Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - Ian_Stuart_Donaldson

Oldalak: 1 2 [3] 4 5
31
Általános / Eps 10%-ban írta volna a PDRP MOD-ját? :D :D :D
« Dátum: 2012. Augusztus 07. - 14:41:57 »
Valaki, egy szervertulaj hülyeségeket irogat a PDRP-rõl és Eps-rõl, szinte bemocskolja Eps nevét.
Vagy téved, vagy szartkavar, nem tudom, de sokan ismerik a PDRP történetét, azok mondják már el neki, hogy nem így van a dolog, mert ki tudja, talán valaki ügyes hazugságokat hintett el, és most többen is Eps-et nézik féregnek.
Meséljük már el, mekkora tévedésben van.

 

Hát figyelj , nekem PDRP-rõl megvan a véleményem , mivel nem EPS írta a módot hanem Dízel ( 90 % )  EPS ( max. 10 % ) , ... (Más témára áttért.)
 
[/quote]
Erre én írtam neki, hogy Diesel segédscripter volt, kb 2 hónapig volt a PDRP-nél, szóval ez hülyeség, és õ erre:
 

Hát igen , sajnálatos módon nektek ez lett beadva. Eps azért adta HP-nak a módot hogy kijavítsa HP és hogy EPS visszakérje és elindítsa a módot. Roleplaynek a fele módot ami bugos volt átküldte hogy majd kijavítják , és EPS visszakapja és megnyitja újból a PDRP-t. Ha EPS ilyen nagy scripter dízel elment PDRPtõl akkor miért nem tudta javítani a bugokat ? Ha nincs ideje az ember elmondja hogy mik a bugok és hogy hogyan kell javítni és kijavítják mások.
 
[/quote]
Válaszom:
 

Te most komolyan, mirõl beszélsz?!
Még Diesel érkezése elõtt ott voltam a PDRP-nél, és olyan 1 éve köszönt le onnan Diesel és kezdték el Daragojjal a Malibu-t, ott is ott voltam az elején.
Diesel kb 2 hónapot volt a PDRP-nél a \"nagy vita\" pillanatáig.
De ha szeretnéd, megkérdezhetem tõle személyesen és megmutatom neki ezt a PMet is...
Ha már \"2 éve itt vagy\", akkor illene ismerni Eps munkásságát a SA:MP keretein belül...
Nem azért adta HP-nak, amit mondassz. Eps-sel mi ketten már hónapokkal ezelõtt, úgy kb fél évet képzelj el, megbeszéltük, hogy utoljára beröffenti a PDRP-t, és neki abba is kell hagyniaa dolgokat megánéleti dolgok miatt, ezért egy megbízható scripternek átadja a MOD-ot. De ragaszkodott hozzá, hogy én is kisérjem a MOD-ot tovább.
Aztán végül HP kapta a MOD-ot, és ketten a tulajdonjogot, de ez egy olyan dolog, hogy nekem a PDRP MODja mindig megvolt szeptemberig visszamenõleg.
Ezt Eps is tudta, mivel volt eset, hogy én tettem fel FTP-re a cuccot, mert õ véletlen letörölte.
Eps véletlenül se nyitotta volna meg a PDRP-t soha többet, mert nincs rá ideje, stb, én tudom a lényeget, magánügye, nem mondom másnak.
Dieselnél talán soha nem is volt a PDRP MOD-ja, és mint mondtam, Eps már 1 éve elkezdte írni a MOD-ot, és már kb 3-4 hónapja futatta, mikor Diesel felbukkant, aztán voltak dolgok, két részre szakadt a régi PDRP tábor, én a kettõ között megmaradtam, segítettem a Malibunak, ami a PDRP kontrájára nyílt a PDRP elsõ szellemi atyja és ötletgazdája, Daragoj vezetésével.
MAjd PDRP lakat, tucat fejlesztés, szeptember-ben ismét nyitás, ekkor vettem át Daragoj helyét, és csináltuk ketten Epsilonnal.
Éppen eléggé ismerem a PDRP történetét, itt max Én vagy Eps tudnánk hazudni, de nem egymásnak, mivel több mint 1 éve a PDRP adminja vagyok. Illetve voltam, mert bezártuk.
Diesel távozása után 1 évnyi fejlesztés jött! Ha nem lennél tisztában ezzel, és olyan dolgok, amik igen bonyolultak.
És miért nem tudta Eps javítani? Se ideje nem volt rá, se átlátása, mert a hatalmas MOD minden apró eleme összefügg.
Roleplay meg nem tudom, hogy miképpen kerül a képbe. Roleplay nem is tud scriptelni, mit javított volna akkor? :O Kis dolgokat talán már meg tud csinálni, de egy olyan MODot bugtalanítani, amit még az írója se lát át eléggé, és HP se, aki szintén jó scripter... Kizárt dolog!
Nekem ez sz*rkavarás szagú, vagy csak nem vagy tisztában a dolgokkal.
 
[/quote]
(Senki se dobáljon sarat Dieselre, ez nem õt hibáztatja, Diesel jó arc, komálom a tagot.
Ezeket nem õ hordta össze!)

32
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:LEVEL95 Role Play Szervere
« Dátum: 2012. Augusztus 05. - 18:12:32 »
Idézetet írta: droodkiste date=1344170851\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"25595\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
@Indi
\"Valóban See-re tervezték\" Kicsit mindig felhúzom magam rajta, de a végén úgysem érdekel. Nekünk van egy tervünk, egy elképzelésünk és ahhoz tartjuk magunkat. Ha végig olvasod a leírást akkor láthatod, hogy nem see copy és igen sok munka van benne, ellenben a sok copyval amik az utóbbi idõben indultak.
Látom, hogy leírtad, hogy \"frakció-munka, stb..\" , ha azt állítod, hogy a Groove vagy éppen a Ballas copy akkor ki kell javítsalak. A frakciók, gondolok itt most a bandákra mind a Single playerbõl vannak véve. Ha nyomon követted volna az eseményeket akkor tudnád, hogy mi egy klasszikus GTA szervert szeretnénk létrehozni, ahol az alapok megmaradnak.
A munkák terén van 1-2 hasonlóság, de 1 olyan munkát nem tudsz nekem mondani ami tejesen egyedi és csak egyetlen egy szerveren található meg.
\"Ezeken kellene túllépni és el kellene gondolkozni azon, hogy miképpen lehetne megreformálni az egész GTA RPG-t ISMÉT! Én tudom, de nem mondom el! \"
Sajnos erre nem tudok mit mondani. Ha ennyire sok dolog van a tarsolyodban akkor talán neked is szervert kellene nyitni.
Minden jót!:)
 
A P.D.R.P. neve talán mond valamit? Itt voltam ötletgazda és ennek révén tulajdonos, és ez a szerver nyerte meg tavaly a legjobb RPG szerver címet.
A sok ötletem rengetegen ismerik, akik ismertebbek a SA:MP RPG \"világában\", ha szabad így mondanom, forradalmasítva lett a SA:MP RPG az ötleteim által, és a mostanság nyíló szerverek elõszeretettel alkalmazzák a dolgokat, persze elõtte mindig megbeszéljük ezt a szervertulajokkal.
Most kapásból 5 szerver fut/készül az én ötleteimmel megspékelve. Hirtelen ennyi jutott eszembe, talán több is van.
Bandáknál nem a Ballas, Grove, stb a lényeg, de minek egy illegált SCRIPT-elni? Elég az RP hoizzá, illegálnak nem kellenek specifikus parancsok, mint pl egy mentõnek-rendõrnek.
Van rengeteg ötletem arra is, hogy lehetne az egész GTA RPG-t továbbfejleszteni, elszakadva a munkáktól-frakcióktól, egy olyan szintre emelve a színvonalat, ami akár egy hardcore RPG játékost is le tudna kötni, akár olyanokat is, akik a GTA RPG-t látva sírva fordultak vissza a PnP RPG világába.
De ezeket jelenleg megtartom magamnak, megtanultam, inkább nem írok le semmit, hanem majd alkalmazom, de azt már max MTA-ban, SA:MP-ban tuti nem.
             
Ha feljebb akarom vinni a szintet, akkor felsõ szinten kell tevékenykedni.

33
Beszélgetés / A Biblia legelején lévõ árulkodó foltok
« Dátum: 2012. Július 24. - 16:05:15 »
JHVH berágott Luciferre, mert késztette Évát arra, hogy tépje le a Tudás Fájáról az almát.
Az almát, amivel megszerezhette Éva azt a tudást, ami csak az Isteneknek adatott meg:
A jó és a rossz felismerésének tudását.
Persze JHVJ ezt hazudta:
\"3. De annak a fának gyümölcsébõl, mely a kertnek közepette van, azt mondá Isten: abból ne egyetek, azt meg se illessétek, hogy meg ne haljatok.\"
Lucifer megmondta az almáról az igazat:
\" 5. Hanem tudja az Isten, hogy a mely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lésztek mint az Isten: jónak és gonosznak tudói.\"
Mikor Éva letépte az almát, JHVH csak ennyit mondott:
\"  22. És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közûlünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakaszszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen.\"
Apró kis elszólás már a Biblia elején, miszerint nem EGY Isten volt, hanem több is.
Eleve, a  Bibliában 3 Isteni lény (legfelsõbb lélek magyarán) van, +1:
- A Teremtõ
- JHVH, aki a Héber mitológiában egy démon, a tûz (érdekesség, hogy  apokolban is a tûz uralkodik az elemek közül...) és a pusztítás démona. A démonok neve nem díszbõl kimondhatatlan: Aki felismeri az igazi nevüket, az uralkodhat felettük.
- Az az Isten, aki Jézust küldte, aki meg akarta mutatni az embereknek, hogy a zsidók nem egy jóságos Istent tisztelnek, hanem magát az ördögöt, JHVH-t
- +1 Lucifer, akit kitaszítottak azért, mert fel akarta nyitni az emberek szemét. Véleményem szerint ez sokkal Istenibb dolog, mint amit JHVH tett, aki csak gyilkolt és pusztulást hozott.
Magyarán:
JHVH kapásból átverte és megvezette az embereket, nem akarta, hogy felismerjék a jót és a rosszat.
De ha az ember nem ismerheti fel a jót és a rosszat, akkor az oda vezet, hogy olyan dolgokat teszünk, amikrõl nem tudjuk, hogy az rossz dolog, magyarán akkor JHVH azt akarta, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül, és tetteink súlyának ismerete nélkül cselekedjünk bármit, akár öljünk is így?!
Lucifer meg azt akarta, hogy tudjuk-ismerjük a dolgokat. És ha ismerjük a rossz dolgokat, akkor ez az elsõ lépés ahhoz, hogy ne is tegyük meg.
Most akkor JHVH vagy Lucifer a \"negatív hõs\"?

34
Általános / GTA asztali RPG szabálykönyv. Van rá igény?
« Dátum: 2012. Július 12. - 11:32:51 »
A kérdés egyszerû:
Szeretnétek belekostolni az asztali RPG világába, de nincs alkalmatok ehhez szükséges TK-t (törvénykönyvet, szabálykönyvet) beszerezni?
Vagy nem találtok olyan univerzumot, ami megfelelne, mert nem szeretitek a Fantasy-t, CyberPunk-ot, egyebeket?
Mint tudjuk, normál vilában játszódó asztali RPG rendszerek nem igazán léteznek.
Régebben voltak, de azok már szinte beszerezhetetlenek, és magyar nyelven se jelentek meg.
Ha szeretnétek, kipróbálhatjátok a GTA-t asztali RPG formájában.
Mi kell ehhez? Szavazz igennel, és ha megfelelõ szavazat összegyült, akkor elkészítek nektek egy asztali GTA RPG szabálykönyvet.
Ha valaki szavaz, akkor érdekelne a véleménye is, és hogy mire szavazott, ezért legyetek szívesek HSZ-ben jelezni.
Esetleg nincs kivel játsz? Megoldjuk, TS szobán keresztül is lehet játszani.
Hosszú és fáradságos munka lesz, ez tény.
Így támogatásokat is elfogadok, PM-ben lezsírozzuk.

35
Általános / SEE MOD-os szerverek fórumon való publikálása
« Dátum: 2012. Június 16. - 06:55:27 »
Mint tudjuk, a SEE MOD publikálva lett.
Bár nekem vannak fenntartásaim a dologal kapcsolatban, hiszen nem csak a Reloaded csapat írt bele, hiszen mielõt õk elkérték az alapot Clint-tõl, akkor Tamási szinte hozzá se nyúlt már jó ideje.
Úgy gondolom, a korrekt publikáláshoz kellene a régi SEE, ma CLass RPG vezetõségének a hozzájárulása is.
Más problémák:
- Talán mások is úgy gondolják, de szerintem ez a MOD nem tiszta jószándékból lett publikálva a Reloaded oldaláról. Mind tudjuk, miylen mérges kapcsolatot ápol a két SEE csapat.
NA vajon miért lett ez publikálva? Hogy a Class meg szívjon.
Csak a drága Reloaded vezetõség azt is elfeledi, hogy a csapat egyik része tavaly lopott SEE MOD-os szervert futtatott, a másik fele meg erõsen tiltakozott, akkor még Õs-SEE-ben volt ez az oldal, akkor nem volt 2, csak 1 SEE.
Reloaded szép kis csapat: Azt a MOD-ot lopta az egyik fele, amire végül a mostani MOD-ot építették...
- Már most sorra nyílnak az ezzel a MOD-dal futó szerverek, és mondanom se kell, kissé unalmas már ugyan arról a MOD-ról olvasni, ugyan azt látni, csaka nevek, tulajok és max a koordináták változnak. NA meg az IP, de ennyi.
Ezzel az erõvel teljesen feleslegesen hírdetik, mert többnyire lakatot kapnak. Már csak azért is, mert 1 bizonyos sablon leírást használnak mindannyian, apró módosításokkal, és ez nekem nem igazán fekszik, ezért nem is fogadom el ezeket a leírásokat.
De ezekbõl látszik az is, hogy nem ismerik igazán a MOD-ot se, mert a SEE MOD-járól ezer más dolgot is lehetne írni, mint amiket õk szoktak. Szóval erre se hivatkozhatnak, hogy \"leírtak mindent, mást nem lehet\", mert még én is sorokat tudnék írni róla, akár akkor is, ha a scriptbe belenézek, mert feketén-fehéren le van írva benne egy csomó dolog, csak fogalmazni kell köréjük.
- Örömmel látom, hogy kerül most elõ 1-2 egyedi MOD-os szerver, de ezek a gagyi , kommersz SEE MOD-os szutykok egyenesen kiszúrnak velük.
ISmeritek a helytállásom az editekrõl/copykról: NEm szeretem õket, inkább tolom egy hiányos egyedi MOD-on, mint egy ezerszer megismételt szerkesztetten.
Bár tény, editálni is lehet úgy, hogy jó legyen, de akkor csak alapokat hagynak, és a lényeg át van írva, ezzel semmi baj se lenne, sokan építenek öreg házhoz új szobát.
De hogy olyan szerverek tapossák el az egyedi szervereket, amik lényegében át se vannak írva egyedi hangulatúra, az kissé durva nálam.
Ez olyan, mint ha megvenném a Nike márkajelzést, és rátenném a kínai pólóra. Hiába van a márkához jogom, de ha nem tudom megfelelõen kezelni, akkor lõttek neki.
És így lõnek ennek az amúgy is béka sege alatt lévõ GTA RPG-nek is.
Ezek a SEE MOD-os serverek full nonok voltak mindig is, válogatás nélkül.
Ezzel az a baj, hogy sokan, akik szívesen szerepjátékoznának, de ilyen szerverre tévednek fel, azok élbõl csalódnak az egészben.
A személyes, IRL ismeretségembõl 3 ilyen szerepjátékost is ismerek, akiket érdekelt volna  adolog, de a SEE-ken edzett SuperRole-erekkel való találkozás után még egy normális szervertõl is elment a kedvük.
Magyarán ezekkel csúnyán kiszúrunk a sok munkával létrehozott egyedi, illetve akár igényes editekkel.
Véleményekre várok, szavazni is lehet. Aminek bár nincs sok jelentõsége, csak gyors áttekintésre tökéletes.
A kérdésben felvetett döntés egyértelmûen Chuck és admincsapata kezében van. :)

36
Leírások/Útmutatók/Segítség / Nem indul, pls help!
« Dátum: 2012. Május 11. - 23:15:32 »
Felteszem a GTA4-et, patch+crack, stb, és ezt az üzenetet adja:
\"hibagta4_0.bmp\"
Próbáltam már szûz játékkal, 3 fajta patch-el, stb-stb, mindig ezt adja.
Ha nincs fent az xlive.dll, akkor más hibát ad, miszerint nem talál X bejegyzést, valami ilyesmi.
És ha bemásolom, akkor adja azt, ami aképen is van.
Valaki valami megoldást tud? Köszönöm!

37
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Object bõvítés
« Dátum: 2012. Május 07. - 11:01:40 »
Idézetet írta: Sweep date=1336229208\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"21279\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Igy találtam meg egy bõvítést... csak le másoltam nem loptam :/
azért kérem a ti segítségeiteket hogy tudnám bõviteni :S
 
Persze, és minõ véletlen, pont neked van lopott SEE MOD-os serod is. :D

38
Kérdések, Segítség / Kilépés, hiba
« Dátum: 2012. Május 05. - 09:47:28 »
Tuti nem ide kellene nyitni, de hibákkal foglalkozó részt csak a scripteléssel kapcsolatosan találtam, így oda inkább nem nyitom.
A probléma az, hogy a GTA SA-m single-ben elõszeretettem lépked kifelé, random módon, mióta felMODoltam mindent.
Tuti nem a MODok a hibásak, mivel minden kocsi tuningolható.
A másik, hogy régeben, win újratelepítése elõtt is ugyan így volt MODolva, de kilépések nélkül futott.
CCleaner ezt a hibaokot adta ki:
 
\"hiba.bmp\"

39
Általános / Szerepjátékosoknak útmutató: Mi a sikeres karakter alapja?
« Dátum: 2012. Május 03. - 20:59:03 »
Most ezt vagy megfogadjátok, vagy sem. :D
Számomra szomorú, hogy igazi jellemekkel megáldott karaktereket alig lehet látni.
Mindegyik rohadt kemény, és ha csinál is valamit, akkor pénzre megy ki a dolog, vagy hatalomra.
Persze, lehet iylen karaktereket is játszani, de ez nem minden!
Egyedi jellemvonásokat nem látok a dolgok hátterében.
Adnék 2 tanácsot, hogy  -szerintem- miképpen lehet egyedi és emlékezetes karaktereket létrehozni.
Elõször is, ne essünk abba a tévhitba, miszerint a karaktert az határozza meg, hogy mik a skilljei, miylen erõs, mi a pozíciója, stb. Ez ilyen Diablo, WoW, stb félreértelmezés, mivel nem errõl kellene szólnia.
A karakter, mint szó jelentése nem más, mint jellem.
Magyarán mi is a fontos? A jellem!
1. számú tipp:
Ha elõször a jellemet akarod létrehozni, sokkal inkább az ilyen lelki dolgok fogják egyedivé varázsolni a karaktereket, meg ugye kialakítasz hozzá más egyébb jellemvonásokat is.
Ha nem tudod, hogy miképpen vágj bele egy jó karakter megalkotásának, elõször is agyalj azon, hogy miylen ember vagy te.
Írj le mindent egy lapra, de ne hazudj magadnak!
MAjd ha ez megvan, összegezd agyban, hogy önmagadat akarod eljátszani vagy sem?
Ha nem akarod önmagad eljátszani, nem akarod a lap minden betûjét követni, akkor változtass rajta!
Teremts inverz jellemvonásokat: Ha IRL valamit szeretsz, akkor azt javítsd a lapon nem szeretett dologgá, stb.
Tovább is léphetsz azzal, hogy kikerekíted a dolgokat, kiszinezel bizonyos vonásokat, másokat meg \"szürkévé\" teszel.
ÉS így lesz egy alap jelleme a karakterednek, amit MINDIG kövess!
Mindig írj le minden fontos mozzanatot, ami történik a karakterrel, és ha ezek jellemformáló, illetve jellemtorzító hatásúak lehetnek, akkor módosítsd az alap jellemet.
Ezeket betartva és követve finom karaktereket lehet létrehozni.
Ha van egyedi elképzelésed, akkor nem muszáj magadból kiindulni, hanem teremts totál újat, ami eszedbe jut. Ne csapd össze! Ha úgy érzed, hogy kezdessz kifogyni az ötletekbõl, akkor gondolkozz filmek-könyvek szereplõinek a jellemén. Erre nagyon jók a Stephen King könyvek, amikben rengeteg különbözõ jellemmel megszórt karaktert, szereplõt \"láttam\" már.
ÉS ha mindezek megvannak, akár ezekre építve alakíthatsz neki ki egy élettörténetet, és ahogy \"ismertek\", tudjátok, hogy szerintem ez fontos is!
Így kész is a karaktered! Van jelleme, félelmei, szeretett-gyûlölt dolgai, stb.
Plussz a története is ad neki egy hátteret, amirõl akár mesélni is lehet IC, illetve ezek alapján cselekedni, néha kiborulni adöglött kiskutyája miatt, utálni a szõke nõket a hûtlen lotyó ex miatt, vagy félni Palominoba menni a gyerekkori emlékek folytán, mikor Nemecsekhez hasonlóan a vízbe dobtak. :D
A sokak álltal ismert Ian Stuart Donaldson karakterem készült így, akivel 1 évig játszottam. Az alapjait magam jelleme álltal alkottam, majd kentem hozzá némit az igazi (R.I.P.) Ian Stuart jellemébõl.
Ezek után mindent leírtam, ami jellemformáló lehetett a karakterre nézve, sokan olvashatták is ezt a történetet, hogy egy egyszerû, fajgyûlölõ neo-náci skinhead hogy dolgozott a japó maffiózókkal a négerek ellen, nyomta fel az orosz maffiát, merényleteket csinált, hamisítatott rendõri végzettséget és költözött Los Santosból Red Countyra. Majd belekényszerült az olasz bûnszövetkezetbe, késõbb alapított egy bõrfejû bandát, beszivárgott a politikába és fasiszta rendszert hozott létre. Majd ismét lepajtizva a maffiával, szépen, \"Oszd meg és uralkodj\" módszerrel végezte ki a négereket, akik társat láttak benne, miközben csak bábok voltak, stb, hosszadalmas a dolog.
2. számú tipp:
Ez gyorsabb, kevésbé megalapozott, de ez is okozhat meglepetéseket még neked is!
Kezdj el írni egy történetet. Mindegy mit, csak legyen egy célja, pl Las VEnturasban kikötni (de ezt a célt ne  akaraktered kövesse, hanem te az írásban), írj, mint a gép! Ne gondolkozz rajta, az a legjobb! Ha én így alkottam karaktert (Mikor elkezdtem RPGzni, akkor mindig így csináltam.), akkor nem agyaltam semmin, nem hetekig írtam, hanem leültem dobókockával!, papírral és egy tollal és írtam, mintha valakinek a sorsát írnám!
Ami éppen eszembe jutott, azt vetettem papírra. HA kritikus ponthoz érkeztem, ahol jellem- és sorsformáló események voltak, akkor leírtam X számú eseményt, ami kisülhetett belõle. Pl ami a bunyós, kocsmatöltelékes karakteremnél is volt mostanában (azt sok év után kivételesen ezzel a módszerrel készítettem): Vagy kórházba kerül és dili lesz, vagy gyõzedelmeskedik, vagy kórházba kerül és teljesen elvakultan bosszút akar állni.
Az utóbbi jött ki, ezt levezettem egy jellemvonásra, felírtam. És a bosszút is, mint alsóbbrendû célt. (A történetben kialakuló, jellemföggõ célokat meg a karaktered kövesse, ne te, mint író!)
Majd voltak még ilyen válaszvonalak, de a kritikusabb az volt, mikor végre bosszút álhatott:
Ott is több esély volt, végül az jött ki, hogy megsajnálta az illetõt, aki -szintén kockakidobás álltal- egy szánalmas roncs lett addigra.
Ekkor ezt is levezettem egy jellemvonásra.
A lényeg, hogy SOHA SE javítsatok bele, ne változtassatok, hanem engedjétek, hogy az iylen kritikus pontok véletlen dõljenek el, hiszen ti se tudhatjátok, hogy IRL miképpen döntenétek adott helyzetekben, iylenkor meg a spontanitás dönt.
Ha a kritikus pontok olyan esetek, ahol a karakterek döntenek, akkor a karakterek jelleméhez igazíthatóak legyenek a döntések, de egy kakuktojás mindig legyen! Így lesz igazán érdekes! Miért KARAKTEREK? Mert ilyenkor nem csak a saját karakterrõl van szó, hanem a történet többi tagjának is legyen jelleme!
HA olyan kritikus pontokról van szó, ahol külsõ hatás érvényesül (meghal Jerry Lee, Lesie nem talál haza, leköp a láma), akkor meg ne féljetek kitalálni dolgokat.
És ha elértél a végéhez, addigra ki fog alakulni a karaktered jelleme is.

40
Archívum / San Andreas Cops and Robbers (Nemzetközi)
« Dátum: 2012. Április 28. - 16:55:45 »
[samp=server.sacnr.com:7777]\"SACNR.JPG\"[/samp]
Katt a kapcsolódáshoz!
Weboldal: http://www.sacnr.com
Beszeretném nektek mutatni az SACnR nevû, nemzetközileg elismert és legnagyobb CnR servert.
SA:MP-os pályafutásom ezen a serveren kezdtem, most ismét aktívabban fogom itt tolni a dolgokat.
A körözés színkódokkal mûködik, a sárgákat csak pénzbírságra büntetik, a pirosokat börtönnel. De ez nem valami nagy idõ, nem kell megijedni. :D
Pontokat is szerezhetsz: Ha rendõr vagy, akkor minden letartóztatás után kapsz pontot, ha bûnözõ, akkor minden gépi üzlet kirablása után.
De ha lecsuknak, akkor veszítesz 1 pontot.
Továbbá achievementeket is lehet feloldani.
Lehet játszani rendõr vagy polgári/rabló szerepben is, és bármikor változtathatsz a két oldal között.
Vehetsz saját házat, üzlethelységet, amit neked kell feltöltened, engedélyeket venned, riasztóval felszerelned, és szükség esetén meg is védheted a rablóktól. Vegyél autót bombát, termessz drogot, ami nagyra nõ és eladhatod a helyi dealereknek. Jármûvekkel vállalhatsz küldetéseket, vagy megölhetsz néhány embert, akiknek vérdíj van a fejükön. De akár te is tehetsz másokéra. Ki tudod rabolni a kaszinókat, üzleteket, házakat, játékosok üzleteit, és a többi játékost is kizsebelheted. Minél nagyobb a kockázat, annál több pénzt kapsz - Csak nehogy elkapjanak a rendõrbörbe bújt játékostársaid! ;)
Szabályok:
1: Hallgass az adminokra.
2: Ne SPAM-olj.
3: NE ölj ok nélkül.
4: NE használj csalásokat!
5: Ne használj olyan modokat, amikkel elõnyre tehetsz szert.
6: Tisztelj minden admint és játékost egyaránt!
7: NE hírdess!
8: Ha találsz BUG-okat, ne használd ki õket, hanem jelentsd!
9: Rendõrök és rablók nem szövetkezhetnek, csak annyi idõre, míg lefizetik a rendõrt!
10: NE lépj ki csak azért, hogy elkerüld a büntetésed! (Hehe, ha rendõr közelében lépsz ki, következõ belépésnél sitten vagy! :P)
11: Ne az ölés legyen a cél!
12: Mentõsök nem támadhatnak másokra!
13: Soha ne félj kérdezni, ha nem tudsz valamit!
Jármûvek:
Bizonyos jármûveket el lehet adni, minden nagyvárosban 2 jármûátvevõhely van.
Itt akár kocsit is vehetsz, ami felrobbanás után meg is semmisül végleg.
A jármûveket a singleplayerben megszoott módon lehet tuningolni.
Repterek:
A reptereket használatba lehet venni, mint single player módban is. Utazhatsz a használatukkal a 3 nagyváros között.
Bankok:
A jele egy dollárjel.
Itt biztonságba helyezheted a pénzed, és küldhetsz másoknak is pénzt.
Bankok kirablása:
A haszon attól függ, hogy milyen messze és mennyi rendõr van.
A CP-ben meg kell állni, és a rendõrök mennyiségétõl és távolságától függõen bizonyos ideig nem szabad kimenni a CP területérõl.
Ha nem sikerül a rablás, akkor 4 csillagot kapsz, ha sikerül, akkor 6 csillagot.
Sikeres rablás esetén ha 1 percen belül elkapnak, akkor elbuktad a pénzt, ha ez után meszelnek le, akkor megtarthatod.
Rablás után 1 percig nem használhatod a bankot a visszaélések elkerülése végett.
HA nemrégen rabolták, akkor nem várnod kell, vagy keress másikat. :D
Gépi üzletek és kaszinók kirablása:
Gépi üzletek a kajáldák és a fegyverboltok.
Ezeket /robstore paranccsal tudod kirabolni.
A kaszinók szintén a single player-bõl ismertek lesznek, ezeket a /robcasino paranccsal lehet kirabolni.
Játékos álltal vezetett Üzletek:
Nincs jelük, de mindenhol találkozhatsz velük. A fehérbetûsekben nincs készlet, a sárgákban van.
Vásárolhatsz üzleteket a rendszertõl, vagy ha az összes foglalt, akkor más játékosoktól.
40 óránként az üzletbe bevétel érkezik, amit a feltöltött árúk mennyisége és ezek eladás határoz meg. HA az üzletben hagyod a pénzed, akkor azt ki is rabolhatják maximum 250.000 dollár értékig.
Hogy ezt elkerüld, érdemes a pénzt idõnként kivenni, illetve riasztóval feleszerelni az üzleted.
Ha a riasztó hatása érvényesül, akkor a rablónak nem sikerült a bevételedbõl elvenni.
Az üzleteket át is nevezheted maximálisan 20 karakterig.
Az üzletek rablása:
Meg kell állnod a kiszemelt üzletben, majd /robbiz parancsot beírni.
Ha nem sikerül a rablás, akkor 4 csillagot kapsz, ha sikerül, akkor 6 csillagot.
Sikeres rablás esetén ha 1 percen belül elkapnak, akkor elbuktad a pénzt, ha ez után meszelnek le, akkor megtarthatod.
Autóbombák:
Terrorista lelkületû játékosok meglepetésként bombákat helyezhetnek a jármûvekbe 8-ball garázsában, illetve ha erõsebbet akarnak, akkor a benzinkutaknál. Az erõsebb bomba ára 100.000 Dollár.
/bomb paranccsal lehet élesíteni a bombát, ahol megjelenk egy menû baloldalt a CB alatt, és az 1-es gombot kell kiválasztanod.
DeathMatch:
A deathmatch, ok nélküli ölés nem elfogadott itt se!
Ha DM-elni van kedved, akkor menj a Jefferson Hotelbe, ahol DM partikra lehet benevezni.
Server támogatása:
Szerencsére a támogatók nem élveznek semmi különösebb elõnyt, csupán kevesebbet adóznak, erõsebb a bizniszük riasztórendszere és a fegyverskilljeik magasabb fokon vannak alapból, de ezt a sima játékosok is feltornázhatják.
Drogok:
Minden városban van egy drogelosztó központ, aminek a jele egy nagy \"D\".
Egy CP-ben lehet dialog segítségével választani.
- Vehetsz drogpalántákat, egyszerre maximum 10 db lehet nálad.
Ezeket elültetheted, egyszerre maximum 5 darabot. Kb 20 perc múlva maximumra kihajt, ami 250 gramm palántánként, de vigyázz, ha átlépik a 250-et, akkor elrohad a palánta.
- A leszüretelt palántákat a drogelosztóban eladhatod, egész szép lóvékat lehet szakítani. Egy 5 magos, közel maxos szüret ad megközelítõleg 125.000 dollárt.
- Drogszütyõ (Drogbag): Ha nincs ilyened, akkor 500 gramm a maximum, amit veszel magadnak, akkor 1500 grammot is tarthatsz magadnál.
- Droglopás: Ha megtalálod valakinek a palántáit, azokat le is szüretelheted.
Ha mint civil találod meg, akkor szüret után eladhatod, ha mint rendõr, akkor 1500 dollár bónuszt kapsz.
Eventek:
Az adminok idõnként rendeznek eventeket.
Ezeken nem kötelezõ részt venni, de ha mégis szeretnéd, akkor egy paranccsal léphetsz be a játékosok közé.
Ezek mindig mások és mások, ezért nem is írok róluk, csak az alapvetõ szabályokról:
- Tilos másokat event közben megölni, kivéve, h az aevent iylen tipúsú.
- Tilos a rendõröknek körözött személyeket event közben letartóztatni.
- Tilos másokat kirabolni event közben.
- Tilos jármûveket magatok számára elmenteni.
Barátlista:
Lehetõséged van maximum 10 barátot felvenni a karakterednek. Ennek az a haszna, hogy a listát megtekintve rögtön láthatod, hogy fent vannak-e a keresett személyek, akikkel játszani szoktál, így nem kell a teljes playerlistet végigbogarásznod.
/friends - Barátlista mutatása. (/fr)
/addfriend [Nick/ID] - Barát hozzáadása. (/af)
/deletefriend [Nick/ID] - Barát törlése. (/df)
/f[1-10] [message] - Küldj privát üzenetet a megadott sloton szereplõ barátnak.
BEnzin:
A kocsikat tankolni kell idõnként, mert kínos szituációkba keveredhetsz.
Minden benzinkút használható egész San Andreas területén. BE kell állnod a CP-be, és a CB alatt a menûbõl választhatsz.
Vehetsz benzinkannát is, amit /gascan paranccsal tudsz használni.
Vérdíj:
Vérdíjakat tûzhetsz ki másokra, de vigyázz, mások is tûzhetnek ki rád! :)
A rendõrök kivételével bárki elvállalhatja  a vérdíjasok megölését.
/hit [Nick/ID] [amount] - Vérdíj rakása valakire.
/cancelhit [Nick/ID] (/chit) - Ezzel törölheted a vérdíjat valakirõl, de sietned kell, mert csak 1 perced van erre onnantól számítva, hogy kitetted valakire a vérdíjat.
/hits - Kilistázza azok nevét, akiken vérdíj van.
/myhits - MEgmutatja, hogy kikre tettél vérdíjat.
/hitinfo (/hi) - Megmutatja, hogy kik tettek rád vérdíjat.
CSAK OKKAL TEHETSZ VALAKIRE VÉRDÍJAT! A RANDOM HIT-ET BÜNTETIK!
Házak:
Vehetsz házakat magadnak, de akár bérelhetsz is.
A fehérbetûs házak nem bérelhetõek, a sárgabetûsek bérelhetõek.
Mire jó egy ház?
Itt is tárolhatsz pénzt, ha nem akarsz adózni, illetve drogot is. Ha üldöznek, magadra zárhatod.
A házakba be is lehet törni, de csak akkor, ha online van a tulajdonos.
Ezt úgy láthatod, hogy megállsz egy ház CP-jében. Ha a tulaj neve mellett látod az ID-t is, akkor online van.
Ha 2 hétig nm mész be a házadba, iletve nem tudod fizetni az adót rá, akkor a rendszer lakatlanná teszi a házat! Erre szükség van, hogy ne inaktív játékosok kezeiben legyenek a házak!
Lottó:
A lottó óránként van kisorsolva a jelenlévõ játékosok ID-i a számok, amik közül sorsol a rendszer.
Orvosi költségek:
-Zsaru/CIA megöl Fehér (Ártetlen) játékost: A megölt játékos nem veszít pénzt, a gyilkos 1 órára börtönbe kerül.
-Zsaru/CIA megöl Sárga (Büntetendõ) játékot: A megölt játékos nem veszít pénzt, a gyilkos 1 órára börtönbe kerül.
-Zsaru/CIA megöl Piros (Letartóztatandó) játékost: A megölt játékos kifizeti a költségeket, és börtönbe kerül (Nem sok idõre! Max 5 perc!).
-Fehér/Sárga/Piros megöl valakit (beleértve a Zsaru/CIA): Az áldozat fizeti a költségeket.
Mennyi az orvosi költség?
Ez függ attól, hogy mennyi pénz van a kezedben, mennyi van abankban és hány embert öltél meg eddig. Hányszor öltek meg téged, illetve mennyi vérdíjast öltél meg. HA mentõs vagy,a kkor kevesebbet kell fizetned.
A bizniszekben és a házakban tárolt pénzed nem számolja a rendszer.
HA nem tud levonni, akkor új karaktert kell kezdened.
Itt ki lehet számítani:  http://www.sacnr.com/mfee-calc/
Adók:
Az adókat a rendszer automatikusan levonja tõled!
- Ház adók: A házad értéke határozza meg.
- Vagyonadó: Bizonyos, bankban tárolt vagyon után fizetendõ adó.
Achievementek:
10 Játékos letartóztatása
100 Játékos letartóztatása
250 Játékos letartóztatása
1000 Játékos letartóztatása
10 Játékos megbüntetése
100 Játékos letartóztatása
250 Játékos letartóztatása
1000 Játékos letartóztatása
5 bérgyilkosság elvégzése
25 bérgyilkosság elvégzése
100 bérgyilkosság elvégzése
500 bérgyilkosság elvégzése
5 bank kirablása
25 bank kirablása
100 bank kirablása
500 bank kirablása
5 üzlet kirablása
25 bank kirablása
100 bank kirablása
500 bank kirablása
5 játékos kirablása
25 játékos kirablása
100 játékos kirablása
500 játékos kirablása
5 játékos lesokkolása
25 játékos kirablása
100 játékos kirablása
500 játékos kirablása
10 bûntény elkövetése
100 játékos kirablása
250 játékos kirablása
1000 játékos kirablása
1 pénzeszsák megtalálása
10 pénzeszsák megtalálása
50 pénzeszsák megtalálása
100 pénzeszsák megtalálása
10 Játékos meggyógyítása
100 Játékos meggyógyítása
250 Játékos meggyógyítása
1000 Játékos meggyógyítása
5 Casino kirablása
25 Casino kirablása
100 Casino kirablása
500 Casino kirablása
Állandó Játékos
Támogató Játékos
1 órán keresztül életben maradni
10 órán keresztül életben maradni
50 órán keresztül életben maradni
100 órán keresztül életben maradni
Elsõ ház vásárlása
Elsõ üzlet vásárlása
5 taxis feladat teljesítése
25 taxis feladat teljesítése
100 taxis feladat teljesítése
500 taxis feladat teljesítése
5 buszos feladat teljesítése
25 buszos feladat teljesítése
100 buszos feladat teljesítése
500 buszos feladat teljesítése
5 kamionos feladat teljesítése
25 kamionos feladat teljesítése
100 kamionos feladat teljesítése
500 kamionos feladat teljesítése
5 pilóta feladat teljesítése
20 pilóta feladat teljesítése
100 pilóta feladat teljesítése
500 pilóta feladat teljesítése
5 futár feladat teljesítése
25 futár feladat teljesítése
100 futár feladat teljesítése
500 futár feladat teljesítése
5 banki futár feladat teljesítése
25 banki futár feladat teljesítése
100 banki futár feladat teljesítése
500 banki futár feladat teljesítése
5 nyerges vontatós feladat teljesítése
25 nyerges vontatós feladat teljesítése
100 nyerges vontatós feladat teljesítése
500 nyerges vontatós feladat teljesítése
Parancsok: (Bocs, de ezt már nincs idõm lefordítani! :D)
Medikus parancsok:
/heal [id/nick] - Feltölti a választott játékos életerejét. Fontos! Sajátodét és más dokiét nem töltheted!
Jefferson DM
/jdm - Megmutatja, hogy éppen mennyien vannak a JDM-ben.
/stats (/sts) - Megmutatja az ölés/halál arányod.
/leave - JDM elhagyása és respawn.
/kill - Megölheted magad, hogy csapatot válts. (Elõtte nyomj F4-et!)
Rendõrségi parancsok
/accept (/ac) - Megvesztegetés elfogadás
/wanted (/wlist) - Körözött személyek listája
/decline (/de) - Megvesztegetés elutasítása
/arrest [id/nick] (/ar) - Vörös játékos lecsukása [Wanted level 4-6]
/ticket [id/nick] (/tk) - TSárga játékos lecsukása [Wanted level 1-3]
/tazer [id/nick] (/tz) - Közelben lévõ körözött játékos lesokkolása 3 másodpercre
Jármûparancsok:
/lock (/lk) - Jármû bezárása, amiben legutóbb ültél. Kocsiból nem mûködik, csak ha kiszállsz!
/unlock (/ulk) - Bezárt jármû kinyitása
/eject [id/nick] (/ej) - Megadott személy jármûböl kidobása
/refuel - Tankolás benzinkúton (A megadott dialogos számokkal is lehet!)
/vi [id/nick] - Jármûinformációk kiíratása
/engineon - Motor beindítása (Felesleges, mert automata.)
Házparancsok:
/house - Kiírja a házzal kapcsolatos választási lehetõségeke, ha beírod a ház CP-jébe.
/eject [id/nick] (/ej) - Megadott játékos kidobás a házból.
Iinformációs parancsok: (Ha nem írsz utánuk ID-t, akkor a sajátod mutatja!)
/friends (/fr) - Barátok listája
/addfriend [id/nick] (/af) - Megadott személy barátlistára való felvétele
/deletefriend [id/nick] (/df) - Megadott személy barátlistáról levétele
/location [id/nick] (/loc) - Kiírja  amegadott személy helyzetét
/info [id/nick] (/i) - Megadott személyrõl információk, mint pl távolság
/vi [id/nick] - Megadott személy jármûinformációi
/crimes [id/nick] - Megadott személy bûnstatisztikája
/stats [id/nick] (/sts) - Megadott személy vegyes statisztikái
/business (/biz) - Birtokolt üzletek listája
/house - Birtokolt házak listája
/day - Nap kiírása
/time - Idõ kiírása
/moneybag (/mb) - Pénzeszsák infók
/hitinfo (/hi) - Megmutatja, hogy kik tettek rád vérdíjat
/myhits - Megmutatja, hogy kikre tettél vérdíjat
/druginfo (/di) - Droginformációid
/fishinfo (/fi) - Kifogott halakról információk
/cityinfo (/ci) - A városokról információk
Cselekmény parancsok:
/cancelhit [id/nick] (/chit) Ha valakire tettél vérdíjat, ezzel veheted le 1 percen belül
/givehousekeys [id/nick] - Házkulcsod átadása adott játékosnak
/pay - Büntetés kifizetése
/breakin - Betörés házba
/bomb (/b) - Autóbomba élesítése! 12 IG óráig lehet élesíteni felszereléstõl számítva.
/start - SKüldetés indítása
/end - End mission
/buy - Birtok megvétele
/sell - Birtok, illetve jármû (akár lopott is!) eladása
/rob (/rb) - Legközelebbi játékos kirablása
/robstore - Üzlet rablása [Cluckin\\\' Bell, Burger Shot, Ammunation]
/robbiz - Játékos álltal vezetett üzlet kirablása (Töbet fizethet, ha sikeres, de nem kapsz rá pontokat!)
/robcasino - KAszinó kirablása [Caligula\'s Casino, Four Dragons Casino]
/robbank - Bank kirablása
/fish - Horgászás, csak hajóról mûködik
/plant - Drogmag elültetése
/hit [nick/id] [amount] - Megadott játékosra vérdíj kitûzése
/bribe [id/nick] [amount] (/br) - Hatósági személy megvesztegetése. Minimum: $5,000 Maximum: $10,000. 6-os csillagnál nem engedi, többinél igen! Leveszi a csillagokat!
/police [message] - Rendõr hívása
/911 [message] - Rendõr hívása
/takedrugs [amount] (/td) - Drog használata, HP-t tölt. Minimum 5 grammnak kell lennie!
/givedrugs [id/nick] [amount] (/gd) - Drog átadása
/givefish [id/nick] [slot/fish number] (/gf) - Hal átadása
/punish - Bosszúállás rendõrön, aki társát ölte meg, illetve ártatlan személyt!
/forgive - Megbocsájtás egy rendõrnek.
Bankparancsok:
/givecash [id/nick] [amount] (/gc) - Pénz átadása
/transfer [id/nick] [amount] - Pénz átutalása
/deposit [amount] - Pénz bankba berakása
/withdraw [amount] - Pénz bankból kivétele
/balance (/bal) - Banki egyenleg megtekintése
Szolgáltatások:
/busstop - Busz megállítatása
/bus - Busz hívása / Buszsöfõrnek állás [Ha a buszban vagy!]
/medic - Orvos hívása
/taxi - Taxi hívása / Taxisnak állás [Ha taxiban vagy!
/driverjob - Magánsöfõrnek állás. A fizetést a munkaadó üzlet adja meg!
Üzenetparancsok:
/carwhisper [message] (/cw) - Csak az látja, aki veled egy kocsiban ül!
/whisper [message] (/w) - Közeli személynek írás!
/privatemessage [id/nick] [message] (/pm) - Privát üzenet küldése
/r - Utolsó privát üzenetre válaszolás
/ignore [id/nick] (/ign) - Megadott személy tíltása
* Indi (message) - Szöveg kiíratása a fejed fölött
[/me]
/haulermessage [message] (/hm) - Üzenetcsatorna kamionosoknak
/copmessage [message] (/cm) - Üzenetcsatorna rendvédelmiseknek
/say [message] (/ )
Csoportok:
/groupmessage (/gm) - Csoporton belüli üzenet
/grouplist (/grlist) - Csoporttagok kilistázása
/groupinvite [id/nick] (/gri) - Meghívás csoportba
/groups (/gr) - Csoportok listája
/groupjoin [group id/group name] (/grj) - Csoportba belépés. HA nem kaptál meghívást, akkor értesíti a csoportalapítót.
/groupleave (/grl) - Csoport elhagyása
/groupleader [id/nick] (/grleader) - Csoportvezetõ(k) kinevezése [/groupkick, /groupinvite] to player
/groupkick [id/nick] [message] (/grk) - Csoporttag kirúgása
/groupcreate [groupname] (/grc) - Csoport létrehozása
Vegyes:
/quit (/q) - Kilépés
/help - Segítségdialógus megjelenítése
/commands (/cmds) - Legfontosabb parancsok listája
/rules - Lists rules - Szabályok.
/complain [id/nick] [message] - Panasztétel az adminok felé. Legyél rövid és érthetõ!
/admins - Adminlista
/fpslimit [amount] - FPS limitálása
/pagesize [amount] - Megjelenített szövegsorok száma CB-ben
/settings - (/s) Karakterre vonatkozó beállítások
/dl - Extra jármûinformációk
/headmove - Fejmozgás ki/be kapcsolása
Animációk
/fart
/puke
/cry
/emo [id/nick]
/argue [id/nick]
/wave [id/nick]
/dance
/dig
/taichi
/laugh
/hide
/sit
/yes
/no
/frown [id/nick]
/smile [id/nick]
/stare [id/nick]
/fail
/handsup
/piss [id/nick]
/pee [id/nick]
/sex [id/nick]
/lay
/poke
/sorry
$ Parancsok: Megmutat adott információkat a fõ CB-ben: Példa: (Beírod:) $cop = (Megjelenik a chat-ben:) StaticX (69)
Játékos:
$ply - Legközelebbi játékos neve
$civ - Legközelebbi civil neve
$cop - Legközelebbi rendõr neve
$inj - Legközelebbi sérült játékos neve
$sus - Legközelebbi gyanúsított neve
$dri - Legközelebbi magánsöfõr neve
$hit - Legközelebbi játékos neve, akin vérdíj van
$me - Neved kiírása
$med - Legközelebbi orvos neve
Egyéb:
$lvl - Körözöttségi szint kiíratása
$cash - Készpénz kiíratása
$bank - Banki egyenleg kiíratása
$mfee - Legutóbbi korházi költség kiíratása
$spd - Sebesség kiíratása
$alt - Tengerszint feletti magasság kiíratása (lábban)
$altm - Tengerszint feletti magasság kiíratása (méterben)
$income/$binc - Üzlet bevételének kiíratása
$htax - Ház után fizetendõ adó kiíratása
$wtax - Vagyonadó kiíratása
$health - Életerõ kiíratása százalékban
$armour - Testpáncél kiíratása százalékban
$gun - DJelenleg használt fegyver kiíratása
$cveh - Legközelebbi jármû nevének kiíratása
$veh - Kocsi nevének kiíratása, amiben ülsz
$loc - Helyszín kiíratása
$day - Nap kiíratása
$time - Idõ kiíratása

41
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:LLRP Banned :(
« Dátum: 2012. Április 16. - 19:10:52 »
Gangster, te már megint ostoba vagy és nem olvasol...
Itt másról van szó, de veled beszélgetni se érdemes, mert annyi az IQ-d, mint farkamon a köröm: semennyi.
De ha találsz rajta, alkkor nyugodtan rágcsálhatod.

42
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:[HuN]Syber RPG(0.3e)
« Dátum: 2012. Április 13. - 15:21:22 »
[mod]Elõtagot legyetek szívesek kitenni!A jelenlévõ hiba miatt ezt úgy is tegyétek meg, hogy belátásotok szerint módosítsátok a Fõpost címét, elõtag beírásával.[/mod]

43
Beszélgetés / Mechanikus Narancs (18+)
« Dátum: 2012. Március 26. - 14:00:48 »
Nem viccbõl, de ezt tényleg csak 18 felettiek, illetve érett gondolkodású emberek nézzék!!!
 

\"width=369
http://filmoldal.hu/film_pictures/mechanikus%20narancs.jpg[/img]
Ha létezik ellentmondásos alkotás, akkor a Clockwork Orange tökéletes példa rá, beleértve azt a tényt, hogy akkoriban a filmet (1972) rengeteg Oscar-díjra jelölték - egyebek közt a legjobb film díjára -, miközben napjainkban kissé másféle filmeket részesítenek elõnyben :) Akárhogyan is, igazi kult film, és a maga helyén egy kifejezetten jó alkotás - bár ha mai szemmel nézzük, még ellentmondásosabb ..
Anthony Burgess regénye, az A Clockwork Orange 1962-ben jelent meg, és hallatlan siker volt. Ne higgyük azonban, hogy tíz évvel késõbb, amikor Kubrick film-verziója megjelent, kicsit is veszített fényébõl. Valójában még a 90-es évek elején is szokás volt e filmrõl illetve a regényrõl csevegni - rendes esti szórakozás közepette. Évrõl évre, emberek milliói rengeteget beszéltek róla, ezek a beszélgetések pedig, mint a guano, keményen és vastagon rárakódtak arra, ami a regény és a film eredetileg volt, és így a Mechanikus Narancs már a 90-es évek elején is kõkemény, kikezdhetetlen klasszikus volt. Az is jelmezõ, hogy amíg legtöbb klasszikus mûvet egy idõ után az aktuális új generáció elkezdi bontogatni, emésztgetni, feloldani, mint víz a kockacukrot, mondván, hogy \"nem is annyira olyan\", \"nincs benne annyi\" stb., addig a Mechanikus Narancs, minél régebbi mû, annál kikezdhetetlenebb. Akármilyen generáció is kezdené el kóstolgatni, biztos, hogy a történetben szereplõ ultra-erõszakkal gyûlne meg a baja, amiáltal egybõl egy kispolgári szerepbe kényszerülne, és csak a már megpukkasztott polgárok sorát gyarapítaná - lebontás helyett. A Mechanikus Narancs tehát érinthetetlen mû - ez azonban nem szabad hogy bárkit is zavarjon.
A film kulcsa a \"stilizált\" szó, mint \"stilizált erõszak\". Ez a kulcs-elem, ehhez elég megnézni, min alapul, mirõl szól Burgess regénye? A hivatalos válasz természetesen az, hogy a szabad akaratról a társadalom és a politika álszentségérõl - ám ha nem szeretnénk, hogy tompa kispolgárt gyártson belõlünk e film puszta elemzése is, akkor inkább megmondhatjuk az igazat, minek is szépítenénk, nem igaz? A regény (és nyilván a film is) egy szociopata (társadalmon, embereken keresztül gázoló, gátlástalan) bûnözõ ámokfutásáról, karrierjérõl szól (legelsõsorban).
Ebben a minden emberi értékrenddel, törvénnyel, morállal, jó érzéssel szemben ámokfutó bûnözõben furcsa mód van valami felszabadító - bár lányok, nõk, gyerekek 100%, hogy sosem élvezhetik ezt a filmet. Ezt a felszabadult állapotot osztja meg nézõivel (fiatal férfi nézõivel) a film, ezt a trippet dobja piacra, alkalmazza hatáskeltés érdekében.
A könyv és a film nagy hatásának a titka az, hogy ennek a legdurvább bûnözõnek a történetét meséli el - e brutális bûnözõ saját szavaival, saját nézõpontjából. Végül pedig, illetve a film második felvonásában (amikor Alex börtönbe kerül), ennek a bûnözõnek a sorsáért fogunk úgy aggódni, mint egy normális film, egy normális történet normális (pozitív tulajdonságokkal rendelkezõ) fõhõséért. Mirõl van itt szó, mi történik? Az egyéni szabadság egy minden határon túli hiper-verzióját tárja elénk a film, Alex de Large az csinál, amit akar, nem fél senkitõl és semmitõl - teljesen szabad, a társadalmilag, emberileg már nem is értelmezhetõ módon. Furcsa tény, de így van, és nem nekünk kell elszámolni vele, hanem a pszichológiának, hogy ez az õrült, gyilkos szabadság is képes felszabadító hatást gyakorolni az emberekre.
Szerintünk ennek a furcsa jelenségnek 3 kiváltó oka van. Egyrészt az illetõ ember társadalmi, társas lényként való elnyomottsága, frusztrált volta (értsd, a korlátok, amikbe a környezetében lévõ emberek miatt ütközik nap, mint nap). Másrészt az egész élmény kulturális csillapítottsága, értsd, a tény, hogy ezt a történetet a nézõ nem habzó szájjal, véres ingben meséli egy rendõrõrsön, hanem egy kulturálisan, társadalmilag elfogadott regényben olvassa, mihez becsületes, morálisan adekvát módon jutott hozzá egy könyvesboltban vagy egy mozi jegypénztárában. Harmadrészt, és egyáltalán nem utolsó sorban, fontos e történetek ábrázolásbéli csillapítottsága, értsd, a Hófehérke is horrorfilm, ha egy-az-egyben vizualizálják, és az Iliászt sem lapozgathatnák vidáman a kisiskolások, ha dokumentumfilm lenne.
Mondunk két példát is, az egyik Bunuel filmje, a Szabadság Fantomja, amelyben van egy fickó, aki felmegy egy torony tetejére, a város központjában, és távcsöves puskával szedi le az áldozatait - csak úgy. Az ember, ha ebbe ma belegondol, kiveri a hideg víz, a moziban mégis tök vicces volt, és feltételezzük, ma is az lenne. Elképesztõ, nem? Érdemes persze elgondolkodni azon, hogy egy ilyen vicces jelenet vajon nem ad-e valamiféle lökést, inspirációt olyan embereknek, aki késõbb kilépnek az emberi élet medrébõl, és átváltoznak gyilkossá (szerintünk nagyon is sok, de ennek megvitatása messze túlmutatna e kis cikk és egyáltalán egy filmes vita keretein).
Vagy ott van a nagyszerû Boris Vian, akinek a Tajtékos Napok c. regényét ki ne imádná? Vian írt azonban olyan regényeket is, mint Öljünk Meg Minden Rohadékot - amihez már nem volt szerencsénk a Köpök a Sírotokra \"fantasztikus hatása\" miatt. A lányok megerõszakolása bizonyos kultúrákban egyszerûen sokkot okoz az embereknek - talán ezért \"nem jött be\" annyira a Köpök a Sírotokra. A sors iróniája, hogy Vian épp a Köpök a Sírotokra premierjén kapott szívrohamot, mert sokkot okozott neki a film.
Oda akarunk kilyukadni, hogy egyrészt a társadalom- és emberiség ellenes bûnözõk \"egy ideje\" fel-felbukkannak témaként az irodalomban és a filmekben is, legutóbb lásd Bret Easton Ellis Amerikai Pszichó-ját a sorozatgyilkosról, amely történet a könyv után értelemszerûen meg jelent a moziban is, de természetesen visszamehetnénk Villon-ig, aki mellesleg maga is ölt embert. A társadalom és emberiség ellenes minõséget azonban mindig csillapítják valamilyen módon, amit egy írott mû esetében viszonylag könnyû megoldani, mert egyszerûen úgy tálalják, hogy amit olvasunk, azok nem az író gondolatai, hanem magáé az elkövetõéi - jelen esetben Alex de Large-éi.
Kubrick remek kulcsa ehhez a történethez a stilizálás, ami a jeleneteket kicsit eltávolítja a nézõtõl, a közvetlen átélhetõség helyett egy távolságtartó megjelenítés révén. A film jelenetei szembeötlõen teátrálisak, kissé mûtermiek (ami pozitívum, hiszen a filmet eredeti helyszíneken forgatták), sterilek, színpadias, vákuumos stílusúak, amik elérik a szükséges csillapítást, és lehetõvé teszik hogy a nézõ (aki fiatal férfi) fennakadás nélkül élvezhesse a szabadság e hiper-szintjét, amit a film kínál. Nagyon szépen van fényképezve, de ugyancsak rengeteget köszönhet a kitûnõ (a mai napig csúcsot képezõ) díszleteknek, és az észbontóan profi jelmezeknek.
A stilizálás további Kubrick-i eszköze, hogy tulajdonképpen minden beállítás egy-egy külön jelenet. Olyan, mintha egy képeskönyvet lapozgatnánk - ahol a mi képzeletünk teremti meg a történetet, és nem maga a film - így az film keze tiszta marad :) Ugyanilyen fontos elem a zene, amivel Kubrick a 2001 Ûrodüsszeia c. filmjében már bemutatkozott. A zenét fordítva használta, mint általában szokás volt, mások a filmbe tesznek be némi zenét, Kubrick azonban zenébe tette bele a jeleneteit (mint egy klip esetében szokás).
A Mechanikus Narancs képeskönyv-jelenetei beállításokból, de talán még inkább zenei egységekbõl állnak össze fejezetekké.
A zenével kapcsolatban Kubrick legeslegnagyobb találmánya Purcell remek gyászindulója, amit Walter Carlos (Wendy CArlos) elektronikusan eltorzított (amire példát talán csak a zseniális Bódy Gábor filmjeiben láttunk, lásd Psyché, A Démon Berlinben). Ezáltal összeért a film stílusa. A Purcell gyászindulónak mellesleg további tökéletes tulajdonsága, hogy \"gyászinduló\" - értsd, szívet tépõ szomorúság. Alex de Large elsõ szám elsõ személyû elbeszélése a vásznon ettõl az önsajnálat legmélyebb alaphangját megadó gyászindulótól válik olyan átütõvé, mint amilyen. Erre jön rá a a narráció, Alex (illetve Malcolm McDowell) saját hangja. Erz a struktúra, ez az ábrázolási kombináció, a stilizálási technika adja Kubrick filmes adaptációjának elvitathatatlan erejét.
Mellesleg éppen ez a stilizálás az, ami a könyv rajongói számára enyhe csalódást okozott. Érhetõ, hiszen õk a könyv után egy filmtõl a könyvbéli dolgok felerõsítését, eszkalációját várták volna - és nem a tompított, csillapított, stilizált elõadásmódját. Ez rossz nekik, de jó nekünk, és jó Burgess-nek is, mert nem kellett szívrohamot kapnia a film premierén :)
Kubrick a film forgatókönyvének írásakor valójában ugyanúgy járt el, mint Burgess, annyi különbséggel, hogy amíg Burgess egyszerûen Alex de Large szájába, személyébe, szubjektumába helyezte az egész történetet, és így konkrétan semmi felelõsséget nem kellett vállalnia Alex gondolataiért, tetteiért, addig Kubrick (talán a mozivászon leleplezõ képessége miatt) kénytelen volt ezt a szubjektív elbeszélést különféle rásegítésekkel megtoldani, hogy a nézõ ne idegenedjen el a fõszereplõtõl. Egy bûvész teljes arzenálját fedezhetjük fel azon eszközök között, melyeket Kubrick bevet Alex iránti szimpátiánk felkeltése, megtartása érdekében. Ezek az eszközök természetesen Burgess regényébõl, illetve Alex karakterébõl eredeztethetõk (honnan máshonnan), Alex szubjektív látásmódjából, amit Kubrick-nak már a film objektív látásmódjaként kellett elõadnia. Ez a film legnagyobb teljesítménye, hogy ez sikerült, és ennek érdekében kellett Kubrick-nak a legtöbb trükköt bevetnie.
A legszembetûnõbb megoldás természetesen a Macskás nõ meggyilkolása. Adva van egy gazdag hölgy, aki egy egészség farmot üzemeltet, jóga, meg ilyesmi, és macskáival él, rengeteg macskával. A randalírozó Alex-szel, aki a szemünk láttára halára rugdosott egy idõs bácsit, halára vert egy írót, és társaival brutálisan és tömegesen megerõszakolta a feleségét, semmi bajunk sincs, elfogadjuk, hogy õ a filmünk fõhõse, aki olyan, amilyen. Ezzel szemben a macskás nõ élbõl ellenszenves - a macskákat nem azért adták neki írói, hogy szimpatikussá tegyék. A nõ bizalmatlan, és nem engedi be a segítséget kérõ brutális bûnözõket, bár nem tudja róluk, hogy bûnözõk, szóval ez is a nem annyira szimpatikus irányba tolja el a karakter tónusát. A csúcs azonban az, hogy lakásában egy hatalmas hintázó péniszt ábrázoló porcelánszobor díszeleg. Ha szegény nõ eddig nem volt antipatikus, akkor erre még rátesz egy lapáttal, hogy gorombán elkezdi fenyegetni Alex-et, hogy kidobja, sõt, végül rá is támad. Verekedés közben is jellemzõ, hogy elõször a nõ akarja leütni Alexet egy szoborral, tetejébe mindennek, egy Beethoven-szoborral (amire Alex különösen érzékeny :)), és Alex \"csak azután\" üti agyon a nõt, miután õ megpróbálta õt leütni. A gyilkos eszköz természetesen nem is lehet más, csak a porcelán pénisz, így a nézõ úgy könyvelheti el, hogy \"magának kereste a bajt\", \"ráadásul \"õ támadta meg, és õ akarta elintézni egy szoborral Alex-et - aki betört a házába. Hiába, ahogy mondani szokták, az ördög a részletekben rejtõzik:)
Kubrick eszes beavatkozására jellemzõ, hogy a könyvben szó sincs errõl a hatalmas porcelán-péniszrõl, Alex egy egyszerû ezüstszoborral üti agyon szegény nõt.
Ugyanezt megtaláljuk a félholtra vert idõs bácsi esetén (ahol a probléma a bácsival az, hogy hontalan, és alkoholista), a könyvben szerepel egy hontalan megverése is, de ez a bácsi konkrétan egy könyvtárba visz vissza könyveket - tehát nem hontalan, és nem alkoholista (feltételezve, hogy e két dolog \"bûn\"). A könyvtáros jelenetet egyébként le is forgatták, és csak végül döntöttek a két bácsi \"összevonása\" mellett.
Ehhez hasonlóan Alex a regényben megerõszakol két 10 éves kislányt, ez a jelenet a filmben egy \"picikét\" tompítottabb, csillapítottabb verzióban jelenik meg, két legalább 17 éves, felnõtt lány önszántából felmegy hozzá szexelni. Így egy vicces, gyorsított szexjelenetet láthatunk, és attól sem kell tartani, hogy a nézõ e jelenet hatására elveszíti gondosan felépített szimpátiáját Alex iránt. Kubrick tudta, hol a határ, és ezek a trükközések, kozmetikázások voltak hivatottak elérni, hogy a film végig a határon belül maradjon, de mi is ez a határ valójában?
Természetesen a polgár-pukkasztásról beszélünk. A polgárpukkasztás, a szó tettlegességre utaló árnyalatával ellentétben olyan dolog, amit a mûvészek közvetve, nem akaratlagosan szoktak volt elkövetni, például az 1900-as évek elején. A mûvészet célja természetesen a kifejezés, és nem valami reakció kiváltása a kispolgárokból. Rengeteg mûvész mûvei voltak polgárpukkasztóak, Kokoschka, Picasso, Bunuel, ám ez korántsem jelenti azt, hogy e mûvészek elsõsorban polgárpukkasztásra törekedtek (a polgárpukkasztásra rá is lehet játszani, és az idõk során rengetegen rá is játszottak, ennek tárgyalása azonban messze túl mutat e kis írás keretein).
Kubrick találmánya az, hogy a Burgess által Alex-re szabott brutális tetteket kicsikét áthangolta, és polgárpukkasztásnak álcázta. Egy sznob író a nála fiatalabb bombázó felséggel olyasmi, amire tehetünk néhány negatív megjegyzést, az idõs bácsi, aki hontalan és alkoholista, ugyancsak olyan karakter, akire mondhatunk pár rossz szót, és természetesen a macskás hölgy is ilyen - ám ezeket a bizonyos logika alapján \"megvetendõ\" tulajdonságaikat Kubrick kölcsönözte nekik, ugyanúgy, ahogy a két megerõszakolt 10 éves lány karakterét is õ cserélte szexi, belemenõs, 17 éves, önszántából szexelõ lány karakterére.
Kétségtelen, hogy ezek a csúsztatások, ez a bûvészkedés, ez a lavírozás alapvetõ feltételei voltak a film sikerének, elfogadottságának. A Kubrick-verzióval a film és a nézõk egyaránt jól jártak (például a 10 éves lányok megerõszakolásának elsimításával), Burgess és a regény azonban veszítettek.
Burgess egy roppant tehetséges író volt, a Mechanikus Narancs pedig egy elképesztõ módon ihletett, és jól sikerült alkotás, egy remekmû. Ha csak a filmet tekintjük, sajnos nem fogjuk érteni a dilemmát, amit Burgess felvázolt. A Film alapján csak egy felemás dilemma bontakozik ki, hogy tudniillik mi a jobb, egy félelemmel átitatott, megbuherált agyú zöldség, egy mechanikus narancs, amely felszínét tekintve (Burgess-i hasonlat) amely belsejében csikorgó fogaskerekek produkálják a szép felszínt, egy személy, aki a szabad akaratának kiiktatása révén produkálja a normális viselkedést (Burgess nagyon komolyan vette a szabadság és az emberi méltóság fogalmát). A filmet nézve nem értjük, hogy a dilemma miért csak erre a két alternatívára épül. Mert hol van a harmadik lehetséges verzió, hogy tudniillik valaki azért \"jó\", vagy azért javul meg, mert ez a dolgok rendje, mert ez az emberi mód? Nos, Burgess regényében a harmadik verzió ott van, az utolsó fejezetben, amikor Alex találkozik a negyedik bandataggal, aki megnõsült, dolgozik, és boldogan él - és Alex azt kívánja, bárcsak õ is ilyen módon tudott volna kigyógyulni korábbi bûnözõi énjébõl. Ez az könyv amerikai kiadásából kimaradt (a kiadó kihagyta), Kubrick pedig ezt olvasta (elõször), ami természetesen nem mentség. Kubrick késõbb, 1996-ban azt nyilatkozta, hogy a Burgess-i befejezést túl optimistának, nem eléggé realisztikusnak találta. Ez azért már elégé komoly kozmetikázásnak felel meg, még akkor is, ha az amerikai könyvkiadó ujja volt a ravaszon.
A filmet nézve úgy tûnik, vagy egy érem, és annak két oldala, A és B. Van amikor Alex támadja a társadalmat, és van, amikor a társadalom támadja vissza Alex-et, és úgy tûnik, arról szóla történet, hogy egyik sem az \"igazi\". A regény azonban egy 15 éves srácról szól, Alexander de Large (szó szerint: Nagy Sándor) kalandjairól, aki elvetemült bûnözõként tengeti fiatalkorát, a regény végén pedig felnõ, és meggyógyul, és ráébred, hogy õ is normális, emberi életet szeretne, mint Pete, a negyedik ex-bandatag, aki túljutott az erõszakon, és rendes polgárként letelepedett. Elkövetett bûneivel kapcsolatban pedig úgy véli, azok a fiatal korának elkerülhetetlen folyományai voltak. Ez azért más történet, mint amit a filmben látunk.
Akárhogyan is, a film ugyanúgy, mint a regény a szabadságról szól - még ha még oly brutálisan és gyomort felkavaróan is. A film felszabadító, hiszen egy szociopata a fõszereplõje. Burgess mentségére szóljon, hogy õ nem egy karrieréhes, befutni vágyó, gátlástalan fiatal író volt, aki egyszerûen teleírta nemi erõszakkal a filmjét. Burgess-t a társadalom és az egyén viszonya komolyan foglalkoztatta, ráadásul személyes tragédiája, hogy a II. Világháború alatt õt és feleségét 4 dezertált katona megtámadta, és agyba fõbe verte, a feleségét meg is erõszakolták, a hasát rugdosták, és elvetélt.
Nem hisszük, hogy ha \"hasonló\" ultra-erõszak filmek keletkeznének a jövõben, azok egyáltalán jó filmek lehetnének, sõt, a Mechanikus Narancs maga bizonyította be elsõként, hogy egy olyan film, amelyben a gátlástalanság, az erõszak ilyen hangsúlyos szerepet játszik, kártékony lehet. Angliában több olyan bûntényt is elkövettek, köztük gyilkosságot, nemi erõszakot, amelyrõl a tárgyalás során kétséget kizáróan kiderült, hogy az elkövetõket a film ihlette, ezért aztán a filmet Kubrick kérésére a Warner Brothers Angliában vissza is vonta a piacról.
A Mechanikus Narancs, mai szemmel jó dologról szól, de túlságosan, sõt, megengedhetetlenül brutális módon. Akkoriban azonban, a 60-as évek végén, a 70-es évek elején, amikor például a Zabriskie Point vagy a Bonnie and Clyde is keletkeztek, az embereket jobban izgatta az egyén szabadságának filozófiája, mint amennyire az erõszak szerepeltetése zavarta õket egy filmben. Akkoriban az emberek jobban drukkoltak az egyén szabadságának, mit a társadalom olajozott mûködésének. Ma már természetesen nem tudunk visszalépni ezekbe az idõkbe, nem tudjuk a világot az akkori szemünkkel nézni, ám megpróbálhatjuk e mûveket a maguk helyén megérteni, és ha sikerül, nagyon jól járunk.
-jepe-
(Forrás: http://cspv.hu/07/100/mechanikus/)

44
Általános / Little Pine RPG - Nem bírják a kritikát
« Dátum: 2012. Március 25. - 08:04:25 »
Mivel a Little Pine RPG (http://sampforum.hu/index.php?topic=23201.0) nem bírja a kritikát, és a seroleírásuk után kapásból lezárja a témát (\"A témát le is zárnám mivel nem szeretném hogy \"fikázzák\" a szervert próbálja ki mindenki és akinek tetszik maradjon\"), itt ki lehet vesézni, amíg admin/modi rájuk nem ver egyet.
Hihetetlen, hogy valaki ennyire unfair legyen más serotulajokkal szemben. Lezárja a server témáját, nehogy kiderüljenek az esetleges turpisságok, negatív vélemények.
Ennyire lehetnek akkor hitelesek is.
Mellesleg a sero leírása is egyenlõ a nullával.
Egy kis kritika ránézésre:
Illegál munka, zsebtolvajok: Erre nem is mondok semmit, mindenki ismeri már a véleményem. Ez olyan hülyeség, mint az uzsorás...
A server a leírás alapján SEMMI egyediséget nem tud felmutatni, fõleg, hogy egy edit.
Azt írják, hogy megpróbálták úgy átalakítani, hogy más legyen. Hát nem lett az...
Ami a kedvencem, hogy Angel Pine számukra még mindig FALU! Illene már megtanulni, hogy nem FALU, hanem KISVÁROS! Ezerszer leírtuk már, amerikában ranch-ok, kisvárosok, városok, nagyvárosok vannak! Aki ennyit nem tud, az ne is kezdjen RPG-be, mivel ha ennyire nem informálódik ilyen alap dolgokról, akkor gondolom mással se lehet tisztában.
Persze a FALU titulussal indokolták a bank helyett a postát. Ami alapjáraton nem lenne hülyeség, de amerika a bankok \"hazája\", úton-útfélén bankokba botlik az ember. Illene ezt is tudni.
Még a déli államokban is van mindenfelé bank, pedig õk elég elvontak az északiakhoz képest!

45
Beszélgetés / Mókás részletek játék
« Dátum: 2012. Március 22. - 10:18:31 »
Szoktam nézni a neten mindenféle filmekbõl jeleneteket, de teljes filmekhez nincs türelmem, hogy a gép elõtt megnézzem.
Max ha valami igazán ütõs film, az meg -számomra- kevés van, mivel válogatós vagyok.
Viszont azokból, amiket szeretek és sorozatok, mint pl Rém Rendes Család, szintén nem nézem meg a teljes részeket. Kész, egyszerûen nem köt le hosszútávon szinte egy film se a gép elõtt.
Viszont a vicces jeleneteket mindig átmazsolázgatom, ezért arra gondoltam, teleszemetelhetnénk egy témát ezekkel, mindenféle beteg filmekbõl és rajzfilmekbõl.
Szabály:
- Csak úgy szólj hozzá, ha teszel be videót.
- Ne átírt szövegû legyen, hanem eredeti szöveg legyen alatta. ÉS persze Magyar nyelven. :)
- 1 HSZ-be 2 videót rakj, amik nem lehetnek ugyan abból a filmbõl/sorozatból.
- Ha az elõzõ HSZ-ben pl Family Guy részlet volt a második videó, akkor az elsõ videódnak szintén Family Guy-nak kell lennie, a második pedig szabadon választható.
Kezdem is 2 videóval.
 

Oldalak: 1 2 [3] 4 5
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal