Szerző Téma: Mi az amitől számodra jó egy RP?  (Megtekintve 986 alkalommal)

Nem elérhető Kovacs_Richard

  • 1743
  • HRP Fejlesztő
  • Discord: Kovacs_Richard#0321
    • Profil megtekintése
    • Hun Role Play Web
Mi az amitől számodra jó egy RP?
« Dátum: 2019. December 26. - 14:41:13 »
0
Mi az amitől számodra jó egy RP?
Ha már ennyire sokat beszélgetünk itt az RP-ről, meg arról, hogy ne haljon ki az SA-MP világa, érdekelne kinek mitől lesz jó egy RP szerver?
Kezdetnek GTA SA multiplayer (SAMP, MTA) téren kifejteni mik az igények, aztán később a gondolatot tovább víve, amik ezekben már kevésbé valósíthatóak meg.
A másik fontos dolog, hogy azt is szeretném, ha leírnátok, hogy mi az amire NINCS szükség.
 
GTA-s keretek között:
Az általam elképzelt RP sokaknak nem tetszene, mert máshogy képzelem el, mint mások.
 
Számomra a hardcore RP élvezhetőbb inkább, nyugis lazább játékmenettel. Tehát nem ez a rohanjunk, lőjünk, raboljunk, lopjunk, mindent azonnal akarjunk tempó.
Mivel nagyon sokat sétáltam már RP-n (séta módban, nem kocogva, sprintelve, ugrálva), ezért mondjuk kezdésnek olcsó bérlés, vagy mondjuk bicikli vásárlás, vagy megfelelő árazású fuvarozás (taxi, busz).
Persze az is jó lenne, ha nem a futás lenne az alapértelmezett, hanem a séta.
Alap funkciók tekintetében WASD mozgás, jármű vezetés (abban utasként való utazás), /me, /try, RP chat.
A távolságok leküzdése és funkciók elérése érdekében egy megfelelő telefon rendszer. SMS, játékos hívás, taxi, rendőrség...
Az értékeimet biztonságban akarom tudni, tehát bankszámlán tartott pénz, saját szoba/ház ahol az értékeim lerakva biztonságban tudhatom.
Saját járművek esetén szintén megfelelő védelemről gondoskodva.
Ez nem azt jelenti, hogy nem rabolhatnak ki, nem lophatják el a dolgaim. Sőt! Legyen úgy megcsinálva, hogy alapból minden ellopható, átadható legyen, viszont megfelelő anyagi ráfordítással megnehezíthetőek, ellehetetleníthetőek legyenek ezek.
A másik dolog, hogy én nagyon behúznám a féket RP-n. Tehát nem azonnal mindent megkapni, hanem kicsit várakoztatni az embereket.
Gondolok itt arra, hogy \"neten\" rendelek egy kocsit, akkor az mondjuk 1-3-5 nap amíg megjön és nem 1-3-5 másodperc.
Rendes normális munkákat és \"frakciókat\", tehát ne unatkozó rendőröket és 86 utcaseprőt.
Ha már igazságos rendőrség, akkor rendes börtön RP-t mellé és nem 5-10-20 perces büntetéseket.
Játékban választható, tanulható dolgokat. Több alternatívát lakhatásra, utazásra, munkára, pénz szerzésre, vásárlásra...
Sok szerveren láttam már elég jó munkákat, GUI-kat...szintén tetszene.
 
Mire nincs szükségem?
Nem egyértelmű, RP-t bekorlátozó szabályokra, hatalom éhes, idióta adminokra és persze bugokra.
Már unalmas és elavult ez a \"/nagyonhosszúparancs 83 paraméter lehetőséggel vagy akár többel\".
Inkább a nyomógombok, GUI-k kaphatnának nagyobb szerepet!
 
 
 
A GTA-s kereteken túl:
A fentiek mellett még azért vannak igényeim bőven.
 
Szabályokat tekintve teljes szabadságot akarok, persze az MG, cheat és hasonlókat büntetni!
Alapvető szükséglet rendszer, fizika legyen a korlát csak.
Persze mivel a játékosok a szűk keresztmetszet ezért kellenek még védelmi rendszerek, pl a te telkeden nem rakhatnak, vehetnek fel bármit és hasonlók...
Ami fontos, hogy az unatkozó játékosokat valamivel lefoglalni!
Akár játékon belüli játék, vagy olyan funkciók amiket tudnak élvezni és még az RP keretein belül szórakoztatóak.
Játékterem, kaszinó, kocsma...
 
Kb félórát ha összesen minecraftoztam, VR-ban majdnem instant róka, de játszottam 7 days to die-al, Rust-al, Conannal...
Szóval ma már, ha RP-zni akarnék, akkor egy hasonlóan testreszabható világban tenném szívesen.
Ha akarok fogok 1 ásót és ások 1 medencét a kertemben, vagy olyan házat húzok fel amilyet akarok!
A régi HRP-seket megkérdezve a saját játékunkban az építkezés rendszer olyan lesz, hogy 1 ház felépítése nem ilyen 5 perces megoldás lesz.
A rust és hasonlókban egy komolyabb ház építése, nyersanyag farmolással együtt több óra, nap, vagy akár 1-2 hét is lehet.
Az RP világban is hasonlóan képzelem el az építkezést, hogy X nap, hét, vagy akár hónap (valós időben).
 
A tárgyak beszerzése nem olyan, hogy instant megkapsz bármit és végtelen mindenből. Értéket képeznének a dolgok.
Tehát, ha van 1 kocsid, akkor az olyan kocsi amiből lehet összesen 10db van a játékban.
Meg persze itt is a testreszabható dolgok, hogy tuning, festés...
Telefon, laptop, vagy akár 1 festmény. Reális vásárlás és szállítás.
 
Számomra sok gondolkodásba került, de megtaláltam a megoldást. Szerettem volna feloldani a hardcore-softcore közötti szakadékot.
Tehát én hardcore szinten végig nyomok 1 kerékcserét:
Kell a kerék amit cserélek, amire cserélem, egy emelő és egy kerékkulcs.
Menete:
- Előkészítem a szükséges eszközöket.
- Meglazítom a kerékcsavarokat.
- Felemelem a kocsit.
- Kitekerem a kerékcsavarokat.
- Leveszem a kereket.
- Felrakom az új kereket.
- Betekerem a kerékcsavarokat.
- Leengedem a kocsit.
- Meghúzom a kerékcsavarokat.
- Elpakolok.
 
Ez a hardcore és \"unalmas\" menet. Ezt fel lehet annyival oldani, hogy előre rögzített makró rendszer ezt végig megcsinálja helyetted.
Tehát az általam GamePlay Helpernek elnevezett rendszer az alapból hardcore szinten megvalósított funkciókat ülteti át softcore szintre.
Megnyitod a GPH-t, kiválasztod a kerékcsere makrót és behúzod azt a 4 elemet amit kell: a kerék amit cserélek, amire cserélem, egy emelő és egy kerékkulcs.
 
Továbbá a GTA-ban tapasztalt gondokat is megszüntetni, feloldani. Mint például a szellem város, vagy megnyitom a chatet és a kocsival akadályozhatom más játékát.
Nekem a szellemvároson túl még tetszene az állatrendszer is, amit saját játékba szeretnék is bevezetni, mind vadállat, mind háziállat téren.
A GPH feladata lenne a chates nyitásnál tovább irányítani a kocsit, vagy épp megmondod, hogy hova vezessen és a játék magától elvezet a célhoz.
 
Skill, ability rendszer.
Rendes gazdaság rendszer, persze megfelelő feloldásokkal. Ha sok a fa, akkor eltudod adni a városon kívülre, ha kevés, akkor lehet vásárolni.
Az adminok olyan módon, mint más játékokban megszokhattuk, nem léteznek. Tehát, ha valaki rossz rendőr főnök, polgármester...bárki, akkor RP kereteken belül megoldható legyen a leváltása.
Karakter halál, karakter váltás. Nem fegyverközpontú RP-t akarok, de a halál egy természetes dolog. Tehát, ha valakit el akarunk távolítani, akkor azt megtehetjük gyilkossággal is.
 
és még sok-sok dolog :)
Régóta nem tevékenykedem, mint SA-MP scripter.
HRP Fejlesztő.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal