Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 2101
SA-MP: Szerverfejlesztés / GRF | by Krisk & GameStar« Dátum: 2010. június 20. - 20:06:26 »
Egy új nagxon hasznos funkcióval is bovülni fog a func.h, mégpedig a forplayers() funkcióval. Ez, ellentétben a sokak által használt for-os ciklusokkal ellentétben (1. példa) csak azokat az ID-ket nézi meg, amelyeket meghatározunk, és csak azokra a játékosokra érvényesít, amelyek kapcsolódva vannak (2. példa).
1. példa: for( new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++ ) { 2. példa ( 2 játékosnál ) :
2102
SA-MP: Szerverfejlesztés / PlaySoundForAll« Dátum: 2010. június 20. - 19:39:59 »
Tök mindegy meiket használod. Ha konstannsal használod:
- Lassabb, mert végignézi az összes játékost 500-ig - Gyors, mert konstans. Ha változót akkor: - Lassabb, mert változó. - Gyorsabb, mert nem nézi meg az összes játékost 500-ig. Használjátok a foreach-ot, vagy írtam egy egyszerubbet.
2104
SA-MP: verziók / SA-MP 0.3b« Dátum: 2010. június 20. - 10:39:18 »
Elvileg pluginban az lenne a jó, hogy lehet külön funkciókat írni ha valaki ismeri kicsit jobban az SCM-et, és a C++-t, pl akkor lehetne annyíi funkciója a SAMP-nak, mint az MTA-nak.
2105
Leírások/Útmutatók / PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.« Dátum: 2010. június 20. - 08:49:47 »
Bitmanipulációk hozzáadva
2106
Leírások/Útmutatók / Általános szerver konfiguráció.« Dátum: 2010. június 20. - 08:49:23 »
Ne kezdj RP módba. Igaz is, de ha egy egyedi dolgot mutatsz, amit te magad írsz, akkor megismerés nélkül fogod tudni szerkeszteni.
2107
SA-MP: Szerverfejlesztés / SnAnims« Dátum: 2010. június 19. - 19:46:05 »
Bocs, de elég gyökér lehetsz, ha csak azért vagy egy fórumon, hogy admin legyél.
2108
SA-MP: Szerverfejlesztés / GRF | by Krisk & GameStar« Dátum: 2010. június 18. - 16:44:35 »
Lesznek ún. demo scriptek. A demó scriptek a GRF bizonyos könyvtárait használják, de limitáltak, mivel csak tesztelésre szólnak. Gamestar már jól halad a demó GM-mel, szóval úgy néz ki, kb hónap végére kész lesz a következo verzió.
2109
Stunt / AOA Remake« Dátum: 2010. június 18. - 09:44:10 »
Egy puszit (de nem tolem)
Amúgy nagy meló a legjobb stunt vidit újraakoltni, de sikerülni fog 2110
Segítségkérés / Egy kérdés nem gta val kapcsolatban.« Dátum: 2010. június 17. - 20:55:05 »
Double-facepalm. :\'( :\'( :\'(
Valószínu kicsi a ramod, nézd meg jó-e a konfigod hogy futtasd az mw2-t. 2111
Stunt / AOA Remake« Dátum: 2010. június 17. - 19:05:01 »
Nem tudok stuntolni, de a vágást szívesen vállalom.
2112
Leírások/Útmutatók / PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.« Dátum: 2010. június 16. - 22:30:20 »
State Machine:
Olvasgatva kicsit az angol fórumon megtaláltam, hogy a PAWNO támogatja az úgynevezett State Machine-t (vagy Autómatát, továbbiakban SM), ami engedélyezi, hogy bizonyos funkciókat külömbözo esetekben használjuk. Ezt a módszert használtam én is, a 3 scriptes szerveremen, és sokkal átláthatóbb lett a kód. Vegyünk egy példát.
Ez muködik. De ismerjük a mondást, attól, mert valami muködik, még nem biztos, hogy jó. Használjuk az SM-et:
Sokan mondják áá ez bonyorult, de nem, képzeljétek el azt, ami nálam fennált. Egy modom volt amibe 3 gm funkcióit surítettem össze. Hogy tudom a parancsokat, a timereiket egyesével kezelni? Ezzel. A direktívának lehetnek kondíciói. Pl:
Vagy akár használhatjuk parancsként is.
A másik ilyen funkció az entry(); ami akkor hívódik meg, ha csak egy autómatás scritpeknél lefut az SM. Példa:
Ez azt fogja kiírni: EzEgyFunkcio. Ahogy láthatjuk, ez nagyon, és kicsi megoldás ezekre a problémákra. Gyorsaság: Vegyünk példának egy ciklust:
Ez gyorsabb, mivel egy konstanst használnuk. De ha például:
Ez viszont - mivel több változót használnuk - lassabb. Nézzünk egy szokásos hibát:
Mivel itt a valamennyit elobb deklaráltuk, ezért ez folyamatosan a meghatározott funkció névterében marad. Ha a funkcoó engedélyezi a paramétereket (a printf ilyen), akkor egyszeruen tegyük ezt:
Ebbol világosan kítunik, hogy a konstansok sokkal gyorsabbak, mint a változók! Egy másik nagy hülyeség:
Gondolom mindenki látja mi a hiba. Elég lenne ennyi:
IEEE: Sokan használnak érvénytelen értékeket ha nagy vagy ismeretlen számmal van dolguk. Ez azomban nem jó, mivel sokszor azt is meghaladhatja a számítás (pl ha egy távolság lekéronél írunk 10.000 -t elorfordulhat, hogy 10.001 egységre van, szóval érvénytelen lesz a kód). Erre tökéletes megoldás az alábbi három IEEE szabvány:
Bemutatom egy egyszeru példán keresztül
A Not a Number nevu szám egy igen érdekes szám. Akármelyik számmal való összehasonlítása (beleértve önmagát is) hamis értékkel tér vissza. Pl:
Azomban pont ezt ki lehet játszani. Itt egy példa:
Ha a szám nem egyenlo önmagával, akkor az a NAN. Egyenloség: Vegyük példának a 0-t, számtalan felírási módja létezik:
Ebbol kiindulva rájöhetünk egy másik gyakran elkövetett hibára. Ha a string üres, sokan így nézik meg:
Ez azomban lassú, ha a string nem üres, ezért elég megnézni csak az ELSO karakterét a stringnek, hogy rájöjjünk, üres-e
Vagy egy másik megoldás
Ezt természetesen az összes 0-s felírási móddal el lehet játszani az összes 0 felírási móddal. Bitmanipuláció: Gyorsabb mód a matematikai muveletek elvégzésére. Minden egyes eltolt bittel egyenesen artányosan kettot hozzáadunk a szám szorzatához. << 1 = *2 << 2 = *4 << 3 = *6 << 4 = *8 A jobb shift pedig ugyanezt csinálja osztással >>1 = /2 >>2 = /4 >>3 = /6 >>4 = /8
Dimenziók fölösleges használata Majd meglátjátok, mirol beszélek,. Itt egy tömb:
Sokan azt hiszik, ha meg akarják tudni a fegyver ID-jét. kell hozzá egy plussz dimenzió:
De minek?! Egyszeruen fogod, és ezt csinálod:
És kész! Meg van oldva. A tutorial bizonyos részeiben PAWNO tutorialokat, és IEEE szabványlistát használtam. 2115
Játékok / BVE - Budapesti metró helyes vezetése« Dátum: 2010. június 13. - 21:56:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=rW5oqcvTbkk
GYiK a gykoknak: Mire való az a fekete csík a síneken? A hivatalos neve programszonyeg, ami az automatikus vonatvezeto berendezés (AVR) információinak szállítására, és a CMC / PA üzemmódban közlekedo szerelvényekhez való eljuttatására felel. PA: Automatikus vonatvezetés A csík itt szabályozza a mögöttünk jövo metróhoz képestz a sebességet, a megállók helyét, ajtók nyithatóságot, éberségjelzo található benne. Ha megy, akkor cask a jó oldalon tudod kinyitni az ajtót, és egy gomb lenyomásával indul a metró. CMC: Ellenorzött kézi vonatvezetés. Ez is az említett csíkot használja, ám itt a vezetonek csak utasításokat ad, pl: Csökkentse a sebességet, elrontotta a megállót, mennyivel ment túl, mennyit késett. Ám az éberségfigyselo mindegyiken megtalálható (Ezt a módot használja a BVE szimulátor is, kissebb-nagyobb külömbséggel). CML: Kézi vonatvezetés. Ebben az esetben a jármu nem közöl semmilyen információt, teljesen a vezeto irányítja a vonatot. |