A berakott object közben felmerülhet pár hiba, például hogy az objektumunknak csak egyik oldala látszik, másik nem, át tudunk rajta menni, és a többi... Ez esetben elhoztam a gyógymódot, amelyet le is írok. -Nem látszik az objektum egyik síkjának mind a két oldala?
Megoldás: A script részében kapcsoljuk be a \"replace\" funkciót, ezáltal az objektum egy síkjának két oldala látszódni fog.-Az objektumon át tudunk menni, mitől van ez?
Megoldás: Az, hogy az objektumon át tudunk menni, vagy sem, beállítható az úgynevezett \"CollEditor\"-ban, vagy egyszerűen egy olyan object helyére rakjuk be az általunk készített objektumot, ami szilárd test, tehát rá tudunk lépni.-Megcsináltam a textúrát az objektumra, de nem jelenik meg MTA-ban, mit csináljak?
Megoldás: Az objektumra készített textúrának meg kell jelennie, az esetben nem, ha nem megfelelő képméreteket adtunk meg txd workshop vagy G-TXD esetén.
Elfogadott képméretek: 128x128, 256x256, 512x512, 512x1024, 1024x1024-Az objektum berakása után csak 1/2-e, tehát fele jelenik meg az object-nek, mit tegyek?
Megoldás: Az objektum 1/2-e az esetben jelenik csak meg, ha az általunk készített object túl nagy méretűre lett tervezve a modellezőprogramban, tehát csináljuk kisebbre.-Beraktam a textúrát, de villog, és feketeséget tapasztalok, mi a teendő?
Megoldás: Ha ezt a jelenséget tapasztaljuk, jobb lesz, ha újra megbirkózunk a berakásával, hisz tapasztaltuk már mi is, és az objektum textúrájának másodszori berakása után megjavult. Figyeljünk oda minden cselekedetünkre, mert lehetséges, hogy scriptbeli probléma van, vagy csak egyszerűen rosszul mentettük le a textúrát.-A modellezőprogramban több objektumon van, de csak egyet enged konvertálni, mit lépjek?
Megoldás: Ez esetben jelöljük ki a programban megtalálható összes berakni kívánt objektumot, majd keressük meg a \"Group\" opciót, ezáltal a több elemből álló objektumból egy lesz.-Egy objektumra több textúra?
Megoldás: Modellezőprogramunkban rárakjuk az adott elemekre azokat a textúrákat, amelyeket szeretnénk berakni szerverünkbe, elvégzése után létrehozunk egy \"Group\"-ot, ami által eggyé válik a több elem, konvertáljuk, majd txd workshopban vagy G-TXD-ben megnyitjuk az objektumra rárakott textúrákat, elmentjük, majd berakjuk a szerverbe.Hamarosan bővítve...
Érzem jó kis topik lesz ez, sajnos ennél a \"munkánál\" eléggé sok hiba előszokott fordulni.
Végre lesz egy oldal ahol ezek szépen össze vannak gyűjtve egy helyre.
Material Editorba összegyúrtam a materialokat, de fogalmam sincs hogyan exportáljam ki TXD-re. Vagy eleve rosszul fogtam neki ennek a résznek? Letudnád írni, hogy hogyan tudok egy objectre több textúrát rakni? :)
http://kepfeltoltes.hu/view/151115/104855573K_pkiv_g_s_www.kepfeltoltes.hu_.png
Miért van ez, hogy van amikor egy adott modellben találok egy láthatatlan falat amit én nem modelleztem rá? Kösz a választ. :)
Nekem annyi gondom lenne, hogy megvan a modell, dff jó, txd fehér mert azzal még nem foglalkoztam, viszont a col kuka, editorban fölötte jelzi a piros kockát, de ott sincs semmi. Csak 3ds-ben próbáltam a col-t simán kiexportálni kijelölés után, viszont egy objectes dolgokkal szokott működni pl: egy faldarab, vagy padló. Viszont összetetteb házakkal vagy épületekkel nem, olyankor mindig elcsúszik. Van erre valami olyan megoldás amivel el tudom kerülni a col editort, vagy mindenképpen azzal kell szórakozni?
Miért van ez, hogy van amikor egy adott modellben találok egy láthatatlan falat amit én nem modelleztem rá? Kösz a választ. :)
-Az objektumon át tudunk menni, mitől van ez?
Megoldás: Az, hogy az objektumon át tudunk menni, vagy sem, beállítható az úgynevezett \"CollEditor\"-ban, vagy egyszerűen egy olyan object helyére rakjuk be az általunk készített objektumot, ami szilárd test, tehát rá tudunk lépni.
[/quote]
Nekem annyi gondom lenne, hogy megvan a modell, dff jó, txd fehér mert azzal még nem foglalkoztam, viszont a col kuka, editorban fölötte jelzi a piros kockát, de ott sincs semmi. Csak 3ds-ben próbáltam a col-t simán kiexportálni kijelölés után, viszont egy objectes dolgokkal szokott működni pl: egy faldarab, vagy padló. Viszont összetetteb házakkal vagy épületekkel nem, olyankor mindig elcsúszik. Van erre valami olyan megoldás amivel el tudom kerülni a col editort, vagy mindenképpen azzal kell szórakozni?
Mindenképp hacsak nem találsz más collision editor programot.
Nem azzal van a probléma hogy átmegyek az adott objecten, hanem hogy nem tudok \"átmenni\" az objecten, tegyük fel megmodellezek egy alap házat és bejáraton nem tudok be menni ki van vágva a helye colba is de mégse tudok be menni.
[/quote]
Belekezdtem egy nagyobb épület modellezésébe, és már nem ez volt az első modellem. A többit mind sikeresen be tudtam rakni és nem tapasztaltam ilyen hibát mint ennél. Szóval kimentettem dff-ben és col-ban majd elindítottam a scriptet. És ha közel megyek a modellhez egyből kifagy a játék. Teszteltem és a col fájl kiírom a scriptből akkor nem fagy ki a játék. Próbáltam már több féle képpen kimenteni a col-t és mindig kifagy miatta. Valaki tudna segíteni hogy mi lehet a baja?
Sziasztok! Van egy ház amelynek boxból vannak a falai. Cam\'s max scripttel kiexportáltam, de néhány fal egyik oldalról látszik, másik oldalról láthatatlan. Mi a teendő? Előre is köszönöm, fontos lenne.
megoldva.