Jelentkezz be, hogy követhesd  
Követő(k) 0
Patrick

Object berakás utáni hibák fellépése

12 hozzászólás ebben a témában

Üdvözlök mindenkit!

A berakott object közben felmerülhet pár hiba, például hogy az objektumunknak csak egyik oldala látszik, másik nem, át tudunk rajta menni, és a többi... Ez esetben elhoztam a gyógymódot, amelyet le is írok.

-Nem látszik az objektum egyik síkjának mind a két oldala?

Megoldás: A script részében kapcsoljuk be a "replace" funkciót, ezáltal az objektum egy síkjának két oldala látszódni fog.

-Az objektumon át tudunk menni, mitől van ez?

Megoldás: Az, hogy az objektumon át tudunk menni, vagy sem, beállítható az úgynevezett "CollEditor"-ban, vagy egyszerűen egy olyan object helyére rakjuk be az általunk készített objektumot, ami szilárd test, tehát rá tudunk lépni.

-Megcsináltam a textúrát az objektumra, de nem jelenik meg MTA-ban, mit csináljak?

Megoldás: Az objektumra készített textúrának meg kell jelennie, az esetben nem, ha nem megfelelő képméreteket adtunk meg txd workshop vagy G-TXD esetén.

Elfogadott képméretek: 128x128, 256x256, 512x512, 512x1024, 1024x1024

-Az objektum berakása után csak 1/2-e, tehát fele jelenik meg az object-nek, mit tegyek?

Megoldás: Az objektum 1/2-e az esetben jelenik csak meg, ha az általunk készített object túl nagy méretűre lett tervezve a modellezőprogramban, tehát csináljuk kisebbre.

-Beraktam a textúrát, de villog, és feketeséget tapasztalok, mi a teendő?

Megoldás: Ha ezt a jelenséget tapasztaljuk, jobb lesz, ha újra megbirkózunk a berakásával, hisz tapasztaltuk már mi is, és az objektum textúrájának másodszori berakása után megjavult. Figyeljünk oda minden cselekedetünkre, mert lehetséges, hogy scriptbeli probléma van, vagy csak egyszerűen rosszul mentettük le a textúrát.

-A modellezőprogramban több objektumon van, de csak egyet enged konvertálni, mit lépjek?

Megoldás: Ez esetben jelöljük ki a programban megtalálható összes berakni kívánt objektumot, majd keressük meg a "Group" opciót, ezáltal a több elemből álló objektumból egy lesz.

-Egy objektumra több textúra?

Megoldás: Modellezőprogramunkban rárakjuk az adott elemekre azokat a textúrákat, amelyeket szeretnénk berakni szerverünkbe, elvégzése után létrehozunk egy "Group"-ot, ami által eggyé válik a több elem, konvertáljuk, majd txd workshopban vagy G-TXD-ben megnyitjuk az objektumra rárakott textúrákat, elmentjük, majd berakjuk a szerverbe.

Hamarosan bővítve...

1 személy kedveli ezt

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Érzem jó kis topik lesz ez, sajnos ennél a "munkánál" eléggé sok hiba előszokott fordulni.

Végre lesz egy oldal ahol ezek szépen össze vannak gyűjtve egy helyre.

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Miért van ez, hogy van amikor egy adott modellben találok egy láthatatlan falat amit én nem modelleztem rá? Kösz a választ.  :)

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Nekem annyi gondom lenne, hogy megvan a modell, dff jó, txd fehér mert azzal még nem foglalkoztam, viszont a col kuka, editorban fölötte jelzi a piros kockát, de ott sincs semmi. Csak 3ds-ben próbáltam a col-t simán kiexportálni kijelölés után, viszont egy objectes dolgokkal szokott működni pl: egy faldarab, vagy padló. Viszont összetetteb házakkal vagy épületekkel nem, olyankor mindig elcsúszik. Van erre valami olyan megoldás amivel el tudom kerülni a col editort, vagy mindenképpen azzal kell szórakozni?

 

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon
Idézet Papkodi felhasználótól, On 2016. 08. 30. at 17:00

Miért van ez, hogy van amikor egy adott modellben találok egy láthatatlan falat amit én nem modelleztem rá? Kösz a választ.  :)

Idézet

 

-Az objektumon át tudunk menni, mitől van ez?

Megoldás: Az, hogy az objektumon át tudunk menni, vagy sem, beállítható az úgynevezett "CollEditor"-ban, vagy egyszerűen egy olyan object helyére rakjuk be az általunk készített objektumot, ami szilárd test, tehát rá tudunk lépni.

 

 

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon
Idézet Béla01102 felhasználótól, On 2017. 06. 16. at 10:20

Nekem annyi gondom lenne, hogy megvan a modell, dff jó, txd fehér mert azzal még nem foglalkoztam, viszont a col kuka, editorban fölötte jelzi a piros kockát, de ott sincs semmi. Csak 3ds-ben próbáltam a col-t simán kiexportálni kijelölés után, viszont egy objectes dolgokkal szokott működni pl: egy faldarab, vagy padló. Viszont összetetteb házakkal vagy épületekkel nem, olyankor mindig elcsúszik. Van erre valami olyan megoldás amivel el tudom kerülni a col editort, vagy mindenképpen azzal kell szórakozni?

 

Mindenképp hacsak nem találsz más collision editor programot.

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon
Idézet thegergo02 felhasználótól, On 6/21/2017 at 10:03

Nem azzal van a probléma hogy átmegyek az adott objecten, hanem hogy nem tudok "átmenni" az objecten, tegyük fel megmodellezek egy alap házat és bejáraton nem tudok be menni ki van vágva a helye colba is de mégse tudok be menni.

 

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Belekezdtem egy nagyobb épület modellezésébe, és már nem ez volt az első modellem. A többit mind sikeresen be tudtam rakni és nem tapasztaltam ilyen hibát mint ennél. Szóval kimentettem dff-ben és col-ban majd elindítottam a scriptet. És ha közel megyek a modellhez egyből kifagy a játék. Teszteltem és a col fájl kiírom a scriptből akkor nem fagy ki a játék. Próbáltam már több féle képpen kimenteni a col-t és mindig kifagy miatta. Valaki tudna segíteni hogy mi lehet a baja? 

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Sziasztok! Van egy ház amelynek boxból vannak a falai. Cam's max scripttel kiexportáltam, de néhány fal egyik oldalról látszik, másik oldalról láthatatlan. Mi a teendő? Előre is köszönöm, fontos lenne.

Megosztás


Megosztás link alapján
Megosztás egy közösségi oldalon

Regisztrálj vagy jelentkezz be, hogy válaszolhass

Csak felhasználóként kommentelhetsz.

Regisztrálj

Légy közösségünk tagja még ma! Csak fél perc.


Regisztrálok

Jelentkezz be

Már van felhasználód? Lépj be!


Bejelentkezek
Jelentkezz be, hogy követhesd  
Követő(k) 0