Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Kovacs_Richard

Oldalak: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 121
1711
Szkript kérések / Név átalakító?! Passz
« Dátum: 2012. Január 25. - 01:43:05 »
miért kéne ehhez fájl rendszer? :D
simán eltárolod egy mátrix-ban és kész...
mátrix = 2 dimenziós tömb :)
1. dimenzió = MAX_PLAYERS ( megéri redefiniálni slot számra a mód elején )
2. dimenzió = string ( szöveg )
pl:
[pawn]new FakeName[MAX_PLAYERS][20];[/pawn]
és még arra is jó hogy olyan karaktereket is tudsz tárolni, amiket az SAMP nem enged használni névben :)

1712
Segítségkérés / GetMaxPlayers() / MAX_PLAYERS melyik a jobb?
« Dátum: 2012. Január 23. - 02:02:19 »
MAX_PLAYERID vagy GetMaxPlayers()? én személy szerint egyiket se használnám :) ha tényleg a sebesség csökkentésre mész akkor a leggyorsabb változatot ajánlom...amit szerintem már elõttem is megemlítettek csak kicsit rosszul fogalmazták meg...
\"a foreach azért jobb, mert ott a MAX_PLAYERS mindig anyi ahány játékos van a szerveren.\"
szerintem ez téves, mivel ha tényleg így mûködik akkor egy rakás *****, már bocs :)
a legnagyobb ID-t kell eltárolni fel-le csatlakozásoknál változtatni ezt az értéket :)
ha mondjuk van fent 3 játékos:
ID 0
ID 3
ID 8
akkor is max 8x lép be a ciklus magba mivel a legnagyobb ID 8 :) és a ciklus 1. sorába ezt írd:
[pawn]if(!IsPlayerConnected(i)) { continue; }[/pawn]
és máris átugorja a \"lyukakat\" :)
én személyszerint igy használnám de te döntesz, ennél gyorsabb módszer szerintem nincs, azaz talán 1 akad...

1713
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Index Script
« Dátum: 2012. Január 21. - 17:45:28 »
jelezném, hogy nem minden idõjáráson látszódik a fény :)
0 és 1-en például nem látszik, tehát aki ezt a kódot alkalmazza az az idõjárásra is figyeljen :)

1714
Segítségkérés / Inputtext, életkor
« Dátum: 2012. Január 21. - 16:13:23 »
te mirõl beszélsz? :D
nézd már meg...én válaszoltam a kérdésére :D

1715
Segítségkérés / Inputtext, életkor
« Dátum: 2012. Január 21. - 15:55:47 »
hát ha leírnád hogy mit is kéne keresni talán könnyebb lenne megtalálni :D
amugy sorolom:
[pawn]if(strval(inputtext))[/pawn]
gondolom elég kezdõ vagy és kb gõzöd sincs ez mi :D
szóval a legnagyobb hova hogy te irtad :D
vicceltem na szóval így kell kinézzen:
[pawn]if(dialogid == 7)
{
if(!response) return 0;
    SCM(playerid, COLOR_GREEN, \"Kor beállítva.\");
     PlayerInfo[playerid][kor] = strval(inputtext);
}[/pawn]
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Strval
ez a függvény arra jó, hogy a STRING-et ( szöveg ) INTEGER-é ( egész számmá ) alakítja
amit te írtál kód:
[pawn]if(strval(inputtext))[/pawn]
ez annyit jelent, hogy ha a kor 1 ( ha nincs == X vagy negáció ( ! a függvény elõtt ) akkor 1-nek értelmezi )
tehát ha 1-et irsz be kornak akkor mûködik a te kódod is :D
na további jó munkát :)

1716
Segítségkérés / Letörölt pwn visszaállítása.
« Dátum: 2011. December 25. - 01:41:09 »
hát akkor a DEAMX helyett GetDataBack-et ajánlom...a vinyóról letörölt file-okat visszalehet állítani vele...én egyszer a HRP módját visszahoztam vele formázás után :)

1717
Segítségkérés / Eltérõ típus?
« Dátum: 2011. December 23. - 17:30:48 »
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Strmid
ezzel próbáld meg :)
én személy szerint ezzel töltöm az egyik string-et a másikba és mûködik nálam...lehet nálad is megérne egy próbát :)

