Szerző Téma: SendClientMessage  (Megtekintve 1646 alkalommal)

Nem elérhető Benceee

  • 4785
    • Profil megtekintése
SendClientMessage
« Dátum: 2011. október 08. - 20:03:59 »
0 Show voters
Sziasztok.
Szeretném bemutatni nektek a SendClientMessage függvényeket.
Kezdjük is az elejével.
SendClientMessage
[pawn]SendClientMessage(*1, *2, \"*3\");[/pawn]
Ez a következõket szolgálja:
*1 = Kinek küldjük a szöveget, mi most a \"playerid\"-t fogjuk használni, azaz annak a játékosnak küldjük el, aki például beírta az adott parancsot, vagy belépett a szerverre, bármi.
*2 = Színkód. Ezzel határozzuk meg az üzenetünk színét. Színkódok például: 0x9ACD32AA, vagy 0x00FFFFFF. Ezeket általában definiáljuk, hogy ne kelljen mindig beírni a színkódot, hanem ennyit beírni: \"kek\", \"zold\". Ezt módosíthatjuk a #define függvénnyel, amire késõbb kitérünk.
*3 = Az adott szöveg. Nagyon fontos, hogy idézõjelben legyen a szöveg.
Így néz ki egy SendClientMessage-s parancs:
[pawn]if(strcmp(cmdtext, \"/proba\", true) == 0)
{
     SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFFF, \"Ide a kívánt szöveg\");
     return 1;
}[/pawn]
Ez azt teszi, hogyha beírjuk a /proba parancsot a szerveren, akkor kiírja annak az embernek, aki beírta a parancsot, hogy Ide a kívánt szöveg.
----------------------------------------------------------------------------------------------
SendClientMessageToAll
[pawn]SendClientMessageToAll(*1, *2);[/pawn]
Magyarázat:
*1 = Színkód. Ezzel határozzuk meg az üzenetünk színét. Színkódok például: 0x9ACD32AA, vagy 0x00FFFFFF. Ezeket általában definiáljuk, hogy ne kelljen mindig beírni a színkódot, hanem ennyit beírni: \"kek\", \"zold\". Ezt módosíthatjuk a #define függvénnyel, amire késõbb kitérünk. ( Ugyanaz, mint a SendClientMessage függvénynél. )
*2 = A kívánt szöveg. Itt is ugyanúgy fontos, hogy idézõjelben legyen.
[pawn]SendClientMessageToAll(0x00FFFFFF, \"Valaki beírt egy parancsot.\");[/pawn]
Parancsban:
[pawn]if(strcmp(cmdtext, \"/proba\", true) == 0)
{
     SendClientMessageToAll(0x00FFFFFF, \"Valaki beírt egy parancsot.\");
     return 1;
}[/pawn]
Ezt az üzenetet MINDENKINEK elküldi.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A definiálásokról.
Gondolom, mint te is szeretsz spórolni. Ezért legjobban ajánlom a [pawn]#define[/pawn] függvényt.
Ez a függvény annyit tesz, hogy egy beírt karakterlánc magában foglal egy másikat. Elsõre nagyon értelmetlennek tûnik, ezért bele is csapunk, hogy minél hamarabb megértsétek.
[pawn]#define kek 0x00FFFFFF[/pawn]
Ez annyit takar magában, hogyha mondjuk alkalmazzuk, az elõzõleg leírt SendClientMessage függvényt, akkor nem kell beírni a színkódot, hanem elég a színkód helyére, annyi, hogy kek.
Köszönöm, hogy elolvastad.
[pawn]Dream1990[/pawn]
« Utoljára szerkesztve: 2012. január 01. - 19:37:20 írta kurta999 »

Nem elérhető Pedró

  • 3341
  • 2014 © Az év Szkriptere
    • Profil megtekintése
SendClientMessage
« Válasz #1 Dátum: 2011. október 08. - 20:05:29 »
0 Show voters
Szép kis leírás, ilyen leírásokra éhes ez a fórum! :)

Nem elérhető Benceee

  • 4785
    • Profil megtekintése
SendClientMessage
« Válasz #2 Dátum: 2011. október 08. - 20:07:13 »
0 Show voters
Köszi.:)

Koncz_Norbert

  • Vendég
SendClientMessage
« Válasz #3 Dátum: 2011. október 08. - 20:12:13 »
0 Show voters
Jobb lenne ha külön lenne, és áthelyezném a(z) \'Tanuljunk PAWN nyelvet/Függvények\' alfórumába.
Végülis SendClientMessage, SendClientMessageToAll funkcióról még nincs leírás.

SendClientMessage
« Válasz #4 Dátum: 2011. október 08. - 20:12:52 »
0 Show voters
aha sokal!. De nagyon szép lett!  ::|

Nem elérhető Benceee

  • 4785
    • Profil megtekintése
SendClientMessage
« Válasz #5 Dátum: 2011. október 08. - 20:13:43 »
0 Show voters
Köszönöm.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal