Szerző Téma: [TUT] Karakter hosszúság ellenorzése  (Megtekintve 2264 alkalommal)

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Dátum: 2010. Február 13. - 00:44:41 »
0 Show voters
Hellósztok!
Azt írom most le, hogyan kell lekérdezni egy karakterlánc karakterszámát. Elso lépésnek meg kell adnunk melyik sztringet szeretnénk ellenorizni. Ezután ezt értékül adni egy változónak, és készen is vagyunk.
 

public OnPlayerText(playerid, text[])
{
     // string változót létrehozzuk
     new string[128];
     // Értékül megadjuk az ellenorizni kívánt sztringet
     new length = strlen(text);
     // Formázzuk a szövegünket
     format(string,128, \"A szöveg, amit beírtál %d darab karaktert tartalmaz.\", length);
     
     // És végül kiiratjuk a játékosnak
     SendClientMessage(playerid,COLOR_WHITE,string);
     
     return 1;
}

 
Nem nagy só megcsinálni, de ha nem érti valaki szóljon, segítek.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Február 13. - 11:58:19 írta DrifterMatrix »

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #1 Dátum: 2010. Február 13. - 08:24:46 »
0 Show voters
lol...
 
public OnPlayerText(playerid,text[]) {
    new myString[56];
    format(myString,sizeof(myString),\"%d karakter.\",strlen(text);
    SendClientMessage(playerid,COLOR_WHITE,myString);
    return 1;
}

 
Ide csak példát írtál...Ez nagyon sokat fog mondani mindenkinek. Az strlen függvény visszatér a megadott karakterláncban szereplo karakterek számával, és fel is lehet címkézni. (new length=strlen(szöveg); )
« Utoljára szerkesztve: 2010. Február 13. - 08:30:50 írta Gamestar »

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #2 Dátum: 2010. Február 13. - 09:07:38 »
0 Show voters
A 2 kód végeredménye ugyanaz, csak a tiéd rövidebb. :)

Nem elérhető Epsilon

  • 1854
    • Profil megtekintése
[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #3 Dátum: 2010. Február 13. - 10:20:13 »
0 Show voters
Ezután ezt értékül adni egy változni, és készen is vagyunk.[/quote]
Bodületes egy \'leírás\'
Amúgy miért kéne egy változót deklarálni azért hogy ezt eltárolja? Egyszeruen a format függvényben meghívjuk \'és készen is vagyunk\'

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #4 Dátum: 2010. Február 13. - 10:34:43 »
0 Show voters
\"változni\" XDD javítottam, kössz. :D Úgy is meglehet igaz, de én így írtam, így kell szeretni. :D

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #5 Dátum: 2010. Február 13. - 11:31:13 »
0 Show voters
A leírás nekem megfelel, ez éppen kell majd nekem, kösz az infómegosztást...

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #6 Dátum: 2010. Február 13. - 11:41:37 »
0 Show voters
Tiédbe nem látok string tárolót sehol, ha pedig az akar lenni amire gondolok, a mérete miért 128?: D

[TUT] Karakter hosszúság ellenorzése
« Válasz #7 Dátum: 2010. Február 13. - 11:59:33 »
0 Show voters
Bandika: Nincsmit.
Gamestar: Igaz bocs, hozzászoktam, hogy én mindig a szkript elején deklarálom. Javítva.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal