SA-MP 0.3e RC Fontos: SA-MP 0.3e hivatalosan megjelent. Az RC fázisnak vége.
SA-MP 0.3e fõleg egy biztonsági frissítés. Az új lehetõségek és modellek tervben vannak, a többi dolog majd sorra kerül a következendõ RC verziók során.
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC8- Javítva a TextDraw-ra való kattintás a nem teljes képernyõs módban. Hasonló probléma volt a játékosra csatolt objectek szerkesztésével is.
- Részletesebben írja a dolgokat a \"crashinfo.txt\" fájlba, ez csak Windows szerveren mûködik.
- Játékos fagyasztási állapota törlõdik respawn után.
Ajánlott kliens frissítés SA-MP 0.3e RC7-3- Javítva az a probléma, amikor az objecten a szöveg nem jelent meg bizonyos háttérszín miatt.
Ajánlott kliens frissítés SA-MP 0.3e RC7-2- Volt egy probléma az object material változtatással (beleértve a szöveg változtatást is), amikor megváltoztattad akkor minden objecten megváltozott, aminek ugyanaz volt a model ID-je.
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC7- Hozzáadva SetObjectMaterialText/SetPlayerObjectMaterialText, ami segítségével letudod cserélni egy object textúráját tetszõleges szövegre.
- Javítva az a probléma, amikor az ALT-TAB közben spawnolt játékosok véletlenszerûen bilincselve lettek neked.
- Jármû ülés ID ellenõrzése kevésbé pontos a repülõkhöz és a hajókhoz.
- Hozzáadva 2 új paraméter a SetPlayerAttachedObject-hez. E dolog igényli a scriptek újrafordítását a 0.3e-s függvénykönyvtárakkal.
- Material színek ARGB formátumban vannak.
- Új objectek cessiltõl: Átlátszó objectok a szövegekhez, pár jelenlegi háznak a modelje \"nyitottan\" és hozzá belsõ.
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC6- Javítva az a fagyás, amikor a jármûben a kamerát hátranézetbe állítottad és törlõdött a kocsi.
- Pay\'n\'Spray ikonok törölve.
- Hozzáadva a GetVehicleModelInfo() függvény, amivel a jármûnek a speciális részeinek a helyét tudod lekérni. Pl.: Elsõ lökhárító, kerék, stb..
- A játékos feje nem mozog, amikor a felcsatolt objecteket szerkeszted rajta.
- Hozzáadva a SetObjectMaterial() és SetPlayerObjectMaterial(). Ezek segítségével meg tudod változtatni egy model textúráját egy másik model textúrájára.
- Új objectek, amit cessil készített: Eladó tábla, gázmaszk, mariska ültetvény, póker asztal.
- Javítva az a hiba, amikor a megfagyasztott játékosok animációja nem szûnt meg a többi játékosnak.
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC5- Volt egy új probléma, ami 0.3e RC4-ben keletkezett, amikor az elsüllyedt jármûvet törölte a játékosnak a kliens.
- Javítva az a hiba, amikor a textdraw színe átváltozott a kiválasztásban használt színné.
- Biztonsági védelem hozzáadva az eljárásokhoz, beleérte az OnDialogResponse()-t.
- Javítva a vödör modellel kapcsolatos textúra problémák.
- Minden játékosnak külön lehetõség a TextDraw-ok kezelésére, játékosonként külön 256db. TextDraw-ot használhatunk. Jelenleg már két fajta text draw létezik: statikus és játékos. Minden textdraw funkciónak van játékos változata:
native PlayerText:CreatePlayerTextDraw(playerid, Float:x, Float:y, text[]);
native PlayerTextDrawShow(playerid, PlayerText:text);
native PlayerTextDrawHide(playerid, PlayerText:text);
native PlayerTextDrawSetString(playerid, PlayerText:text, string[]);
// ..[] stb
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC4- Elvileg javítva van az a hiba, amikor a játék törölte a felrobbant kocsit és bekeveredtek az ID-k.
- Slotok száma 500-ra visszatéve. Linux szerver elérhetõ.
- Javítva az új modellok textúrája.
- Hozzáadva egy \"noclip flymode\" kamera filterscript.
- New models from cessil: 40 új fal, fekvõrendõr, vödör, sál.
- Be lehet kapcsolni szerver oldalon a játékosnak az egeret, és a játékos rátud kattintani a textdrawra:
native TextDrawSetSelectable(Text:text, set); // alapból 0 (nem érzékeli, ha rákattintasz)
native SelectTextDraw(playerid, hovercolor); // kurzor bekapcsolása, tehát rátud kattintani egy textdrawra.
native CancelSelectTextDraw(playerid); // kurzor elrejtése a játékosnak
forward OnPlayerClickTextDraw(playerid, Text:clickedid);
Pár információ a SelectTextDraw()-hoz:
- Minden olyan textdrawnak, amire akarod, hogy rá lehessen kattintani meg kell adni a méretét a TextDrawTextSize()-vel, hogy beállítsa az arénát, amin belül érzékli az egeret. E funkció használata nélkül is lehetséges textdrawokat létrehozni.
- Ajánlatos bekapcsolni a TextDraw dobozt (box), hogy lásd azt a részt, amin belül érzékelni fogja, ha rákattintasz. Persze ezt a szerkesztés után kilehet kapcsolni, ez csak tanács.
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC3- Javítva az a hiba, amikor a játékosra felcsatolt objectok megálltak a játékos helyén és ott lebegtek. Ez akkor keletkezett, amikor a játékos kiment a stream zónából.
- A játékosra felcsatolt objectok törlõdni fognak, ha a játékos újraspawnol vagy a skinválasztóban megy.
- cessil által készített új objectek hozzáadva: ~40 új fal (ajtók és ablakok) bilincsek, rendõr lámpák, fekvõrendõr, különbözõ színû fejhallgatók.
Képek az új bilincs objectrõl:
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC2- Javítva az a hiba, amikor a jármûvet respawnoltad vagy törölted és a rajta lévõ játékosok a 0,0,0 kordinátára spawnoltak.
- Új függvények:
native AttachPlayerObjectToVehicle(playerid, objectid, vehicleid, Float:fOffsetX, Float:fOffsetY, Float:fOffsetZ, Float:fRotX, Float:fRotY, Float:RotZ);
native InterpolateCameraPos(playerid, Float:FromX, Float:FromY, Float:FromZ, Float:ToX, Float:ToY, Float:ToZ, time, cut = CAMERA_CUT);
native InterpolateCameraLookAt(playerid, Float:FromX, Float:FromY, Float:FromZ, Float:ToX, Float:ToY, Float:ToZ, time, cut = CAMERA_CUT);
native AttachCameraToObject(playerid, objectid);
native AttachCameraToPlayerObject(playerid, playerobjectid);
Kliens/szerver frissítés SA-MP 0.3e RC1- Javítva az a halállal kapcsolatos hiba, amikor valamilyen animáció volt folyamatban és nem akartál meghalni. Ez a bug 0.3d-ben keletkezett.
- Javítva az hiba, amikor az 500 ID feletti játékosok színe fekete volt.
- Javítva az a hiba, amikor a szerver kickelte a játékost a SpawnPlayer() használatától a skinválasztóban.
- Javítva az a hiba, amikor a szerver böngészõ kifagyott, mivel a szerver hibás adatot küldött vissza.
Bár a SA-MP 0.3e fõleg biztonsági frissítés, de van pár új tulajdonság is benne:
- Hozzáadva pár új object, amit cessil készített: sétabot, cilinder és különbözõ típusú falak.
- A dialógoknak van egy úgynevezett külön címsora.
- Szerver oldalon le lehet kérni a játékos kliensének a verzióját a GetPlayerVersion() függvénnyel.
native GetPlayerVersion(playerid, const version[], len); // A játékos kliens verziójával tér vissza Pl: 0.3e RC1
- Új paraméter hozzáadva a SetPlayerCameraLookAt() függvényhez, ami segítségével mozgatni tudjuk a kamerát, de ez inkább olyan, mint a teleport.
#define CAMERA_CUT 2
#define CAMERA_MOVE 1
native SetPlayerCameraLookAt(playerid, Float:x, Float:y, Float:z, cut = CAMERA_CUT);
- Új beépített segédeszköz hozzáadva, ami segítségével könnyebben lehet szerkeszteni a játékosra felcsatolt objectokat és a sima objectokat is.