1718
Leírások/Útmutatók / [Leírás] Debugolás
« Dátum: 2011. December 22. - 05:03:50 »
Egyre több olyannal találkozom mostanában fórumon, hogy a pawno nem ír errort / warning-ot, de \"mégsem mûködik a kód\" és ezért kérnek segítséget...tehát szintaktikailag nincs hiba hisz a kód lefut, max nem úgy ahogy a tervezõ elgondolta :) . Persze erre is van megoldás, meg kell keresni a \"hibát\"...elõször ajánlatos csak simán \"átfutni\" a kódot akár többször is hátha észre veszik a hibát...ha nem eléggé szembetûnõ akkor komolyabb keresést igényel...akkor lehet alkalmazni azt a leírást amit én most leírok...én például így találom meg a hibákat, de létezik más fajta megoldás is...
Elmélet:
3 lépésbõl áll a hiba megtalálása + megoldása:
1. lépés: Kód futásának ellenõrzése
2. lépés: Adatok kiírása
3. lépés: Hiba azonosítása + Kód módosítás
Szituáció:
Localhost-os szerver ( vagy legalábbis a szerver ablakhoz hozzáférek ).
Forráskód:
[pawn]#include <a_samp>
new kocsi = INVALID_VEHICLE_ID;
public OnFilterScriptInit()
{
CreateVehicle(560,1.0,2.0,3.0,4.0,1,1,-1);
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
if(kocsi != INVALID_VEHICLE_ID) { DestroyVehicle(kocsi); }
return 1;
}[/pawn]
Mit is szeretnék?
Amikor betöltöm a scriptet akkor lerakjon egy jármûvet a megadott helyre, amikor kitöltöm ( jobb szót nem találtam rá :) ) akkor törölje ki a jármûvet.
Mi a hiba?
Kitöltéskor nem tûnik el a jármû.
DEBUG 1. szakasz: ( Kód futásának ellenõrzése ):
[pawn]#include <a_samp>
new kocsi = INVALID_VEHICLE_ID;
public OnFilterScriptInit()
{
print(\"START\");
CreateVehicle(560,1.0,2.0,3.0,4.0,1,1,-1);
print(\"START2\");
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
    print(\"EXIT\");
if(kocsi != INVALID_VEHICLE_ID)
{
    print(\"EXIT2\");
   DestroyVehicle(kocsi);
}
print(\"EXIT3\");
return 1;
}[/pawn]
Eredménye: ( szerver ablakba kiíródnak ezek a szövegek )
START
START2
EXIT
EXIT3
Következtetés:
Látom, hogy az EXIT2 nem íródott ki...de vajon miért?
[pawn]if(kocsi != INVALID_VEHICLE_ID)[/pawn]
ez a feltétel nem érvényesült, vajon mitõl lehet ez? talán a változó amit ellenõrzök nem azt az értéket kapja amit szeretnék?
DEBUG 2. szakasz: ( Adatok kiírása ):
[pawn]#include <a_samp>
new kocsi = INVALID_VEHICLE_ID;
public OnFilterScriptInit()
{
CreateVehicle(560,1.0,2.0,3.0,4.0,1,1,-1);
printf(\"Start: %d\",kocsi);
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
printf(\"Exit: %d\",kocsi);
if(kocsi != INVALID_VEHICLE_ID) { DestroyVehicle(kocsi); }
return 1;
}[/pawn]
Eredménye: ( szerver ablakba kiíródnak ezek a szövegek )
Start: 65535
Exit: 65535
Következtetés:
65535 = INVALID_VEHICLE_ID...tehát a \"kocsi\" nevû változó VALAMIÉRT nem kapta meg a várt értékét...
DEBUG 3. szakasz: ( Hiba azonosítása + Kód módosítás )
Rájöttem, hogy valami miatt a \"kocsi\" változó értéke 65535 maradt, vajon mitõl is lehetett ez? Elértem volna a jármû limitet? VAGY szimplán figyelmetlenül kódoltam és valamit nem úgy írtam meg ahogy kellett volna? ( ilyenkor több hiba lehetõséget érdemes számba venni, hisz egy vagy akár több oka is lehet a hibának )
Nézegetem a kódot és látom, hogy a \"kocsi\" változóhoz nem rendeltem hozzá a CreateVehicle függvény visszatérési értékét...hát itt a hiba :)
[pawn]#include <a_samp>
new kocsi = INVALID_VEHICLE_ID;
public OnFilterScriptInit()
{
kocsi = CreateVehicle(560,1.0,2.0,3.0,4.0,1,1,-1);
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
if(kocsi != INVALID_VEHICLE_ID) { DestroyVehicle(kocsi); }
return 1;
}[/pawn]
és máris lefut a kód, úgy ahogy szerettem volna :)
Ez egy elég egyszerû szemléltetés volt, bonyolultabb kódoknál is alkalmazható, tapasztalataim szerint :) .
Nem szükséges mindig mind a 3 lépés ! Amikor nem fut úgy a kód, ahogy szeretnénk és ránézésre meglátjuk a hibát akkor a 3. lépést alkalmazzuk...viszont van olyan eset, hogy vagy az 1-es vagy a 2-es lépésre van szükség...
Én 2 gépen dolgozom egyszerre, egyiken programozom a másikon tesztelek, ( szerver a programozós gépen fut ) és ott is alkalmazható a szerver ablakba kiírásos módszer, viszont ha valakinek valami oknál fogva nem megoldható a szerver ablakhoz való hozzáférés akkor nem print és printf alkalmazása ajánlott hanem SendClientMessage vagy SendClientMessageToAll...persze ha szükséges akkor elõtte szöveg formázás format-al ( 2-es szakasz )... ( ha nem férünk hozzá a szerver ablakhoz és mégis print / printf-et alkalmazunk akkor a szerver log fájljában találhatjuk meg a \"végeredményeket\" )
Wiki-s linkek:
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Print
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Printf
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Format
http://wiki.sa-mp.com/wiki/SendClientMessage
http://wiki.sa-mp.com/wiki/SendClientMessageToAll

1719
Segítségkérés / Respawn készítés.
« Dátum: 2011. December 21. - 20:15:29 »
1. nincs XFire-m
2. csak fórumon segitek :)
tehát ird le pontosan hova teszi a jármûveket :)

1720
Segítségkérés / Respawn készítés.
« Dátum: 2011. December 21. - 11:56:22 »
akkor probáld ki, hogy irsz egy /gotocar parancsot beszállsz, kiszállsz hagyod eltünni aztán gotocar-al megnézed hova rakja pontosan a jármûvet.../dl-el megtudod nézni mi a jármû ID-ja...próbáld ki több jármûvel is és írd le a tapasztalatokat...1 helyre rakta e vagy többre és hova rakta pontosan...

1721
Segítségkérés / Respawn készítés.
« Dátum: 2011. December 21. - 09:44:56 »
hát azért jó lett volna 1 jármû lerakást bemásoltál volna :D
amugy szerintem respawnolódik, próbáld ki, hogy a spawn helyén szállsz ki és oda rakja e vissza...
http://wiki.sa-mp.com/wiki/CreateVehicle
http://wiki.sa-mp.com/wiki/AddStaticVehicleEx
ezeknél a függvényeknél van \"respawn idõ\" ( respawn_delay ), amit onnantól mér miután kiszálltál...gondolom ha rövid akkor CreateVehicle-t használsz mivel ott sec-ben lehet megadni...vagy írd nagyobbra vagy mint sokan mások -1 -re :) és szerintem meg is oldódik a probléma, viszont ha saját funkció respawnolja akkor már kicsit bonyolultabb mert akkor máshol kell belenyúlni...

1722
Segítségkérés / Újabb sscanf error(033)
« Dátum: 2011. December 21. - 09:33:32 »
Idézetet írta: ɐʞzssǝlosz date=1324422733\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14498\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
array must be indexed (variable \"k\")
Tömb legyen indexelt.
Másképp mivel ez egy karakterláncnak szánt változó ami 32 cella ami 32 karaktert tárol ezért nem használhatod a dupla egyenlõség jelet.
Most kérdés hogy a kulcs az tömb vagy szimpla változó?
Használd az strcmp-t ha a kulcs is tömb(array).
 
ööö nem tudom ti hogyan használjátok a tömböket én személy szerint nem csak string-eket tárolok bennük :) bár egy asszociativ tömb-ben nehéz is lenne mondjuk :D
pl így is lehet kezelni:
[pawn]
new k[32]; // akkor 0-tól 31-ig indexelt cellái vannak
k[0] = 1;
k[24] = 6253;
if(k[8] == 74)
{
// ...
}
Fuggveny(k[3]);
[/pawn]
ja és szerintem itt a megoldás az lehetne hogy ha string-et ( szöveget ) tartalmaz a \"k\" tömb akkor igy hasonlítsd össze az \"értékét\" az integer tipussal:
[pawn]if(strval(k) == kulcs)[/pawn]
a szövegbõl számot csinál, bár ha a kulcs is szöveg akkor strcmp megoldásra van szükséged :)

1723
Segítségkérés / nem csinál semit
« Dátum: 2011. December 20. - 16:49:27 »
akkor gondolom feljebb...
[pawn]AttachObjectToVehicle(obj,GetPlayerVehicleID(playerid), -0.5, -0.2, 0.8, 2.0, 2.0, 3.0);[/pawn]
akkor ezt a sort kell módosítanod...pontosabban azt amit piros-al jelöltem...
http://wiki.sa-mp.com/wiki/AttachObjectToVehicle
bár hiába linkelem gondolom sokat nem értesz belöle :S
nagyobbra kell írnod azt amit pirossal jelöltem...mondjuk 1.0-ra...próbálgatnod kell melyik lenne a legjobb :)
E: ja látom itt nem müködik a színezés akkor ami    között van :D

1724
Segítségkérés / nem csinál semit
« Dátum: 2011. December 20. - 16:01:22 »
hova akarod te rakni? :D

1725
Segítségkérés / kocsik berakása FilterScript-el,hol a gond?
« Dátum: 2011. December 20. - 14:46:36 »
ahogy itt irtam...
http://sampforum.hu/index.php?topic=18555.msg202723#msg202723
[pawn]if(vehicleid == kocsi11 || vehicleid == kocsi12)[/pawn]
|| = Vagy
&& = És
Tehát a kód ami lefut:
[pawn]HA(vehicleid = kocsi11-el VAGY vehicleid = kocsi12-vel)
{
// akkor lefut ez a kód
}[/pawn]

Oldalak: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 121
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal