Szerző Téma: Kapuval kapcsolatban...  (Megtekintve 4285 alkalommal)

Nem elérhető Depi

  • 2259
  • Még mindig TrYp. :)
    • Profil megtekintése
Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #15 Dátum: 2010. március 22. - 19:26:40 »
0 Show voters
Szerintem aza baj h nem jó objcetet rakott be.

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #16 Dátum: 2010. március 22. - 21:24:35 »
0 Show voters
Oda tettem ahova mondtátok.
Na ismét egy gubanc  :D
Most meg az a baj hogy nem csukódik be xD

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #17 Dátum: 2010. március 22. - 21:45:47 »
0 Show voters
Idézetet írta: szileni date=1269289475\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1063\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Oda tettem ahova mondtátok.
Na ismét egy gubanc  :D
Most meg az a baj hogy nem csukódik be xD
 
Nem írtad el a koordinátát?:D

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #18 Dátum: 2010. március 22. - 21:51:10 »
0 Show voters
Hát mit írjak le?

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #19 Dátum: 2010. március 22. - 21:54:43 »
0 Show voters
Nem LE hanem EL mmint nem a nyitott állapotra mozdítottad a /zár paranccsal is?:o Velem is megesett xD kinyitottam és néztem, h miért nem csukódik vissza alapból megnéztem hát nem a nyitott állapotra csukott be xD

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #20 Dátum: 2010. március 22. - 22:00:24 »
0 Show voters
Jajj hát alap dolog hogy mind a két parancsot megnéztem  :D
Valaki a Leírások/Útmutatók menübe tudna írni egy kis tutorialt? Ha lehet akkor úgy hogy minden apróságot leírna benne :D

Nem elérhető ALIEN

  • 1163
    • Profil megtekintése
Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #21 Dátum: 2010. március 23. - 06:17:39 »
0 Show voters
Hallod:
(bocs honlapot nem tok linkelni mert akármelyik fórumrészre kattolok ez a link: http://hun-sa-mp-forum.atw.hu/index.php  :shy: )
 
Spatrik\" post=\"9044\" timestamp=\"1238062909\"]
Sziasztok! Most leírom nektek, hogyan kell MoveObjectet (mozgatható objectet) készíteni lépésekre bontva. Most egy egyszeru példával fogom nektek bemutatni, hogyan is kell használni. Akkor hát, csináljunk liftet!
1., Elso lépésként le kell mentenünk 2 objectet. Ezt megtehetjük az MTA-ban vagy más object lerakó scriptel. Azért kell 2 objectet lerakni mert az egyik az object alaphelyzete, azaz amikor beindul a szerver akkor itt áll a lift (vagy úgy is mondhatjuk, hogy /close parancs kapuknál). A 2. object pedig azt az objectet mutatja amely már a lift felemelt pozícióját mutatja. (kapuknál /open parancs). Ha ezzel megvagyunk mehetünk a 2. pontra.


2., Ha megvagyunk az object lerakással átkonvertáltuk meg minden akkor megkapjuk az objectet:
CreateObject(18553, 226.433655, 1872.436768, 14.026321, 0.0000, 0.0000, 180.0000);

 
Nos a továbbiakban az objectet így fogom jelölni:
 
CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);

 
Na, ha ezzel megvagyunk akkor azt az objectet rakjuk be elsonek amelyik az alap helyzeten áll (/close parancs).
Így rakjuk be:
Ha gamemódba rakjuk:
 
public OnGameModeInit()
{
    CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
return 1;
}

 
Ha filterscriptbe rakjuk:
 
public OnFilterScriptInit()
{
    CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
return 1;
}

 
Ha megvagyunk elkezdhetjük a MoveObjectet csinálni. Go 3-as pont!


3., Elso lépésként meg kell neveznünk az objectet. Ezért létre kell hoznunk \"az object nevét\". A mód elejére írjuk:
 
new lift;

 
Majd odaugrunk ahová a 2. pontban az objectet beillesztettük és átírjuk a sort erre:
 
lift = CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);

 
Azaz így néz ki:
Ha gamemódba raktuk:
 
public OnGameModeInit()
{
    lift = CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
return 1;
}

 
Ha filterscriptbe raktuk:
 
public OnFilterScriptInit()
{
    lift = CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
return 1;
}

 
Most hogy megneveztük az objectet, létrehozzuk azt a parancsot ami mozgatni fogja. Leugrunk az OnPlayerCommandText függvényhez és beírjuk a parancsot:
 
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, \"/lift1-fel\", true) == 0)
    {
         MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség);
          return 1;
    }
return 0;
}

 
Itt ahogy látjátok a /lift-fel parancsot adtam. Ami azt jelenti, hogy a MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség); -ben szereplo X, Y, Z koordinátát le kell cserélni arra az X, Y? Z koordinátára ami a 2. objectben található, azaz, azaz object ami a lift felemelt pozícióját mutatja.
Megjegyzés: CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
                 MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség);
Ha mehvagyunk ezzel akkor, be kell állítanunk a sebességet:
MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség);
Ezt a sebességet lifteknél, hogy ne essünk ki belole 2-re szokás állítani de kapuknál elérheti az 5-ös sebességet is. pl:
MoveObject(lift, X, Y, Z, 2);
Ha megvagyunk a koordináták bemásolásával és a sebesség megadásával is akkor csak az object nevét kell megadnunk amit mozgatni fog. Pl:
lift = CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség);
Ha mind ezzel megvagyunk akkor megcsináljuk a lefele utat is. Létrehozunk egy /lift-le parancsot a lift lefele mozgatásához:
 
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, \"/lift-fel\", true) == 0)
    {
         MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség);
          return 1;
    }
   
    if(strcmp(cmdtext, \"/lift-le\", true) == 0)
    {
         MoveObject(lift, X, Y, Z, sebesség);
          return 1;
    }
return 0;
}

 
A lefele mozgató parancsnál az X, Y, Z koordináta helyére az eredeti koordinátákat kell megadni. Azaz ezeket:
public OnGameModeInit() // vagy filterscriptnél: OnFilterScriptInit()
{
   lift = CreateObject(modelid, X, Y, Z, rX, rY, rZ);
return 1;
}
Majd rendesen beállítjuk a sebességet az object nevét is beírjuk. Ha mindezeket megcsináltuk akkor kész van egy komplett lift.


Végül egy példa:
 
#include <a_samp>
#define FILTERSCRIPT
#if defined FILTERSCRIPT
new lift;
public OnFilterScriptInit()
{
    lift = CreateObject(18553, 226.433655, 1872.436768, 14.026321, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
return 1;
}
#else
public OnGameModeInit()
{
    lift = CreateObject(18553, 226.433655, 1872.436768, 14.026321, 0.0000, 0.0000, 180.0000);
return 1;
}
#endif
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, \"/lift-fel\", true) == 0)
    {
         MoveObject(lift, 226.433655, 1872.436768, 11.401323, 2.0);
          return 1;
    }
    if(strcmp(cmdtext, \"/lift-le\", true) == 0)
    {
         MoveObject(lift, 226.433655, 1872.436768, 14.026321, 2.0);
          return 1;
    }
return 0;
}

 

[/quote]

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #22 Dátum: 2010. március 23. - 14:47:52 »
0 Show voters
warning 203: symbol is never used: \"gArmySpawns\"
warning 203: symbol is never used: \"gMedicalSpawns\"
warning 203: symbol is never used: \"gPoliceSpawns\"
Ezekkel mit tegyek?
________________________________________________________
Valaki ebbe a modba betudná rakni? Mert nekem ez nem megy xD
http://data.hu/get/2369753/grandlarc.pwn.html
« Utoljára szerkesztve: 2010. március 23. - 15:03:09 írta szileni »

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #23 Dátum: 2010. március 23. - 15:08:31 »
0 Show voters
Csak annyi, h ezeket megcsinted, és nem használod oket sehol :) Egyszeruen vagy szedd ki vagy tedd megjegyzésbe ameddig nem használod ;) (( megjegyzés(1 soros): //szöveg || Több soros: /*szöveg*/ :D))

Nem elérhető ALIEN

  • 1163
    • Profil megtekintése
Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #24 Dátum: 2010. március 23. - 15:42:24 »
0 Show voters
Az errorok megoldva pár warning van.(nem tom miért warningol)
Beraktam a kaput.
Letöltés:http://data.hu/get/2369804/grandlarc.pwn.html

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #25 Dátum: 2010. március 23. - 16:04:57 »
0 Show voters
Nah, most muködik :D Nem értem hogy én is ugyanígy csináltam és nem ment :D Lehetséges hogy eltoltam valamit. :shy:

Nem elérhető ALIEN

  • 1163
    • Profil megtekintése
Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #26 Dátum: 2010. március 23. - 16:15:13 »
0 Show voters
Tanúlj a hibáidból!
Közben egy warning megolda:
 

forward OnPlayerUpdate(playerid);

 
Ezt ragd a módod elejére, a new -ek közé.

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #27 Dátum: 2010. március 23. - 17:15:55 »
0 Show voters
\"gArmySpawns\"
\"gMedicalSpawns\"
\"gPoliceSpawns\"
Ez a három warning érthetetlen :/

Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #28 Dátum: 2010. március 23. - 18:05:46 »
0 Show voters
Mondom létrehoztál new-al egy gArmySPawn-t és nem használtad föl ennyi és a többi is ez...

Nem elérhető Iceaac

  • 2187
    • Profil megtekintése
Kapuval kapcsolatban...
« Válasz #29 Dátum: 2010. március 23. - 18:21:06 »
0 Show voters
Idézetet írta: szileni date=1269360955\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1063\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
\"gArmySpawns\"
\"gMedicalSpawns\"
\"gPoliceSpawns\"
Ez a három warning érthetetlen :/
 
Ezek a gl_spawns.inc-ben vannak létrehozva a grandlarc játákmódhoz. Ne ágyazd be a gl_spawns.inc-t és eltunnek.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal