Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 1
SA-MP: Szerverfejlesztés / 1Mark6 - Metinkő rendszer« Dátum: 2017. március 29. - 16:49:40 »
Sziasztok !
Gondolom egy pár embernek ismerős lehet, a \"Metin2\" nevezetű játék. Régen játszottam vele, arra gondoltam egy Metinkő rendszer érdekes lenne SA-MP-ban is. Ezért megcsináltam a vázát, aki szeretné az tovább fejleszheti. Mondjuk inkább Fun, vagy Custom játékmódokhoz ajánlott, azért egy RP szerveren érdekes lenne Nem áll szándékomban tovább fejleszteni, csak érdekességből csináltam meg, hátha valaki szeretne ilyennel foglalkozni. A rendszerről, röviden annyit érdemes tudni, hogy a \"/metin\" paranccsal létretudunk hozni metineket, ennek a maximum száma (100) lehet, de ezt lehet változtatni. A metin egy bála objectből és egy labelből áll ami a Metin HP-ját jelzi. ( Igen bála, object, mert akkora paraszt vagyok, hogy csak azt az 1 object ID-t tudom fejből XD ) Az objectet meglehet változtatni szintén, a definicíóknál. Ha egy adott range-ban ütünk egyet, akkor a metin sebződni kezd. Alapból 1000 HP-ja van, és ütésenként csökken. Az ütések lehetnek kritikus ütések ennek 1:10-hez, azaz 10% esélye van, illetve az eredeti sebzés kétszerese lesz, azaz 200%-os sebzés. A sebzés 1 és 50 közötti random érték. Kritnél mivel kétszeres ezért legalább 2 és legfeljebb 100. Ha a metin elpusztul, 1000$ - 2500$ közötti jutalomra számíthatunk. Az a player kapja meg aki a végső ütést vitte bele. Több metin is lehet egyszerre lehozva, szám szerint 100. A rendszer nem tartalmaz semmilyen fajta mentést, de mint említettem ez csak egy váz. Ha nem is felhasználni a rendszert, legalább tanulni lehet belőle, ( úgyan kiakar manapság tanulni pls. ) Szükséges plugin: streamer Elkészítési idő: 15 perc kb. + tesztelés UI: Nem lett formázva a téma, mert így is kivehető, hogy mi az ami a fontos információ, illetve nem akarok, szivárványokat hányni stb. Képek: Pastebin Solidfiles.com 2
Segítségkérés / Jármű hátsóterében mozgás, POSSIBLE?« Dátum: 2017. február 27. - 18:50:57 »
Sziasztok!
Egy ideje gyűjtögetem, az ötleteket, és most azon akadtam meg, hogy ugyebár vannak a transporter járművek, bincos stb. Ebből azthiszem 3 fajta van. És az érdekelne, hogyha ezeknek felnyitjuk a csomagtér ajtaját, akkor ott lehet-e mozogni, vagy ez nem lehetséges sampban. Az ötlet a Singleplayer küldetésből jött amikor ryderrel a katonságot mentek kirabolni, és menekültök akkor CJ ott tartózkodik a csomagtérben. Ez használható lenne, mondjuk egy gyári munkás melóhoz, ahol a dobozokat felkell pakolni egy ilyen bincos kocsiba, de az úgy eléggé gyér, ha nemtudsz belemenni/mozogni benne. Remélem érthető voltam Köszi a válaszokat ! 3
Segítségkérés / Login/register system design???« Dátum: 2017. február 26. - 10:31:50 »
Sziasztok !
Már jó pár Login/register rendszert készítettem, a nagyrésze Textdrawos volt, de akadt néhány Dialogos is. Azonban, most akadt egy kis szabadidőm, így szeretnék egy mód alapjait lefektetni, majd idővel haladni tovább. Azonban az első \"mérföldkő\", ahol elakadtam az a \"design\" elem. Azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek, melyik tetszetősebb, illetve, megéri-e pl. a Textdrawosba fektetni \"annyi\" időt, míg annyi idő alatt megcsinálnék 3-4 Dialogos rendszert is. Szóval Textdraw vagy Dialogos - login/register system jobb szerintetek? Melyik nézz ki jobban, melyik szimplább, és,hogy megéri-e csak azért mert máshogy nézz ki, időt fektetni bele.Mindkettő ugyanazt a funkciót látja el. UI.: Tudom, ez nem a sémáknak megfelelő téma, hiszen, az objektivitása eltér, a kikötésektől, de érdekelne mások véleménye, illetve a Nagy mester szkripterek csak többet tudnak erről mesélni, mint, hogy én \"összecsapom\". 4
Segítségkérés / Textdraw types?« Dátum: 2016. november 23. - 19:43:29 »
Sziasztok !
A textdrawokkal büvölődők jelenleg, és valami megfogta az elmémet. A textdrawoknak ugyebár 2 féle tipusa van, Textdraw:TD; Szeretném megtudni, hogy a kettő között mi a különbség, melyiket jobb használni játékosok számára, jó gondolom, hogy a \"PlayerTextdraw\", de miért és, miben? Illetve, hogy szükséges-e a tömb használata, PlayerTD esetén. Textdraw:PenzTD[MAX_PLAYERS]; VAGY PlayerTextdraw:PenzTD; Az angol fórumon is ment erről a vita, hogy hogyan kéne használni pontosan, megoszlottak a vélemények, ezért gondolom megkérdem itt, hogy ti mit gondoltok ? 5
Segítségkérés / Markerek« Dátum: 2016. november 13. - 10:33:28 »
Sziasztok !
A napokban újra felforgattam a PC-met, és megtaláltam, a SA Singleplayer verzióját, amit úgygondoltam elkezdek végigvinni. Számos olyan dologra bukkantam amiket eddig nem is gondoltam volna. Az egyik észrevétel ami érdekelne, hogy vannak SP-ben \"Marker\"-ek, amik például egy fegyvert(Zöld marker), targetot(Piros marker), esetleg barátot(Kék marker)-el jelezz. És ez érdekelne, hogy SA-MP-ban lehetséges ilyeneket csinálni? Nem player markerre gondolok, és nem is CP-kre. Hanem egy dolgot jelző marker. Köszi a válaszokat ! 6
Segítségkérés / Knife Kill probléma!« Dátum: 2016. augusztus 31. - 21:06:45 »
Sziasztok !
Arra lennék kíváncsi, hogy a hátból nyakon szúrós, késelést, valahogyan ki lehet e küszöbölni? Gondolom mindenki ismeri, amikor valakinek a hátához megyünk, és jobb klikket tolunk késsel, akkor letudjuk szúrni, és instant meghal, erre van valami megoldás? RP szerverre akarok kés-t berakni, de így nem a legalkamasabb Ötletek? 7
Segítségkérés / [SSCANF] - Darabolás« Dátum: 2016. augusztus 27. - 17:19:43 »
Sziasztok !
Egy kérdésem lenne a sscanf darabolással kapcsolatban. Van egy stringem : new string[128] = \"[ 1 ]\"; És azt szeretném megtudni, hogy szét lehet e darabolni ezt a stringet, és a közepén lévő számot : \'1\'-t kiszedni változóba. Próbálkoztam sscanf ismereteim alapján megoldani, de valamiért nem müködik Amit akarok : Ami a stringben van szám azt rakja változóba, pl. new string[128] = \"[ 27 ]\"; 8
Segítségkérés / Egy string tömb elemeinek azonos érték adás.« Dátum: 2016. augusztus 03. - 16:10:48 »
Sziasztok!
Játékmód irogatás közben, arra jöttem rá, hogy a sok éves PAWN nyelvtanulás időszaka alatt, sosem használtam ezt a funkciót, mostpedig szükségem lenne, rá de nemtudom, hogy kéne deklarálni. Azt szeretem, ha lenne egy 30 elemből álló 24 karakter hosszúságú string tömb. Ez eddig megy : new Alap[30][24]; De szeretnék a tömb elemeinek mind, adni egy alap kezdő értéket, pl. \"NINCS\"; new Alap[30][24] = \"NINCS\"; // Ez nem müködik Szóval nemtudom, hogy lehetne, és fontos hogy deklarációban szeretném megoldani, nem pedig úgy hogy miután létrehoztam ciklussal irogassam végig, úgy is elérem a kívánt hatást, de csúnya Ötletek? 9
SA-MP: Szerverfejlesztés / 1Mark6 - [ Inventory | Tárgy rendszer ] - MySQL R39-5« Dátum: 2016. június 25. - 20:36:28 »1Mark6 - [ Invetory | Tárgy rendszer ] - MySQL R39-5
A rendszer tartalmazza :
Tárgy létrehozás : Lehetőségünk van arra, hogy a játékban hozzunk létre saját tárgyakat, ezt a \"/tárgylétrehozás\" paranccsal tehetjük meg. Ennek a parancsnak 2 paramétere van, mégpedig < Tárgy Név > és a < Tárgy Objekt >. Ha tárgynévnek olyan adatot adunk meg, amely már létezik ( Létező tárgy nevét irod be ) akkor hibaüzenetet kapunk, mivel nemtudod kétszer ugyanazt a tárgyat létrehozni. A tárgyobjekt, 2. paraméter azt a célt szolgálja, hogy amikor azt a bizonyos tárgyat eldobjuk azzal az Object-el fog legenerálódni. Tárgy törlés : Lehetőségünk van arra, hogy a már létező tárgyat töröljük a rendszerből a \"/tárgytörlés\" paranccsal. Ez akkor kedvező amikor például elgépeljük az adott tárgy nevét, illetve egyéb alkalmakkor használatos. A parancsnak 1 paramétere van a < Tárgy Név >, ebbe a paraméterbe annak a tárgynak a nevét kell megadni amelyiket törölni szeretnénk, nemlétező tárgy esetén szintén hibaüzenetet kapunk. Tárgy objekt változtatás : Lehetőségünk van arra, hogy a már létező tárgynak az objektjét megváltoztathassuk. Ezt a \"/tárgyobjekt\" paranccsal tudjuk végrehajtani. Ennek a parancsnak 2. paramétere van, az egyik < Tárgy Neve >, a másik az < Új objekt >.Ha nemlétező tárgy nevet adunk meg hibaüzenetet kapunk. Amikor megadod az új objektet, akkor a már régi objekttel rendelkező tárgyaknak NEM fog megváltzoni az objektjük, ezt egy szerver resettel lehet korigálni. Meglehet oldani, úgy is de szerintem igy elviselhető nem szeretném tovább bonyolítani. Tárgy adás : Lehetőségünk van arra, hogy egy játékosnak tárgyat adjunk, ezt a \"/tárgyadás\" paranccsacl tudjuk megtenni. Ennek a parancsnak 3 paramétere van. < ID >, < Tárgy Név >, < Mennyiség>. Csak a szerveren fentlévő játékosoknak tudunk tárgyat adni. Csak létező tárgyat tudunk adni. A mennyiség nincs korlátozva. Tárgy elvétel : A tárgy adáshoz hasonló algoritmus, a paraméterek is megegyeznek, ezt a \"/tárgyelvétel\" paranccsal érjük el. A különbség az az, hogy a mennyiség korlátozva van, csak annyi darabot tudunk elvenni az illetőtől amennyivel rendelkezik, értelemszerűen ha van 40 darabja nem vehetünk el tőle 40+-t. Tárgyak megtekintése : A tárgyainkat a \"/táska\" paranccsal tudjuk megtekinteni. Amíg nem rendelkezel tárgyakkal, egy üres dialogot fogsz látni. ( Gondoltam, hogy kiirtaom, hogy nincsen tárgyad, de azért csak szebb esztétikailag, amikor látod is, hogy üres az a \"táska\"). Azonban, ha van valamilyen tárgyad az megjelenik ott. Tárgyak lista : Megnézhetjük a létező tárgyakat is a \"/tárgylista\" paranccsal. Ez alapján tudjuk megszerezni azokat az információkat, amik szükségesek a parancsaink használatához. ( Itt tudjuk megnézni, hogy melyik tárgy létezik, illetve az objektje változott-e vagy nem ). Segítség a játékban : Amennyiben szükségünk van segítségre, használhatjuk a \"/tárgyhelp\" parancsot, amely azonban segít nekünk, tájékoztat a tárgy rendszerben előforduló parancsokról. Megyjezés : A leírás, lehet kicsit sablonosra sikeredett, de így tudtam kihangsúlyozni azokat az információkat amiket én fontosnak találok. A létrehozott tárgyaknak viselkedésünk, létrehozáskor NINCS, ez a módban kell nekünk megírni, a TargyHasznalat - plain-nél. A játékban csupán a tárgy nevét, és az objektjét tudjuk kezelni. Információk
A filterscript elkészülésében közremüködő személy(ek) : Kyosuke_Hiroshi, az ő segítségére számíthattam mindig illetve, segítőkészen válaszolt, hallgatta meg a panaszaimat. És még közremüködtek a sampfórum lakói akik kisebb-nagyobb reakció idővel válaszoltak a kérdéseimre, közülök nem emelek ki senkit, ne hogy balhé legyen, hogy az adott személyt jobban kedvelem. Az alap ötlet : Be kell vallanom, az alap ötletet nem én találtam ki, ezt a tárgy kezelés az adatbázisból, nem változókba \"töltögetés\". Az eredeti ötletet, az EverLifeRPG v2-es módjában láttam, és gondoltam hasonlóképpen megpróbálom elkészíteni. Nos hát úgyérzem, hogy van benne hasonlóság, de az ő általuk elkészített rendszernek teljesen más a felépítése, illetve a mechanikája, az enyém csak szintaktikailag hasonlít. Remélem ezért nem fognak megkövezni, a fejlesztői. Letöltés : Filterscript : Link SQL fájl : Link Végszó
Köszönöm szépen, hogy megtekintetted a szkriptemet, remélem hasznossá vált a számodra, ha csak tanulás szempontjából akkor is. A szkript nem hibátlan illetve akadhatnak jobb megoldások is, illetve az esztétikai elrendezés számomra kedvezőképpen lett kialakítva. 1Mark6 - 2016.06.25
10
Segítségkérés / MySQL lekérdezés« Dátum: 2016. június 23. - 18:49:06 »
Sziasztok !
Csinálgatok a napokban egy MySQL rendszert, ahol azonban a lekérdezésnél a cache elcsúszik, és rájöttem, hogy miért. Például, van egy lekérdezésed : GetItemAmount(playerid,itemname[]) Azonban amikor le-query-zem, akkor a cache szám növekedik eggyel, és ( például ezt a betöltésnél használom ) akkor egyel fentebb lévő cache-s adatokat kezdi el betölteni és így teljesen összekavarodik a rendszer. Nézegettem erre megoldásokat, és láttam, hogy a régebbi verzióknál, ezt úgy oldották meg, hogy : GetItemAmount(playerid,itemname[]) Vagy valahogy, így. Nos ugyebár manapság r39-5 verzióknál ez a 2 utasítás már nem létezik, és nemtudom, hogy lehetne megoldani Ötletek? 11
Segítségkérés / MySQL lekérdezés eredményének tárolása« Dátum: 2016. június 17. - 22:35:17 »
Sziasztok !
Az lenne a kérdésem, hogy amikor a lekérdezés lefut, és van eredmény, hogy azt hogyan tudom változóba tárolni. Nyilván vannak ezek a kódok : cache_get_field_content/int/float //stb. De én nem erre gondoltam, hanem példa : SELECT Nev FROM jatekosok WHERE Admin = \'Tulajdonos\' És ilyenkor lefut a kód, és nekem a Név kellene, ami a lekérdezés eredménye lenne, de nemtudom, hogy azt, hogyan szerezzem meg. 12
Segítségkérés / Notepad++ blokk?« Dátum: 2016. május 29. - 14:32:23 »
Sziasztok !
Szeretnék tőletek segítséget kérni.A szkriptjeimet általában Notepad++-ban irom. Azonban, egy ideje Java nyelvben is irogatok, ahol észrevettem, hogy a nyitó \'{\' és záró \'}\' jeleknél létrehozz egy le/fel nyitható blokkot.Ez nem a java nyelv sajátosága, hanem egy nyelvi beállítás notepadban. Ezért érdekelne, hogy ez hogyan lehetne beállítani PAWN nyelvre is. Lásd: 13
Segítségkérés / Offline játékos lekérdezése« Dátum: 2016. április 06. - 14:27:48 »
Sziasztok!
Egy játékmódon dolgozok, és ott a parancsoknál szükségem lenne, egy olyanra, hogy ha olyan játékos Nevét/ID-jét irja be aki offline, nincs fent a szerveren akkor hibaüzenetet irjon. Erre tökéletesen jó lenne a : if(IsPlayerConnected(playerid)) függvény, azonban ez csak a csatlakozott játékost ellenörzi le, viszont nekem az kéne,hogyha be is van jelentekzve, erre van egy, ilyen változóm : Belepve[playerid] Itt a kód : CMD:adminad(playerid,params[]) if(!Belepve[kinek]) return NemOnline(playerid); // Így csak az online playereknek enged adni admint, offline játékos ID-t irok be vagy egy kitalált nevet, akkor SERVER:Unknow command, gondolom mert a például beirom, az 5-s ID-t és az ha nem online akkor Belepve[5] és ennek nincs értéke ezért irja ki hogy Unknow command. Na most nekem a Belepve[kinek]-el kéne valami megoldás, hiszen ha nincs bejelentkezve a játékos akkor még nem kaphat admint stb. Ötletek? 14
Segítségkérés / MySQL-be Range lekérdezés« Dátum: 2016. március 30. - 17:12:58 »
Sziasztok!
A mai nap folyamán elkezdtem egy Inventory rendszert csinálgatni, Mysql-be. Azonban gondom akadt, az eldobott tárgy felvételével. Amit érdemes tudni, nem változókba töltögettek, hanem az utasítások alatt fut le a threaded query. Ugyebár akkor tudja felvenni az itemet amikor a közelében van, az illető. Kellene egy olyan lekérdezés, hogy az összes item egy adott range-n belül Értsd : SELECT * FROM eldobottitemek WHERE X környékén AND Y környékén Valami ötlet? 15
Általános / Tanácskérés« Dátum: 2016. február 14. - 15:38:21 »
Sziasztok !
Szeretnék tanácsot kérni, mindenki véleményét meghallgatom. Arról szeretnék érdeklődni, hogy milyen SA-MP szerverekre van igény szerintetek? ( RPG, FUN, TDM, FREEROAM, Egyedi ). Egyáltalán érdemes-e elkezdeni komolyabban foglalkozni vele? Hazai vagy esetleg külföldi szerver? Elérkeztem egy olyan pontra, ahonnan nem tudok lépést tenni. Már számos projectbe belefogtam, de igazából sosem tudtam, mire van igény. vagy már rég kihalt a SA-MP? A script tudásom, úgy ahogy megvan, NEM a legjobb sőt még nekem is van mit tanulnom, de ha tudnám, hogy van egy komolyabb stílusú szerverre igényem akkor tovább tanulgatnák. Ezért kérem a véleményeteket |