Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 1666
Leírások/Útmutatók / Hogyan mûködik a sebességmérõ?« Dátum: 2012. július 01. - 13:06:18 »
Üdv!
Ezt a tutorialt azért csináltam, mert sokan nincsenek tisztában vele, hogyan épül fel egy sebességmérõ script. Márpedig nem is olyan bonyorult, csak egy kis geometria, meg egy kis scriptelés kell, hogy a sajátodat megcsináld. Cél:
Nézzük:
Ez a script kiírja az adott sebességet amivel haladsz km/h-ban. Mit is csinál ez a script? A GetVehicleVelocity függvény megad 3 sebességvektort: az j-t, ami az origóból (játékos) az x vektor mentén fut, a k-t, ami az y, és a l-t, ami a z mentén fut. A végleges sebességvektor legyen m. A vektorok nagyságának összeadására szolgál az úgynevezett Euklidészi norma. Az Euklidészi norma kimondja, hogy egy n dimenziós térben a k vektor távolsága megegyezik a k vektor n számú \"komponenseinek\" négyzetösszegének négyzetgyökével. Mivel minden vektornak egy komponense van minden dimenzióban, ezért egyértelmû hogy a komponensek száma és a dimenzió megegyezik. A komponensek gyakorlatilag azt mutatják meg, hogy milyen x, ill y, z, etc... tengelybeli pontokkal lehet meghatározni a vektor \"hegyét\". Példaként tegyük fel, hogy egy két dimenziós vektorunk van, aminek komponensei 5 és 2. Ezért a két dimenziós vektor \"nyilának\" végpontja 5 és 2, egyszerûbben fogalmazva a vektor hegyének helye a koordináta-rendszerben (5;2). Tehát x=5, y=2. Ebben az esetben a végleges m vektor hossza: |m| = sqrt(5^2+2^2) ahol sqrt a négyzetgyökvonás, ^ a négyzetre emelés jele. Ezt tekinthetjük úgy is, mint két darab egy dimenziós vektor távolságának összeadását, mely egyik irányban az x irányban 5-öt, míg az y irányban 2-t haladt, majd a vektorkomponensek nyilait \"összekötjük\", így megkapva az m vektort. Ez a magyarázat teljesen azonos a fent említettel, hiszen amikor megkapjuk az (5;2) pontot, gyakorlatilag elmegyünk ötig (1 dimenziós x komponens), elmegyünk 2-ig (1 dimenziós y komponens), majd a kettõt összekötjük a találkozásnál. A kettõ megfogalmazás tehát analogikus. A vektor iránya egyébként lényegtelen, a sebességnél csak a vektor távolsága számít. A sebességvektor a gyakorlati példában három dimenziós, hiszen egy 3D játékról beszélünk. A három dimenziós vektornak három darab egy dimenziós komponense van, egy az x, egy az y, egy a z irányban. Ahhoz, hogy a sebességet megkapjuk meg kell tudni a vektor normáját. Tegyük fel, hogy a vektor egyes komponenseinek hossza x irányban 5, y irányban 3, z irányban 0.5, tehát egy olyan vektor hosszát kapjuk meg, aminek a \"hegye\" az (5;3;0.5) koordinátáknál helyezkedik el. Ebbõl egy három dimenziós vektort kaphatunk, és a sebességet megkaphatjuk, ha kiszámítjuk a vektor normáját: |m| = sqrt((5^2)+(3^2)+(0.5^2)) = 5.85234996 valami hossz/valami idõ. Elnézést kérek, fogalmam sincs, hogy mibe kapjuk meg az eredményt. Azt viszont tudom, hogyha megszorozzuk 136.66666-tal, megkapjuk a sebességet km/h-ban. Tehát: sebesség = 5.85234996 * (136 + (2 / 3)) = 799.821161 A test 800 km/h-val halad. Innentõl már csak kerekíteni kell, és megkapjuk a sebességet egész számban. 1667
Paradise RolePlay / [HUN] Paradise Roleplay« Dátum: 2012. június 22. - 16:14:40 »Idézetet írta: Rupert date=1340374411\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"8616\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Nem csak itt merték megcsinálni. 1668
Paradise RolePlay / [HUN] Paradise Roleplay« Dátum: 2012. június 22. - 16:08:11 »Idézetet írta: Indi date=1340357581\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"8616\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic Nem volt ott semmiféle sz*rkavarás, ezt nagyon rosszul tudod.Azért ehhez van egy kis hozzáfûzni valóm: néha én is csak nézek, hogy mik vannak a karaktertörténetbe, meg hogy mindenkinek meghalt az anyja meg az apja elköltözött otthonról, és nehéz volt a megélhetés, és ez miatt rossz társaságba keveredett. De le lett szögezve, mikor megkaptam a melót, hogy lefektetek pár hibapontot, és akár józan ész, akár nem, nem utasíthatom el az miatt, mert \"sz*r\". Ha lehetne, akkor a harmadát visszadobtam volna. Meg is lehet kérdezni Colbot, Rolet, Getnlemant. 1669
Általános / SEE MOD-os szerverek fórumon való publikálása« Dátum: 2012. június 21. - 09:02:08 »
Ez kb. olyan, mint pár éve volt a népszavazás, hogy: \"Egyetért-e azzal, hogy ne legyen beszüntetve a vizitdíj?\". És a sok nyugdíjas igenre szavazott, aztán meglepõdött, mikor mondták, hogy a kérdésbe ott volt a nem.
1670
Szerverek / [RP] Liberty City Roleplay | Magyarország elsõ IV:MP szervere« Dátum: 2012. június 15. - 08:03:04 »1671
Archívum / [HUN] Pacific RPG - pwd by BBEhosting.hu [0.3e]« Dátum: 2012. június 10. - 17:58:16 »
Én nem vádoltam meg senkit, csak rámutattam a nyilvánvaló hasonlóságra a Pacific és a See logó közt, többek közt a hasonló betûtípus, és a középen lévõ hasonló csillag miatt. Nem vádolnék meg senkit olyannal, amit nem tudok bizonyítani.
1672
Archívum / [HUN] Pacific RPG - pwd by BBEhosting.hu [0.3e]« Dátum: 2012. június 10. - 08:03:37 »http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/577417_372516552789749_1162852370_n.jpg[/img] :whistle: Mondjuk a Seeé is hasonlít a Social Clubra. 1673
Beszélgetés / Burkolt amerikaimádat?« Dátum: 2012. június 07. - 13:24:56 »
OFF (ha már játékoknál járunk):
Ha meglátom, hogy EA, vagy hogy Activision: már hánynom is kell. Hiába mindegyik \"óriáscég\" egy deka értékelhetõ brandjük se lesz, ha kimegy a divatból a CoD, NFS, a BF3, meg az a pár stratégiai játék (EA). Az NFS az nálam már olyan kategória, hogy már most sem értékelhetõ, sz*rják az újabbnál újabb NFSeket. A CoD is oda tart, minõségileg az MW1 volt az utolsó értékelhetõ címük, azóta ugyanazt eladták még kétszer. A DICE is, ha nincs a BF3, a többi játékára rá se néznék: Mirror\'s Edge is kaksi volt. Hiába nyavajog mindenki, hogy a GTA V-rõl semmi infó nincs: inkább ne legyen infó, és kapjunk egy remek játékot 3-3.5 évenként, minthogy ebbõl a brandbõl is NFS legyen. Amúgy biztos vagyok benne, hogy azért csinálnak amerikai helyszíneket, mert könnyû modellezni, és kevesebb a költsége. Az \"amerikai hõs megmenti a világot\"-szindróma pedig már velünk van pár éve, és már unalmas, de a filmiparról is az a véleményem, mint a játékokról (spoilerben). Egyedül a sorozatok azok, amiket még nem fertõzött meg ez. 1674
Beszélgetés / Na kinek milyen lett az infója? :)« Dátum: 2012. június 07. - 13:12:42 »
A linuxos rendszerek egyáltalán nem bonyorultak, az OpenOffice szinte ugyanazt tudja, mint a word, meg tudja nyitni a word dokumentumokat, a linux tudja kezelni a fat/ntfs fájlrendszert is (ellentétben a windowssal, ami meg ext2/reiserfst nem nagyon). Szerverre aki meg windowst rak, az egyértelmûen nem komplett (nekem is van pár szerverem, és mindegyiken debian fut).
James viszont fején találta a szöget. Én is régen linuxot használnék, ha a játékok, amikkel játszok, amikre fejlesztek nem lennének csak windowsosak. 1675
Beszélgetés / Trianon« Dátum: 2012. június 06. - 17:30:55 »
Nem arról volt szó, hogy 100 évre lett megkötve, hanem arról, hogy valaki mondta, hogy majd felülvizsgálják. De a párizsi békeszerzõdés 1947-ben nem a trianoni békeszerzõdést újította meg, hanem a bécsi döntéseket tette semmissé, tehát visszaálltak a korábbi (trianoni) határok.
1676
Beszélgetés / Na kinek milyen lett az infója? :)« Dátum: 2012. június 06. - 17:12:42 »
Ha már annyira szabad szoftver: mi az istenért nem használnak MySQLt, és tanítanak MySQL szintaxikát? Én rühellem az Accest, túl bonyorult a felülete, nem egyszerû használni, stb...
1677
Beszélgetés / Burkolt amerikaimádat?« Dátum: 2012. június 06. - 17:01:54 »
Azért Amerika, meg azért New York, mert az
a] nagy b] könnyen hozzáférhetõ, modellezhetõ c] nem a világ másik oldalán van problem? 1678
Archívum / BBEHosting.hu ~[Best Of 2012 - Az év hosztingja]~« Dátum: 2012. június 06. - 16:30:59 »
Nem hiszem, hogy megoldható, külföldre a legtöbb bank csak WU segítségével tud utalni, az meg neked is, meg a hosztnak is sok papírtöltögetés.
1679
Archívum / [RP]Wheen Life Role Play« Dátum: 2012. május 29. - 18:54:33 »
Ez egy see copy benne a lezárt zebrákkal
1680
Szerverek / [RP] Liberty City Roleplay | Magyarország elsõ IV:MP szervere« Dátum: 2012. május 25. - 17:14:10 »
Nem szerverteszt, ez inkább hoszt teszt volt, a szerverrel még van munka bõven.
|