Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - M1A1

Oldalak: [1] 2 3
1
Archívum / Miért nil ez a változó?...
« Dátum: 2015. Július 26. - 13:12:45 »
OK, így már működik, viszont még mindig nem értem, hogy a \"nem egyenlő a semmivel\" kifejezés miért nem működött... Plusz a destroyElement után is nullázni kell a változót. Kösz a segítséget! Zárok.

2
Archívum / Miért nil ez a változó?...
« Dátum: 2015. Július 26. - 07:58:39 »
Hellosztok!
Nemrég elkezdtem tanulni a Lua-t. Gyakorlásképpen egy info pickup készítőt írok. Valamiért hideGUI-nál a
mainWindow változó mindig nil, holott a GUI a képernyőn van, és a változóba elvileg eltároltam a főablak
elementjét... Előre is köszi a segítséget!
Spoiler for Kód::

local mainWindow
function showGUI()
if(mainWindow == nil) then
mainWindow = guiCreateWindow(606, 321, 194, 246, \"InfoPickups\", false)
guiWindowSetSizable(mainWindow, false)
guiSetVisible(mainWindow, true)
setElementData(mainWindow, \"buttonCreate\", guiCreateButton(10, 215, 66, 21, \"Create\", false, mainWindow), false)
setElementData(mainWindow, \"buttonDelete\", guiCreateButton(86, 215, 98, 21, \"Delete selected\", false, mainWindow), false)
local gridlist = guiCreateGridList(9, 29, 175, 176, false, mainWindow)
guiGridListAddColumn(gridlist, \"Name\", 0.5)
guiGridListAddColumn(gridlist, \"Position (X, Y, Z)\", 0.5)
setElementData(mainWindow, \"gridList\", gridlist, false)
bindKey(\"1\", \"down\", hideGUI)
end
end
function hideGUI()
if(not mainWindow == nil) then
guiSetVisible(mainWindow, false)
destroyElement(mainWindow)
unbindKey(\"1\", \"down\", hideGUI)
end
end
addCommandHandler(\"infopickups\", showGUI)

3
Segítségkérés / Report Dialogosan
« Dátum: 2015. Április 12. - 11:58:59 »
Először értsd meg a dialogokat. Ne várd, hogy mecsináljuk helyetted.
http://sampforum.hu/index.php?topic=11685.0
http://sampforum.hu/index.php?topic=9258.0

4
Segítségkérés / Hibás parancs?
« Dátum: 2015. Április 10. - 19:01:09 »
Azért, mert nem mindegy, hogy mivel térsz vissza. PAWN-ban általában, ha 0-val tér vissza egy eljárás, az hibát/hiányt jelent. Ha 1-el, az azt jelenti, hogy minden rendben volt. Szóval a return-oknál cseréld meg az értékeket. Ha lefutott a parancs, akkor térj vissza 1-el, ha nem, akkor 0-val.
Használd a Wiki-t! Ott minden fontos információ érthetően le van írva, ahogy ez is, csak el kéne olvasni...
Igaz, hogy itt nem OnPlayerCommandText-et használsz, de a lényeg ugyan az:
 
Return 1 if the command was processed, otherwise 0.[/quote]
http://wiki.sa-mp.com/wiki/OnPlayerCommandText

5
Kérdések, Segítség / VPN legális?
« Dátum: 2015. Április 09. - 16:45:29 »
De ott nem egy \"amerikai gyerek\" gépére csatlakozol, hanem egy amerikai VPN szerverre.
Valami hasonlót képzelj el:
- A te géped küldi az adatot a VPN felé
- A VPN küldi a kérésed a cél szerverre
- A célszerver küldi az adatot vissza a VPN szervernek
- Az meg vissza a gépednek.
Szóval ha pl. a google.com-ot töltöd be, akkor a Google szervere közvetve a VPN szervertől kapja a kérést, nem pedig közvetlenül a te gépedtől.
Vagy valami hasonló, bár én sem igen értek hozzá.
(Lehet, hogy b*romság, amit írtam)
Nincs ebben semmi illegális.

6
SA-MP: Szerverfejlesztés / Admin HQ
« Dátum: 2015. Április 07. - 23:13:28 »
Jó lett!
Viszont vannak benne illesztési hibák(vibrálnak bizonyos részek, stb... Kicsit rakd feljebb, vagy lejjebb ilyenkor az objectet és abbahagyja, de persze csak annyira, hogy ne lehessen észrevenni, hogy feljebb van) + a lépcső alatt/mögött kilátsz a nagy semmibe + Ha rázártad a házat a lépcsőre, akkor illene a lépcső tetejét is lezárni, hogy ne mászkáljon senki a ház \"belsejében\", aki úgy gondolja, hogy most felmegy oda. Meg a széf ajtó kicsit furcsán nyílik. De ezeket leszámítva nekem tetszik. A ház \"odébbcsúsztatása\" jó ötlet volt!

7
Segítségkérés / Tehén kereső akció.
« Dátum: 2015. Április 07. - 18:54:43 »

//Létrehozol globálisan egy kétdimenziós float tömböt:
new const Float:g_cowPositions[][6] =
{
        //Ezek csak példa koordináták!
        //     X          Y         Z      RotX      RotY     RotZ
{321.553, 231.410004, 242.422, 34343.525, 524.24, 52424.52},
{33421.553253, 263.4123, 24862.43422, 0.0, 0.0, 0.0}
};
//+ egy változót a tehén objectnek:
new g_cow = INVALID_OBJECT_ID; //Nem muszáj itt értéket adni neki, de én most megtettem.
 
//Ha pl. timerrel csinálod, akkor így indítsd el mondjuk OnGameModeInit-nél:
SetTimer(\"timerneve\", randomminmax(1200000, 7200000, false)); //pl. 20-120 percenként szökjön el Riska
//A timerben:
public timerneve()
{
        //Itt kiírod hogy elszökött és lerakod random tömbbeli koordinátára:
        new pos = random(sizeof(g_cowPositions) - 1);
        g_cow = CreateObject(tehénmodell, g_cowPositions[pos][0], g_cowPositions[pos][1], g_cowPositions[pos][2], g_cowPositions[pos][3], g_cowPositions[pos][4], g_cowPositions[pos][5]);
        //+ elindítasz egy check timert, ami mondjuk 5000ms-onként meghívódik, amiben majd ellenőrzöd, hogy valamelyik player nincs-e adott távolságra riskától
}
//A check timer:
public checkIsPlayerInRangeOfMoo()
{
        new Float:x, Float:y, Float:z;
        GetObjectPos(g_cow, x, y, z);
       
        for(new i = 0; i < GetMaxPlayers(); i++)
        {
                if(IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, x, y, z))
                {
                        //Riska meg lett. Itt megölöd szegényt DestroyObject-el, aztán hálát adsz a megtalálójának és megállítod ezt a timert.
                        //Aztán elindítod az előző timert újra, ugyan úgy random idővel, ahogy az elején
                }
        }
}
//random minimummal és maximummal:
randomminmax(const min, const max)
{
        return random(9999999999) % (max - min) + min;
}

 
Semmit nem teszteltem, mert ez csak egy segítség. Szerintem innentől meg tudod csinálni.
Vagy a másik lehetőség, hogy pickuppal csinálod meg, hasonló módon.

8
Segítségkérés / Itt kérdezz warningot/error -t!
« Dátum: 2015. Április 07. - 17:19:38 »
Idézetet írta: blint34 date=1428181180\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"22125\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

C:\\Users\\Balint\\Downloads\\samp03z_svr_R4_win32\\gamemodes\\Fun.pwn(979) : error 001: expected token: \"*/\", but found \"-end of file-\"
C:\\Users\\Balint\\Downloads\\samp03z_svr_R4_win32\\gamemodes\\Fun.pwn(979) : error 013: no entry point (no public functions)

 
[...]
És itt a PAWNO:
 
  if(GetPlayerSpecialAction(playerid) == SPECIAL_ACTION_USEJETPACK) {
  SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, \"Megszegted!! by Rendszer\");
  SendClientMessage(playerid, 0xFF0000AA, \"Bannolnak! for: JETPACK\");
  Ban(playerid);
  return 0; }

 

A hiba az, amit ír:
\"expected token: \"*/\", but found \"-end of file-\"\"
Várt jel: \"*/\", de helyette \"-fájl vége-\" található.
Magyarul elkezdtél egy kommentet \"/*\"-al, de nem zártad le \"*/\"-el.
\"no entry point (no public functions)\"
Nincs belépési pont (nincsenek publikus eljárások)
Tehát nem írtál semmilyen belépési pontot. (pl. OnGameModeInit, stb...)
Ennyi az egész kód, amit bemásoltál? Az úgy nem fog működni...
Keress tutorialokat és tanulj még.
Amúgy az nem PAWNO, hanem PAWN. A Pawno az alap szerkesztő program neve, és PAWN a programnyelvé. Csak sokan keverik.

9
Segítségkérés / Server.cfg Hiba
« Dátum: 2015. Április 06. - 19:15:16 »
Idézetet írta: Diller12 date=1428339979\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"53662\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
[...]
Ezek a Hibák
[...]
 
Nem \"ezek\", hanem ez. Itt ugyanis csak egy hiba van:
 

[18:55:46] I couldn\'t load any gamemode scripts. Please verify your server.cfg
[18:55:46] It needs a gamemode0 line at the very least.
 
[/quote]
Ami magyarul kb. ez:
Nem tudtam betölteni egyetlen gamemode scriptet sem. Kérlek ellenőrizd a server.cfg fájlodat.
Szükség van legalább egy gamemode0 sorra. (a server.cfg-ben)
Szóval nincs a cfg-ben megadva a gamemode. Vagy ha meg van adva, akkor vagy rosszul írtad be a nevét, vagy nincs a gamemodes mappában. (Bár ha jól gondolom, akkor nem ezt íná ki)
Ha nem tudsz angolul, akkor pl. fordíttasd le a Google fordítóval a hiba szövegét, és próbáld meg értelmezni.

10
Segítségkérés / Jármű beindítása!
« Dátum: 2015. Április 06. - 18:38:15 »
OnGameModeInit-nél meghívod:
 
ManualVehicleEngineAndLights();

 
A beindításnál/leállításnál pedig Get-/SetVehicleParamsEx-t használsz.
http://wiki.sa-mp.com/wiki/SetVehicleParamsEx
Kis Gugglizással simán megtalálhattad volna.

11
Segítségkérés / pawncc.exe - Alkalmazáshiba
« Dátum: 2015. Április 06. - 18:32:58 »
A PAWN fordító igen bugos olykor... Valami olyan hibát vétettél a módban, amit nem tud értelmezni szegény, és kiakad. Persze ez nem ilyen egyszerű. A lényeg, hogy neked kell megtalálni a hibát.
Kezd úgy, hogy amiket legutoljára írtál bele, azokat kikommentezed. Ha akkor se jó, akkor amit azelőtt írtál, azt is kikommentezed, stb... Végül meglesz hogy hol van a hiba.

12
Segítségkérés / PlayerPlaySound nagyobb távolságra?
« Dátum: 2015. Április 01. - 23:31:31 »
Idézetet írta: CMike date=1427923605\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"53564\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
a PlayerPlaySound csak 1 bizonyos playernek játsza le a hangot, tehát nem lehet pl MP3 hangot lejátszani, csak Alap GTA hangot ha jól tudom
Nem esetleg a PlayAudioStreamForPlayer-re gondolsz?
 
Ő nem azt kérdezte, hogy le tud-e játszani mp3-as hangot vele... Hanem azt, hogy nagyobb távolságra tudja-e állítani a hang lejátszást.
Nagyobb távolságra nem lehet állítani, viszont ha azt akarod, hogy ne legyen egy bizonyos ponthoz kötve a hang, akkor 0-t adj meg X, Y, és Z koordinátának. Legközelebb nézd meg a wikin:
 
Only use the coordinates if you want the sound to be played at a certain position. Set coordinates all to 0 to just play the sound.[/quote]
http://wiki.sa-mp.com/wiki/PlayerPlaySound

13
SA-MP: Szerverfejlesztés / NEW! = ÚJ!Admin Rendszer By:->Blaise
« Dátum: 2014. December 11. - 20:11:52 »
Sokat pazarolsz a kódban... A tagolás is nagyon rossz, ami egy idő után átláthatatlan kódot eredményez...
 

new str[1000]; //Ha csak nevet kérdezel le vele,  akkor miért foglalsz le neki 1000-es helyet? A játékosnév max 24 karakter lehet....
//Inkább így nézzen ki:
new str[24];
//vagy így:
new str[MAX_PLAYER_NAME]; //A MAX_PLAYER_NAME értéke elvileg 24, így ugyan azt kapod, csak ha így írod, az javítja az átláthatóságot.
format(str,500,.....); //Ha 1000-es helyet foglaltál le neki, miért csak 500-at adsz meg formázáshoz? Ennek semmi értelme...
//Ez legyen, ha 24-es helyet foglalsz le:
format(str, 24,......);
//Így viszont sokkal praktikusabb:
format(str, sizeof(str),.......);

 
A konstansokat pedig nagybetűvel szokás írni. És ha már színkód, írj elé megkülönböztető prefixet:
 
//Pl.:
#define COLOR_PINK 0xFF66FFAA

 
Plusz kilépéskor nem törlöd a játékos változóinak tartalmát... Lehet hogy még nem okoz gondot, de előbb-utóbb ez problémát jelenthet...
Első ránézésre ennyi...
Amúgy nekem ez úgy tűnik, mintha összemásolgattad volna. És nem igazán \"admin rendszer\".
Szerk.:
Lehet kicsit bunkón fogalmaztam, ezért bocs. A kijavítással csak segíteni szeretnék. Kezdésnek nem olyan rossz ez, csak van néhány alap hiányosságod, és írhattál volna bele többmindent is. Sok sikert a továbbiakban!

14
Segítségkérés / Szerver futattás
« Dátum: 2014. November 11. - 16:38:50 »
Akkor lehet a módban lesz a hiba. Az OnPlayerConnect-ben meghívott eljárásokhoz/függvényekhez írj egy-egy debug üzenetet, pl.:
 
OnPlayerConnect(playerid)
{
   print(\"[debug] OnPlayerConnect()\");
   //...
   valami(...);
   //...
}
valami(...)
{
   print(\"[debug] valami()\");
   //...
}

 
Így meglátod hol kap agyvérzést, onnantól könnyebb lesz megtalálni a hibát.

15
Segítségkérés / Szerver futattás
« Dátum: 2014. November 11. - 16:25:49 »
Még mindig kevés az infó.
A log-ot bemásolhatnád...

Oldalak: [1] 2 3
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal