Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 331
Játékok / mondjatok nekem pár f***a játékot.« Dátum: 2012. április 04. - 14:39:43 »
Ezt a leírást kikopiznád a \"Játékbemutató\" topikhoz is? (Mellesleg szép leírás)
332
Játékok / Játékbemutató« Dátum: 2012. április 04. - 13:24:31 »
Igen, van multiban a warband. Élvezetes az is
333
Játékok / Játékbemutató« Dátum: 2012. április 04. - 11:06:29 »
Elkezdem írni a Stronghold Crusaderrõl a kis mondókámat
Stronghold Crusader A középkorban játszódó, várépítõs-katonagyártós játék. A játék menete igen egyszerû: adott a térkép (amit akár Te is csinálhattál), beállíthatod az ellenségeid/szövetségeseid számát (egyszerre maximum 8 játékos), és mehet a játék. Kedveltség A játékban van \"népszerûség mérõ\". Maximum érték 100, és ha 50 alá esik (azaz 49,48,...,1,0) a lakosság elköltözik. Hogy, mi dönti el, hogy csökken-e vagy nõ? Igen egyszerû. Mindent összevetve, kezdve a fejadagok méretével, az \"elrettentõ dolgokig\", kijön egy érték (pl. -3 és ilyenkor megadott idõközönként 3-al csökken a népszerûséged), és aszerint nõ/csökken a népszerûséged. Bemutatok egy egyszerû példát: Fejadagok mérete: +5 kedveltség Elrettentõ dolgok: -3 Kocsmák üzemeltetése: +6 Zsúfoltság: -10 (Tegyük fel, hogy az alap kedveltség 100 volt) Ugye akkor ez összesen: -2 Ez azt jelenti, hogy megadott idõközönként a 100-ból mindig lejön 2, amitõl lassabban jönnek az új lakosok (belõlük kell katonát képezni, munkásnak is jók a földeken) , és ha eléri az 49-et, akkor elkezdenek a \"Nép, az istenadta nép\" elköltözni. Hát mi is kell egy város népének? Kell élelem, amit vadászatból, tehéntenyésztésbõl, almatermesztésbõl és búzatermesztésbõl (utána malomba viszik, majd a sütödébe) lehet nyerni. Viszont, ha elfogy a kaja, akkor a zabagépek (azaz a nép) eléggé megharagszanak rád, és akár el is költözhetnek, ami azt eredményezi, hogy nem lesz elég munkás ahhoz, hogy bárhol bárki dolgozzon. Hogy újra szeressenek , például a fejadagot kell növelni (te állítod be, hogy a magtárban lévõ élelembõl mekkora adagot adsz emberenként). Az étel megvan, de nem szeret a nép rettegésben élni. Vannak úgynevezett \"elrettentõ dolgok\". Ilyen például a kaloda, az akasztófa stb. Ezektõl a néped fél és gyorsabban dolgozik (gyorsabban jön a kaja stb.),de nem is fog kedvelni tõle. Viszont (neve ellenére) az elrettentõ dolgokba tartozik pl.: zászló, táncoló medve, gyerekeknek játék stb. amitõl jobban fog kedvelni a nép, de lassabban is dolgoznak. Mindezek közben, még fejlesztened kell a váradat, árkot kell ásni, szurkokat kell lerakni (amiket egy jó lövéssel az íjász be tud gyújtani, ha jön az ellenség), fát és követ kell szerezni stb. Egységek: Az egységeket alapvetõen két osztályra oszthatjuk a katonákat: -Arab zsoldosok -Európai katonák Arab zsoldosok: Õket fel lehet bérelni, nem kell hozzá más, csak pénz, pénz, pénz (\"A háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz, és pénz\"). Nagyszerû katonákat lehet felbérelni, kezdve az orvgyilkosoktól, a fáklyásokig. Az orvgyilkos azért jó, mert az ellenség számára addig láthatatlan, amíg közel nem érünk hozzá. Õk fel tudnak mászni a falakon, de például a vizesárkot nem tudják beásni. A fáklyások (eredeti nevén rabszolgák) talán a leggyengébb egység a játékban (a parasztokon kívül). Fel tudja gyújtani a házakat (és 90%-ban önmagát is vele), tud árkot ásni/betömíteni. A lovasíjász egy nagyon hatékony egység, bár se ásni nem tud, se létrán falat mászni (errõl majd késõbb). Azt a taktikát szokták velük alkalmazni (mint a magyaroknál), hogy közel mennek az ellenséghez, akik üldözni fogja õket, addig õk arrébb mennek. A gránátos egy drága egység, amit tüzek gyújtására használnak (a tûz tud terjedni is). Arab íjász talán a leghatásosabb íjász. Erõs páncélzat, gyors ... Várvédésre ideális. Parittyás: szintén olcsó egység, kicsi a lõtávja, könnyen meghal. Arab szablyás: nehézpáncélozott egység. Lassúak, de erõsek, már ha utoléri az ellenséget. Európai katonák: Íjász: Könnyen meghal, és elõállításához nem csak pénz kell, hanem íj is. Árokásásra alkalmas Lándzsás: Szintén könnyen meghal, árokásásra alkalmas. Lándzsa kell hozzá. Falak ellen használják Buzogányos: Nagyon erõs harcos és jó falbontó, bõrpáncélzata miatt könnyen levadászható, viszont gyors. Tud árkot ásni Íjpuskás: Szívósabbak a normális íjászoknál, bõrpáncélzatuknak köszönhetõen. Célzásuk is pontosabb és lövéseik is erõsebbek, várvédésre kiválóak Dárdás: Bár neve ellenére ez egy közelharci katona (a dárdát eldobják, a lándzsát meg nem). Ideális falbontásra. Közepesen gyors, erõsebb a buzogányosnál. Tud árkot ásni Kardforgató: A játék legerõsebb katonai egysége, nagyon lassan haladnak. Rettentõen erõs páncélzattal rendelkeznek. Annyira lassan haladnak ,hogy kisebb egységekben könnyedén levadásszák õket. Általában a fõnemes védelmére használják Lovag: Kardforgató lovon. Gyorsak és erõsek Szerzetes: Õ egy speciális katona. A Katedrálisban tudod kiképezni. Rettentõen erõs, de kissé lassú. (Személy szerint az egyik kedvenc egységem.) Egyéb katonák: Mérnökök: Ostromgépeket, \"mozgó falat\" (nem tudom mi a neve) építenek, ami mögé az íjászainkat rejthetjük. Létrás: Nem tudnak harcolni, de egy létra van a kezükben. Azt, ha odatámasztják a falakhoz, akkor a könnyebb egységek (lándzsás, íjász stb.) fel tudnak rajta mászni Alagútásók: Alagutat tudnak ásni (meglepõ mi? ), amivel az ellenség falát rombolják. Távolról is alkalmazhatóak. Extra: A katapultokkal és kõhajítókkal tehenet is kilõhetsz, amitõl megfertõzõdik a nép egy része. Meghalhatnak, ha túlságosan fertõzöttek. Természetesen van faltörõ kos, ostromtorony és még sok más. Gyõzelem: A játékban van egy úgynevezett Fõnemes. Ha európai vagy , akkor egy bárdos lovag, ha arab, akkor egy kardos Fõnemes. Ezeket kell a lehetõ legjobban megvédelmezned. Ha elbuknak, vége a játéknak. Ez is egy hosszú bemutat lett, pedig még nem írtam le mindent, sõt pár lényeges elemet ki is hagytam. Akinek segítség kell benne írjon nekem. Képek: http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/s/stronghold-_crusader-301925-1257392607.jpeg[/img] http://www.gamestar.hu/apix_collect/0205/stronghold-crusader/stronghold-crusader_20020519180914_8217_original.jpg[/img] http://www.freewebs.com/team-undead/my%20wall.JPG[/img] http://www.cheatcc.com/imagespc/strongholdextreme_6a.jpg[/img] 334
Játékok / mondjatok nekem pár f***a játékot.« Dátum: 2012. április 04. - 11:03:22 »
Asszem\' akkor tetszett
Amúgy, adj vmi témát... Milyet szeretnél? Akció? Stratégiai? Megértem, hogy bármi jöhet, de azért csak van 1 kedvenc fajta... Adok neked horrorra is tippet: Penumbra Overture Penumbra Black Plague Penumbra Requirem (Ugyan ettõl a kiadótól:) Amnesia (azt mondják ez félelmetesebb) S.W.A.T. Stronghold Crusader Anno 1503 Anno 1701 Anno 1404 Minecraft German Truck Simulator Euro Truck Simulator Mafia Egy sem tetszik innen neked, kitagadlak a fórumról 335
Törölt RP Szerverek / [HUN] Oxford RPG [RELOADED]« Dátum: 2012. április 04. - 10:57:05 »Idézetet írta: Indi date=1332699028\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"18509\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic (*KM szintû admin - RPG területén nagyon tapasztalt személyt hívok így. Néha én is csináltam TV-zés közben /do-kat a játékosoknak, hogy ne unatkozzanak.)[/color][/size][/font] Off: Elmondom, annó egyik szerveren, régen én is csináltam ilyet (ugye spec.-bõl /do): /do durranás hallatszik /do kilyukadt a kerék egy szögtõl. Reakció rá: /do NEM lyukadt ki a kerék . Nem tudtam ,hogy sírjak, vagy nevessek. On: A szerveren fent voltam. Nem mondanék rá sokat: Oxford... Adminisztrátorok: Korra tippelni sem merek (nem lenézésnek, vannak olyan \"gyerekek\", akik normálisak, és az IQ szintjük nem a 80-nál jár), írni nem tudnak, nem tudják, hogy mondat kezdõbetûje nagybetû ... RP szint? RP?? \"Létezik ilyen :hmmm: :hmmm:?\" Köszönöm a pillanatokat , amit a szerveren tölthettem. 336
Törölt RP Szerverek / Real World RPG« Dátum: 2012. április 04. - 10:34:16 »
Üdv!
Nem akarlak leszólni, de ez \"érdekes\"... Van a szervereden 3 munka (nem leaderes), 5 frakció... Persze, nem a munkák száma határozza meg egy szerver minõségét semmi ilyen, de azért a felsoroltak sem korszakalkotók, hogy már nyitni kéne. Szerintem még jóval több dolgot rakj be. (Minden téren értem, nem csak melóknál.) Tapasztalatból mondom, hogy az úttisztítóval csak a baj lesz, de Te tudod. A helyesírás brutális. Szó szerint kegyetlen... Monotonnak tûnik kicsit a szerver. (Leírás alapján.) Na lényegtelen. Kéz és lábtörést... 337
Játékok / mondjatok nekem pár f***a játékot.« Dátum: 2012. április 04. - 10:17:55 »
A játékbemutató részben két játékról készítettem leírást. Ezek mellett ajánlom a Star Wars Empire at War (Forces of Corruption kieg-el). Nem mondanám egy profi grafikájú játéknak, de éppen az ûrcsata benne a legérdekesebb. Itt sem az van, hogy csinálsz 4 birodalmi csillagrombolót aztán gó, mert pl. a bombázók könnyen felrobbanthatják azt a hajót, ha éppen nincs kísérete. Szóval ez is összetett.
J.A. 338
Játékok / Játékbemutató« Dátum: 2012. április 03. - 14:32:57 »
Bõvítve a \"midívõl kettõ totál várral\" (Medieval II Total War)
Jut eszembe: a letöltés legális, a feltöltés az illegális 339
Játékok / Játékbemutató« Dátum: 2012. április 03. - 10:56:07 »
Én személy szerint, meg a lovasságot utálom Azt szoktam ,hogy lóval odamegyek, lóról le, aztán a kétkezes kardommal, vagy éppen egykezes baltámmal és pajzzsal nyissz-nyissz Azt hozzátenném, hogy lovasoknak nagyon erõs, ha vágtatsz és megvárod még a lándzsát kinyújtja, olyankor, ha nem nyomod a támadás gombot, akkor hatalmasat sebzel abba, akinek nekirohantál
340
Játékok / Játékbemutató« Dátum: 2012. április 03. - 10:42:14 »
Üdv!
Elõre is elnézést kérek, ha van már ilyen topik, de nem láttam. A téma lényege, hogy a számunkra érdekes/jó játék nevét megosszuk egy rövid leírásban. Nem is halogatnám a dolgokat: Mount and Blade Warband Ez a játék a középkorban játszódik, egy kitalált térképen: Calradiában. 5-6 királyság létezik (csak ,hogy párat felsoroljak: Rhodok, Swadia /általában módokban õket magyaroknak írják be/, Khergit Khánság, Sarranidi Szultánság, Nord Királyság /habár lehet, hogy ez az összes, nem nagyon emlékszek már gépi hibák miatt/), ahova csatlakozhatsz lovagként és harcolhatsz az ottani király/uralkodó oldalán, aki kastélyokkal/városokkal jutalmaz. Kezdetben egy vándor vagy /arról is dönthettél, hogy apád mi volt, és hogy te mi vagy, pl: vadász/ minimális pénzösszeggel. Ebbõl kell gazdálkodnod: kell sereg, kell felszerelés, kell a seregnek ennivaló, hiszen éhes sereg elpártol tõled, kell a seregnek fizetség. Elõször is, két módon szerezhetsz katonát: közeli falvakból toborzol parasztokat, ami elég olcsó, de õk gyengék és hogy erõsebbek legyenek szintet kell ,hogy lépjenek (katonáknak úgy van a szintlépés, hogy ki lehet õket képezni erõsebbekké, de választhatsz, hogy íjász, kardforgató és ezeken belül is lovasíjász, lovas, gyalogos stb.), amit csatával lehet elérni. A másik lehetõség, hogy a tavernákból (kocsmákból) bérelsz fel embereket, akik ugyan képzettek, de a felbérlés drága és minél képzettebbek a fizetésük annál nagyobb. Kezdetben csak a bûnözõkkel érdemes harcolni (hiszen 10-20 emberrel egy 300-400 emberes várost bevenni...), akik eléggé gyengék ,de van ,hogy sokan vannak. Ezekbõl fejlõdsz. Fejlõdésed során el kell döntened, hogy íjász lennél-e, vagy kardforgató, netán késdobálással harcolsz, illetve még számos más módon harcolhatsz, kezdve a buzogánytól a botokig. (Azt azért megemlíteném ,hogyha íjász lennél, az sem mindegy ,hogy sima , vagy íjpuskás.) Mindezek után, ha elértél egy nagyobb szintet, normális méretû sereggel, ismét egy nagy választás elé nézel: Csatlakozol-e valamelyik királysághoz, vagy valamelyik királyság ellen háborút indítasz, és saját birodalmadat építgeted, saját névvel. Mind a két módszer rettentõen izgalmas. Mind a két módszerbõl válhat belõled király és birtokolhatsz várakat. Amennyiben leszerzõdsz egy már meglévõ királysághoz és hûségedrõl megesküszöl a királynak: Ha háborút indít valaki ellen, akkor automatikusan természetesen te is háborúban állsz majd velük. Nem indíthatsz háborút más királyság ellen Átkozottul rosszul stratégiázik az NPC (nem csatákban, hanem a következõ képpen), merthogy már-már elfoglaltad az egész királyságot, de hirtelen megnemtámadási szerzõdés , és ha úgy alakul, újabb háború Ha elfoglalsz egy kastélyt/várost, akkor a királytól kell kérned, hogy megtarthasd, amit viszont befolyásol 1-2 dolog, tehát (kb.) 40% esélyed van, hogy megtartsd az elfoglalt területet Szavazhatsz arról ,hogy például két (bármilyen posztra stb.) induló közül ki legyen a nyertes, de természetesen aki ellen szavaztál, az elkezd megutálni (a másik meg megkedvelni) Elég nagy befolyásra tehetsz szert Bár elég durván hangzik, ez a sokkal könnyebb út Saját királyságot alapítasz: Nem te fogod megválogatni az ellenségeidet (természetesen hadat üzenhetsz bárkinek), hiszen ha nem vagy jóban valamelyik királysággal, vagy akitõl elfoglaltad elsõ várad/városod szövetségben van valakivel, akkor õ is hadat üzen neked Hatalmas embertömeg kell egy királyság fenntartásához, hiszen védeni kell az elfoglalt kastélyokat, de van, hogy csak falvakat jönnek fosztogatni, olyan is van , hogy hadjárat indul ellened, akkor pedig 500-1000 katonáig bármennyi lehet (vegyük figyelemben , hogy egy várban max 100 -as sereg lehet, de nélküled eléggé gyengén védekeznek) Egybõl király vagy Mint az NPC királyságok, Te neked is lehetnek hûbéreseid, de akkor nagyon jóban kell ,hogy legyél a nemesekkel, akiket fel akarsz bérelni Eléggé nyalni kell a többi frakciónak Ez egy eléggé nehéz választás, de rettentõen izgalmas Mindezek mellett tudsz házasodni, építkezni, kezdetben könnyû pénzforrás, ha valamit megveszel egy faluban és a faluvezetõnél rákérdezel, hogy hol érdemes eladni. Esetleg, ha lovagi tornákon nyersz, akkor 3000-nél több dénár is ütheti a markod. Ez a játék rettentõen összetett, de rettentõen könnyû megszokni, mert eléggé \"lassan jönnek\" a dolgok. Hogy is mondjam? A játék pörgõs, gyors, de mégis lassú, van idõd meggondolni mindent, eléggé könnyû, ugyanakkor nehéz is mind csatákban, mert a gép nem a világ legkönnyebb ellenfele, mind fejlõdésben, seregellátásban. Nem húzom a szót, így is eléggé hosszú lett és talán még 3-4-szer ennyit tudnék írni. Elnézést, ha van olyan részlet ami értelmetlen, nyugodtan kérdezzetek. Az sem mindegy, hogy milyen alakzatban vannak az embereid. Parancsolhatod ,hogy szálljanak le a lóról, vagy éppen fel. Külön vannak osztva az utasítások, hogy kinek szólhat: Íjász Gyalogos Lovas Pár kép: http://www.gamestar.hu/apix_collect/0903/mount-blade-warband/mount-blade-warband_20090330163523_2344_normal.jpg[/img] (Mint láthatjátok, a ló nyaka véres, tehát ott eltalálták. Lesz olyan is ,hogy szó szerint a páncélod pirossá válik a csatában.) Egy sereg: Tengeri ütközet (sajnos errõl nem írtam): Várostrom: http://thehappycloud.com/sites/default/slideshows/mb_warband/image1.jpg[/img] A M&B Warbandnak van magyar honlapja is (ha jól tudom, nem lehet linkelni): Googleba beírod, hogy Mount And Blade Warban Hungary Bár minimum két játékról szerettem volna leírást készíteni (a másik a Medieval2 Total War), remélem nem gond, hogy csak egy lett. Ajnálom mindenkinek a kipróbálását, lehet multiplayerben játszani és módokat letölteni hozzá (csak a Warbandhoz, a simához nem). Remélem nem gond, hogy nyitottam egy ilyen topikot (amennyiben igen, elnézést). E: Nos még a seregekrõl 1-2 szó. Frakciók: Nordok Khergitek Sarranidi Szultánság Swadiaiak Vaegírek Rhodokkiak A következõ részletet, a Mount and Blade Warband Hungary írásaiból idézem, veszem át: \"A Mirathei nevet viselõ vaegir fórumozó egy ötletes tesztnek vetette alá Calradia haderõit. A teszt kimenetelén és végsõ konklúzióján lehet vitatkozni, de ettõl függetlenül érdemes végigolvasni a felvetést. Calradiai harcostársunk a különbözõ frakciók seregeit engedte egymás ellen egy ún. custom battle mods segítségével. Alapjáraton 30 – 30 fõs azonos fegyvernemekbõl álló seregek ütköztek meg, mindegyik frakcióból, mindegyik típusból a legerõsebbek. A csaták többnyire sík terepen kerültek megrendezésre, Mirathei pedig szándékosan csalással kinyírta magát, hogy véletlenül se tudjon beleavatkozni az ütközet végkimenetelébe. Zárásként pedig vegyes 100 fõs seregek csaptak össze.\" Nem írnám le, hogy ki mikor nyert stb. A frakciók rangsorolása: \"Frakciók rangsora a gyõzelmek alapján: Nord Királyság Swadiai Királyság Vaegir Királyság Rhodok Királyság Khergit Kánság\" \"Javasolt seregösszeállítás: Lovasság: Swadiai Lovagok Gyalogság: Nord Huskarlok Lövészek: Vaegir Lövészek Nem javasolt összeállítás: Lovasság: Khergit Dárdások Gyalogság: Rhodok Sergeant Íjászok: Swadiai Mesterlövészek\" Ezúton csak megjegyezném, hogy a drága fórumozó, aki így is sokat segített (legalábbis én úgy gondolom), kihagyta a Sarranidi Szultánságot, mert ez sima M&B-ben van (bár garantálom, a felállás nem változott) Szóval egyéni vélemény a Szultánságról: Gyalogosok: A gyalogosok közepes erõvel rendelkeznek, lovasság ellen kiválóak, mivel általában lándzsával és fejszével vannak felszerelve. A páncélzatuk (az egyszerû katonáknak) rettentõen gyenge. Speciális harcosfajtájuk páncélzata erõs, kétkezes fejszével harcol, ami nem gyenge, de eléggé (sõt túlságosan is) lassúak. Lovasság: Határozottan könnyûlovasaik vannak, azaz gyorsak, de nem kell sok találat beléjük. Végül is , az elõzõ sorrendet módosítva én a 4-5. helyre tenném õket. Amikor hozzájuk szerzõdtem le (én nem vagyok tapasztalatlan játékos, de azért a legprofibb sem), még akkor is vesztették a területeket, nem gyõztem harcolni. Nem merném biztosra állítani, hogy a Rhodokiak gyengébbek. Kezdetben azért ajánlom õket elfoglalni, és nem a Khergiteket, mert idegesítõen nehéz e Khánság lovasai után szaladgálni, üldözni õket (mert nekik csak lovasaik lehetnek), míg a Szultánság vegyes haderõvel rendelkezik. Medieval II Total War A Total War sorozat egy tagja. Itt egy általad választott országot kell vezetned, az (többnyire) Európát mutató térképen. A lényeg: foglald el a világot. Ez a stratégiai játék sok extrát tartalmaz, például, hogy az országodból -ha elég nagyhatalom vagy- származzon az új pápa, amivel keresztes hadjáratot is indíttathatsz. A játékmenet eléggé izgalmas, hiszen alapból egy körökre osztott játékról beszélünk, ami átmegy valós idejûbe, ha csatákat vívsz. A körök miatt, az építkezés eléggé egyszerû: kiválasztod, hogy mit/miket szeretnél építeni és majd, ha Te úgy gondolod, akkor letelik a kör. Az építkezések teljesen függenek egymástól. Nem mindegy, hogy milyen utat fejlesztesz például, hiszen, egy földúton nem tudnak olyan gyorsan járni a seregek , mint egy kövezetten. Mindemellett, még a kereskedelmet is fellendíti, ezzel a városok adójának növekedését elõsegítve. Ami izgalmassá teszi még a játékot, hogy az építkezésedtõl függ, hogy város, vagy vár/kastély lesz az adott település. Nem mindegy ez sem, hiszen ha város, akkor pénzt hoz, fejlesztéseket mind hadászatilag, mind építészetileg. De ha kastély, akkor sokkal jobb egységeket tudunk kiképezni, ami elég hasznos, de sajnos kevesebb pénzt hoz, mint egy város. A játékban függ minden, mindentõl. Függ a lakosságszámától, hogy hol kit/mit tudunk kiképezni, de függ, hogy melyik évben járunk, hiszen, a korai években nem volt még ágyú (se Amerika, amit fel tudunk fedezni kicsit késõbb). Mindezek mellett a seregünk összetétele sem mindegy, hogy milyen, hiszen egy katapultot egy menetelõ gyalogos egység, akiknek még alakzatba is kell rendezõdni, nem fog olyan könnyen megközelíteni, mint a lovasság. Vagy a kardforgatók nem fogják annyira könnyen megállítani a lovasrohamot, mint a lándzsások. (Egy stratégiai játék, ami végre nem arra alapul ,hogy gyártsuk a legerõsebb egységet és aztán mehetünk is /AOE/) A seregünkben, kell ,hogy legyen íjász, nehéztüzérség, gyalogosok (ezeken belül, kardforgató, lándzsás) és persze a lovasság (amin belül könnyûlovas, nehézlovas, lovasíjász is szükséges). Diplomácia: Egy gyengéje a játéknak. A szövetségeseink (ha nem vagyunk elég nagy hatalmak), csak úgy ellenünk fordulhatnak, hátba támadva a legfontosabb hadjáratunk kellõs közepén. Ugyanakkor eléggé fontos megemlítendõ dolog, hogy nem csak annyi van, hogy szövetség, hanem kereskedelmi egyezmény, ezután szövetség és persze külön kell kérnünk azt, hogy Mi a szövetségesünk területére léphessünk sereggel (ugyan ezt a lehetõséget mi is felajánlhatjuk neki). Esetleg lefizetjük, hogy támadja meg valamelyik országot. Ha pedig rosszban vagyunk vele, adót kérhetünk tõle. Meg is vehetjük tõle a földjét, vagy akár le is fizethetjük tábornokait (és seregét), hogy csatlakozzon hozzánk. Seregeink menete közben pedig véletlenszerûen felbérelhetünk hajót, vagy egységeket. Csaták: A legizgalmasabb rész. A csata elõtt eldönthetjük, hogy seregeink milyen felállást vegyenek fel, kezdve az átölelõtõl, a széthúzó felállásig. Rettentõen jól csinálták a készítõk (mint már fentebb leírtam), hogy nem mindegy a sereg összetétele. Amit még semmiképpen nem szabad kihagyni, hogy nem mindegy, hogy az ellenség mögöttünk,vagy elõttünk van. Ahogy a valóságban is van, ha mögénk kerülnek és hátulról támadnak, akkor könnyebben hullanak a katonáink. -Ha gyorsan mozgó, \"tisztító és elkapó\" sereget akarunk (hiszen, el kell kapni a csata után megmenekülteket, mert ha nem vagyunk elég ügyesek, könnyen megszökhet 100-200 ember a csatából), akkor csak lovasokból álljon a seregünk. Ezzel természetesen, csak az ellenség seregét tudjuk szétverni, ostromolni nem. Ha komolyabb hadjáratot tervezünk, minimum egy legyen kísérõ seregnek. -Ha lassú támadó sereget szeretnénk, gyalogság legyen túlnyomó részben, katapultok/ágyúk nélkül. Ez azért lassú, mert a várfalnál kell állomásoznia a seregnek, amíg el nem készítik, általunk meghatározott mennyiségû ostromtornyot/létrát. Eközben könnyen megeshet, hogy egy felmentõ sereg érkezik és akkor két tûz közé vagyunk szorítva. De ha nem, akkor a gyalogsággal felmegyünk a várfalra és azt elfoglaljuk, akkor kaput kinyitva beözönölhet a sereg maradék része. Neve ellenére a térképen gyorsan halad. -Gyors támadó sereg: ilyenkor gyalogosok, lovasok és ostromüteget (ezekbõl fõleg sok) is kellenek. Hatalmas elõny ,hogyha a várfalhoz értünk, nem muszáj kört várnunk, hanem azonnal mehet a támadás. Vigyázzunk ,hogy hova célzunk, hiszen csakúgy mint az íjászoknál, lehet, hogy elfogy a töltény. Neve ellenére a térképen lassan halad. A történelmi hitelesség: Elõrehaladva a korban, sorra fedezik fel az ágyúkat stb. De amikor már eléggé elõl vagyunk, akkor jönnek a Mongolok. Rettentõ haderõvel támadnak minket, és nem kötnek szövetséget... Nem 1-2 sereggel jönnek, hanem 6-7-el (ami teljesen fullos sereg), aminek vezetõje Dzsingisz kán (tábornokként majdnem minden értéke a maximumon van). Amikor a magyarokkal voltam, engem felkészületlenül ért és a keleti régiókban , amiket elfoglaltam , egyáltalán nem volt seregem. Meglepetésemre hatalmas mongol sereg jött az országomba. Nyugaton és Közép-Magyarország területén bõven volt seregem, csak mire az kiért volna... Gyártottam embereket, nem is keveset, fõleg kardforgatókat és ágyúkat. Heves offenzívát indítottam, amit õk szinte veszteség nélkül visszavertek. Jópár kudarcba és emberem életébe került, még eszembe jutott, hogy: mongolok ... talán a világon a 2. legbrutálisabb lovasíjász nép ellen (mert az elsõk a magyarok) nem gyalogos kardforgatókkal és ágyúkkal kéne támadnom... Persze mire idáig eljutottak csökevényes agysejtjeim a fõvárost már elköltöztettem inkább egy szigetre. Ha levertük a mongolokat: Ne nagyon ünnepeljünk ,mert még egy brutális nép hátra van: Timuridok. Nem hallottam még róluk õszinte leszek. A lényeg, hogy brutálisabbak a mongoloknál, hiszen nekik ágyús elefántjaik vannak, amik közelharcban sem eredménytelenek. Ha a Timuridokon is túl vagyunk: Akkor jön Amerika felfedezése. Ahol az Azték birodalom lesz az új ellenségünk, akiknek a gyalogsága a legerõsebb. Pár puskásokkal már nem nehéz leverni õket. Vallás: A játékban természetesen vallások szintúgy megtalálhatóak, mint a népek. Nem mindegy, hogy Ortodoxok, vagy egyéb vallásúak vagyunk. Szent háborút is vívnunk kell, néptõl függ, hogy a szent háború neve keresztes hadjárat, vagy \"Dzsihád\". Amikor a törökökkel voltam , Keresztes Hadjáratot hirdetett ellenem a pápa. Akkora hatalom voltam, hogy nem mert jönni egy sereg sem. A papjainkkal befolyásolhatjuk a terület vallásosságát, vagy ha jön egy olyan pap, aki számunkra nem a megfelelõ hitet vallja akkor akár orvgyilkosokkal, vagy a saját papunkkal is megölethetjük/áttéríthetjük. A vallástól is függ egy-egy város pénzhozama, hiszen ahol több vallás van, ott nagyobb a széthúzás. Foglyok: A játékban ejthetünk foglyokat is, akikkel 3 dolgot csinálhatunk: Megöljük õket Pénzért visszaadjuk az ellenségnek Elengedjük õket ingyen A Grand Campaignen kívül, még választhatóak az \"Egyedi csata\" menüpont, (ahol lehetünk a mongolokkal) és a \"Történelmi csata\" menüpont. \"Történelmi csatában\" a következõ harcokat vívhatjuk: \"Az agincourti ütközet, 1415 Angol Királyság – Francia Királyság Arszufi csata, 1191.Angol Királyság – Egyiptomi Birodalom Hastingsi csata, 1066. Normann Királyság – Szász Királyság Otumbai csata, 1520. Spanyol Királyság – Azték Birodalom Páviai csata, 1525. Német-római Birodalom, Spanyol Királyság – Francia Királyság Tannenbergi csata, 1410. Lengyel Királyság – Német-római Birodalom Setenil ostroma, 1484. Spanyol Királyság – Almoravida Birodalom ÿ(itt a spanyolok az ostromlók).\" (Forrás: Wikipedia) Az \"Egyedi csata\" menüpontban a szászokat leszámítva mindenkivel lehetünk, még a mongolokkal és a timuridákkal is. Ez a játék szintén izgalmas, ajánlom kipróbálni. Képek: http://static.trustedreviews.com/94%7cbe7b84%7cf974_5432-2.jpg[/img] http://3.bp.blogspot.com/_K_L4w790xVs/TUQ9N7xR9XI/AAAAAAAAAPg/53DxcZaWbYE/s1600/medieval_2_total_war-62446.jpg[/img] A mongolok és a timuridák találkozása: Kicsit siettem, remélem azért teszik Nektek. Csak ajánlani tudom. Amennyiben kérdésetek van, írjátok le:D És csináljatok ilyen leírásokat Ti is:D 341
Tanuljunk PAWN nyelvet / [ Leírás ] NPC készítés« Dátum: 2012. április 03. - 09:42:50 »
Üdv!
Köszi a leírást. Egy észrevétel: Nem magyarosítás, hanem magyarítás Ha magyarosítod, akkor az NPC kezében kolbász lesz és a kormányon fogja a gulyáslevest enni. (Igen tudom, nem ez a legfontosabb dolog, csak már több helyen láttam eltévesztve) J.A. 342
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)« Dátum: 2012. április 01. - 23:49:11 »
Üdv!
Nos, õszinte leszek: Mukkot nem értettem belõle leszámítva az \"a\" névelõket . Eléggé kedves, hogy ezt leírtad, igazából durván a feléig olvastam és ott mondtam azt, hogyha ebbõl értettem valamit, akkor hát... A lényeg, hogy bár nem értettem semmit, azért köszönöm a leírást, úgy hiszem ,hogy tanulmányozom még. Én AutoIT v3-al kezdtem tanulni, ott is csak auto pickupokat (és esetleg auto attackert) tudok csinálni. A lényeg, hogy nekem ez kínai, de betudva a késõi idõpontnak , holnap még egyszer belekezdek és nagyon köszönöm. J.A. |