Szerző Téma: Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban  (Megtekintve 11447 alkalommal)

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #15 Dátum: 2012. augusztus 01. - 11:43:05 »
+2 Show voters
A változók típusát egy ún. szimbólumtábla tartalmazza, ami a változók attribútumait tartalmazza.

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. augusztus 01. - 11:44:48 )

És leírják elõttem... :D
« Utoljára szerkesztve: 2012. augusztus 01. - 11:45:08 írta krisk »

Nem elérhető kurta999

  • 2759
  • Éllő fédisznó
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #16 Dátum: 2012. augusztus 01. - 14:19:55 »
0 Show voters
Kösz a válaszokat, na már világossabb mindjárt ez a része :D
Még googleba utánnakeresgélek.

Nem elérhető Cappsy

  • Adminisztrátor
  • 2754
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #17 Dátum: 2012. augusztus 06. - 16:02:07 »
0 Show voters
Szép leírás

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #18 Dátum: 2012. augusztus 06. - 22:20:46 »
0 Show voters
Azért a jobbra shift és az osztás nem mindig ugyanaz. Például (az MSB szóközzel elválasztva):
 

0b1 1111111111111111111111111111111 >> 1
= 0b1 1111111111111111111111111111111
Átlagos ábrázolás: -1 / 2 = -1
Várt (nullához kerekített) bináris érték: 0
EGYÉB ÉRTÉKEK:
Várt lebegõpontos érték: -0.5
Várt decimális (felkerekített) érték: -1
Ezzel ellentétben egy pozitív számon (ahol semmi baj nincsen vele):
0b0 0000000000000000000000000000001 >> 1
= 0b0 0000000000000000000000000000000
Átlagos ábrázolás: 1 / 2 = 0
Várt (nullához kerekített) bináris érték: 0
EGYÉB ÉRTÉKEK:
Várt lebegõpontos érték: 0.5
Várt decimális (felkerekített) érték: 1
« Utoljára szerkesztve: 2012. október 21. - 07:25:09 írta krisk »

Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #19 Dátum: 2012. augusztus 15. - 13:46:02 »
0 Show voters
Nagyon jó leírás. Az egyetlen rész amit nehezebben értettem meg az a legelsõ encode rész.
De ettõl függetlenül pár óra alatt meg lehet érteni az egész bitmûveletet.
Eddig sík hülye voltam a témához de köszönöm hogy ezzel is több lehettem :D
Amúgy egy kérdés. Ha bitmanipulációval dolgozok akkor attól gyorsabb lesz valamivel a mód? vagy csak pár kilobyte-al lesz kisebb a mérete?

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #20 Dátum: 2012. augusztus 15. - 20:36:58 »
0 Show voters
SA:MP-ban nem lesz érezhetõen(?, ha jól tudom egyáltalán) gyorsabb, viszont memóriatakarékosabb igen. És néhány esetben + lehetõségeket nyit meg.
« Utoljára szerkesztve: 2012. augusztus 15. - 20:45:48 írta Anthony »

Nem elérhető Zharko

  • 1955
  • Future House <3
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #21 Dátum: 2012. augusztus 16. - 10:48:26 »
0 Show voters
Köszi hogy leírtad! Szép leírás!

Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #22 Dátum: 2012. augusztus 16. - 11:24:06 »
0 Show voters
Értem köszi :D

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #23 Dátum: 2012. augusztus 18. - 09:16:43 »
0 Show voters
Mivel a PAWN preprocesszor olyan ügyes, hogy a bitmanipulációt, ha lehet, átalakítja szorzássá/osztássá, ezért nem lesz a shiftelés gyorsabb, sõt.
« Utoljára szerkesztve: 2012. augusztus 18. - 09:18:59 írta krisk »

Nem elérhető Zharko

  • 1955
  • Future House <3
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #24 Dátum: 2012. augusztus 19. - 12:42:00 »
0 Show voters
Ezt gyakorlatban hol lehet, vagy hol kell alkalmazni? Még sosem használtam ezt a mûveletet :D

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #25 Dátum: 2012. augusztus 20. - 00:10:24 »
+1 Show voters
Gyakorlatban tudod alkalmazni pl. a GetPlayerKeys és az OnPlayerKeyStateChange-nél, valamint még mint amiket írtam is, memóriatakarékosság, valamint a jármû panelekkel bûvészkedés. Ez egy RP szerveren sok szempontból hasznos lehet :)

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Bitmûveletek, valamint gyakorlati alkalmazás a SA:MP-ban
« Válasz #26 Dátum: 2013. április 12. - 16:03:53 »
0 Show voters
Te jó ég!! Ez nem egy leírás, hanem egy rohadt hosszú kézikönyv :o És még hasznos is.
Grat, ment a + :)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal