function replaceModel() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)endaddEventHandler ( \"onClientResourceStart\", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel)
addEventHandler(\"onClientResourceStart\", resourceRoot, function() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)end)
Az elsőt tudod később remove-olni. (mármint nekem ennyi haszna van, de lehet van más is.)
Egyébként azzal mi a gond ha simán a scriptbe írod és nem resource starta? [/quote]Ha simán scriptbe írod, simán lefut, és nem tudod majd újra meghívni.Robika1
Az elsőt tudod később remove-olni. (mármint nekem ennyi haszna van, de lehet van más is.) Vagy meg lehet hívni máshol. [/quote]Meghívni máshol csak is a script keretein belül.Gondolom hogy tudod csak mondom leírom hogy tudja a gyerek is. Egy szóval nem tudod másik resourceben meghívni az eventet kivéve ha nem triggerEventezel(ezt nem használtam még, de hallotam/láttam hogy lehet elvileg.)
Mi a különbség a kettő között?!Melyiket célszerűbb használni?!1. function replaceModel() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)endaddEventHandler ( \"onClientResourceStart\", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel) 2. addEventHandler(\"onClientResourceStart\", resourceRoot, function() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)end)
Mi a különbség a kettő között?!Melyiket célszerűbb használni?!1. function replaceModel() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)endaddEventHandler ( \"onClientResourceStart\", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel) 2. addEventHandler(\"onClientResourceStart\", resourceRoot, function() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)end) Elsőt használd mindig. Jog adásnak a getresourcerootelementet használd mindig. Mondhatjuk felesleges baromságnak a második lehetőséget. [/quote]Tévedsz.Az elsőt akkor ajánlatos használni, ha:- jobban átakarod látni a scriptet- későbbiek folyamán törölni akarod az eventhez tartozó funkciót.- esetleg más eventhez is hozzáakarod kötni a funkciót.A második lehetőség pedig nem baromság, hanem lambda funkciónak nevezik (C++-ban is most vezették be). Praktikusnak mondhatóak hiszen nem kell külön funkciót létrehozni.getResourceRootElement helyett pedig használhatod az MTA által előre definiált resourceRoot változó értékét, hiszen ez ugyan úgy megegyezik az előbb említett funkcióval (ezt minden egyes resourcnál létrehozza).Lásd: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/c0cc8f76b6806ee1279e77727cc440371dc63d07/Client/mods/deathmatch/logic/lua/CLuaMain.cpp#L169
Mi a különbség a kettő között?!Melyiket célszerűbb használni?!1. function replaceModel() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)endaddEventHandler ( \"onClientResourceStart\", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel) 2. addEventHandler(\"onClientResourceStart\", resourceRoot, function() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)end) Elsőt használd mindig. Jog adásnak a getresourcerootelementet használd mindig. Mondhatjuk felesleges baromságnak a második lehetőséget. [/quote]Tévedsz.Az elsőt akkor ajánlatos használni, ha:- jobban átakarod látni a scriptet- későbbiek folyamán törölni akarod az eventhez tartozó funkciót.- esetleg más eventhez is hozzáakarod kötni a funkciót.A második lehetőség pedig nem baromság, hanem lambda funkciónak nevezik (C++-ban is most vezették be). Praktikusnak mondhatóak hiszen nem kell külön funkciót létrehozni.getResourceRootElement helyett pedig használhatod az MTA által előre definiált resourceRoot változó értékét, hiszen ez ugyan úgy megegyezik az előbb említett funkcióval (ezt minden egyes resourcnál létrehozza).Lásd: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/c0cc8f76b6806ee1279e77727cc440371dc63d07/Client/mods/deathmatch/logic/lua/CLuaMain.cpp#L169 [/quote]A kezelőben létrehozott (2.eset) funkció nem külön funkció? De, tehát hülyeség az elv Nem kell mindenképpen megmagyarázni, hogy nem nekem van igazam, mert a végén te jöhetsz ki rosszul
A kezelőben létrehozott (2.eset) funkció nem külön funkció? De, tehát hülyeség az elv Nem kell mindenképpen megmagyarázni, hogy nem nekem van igazam, mert a végén te jöhetsz ki rosszul [/quote]Nem igen ismertelek, de már megvan rólad az első benyomáson a fórum kommenteid illetve a többiek véleményéből adódóan, levontam a következtetést. Nem rossz hogy téged mindenki utál és te nem teszel ellene ? Mindenkinek beszólogatsz, kijavítod a nálad tapasztaltabb embereket. Wanna be scripter.Valószínűleg Drake-nek van igaza. (Nem vagyok MTA-s.) :angel:
Mi a különbség a kettő között?!Melyiket célszerűbb használni?!1. function replaceModel() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)endaddEventHandler ( \"onClientResourceStart\", getResourceRootElement(getThisResource()), replaceModel) 2. addEventHandler(\"onClientResourceStart\", resourceRoot, function() dff = engineLoadDFF(\"files/wheel_lr1.dff\", 1077) engineReplaceModel(dff, 1077)end) Elsőt használd mindig. Jog adásnak a getresourcerootelementet használd mindig. Mondhatjuk felesleges baromságnak a második lehetőséget. [/quote]Tévedsz.Az elsőt akkor ajánlatos használni, ha:- jobban átakarod látni a scriptet- későbbiek folyamán törölni akarod az eventhez tartozó funkciót.- esetleg más eventhez is hozzáakarod kötni a funkciót.A második lehetőség pedig nem baromság, hanem lambda funkciónak nevezik (C++-ban is most vezették be). Praktikusnak mondhatóak hiszen nem kell külön funkciót létrehozni.getResourceRootElement helyett pedig használhatod az MTA által előre definiált resourceRoot változó értékét, hiszen ez ugyan úgy megegyezik az előbb említett funkcióval (ezt minden egyes resourcnál létrehozza).Lásd: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/c0cc8f76b6806ee1279e77727cc440371dc63d07/Client/mods/deathmatch/logic/lua/CLuaMain.cpp#L169 [/quote]A kezelőben létrehozott (2.eset) funkció nem külön funkció? De, tehát hülyeség az elv Nem kell mindenképpen megmagyarázni, hogy nem nekem van igazam, mert a végén te jöhetsz ki rosszul [/quote]Mivel a nevében benne van, hogy lambda funkció (Luaban anonymous funkció), ezért funkciónak számít annyi különbséggel, hogy a funkciónak a memória címét nem tudod lekérni (ezért máris nem tudod meghívni a blokkon kívül egy másik helyen), ellenben az elnevezett funkciókkal. Illetve mikor elnevezett funkciókról beszélünk, azok igazság szerint csak egy változók, amik memória címet tárolnak el az adott funkcióhoz És logikai alapodból kiindulva az elnevezett funkciók meg csak sima változók és nem funkciók Ahhoz meg, hogy ki jött ki szarabbul nem mondanék semmit