GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => A témát indította: Continental RP - 2020. Január 02. - 19:12:37

Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 02. - 19:12:37
Sziasztok! Kicsit megváltozik ez a topik! A tegnap kirakott kis script nem teljesen lett realisztikus, és kissé bugghalmazos is volt. Köszön KovachRichard-nak az észrevételt :D 
 
 
 
A hibáim végett nem csak orvosoltam azokat, hanem játékmódhoz kötöttem.
 
 
 

#include <a_samp>
#include <zcmd>
#include <sscanf2>
#define PRESSED(%0) \\
(((newkeys & (%0)) == (%0)) && ((oldkeys & (%0)) != (%0)))
enum jatekosAdat
{
jEhes,
jSzomjas
};
new jAdat[MAX_PLAYERS][jatekosAdat];
forward EhsegText(playerid);
forward SzomjusagText(playerid);
new EhsegLevon[MAX_PLAYERS];
new SzomjLevon[MAX_PLAYERS];
forward EhesTimer();
forward SzomjTimer();
#if defined FILTERSCRIPT
public OnFilterScriptInit()
{
print(\"\\n--------------------------------------\");
print(\" Blank Filterscript by your name here\");
print(\"--------------------------------------\\n\");
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}
#else
main()
{
print(\"\\n----------------------------------\");
print(\" Blank Gamemode by your name here\");
print(\"----------------------------------\\n\");
}
#endif
public OnGameModeInit()
{
// Don\'t use these lines if it\'s a filterscript
SetGameModeText(\"Blank Script\");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}
public OnPlayerConnect(playerid)
{
jAdat[playerid][jEhes] = 98; //loginnál átváltja
jAdat[playerid][jSzomjas] = 98; //loginnál átváltja
 
     EhsegText();
SzomjusagText();
return 1;
}
new id;
CMD:ehesszomjas(playerid,params[])
{
    new ehes= jAdat[playerid][jEhes];
    new szomjas= jAdat[playerid][jSzomjas];
    new string[60];
    format(string, sizeof string, \"Éhség: %d %\\nSzomjúság: %d %\", ehes, szomjas);
    ShowPlayerDialog(playerid,6,DIALOG_STYLE_MSGBOX,\"Energia\",string,\"Ok\",\"\");
    return 1;
}
CMD:ehes(playerid, params[])
{
new Szazalek;
if(sscanf(params, \"ud\", id, Szazalek)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"***/éhség < ID > < Százalék >\");
if(!IsPlayerConnected(id)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"A játékos nem elérhető!\");
SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"Beállítottad a játékos éhség szintjét!\");
SendClientMessage(id, 0xAA3333AA, \"Valaki beállította az éhség szinted!\");
jAdat[playerid][jEhes] += Szazalek;
return 1;
}
CMD:szomjas(playerid, params[])
{
new Szazalek;
if(sscanf(params, \"ud\", id, Szazalek)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"***/szomjúság < Id > < Százalék >\");
if(!IsPlayerConnected(id)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"A játékos nem elérhető!\");
SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"Beállítottad a játékos szomjúság szintjét!\");
SendClientMessage(id, 0xAA3333AA, \"Valaki beállította a szomjúság szinted!\");
jAdat[playerid][jSzomjas] += Szazalek;
return 1;
}
CMD:me(playerid, params[])
{
    new string[128];
new neve[MAX_PLAYER_NAME];
   
    GetPlayerName(playerid, neve, MAX_PLAYER_NAME);
   
    if(isnull(params)) return SendClientMessage(playerid, 0xAA3333AA, \"***: /me < Cselekvés >\");
   
    format(string, sizeof(string), \"Cselekvés: %s %s\", neve, params);
    SendClientMessageToAll(-1, string);
    return 1;
}
CMD:szenya(playerid)
{
if(jAdat[playerid][jEhes] == 100) return SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Nem vagy éhes!\");
jAdat[playerid][jEhes] += 30;
SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Megettél egy szenyát!\");
return 1;
}
CMD:szoda(playerid)
{
if(jAdat[playerid][jSzomjas] == 100) return SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Nem vagy szomjas!\");
jAdat[playerid][jSzomjas] += 30;
SendClientMessage(playerid,0xAA3333AA,\"Ittál egy kis szódát!\");
return 1;
}
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
     KillTimer(EhsegLevon[playerid]);
    KillTimer(SzomjLevon[playerid]);
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
EhsegLevon[playerid] = SetTimer(\"EhesTimer\", 1000000, true);
SzomjLevon[playerid] = SetTimer(\"SzomjTimer\", 1000000, true);
return 1;
}
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
    KillTimer(EhsegLevon[playerid]);
    KillTimer(SzomjLevon[playerid]);
return 1;
}
public EhesTimer()
{
for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
   jAdat[player][jEhes] --;
}
return 1;
}
public SzomjTimer()
{
for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
   jAdat[player][jSzomjas] --;
}
return 1;
}
public EhsegText(playerid)
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jEhes] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Egyél valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jEhes] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}
public SzomjusagText(playerid)
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jSzomjas] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Igyál valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jSzomjas] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}
public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}
public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp(\"/mycommand\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
   // Do something here
   return 1;
}
return 0;
}
public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}
public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid)
{
return 1;
}
public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid)
{
return 1;
}
public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2)
{
return 1;
}
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid)
{
return 1;
}
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
    if(PRESSED(KEY_JUMP))
    {
   if(GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_ONFOOT)
       {
      if(jAdat[playerid][jEhes] <= 5 || jAdat[playerid][jSzomjas] <= 5)
             {
         SendClientMessage(playerid, 0x76EEC6FF, \"Nincs elég energiád az ugráshoz!\");
                  new Float:nx, Float:ny, Float:nz;
                  GetPlayerPos(playerid, nx, ny, nz);
                  SetPlayerPos(playerid, nx, ny, nz);
               //Nem engedi ugrani
      }
      else
      {
               //Ha, van energiája levonja
         jAdat[playerid][jEhes] -= 1;
                  jAdat[playerid][jSzomjas] -= 1;
      }
   }
}
return 1;
}
public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success)
{
return 1;
}
public OnPlayerUpdate(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
return 1;
}
public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source)
{
return 1;
}

 
Esetleges hibákat, itt hozzászólásba jelezzétek, köszi :D 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Kovacs_Richard - 2020. Január 02. - 20:12:50
Nem akarlak degradálni, de nagyon kezdő vagy még 1 ilyen rendszer publikálásához :)
Vagy nem gondoltad át a rendszer működését, vagy nem érted bizonyos funkciók használatát
(esetleg hiányos a kód amit kitettél ide)
 
plusz a változó nevek használatában is lenne mit átgondolni :)
 
erőforrás tekintetében főleg! nem jó ha 1 script legyilkolja a szervert
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 02. - 20:23:50
Pontosabban?
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 02. - 20:27:43
-
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Kovacs_Richard - 2020. Január 02. - 20:46:39
tudod mit csinál a SetTimerEx?
 

for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)

 
ez a kód tudod mit csinál? :)
 
 
 
 
 
2 public függvénynek létrehoztál forwardot, de a másik 2-nek nem
 
Timert létrehozol minden spawnnál, de SOHA nem killeled őket (ami nem éppen jó)
 
A játékosonkénti timer meghívja a függvényt, amiben végig haladsz az összes játékoson és a korábbi hibából adódóan, ez lehet elég sokszor pár óra játék után.
 
Nem ellenőrzöd, hogy a játékos online e.
 
Belépésnél nem állítod be az éhség-szomjúság szintet
 
Változó nevek elnevezése: 0 éhség = nem éhes, de nálad a logika fordítva van, tehát 0 éhes = éhen hal
 
EhsegBefejez és SzomjusagBefejez nincs meghívva sehol
 
...
 
 
 
ilyen hibákat véltem felfedezni
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 02. - 20:57:54
-
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 02. - 21:00:43
-
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Kovacs_Richard - 2020. Január 02. - 21:48:05
látom nem nagyon van fogalmad arról melyik mit csinál
 
a timernél hol látod a feltételt? hol adod meg?
 
olvass utána annak, hogy mi a ciklus (loop) és megérted mire való a for :)
 
 
 
nem gond, ha kezdő vagy, csak más kezdőket tévútra vihetsz, mert ez a kód kb használhatatlan és sok hibát tartalmaz
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 02. - 21:55:03
-
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Kovacs_Richard - 2020. Január 02. - 22:13:05
Idézetet írta: Continental RP date=1577998503


   
      csak egy alap \"fél\"script... Alkalmazva van másképp, ha gondolod holnap megnézheted:D Nem beszélek félre, csak szimplán nem bírom magam kifejezni.
   


rendben, hajrá :)
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Kovacs_Richard - 2020. Január 03. - 14:59:43
EhsegText és SzomjusagText ismét nincs meghívva sehol :)
 
plusz a Playerenkénti timer + ciklus még mindig nem jó ebben a formában
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 03. - 16:14:52
Upsz:D Javítom
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Danx - 2020. Január 03. - 17:03:39

forward EhsegText();
forward SzomjusagText();
public OnPlayerConnect(playerid)
{
     EhsegText();
SzomjusagText();
return 1;
}
public EhsegText()
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jEhes] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Egyél valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jEhes] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}
public SzomjusagText()
{
    for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)
{
    if( IsPlayerConnected(player))
    {
       if(jAdat[player][jSzomjas] <= 10)
      {
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Igyál valamit!\");
      }
      if(jAdat[player][jSzomjas] <= 3)
      {
          SetPlayerHealth(player, 3);
          cmd_me(player, \"rosszul lett\");
          TogglePlayerControllable(player, false);
          SendClientMessage(player, 0x76EEC6FF, \"Összenyaklottál :D\");
          switch( random( 2 ) )
          {
             case 0: ApplyAnimation(player,\"SWEET\",\"Sweet_injuredloop\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
             case 1: ApplyAnimation(player, \"CRACK\", \"crckdeth2\", 4.0, 1, 0, 0, 0, 0);
          }
      }
   }
}
return 1;
}

 
Ezzel a megoldással akkor fog lefutni az \"EhsegText\" és a \"SzomjusagText\", ha egy játékos csatlakozik a szerverhez. A for ciklus végig lépked az összes online játékoson, és ellenőrzi mindenki éhségét és szomjúságát. Biztos, hogy ezt így szeretted volna kivitelezni? Ha egymás után fellép 5 játékos, akkor 5 alkalommal fog végigmenni ez a folyamat minden online játékos esetében.
 
Arról nem is beszélve, hogy mivel külön vetted az éhség és szomjúság ellenőrzését, két külön for ciklusban fog lefutni mindkét folyamat, mikor csatlakozik egy játékos a szerverhez.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 03. - 17:35:53
Mingyart javitom. Koszi az eszrevetelt
 
 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: REPTA - 2020. Január 03. - 18:57:58
+1 tipp ha erőforrást szeretnél spórolni, akkor rakd egybe mind a kettőt és használj foreach-t.
 
Programozásnál/scriptelésnél mindig a lehető legjobb módon kell megoldani 1 adott dolgot, komoly cégeknél nézni is fogják, valahol minden bit számít. Egy rosszul megírt rendszer senkinek se jó.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 03. - 19:01:31
Nekem nem fontos, akinek meg hasznára vállik az meg gondolom nem lesz hozzám hasonló idióta :D
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: darell. - 2020. Január 04. - 00:17:57
és ennek mi a fasz értelme van, ha szabad kérdeznem? 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Mate. - 2020. Január 04. - 02:05:14
Idézetet írta: darell. date=1578093477


   
      és ennek mi a fasz értelme van, ha szabad kérdeznem? 
   


Ennek a kommentnek talán több az értelme? Se jó szándék, se tanító jellegű információ nincs benne, ami jelenleg a hasznára válna. Próbálkozik, segítenek neki, tanul és fejlődik. Nem kellett volna publikálja, de ő legalább nem a nyálát veri random témák alatt.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: FINCSI - 2020. Január 04. - 03:17:40
RCRP-S admin-tól nem is várhatnánk mást. 
 
https://redcountyrp.hu/index.php?/forums/topic/14-jonathan-kaczinsky/&tab=comments#comment-32
 
Ő az a tipikus mindenhova írok random gyerek.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: grove4l - 2020. Január 04. - 09:51:13
Idézetet írta: FINCSI date=1578104260


   
      RCRP-S admin-tól nem is várhatnánk mást. 
   
   
      https://redcountyrp.hu/index.php?/forums/topic/14-jonathan-kaczinsky/&tab=comments#comment-32
   
   
      Ő az a tipikus mindenhova írok random gyerek.
   


Ezért megérte regisztrálni hogy ezt közöld.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: darell. - 2020. Január 04. - 10:25:58
Idézetet írta: FINCSI date=1578104260


   
      RCRP-S admin-tól nem is várhatnánk mást. 
   
   
      https://redcountyrp.hu/index.php?/forums/topic/14-jonathan-kaczinsky/&tab=comments#comment-32
   
   
      Ő az a tipikus mindenhova írok random gyerek.
   


kys 
 
@Mate. 
 
A filterscript jellegére gondoltam hogy ez mi a szar, mi értelme van egy éhség/szomjúság rendszernek. 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: gbr333 - 2020. Január 04. - 12:18:16
https://www.pcgamer.com/how-survival-games-get-hunger-and-thirst-wrong-and-how-to-fix-it/
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 04. - 19:33:54
Idézetet írta: darell. date=1578129958


   
      kys 
   
      @Mate. 
   
   
      A filterscript jellegére gondoltam hogy ez mi a szar, mi értelme van egy éhség/szomjúság rendszernek. 
   


Hát ha realisztikusan gondolkozol akkor majd rájössz :D 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: darell. - 2020. Január 04. - 20:01:00
Idézetet írta: Continental RP date=1578162834


   
      Hát ha realisztikusan gondolkozol akkor majd rájössz :D 
   


Igen, gondolom a hasonlóaknak mint te a Roleplay abból áll hogy néhány óránként elkell menni a déli benyára egy \"szenyá\"-ért hogy egyen valamit a karakter, mert az olyan sok mélységet ad a szervernek meg a karakternek. *taps* *taps*
 
De amúgy is mi ez a penalty rendszer... ha 0%-ra esik akkor nemtudok ugrani. Miért nem rak /crack-be, freezel le, és viszi le a hp-dat akkor már folyamatosan. 
 
Ez egy értelmetlen szkript. (és ne értsd félre, nem azt hurrogom le hogy a te scripted, ha más rakta ki volna, ugyanez lenne a reakcióm. Felesleges időpazarlás.)
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 04. - 20:55:53
nem mondtam hogy ebből áll. Viszont ha realisztikus akarsz maradni, akkor nem maradhat el. Ez a script még mindig nem egy full script, még mindig lehet turbózni.
 
Szimplán pár ember kedvére akartam járni :D (Bár nem jött összexd)
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: darell. - 2020. Január 04. - 22:10:59
Idézetet írta: Continental RP date=1578167753


   
      nem mondtam hogy ebből áll. Viszont ha realisztikus akarsz maradni, akkor nem maradhat el. Ez a script még mindig nem egy full script, még mindig lehet turbózni.
   
   
      Szimplán pár ember kedvére akartam járni :D (Bár nem jött összexd)
   


Nem attól lesz realisztikus egy RolePlay szerver hogy feltankolod magadat szendvicsekkel meg italokkal és elfogyasztod ezeket amikor a csík 50-20%-on van... lol....
 
Enni, inni úgy is lehet hogy RP-zed. Nem akkor szoktak az emberek enni ha 25%-n van a kajacsík méterük, hanem akkor ha komfortábilis környezetben vannak, pl. otthon, étteremben.  
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: BlackSy - 2020. Január 04. - 23:34:17
Idézetet írta: darell. date=1578172259


   
      Nem attól lesz realisztikus egy RolePlay szerver hogy feltankolod magadat szendvicsekkel meg italokkal és elfogyasztod ezeket amikor a csík 50-20%-on van... lol....
   
   
      Enni, inni úgy is lehet hogy RP-zed. Nem akkor szoktak az emberek enni ha 25%-n van a kajacsík méterük, hanem akkor ha komfortábilis környezetben vannak, pl. otthon, étteremben.  
   


Én akkor eszek amikor van kajám és éhes vagyok. Ha az utcán leszek éhes, ott eszek xdd
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 05. - 00:09:37
Senki nem fog faluba 200-al menni, meg utakat tisztittani, meg pizzat vinni telen motron. Meg a rendőrök a faluk mellett nem fognak ellenorizgetni, meg nem fognak percenkent szervizbe menni stb.... Eltereled a szot mar bocsanat
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: grove4l - 2020. Január 05. - 00:23:58
Egy normális RP szerveren az emberek maguktól esznek, amikor úgy gondolják hogy a karakter éhes. Nem egy script kényszeríti őket.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: CMike - 2020. Január 05. - 09:41:55
Jo lett megy a ?
 
Tokeletes iranymutatasnak egy kezdo szamara Meg ha vän is benne kis hiba. 
 
Nem is kell profinak lenni ahoz, hogy valaki samp szervert keszitsen. 
 
Szerintem ez a script NEM felesleges egy rp/gf (vagy nevezzetek aminek akarja tok) szerverre
 
Mindenki beszel itt az igazi RP szerverekrol, hogy jaj hat az masrol szol, nem csak kaja Meg rendor Meg stb. 
 
Ja... Mert olyan sök ilyen szerver vän. Mi? 
 
 
 
 
 
En azt mondom, koszonjuk a scriptet. 
 
Koszonjuk, hogy itt vagy. 
 
Koszonjuk hogy segitesz eletben tartani magyarorszagon a jatekot. 
 
(nem ugy, mint sokan itt akik csak karrogni tudnank és kozosseget rombolni, ez mår evekkel ez elott is igy volt) 
 
(most lehet belem kotni ahogy szegeny gyerekbe(csak en les.arom) )
 
 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: gbr333 - 2020. Január 05. - 09:55:32
Idézetet írta: CMike date=1578213715


   
      Jo lett megy a ?
   
   
      Tokeletes iranymutatasnak egy kezdo szamara Meg ha vän is benne kis hiba. 
   
   
      Nem is kell profinak lenni ahoz, hogy valaki samp szervert keszitsen. 
   
   
      Szerintem ez a script NEM felesleges egy rp/gf (vagy nevezzetek aminek akarja tok) szerverre
   
   
      Mindenki beszel itt az igazi RP szerverekrol, hogy jaj hat az masrol szol, nem csak kaja Meg rendor Meg stb. 
   
   
      Ja... Mert olyan sök ilyen szerver vän. Mi? 
   
   
       
   
   
       
   
   
      En azt mondom, koszonjuk a scriptet. 
   
   
      Koszonjuk, hogy itt vagy. 
   
   
      Koszonjuk hogy segitesz eletben tartani magyarorszagon a jatekot. 
   
   
      (nem ugy, mint sokan itt akik csak karrogni tudnank és kozosseget rombolni, ez mår evekkel ez elott is igy volt) 
   
   
      (most lehet belem kotni ahogy szegeny gyerekbe(csak en les.arom) )
   
   
       
   


Nem kötekedni akarok,de egy hibás script egyáltalán nem jó útmutatás a kezdőknek.
 
30 játékos esetén az EhesTimer és SzomjTimer ben lévő dolog 900! szor hívódna meg. 50 playernél már 2500 szor.
 
Amúgy sem úgy működik ahogy kéne. Minél több player van a szerveren annál gyorsabban fog fogyni az éhség/szomjúság.
 
 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: CMike - 2020. Január 05. - 10:35:34
Oke akkor ebben igazat adok masoknak. 
 
Mår csak annyit vedenek akkor h miert ment åt a tema kb az Rp elemzesebe ?
 
A scriptrol kellene szolnia, nem masrol
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: grove4l - 2020. Január 05. - 11:28:02
Idézetet írta: CMike date=1578213715


   
      (nem ugy, mint sokan itt akik csak karrogni tudnank és kozosseget rombolni, ez mår evekkel ez elott is igy volt) 
   
   
      (most lehet belem kotni ahogy szegeny gyerekbe(csak en les.arom) )
   
   
       
   


Erre igazából nem tudok semmilyen érdemi választ adni. Ez nem károgás, főleg nem közösségrombolás. Ez egy vélemény. Semmilyen módon nem nevezném azt szerepjátéknak, ahol script befolyásolja a karakter szükségletet. Jó hogy nem írtok lélegzés scriptet, és csak akkor lélegzik a karakter ha beírod a /lélegezz parancsot.
Az a tény pedig, hogy eddig nem igen találtatok olyan RP szervert, ahol RP is volt arról sajnos nem mi illetve nem a közösség tehet. Lehet hogy túl kellet volna fejlődni az XY Villages, XY City  defensive modos szervereken és olyanokon játszani mint a PSA, vagy a magyar LS-RP.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 05. - 11:57:26
jó akkor már a frakciókat is törölhetnénk, meg akár az összes parancsot. Minek az? RP-hez elég a /me-/do parancs igaz? 
 
 
 
Megint a lényegtelen részére tértél ki :D (Láttam egy régebbi sebesség mérő rendszert, amelyra sokatok azt mondta hogy r-be illő... Szóval ha rp-hez szükséges egy sebességmérő, akkor az éhség/szomjúság rendszert miért nem?:D)
 
 
 
 
 
 
 
--Nem kötekedésből mondom
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: grove4l - 2020. Január 05. - 12:10:01
Értem a mondandód lényegét. Én félreértés ne essék, egyáltalán nem fikázom a munkádat mert munka van vele meg minden.
 
 
 
De a frakciók szerintem pont nem férnek bele a szükségletek kategóriába. Belegondolni is szörnyű hogy mekkora káosz és anarchia lenne, ha mondjuk valaki regisztrál a szerverre és egyből tudná használni példáúl a rendőrség parancsait. De most vonatkoztassuk el a frakciókat, vegyük alapul a ház és biznisz rendszer: Milyen felháborító lenne, ha egyéni döntés alapján dőlne el hogy NA AKKOR ÉN MOST ITT LAKOM, de gyakorlatilag bárki tudná használni a házat mivel ugye nincs script. Droghasználat: Mindenféle hatások nélkül bármikor dönthetnék úgy hogy jó akkor most azt RPzem hogy nálam van kokain és jól beállok. Jármű rendszer: Bármikor beszállhatnék bármilyen járműbe hiszen arra sincs script. Sebességmérő: Tök  jó hogy nincs, de akkor példáúl mi jogon állít meg a rendőr hogy gyorsan hajtottam? Honnan tudom hogy betartom e a sebességhatárokat?
 
 
 
Nem tudom hogy érted-e mire szeretnék kilyukadni.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Kovacs_Richard - 2020. Január 05. - 13:14:21
Idézetet írta: Continental RP date=1578221846


   
      jó akkor már a frakciókat is törölhetnénk, meg akár az összes parancsot. Minek az? RP-hez elég a /me-/do parancs igaz?
   


Számomra az RP-hez ami minimum kell az WASD mozgás (főleg séta!), járművek (akár extra script nélkül), RP chat, jobb esetben /me-vel lehessen nem látható cselekvést kifejezni (ami tudom sokaknál már /do), /try lehessen próbálkozni, ne mindig én döntsek.
Persze egy skin választó és RP spawn is előnyös.
 
 
 
Az, hogy utána az RP-t ki mivel \"turbózza\" az más kérdés, de én a frakciókat sem így oldanám meg ahogy jelenleg van, vagyis nem így fogom megoldani.
Engem zavar a kézhez \"ragasztott\" telefon és itemek. A játékoshoz kötött kocsik, hogy csak ő tudja használni stb.
 
 
 
Számomra a legideálisabb RP-ben pont, hogy a fizika és az emberi szükségletek a kötelező dolgok, mint a való életben. Vagyis még 1-2 dolog mellé csapódik, mint pl egészség, energia...rendszerek. Tehát a script csak \"erre kényszerít\". Nem tudsz repülni, teleportálni és nincs szuper hatalmad éhség és halál fölött. Persze nem azt jelenti nálam az éhség rendszer, hogy óránként kell enni, vagy 5 naponta, plusz az éhség rendszert össze lehet kötni más rendszerekkel. Azt, hogy hol laksz (bérled, saját, közös szoba, lakás, ház, vagy épp sátorozol...), mit dolgozol, vagy miket, hogyan jársz A-ból B-be (busz, taxi, bérelt kocsi, saját kocsi, bicikli...), vagy épp mit eszel és hol ez mind döntés kérdése. A lehetőségeket kell megadni a játékosoknak és nem rákényszeríteni.
 
 
 
A legjobb esetben egy RP-s közösséget lehet összehozni ahol az idiótákat szűrik és RP-s eszközökkel \"kényszerítik\" más játékosok az ideális játékmenetre. Gondolok itt arra, hogy keménykedik, szórakozik más játékosok kárára, akkor nem admin szabályozza, hanem rendőrség + börtön, vagy maffia + kórház/halál kombó az ami a játékosok kezében van eszközként arra, hogy kezeljék ezeket. Persze ehhez nagyon ideálisnak és megfelelőnek kell lenniük a scripteknek és a közösségnek is.
 
 
 
A frakciók funkcióit meg kicsit valósághűbb megoldásokkal kezelni, pl a rendőrségi adatokhoz nem csak rendőr fér hozzá, hanem jelszóval érhetőek el amit a maffia például megvehet, vagy meghackelhet. Olyan lehetőségeket adni amivel több funkció érhető el (persze nem a kezdő játékosok számára), de nem annyira, hogy teljes káoszt okozzon 1 játékos.
Az illegális dolgokat sem úgy megoldani, hogy a drog labor mellett váró rendőr instant lecsapva már sitteli a játékost.
 
 
 
Ha felnéztek Welcome to Los Santos 2 szerverre (178.32.234.16:7777), akkor megláthatjátok MDC-re (rendőrségi adatbázis), munkára NPC-kre...milyen jó lehetőségeket találtak ki.
Lehetne házba betörést is csinálni, ahol persze a maffia úgy védekezhetne, hogy támadó actorokat rakhatna le, amik megfelelően scriptelve lennének, hogy a tagokat, vendégeket ne támadják meg.
 
Sok fejlesztést lehetne még hozni az SA-MP RP világába, kicsit eltérve a GFRP gyökereitől is, amire manapság a \"0-ról írt egyedi módok\" is épülnek legtöbb esetben. Ahogy látom sokszor ugyanazokat a köröket futják az emberek akár letöltött módról, akár saját módról van szó. Én pl amikor belefogtam a HRP Reborn módba olyan megoldásokkal jöttem, hogy játékosra kattintás, járművekre kattintás (igaz csak motorra), minden utca elnevezve és táblák kihelyezve, minden ajtó előtti pozíció lementve + mellé GPS-hez utcán levő pozíció lementve. Tehát volt cím + ajtó rendszerem. Még a régi HRP-n volt RP-s jetpack, hatástalanítható bomba. Ma ha 0-ról kezdeném nem a régi GFRP és elavult SA-MP-s funkciókkal csinálnám. A \"/gepeljbehosszuparancsokat 83 paraméterrel\" rendszer helyett is inkább textdraw és gombok lennének, persze a parancsok is maradnának.
 
Néha azért itt is látok 1-1 jó ötletet és megvalósítást, az más kérdés, hogy valójában mire is van szükségük a mai játékosoknak és a fejlesztésekből mennyit is fognak használni.
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 05. - 13:30:47
Idézetet írta: grove4l date=1578222601


   
      Értem a mondandód lényegét. Én félreértés ne essék, egyáltalán nem fikázom a munkádat mert munka van vele meg minden.
   
   
       
   
   
      De a frakciók szerintem pont nem férnek bele a szükségletek kategóriába. Belegondolni is szörnyű hogy mekkora káosz és anarchia lenne, ha mondjuk valaki regisztrál a szerverre és egyből tudná használni példáúl a rendőrség parancsait. De most vonatkoztassuk el a frakciókat, vegyük alapul a ház és biznisz rendszer: Milyen felháborító lenne, ha egyéni döntés alapján dőlne el hogy NA AKKOR ÉN MOST ITT LAKOM, de gyakorlatilag bárki tudná használni a házat mivel ugye nincs script. Droghasználat: Mindenféle hatások nélkül bármikor dönthetnék úgy hogy jó akkor most azt RPzem hogy nálam van kokain és jól beállok. Jármű rendszer: Bármikor beszállhatnék bármilyen járműbe hiszen arra sincs script. Sebességmérő: Tök  jó hogy nincs, de akkor példáúl mi jogon állít meg a rendőr hogy gyorsan hajtottam? Honnan tudom hogy betartom e a sebességhatárokat?
   
   
       
   
   
      Nem tudom hogy érted-e mire szeretnék kilyukadni.
   


akkor le RP-zem hogy eszek, úgy hogy nincs kajám :D ((Mindegy skacok, mindenkinek más a lényeg, illetve a nem lényeg. Elkészítettem(igaz hibásanxd) azt csá. Nem kell vita témaként felfogni))
 
 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: darell. - 2020. Január 05. - 21:21:43
Idézetet írta: Continental RP date=1578227447


   
      akkor le RP-zem hogy eszek, úgy hogy nincs kajám :D ((Mindegy skacok, mindenkinek más a lényeg, illetve a nem lényeg. Elkészítettem(igaz hibásanxd) azt csá. Nem kell vita témaként felfogni))
   
   
       
   


buta vagy
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 05. - 22:47:36
Ahogy látom nem vagyok egyedül 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Ben - 2020. Január 06. - 11:08:35
 
 
Idézetet írta: darell. date=1578172259


   
      Nem akkor szoktak az emberek enni ha 25%-n van a kajacsík méterük, hanem akkor ha komfortábilis környezetben vannak, pl. otthon, étteremben.  
   


szóval nálatok úgy megy, ha éhes vagy nem eszel, viszont ha otthon vagy akkor rögtön, éhségtől függetlenül. fura vagy nekem darell nem tudom honnan jöttél a földre
 
 
 
 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: darell. - 2020. Január 06. - 12:55:13
Idézetet írta: Ben date=1578305315


   
       
   
   
      szóval nálatok úgy megy, ha éhes vagy nem eszel, viszont ha otthon vagy akkor rögtön, éhségtől függetlenül. fura vagy nekem darell nem tudom honnan jöttél a földre
   
   
       
   
   
       
   


dagadt geci is vagyok :/ 
Cím: Éhség/Szomjúság rendszer
Írta: Continental RP - 2020. Január 06. - 19:39:11
Idézetet írta: darell. date=1578311713


   
      dagadt geci is vagyok :/ 
   


nem én mondtam 
 
 
 
Idézetet írta: Ben date=1578305315


   
       
   
   
      szóval nálatok úgy megy, ha éhes vagy nem eszel, viszont ha otthon vagy akkor rögtön, éhségtől függetlenül. fura vagy nekem darell nem tudom honnan jöttél a földre
   
   
       
   
   
       
   


feleslegesxd