Szerző Téma: Éhség/Szomjúság rendszer  (Megtekintve 8597 alkalommal)

Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. január 02. - 19:12:37 »
0 Show voters
Sziasztok! Kicsit megváltozik ez a topik! A tegnap kirakott kis script nem teljesen lett realisztikus, és kissé bugghalmazos is volt. Köszön KovachRichard-nak az észrevételt :D 
 
 
 
A hibáim végett nem csak orvosoltam azokat, hanem játékmódhoz kötöttem.
 
 
 

#include <a_samp>
#include <zcmd>
#include <sscanf2>
#define PRESSED(%0) \\
(((newkeys & (%0)) == (%0)) && ((oldkeys & (%0)) != (%0)))
enum jatekosAdat
{
jEhes,
jSzomjas
};
new jAdat[MAX_PLAYERS][jatekosAdat];
forward EhsegText(playerid);
forward SzomjusagText(playerid);
new EhsegLevon[MAX_PLAYERS];
new SzomjLevon[MAX_PLAYERS];
forward EhesTimer();
forward SzomjTimer();
#if defined FILTERSCRIPT
public OnFilterScriptInit()
{
print(\"\\n--------------------------------------\");
print(\" Blank Filterscript by your name here\");
print(\"--------------------------------------\\n\");
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}
#else
main()
{
print(\"\\n----------------------------------\");
print(\" Blank Gamemode by your name here\");
print(\"----------------------------------\\n\");
}
#endif
public OnGameModeInit()
{
// Don\'t use these lines if it\'s a filterscript
SetGameModeText(\"Blank Script\");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}
public OnPlayerConnect(playerid)
{
jAdat[playerid][jEhes] = 98; //loginnál átváltja
jAdat[playerid][jSzomjas] = 98; //loginnál átváltja
 
     EhsegText();
SzomjusagText();
return 1;
}
new id;
CMD:ehesszomjas(playerid,params[])
{
    new ehes= jAdat[playerid][jEhes];
    new szomjas= jAdat[playerid][jSzomjas];
    new string[60];
    format(string, sizeof string, \"Éhség: %d %\\nSzomjúság: %d %\", ehes, szomjas);
    ShowPlayerDialog(playerid,6,DIALOG_STYLE_MSGBOX,\"Energia\",string,\"Ok\",\"\");
    return 1;
}
CMD:ehes(playerid, params[])
{
new Szazalek;
if(sscanf(params, \"ud\", id, Szazalek)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"***/éhség < ID > < Százalék >\");
if(!IsPlayerConnected(id)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"A játékos nem elérhető!\");
SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"Beállítottad a játékos éhség szintjét!\");
SendClientMessage(id, 0xAA3333AA, \"Valaki beállította az éhség szinted!\");
jAdat[playerid][jEhes] += Szazalek;
return 1;
}
CMD:szomjas(playerid, params[])
{
new Szazalek;
if(sscanf(params, \"ud\", id, Szazalek)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"***/szomjúság < Id > < Százalék >\");
if(!IsPlayerConnected(id)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"A játékos nem elérhető!\");
SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"Beállítottad a játékos szomjúság szintjét!\");
SendClientMessage(id, 0xAA3333AA, \"Valaki beállította a szomjúság szinted!\");
jAdat[playerid][jSzomjas] += Szazalek;
return 1;
}
CMD:me(playerid, params[])
{
    new string[128];
new neve[MAX_PLAYER_NAME];
   
    GetPlayerName(playerid, neve, MAX_PLAYER_NAME);
   
    if(isnull(params)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"***: /me < Cselekvés >\");
   
    format(string, sizeof(string), \"Cselekvés: %s %s\", neve, params);
    SendClientMessageToAll(-1, string);
    return 1;
}
CMD:szenya(playerid)
{
if(jAdat[playerid][jEhes] == 100) return SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Nem vagy éhes!\");
jAdat[playerid][jEhes] += 30;
SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Megettél egy szenyát!\");
return 1;
}
CMD:szoda(playerid)
{
if(jAdat[playerid][jSzomjas] == 100) return SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Nem vagy szomjas!\");
jAdat[playerid][jSzomjas] += 30;
SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Ittál egy kis szódát!\");
return 1;
}
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
     KillTimer(EhsegLevon[playerid]);
    KillTimer(SzomjLevon[playerid]);
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
EhsegLevon[playerid] = SetTimer(\"EhesTimer\", 1000000, true);
SzomjLevon[playerid] = SetTimer(\"SzomjTimer\", 1000000, true);
return 1;
}
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
    KillTimer(EhsegLevon[playerid]);
    KillTimer(SzomjLevon[playerid]);
return 1;
}
public EhesTimer()
{
for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
   jAdat[player][jEhes] --;
}
return 1;
}
public SzomjTimer()
{
for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
   jAdat[player][jSzomjas] --;
}
return 1;
}
public EhsegText(playerid)
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jEhes] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Egyél valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jEhes] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}
public SzomjusagText(playerid)
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jSzomjas] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Igyál valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jSzomjas] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}
public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}
public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp(\"/mycommand\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
   // Do something here
   return 1;
}
return 0;
}
public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}
public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid)
{
return 1;
}
public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid)
{
return 1;
}
public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2)
{
return 1;
}
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid)
{
return 1;
}
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
    if(PRESSED(KEY_JUMP))
    {
   if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT)
       {
      if(jAdat[playerid][jEhes] <= 5 || jAdat[playerid][jSzomjas] <= 5)
             {
         SendClientMessage(playerid, 0x76EEC6FF, \"Nincs elég energiád az ugráshoz!\");
                  new Float:nx, Float:ny, Float:nz;
                  GetPlayerPos(playerid, nx, ny, nz);
                  SetPlayerPos(playerid, nx, ny, nz);
               //Nem engedi ugrani
      }
      else
      {
               //Ha, van energiája levonja
         jAdat[playerid][jEhes] -= 1;
                  jAdat[playerid][jSzomjas] -= 1;
      }
   }
}
return 1;
}
public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success)
{
return 1;
}
public OnPlayerUpdate(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
return 1;
}
public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source)
{
return 1;
}

 
Esetleges hibákat, itt hozzászólásba jelezzétek, köszi :D 
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 17:56:59 írta Continental RP »

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #1 Dátum: 2020. január 02. - 20:12:50 »
+1 Show voters
Nem akarlak degradálni, de nagyon kezdő vagy még 1 ilyen rendszer publikálásához :)
Vagy nem gondoltad át a rendszer működését, vagy nem érted bizonyos funkciók használatát
(esetleg hiányos a kód amit kitettél ide)
 
plusz a változó nevek használatában is lenne mit átgondolni :)
 
erőforrás tekintetében főleg! nem jó ha 1 script legyilkolja a szervert
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 02. - 20:14:10 írta Kovacs_Richard »
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #2 Dátum: 2020. január 02. - 20:23:50 »
0 Show voters
Pontosabban?

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #3 Dátum: 2020. január 02. - 20:27:43 »
0 Show voters
-
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 13:28:34 írta Continental RP »

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #4 Dátum: 2020. január 02. - 20:46:39 »
+1 Show voters
tudod mit csinál a SetTimerEx?
 

for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)

 
ez a kód tudod mit csinál? :)
 
 
 
 
 
2 public függvénynek létrehoztál forwardot, de a másik 2-nek nem
 
Timert létrehozol minden spawnnál, de SOHA nem killeled őket (ami nem éppen jó)
 
A játékosonkénti timer meghívja a függvényt, amiben végig haladsz az összes játékoson és a korábbi hibából adódóan, ez lehet elég sokszor pár óra játék után.
 
Nem ellenőrzöd, hogy a játékos online e.
 
Belépésnél nem állítod be az éhség-szomjúság szintet
 
Változó nevek elnevezése: 0 éhség = nem éhes, de nálad a logika fordítva van, tehát 0 éhes = éhen hal
 
EhsegBefejez és SzomjusagBefejez nincs meghívva sehol
 
...
 
 
 
ilyen hibákat véltem felfedezni
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #5 Dátum: 2020. január 02. - 20:57:54 »
0 Show voters
-
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 13:28:43 írta Continental RP »

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #6 Dátum: 2020. január 02. - 21:00:43 »
0 Show voters
-
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 13:29:15 írta Continental RP »

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #7 Dátum: 2020. január 02. - 21:48:05 »
+1 Show voters
látom nem nagyon van fogalmad arról melyik mit csinál
 
a timernél hol látod a feltételt? hol adod meg?
 
olvass utána annak, hogy mi a ciklus (loop) és megérted mire való a for :)
 
 
 
nem gond, ha kezdő vagy, csak más kezdőket tévútra vihetsz, mert ez a kód kb használhatatlan és sok hibát tartalmaz
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #8 Dátum: 2020. január 02. - 21:55:03 »
0 Show voters
-
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 13:29:25 írta Continental RP »

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #9 Dátum: 2020. január 02. - 22:13:05 »
0 Show voters
Idézetet írta: Continental RP date=1577998503


   
      csak egy alap \"fél\"script... Alkalmazva van másképp, ha gondolod holnap megnézheted:D Nem beszélek félre, csak szimplán nem bírom magam kifejezni.
   


rendben, hajrá :)
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #10 Dátum: 2020. január 03. - 14:59:43 »
+1 Show voters
EhsegText és SzomjusagText ismét nincs meghívva sehol :)
 
plusz a Playerenkénti timer + ciklus még mindig nem jó ebben a formában
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #11 Dátum: 2020. január 03. - 16:14:52 »
0 Show voters
Upsz:D Javítom

Nem elérhető Danx

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #12 Dátum: 2020. január 03. - 17:03:39 »
0 Show voters

forward EhsegText();
forward SzomjusagText();
public OnPlayerConnect(playerid)
{
     EhsegText();
SzomjusagText();
return 1;
}
public EhsegText()
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jEhes] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Egyél valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jEhes] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}
public SzomjusagText()
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jSzomjas] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Igyál valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jSzomjas] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}

 
Ezzel a megoldással akkor fog lefutni az \"EhsegText\" és a \"SzomjusagText\", ha egy játékos csatlakozik a szerverhez. A for ciklus végig lépked az összes online játékoson, és ellenőrzi mindenki éhségét és szomjúságát. Biztos, hogy ezt így szeretted volna kivitelezni? Ha egymás után fellép 5 játékos, akkor 5 alkalommal fog végigmenni ez a folyamat minden online játékos esetében.
 
Arról nem is beszélve, hogy mivel külön vetted az éhség és szomjúság ellenőrzését, két külön for ciklusban fog lefutni mindkét folyamat, mikor csatlakozik egy játékos a szerverhez.
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 17:08:16 írta Danx »

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #13 Dátum: 2020. január 03. - 17:35:53 »
0 Show voters
Mingyart javitom. Koszi az eszrevetelt
 
 

Nem elérhető REPTA

Éhség/Szomjúság rendszer
« Válasz #14 Dátum: 2020. január 03. - 18:57:58 »
0 Show voters
+1 tipp ha erőforrást szeretnél spórolni, akkor rakd egybe mind a kettőt és használj foreach-t.
 
Programozásnál/scriptelésnél mindig a lehető legjobb módon kell megoldani 1 adott dolgot, komoly cégeknél nézni is fogják, valahol minden bit számít. Egy rosszul megírt rendszer senkinek se jó.
« Utoljára szerkesztve: 2020. január 03. - 19:01:25 írta REPTA »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal