Sziasztok.
Szeretném bemutatni nektek a SendClientMessage függvényeket.
Kezdjük is az elejével.
SendClientMessage
[pawn]SendClientMessage(*1, *2, \"*3\");[/pawn]
Ez a következõket szolgálja:
*1 = Kinek küldjük a szöveget, mi most a \"playerid\"-t fogjuk használni, azaz annak a játékosnak küldjük el, aki például beírta az adott parancsot, vagy belépett a szerverre, bármi.
*2 = Színkód. Ezzel határozzuk meg az üzenetünk színét. Színkódok például: 0x9ACD32AA, vagy 0x00FFFFFF. Ezeket általában definiáljuk, hogy ne kelljen mindig beírni a színkódot, hanem ennyit beírni: \"kek\", \"zold\". Ezt módosíthatjuk a #define függvénnyel, amire késõbb kitérünk.
*3 = Az adott szöveg. Nagyon fontos, hogy idézõjelben legyen a szöveg.
Így néz ki egy SendClientMessage-s parancs:
[pawn]if(strcmp(cmdtext, \"/proba\", true) == 0)
{
SendClientMessage(playerid, 0x00FFFFFF, \"Ide a kívánt szöveg\");
return 1;
}[/pawn]
Ez azt teszi, hogyha beírjuk a /proba parancsot a szerveren, akkor kiírja annak az embernek, aki beírta a parancsot, hogy Ide a kívánt szöveg.
----------------------------------------------------------------------------------------------
SendClientMessageToAll
[pawn]SendClientMessageToAll(*1, *2);[/pawn]
Magyarázat:
*1 = Színkód. Ezzel határozzuk meg az üzenetünk színét. Színkódok például: 0x9ACD32AA, vagy 0x00FFFFFF. Ezeket általában definiáljuk, hogy ne kelljen mindig beírni a színkódot, hanem ennyit beírni: \"kek\", \"zold\". Ezt módosíthatjuk a #define függvénnyel, amire késõbb kitérünk. ( Ugyanaz, mint a SendClientMessage függvénynél. )
*2 = A kívánt szöveg. Itt is ugyanúgy fontos, hogy idézõjelben legyen.
[pawn]SendClientMessageToAll(0x00FFFFFF, \"Valaki beírt egy parancsot.\");[/pawn]
Parancsban:
[pawn]if(strcmp(cmdtext, \"/proba\", true) == 0)
{
SendClientMessageToAll(0x00FFFFFF, \"Valaki beírt egy parancsot.\");
return 1;
}[/pawn]
Ezt az üzenetet MINDENKINEK elküldi.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A definiálásokról.
Gondolom, mint te is szeretsz spórolni. Ezért legjobban ajánlom a [pawn]#define[/pawn] függvényt.
Ez a függvény annyit tesz, hogy egy beírt karakterlánc magában foglal egy másikat. Elsõre nagyon értelmetlennek tûnik, ezért bele is csapunk, hogy minél hamarabb megértsétek.
[pawn]#define kek 0x00FFFFFF[/pawn]
Ez annyit takar magában, hogyha mondjuk alkalmazzuk, az elõzõleg leírt SendClientMessage függvényt, akkor nem kell beírni a színkódot, hanem elég a színkód helyére, annyi, hogy kek.
Köszönöm, hogy elolvastad.
[pawn]Dream1990[/pawn]