Ingyen ötletek RP-s szerverre
Alap szituáció:
„Fegyvert fognak rád, akkor neked (karaktered tulajdonságaitól függetlenül) engedelmeskedned kell, semmit sem tehetsz.”
Mi a hiba ebben a kis egyszerűnek tűnő szabályban? Az oké, egy átlagos embernél, hogy engedelmeskedik. De mondjuk egy rendőr vagy egy olyan önéletrajzal rendelkező karakter, aki mondjuk X-évet letöltött a seregben és talán még valamilyen harcban is volt, ne már beijedjen attól, hogy fegyvert fognak rá.
Személyes élmény: már nem tudom melyik szerveren. Írtam egy karaktertörténetet, hasonló módon. De ettől függetlenül, szabálysértést követtem el, mert nem feleltem meg annak a szabálynak, hogy nem engedelmeskedtem. Azt hiszem egy teljes óra admin jail volt a jutalma.
Most egy kicsit elkalandozok, ugyanis ami nagyon kirívó számomra csak ez a fegyveres téma. (Egyébként kommentben, akinek hasonló szituációs ötletei, tanácsai, meglátásai vannak megoszthatja).
Áttérnék egy másik témára, ami inkább már a programozás része a történetnek, de ha így a közepébe vágok ne haragudjatok.
Nos amire most külön kitérnék, az a játék saját gazdasága. A legtöbb szerveren, egyszerű bizniszrendszerek, vagy csak szimpla munka/egyéb módon lehet pénzhez jutni. Amit én elképzeltem, azt csak szimplám függés rendszernek neveztem el. (Lehet létezik már ilyen.) De ahogy én elképzeltem marha jól hangzik (nekem
).
Ahonnan kiindulna ez az egész azok a bányák / egyéb nyersanyag források lennének. A bányák előteremtenék a szükséges nyersanyagot. Ezzel alap reális gazdasági helyzetet lehetne építeni a szerveren. A nyersanyagokat játékosok állítanák elő, pl bányai munkás, vagy az olajkutaknál dolgozók. Ezután a szállítás, nos létezik egy olyan módszer, hogy kamionos munka, de ugyan már, ez marha unalmas. Sokkal jobb lenne, ha a játékosok maguk építenének vállalkozásokat, gondolok itt az előző példára, hogy a nyersanyagokat el kell juttatni a megfelelő feldolgozóüzemnek. (Ez lehetne mondjuk játékos tulajdon, vagy alapból beépített dolog.) Miután a logisztika segítségével (amit a játékosok saját zsebre, illetve, haszonnal tesznek eljuttatnak a szükséges gyárba (persze az olajfinomítók és a gyárak is lehetnének saját kézen, ha nem is 100 db de a SA-ban alapból vannak erre alkalmas helyek) akkor ott (ehhez mondjuk nem lenne muszáj játékost alkalmazni) de ott az adott nyersanyagból akár automatikusan vagy manuálisan lehetne kezelni a gyártást. De a gyáraknak szüksége lenne bizonyos raktár helyre és eszközökre. (Pl lehetnének autógyárak, ahol a játékos lefoglalhat magának egy autó típust és legyárthatná de ehhez nagyon sok féle anyag kellhet, műanyag (az olajgyártó hozná létre), vas (pl lenne öntöde, vagy a gyárosnak kéne magának megvenni). Miután az érték elkészült, tovább kellen természetesen szállítani, boltokba vagy autókereskedésbe pl az autót, vagy a benzint az olajfinomítóból. Az adott értékeket értékesíteni is kellene, ezért a játékosok nyithatnának boltokat, persze ahhoz, hogy megkapják az eladható dolgokat meg kellene őket rendelni. A boltokban tehát olyan tárgyak lennének, amit a játékosok saját maguk állítanak elő. Természetesen így minden limitált mennyiségben lesz elérhető, de nagyobb valóságérzetet adna az egésznek. Természetesen lehetne egy olyan opció is, hogy importálod a dolgokat a boltba.
A fegyvergyártás egy nagyobb „részét” képezi a dolognak. A szükséges fegyverek elkészítése lehetne játékos által végzett munka, és mondjuk teljesítménybérben kapná a fizetését. De a fegyverek szállítása már más tészta… Ezáltal a rendvédelmi frakciók és egyéb illegális frakciók is rá lennének kényszerítve a gyárra. Az illegális fegyver eladás is egyfajta RP-s helyzetet teremt, hogy hogyan juttassanak az illegális frakcióknak fegyvereket ki. Természetesen lehetnének fegyverboltok, amiknek ugyan úgy a gyártól kellene beszerezni az értékeket. Vagy éppen a fegyvert szállító kamiont lehetne „meglékelni”.
Miután azt gondolnánk, hogy a fegyvergyártós lenne a leggazdagabb, részben igaz és nem. Itt jön az állam, és a rendvédelem a képbe. Miután megvannak a fegyvergyáros rendelései, természetesen valamilyen szinten a bevételt adóztatnák. A rendvédelem természetesen NEM rendelkezik saját vagyonnal. A rendvédelem az állam szolgálatában áll, tehát a frakció járműveket, fegyvereket, egyéb dolgokat az államnak kellene állnia pénzben. Nekem sosem tettszett, hogy egy frakciónak van 100 kocsija, 5 helikoptere, 10 tankja, 4 T-Rexe stb… Mindent az államnak kellene állnia, amit (vagy gyárból) vagy importból kellene beszereznie. Az importálásnak mondjuk lehetne egy ideje, pl: 10 óra, mire a tengerentúlról megérkezne az áru. Ezt nem csak a rendvédelmi szervekre, hanem pl az egészségügyre is lehetne alkalmazni. A lőtt játékos ellátásához, mondjuk szükséges lenne egy bizonyos tárgy, vagy több, amit az államnak kellene állnia. Természetesen ez csak egy ötlet, lehet kritizálni akár építő vagy romboló jelleggel. Ez nem egy útmutató, vagy új trend ez csak a saját ötletem a játék gazdasággal kapcsolatban, hogy a pénznek legyen „valós” értéke, ne csak a levegőbe lógjon, mert elmentél 2 cp-t és kapsz 10 dollárt.