Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - Kovacs_Richard

Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 121
61
Segítségkérés / Re:Szerelő bug!
« Dátum: 2020. Január 09. - 20:19:31 »
nem respawnolod véletlen a járművet?

62
SA-MP: Szerverfejlesztés / Re:Kovacs_Richard gyûjteménye
« Dátum: 2020. Január 09. - 12:23:45 »
nem tudom már hova raktam, lehet még a HRP weben fent van, vagy valamelyik gépemen
viszont az ladmin nem saját scriptem, csak módosítottam benne valami apróságot

Googleben rákeresve találtam neked letölthető verziókat (még frissebbet is, mint amit én módosítottam):
https://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=19819
https://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=616614

ezek közül valamelyik megfelel? :)

63
SA-MP: Szerverfejlesztés / Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. Január 05. - 13:14:21 »
Idézetet írta: Continental RP date=1578221846


   
      jó akkor már a frakciókat is törölhetnénk, meg akár az összes parancsot. Minek az? RP-hez elég a /me-/do parancs igaz?
   


Számomra az RP-hez ami minimum kell az WASD mozgás (főleg séta!), járművek (akár extra script nélkül), RP chat, jobb esetben /me-vel lehessen nem látható cselekvést kifejezni (ami tudom sokaknál már /do), /try lehessen próbálkozni, ne mindig én döntsek.
Persze egy skin választó és RP spawn is előnyös.
 
 
 
Az, hogy utána az RP-t ki mivel \"turbózza\" az más kérdés, de én a frakciókat sem így oldanám meg ahogy jelenleg van, vagyis nem így fogom megoldani.
Engem zavar a kézhez \"ragasztott\" telefon és itemek. A játékoshoz kötött kocsik, hogy csak ő tudja használni stb.
 
 
 
Számomra a legideálisabb RP-ben pont, hogy a fizika és az emberi szükségletek a kötelező dolgok, mint a való életben. Vagyis még 1-2 dolog mellé csapódik, mint pl egészség, energia...rendszerek. Tehát a script csak \"erre kényszerít\". Nem tudsz repülni, teleportálni és nincs szuper hatalmad éhség és halál fölött. Persze nem azt jelenti nálam az éhség rendszer, hogy óránként kell enni, vagy 5 naponta, plusz az éhség rendszert össze lehet kötni más rendszerekkel. Azt, hogy hol laksz (bérled, saját, közös szoba, lakás, ház, vagy épp sátorozol...), mit dolgozol, vagy miket, hogyan jársz A-ból B-be (busz, taxi, bérelt kocsi, saját kocsi, bicikli...), vagy épp mit eszel és hol ez mind döntés kérdése. A lehetőségeket kell megadni a játékosoknak és nem rákényszeríteni.
 
 
 
A legjobb esetben egy RP-s közösséget lehet összehozni ahol az idiótákat szűrik és RP-s eszközökkel \"kényszerítik\" más játékosok az ideális játékmenetre. Gondolok itt arra, hogy keménykedik, szórakozik más játékosok kárára, akkor nem admin szabályozza, hanem rendőrség + börtön, vagy maffia + kórház/halál kombó az ami a játékosok kezében van eszközként arra, hogy kezeljék ezeket. Persze ehhez nagyon ideálisnak és megfelelőnek kell lenniük a scripteknek és a közösségnek is.
 
 
 
A frakciók funkcióit meg kicsit valósághűbb megoldásokkal kezelni, pl a rendőrségi adatokhoz nem csak rendőr fér hozzá, hanem jelszóval érhetőek el amit a maffia például megvehet, vagy meghackelhet. Olyan lehetőségeket adni amivel több funkció érhető el (persze nem a kezdő játékosok számára), de nem annyira, hogy teljes káoszt okozzon 1 játékos.
Az illegális dolgokat sem úgy megoldani, hogy a drog labor mellett váró rendőr instant lecsapva már sitteli a játékost.
 
 
 
Ha felnéztek Welcome to Los Santos 2 szerverre (178.32.234.16:7777), akkor megláthatjátok MDC-re (rendőrségi adatbázis), munkára NPC-kre...milyen jó lehetőségeket találtak ki.
Lehetne házba betörést is csinálni, ahol persze a maffia úgy védekezhetne, hogy támadó actorokat rakhatna le, amik megfelelően scriptelve lennének, hogy a tagokat, vendégeket ne támadják meg.
 
Sok fejlesztést lehetne még hozni az SA-MP RP világába, kicsit eltérve a GFRP gyökereitől is, amire manapság a \"0-ról írt egyedi módok\" is épülnek legtöbb esetben. Ahogy látom sokszor ugyanazokat a köröket futják az emberek akár letöltött módról, akár saját módról van szó. Én pl amikor belefogtam a HRP Reborn módba olyan megoldásokkal jöttem, hogy játékosra kattintás, járművekre kattintás (igaz csak motorra), minden utca elnevezve és táblák kihelyezve, minden ajtó előtti pozíció lementve + mellé GPS-hez utcán levő pozíció lementve. Tehát volt cím + ajtó rendszerem. Még a régi HRP-n volt RP-s jetpack, hatástalanítható bomba. Ma ha 0-ról kezdeném nem a régi GFRP és elavult SA-MP-s funkciókkal csinálnám. A \"/gepeljbehosszuparancsokat 83 paraméterrel\" rendszer helyett is inkább textdraw és gombok lennének, persze a parancsok is maradnának.
 
Néha azért itt is látok 1-1 jó ötletet és megvalósítást, az más kérdés, hogy valójában mire is van szükségük a mai játékosoknak és a fejlesztésekből mennyit is fognak használni.

64
SA-MP: Szerverfejlesztés / Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. Január 03. - 14:59:43 »
EhsegText és SzomjusagText ismét nincs meghívva sehol :)
 
plusz a Playerenkénti timer + ciklus még mindig nem jó ebben a formában

65
SA-MP: Szerverfejlesztés / Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. Január 02. - 22:13:05 »
Idézetet írta: Continental RP date=1577998503


   
      csak egy alap \"fél\"script... Alkalmazva van másképp, ha gondolod holnap megnézheted:D Nem beszélek félre, csak szimplán nem bírom magam kifejezni.
   


rendben, hajrá :)

66
SA-MP: Szerverfejlesztés / Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. Január 02. - 21:48:05 »
látom nem nagyon van fogalmad arról melyik mit csinál
 
a timernél hol látod a feltételt? hol adod meg?
 
olvass utána annak, hogy mi a ciklus (loop) és megérted mire való a for :)
 
 
 
nem gond, ha kezdő vagy, csak más kezdőket tévútra vihetsz, mert ez a kód kb használhatatlan és sok hibát tartalmaz

67
SA-MP: Szerverfejlesztés / Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. Január 02. - 20:46:39 »
tudod mit csinál a SetTimerEx?
 

for(new player; player < MAX_PLAYERS; player++)

 
ez a kód tudod mit csinál? :)
 
 
 
 
 
2 public függvénynek létrehoztál forwardot, de a másik 2-nek nem
 
Timert létrehozol minden spawnnál, de SOHA nem killeled őket (ami nem éppen jó)
 
A játékosonkénti timer meghívja a függvényt, amiben végig haladsz az összes játékoson és a korábbi hibából adódóan, ez lehet elég sokszor pár óra játék után.
 
Nem ellenőrzöd, hogy a játékos online e.
 
Belépésnél nem állítod be az éhség-szomjúság szintet
 
Változó nevek elnevezése: 0 éhség = nem éhes, de nálad a logika fordítva van, tehát 0 éhes = éhen hal
 
EhsegBefejez és SzomjusagBefejez nincs meghívva sehol
 
...
 
 
 
ilyen hibákat véltem felfedezni

68
SA-MP: Szerverfejlesztés / Éhség/Szomjúság rendszer
« Dátum: 2020. Január 02. - 20:12:50 »
Nem akarlak degradálni, de nagyon kezdő vagy még 1 ilyen rendszer publikálásához :)
Vagy nem gondoltad át a rendszer működését, vagy nem érted bizonyos funkciók használatát
(esetleg hiányos a kód amit kitettél ide)
 
plusz a változó nevek használatában is lenne mit átgondolni :)
 
erőforrás tekintetében főleg! nem jó ha 1 script legyilkolja a szervert

69
RolePlay / Mi az amitől számodra jó egy RP?
« Dátum: 2019. December 26. - 14:41:13 »
Mi az amitől számodra jó egy RP?
Ha már ennyire sokat beszélgetünk itt az RP-ről, meg arról, hogy ne haljon ki az SA-MP világa, érdekelne kinek mitől lesz jó egy RP szerver?
Kezdetnek GTA SA multiplayer (SAMP, MTA) téren kifejteni mik az igények, aztán később a gondolatot tovább víve, amik ezekben már kevésbé valósíthatóak meg.
A másik fontos dolog, hogy azt is szeretném, ha leírnátok, hogy mi az amire NINCS szükség.
 
GTA-s keretek között:
Az általam elképzelt RP sokaknak nem tetszene, mert máshogy képzelem el, mint mások.
 
Számomra a hardcore RP élvezhetőbb inkább, nyugis lazább játékmenettel. Tehát nem ez a rohanjunk, lőjünk, raboljunk, lopjunk, mindent azonnal akarjunk tempó.
Mivel nagyon sokat sétáltam már RP-n (séta módban, nem kocogva, sprintelve, ugrálva), ezért mondjuk kezdésnek olcsó bérlés, vagy mondjuk bicikli vásárlás, vagy megfelelő árazású fuvarozás (taxi, busz).
Persze az is jó lenne, ha nem a futás lenne az alapértelmezett, hanem a séta.
Alap funkciók tekintetében WASD mozgás, jármű vezetés (abban utasként való utazás), /me, /try, RP chat.
A távolságok leküzdése és funkciók elérése érdekében egy megfelelő telefon rendszer. SMS, játékos hívás, taxi, rendőrség...
Az értékeimet biztonságban akarom tudni, tehát bankszámlán tartott pénz, saját szoba/ház ahol az értékeim lerakva biztonságban tudhatom.
Saját járművek esetén szintén megfelelő védelemről gondoskodva.
Ez nem azt jelenti, hogy nem rabolhatnak ki, nem lophatják el a dolgaim. Sőt! Legyen úgy megcsinálva, hogy alapból minden ellopható, átadható legyen, viszont megfelelő anyagi ráfordítással megnehezíthetőek, ellehetetleníthetőek legyenek ezek.
A másik dolog, hogy én nagyon behúznám a féket RP-n. Tehát nem azonnal mindent megkapni, hanem kicsit várakoztatni az embereket.
Gondolok itt arra, hogy \"neten\" rendelek egy kocsit, akkor az mondjuk 1-3-5 nap amíg megjön és nem 1-3-5 másodperc.
Rendes normális munkákat és \"frakciókat\", tehát ne unatkozó rendőröket és 86 utcaseprőt.
Ha már igazságos rendőrség, akkor rendes börtön RP-t mellé és nem 5-10-20 perces büntetéseket.
Játékban választható, tanulható dolgokat. Több alternatívát lakhatásra, utazásra, munkára, pénz szerzésre, vásárlásra...
Sok szerveren láttam már elég jó munkákat, GUI-kat...szintén tetszene.
 
Mire nincs szükségem?
Nem egyértelmű, RP-t bekorlátozó szabályokra, hatalom éhes, idióta adminokra és persze bugokra.
Már unalmas és elavult ez a \"/nagyonhosszúparancs 83 paraméter lehetőséggel vagy akár többel\".
Inkább a nyomógombok, GUI-k kaphatnának nagyobb szerepet!
 
 
 
A GTA-s kereteken túl:
A fentiek mellett még azért vannak igényeim bőven.
 
Szabályokat tekintve teljes szabadságot akarok, persze az MG, cheat és hasonlókat büntetni!
Alapvető szükséglet rendszer, fizika legyen a korlát csak.
Persze mivel a játékosok a szűk keresztmetszet ezért kellenek még védelmi rendszerek, pl a te telkeden nem rakhatnak, vehetnek fel bármit és hasonlók...
Ami fontos, hogy az unatkozó játékosokat valamivel lefoglalni!
Akár játékon belüli játék, vagy olyan funkciók amiket tudnak élvezni és még az RP keretein belül szórakoztatóak.
Játékterem, kaszinó, kocsma...
 
Kb félórát ha összesen minecraftoztam, VR-ban majdnem instant róka, de játszottam 7 days to die-al, Rust-al, Conannal...
Szóval ma már, ha RP-zni akarnék, akkor egy hasonlóan testreszabható világban tenném szívesen.
Ha akarok fogok 1 ásót és ások 1 medencét a kertemben, vagy olyan házat húzok fel amilyet akarok!
A régi HRP-seket megkérdezve a saját játékunkban az építkezés rendszer olyan lesz, hogy 1 ház felépítése nem ilyen 5 perces megoldás lesz.
A rust és hasonlókban egy komolyabb ház építése, nyersanyag farmolással együtt több óra, nap, vagy akár 1-2 hét is lehet.
Az RP világban is hasonlóan képzelem el az építkezést, hogy X nap, hét, vagy akár hónap (valós időben).
 
A tárgyak beszerzése nem olyan, hogy instant megkapsz bármit és végtelen mindenből. Értéket képeznének a dolgok.
Tehát, ha van 1 kocsid, akkor az olyan kocsi amiből lehet összesen 10db van a játékban.
Meg persze itt is a testreszabható dolgok, hogy tuning, festés...
Telefon, laptop, vagy akár 1 festmény. Reális vásárlás és szállítás.
 
Számomra sok gondolkodásba került, de megtaláltam a megoldást. Szerettem volna feloldani a hardcore-softcore közötti szakadékot.
Tehát én hardcore szinten végig nyomok 1 kerékcserét:
Kell a kerék amit cserélek, amire cserélem, egy emelő és egy kerékkulcs.
Menete:
- Előkészítem a szükséges eszközöket.
- Meglazítom a kerékcsavarokat.
- Felemelem a kocsit.
- Kitekerem a kerékcsavarokat.
- Leveszem a kereket.
- Felrakom az új kereket.
- Betekerem a kerékcsavarokat.
- Leengedem a kocsit.
- Meghúzom a kerékcsavarokat.
- Elpakolok.
 
Ez a hardcore és \"unalmas\" menet. Ezt fel lehet annyival oldani, hogy előre rögzített makró rendszer ezt végig megcsinálja helyetted.
Tehát az általam GamePlay Helpernek elnevezett rendszer az alapból hardcore szinten megvalósított funkciókat ülteti át softcore szintre.
Megnyitod a GPH-t, kiválasztod a kerékcsere makrót és behúzod azt a 4 elemet amit kell: a kerék amit cserélek, amire cserélem, egy emelő és egy kerékkulcs.
 
Továbbá a GTA-ban tapasztalt gondokat is megszüntetni, feloldani. Mint például a szellem város, vagy megnyitom a chatet és a kocsival akadályozhatom más játékát.
Nekem a szellemvároson túl még tetszene az állatrendszer is, amit saját játékba szeretnék is bevezetni, mind vadállat, mind háziállat téren.
A GPH feladata lenne a chates nyitásnál tovább irányítani a kocsit, vagy épp megmondod, hogy hova vezessen és a játék magától elvezet a célhoz.
 
Skill, ability rendszer.
Rendes gazdaság rendszer, persze megfelelő feloldásokkal. Ha sok a fa, akkor eltudod adni a városon kívülre, ha kevés, akkor lehet vásárolni.
Az adminok olyan módon, mint más játékokban megszokhattuk, nem léteznek. Tehát, ha valaki rossz rendőr főnök, polgármester...bárki, akkor RP kereteken belül megoldható legyen a leváltása.
Karakter halál, karakter váltás. Nem fegyverközpontú RP-t akarok, de a halál egy természetes dolog. Tehát, ha valakit el akarunk távolítani, akkor azt megtehetjük gyilkossággal is.
 
és még sok-sok dolog :)

70
RolePlay / GFRP mód és közösség
« Dátum: 2019. December 26. - 13:23:04 »
GFRP mód és közösség
A GFRP egy 13-14 éve megjelent, elég hamar népszerűvé vált mód lett.
Anno amikor indultak a szerverek, akkor nem RolePlay, hanem RealLife nével indítottak inkább szervereket, később meg a RolePlay lett gyakoribb.
 
Mit is adott nekünk a GFRP kezdetben?
Voltak skillek, munkák, frakciók, házak, üzletek. Házhoz tartozó saját jármű.
RP chat, report, telefon, rádió, payday, tankolás, börtön, bérgyilkosság, reklámozás, paintball, horgászás, gokart...
 
Mire is van szükség egy megfelelő hardcore RP játékosnak?
RP spawn, RP chat, /me, esetleg /try.
Persze az alap WASD mozgás, jármű vezetés, esetleg interiorba lépés mellett.
 
Mit is adnak nekünk a mai RP szerverek?
Ezt döntse el mindenki maga, itt most nem akarok rávilágítani erre, de érdemes elgondolkodni azon mivel kapsz többet és mire is van szükség ezekből.
 
Most inkább azt szeretném elmondani milyen hibákat véltem felfedezni több éves GFRP szerver tulajdonos, főadmin, scripter, játékos révén.
 
A szabályokról:
Egy jól működő rendszerhez szükség van szabályokra, csak a GFRP-ben megszokott szabályok nem annyira egyszerűek, mint tűnnek.
A szerepjátékot sok dolog befolyásolja és mikortól van jogosultságod ölni? Mikortól DM? Ha elárulod miért hal meg, akkor vajon lesz e MG, RK, bármi hatása.
 
A módról:
A GFRP mód jóval többet adott, mint amire valójában szükség volt egy jó RP közösség kialakításához, DE mellette jóval kevesebbet is.
A kettő metszete például a paintball, gokart. Nem volt rájuk szükség annyira, de lehetőségnek jó volt, viszont kevés volt funkcióban.
Magáról a módról nem sokat beszélnék, inkább majd a módszereket kifejtem lentebb.
 
Az adminokról:
Az admin rendszer elég jó volt, sok parancs, spectate, teleportok...
Viszont maguk az adminok ezeket hogyan használták az más kérdés.
Mi is lenne a feladata egy adminnak egy GFRP szerveren?
Felügyelni az RP-t, esetleges bugok esetén megoldásokat találni, figyelmeztetni, segíteni a játékosokat.
 
Sokaknak az adminság hatalom. Azt hiszik, ha adminok, akkor már ők ott az atyaúristent is bannolható lovagok. Az ő szavuk szent, soha nem tévedhetnek, ha valaki mást mond az hazudik, téved, vagy csak hülye.
Ha valaki nem ismeri a szabályzatot és reportban kérdez olyat ami ott le van írva: KICK -> olvasd el a szabályzatot.
Ha valaki megöli, akkor biztos csalt, vagy laggolt a szeró...
 
A játékosokról:
A GFRP egy GTA környezetben játszódik, tehát hozza magával a fegyverközpontú, küldetés rendszer felfogást.
Tehát a rendőr küldetése a letartóztatás, a bűnözőé a menekülés. Ha valamelyik oldal nyer, akkor a másik veszít.
Sokan csak győzni akarnak, tehát nem egy egészséges versengés van a 2 oldal között, hanem csak a saját igazuk és küldetésük létezik.
 
Sokan nem tudnak veszíteni, csak győzni akarnak és nem nyerni! Mit is jelent ez a kacifántos mondat?
Körözik a játékost, mert illegális dolgot művelt. Elkapják, vagy lelövik, egyből report, hogy NONRP-sek a rendőrök.
Vagy egy sima rablásnál inkább elkezd \"PG\"-zni, minthogy odaadja az értékeit. Aztán a rablók reportolnak, hogy NON.
 
Mi a játékosok valódi célja? A pénz, ház, hatalom, járművek...
A játékélmény csak, akkor jó, ha szerez pénzt és halad előre a céljai felé.
Tehát, ha elvesznek tőle pénzt, vagy börtönbe zárják, akkor máris visszavetik, gátolják a haladásban.
 
A másik dolog, amikor már van elég pénze, vagy csak megunta az RP-t, esetleg el sem kezdte.
Unatkozó játékosokkal van a legnagyobb gond, mert ők mindig feltalálják magukat, általában az RP játékosok kárára.
Tehát direkt üldöztetik magukat rendőrökkel, bandával, Persze a végén sírás, kilépés, ha véget vetnek a mókának.
Van paintball, gokart....de nekik nem kell, nekik más kell!
 
A másik nagy hiba a játékosok-adminok-mód minden téren, hogy a kezdő játékosokat akik azt se tudják, hogy mi az az RP, csak feltévedtek, nem nagyon segítik.
A GFRP-ben regisztráció végén volt egy kis bemutató, magyarázó rész, de abból még nem egészen értették az újak, hogy mi is ez a játékstílus, hogyan is kell játszani.
Az adminok meg elküldték szabályzatot olvasni, persze miután a kedves játékostársak jelentették, hogy azt se tudja mi az az OOC chat.
 
És még sorolhatnánk tovább is :)

71
RolePlay / A régiekről
« Dátum: 2019. December 26. - 12:24:48 »
A régiekről
A régieknek még talán mond valamit a nevem, de az újaknak kevésbé, már rég nem nagyon tevékenykedem ezekben a körökben.
Sokan úgy emlegetik a régi játékosokat, főleg RP-seket mintha fényévekkel jobban játszottak volna, jobban viselkedtek volna, mint a maiak.
Kicsit nosztalgia faktorként leírnám én mire emlékszem mind pozitív, mind negatív oldalról.
 
Szóval kezdeném ott, hogy anno 2007-ben megalapítottam a saját RP szerveremet, az első GFRP alapú magyar RP szervert, talán még valakinek mond is valamit a Hun Role Play név.
Később jött a FAY, WRP, LT......szóval még jó páran.
Én 14 voltam amikor belevágtam, de voltak nálunk és máshol is ennél jóval idősebb adminok.
 
Kezdjük saját berkeken belül a visszaemlékezést.
Nálam a játékosok sokszor sírtak reportban, hogy ez a bajuk az a bajuk, ez-az amaz így-úgy NONRP-zett, DM-elt...
Sokan abban élték ki magukat, hogy a rendőröket csesztették, menekültek, kiléptek. A rendőrök meg bárkit megláttak igazoltatás...2x 4x 8x...
 
Az admin csapatomról nem sok rosszat mondhatok, szerencsére javarészt jó adminokat neveztem ki, viszont én is volt, mikor melléfogtam.
Első voltam aki bant kapott a szerveren :D (valami random külföldi srácnak adtam jogot, még nagyon zöldfülűként)
Volt olyan adminom aki elég sokat káromkodott, nem való adminnak.
Sajnos néhány esetben visszaélések is történtek (amikről tudok ott büntetést is alkalmaztam). Volt teleport, jármű rendszám átírás (mondjuk itt az illető azt hitte, nem admin funkció)...
Vagy épp aki szinte a teljes játékos bázist átvitte máshova :)
 
Viszont a jó adminokról is mondanék néhány szót. Voltak nagyon lelkes, becsületes adminok akik sokat dolgoztak azért, hogy a szerver és a közösség jó legyen.
Segítettek a kezdőknek, figyeltek a rendre, válaszoltak a kérdésekre, bugok (milyen bugok? :D) esetén szintén segítő kezet nyújtottak. Ellenőrizték a logokat és még arra is volt erő, hogy néha 1-1 ajándékkal meglepjék az embereket. (Egyedi rendszám, ingyen kocsi...)
 
Na és magamról is néhány jót és rosszat.
Én elég akaratos, makacs főadmin voltam. Nem adtam ki a bandákat, maffiákat, egyéb frakciókat. Főleg a játékos számra fogva, hogy 10-30 játékosra elég a jelenlegi mennyiség, de inkább a felesleges reportokat akartam elkerülni, meg persze a DM-eket.
Nagyon sokat scripteltem és tettem a saját szerveremért, de sokak szerint flegma voltam, mert amikor írtak skypeon, msn-en, akkor lekoptattam őket, mert nem értem rá.
 
Nagyjából ennyit a saját dolgokról, kicsit belevágnék a másik témába, a többi szerverrel való kapcsolatba.
 
Én a többi szerverről sokszor csak azt hallottam, hogy mennyire nonosak, épp milyen jó/rossz fejlesztéseket hoztak ki, vagy épp a bugokat mennyire szidják :)
Szerettem volna jó viszonyt kialakítani más szerver tulajokkal, adminokkal, de ez legtöbbször hiába való próbálkozás volt.
Sokszor mind adminok, mind játékosok jöttek reklámozni, csalni, tönkretenni a mi RP világunkat. Persze néha én is hallottam nálunk játszó játékosoktól, hogy \"menjünk a FAY-ra csesztetni a rendőröket\" vagy épp cheatelni...engem ez kifejezetten zavart és az ilyeneket le is csesztem.
 
Később teljes hozzáférésem volt a FAY és WRP logokhoz, módhoz mindenhez a kapcsolataim révén amivel akár 0-ba is tehettem volna a \"konkurenciát\".
Ezeket a hozzáféréseket és kapcsolatokat arra használtam fel fű alatt, hogy a csalókat, reklámozókat és nem kívánatos személyeket megfelelő módon tudjuk büntetni.
Persze ez nem egyirányú dolog volt, hanem ha az adott főadmin jelezte felém, hogy mi történt náluk, akkor megnéztem a logot IP-re keresve és megbüntettem azt aki elkövette.
 
A másik elég kritikus dolog az a jelszó visszafejtegetések voltak amikkel vissza is éltek, nem mondanék szervereket, neveket...
 
Régen sem volt annyira szép és jó minden, csak akkor meg volt az a csapat aki visszatartsa őket, volt büntetés.
Sok dolgot direkt nem említettem itt, ezt egy másik témában akarom kifejteni és beszélni róla.

72
Segítségkérés / TESZTER
« Dátum: 2019. December 26. - 11:31:19 »
milyen szintű projektről van szó? (26000. 0-ról írt GFRP alapú mód?)
 
megéri időt fordítani rá?

73
Best of 2019 / Az év szervere
« Dátum: 2019. November 30. - 09:40:50 »
Nem nagyon ismerem a többi szervert, de a StuntLife nekem is tetszett és egész jó fejlesztések vannak rajta

74
Hamarosan nyíló szerverek / [HUN]Retro RP
« Dátum: 2019. November 14. - 09:33:12 »
Nem szeretném szétoffolni a témát, csak kifejtem a véleményemet arról hogyan is látom a lehetőségeket és miket tapasztaltam.
 
Én anno 13 éve kezdtem az RP-t SA-MP-ben amikor megjelentek az első GFRP szerverek (világ szinten volt 6-8 és nem 6-8 óránként nyílt új). Élesen bennem él a kép az első spawnról, vagy arról amikor rájöttem ez a szerver olyan amit nagyon régóta keresek...meg persze a banról, meg pár valós RP eseményről amit akkor még nem egészen úgy fogtam fel, mint ma. Aztán megnyitottam az első magyar GFRP alapú szervert, elkezdtem scriptelni...
 
Számomra a \"retro érzést\" nem fogja SOHA visszaadni 1 mód! Nem a mód miatt volt az az RP ami, az csak irányokat mutatott és lehetőséget adott.
 
Amikor Furioval kávézgattam IC (én rendőr leader, ő olasz maffia leader és volt 1 kávézója), vagy amikor rendőr felvétel volt, vagy amikor külföldi szerón fegyverkereskedőt karim volt és a maffiával húztam újat és tőrbe csaltak...és még sok-sok emlék.
 
Az RP érzést nem a mód teszi azzá ami, hanem a játékosok, a közösség. Viszont itt a buktatója is a dolognak, sokan máshogy vélekednek az RP-ről, vagy épp CSAK GYŐZNI AKARNAK, tehát ha nem győznek, akkor jön a hiszti. Nyerni lehet győzelem nélkül is, érti aki érti :) Ez a stílus arról szólna, hogy a karaktered helyébe képzeled magadat és ennek megfelelően irányítod azt. A való életben is neki mehetsz 5 embernek is akár, vagy épp kiabálhatsz minden hülyeséget az utcán, vagy ott vannak a sorozatgyilkosok......sok-sok szituáció, lehetőség és módosító tényező van. Persze a karaktereknek jó esetben van egy \"személyisége\" és persze a felesleges feszültség elkerülése végett sem kell piszkálni másokat. Ugye sokaknak az RP annyit takar, hogy felmegy piszkálja a rendőrséget/maffiát/bárkit, menekül amíg tud, aztán elkapják és hiszti/kilépés jön.
 
Lehet jókat RP-zni, HA meg van a megfelelő közösség és színvonal hozzá. Ahogy itt a fórumon megnyilvánulnak páran, kicsit azt sugallja számomra, hogy számukra is csak az a jó ahogy ŐK elképzelik a dolgokat és amíg győznek addig tart az RP, utána minden NONRP. (Nincs címezve senkinek, de aki magára veszi az kicsit gondolkodjon el ezen mielőtt elkezd fröcsögni, köszi.)
 
Én régen csak a saját szerómon játszottam, mert amint felmentem valahova már a nyomomban voltam az adminok, hogy \"biztos lopni jöttem, meg reklámozni...\". Itt a fórumon azt látom sok esetben, hogy egyes szerver tulajok/megszállott játékosok baromira nem veszik figyelembe azt, hogy a másiknak mennyi munkája van a projektben, milyen tervei vannak, csak alapból xar és ott kötnek bele ahol tudnak. Elvileg itt az lenne a cél, hogy kirakja XY a szerverről a leírást és ez egy reklámnak minősül, megpróbálja az embereknek \"eladni a szervert\", bemutatni miért érdemes oda jönni. Aztán erre jönnének visszajelzések, tapasztalatok a szerverről, adminokról, játékosokról...
 
Ez a jelenség nem új keletű, anno FAY WRP.......mindenhol megvoltak ezek a dolgok, meg a felmegy a vérpistike és /ad-al reklámozza a másik szervert, aztán köpködések meg botolás........
 
Szóval a retro feeling megvan most is, mert ahogy látom 13 év alatt nem sok változott ilyen téren. Nem is csodálom, hogy, ha valaki komoly színvonalas RP-t szeretne, akkor nem a magyar szerverek között keresgél. Összefogás, vagy épp sportszerű normális versenyszellem szinte lehetetlen is. Mi lenne, ha ilyen téren szakítanánk a \"hagyományokkal\" és nem hoznánk ezt a retro feelinget? Kicsit unalmas már mindenhol azt olvasni, hogy ez a szerver/ötlet/bármi ezért és azért xar és mindenki hülye csak a komment író helikopter. Konstruktív vélemény nyilvánításnak van értelme, de ennek a sárdobálásnak és fröcsögésnek nincs. Nem kell játszani másik szerveren, nem kell segíteni őket, de tiszteletben lehetne tartani a másik véleményét, munkáját. Az SA-MP a magyar viszonylatban szinte már halott, régen lecsengett dolog. Azon kevés ember aki még foglalkozik ezzel, esetleg még játszik is vele, vagy épp scriptel hozzá, kicsit pozitívabb irányba is vihetnénk ezt a hangulatot. Már az egész játék retronak nevezhető, főleg a mai trendekhez mérten. Most úgy is nagy hulláma van a retro dolgok remakelésének, viszont akik régen voltunk 10+ éve, mára nem azok vagyunk. Akik régen kis hülye gyerekek voltak chealteltek, elcseszték a játékélményt, jó eséllyel már ők is dolgozó emberek, családos emberek...megkomolyodtak! Én a régi HRP tagokkal beszélve jöttem rá mekkora változáson mentek keresztül emberek, mennyi idő telt el. A régen kis egér hangú gyerek is ma már ügyvédnek tanul...Jó lenne, ha a közösség kicsit összetartóbb lenne főleg, hogy már sokkal kevesebben vagyunk, mint régen. Támogatni segíteni is lehet egymást, de már az is nagy fejlődés lenne, ha nem a szitkozódás és rinya menne (mondjuk gondolom van aki szerint ez is az :D).

75
Hostingok / VPS4You.hu
« Dátum: 2019. November 12. - 14:35:27 »
a VPS táblázatban az árak hiányoznak, vagy csak a DDOS védelem alá vannak csúszva?

Oldalak: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 121
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal