Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Zsolesszka

Oldalak: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 136
1246
Beszélgetés / Phobos ûrszonda ma csapódik be
« Dátum: 2012. január 15. - 20:00:24 »
A Csendes-óceánba zuhant a Fobosz-Grunt szonda, erõsítette meg az orosz ûrügynökség.

1247
Beszélgetés / Phobos ûrszonda ma csapódik be
« Dátum: 2012. január 15. - 19:53:01 »
Idézetet írta: VTX date=1326653197\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15617\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Még egyszer tesz egy kört, aztán csapódik be elvileg. De csak 200kg. Szóval annyira nem nagy cucc.
 
13 ezer 200 kg ne zavartasd magad.

1248
Beszélgetés / Phobos ûrszonda ma csapódik be
« Dátum: 2012. január 15. - 19:49:59 »
Érdekes amúgy hogy a mai technológia mellett alig tudják kiszámolni hova csapódik be.
Sõt azt se értem hogy a mai technológia mellett miért nem lövik darabokra hogy könnyebben elégjen ahogy bekerül a légkörbe.
Jha tudom nem akarnak elpazarolni egy rakétát a több millióból, vagy ha már nem tudják kiszámolni hova csapódik be akkor nem tudják eltalálni sem vagy attól félnek hogy éppen egy másik még mûködõ mûholdat lõnének széjjel, vagy úgy vélik olcsóbban megússzák a kártérítést ha hagyják becsapódni. Hisz egy rakéta több millió dollár.
És mi van ha éppen a paksi atomerõmût találja el?
Japán után nagyon kell még egy atomkatasztrófa.
Én bízom benne hogy semmilyen anyagi és személyi sérülés nem fog történni, elég nagy az a terület ami nem lakott, többszöröse mint a lakott területeké.

1249
Beszélgetés / Phobos ûrszonda ma csapódik be
« Dátum: 2012. január 15. - 19:26:07 »
Lehet lesz egy akku telepem ami nem merül le sose. :D
Lesem én is a fejleményeket mikor takarodjak a pincébe.

1250
Segítségkérés / Script HIBA
« Dátum: 2012. január 15. - 14:18:13 »
Amit linkeltem azaz .include fájl és nem egy komplett script ami felhasználja az .inc fájlt, sõt nincs is rá szüksége sõt az .inc fájl felhasználja Y_Less y_hooks -inc fájlját ami csak tovább bonyolítja számodra a dolgokat.
Ha talán az example filterscriptet próbálnád átfordítani és alkalmazni több esélyed lenne:
http://spelsajten.net/speedcap.pwn
[pawn]
/*
Vehicle speed cap filterscript.
-----------
This makes it possible to limit the maxspeed of vehicles; there are, however, a few things to consider.
* This will not work well on people with high pings.
* This works best with lower server rates.
* Driving at the speed limit will cause the handling to be different; however, if
  used for roleplay, driving real-life like shouldn\'t be an issue with this at all!
How do I get started with this?
First off,
Try it on to see if it works. Load the filterscript, go ingame, and log in with /rcon login.
Now, use the testing command /myspeedcap to see if it works. An example of a value that feels like 50 km/h is 0.3.
So, simply:
   /myspeedcap 0.3
Put the macros below in your other scripts and do this for example:
   SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.3 );
Another example that disables speed cap only for the NRG:
   public OnPlayerEnterVehicle( playerid, vehicleid, ispassenger )
   {
      new modelid = GetVehicleModel( vehicleid );
      if ( modelid == 522 ) // 522 - NRG-500
         SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.4 );
      else
         DisablePlayerSpeedCap( playerid );
   }
Put this in other scripts so they can change the speed cap easily.
#define SetPlayerSpeedCap(%0,%1) CallRemoteFunction( \"SetPlayerSpeedCap\", \"if\", %0, %1 )
#define DisablePlayerSpeedCap(%0) CallRemoteFunction( \"DisablePlayerSpeedCap\", \"i\", %0 )
Author: Slice
*/
#include <a_samp>
forward SetPlayerSpeedCap( playerid, Float:value );
forward DisablePlayerSpeedCap( playerid );
new
Float:g_fSpeedCap[ MAX_PLAYERS ] = { 0.0, ... }
;
public OnPlayerUpdate( playerid )
{
static
   s_iVehicle
;
if ( g_fSpeedCap[ playerid ] != 0.0 && GetPlayerState( playerid ) == PLAYER_STATE_DRIVER )
{
   s_iVehicle = GetPlayerVehicleID( playerid );
   if ( s_iVehicle )
   {
      static
         Float:s_fX,
         Float:s_fY,
         Float:s_fZ,
         Float:s_fVX,
         Float:s_fVY,
         Float:s_fVZ
      ;
      GetVehiclePos( s_iVehicle, s_fX, s_fY, s_fZ );
      GetVehicleVelocity( s_iVehicle, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
      if ( !IsPlayerInRangeOfPoint( playerid, g_fSpeedCap[ playerid ] + 0.05, s_fX + s_fVX, s_fY + s_fVY, s_fZ + s_fVZ ) )
      {
         static
            Float:s_fLength
         ;
         s_fLength = floatsqroot( ( s_fVX * s_fVX ) + ( s_fVY * s_fVY ) + ( s_fVZ * s_fVZ ) );
         s_fVX = ( s_fVX / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
         s_fVY = ( s_fVY / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
         s_fVZ = ( s_fVZ / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
         if ( s_iVehicle )
            SetVehicleVelocity( s_iVehicle, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
         else
            SetPlayerVelocity( playerid, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
      }
   }
}
return 1;
}
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] )
{
if ( !IsPlayerAdmin( playerid ) )
   return 0;
if ( !strcmp( \"/myspeedcap\", cmdtext, true, 11 ) )
{
   new
      szMessage[ 24 ]
   ;
   if ( !( cmdtext[ 11 ] && cmdtext[ 12 ] ) )
   {
      SendClientMessage( playerid, -1, \"USAGE: /myspeedcap [max speed]\" );
      SendClientMessage( playerid, -1, \"USAGE: 0 will disable the speed cap.\" );
      return 1;
   }
   g_fSpeedCap[ playerid ] = floatstr( cmdtext[ 12 ] );
   format( szMessage, sizeof( szMessage ), \"* Speed cap: %0.4f\", g_fSpeedCap[ playerid ] );
   SendClientMessage( playerid, 0xFFFF00FF, szMessage );
   return 1;
}
return 0;
}
public SetPlayerSpeedCap( playerid, Float:value )
{
if ( 0 <= playerid < sizeof( g_fSpeedCap ) )
   g_fSpeedCap[ playerid ] = value;
}
public DisablePlayerSpeedCap( playerid )
{
if ( 0 <= playerid < sizeof( g_fSpeedCap ) )
   g_fSpeedCap[ playerid ] = 0.0;
}[/pawn]
Benne van a fájl nevében .inc ami sampnál include fájlt jelent amit betöltenek egy forrás (.pwn) fájlba.
Ezért amx fájlt .pwn fájlból kell készíteni és nem .inc fájlból.
Te .inc fájlt próbáltál átkonvertálni.
Edit: Mivel tudom hogy így akarod kipróbálni és csak a parancs fog mûködni ezért a speedcampban szereplõ OnPlayerEnterVehicle részt beleraktam:
[pawn]/*
Vehicle speed cap filterscript.
-----------
This makes it possible to limit the maxspeed of vehicles; there are, however, a few things to consider.
* This will not work well on people with high pings.
* This works best with lower server rates.
* Driving at the speed limit will cause the handling to be different; however, if
  used for roleplay, driving real-life like shouldn\'t be an issue with this at all!
How do I get started with this?
First off,
Try it on to see if it works. Load the filterscript, go ingame, and log in with /rcon login.
Now, use the testing command /myspeedcap to see if it works. An example of a value that feels like 50 km/h is 0.3.
So, simply:
   /myspeedcap 0.3
Put the macros below in your other scripts and do this for example:
   SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.3 );
Another example that disables speed cap only for the NRG:
   public OnPlayerEnterVehicle( playerid, vehicleid, ispassenger )
   {
      new modelid = GetVehicleModel( vehicleid );
      if ( modelid == 522 ) // 522 - NRG-500
         SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.4 );
      else
         DisablePlayerSpeedCap( playerid );
   }
Put this in other scripts so they can change the speed cap easily.
#define SetPlayerSpeedCap(%0,%1) CallRemoteFunction( \"SetPlayerSpeedCap\", \"if\", %0, %1 )
#define DisablePlayerSpeedCap(%0) CallRemoteFunction( \"DisablePlayerSpeedCap\", \"i\", %0 )
Author: Slice
*/
#include <a_samp>
forward SetPlayerSpeedCap( playerid, Float:value );
forward DisablePlayerSpeedCap( playerid );
new
Float:g_fSpeedCap[ MAX_PLAYERS ] = { 0.0, ... }
;
public OnPlayerUpdate( playerid )
{
static
   s_iVehicle
;
if ( g_fSpeedCap[ playerid ] != 0.0 && GetPlayerState( playerid ) == PLAYER_STATE_DRIVER )
{
   s_iVehicle = GetPlayerVehicleID( playerid );
   if ( s_iVehicle )
   {
      static
         Float:s_fX,
         Float:s_fY,
         Float:s_fZ,
         Float:s_fVX,
         Float:s_fVY,
         Float:s_fVZ
      ;
      GetVehiclePos( s_iVehicle, s_fX, s_fY, s_fZ );
      GetVehicleVelocity( s_iVehicle, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
      if ( !IsPlayerInRangeOfPoint( playerid, g_fSpeedCap[ playerid ] + 0.05, s_fX + s_fVX, s_fY + s_fVY, s_fZ + s_fVZ ) )
      {
         static
            Float:s_fLength
         ;
         s_fLength = floatsqroot( ( s_fVX * s_fVX ) + ( s_fVY * s_fVY ) + ( s_fVZ * s_fVZ ) );
         s_fVX = ( s_fVX / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
         s_fVY = ( s_fVY / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
         s_fVZ = ( s_fVZ / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
         if ( s_iVehicle )
            SetVehicleVelocity( s_iVehicle, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
         else
            SetPlayerVelocity( playerid, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
      }
   }
}
return 1;
}
public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] )
{
if ( !IsPlayerAdmin( playerid ) )
   return 0;
if ( !strcmp( \"/myspeedcap\", cmdtext, true, 11 ) )
{
   new
      szMessage[ 24 ]
   ;
   if ( !( cmdtext[ 11 ] && cmdtext[ 12 ] ) )
   {
      SendClientMessage( playerid, -1, \"USAGE: /myspeedcap [max speed]\" );
      SendClientMessage( playerid, -1, \"USAGE: 0 will disable the speed cap.\" );
      return 1;
   }
   g_fSpeedCap[ playerid ] = floatstr( cmdtext[ 12 ] );
   format( szMessage, sizeof( szMessage ), \"* Speed cap: %0.4f\", g_fSpeedCap[ playerid ] );
   SendClientMessage( playerid, 0xFFFF00FF, szMessage );
   return 1;
}
return 0;
}
public SetPlayerSpeedCap( playerid, Float:value )
{
if ( 0 <= playerid < sizeof( g_fSpeedCap ) )
   g_fSpeedCap[ playerid ] = value;
}
public DisablePlayerSpeedCap( playerid )
{
if ( 0 <= playerid < sizeof( g_fSpeedCap ) )
   g_fSpeedCap[ playerid ] = 0.0;
}
public OnPlayerEnterVehicle( playerid, vehicleid, ispassenger )
{
new modelid = GetVehicleModel( vehicleid );
if ( modelid == 522 ) // 522 - NRG-500
   SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.4 );
else
   DisablePlayerSpeedCap( playerid );
}[/pawn]

1251
Segítségkérés / Minek Nem menti le??
« Dátum: 2012. január 14. - 23:27:45 »
És szerver indításkor vagy restartkor betöltöd a LikeCount.txt-ben tárolt adatot a \"likeok\" változóba?

1252
Segítségkérés / Script HIBA
« Dátum: 2012. január 14. - 23:22:52 »
A letöltési link valóban rossz a hozzászólásokban szokás ilyenkor keresgélni ezt találtam:
http://forum.sa-mp.com/showpost.php?p=1253404&postcount=27
És ezt:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:v1dyNP6ivIIJ:realcop228.com/sampreleases/notmine/speedcap.inc+http://realcop228.com/sampreleases/&cd=3&hl=hu&ct=clnk&gl=hu
 
/*
Vehicle speed cap filterscript.
-----------
This makes it possible to limit the maxspeed of vehicles; there are, however, a few things to consider.
* This will not work well on people with high pings.
* This works best with lower server rates.
* Driving at the speed limit will cause the handling to be different; however, if
  used for roleplay, driving real-life like shouldn\'t be an issue with this at all!
How do I get started with this?
First off,
Try it on to see if it works. Load the filterscript, go ingame, and log in with /rcon login.
Now, use the testing command /myspeedcap to see if it works. An example of a value that feels like 50 km/h is 0.3.
So, simply:
/myspeedcap 0.3
Put the macros below in your other scripts and do this for example:
SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.3 );
Another example that disables speed cap only for the NRG:
public OnPlayerEnterVehicle( playerid, vehicleid, ispassenger )
{
   new modelid = GetVehicleModel( vehicleid );
   if ( modelid == 522 ) // 522 - NRG-500
      SetPlayerSpeedCap( playerid, 0.4 );
   else
      DisablePlayerSpeedCap( playerid );
}
Put this in other scripts so they can change the speed cap easily.
#define SetPlayerSpeedCap(%0,%1) CallRemoteFunction( \"SetPlayerSpeedCap\", \"if\", %0, %1 )
#define DisablePlayerSpeedCap(%0) CallRemoteFunction( \"DisablePlayerSpeedCap\", \"i\", %0 )
Author: Slice
*/
#include <a_samp>
#include <YSI\\y_hooks>
forward SetPlayerSpeedCap( playerid, Float:value );
forward DisablePlayerSpeedCap( playerid );
new
Float:g_fSpeedCap[ MAX_PLAYERS ] = { 0.0, ... }
;
hook OnPlayerUpdate(playerid)
{
static
s_iVehicle
;
if ( g_fSpeedCap[ playerid ] != 0.0 && GetPlayerState( playerid ) == PLAYER_STATE_DRIVER )
{
s_iVehicle = GetPlayerVehicleID( playerid );
if ( s_iVehicle )
{
   static
      Float:s_fX,
      Float:s_fY,
      Float:s_fZ,
      Float:s_fVX,
      Float:s_fVY,
      Float:s_fVZ
   ;
   GetVehiclePos( s_iVehicle, s_fX, s_fY, s_fZ );
   GetVehicleVelocity( s_iVehicle, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
   if ( !IsPlayerInRangeOfPoint( playerid, g_fSpeedCap[ playerid ] + 0.05, s_fX + s_fVX, s_fY + s_fVY, s_fZ + s_fVZ ) )
   {
      static
         Float:s_fLength
      ;
      s_fLength = floatsqroot( ( s_fVX * s_fVX ) + ( s_fVY * s_fVY ) + ( s_fVZ * s_fVZ ) );
      s_fVX = ( s_fVX / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
      s_fVY = ( s_fVY / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
      s_fVZ = ( s_fVZ / s_fLength ) * g_fSpeedCap[ playerid ];
      if ( s_iVehicle )
         SetVehicleVelocity( s_iVehicle, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
      else
         SetPlayerVelocity( playerid, s_fVX, s_fVY, s_fVZ );
   }
}
}
return 1;
}
/*public OnPlayerCommandText( playerid, cmdtext[ ] )
{
if ( !IsPlayerAdmin( playerid ) )
return 0;
if ( !strcmp( \"/myspeedcap\", cmdtext, true, 11 ) )
{
new
   szMessage[ 24 ]
;
if ( !( cmdtext[ 11 ] && cmdtext[ 12 ] ) )
{
   SendClientMessage( playerid, -1, \"USAGE: /myspeedcap [max speed]\" );
   SendClientMessage( playerid, -1, \"USAGE: 0 will disable the speed cap.\" );
   return 1;
}
g_fSpeedCap[ playerid ] = floatstr( cmdtext[ 12 ] );
format( szMessage, sizeof( szMessage ), \"* Speed cap: %0.4f\", g_fSpeedCap[ playerid ] );
SendClientMessage( playerid, 0xFFFF00FF, szMessage );
return 1;
}
return 0;
}*/
public SetPlayerSpeedCap( playerid, Float:value )
{
if ( 0 <= playerid < sizeof( g_fSpeedCap ) )
g_fSpeedCap[ playerid ] = value;
}
public DisablePlayerSpeedCap( playerid )
{
if ( 0 <= playerid < sizeof( g_fSpeedCap ) )
g_fSpeedCap[ playerid ] = 0.0;
}

1253
Archívum / [HUN]Suite Life City Role Play
« Dátum: 2012. január 14. - 20:44:15 »
Idézetet írta: James Bácsi date=1326557582\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14700\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Szégyen, hogy inkább a régi fórumozókat warnolgatják, meg **sztatják, ahelyett, hogy az ilyen kis szutyok szerverek nyitását gátolnák. Vagy legalább hagynák, hogy nyugodtan írjunk negatív kommenteket.
 
Nem tudom de nem hiszem hogy a sampforum feladata lenne meggátolni hogy ki milyen szervert indít a saját pénzén (vagy a szülei pénzén), aki régi fórumozó az meg szarik rá ki mit nyit, mert elvan foglalva saját dolgaival. (saját samp szerver népszerûsítésével, szerkesztésével, fejlesztésével, játékosok gondjainak megoldásával és a számítógépen kívüli világgal stb.)
Igazából 4 5 személy van akinek nincs más elfoglaltsága mintsem feljárjon szerverekre és hasonlóságot keressen bármiben is.
Jé itt is a /q parancs kiléptet ez már másolt szerver, és rögtön jön tele szemetelni pár témát és még olyanokat is amelyek még else indult samp szervernek nyíltak.
Emiatt én igazából ellentmondok bármilyen egyéni akciónak ami másolás vádolással gyanúsít bárkit is.
Itt nem egyéni akciót kell indítani hogy teleszemetelgetünk minden hamarosan nyíló és RP szerverek témában nyíló topicot csakhogy gyûljön a hozzászólásaink száma, hanem az érintett mûködõ SA-MP szerver tulajainak kell szólni.
Ha õket zavarja a bárki által is kiírt téma csak szólniuk kell egy sampforum adminisztrátornak/moderátornak hogy a kérdéses témakört vizsgálja felül és ha szükséges törölje.
Szerintem semmilyen honoráriumot nem kaptok azért hogy mindenkinek beszólogattok, jha bocsánat tévedek kaptok respect tisztelet pontot szuper, a 4 5 ember egymás hozzászólásit lájkolgatja és volt példa dupla accal növelt respect pontoknak is, és még hangoztatta is hogy mennyi gyûlt össze, nem vagyok benne biztos hogy megéri.
Nem régiben volt is egy ilyen topic miszerint a See Rpg vezetõségének kérése szerint töröljünk minden See RPG vel kapcsolatos témát. (És ez is mi miatt van? Lehet találgatni.)
Így ha úgy vélitek egy szerver nagyon sok egyedi ismétlem egyedi megoldása hasonlít egy ismertebb szerveréhez akkor elõbb a tulajainak kell szólni, és majd õk intézik ha õket zavarja a dolog.
Ez lenne a menete a dolgoknak, és nem képgyûjtemények készítése hogy a CJ skin ugyanúgy néz ki az egyik szerveren meg a másikon is.
Ui.:
Most megnézek egy filmet, lehet jobb lesz mint a RP szerverek copy vádolásos hozzászólásainak szelektálása.

1254
SA-MP: Szerverfejlesztés / Lotto
« Dátum: 2012. január 14. - 19:54:02 »
Igen tudom vazze hogy senki nem szólt a témához 120 napja de én nyitottam csak írhatok bele *****.  :D :D :D
Viccet félre téve éppen olvasgatok valamit és emiatt észrevettem egy apróságot, amit rosszul írtam a szkriptben de nem befolyásolja mûködését.
Ugye van az alap matematikai kérdés:
  Hány darab 3 jegyû különbözõ számot lehet alkotni a következõ számjegyekbõl, 2, 3, 4, 5, 6?
Tehát van 5 darab számjegy amibõl 3 jegyû számokat kell alkotni le lehet írni a lehetséges verziókat is, természetesen.
Íme:
 

234,  324,  423,  523,  623
235,  325,  425,  524,  624
236,  326,  426,  525,  625
243,  342,  432,  532,  632
245,  345,  435,  534,  634
246,  346,  436,  536,  635
253,  352,  452,  542,  642
254,  354,  453,  543,  643
256,  356,  454,  546,  645
263,  362,  462,  562,  652
264,  364,  463,  563,  653
265,  365,  465,  564,  654
 
[/quote]
Eredményként azt kapjuk hogy ha a felhasználható értékek közül a 2-sel kezdjük a lehetséges számokat akkor egy oszlopban 12 darab lehetséges verzió jön ki.
Mivel 5 darab különbözõ értéket lehet felhasználni (2,3,4,5,6) akkor 5*12 lehetséges variáció létezik ami egyenlõ 60-al.
Ezt még így könnyû leírni a lehetséges variációkat hiszen csak 5 értéket kell felhasználni és abból 3 számjegyû számokat alkotni.
De ha mondjuk az 5-ös lottó vesszük alapul akkor 90 számból (értékbõl) mennyi 5 értéket tartalmazó kombinációt lehet össze állítani?
Az már elég sok idõbe telne leírogatni a lehetséges számokat.
Most csak példáznám egyszerûen az elõbbi dolgot:
Van 5 szám ami lehetne akár betû is vagy egy szó bármi, és ezekbõl mennyi különbözõ 3-as elemeket lehet alkotni?
Az elsõ helyre fel lehet használni az összes elemet ami 5 darab a második helyre már egyel kevesebb elemet lehet felhasználni így oda 4 elem közül lehet választani, a harmadik helyre már csak 3 elem közül lehet írni és így tovább, mivel egy lehetséges kombinációba minden elemet csak egyszer lehet felhasználni. (mindig egyel kevesebb a felhasználható elemek száma)
[pawn]
// elsõ elem |  második elem | harmadik elem
5                  4                       3
Ha ezeket össze szorozzuk akkor megkapjuk a 60-as értéket ami a lehetséges variációk számával egyenlõ.
[/pawn]
Ha ezek alapján számolnánk ki az 5ös lottó lehetséges variációnak számát:
90*89*88*87*86=5.273.912.160 értéket kapnánk. (ami nem takarja az igazságot)
Itt jön a bonyolítás.
Mivel lottónál nem 5jegyü számról beszélünk hanem 5 elembõl álló kombinációról.
Érthetõbben:
Van egy kombinációban a 2-es 3-as 4-es 5-ös és a 6-os számjegyek.
És van a 4-es 2-es 5-ös a 6-os és a 3-as számjegyek.
Ha ezeket be ikszelgetjük két különbözõ szelvényen két egyformán megjátszott szelvényt kapunk.
Ezt figyelembe kell venni mikor ki akarjuk számolni mennyi lehetséges kombináció létezik.
Ezt ha jól olvastam ismétlõdéses permutációnak hívják.
A korábbi példát vesszük alapul és hozzátesszük hogy nem 3 jegyû számokat kell alkotni hanem 3-as kombinációkat (a sorrend nem számít).
Tehát a 2,4,6 kombináció megegyezik a 4,2,6-tal. (és még 4 másik kombinációval is a példában)
Kiszámolva:
5 * 4 * 3     120
---------- = -------  = 20 lehetséges teljesen különbözõ 3-as variációt fogunk kapni.
3*2*1         6
Ennek a képletnek a magyarázata elég nehézkes itt a lényege hogy a megfelelõ értéket adja vissza.
Érthetõbb kiszámítása a következõ lenne:
   
Ha megfigyeltük akkor 6 egyformának számító szám kombinációt kaptunk, ha csak 3 értéket használunk fel (mivel 3-as kombinációkat kell alkotni)
akkor a:
2,6,4
2,4,6
4,2,6
4,6,2
6,2,4
6,4,2
megegyezik. (szintén ha 6 darab szelvényre ikszelgetnénk, egyformán kitöltött szelvényeket kapnánk)
Tehát ebbõl 5 darab felesleges kombinációra nincs szükség. (Mivel egyforma csak a sorrendjük más.)
Tehát már tudjuk hogy 120 lehetséges variáció létezik ha a sorrendet is megkülönböztetésre vesszük, ((5 darab * 4 darab * 3 darab * 2 darab * 1  darab) = 120).
120 / 6 = 20 * 5 = 100;
120 - 100 = 20;
Sok lesz amit írok a lényeg az hogy 5-ös lottó esetében a szkriptben a nyerési esélyt rosszul  írtam.
Helyesen:
 

(90*89*88*87*86) / (1*2*3*4*5) = 43.949.268

Levezetem ezt is, ha csak annyi értéket használunk fel amennyi elembõl kell állnia a lehetséges variációknak 5-öt ((5*4*3*2*1) = 120)
akkor kapnánk egy 120-as értéket amibõl 119 felesleges hiszen egyforma kombinációk csak a leírt sorrendjük más.
90*89*88*87*86 =
    5.273.912.160 / 120 = 43949268 * 119 = 5229962892;
5.273.912.160 - 5.229.962.892 = 43.949.268
Edit: kicsit átfogalmaztam elég nehéz leírni érthetõen

1255
Segítségkérés / Script HIBA
« Dátum: 2012. január 14. - 16:24:36 »
Bunkó válasz szal ne sértõdj meg de ez az igazság, és a segítség egyben.
Ahonnan kimásoltad a kódot, abban keresd ezt a funkciót \"SetPlayerSpeedCap\", mivel nem alap  SA-MP native funkció vagy az alap include fájlokban szereplõ eljárás, hanem valaki megírta.
Ezért keresgélj a szkriptben ahonnan szedted, lehetséges hogy egy include .inc fájlban találod meg.
Másik lehetõség hogy megírod:
[pawn]stock SetPlayerSpeedCap(playerid, Float:bla)
{
    printf(\"Tanulgatok szkriptelni: playerid: %d | Float: %f\", playerid, bla);
    return 1;
}[/pawn]
Elnézést kérek, de másképp nem tudtam leírni. :D :D
Edit: javítva a print printf-re. Kösz az észrevételt Fl0rian.

1256
Segítségkérés / String, szöveg enumolás
« Dátum: 2012. január 14. - 16:08:29 »
Idézetet írta: kurta999 date=1326553504\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15555\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
A format az ilyenekre nemjó, mivel lassú.
[pawn]
hInfo[houseid][tulaj][0] = EOS;
strcat(hInfo[houseid][tulaj],  GetPlayerName(playerid), 24);
[/pawn]
 
Ez még jobb. :D
Nem hinném hogy túl sokat számítana a lassúsága szerver üzemelés terén nem egy annyira gyakran meghívott funkció akar lenni amit percenként ~30000 szer használnának.  :D
Edit:
A GetPlayerName nem tér vissza a játékos nevével hanem a számára megadott változóba másolja a játékos nevet.
[pawn]enum blaenum
{
    tulaj[24]
};
#define MAX_HOUSE 100 // csak írtam egy értéket
new hInfo[MAX_HOUSE][blaenum];[/pawn]
[pawn]new name[24];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof name);
hInfo[houseid][tulaj] = EOS;
strcat(hInfo[houseid][tulaj], name);[/pawn]
És mivel a változóba másolja a nevet le is lehet egyszerûsíteni:
[pawn]GetPlayerName(playerid, hInfo[houseid][tulaj], 24);  // Ha jól tudom panaszkodik a fordító ha enum típusu változó array méretét akarjuk lekérni sizeof-al ezért írtam a 24-et.
[/pawn]

1258
Archívum / [HUN]Suite Life City Role Play
« Dátum: 2012. január 14. - 14:46:29 »
Idézetet írta: haha3223 date=1326119154\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"14700\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Off: Zsoleszka ide miért nem jössz rendet tenni? És miért pont csak a másik topicba voltál? :D
 
Mert nem vagyok kíváncsi minden 10-en éves \"ki ha én nem?\" típusú témát/hozzászólást elolvasni.
Majd most átnézem kicsit, eredmények hamarosan.
[gmod]Edit: Nem osztottam warn-t, jó kedvem miatt és sértõdések elkerülése végett. „don\'t feed the trolls”  :D [/gmod]

1259
SA-MP: Szerverfejlesztés / sHouse v1.0
« Dátum: 2012. január 12. - 19:42:11 »
Az elsõ meglátásom hogy a publikált fs-ben nem kellene benne hagyni a mysql hozzáférésed adatait.
Második ránézésre túl sokszor van ez a
[pawn]    for(new i = 0; i < MAX_HOUSE; i++)
{[/pawn]
Például a scriptben keresel olyan eladó házat ahol:
[pawn]if(!strcmp(\"ELADÓ\",HouseInfo[Tulaj],true)) [/pawn]

HouseInfo
[Tulaj] \"ELADÓ\" karakterláncot tartalmaz:

Ezt le lehetne kérni közvetlen mysql adat tábláról is.



\"SELECT * FROM `shouses` WHERE `tulaj` = \'ELADÓ\'\"

 

De ez teljesen mellékes dolog, ahogy írom egyre jobban jönnek az ötletek.


Létrehoztál egy pawn változót az összes ház adatainak tárolására ugye?


Ez míg fut a szerver addig tárolja a házak adatait ha keresel for ciklussal valamilyen adatot akkor miért nem ezeket a változókat használod?


[pawn]enum HouseData


{


ID,


Tulaj[24+1],


Ar,


Lock,


Int,


VW,


Float:X,


Float:Y,


Float:Z


};


new HouseInfo[MAX_HOUSE][HouseData];[/pawn]


Hiszen ezek a változók tárolják az adatokat míg a mysql adat kezelés többnyire biztonsági mentésként vesz részt a szerver üzemelésében, ha leáll a szerver akkor megmaradnak adatok mysql adatkezelésben.


Itt persze mindig azt kell figyelembe venni mennyi adatsorról is van szó és hogy célszerûbb keresgélni az adatokban.


A te esetedben egyszerûbb a létrehozott változókat használni.


Mikor a szerver elindul akkor beolvastatod az adatokat mysql-n keresztül tárolod a létrehozott változókban.


Játék közben használod a létrehozott változókat. Keresés info lekérdezés stb..


Mikor új adat (új ház kerül létrehozásra) vagy éppen törlésre, akkor használod a mysql-t mivel mentést kell készíteni róla. (szerver újra indításkor meglegyenek az adatok.)


Másképp:


Mikor létrehozol egy házat /createhouse akkor nem csak mysqlben mented az adatokat hanem tárolni kell a létrehozott változókban is.


Emiatt jó pár mysql_query meghívást megspórolnál.


Megint másképp:


Jelenleg amelyik parancsban szerepel [pawn]


hazak();[/pawn]


Állandóan frissíti a HouseInfo[MAX_HOUSE][Enumerációs jelzõ/index] adatait.


De minek frissíti állandóan ha csak egy ház adata változik?


Nem ragozom tovább mert túlmagyarázom a végén.


Töröltem a linket mert benne hagytad a mysql hozzáférésed adatait a szkriptben, majd frissítsd ha gondolod.

1260
Beszélgetés / Beszélgetés a telefon gyártókról és szavazás!
« Dátum: 2012. január 11. - 22:30:53 »
Nekem nem sok telefonom volt de mind Nokia és nem is fogok más márkát venni, számomra bizonyított.
Volt egy nokia 6020-as telefonom jó pár évig használtam, lett véve egy új mosógép anno hát az elsõ mosás alkalmával a kabátomat tettem bele nagy izgalomban ugyan mûködik-e a mosógép. Benne a telefonnal mint ez utóbb kiderült, 5 6 perce mehetett a mosógép mikor észre vettem a telefon hiányát.
A telefonból folyt a víz csak annyira ázott el, szét szedtem darabokra kicsit szárítgattam, majd reggelig hagytam száradni, reggel össze raktam és be is kapcsolt, a kijelzõnek volt furcsa szín összeállítása még egy hétig.
Fél évig használtam még a telefont az eset után, egyszer csak kikapcsolt és többé nem tudtam visszakapcsolni, lehet nem sokba került volna a javítás de vettem egy újat akkor.
Emiatt Nokia-ra szavazok.

Oldalak: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 136
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal