Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Üzenetek - ChuckNorris

Oldalak: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 239
2596
Tanuljunk PAWN nyelvet / [ Leírás ] NPC készítés
« Dátum: 2011. február 09. - 15:10:29 »
Én tökéletesen mûködõ NPCt tudtam csinálni vele :D
Nem hiszem,hogy a leírás a rossz.

2597
Segítségkérés / !!!Gamemode készítõt keresek!!!
« Dátum: 2011. február 08. - 20:10:57 »
Idézetet írta: Zinthos date=1297177865\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"5972\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Prototype??  :-\\
 
Egy másik Prototype...

2598
Segítségkérés / Játék készítése
« Dátum: 2011. február 08. - 20:09:26 »
Idézetet írta: Fernando Cortez date=1297192034\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"5977\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
c++-ba sokkal nehezebb lenne mint XNA + c#.
Nekem van 1 virtuális c# könyvem ha érdekel..
 
Az engem is érdekelne,de illegális tartalmat tilos csatolni,szóval PMben elküldöd?  :)

2599
Segítségkérés / Játék készítése
« Dátum: 2011. február 08. - 19:33:21 »
A C majdnem ugyan olyan mint a pawn,mivel a pawn az egy lebutított C++.
A C# az teljesen más...

2600
SA-MP: Szerverfejlesztés / S.Fierro Stunt
« Dátum: 2011. február 08. - 17:33:35 »
Dragon talán azért mert pontosan ugyan az volt a mind a kettõ...Ezért tiltanom kéne,de mivel új vagy elnézem.

2601
Tanuljunk PAWN nyelvet / [ Leírás ] NPC készítés
« Dátum: 2011. február 08. - 16:50:05 »
Odaírtam.  :)

2602
Dark Dawn / Lineup
« Dátum: 2011. február 08. - 15:41:31 »
Már beállítottam,TrYp,volt már csoport,nem kellet újat csinálni.  :)

2603
Archívum / [HOSZTOS][HUN]_..:::* Everybody Stunt Szerver *:::.._ (0.3b)
« Dátum: 2011. február 08. - 13:45:27 »
Ki fogom próbálni a szervert is,csak most nem jó a GTA-m.  :(

2604
Archívum / [HOSZTOS][HUN]_..:::* Everybody Stunt Szerver *:::.._ (0.3b)
« Dátum: 2011. február 08. - 13:22:23 »
Szép a web,sok sikert.   :)

2605
A téma át lett helyezve a következõbe: Segítség.
http://sampforum.hu/index.php?topic=9888.0" class="bbc_link">http://http://sampforum.hu/index.php?topic=9888.0

2606
Törölt RP Szerverek / [JackaSs] Clan-rpg szerver
« Dátum: 2011. február 07. - 21:07:16 »
Idézetet írta: Dipa date=1297108734\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"5953\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
figyeljetek ! Mibõl feltételezed rólam hogy nincs magán életem szerinted mi a fa***ért  nem érek rá??
Barátnõm meg haverok eléggé lefoglalnak!Talán ezért lesz csak márciusban kész a mod!-.- Attól hogy nektek nincs magánéletetek attól nem a másikat kell irigyelni mert neki van!
 
Üdvözletem.Kérlek nyugodj le,és nyomd meg a kijelentkezés gombot,majd akkor jelentkezz be újra,ha átgondolod amit leírsz,köszönöm.
Szóval,akkor kezdjük sorban:
1,Ki mondta,hogy nincs magánéleted?James_Raynor másra célzott...
2,Ha lefoglalnak,akkor mért nem osztod be az idõdet?Egy nagy fórumon nem tudunk azzal tõrõdni,hogy neked fontosabb volt a barátnõd mint hogy betartsd egy több ezer fõs fórum szabályzatát,sajnálom.
3,Mibõl feltételezed,hogy nekünk nincs magánéletünk kisfiam? :D Legyél szives belenézni a Bemutatkozások részbe és elöbb megismerni minket,aztán ítélkezni,ne úgy mint az oviban.Köszönöm.
Végül:Szerintem MI normálisan beszéltünk veled,ez rólad nem mondható el,szóval vegyél vissza a stílusodból,kisfiam.(Nem lehetsz túl idõs,a stílusodból következtetek,Te érted el ezt a titulust.)
Szóval,hol az a Leírás?Arra van idõd,hogy itt szitkozódj,de ahoz nincs,hogy írj még pár sort?Aha,értem én...

2607
Törölt RP Szerverek / [JackaSs] Clan-rpg szerver
« Dátum: 2011. február 07. - 16:13:25 »
A szabályzat tényleg elõírja,hogy kötelezõ leírást csinálni,ez ami tt van az nem az.Kérlek csinálj leírást vagy zárni fogjuk a témát.

2608
SA-MP: Szerverfejlesztés / Lézer a fegyverben
« Dátum: 2011. február 07. - 15:04:36 »
+30% warn és eltávolítottam a scripter titulusodat.Legközelebb ban,ahogy IceMan is mondta.

2609
Megaszeró 2011 / Társalgó
« Dátum: 2011. február 07. - 14:58:51 »
Na figyelem,megkegyelmeztem nektek,aki benéz a Leírások Útmutatók -> Tanuljunk PAWN nyelvet fórumba az jól járhat.  8)
 
Idézetet írta: kurta999 date=1297025826\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"5678\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
És a pontok mikor lesznek kiírva ?
 
Hamarosan.

2610
Tanuljunk PAWN nyelvet / [ Leírás ] NPC készítés
« Dátum: 2011. február 07. - 14:56:48 »
Eredeti téma:http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=119947.0
A leírást \"kc\" írta. Magyarosítás: [RKS]Ricsi. Forrás: Creating NPCs
/*
Kiegészíteném a leírást azzal,hogy létezik egy plugin,ami nagyban megkönnyíti az NPC készítését és kezelését is.
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=174671
Figyelem!0.3c verzión NEM mûködik!
*/
 
NPC készítés
Ebben a leírásban bemutatom nektek, hogyan kell \"NPC\", botokat, szerver által vezényelt játékosokat készíteni.
Felvenni a lejátszófájlt
Elõször nekünk fel kell venni az NPC használatát a .rec fájlt. A szervereden jelentkezz be RCON adminisztrátornak. Ha megvan, töltsd be a NPC felvétel szkriptet: \"/rcon loadfs npc_record\". Itt most tudunk három parancsot használni, melyek az NPC felvételéhez szükségesek.
 
  • /vrecord [fájlnév] - Elindít egy felvételt, amikor az NPC jármût vezet.

  • /ofrecord [fájlnév] - Elindít egy felvételt, amikor az NPC gyalog közlekedik.

  • /stoprecord - Leállítja az aktuálisan futó felvételt.


Ebben a leírásban, készítünk egy NPC-t, mely jármût vezet. A szervereden, gépeld a /vrecord [fájlnév] parancsot: /vrecord mynpc.
Vedd fel azt az útvonalat, ahol szeretnéd, hogy az NPC játékosod mozogjon. Ha megvan, gépeld a /stoprecord parancsot. A szervermappád, szkriptfájljai mappában lesz egy \"fájlnév.rec\" fájl. Esetünkben \"mynpc.rec\". Helyezd át ezt a fájlt, a szervermappa/npcmodes/recordings mappába.
Eddig felvettük az NPC-d útvonalát, és áthelyeztük a megfelelõ mappába.
Irányítani az NPC-t
Az npcmodes mappában sok fájlt vehettél észre, ezek az NPC viselkedését szolgálják. Most hozzunk létre egy NPC-t!
Hozz létre egy új Pawn szkript fájlt, és írd bele ( érdemes az elejéhez írni ):
 
#define RECORDING \"mynpc\" // Ez az NPC-d neve, melyet felvettél
#define RECORDING_TYPE 1 // Az NPC közlekedése, 1 ha jármût vezet, 2 ha gyalogol
#include <a_npc> // Az NPC függvénykönyvtár beágyazása
public OnRecordingPlaybackEnd ( )
{
  StartRecordingPlayback ( RECORDING_TYPE, RECORDING );
  return 0;
}
#if RECORDING_TYPE == 1 // Ha az NPC típusa jármûves vezetõ
  public OnNPCEnterVehicle ( vehicleid, seatid )
  {
    StartRecordingPlayback ( RECORDING_TYPE, RECORDING );
    return 0;
  }
  public OnNPCExitVehicle ( )
  {
    StopRecordingPlayback ( );
    return 0;
  }
#else // Viszont ha gyalogos
  public OnNPCSpawn ( )
  {
    StartRecordingPlayback ( RECORDING_TYPE, RECORDING );
    return 0;
  }
#endif

 
Most vegyük át hogy a kódban szereplõ algoritmusoknak mi a szerepe!
 
#define RECORDING \"mynpc\" // Ez annak a fájlnak a neve, melyet te felvettél a szerveren a .rec fájl

 
A .rec fájl neve amit felvettünk a szerveren. Itt a neve \"mynpc\", és ezért lett a neve \"mynpc\".
 
#define RECORDING_TYPE 1 // Az NPC játékos típusa, ha 1 autót vezet, ha 2 gyalogos

 
Az NPC típus definiálása
 
#include <a_npc>

 
SA-MP, NPC függvénykönyvtárak beágyazása.
 
public OnRecordingPlaybackEnd ( )
{
  StartRecordingPlayback ( RECORDING_TYPE, RECORDING );
  return 1;
}

 
Ez a kód sor eléri, hogy elindítja az NPC feladatait. Ha az NPC befejezte a neki felvett feladatokat, elkezdi újra.
 
public OnNPCEnterVehicle ( vehicleid, seatid )
{
  StartRecordingPlayback ( RECORDING_TYPE, RECORDING );
  return 1;
}

 
Ez elindítja a paraméterek közt megadott felvételt, amikor az NPC egy jármûbe ül.
 
public OnNPCExitVehicle ( )
{
  StopRecordingPlayback ( );
  return 1;
}

 
Ha az NPC elhagyja az egyik jármût, abbahagyja a felvételt.
 
public OnNPCSpawn ( )
{
  StartRecordingPlayback ( RECORDING_TYPE, RECORDING );
  return 1;
}

 
Amikor az NPC elkezdi a játékot, a paraméterek közt megadott NPC fájl nevét meghívja (elindítja ).
Mint látod ez egyszerû. Ha megvan, fordítsd le a szkriptet.
Ha valamilyen hibát ír ki, akkor nézd át a forráskódot, nem-e hagytál el valahonnan zárójelet, stb.
Ezt a szkriptet tedd be a szervermappa/npcmodes mappába.
Csatlakoztatni az NPC-t
A ConnectNPC ( ) függvény csatlakoztatja az NPC-nket a szerverhez.
 
ConnectNPC ( \"Dave\", \"mynpc\" );

 


  • \"Dave\" - Az NPC játékos neve. Az NPC játékosokat a nevük alapján lehet megkülönböztetni.


  • \"mynpc\" - Az NPC játékos .AMX szkriptje, melyet behelyeztünk a szervermappa/npcmodes mappába.


 
 
public OnGameModeInit ( )
{
  print ( \"my gamemode\" );
  ConnectNPC ( \"MyFirstNPC\", \"mynpc\" );
  return 1;
}

 
NPC játékos hozzáadása a játékhoz, OnGameModeInit ( ) függvényben.
 
public OnFilterScriptInit ( )
{
  print ( \"my filterscript\" );
  ConnectNPC ( \"MyFirstNPC\", \"mynpc\" );
  return 1;
}

 
Most, hogy meghatároztuk, hogy a NPC játékos jármût vezessen, már csak adni kell neki egy eszközt, amit vezethet.
Ha az NPC játékosod nincs jármûben, hagyd ki ezt a részt!
 
new MyFirstNPCVehicle; // Globális változó
public OnGameModeInit ( )
{
  print ( \"my gamemode\" );
  ConnectNPC ( \"MyFirstNPC\", \"mynpc\" );
  MyFirstNPCVehicle = AddStaticVehicle ( 400, 0.0, 0.0, 5.0, 0.0, 3, 3 );
  return 1;
}

 
A NPC játékosnak adunk egy jármût.
 
new MyFirstNPCVehicle; // Globális változó
public OnFilterScriptInit ( )
{
  print ( \"my filterscript\" );
  ConnectNPC ( \"MyFirstNPC\", \"mynpc\" );
  MyFirstNPCVehicle = CreateVehicle ( 400, 0.0, 0.0, 5.0, 0.0, 3, 3, 5000 );
  return 1;
}

 
Ha az NPC jármûve nem az NPC játékos helyzeténél van, akkor a jármû az NPC játékoshoz kerül.
Most, hogy az NPC jármûve az NPC játékosnál van, már csak bele kell õt tenni. Ha az NPC játékosod gyalogos, hagyd ki ezt a lépést!
 
public OnPlayerSpawn ( playerid )
{
  if ( IsPlayerNPC ( playerid ) ) // Ellenõrzi a szerver, hogy a játékos NPC játékos-e
  {
    new npcname [ MAX_PLAYER_NAME ]; // Létrehozunk egy változót, ami az NPC játékos nevét tárolja
    GetPlayerName ( playerid, npcname, sizeof ( npcname ) ); // A szerver lekéri az NPC játékos nevét, eltárolja a változóba
    if ( !strcmp ( npcname, \"MyFirstNPC\", true ) ) // Összehasonlítja a játékos nevét a \"MyFirstNPC\" névvel
    {
      PutPlayerInVehicle ( playerid, MyFirstNPCVehicle, 0 ); // Beletesszük a játékost az NPC játékos jármûvébe
    }
    return 1;
  }
  // Ha a játékos normális játékos, azaz nem NPC játékos, azok funkciói itt lesznek
  return 1;
}

 
Ha kettõ, vagy több NPC-t akarsz a szerveredre, akkor külön neveket kell adni, és vigyázni rá, hogy ne keveredjenek egymás funkciói. Itt egy példa, ami kettõ NPC játékost hoz létre:
 
public OnPlayerSpawn ( playerid )
{
  if ( IsPlayerNPC ( playerid ) ) // Ellenõrzi a szerver, hogy a játékos NPC játékos-e
  {
    new npcname [ MAX_PLAYER_NAME ]; // Létrehozunk egy változót
    GetPlayerName ( playerid, npcname, sizeof ( npcname ) ); // Megkeressük az NPC játékos nevét
    if ( !strcmp ( npcname, \"MyFirstNPC\", true ) ) // Összehasonlítsuk a játékos nevét a \"MyFirstNPC\" névvel
    {
      PutPlayerInVehicle ( playerid, MyFirstNPCVehicle, 0 ); // Beletesszük a játékost, a jármûbe
      return 1; // Visszatérési érték
    }
    if ( !strcmp ( npcname, \"MySecondNPC\", true ) ) // Ellenõrzik a következõ névvel
    {
      PutPlayerInVehicle(playerid, AnotherVehicleID, 0); // Betesszük õt a jármûbe
      return 1; // Visszatérési érték
    }
    return 1; // Visszatérési érték
  }
  // Azok a játékosok, melyek nem NPC-k, azok funkciói ide jönnek
  return 1;
}

 
Fordítsd le a szkriptet, és készen vagy!
Problémák
- Az NPC elhagyja a szervert:
Valami törli, vagy kárt okoz az NPC-dben.
 
if ( IsPlayerNPC ( playerid ) ) return 1;

 
- Az NPC-d egyátalán nem csatlakozik a szerverhez:
Lehetséges, hogy a szervered jelszóval van védve, ezért nem tud felcsatlakozni.
- Nem tölti be a felvételt készítõ szkriptet:
Próbáld meg újra betölteni a szkriptet, vagy szerezd be újra.
- Az NPC-m áll a kezdõhelyén, és nem csinál semmit.
Menny vissza az OnPlayerSpawn ( ) függvényhez, és nézd meg hogy mindent rendben írtál-e meg.
- Az NPC-t RC5 verzióban készítettem, és most nem mûködik:
A server.cfg-nél egy változó:
 
maxnpc number_goes_here

 
Ezt írd be a server.cfg-be, ha nem lett volna ott, és az értékét írd 0-ra:
 
maxnpc number_goes_here 0

Oldalak: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 239
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal