Vagy /b Akkor is játszod a szereped, csak egy OOC információt akarsz közölni. [/quote]Nana,mikor ezeken a profi RP szervereken megy a veszekedés OOC-n ott már semmi RP nincs,max két buzi nézi egymást néma csöndben az utcán fél óráig. [/quote]Az más tészta már megint. Amíg te bepötyögöd a jelszavad, és a karaktereddel együtt ledob az IC világba, te KÖTELEZÕEN játszod a szereped. Már leírtam pár kivételt. Ha adminisztrátor/GM módban vagy, vagy valamilyen bug áldozata lettél, vagy adminisztrátor/game master feljogosított OOC tartozkodásodra, tehát kivon a szerep világból.Az teljesen más hogy megy az OOC fesztivál /b-n keresztül mert veszekedtek. Akkor is a világ folyamatosan megy, él és a szerepjáték is megy. Ha megy a veszekedés és nem juttok egyezségre, hívni kell az admint, aki megállíthatja az RP-t vagy a környezetet. Ezért van admin sõt game master, mert csak õk vannak feljogosítva arra hogy bármi ilyet is tegyenek. Sziasztok!Nem igazán szoktam ide írni, de néha olvasgatom a témát. Végig szerettem volna olvasni, de nincs annyi idõm. Azonban bele-bele kukkantgatok néha. Most az utolsó hozzászólásokhoz van hozzászólni valóm, az OOC chat ügyére. Szerintem baromság. Jó, néha szükség van rá, de maximum akkor, ha egy admintól kérdezel - és nem reportban. De egy szerep béli helyzet közepén szinte tiltani kéne a használatát. Pár hetet játszottam az LS RPG-n (van sok, ahogy írtátok is, és tudom, hogy nem igazán kéne IP-t írnom, de errõl a szerverrõl van szó: **.**.**.189:7803 & sun****.h* <- ebbõl már kitalálható ). Egyik nap egy üldözés volt - megjegyzem nonos volt az üldözött, habár sokáig vitatkozhatnánk a non fogalmáról. A következõ történt ezután: le /do-ztuk, hogy \"Az üldözött kocsi a folyóban landolt\". Ez egyébként igaz is volt, maga a kocsi fizikailag is beleesett a folyóba. És így resizett is a kocsi, by SAMP. Alighogy visszaértünk a kapitányságra, az üldözött csávó máris odajött ugyanazzal a verdájával, és élve, mint akinek semmi baja sem esett - pedig agyonlõttük, mert õ is lõtt ránk, meg nekünk jött, stb. Azt monda, IC vett egy új kocsit. Na persze... Ennyi idõ alatt, egy pont ugyanolyat... Tudtuk, hogy ez nem igaz, valamint tudtuk azt is, hogy sosem ismeri el, hogy az az a verda, ami a folyóba esett, és hogy nonozott. Így megy ez a mai \"RPG\" szervereken... Na de most jön az OOC Chat dolog: azt mondta, játsszuk el úrja a történeteket. -.-\" És errõl még vagy 20 percet vitatkoztak a többiek, én pedig AFK-ban néha ránéztem a chatre, meg intéztem az ügyeimet - nem a szerveren, hanem amúgy is, amíg az adminnal megbeszélik a dolgot. Igazából már magasról lesz*rtam a dolgot, azóta vissza se mentem. De ez milyen dolog már? OOC azt mondja az ember, hogy játsszuk újra az üldözést. És az admin még bele is egyezik. Szánalmas. Erre csak azt tudom mondani: Hungarian RP.Nem igazán ismertek az RPG-k terén, de ha nem bánjátok, mostantól aktívabban bekapcsolódom ebbe a beszélgetésbe. És még egy kis utolsó megjegyzés: tökéletes RPG sosem létezett, nem is létezik, és nem is fog létezni. Maximum egy, a magyar RP színvonalat, akár a nagyobb külföldi RP szerverek szintjére is felvivõ szervert lehetne létrehozni, de ott sem lenne minden tökéletes. Még külföldön sem. Ahogyan a mondás is tartja: Nincs tökéletes ember. És bizony nincs tökéletes szerepjáték sem.Üdvözlettel: Dfoglalo [/quote]A /b parancsnak kötelezõnek kell lennie minden szerveren. Ezt a parancsot nem OOC tracspartira találták fel, hanem elõsegíti a szerepjáték IN CHARACTER gördülékenységét, mivel mi is ugyanúgy személyek vagyunk akik KÍVÜLRÕL irányítják a játékot. Bármilyen kis nézeteltérést amit a szerepjáték világában tilos lenne kifejezni, van rá ez a hasznos kis parancs.Mondok példákat. Sokan a /do parancsot se tudják használni. A /b nagyon fontos sok szituáció közepette. Itt egy példa: olyan dolgok, amikre pl. a GTA San Andreas játék vizuálisan nem tud hatni VAGY olyan módon információt közölni amire a szerepjátékban az adott karakter ha valóságra vetítjük MEGSZEREZNÉ azt az információt. (A vizualitást azért emeltem ki mert többrészt arra foghatjuk, hogy a GTA San Andreas mint játék az, amit te a képernyõdön látsz többnyire vizuális hatással adja elsõsorban az információt).Konkretizálva: karaktered egy olyan helyszínre ér ahol az IC karaktert magát az ember KÜLSÕ (többnyire fizikális) hatások passzívan érik. Ezt egy egyszerû példával mondjuk úgy képzeld el, hogy te kimész az utcára, és látsz színeket, hallasz hangokat, érzékelhetsz bármilyen egyéb más történéseket. (Most ne menjünk bele hogy ki a színvak meg a süket stb stb). Ezt a karakterednek KÖTELEZÕ tudtára adni, ha lehetséges más játékosoknak (mert õ okozza ezt a változást ami másokban valamilyen tapasztalatot kelt, vagy egy karakter nyúlkál a passzív történésekben hogy színesítse a szerepjátékot).Hogy adja tudtára? Ezekre vannak a parancsok, amiket használni kéne. Teszem fel most a GTA SA Multiplayerben egy RP szerveren egy fickó sétálgat ide-oda, és lát egy mentõautót meg egy fekvõ embert aki körül mindenki zsong stb stb... Ha te odamész, csak saccolva tudod felmérni a történteket. Ilyenkor miért is nem lehet egy /b-ben utasítani, azaz KÜLSÕLEG hogy jelezzenek neked (ha esetleg ez elmaradt). De van millió hasznos használata a /b-nek. Míg valaki vissza nem él ezzel a paranccsal, mindenkinek kötelezõ joga hogy bent legyen. Teszem fel valaki kihasználja a parancsot vagy ezen veszekszik, legyen az az adminisztrátor és a játékos gondja, de hogy elvegyenek egy szerepjátékban alapvetõ, SZÜKSÉGES dolgot az kizárt.Mesélhetnék így még a /pm-rõl is, hogy szinte kötelezõ, hogy legyen a szerveren. De ezzel a koncepcióval gondolom ti is feltudjátok dolgozni, hogy miféle haszna is van ennek a parancsnak amire kapásból páran rávágnátok hogy a Metagaming meleg ágya.
Vagy /b
Sziasztok!Nem igazán szoktam ide írni, de néha olvasgatom a témát. Végig szerettem volna olvasni, de nincs annyi idõm. Azonban bele-bele kukkantgatok néha. Most az utolsó hozzászólásokhoz van hozzászólni valóm, az OOC chat ügyére. Szerintem baromság. Jó, néha szükség van rá, de maximum akkor, ha egy admintól kérdezel - és nem reportban. De egy szerep béli helyzet közepén szinte tiltani kéne a használatát. Pár hetet játszottam az LS RPG-n (van sok, ahogy írtátok is, és tudom, hogy nem igazán kéne IP-t írnom, de errõl a szerverrõl van szó: **.**.**.189:7803 & sun****.h* <- ebbõl már kitalálható ). Egyik nap egy üldözés volt - megjegyzem nonos volt az üldözött, habár sokáig vitatkozhatnánk a non fogalmáról. A következõ történt ezután: le /do-ztuk, hogy \"Az üldözött kocsi a folyóban landolt\". Ez egyébként igaz is volt, maga a kocsi fizikailag is beleesett a folyóba. És így resizett is a kocsi, by SAMP. Alighogy visszaértünk a kapitányságra, az üldözött csávó máris odajött ugyanazzal a verdájával, és élve, mint akinek semmi baja sem esett - pedig agyonlõttük, mert õ is lõtt ránk, meg nekünk jött, stb. Azt monda, IC vett egy új kocsit. Na persze... Ennyi idõ alatt, egy pont ugyanolyat... Tudtuk, hogy ez nem igaz, valamint tudtuk azt is, hogy sosem ismeri el, hogy az az a verda, ami a folyóba esett, és hogy nonozott. Így megy ez a mai \"RPG\" szervereken... Na de most jön az OOC Chat dolog: azt mondta, játsszuk el úrja a történeteket. -.-\" És errõl még vagy 20 percet vitatkoztak a többiek, én pedig AFK-ban néha ránéztem a chatre, meg intéztem az ügyeimet - nem a szerveren, hanem amúgy is, amíg az adminnal megbeszélik a dolgot. Igazából már magasról lesz*rtam a dolgot, azóta vissza se mentem. De ez milyen dolog már? OOC azt mondja az ember, hogy játsszuk újra az üldözést. És az admin még bele is egyezik. Szánalmas. Erre csak azt tudom mondani: Hungarian RP.Nem igazán ismertek az RPG-k terén, de ha nem bánjátok, mostantól aktívabban bekapcsolódom ebbe a beszélgetésbe. És még egy kis utolsó megjegyzés: tökéletes RPG sosem létezett, nem is létezik, és nem is fog létezni. Maximum egy, a magyar RP színvonalat, akár a nagyobb külföldi RP szerverek szintjére is felvivõ szervert lehetne létrehozni, de ott sem lenne minden tökéletes. Még külföldön sem. Ahogyan a mondás is tartja: Nincs tökéletes ember. És bizony nincs tökéletes szerepjáték sem.Üdvözlettel: Dfoglalo [/quote]A /b parancsnak kötelezõnek kell lennie minden szerveren. Ezt a parancsot nem OOC tracspartira találták fel, hanem elõsegíti a szerepjáték IN CHARACTER gördülékenységét, mivel mi is ugyanúgy személyek vagyunk akik KÍVÜLRÕL irányítják a játékot. Bármilyen kis nézeteltérést amit a szerepjáték világában tilos lenne kifejezni, van rá ez a hasznos kis parancs.Mondok példákat. Sokan a /do parancsot se tudják használni. A /b nagyon fontos sok szituáció közepette. Itt egy példa: olyan dolgok, amikre pl. a GTA San Andreas játék vizuálisan nem tud hatni VAGY olyan módon információt közölni amire a szerepjátékban az adott karakter ha valóságra vetítjük MEGSZEREZNÉ azt az információt. (A vizualitást azért emeltem ki mert többrészt arra foghatjuk, hogy a GTA San Andreas mint játék az, amit te a képernyõdön látsz többnyire vizuális hatással adja elsõsorban az információt).Konkretizálva: karaktered egy olyan helyszínre ér ahol az IC karaktert magát az ember KÜLSÕ (többnyire fizikális) hatások passzívan érik. Ezt egy egyszerû példával mondjuk úgy képzeld el, hogy te kimész az utcára, és látsz színeket, hallasz hangokat, érzékelhetsz bármilyen egyéb más történéseket. (Most ne menjünk bele hogy ki a színvak meg a süket stb stb). Ezt a karakterednek KÖTELEZÕ tudtára adni, ha lehetséges más játékosoknak (mert õ okozza ezt a változást ami másokban valamilyen tapasztalatot kelt, vagy egy karakter nyúlkál a passzív történésekben hogy színesítse a szerepjátékot).Hogy adja tudtára? Ezekre vannak a parancsok, amiket használni kéne. Teszem fel most a GTA SA Multiplayerben egy RP szerveren egy fickó sétálgat ide-oda, és lát egy mentõautót meg egy fekvõ embert aki körül mindenki zsong stb stb... Ha te odamész, csak saccolva tudod felmérni a történteket. Ilyenkor miért is nem lehet egy /b-ben utasítani, azaz KÜLSÕLEG hogy jelezzenek neked (ha esetleg ez elmaradt). De van millió hasznos használata a /b-nek. Míg valaki vissza nem él ezzel a paranccsal, mindenkinek kötelezõ joga hogy bent legyen. Teszem fel valaki kihasználja a parancsot vagy ezen veszekszik, legyen az az adminisztrátor és a játékos gondja, de hogy elvegyenek egy szerepjátékban alapvetõ, SZÜKSÉGES dolgot az kizárt.Mesélhetnék így még a /pm-rõl is, hogy szinte kötelezõ, hogy legyen a szerveren. De ezzel a koncepcióval gondolom ti is feltudjátok dolgozni, hogy miféle haszna is van ennek a parancsnak amire kapásból páran rávágnátok hogy a Metagaming meleg ágya.
Bár tökéletes nem lenne, gördülékeny és kiváló egészen biztos. Persze egybõl megbukna pár szempontból. Egyrészt, akiket nonRP-ért elkapunk, alaptalan sárdobálózásba kezd a fórumokon, akár 30 oldalon keresztül (többször tapasztalni mint bármi mást egyébként). Nekem ahhoz sajnos nincs idegem hosszútávon.
Amúgy a tökéletes RP szerver a bezárt RP szerver.
Amúgy a tökéletes RP szerver a bezárt RP szerver. Mesélj még kérlek... [/quote]Hát az összes RP szeró csak azután lesz kurvajó, miután bezárják. Mert mikor fut, tele van veszekedéssel az egész, de ha bezárják, egybõl mindenki elkezdi siratni.
Õk gfezni akarnak RolePlay név alatt.
Õk gfezni akarnak RolePlay név alatt. Már azt sem.. Nem RolePlay szerverek hanem DM szerverek lettek belõle, számomra egy RPG szerver sem RP -s.. nincs olyan aki tudna csinálni egy olyan szervert, hogy legyen benne normális szabályzat és emberek akik betartják õket. [/quote]Lesz.