Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 76
SA-MP: Szerverfejlesztés / Jármu létrehozó« Dátum: 2010. Február 01. - 15:51:17 »
Jármu létrehozó.
Errol a szkriptrol nem hinném, hogy olyan sokat kéne írnom. Jármuveket hozhatsz lére vele, ha beírod a /v (jármu modellje) parancsot. Korlátozásként 30 másodpercenként 1 jármu hozható létre, és az elozo automatikusan törlodik. Ha a játékos lecsatlakozik, az általa lerakott jármu úgy szint törlodik. Letöltés: http://www.sa-mp.hu/index.php/topic,931.0.html 77
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Star Wars Paródiák« Dátum: 2010. Február 01. - 14:19:17 »
Néha Darth Vadernek is le kell menni egyet kajálni...http://www.youtube.com/watch?v=jLB4GWz8SAQ
Star Wars Sió Paródia: A paródia. Együttesen kb. 40 perc, de megéri: 1. Rész: http://www.youtube.com/watch?v=ZDNjl_uvX_o&feature=related 2. Rész: http://www.youtube.com/watch?v=WreOF4U7mHo&feature=related 3. Rész: http://www.youtube.com/watch?v=64De7D3VsU8&feature=related 4. Rész: http://www.youtube.com/watch?v=aD3Pb5poUAg&feature=related 78
Leírások/Útmutatók / RCON« Dátum: 2010. Január 22. - 23:29:32 »Rcon felület kezelése
- Alapfokon -
Az RCON a szerver alap adminisztrációs rendszere. Egy jelszó védi, melynek beírása után vagyunk jogosultak használni (/rcon login jelszó). A jelszót a szerver konfigurációját tartalmazó server.cfg-ben módosíthatjuk (rcon_password), vagy játékba lépve beírva a(z) /rcon rcon_password jelszó parancsot. Szerverünket akár a kliensbol is vezérelhetjük: Menüsor / Tools / Remote Console - itt írjuk be a szerver címét, ip:port, és az rcon jelszót. A parancsok ugyanúgy muködnek, csak nem kell /rcon elotag (pl mapname SA). Az ismertekkel szemben sokkal több muveletet elvégezhetünk, mint elsore gondolnánk, íme a lista: /rcon cmdlist - Parancsok listázása /rcon varlist - Értékek listázása /rcon exit - Szerver leállítása /rcon echo [szöveg] - Szerver üzenet (Nem a játék konzolban) /rcon hostname [név] - A szerver nevének módosítása /rcon gamemodetext [név] - A játékmód nevének módosítása /rcon mapname [név] - A pálya nevének módosítása /rcon exec [fájlnév] - Konfigurálás betöltése /rcon kick [azonosító] - Játékos kirúgása /rcon ban [azónosító] - Játékos kitiltása /rcon changemode [módneve] - Másik játékmódra váltás /rcon gmx - A szerver alapméretezése /rcon reloadbans - Tiltólista frissítése /rcon reloadlog - Naplófájl ürítése /rcon say - Admin üzenet küldése /rcon players - Játékosok listázása /rcon banip [iP] - IP tiltása /rcon unbanip [iP] - IP tiltásának törlése /rcon gravity - Gravitáció módosítása /rcon weather [azonosító] - Idojárás módosítása /rcon loadfs - Filterszkript betöltése /rcon unloadfs - Filterszkript kitöltése /rcon reloadfs - Filterszkript újratöltése /rcon rcon_password [jelszó] - RCON jelszó modosítása Forrás: http://wiki.sa-mp.com/wiki/Controlling_Your_Server 79
SA-MP: Szerverfejlesztés / Cenzúrázott szavak (fájlból)« Dátum: 2010. Január 20. - 23:40:57 »
Cenzúrázott szavak (fájlból)
Ez a hasznos szkript lehetové teszi számunkra, hogy egy fájlban listázott szavakat kicenzúrázzunk a beszélgetoablakból, ez annyit tesz, ha például a Tesco szó szerepel a listán, és valaki beírja a beszélgetoablakba ***** fog megjelenni. A * átállítható más karakterre. Kitunoen alkalmas trágár szavak cenzúrázására. Alapból támogatott: 120 darab 32 karakteres kifejezés ill. szó fájlonként. Lista letöltése (csak pár szó) [balra] | Szkript letöltése [jobbra] 80
SA-MP: Szerverfejlesztés / Cenzúra« Dátum: 2010. Január 20. - 21:59:39 »
Cenzúra
Tudom, hogy létezik rövidebb, más fajta cenzúra, de eszembe jutott egy új fajta elv. Lehetoségünk van megadni a karaktert, amivé a szó változzon. Akinek nem világos, ez a függvény \"kiradíroz\" egy adott szót egy szövegbol, minden karakterét a megadott karakterré alakítja. Például, beszélgetoablakba: Cenzura(text,\"cenzúra\"); majd ha beírod: Cenzúra tesztelése ez jelenik meg: ******* tesztelése ... stock Cenzura(string[],word[],destch=\'*\') 81
SA-MP: Szerverfejlesztés / Magyar karakterek javítása 0.2« Dátum: 2010. Január 20. - 19:32:22 »
Magyar karakterek javítása
Mielott leírnád, az ötletet valóban Kowalski projektjébol vettem, csak az övé nem muködo képes, és én eddig nem is találtam muködo képeset, meg semmilyet se... Ebbol következik, hogy megalkottam az elso nyilvános, hatékony megoldást erre a régi problémára, hogy az ékezetes öüóoúéuí karakterek nem jelentek meg rendesen a képernyon megjeleno üzenetekben (GameText, TextDraw, Menük) Használatba vételhezd ágyazd be a függvénykönyvtárat: #include \"fixchars.h\" 82
Archívum / Magyar szerverek« Dátum: 2010. Január 17. - 12:57:05 »
Szerverek:: Magyar szerverek
Létrehoztam ezt a fájlt, amit ha beillesztesz a GTA:SA gyökérkönyvtárába, akkor minden magyar szerver a Favorites fülbe kerül neked. Nem garantálom, hogy minden szerver itt van-e, ha valaki tud szervert, írja le válaszba. Házi szervert nem rakok be! Letöltés 83
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Szabályzat! (SA-MP Segítség)« Dátum: 2010. Január 17. - 12:39:44 »Segítségkérés Szabályzata
Ez a fórumrész a San Andreas játékkal kapcsolatban felmerülõ problémákra próbál segítséget nyújtani. Ezen fórumrészben kérdezhetsz illetve válaszolhatsz mások kérdésire. Kérjük vedd figyelembe, hogy senkinek sem kötelessége válaszolni, és az értelmetlen, komolytalan kérdésekre valószínûleg nem is fognak. ( Az ilyen kérdéseket illetve válaszokat a moderátorok automatikusan törölni fogják majd büntetni! ).
Többszörös szabályok megszegése figyelmeztetéshez/némításhoz/kitiltáshoz vezethet.
84
Beszélgetés / Fekete-fehér igen-nem« Dátum: 2010. Január 17. - 09:10:59 »
Fórumjáték:: Fekete-fehér igen-nem
A játék lényege, hogy minden válasz után felteszel egy igen-nem el megválaszolható kérdést. A válaszban nem szerepelhet az igen/nem/fekete/fehér szavak egyike sem, semmilyen nyelven sem, ha mégis szerepelne, akkor kiestél. Ez annyit tesz, hogy többet nem írhatsz a témába. Mutatok két példát: Jó példa: Tudsz szorozni? Tudok. Rossz példa: Tudsz szorozni? Igen. Jó példa: Milyen színu a hajad? Sötét. Rossz példa: Milyen színu a hajad? Fekete. _________________________________________________
Akkor kezdem is: Van otthon TV-tek? 85
Beszélgetés / Mi a véleményed ... szerverrol?« Dátum: 2010. Január 15. - 22:07:10 »
Mi a véleményed ... szerverrol?
Tudom, van ilyen téma, de untig kitárgyaltátok már. A lényeg, véleményt mondasz a feladott szerverrol ( ha nem ismered, ne írj ), majd feladsz egy újabb szervert. Akkor kezdem is. Mi a véleményed a nextgen stunting szerverrol? 86
Leírások/Útmutatók / Projekt: Teleportkezelo kézikönyve« Dátum: 2010. Január 13. - 22:06:16 »
Teleportkezelo - Felhasználói kézikönyv
1. Bevezeto 2. Hogyan hozzunk létre teleportokat? 3. Hogyan szerkesszük a teleportokat? 4. Hogyan töröljük a teleportokat? 5. Mikre kell odafigyelnem? 6. Hogyan hozhatok létre professzionális teleportot? 7. Hogyan menthetek teleportot fájlba azonosító alapján? Bevezeto Ez a rendszer a kezdok és a jobbak számára is igencsak kényelmessé és praktikussá teszi a teleportok kezelését. Mindössze 1 sorból létrehozható egy teleport, lehetoség van fájlból betölteni/ fájlba menteni oket, és végül, de nem utolsó sorban, rengeteg kiegészíto függvény van, mint például a célkoordináták/dimenziók/parancsok/nevek módosítása. Ebben a kézikönyvben igyekszem úgy bemutatni a rendszert, hogy mindenki képes legyen használni. Hogyan hozzunk létre teleportokat? Ez sokkal egyszerubb, mint elsore gondolnánk. Két függvény áll rendelkezésünkre: Teleport_Create és Teleport_Add. A ketto között annyi a különbség, hogy az 1. visszaadja az azonosítót, ezáltal felcímkézheto, míg a másik nem. Mindkét függvény prototípusa valahogy így néz ki: Teleport_Add(név, parancs, koordináták, és a 2 dimenzió(alapméretezett)) Ez a két függvény bárhol alkalmazható, mint a most következok. Ám most fájlok használásával fogunk dogozni. Itt úgy szint 2 függvény van, de a létrehozásra csak 1 szolgál, a neve pedig Teleport_LoadFormFile. Ez a függvény betölti az adott fájlból az oda elmentett teleportokat. A prototípusa: Teleport_LoadFormFile(a teleportokat tartalmazó fájl útvonala) Végül, az OnPlayerCommandTextbe beillesztendo függvényt ne felejtsük ki! Hogyan szerkesszük a teleportokat? Itt már jóval több függvény van: Teleport_SetPos, Teleport_SetInterior, Teleport_SetVirtualWorld, Teleport_SetName, Teleport_SetCommand, Teleport_SaveToFile - Pozíció/Dimenziók/Név/Parancs/Fájlba mentés Ezek bárhol alkalmazhatók, így akár kezelofelület létrehozására is nyílik lehetoségünk. Hogyan töröljük a teleportokat? Végtelenül egyszeru, és 1 sor. Teleport_Remove(teleport azonosítószáma) függvény. Bárhol alkalmazható. Egyszeruen megszünteti a teleport aktivitását, innentol a rendszer már nem veszi figyelembe... Mikre kell odafigyelnem? - Elso, és szerintem legfontosabb, hogy a Teleport_OnPlayerCommandText függvényt ágyazd be a helyére, egyébként az egész nem fog muködni. - A Teleport_SetActive függvényt ne használd, hacsak nem tudod mit csinálsz, ugyanis jó kis kavarodáshoz vezethet a szakszerutlen/rossz alkalmazása. - Ha fel akarod címkézni a teleportot, akkor Teleport_Create, ellenkezo esetben Teleport_Add függvénnyel hozd létre. Hogyan hozhatok létre professzionális teleportot? Mindössze beilleszted az alábbi kódot a szkriptedbe. public OnPlayerTeleport(playerid,teleportid) { // Tárolók létrehozása new telename[MAX_TELEPORT_NAMELEN], telecmd[MAX_TELEPORT_CMDLEN], pname[MAX_PLAYER_NAME], myString[128]; // Név tárolása Teleport_GetName(teleportid,telename,sizeof telename); // Parancs tárolása Teleport_GetCommand(teleportid,telecmd,sizeof telecmd); // Játékosnév tárolása GetPlayerName(playerid,pname,sizeof pname); // Üzenet megformázása format(myString,sizeof myString,\"[TELEPORT] %s (%d) elteleportált ide: %s (%s)\",pname,playerid,telename,telecmd); // Üzenet elküldése SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, myString); // A kamera alaphelyzetbe állítása SetCameraBehindPlayer(playerid); // Visszatérés return 1; } Hogyan menthetek teleportot fájlba azonosító alapján? Erre nem készült alapból függvény, de ha netán szükség lenne rá, így kell: stock Teleport_SaveToFileEx(teleportid,file[]) { // Tárolók létrehozása new name[MAX_TELEPORT_NAMELEN], cmd[MAX_TELEPORT_CMDLEN], Float:pos[4], interior, virtualworld; // Név tárolása Teleport_GetName(teleportid,name,sizeof name); // Parancs tárolása Teleport_GetCommand(teleportid,cmd,sizeof cmd); // Pozíciók tárolása Teleport_GetPos(teleportid,pos[0],pos[1],pos[2],pos[3]); // Dimenziók tárolása interior = Teleport_GetInterior(teleportid); virtualworld = Teleport_GetVirtualWorld(teleportid); // Mentés Teleport_SaveToFile(file,name,cmd,pos[0],pos[1],pos[2],pos[3],interior,virtualworld); // Visszatérés return true; } Teleportkezelo témája A kézikönyv fejleszés alatt áll. 87
SA-MP: Szerverfejlesztés / RP Beszélgetoablak« Dátum: 2010. Január 13. - 14:50:33 »
RP Beszélgetoablak (Chat)
Ez a függvény az RP-nek jobban megfelelo X mondja: szöveg formába teszi az üzenetet, és így küldi el. Extraként lehet csak 1 bizonyos embernek elküldeni. Az onplayertext visszatérési értékét írjátok false-ra, hogy az alap méretezettet ne küldje el... Demo: public OnPlayerText(playerid, text[]) stock SendRolePlayFormatToAll(playerid,str[],color=0xFFFFFFAA) 88
SA-MP: Szerverfejlesztés / Fegyverek lekérése [2010 elso munkája]« Dátum: 2010. Január 01. - 10:26:23 »
Fegyverek lekérése
Ezt a kódot nem teszteltem, csak megírtam, de szerintem muködni fog. A lényege annyi, hogy lekéri a játékos fegyvereit, és visszaadja egy karakterláncban(1. függvény), vagy beírja egy célkarakterláncba.(2. függvény). Mutatok egy példát, hogy írja be: Fegyver neve(loszer),Fegyver neve(Loszer)... Ha nem talál fegyvereket, mindketto -1 értéket ad vissza. stock GetPlayerWeapons(playerid) { stock GetPlayerWeaponsAsString(playerid,dest[],len) { 89
SA-MP: Szerverfejlesztés / Rp név ellenorzo [2009 utolsó munkája]« Dátum: 2009. December 31. - 23:40:36 »
Rp név ellenorzo
Tudom, Spatrik már írt egyet, de én megpróbáltam egy más szemszögbol megközelíteni, ez a függvény viszont csupán a megadott névrol állapítja meg, RP szabványnak megfelelo vagy sem, de mellékletnek írtam egy \"bemutatót\", ami csatlakozásnál ellenoriz, és nem megfelelo név esetén kirúg. Megpróbáltam minnél egyszerubben, és hatékonyan megoldani, de biztos lehet még jobb változat is... Aki nem tudja, mi ez valamennyire felvázolnám neki: Ez a kód csak Role Play (RP/RPG) szervereken hasznos, magyarul szerepjáték, amit minél inkább próbálnak a való világ mintájára szabni, ami elég jó, ha a felhasználók nevében is megmutatkozik. Vezetékneved_Keresztneved alatt nem feltétlenül a saját nevedet kell érteni, ki is találhatsz egy nevet, ami a karakteredhez illik. például: Szakacs_Adam, Kovacs_Ferenc... stock CheckRpName(const name[]) { És akkor jöjjön a csatlakozásnál való ellenorzés, amit fent említettem... public OnPlayerConnect(playerid) Remélem segítettem vele. 90
Klánok / .::[SH]::. Samp Hungary .::[SH]::.« Dátum: 2009. December 31. - 15:59:07 »
.::[sH]::. Samp Hungary .::[sH]::.
A klán története: Nagy múltja nincs, létrehoztam egy barátommal és kész. A klán eloször úgy volt függetlenül, akármely szerverrol elérheto, ezt azonban a saját szerverünkre korlátoznám. (A klántagok legyenek a saját szerverükön.). A szerverrol röviden annyit, hogy keményen dolgozunk 2 hónapja vele, és reméljük, majd elnyeri tetszéseteket, freeroam játékmód(nem részletezem tovább,nem ide tartozik.). A klán alapítója: Ecko A klán vezetoi: Ecko,Gamestar A klán tagjai: franco Tagfelvétel állapota: van Jelentkezni: Ebben a témában, a következo urlap kitöltésével: Játékban használt nevem: A klán szabályzata: - Ne használj segédprogramokat a játékhoz (köznyelven csíteket) - A szerveren példamutatóan viselkedj, ne szekálj senki mást, mindegy mit tett. (okos enged,szamár szenved) - Ne reklámozgass semmit - Tiszteld a vezetok kéréseit (kevés van) - Ha inaktív vagy, jelezd elore, hogy tudjuk. (3 nap után automatikus távozás,ha nem szólsz) |