A float használata
Az a különbés a sima és a Float: -al létrehozott változó között, hogy a sima változó csak egész szám lehet példa: 5, a Float: -al létrehozott meg tized, század, ezred stb. rész is példa: 5.5, 5.55, 5.555!
Nah akkor nézzük is az utasításokat:
float: Átkonvertál egy egész számod törté, vagyis tizeddé, századdá, ezreddé stb.!
Példa:
[pawn]new Float:FloatValue;
new Value = 52;
FloatValue = float(Value);[/pawn]
Itt létre hoztuk a FloatValue -t, aminek az értéke az 52 lett, és az 52 átkonvertálva floattá, az 52.0 lesz!
floatadd: Összeadja a két változó értékét!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 2, Float:Number2 = 3;
new Float:Sum;
Sum = floatadd(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Sum-ot, aminek az értéke 5 lett, mivel összeadtuk a Number1+Number2 ami = 2+3 = 5!
floatsub: Kivonja az egyik változó értékét a másik változó értékébõl!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 5, Float:Number2 = 2;
new Float:Difference;
Difference = floatsub(Number1, Number2);[/pawn]
Itt létre hoztuk a Difference-t, aminek az értéke 3 lett, mivel kivontuk a Number1-bõl a Number2-t, ami = 5-2=3!
floatmul: Összeszorozza az egyik változó értékét a másik változó értékével!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 2.3, Float:Number2 = 3.5;
new Float:Product;
Product = floatmul(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Product-ot, aminek az értéke 8egész 05század(8.05) lett, mivel összeszoroztuk a Number1-et a Number2-vel, ami 2.3*3.5=8.05!
floatdiv: Elossza az egyik változó értékét a másik változó értékével!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 8.05, Float:Number2 = 3.5;
new Float:Quotient;
Quotient = floatdiv(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Quotient, aminek értéke 2egész 3tized(2.3) lett, mivel eloszottuk a Number1-et a Number2-vel, ami 8.05/3.5=2.3!
floatsin: Egy szinusz értéket kapunk, egy általunk megadott játékos szögébõl!
Példa:
[pawn]printf(\"The sine from 90° is %f\", floatsin(90.0, degrees));[/pawn]
fügvény: floatsin(//játékos szöge, //szög módja);
floatcos: Egy koszinusz értéket kapunk, egy általunk megadott játékos szögébõl!
Példa:
[pawn]printf(\"The sine from 90° is %f\", floatcos(90.0, degrees));[/pawn]
fügvény: floatcos(//játékos szöge, //szög módja);
floattan: Egy tangens értéket kapunk, egy általunk megadott játékos szögébõl!
Példa:
[pawn]printf(\"The sine from 30° is %f\", floattan(30.0, degrees));[/pawn]
fügvény: floattan(//játékos szöge, //szög módja);
A Szögek módjai a floatsin, a floatcos és a floattanban: radian, degrees, grades!
Remélem érthetõ voltam, és remélem segítettem ezzel valakinek!