csak igaz/hamis érték lehet f = float,valós,lebegõpontos szám.(Tört,pl. 0.23) Az utána következõ paraméterek a megfelelõ értékek. Függvények - Valamilyen értéket visszadó,vagy feladatot ellátó kód. Egyszerûen létrehozhatjuk õket kulcsszavak nélkül:
Fuggvenyem() { return 1; } Konkrétabb példa:
Name(playerid) { new pname[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid,pname,sizeof pname); return pname; } Ez a kód visszaadja egy adott azonosítójú játékos nevét.Azért hasznos,mert ezekután elég meghívni ezt a kódot,nem kell újra leírni 100X. Használat:
new str[128]; format(str,128,\"Neved: %s\",Name(playerid));
És megformáztuk a játékos nevét egy karakterláncban!Ezt elküldhetjük majd üzenetként stb... Ha a függvényeket létrehozzuk,de nem használjuk õket sehol,hibát kapunk.Használjuk a stock kulcsszót!
stock Name(playerid) { new pname[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid,pname,sizeof pname); return pname; } Így nem kell használni a függvényt és nem kapunk hibát. Még nem írtam le mindent!Még sok dolog van amirõl tudni kellene ezzel kapcsolatban,folytatni fogom,ha rosszul fogalmaztam/pontatlan voltam szóljatok! Scriptek készítése - Hogyan? Hamarosan.... Folytatása következik.... Várom a véleményeket!Írjátok le ha valamit rosszul írtam/elirtam,szoljatok,írjatok szerintetek hasznos linkeket stb.
2976
« Dátum: 2010. december 31. - 19:06:53 »
Tele van hibával!
javítva Szerkesztette: én
#include <a_samp> main() {} public OnGameModeInit() { print(\"+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+\"); print(\"| Date: Dec.31 | Edited by: [DC]TOM |\"); print(\"+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+\"); return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new string[256]; new name[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name)); if (strcmp(\"/joint\", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerWeather(playerid, 2009); SetPlayerDrunkLevel(playerid, 50000); format(string, sizeof(string), \"%s beszívott.. /joint\", name); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, string); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, \"Most aztán jól betéptél öreg x\'D\"); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, \"Leállításhoz: /joint-off\"); return 1; } if (strcmp(\"/joint\", cmdtext, true, 10) == 0) { SetPlayerWeather(playerid, 1); SetPlayerDrunkLevel(playerid, 0); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, \"Tépj be megint XD ... /joint\"); return 1; } return 0; }
látsz rajta külmbséget? Készítette: DCTom
#include <a_samp> #if defined FILTERSCRIPT public OnFilterScriptInit() { //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// print(\"+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+\"); // print(\"| Date: Dec.31 | Edited by: [DC]TOM |\"); // print(\"+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+\"); // //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// /* NE ÍRD ÁT A SZERKESZTÕ NEVÉT KÜLÖNBEN SZKRIPTLOPÁS LESZ! [DC]TOM NE ÍRD ÁT A SZERKESZTÕ NEVÉT KÜLÖNBEN SZKRIPTLOPÁS LESZ! [DC]TOM NE ÍRD ÁT A SZERKESZTÕ NEVÉT KÜLÖNBEN SZKRIPTLOPÁS LESZ! [DC]TOM */ public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new string[256]; new playermoney; new sendername[MAX_PLAYER_NAME]; new giveplayer[MAX_PLAYER_NAME]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; new cmd[256]; new giveplayerid, moneys, idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); if (strcmp(cmd, \"/joint\", true) == 0) { SetPlayerWeather(playerid, 2009); SetPlayerDrunkLevel(playerid, 50000); format(string, sizeof string, \"%s beszívott.. /joint\", playername); SendClientMessageToAll( 0xFFFF00AA, string); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, \"Most aztán jól betéptél öreg x\'D\"); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, \"Leállításhoz: /joint-off\"); return 1; } if(strcmp(cmd, \"/joint-off\", true) == 0) { SetPlayerWeather(playerid, 1); SetPlayerDrunkLevel(playerid, 0); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, \"Tépj be megint XD ... /joint\"); return 1; } return 0; } #endif
Szabina a tied nem is mûködne... Maradjunk ennyiben okés? http://pastebin.com/9i90TWaHNem fordítóban írtam hanem csak itt a fórumon,lehetséges,hogy elirtam valamit.
2977
« Dátum: 2010. december 31. - 16:38:32 »
Minden host kapott egy szavazást!Tessék szavazni!Értékeld a hostokat,ha késõbb meggondolod magadat a szavazatodat megváltoztathatod de csak 1X lehet szavazni.
2978
« Dátum: 2010. december 31. - 15:47:19 »
... még mindig olyan... ...
Milyen?
2979
« Dátum: 2010. december 31. - 15:44:40 »
Na,a lényeg hogy Orbit készítette,és Szabina meg felötltötte és aztmondta hogy az övé amirõl Orbit nem tudott?De úgylátom már meg lett beszélve,szóval most eltekintek a warntól.Ilyen ne forduljon elõ mégegyszer.A témát nem szükséges zárni.A további OFFokat törölni fogom.
2980
« Dátum: 2010. december 31. - 15:33:21 »
#include <a_samp> #define PRESSED(%0) \\ (((newkeys & (%0)) == (%0)) && ((oldkeys & (%0)) != (%0))) new Float:X, Float:Y, Float:Z, Float:A; public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys) { if(PRESSED(KEY_FIRE)) { GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), X, Y, Z); SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), X * 2.0, Y * 2.0, Z * 2.0); } if(PRESSED(KEY_CROUCH)) { GetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), X, Y, Z); SetVehicleVelocity(GetPlayerVehicleID(playerid), X, Y, Z + 1); } if(PRESSED(KEY_SUBMISSION)) { RepairVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid)); } if(PRESSED(KEY_LOOK_LEFT)) { GetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X, Y, Z); GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), A); SetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), X, Y, Z+1); SetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), A); } return 1; } Itt kicsit másképpen kell lekérni a gombokat.Ez Antonyo kódjának javított verziója,gombokat nem cseréltem ki.
2981
« Dátum: 2010. december 31. - 13:36:15 »
Na én összezavarodtam,most mi is folyik itt? \
2982
« Dátum: 2010. december 31. - 01:43:09 »
Akar valaki pár képet a leendõbeli User Control Panelrõl?
2983
« Dátum: 2010. december 30. - 21:50:09 »
....Nem neked kellene felelõsségre vonnod.
Ez így van... Elvarázsoltam pár hsz-t amelyekre ennek a témának nem volt szüksége...Legközelebb warn-t kap mind a kettõ.
2984
« Dátum: 2010. december 30. - 19:47:25 »
Én is most vagyok fent.Am kinek mi a neve a szerón? (Én még nem tudom ) Nekem Chuck_Daves.
2985
« Dátum: 2010. december 30. - 14:57:18 »
...., nem mehetsz 200al, nem üthetsz el embereket ....
Ezért nem bírom az RP szerókat,talán ilyen nem történik IRL-ben?!
Oldalak: 1 ... 197 198 [199] 200 201 ... 239
|