GTA Közösség - A magyar GTA fórum
San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Leírások/Útmutatók => A témát indította: Gang[St]e[R] - 2011. november 10. - 16:55:49
-
A float használata
Az a különbés a sima és a Float: -al létrehozott változó között, hogy a sima változó csak egész szám lehet példa: 5, a Float: -al létrehozott meg tized, század, ezred stb. rész is példa: 5.5, 5.55, 5.555!
Nah akkor nézzük is az utasításokat:
float: Átkonvertál egy egész számod törté, vagyis tizeddé, századdá, ezreddé stb.!
Példa:
[pawn]new Float:FloatValue;
new Value = 52;
FloatValue = float(Value);[/pawn]
Itt létre hoztuk a FloatValue -t, aminek az értéke az 52 lett, és az 52 átkonvertálva floattá, az 52.0 lesz!
floatadd: Összeadja a két változó értékét!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 2, Float:Number2 = 3;
new Float:Sum;
Sum = floatadd(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Sum-ot, aminek az értéke 5 lett, mivel összeadtuk a Number1+Number2 ami = 2+3 = 5!
floatsub: Kivonja az egyik változó értékét a másik változó értékébõl!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 5, Float:Number2 = 2;
new Float:Difference;
Difference = floatsub(Number1, Number2);[/pawn]
Itt létre hoztuk a Difference-t, aminek az értéke 3 lett, mivel kivontuk a Number1-bõl a Number2-t, ami = 5-2=3!
floatmul: Összeszorozza az egyik változó értékét a másik változó értékével!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 2.3, Float:Number2 = 3.5;
new Float:Product;
Product = floatmul(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Product-ot, aminek az értéke 8egész 05század(8.05) lett, mivel összeszoroztuk a Number1-et a Number2-vel, ami 2.3*3.5=8.05!
floatdiv: Elossza az egyik változó értékét a másik változó értékével!
Példa:
[pawn]new Float:Number1 = 8.05, Float:Number2 = 3.5;
new Float:Quotient;
Quotient = floatdiv(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Quotient, aminek értéke 2egész 3tized(2.3) lett, mivel eloszottuk a Number1-et a Number2-vel, ami 8.05/3.5=2.3!
floatsin: Egy szinusz értéket kapunk, egy általunk megadott játékos szögébõl!
Példa:
[pawn]printf(\"The sine from 90° is %f\", floatsin(90.0, degrees));[/pawn]
fügvény: floatsin(//játékos szöge, //szög módja);
floatcos: Egy koszinusz értéket kapunk, egy általunk megadott játékos szögébõl!
Példa:
[pawn]printf(\"The sine from 90° is %f\", floatcos(90.0, degrees));[/pawn]
fügvény: floatcos(//játékos szöge, //szög módja);
floattan: Egy tangens értéket kapunk, egy általunk megadott játékos szögébõl!
Példa:
[pawn]printf(\"The sine from 30° is %f\", floattan(30.0, degrees));[/pawn]
fügvény: floattan(//játékos szöge, //szög módja);
A Szögek módjai a floatsin, a floatcos és a floattanban: radian, degrees, grades!
Remélem érthetõ voltam, és remélem segítettem ezzel valakinek!
-
Ha nem egész értékekrõl írsz egy leírást akkor a benne szereplõ példák is lehetnének olyanok.
Pl.:
[pawn]new Float:Number1 = 2.12, Float:Number2 = 3.321;
new Float:Sum;
Sum = floatadd(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Sum-ot, aminek az értéke 5 egész 441 ezred lett, mivel összeadtuk a Number1+Number2 ami \" (2.12 + 3.321) = 5.441 \".
-
Ha nem egész értékekrõl írsz egy leírást akkor a benne szereplõ példák is lehetnének olyanok.
Pl.:
[pawn]new Float:Number1 = 2.12, Float:Number2 = 3.321;
new Float:Sum;
Sum = floatadd(Number1, Number2); [/pawn]
Itt létre hoztuk a Sum-ot, aminek az értéke 5 egész 441 ezred lett, mivel összeadtuk a Number1+Number2 ami \" (2.12 + 3.321) = 5.441 \".
Azért nem írtam néhány dolgot, mert szerintem ovodában is lehet tudni mit jelent pl.: a + jel, és fölötte meg írom úgy is ,hogy összeadjuk az értéket, úgyhogy aki figyel megérti, de azért kössz ,hogy szoltál!
-
Itt nem a plusz jelrõl van szó, valamit nem jól értelmeztél olvasd el újra:
Ha nem egész értékekrõl írsz egy leírást akkor a benne szereplõ példák is lehetnének olyanok.
-
Jó leírás lett szerintem pár kezdõ rákap :D
-
Itt nem a plusz jelrõl van szó, valamit nem jól értelmeztél olvasd el újra:
Ha nem egész értékekrõl írsz egy leírást akkor a benne szereplõ példák is lehetnének olyanok.
[/quote]
Zsolesszka ,de alapból a kezdõk nem a float-al fognak kezdeni egybõl.
-
Egyébként. ( Angol ) [ Adobe Reader ]
http://www.compuphase.com/pawn/Floating_Point_Support.pdf
Kétféleképpen is lehet. Csak példa.
[pawn]
stock float:fPoint( iNumber ) ...
[/pawn]
Szerencsére az #emit utasítással nem lehet lebegõpontos értéket megadni.
-
\" post=\"193943\" timestamp=\"1321387023\"]
Itt nem a plusz jelrõl van szó, valamit nem jól értelmeztél olvasd el újra:
Ha nem egész értékekrõl írsz egy leírást akkor a benne szereplõ példák is lehetnének olyanok.
[/quote]
[/quote]
Zsolesszka ,de alapból a kezdõk nem a float-al fognak kezdeni egybõl.
[/quote]
Épp ellenkezõleg ha valaki épp nem egész számokkal akar mûveleteket végrehajtani tuti hogy nem egész számokkal fogja tesztelni ezeket az eljárások, legalább az egyik értéknek mondjuk 1.500 fog írni.
Az egész eleve úgy kezdõdik hogy mondjuk egy másfeles szorzást akarna végrehajtani pawnban, ha már olvasta egyszer a leírásod és a példák is nem egész számokkal vannak megírva emlékezni fog rá, hacsak \"float\" elõtag szerepel a leírásban, nem fog rá emlékezni, és nem fogja érteni minek is lehet/kell használni ezt pawn-ban.
-
Tetszik a leírás..de azért lehetne pár helyen, hogy mi micsoda.. :)
-
Esetleg ha valaki adna egy totál egyszerû leírást a színusz - koszinusz szögfüggvényekrõl, akkor annak nagyon örülnék.
Azért kéne nekem ez, mert Matek-ból még nem jutottunk oda, csak a másik félében.
Hát az ilyen wikipédiából meg nem sokat értek meg :/
-
Hamarosan a négyzetgyök számítást és amit kihagytam kiteszem floatba, csak azt matektanárral kel.
Kurta hamarosan nyitok arról is egy leírást.
-
Ezeket szögfüggvényeknek és/vagy lebegõpontos törtszám mûveleteknek hívjük.