Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.
Témák - Kovacs_Richard
1
« Dátum: 2024. június 29. - 16:27:43 »
Nem módot, scriptet, leírást szeretnék publikálni. Van egy AddOn rendszer amit Unity-s játékaimhoz készítek és valamivel tesztelni szeretném. Eszembe jutott, hogy anno az egyik szakmámnál is SA-MP-s témát választottam a vizsgához, egy SA-MP intes flash bemutató volt mondhatni.
Azért választom ezt, mert itt van egy csomó skin, jármű kép, adat stb. Jól tudom vele tesztelni a betöltést, listázást meg egyéb UI dolgokat. Kérdés a következő, hogy vajon az elkészült alkalmazást (nem weboldal lesz, hanem egy Unityben készülő projekt) van e értelme publikálni? Igazából nem lesz nagy cucc, kb amiket wikin fel lehet lelni skinek, járművek, meg talán még pár infó, azt raknám bele a teszt erejéig. Nem tervezek világmegváltó dolgokat, vagy nagyon bonyolult funkciókat. Scriptelni még tudok, szóval igény esetén még 1-2 új képet, vagy pár dolgot hozzá is tudok tenni a témához, ha szükséges.
2
« Dátum: 2020. július 13. - 14:40:53 »
Üdv,
Egy admin tudna csinálni a "Játékok" főkategória alatt egy "Egyéb", vagy egy "Indie" kategóriát? Nem tudom mennyien látogatják még az oldalt, de akár ide is felrakhatnám a hobbi projektjeimet esetleg beszélgetni más játékokról.
3
« Dátum: 2019. december 26. - 14:41:13 »
Mi az amitől számodra jó egy RP? Ha már ennyire sokat beszélgetünk itt az RP-ről, meg arról, hogy ne haljon ki az SA-MP világa, érdekelne kinek mitől lesz jó egy RP szerver? Kezdetnek GTA SA multiplayer (SAMP, MTA) téren kifejteni mik az igények, aztán később a gondolatot tovább víve, amik ezekben már kevésbé valósíthatóak meg. A másik fontos dolog, hogy azt is szeretném, ha leírnátok, hogy mi az amire NINCS szükség. GTA-s keretek között: Az általam elképzelt RP sokaknak nem tetszene, mert máshogy képzelem el, mint mások. Számomra a hardcore RP élvezhetőbb inkább, nyugis lazább játékmenettel. Tehát nem ez a rohanjunk, lőjünk, raboljunk, lopjunk, mindent azonnal akarjunk tempó. Mivel nagyon sokat sétáltam már RP-n (séta módban, nem kocogva, sprintelve, ugrálva), ezért mondjuk kezdésnek olcsó bérlés, vagy mondjuk bicikli vásárlás, vagy megfelelő árazású fuvarozás (taxi, busz). Persze az is jó lenne, ha nem a futás lenne az alapértelmezett, hanem a séta. Alap funkciók tekintetében WASD mozgás, jármű vezetés (abban utasként való utazás), /me, /try, RP chat. A távolságok leküzdése és funkciók elérése érdekében egy megfelelő telefon rendszer. SMS, játékos hívás, taxi, rendőrség... Az értékeimet biztonságban akarom tudni, tehát bankszámlán tartott pénz, saját szoba/ház ahol az értékeim lerakva biztonságban tudhatom. Saját járművek esetén szintén megfelelő védelemről gondoskodva. Ez nem azt jelenti, hogy nem rabolhatnak ki, nem lophatják el a dolgaim. Sőt! Legyen úgy megcsinálva, hogy alapból minden ellopható, átadható legyen, viszont megfelelő anyagi ráfordítással megnehezíthetőek, ellehetetleníthetőek legyenek ezek. A másik dolog, hogy én nagyon behúznám a féket RP-n. Tehát nem azonnal mindent megkapni, hanem kicsit várakoztatni az embereket. Gondolok itt arra, hogy \"neten\" rendelek egy kocsit, akkor az mondjuk 1-3-5 nap amíg megjön és nem 1-3-5 másodperc. Rendes normális munkákat és \"frakciókat\", tehát ne unatkozó rendőröket és 86 utcaseprőt. Ha már igazságos rendőrség, akkor rendes börtön RP-t mellé és nem 5-10-20 perces büntetéseket. Játékban választható, tanulható dolgokat. Több alternatívát lakhatásra, utazásra, munkára, pénz szerzésre, vásárlásra... Sok szerveren láttam már elég jó munkákat, GUI-kat...szintén tetszene. Mire nincs szükségem? Nem egyértelmű, RP-t bekorlátozó szabályokra, hatalom éhes, idióta adminokra és persze bugokra. Már unalmas és elavult ez a \"/nagyonhosszúparancs 83 paraméter lehetőséggel vagy akár többel\". Inkább a nyomógombok, GUI-k kaphatnának nagyobb szerepet! A GTA-s kereteken túl: A fentiek mellett még azért vannak igényeim bőven. Szabályokat tekintve teljes szabadságot akarok, persze az MG, cheat és hasonlókat büntetni! Alapvető szükséglet rendszer, fizika legyen a korlát csak. Persze mivel a játékosok a szűk keresztmetszet ezért kellenek még védelmi rendszerek, pl a te telkeden nem rakhatnak, vehetnek fel bármit és hasonlók... Ami fontos, hogy az unatkozó játékosokat valamivel lefoglalni! Akár játékon belüli játék, vagy olyan funkciók amiket tudnak élvezni és még az RP keretein belül szórakoztatóak. Játékterem, kaszinó, kocsma... Kb félórát ha összesen minecraftoztam, VR-ban majdnem instant róka, de játszottam 7 days to die-al, Rust-al, Conannal... Szóval ma már, ha RP-zni akarnék, akkor egy hasonlóan testreszabható világban tenném szívesen. Ha akarok fogok 1 ásót és ások 1 medencét a kertemben, vagy olyan házat húzok fel amilyet akarok! A régi HRP-seket megkérdezve a saját játékunkban az építkezés rendszer olyan lesz, hogy 1 ház felépítése nem ilyen 5 perces megoldás lesz. A rust és hasonlókban egy komolyabb ház építése, nyersanyag farmolással együtt több óra, nap, vagy akár 1-2 hét is lehet. Az RP világban is hasonlóan képzelem el az építkezést, hogy X nap, hét, vagy akár hónap (valós időben). A tárgyak beszerzése nem olyan, hogy instant megkapsz bármit és végtelen mindenből. Értéket képeznének a dolgok. Tehát, ha van 1 kocsid, akkor az olyan kocsi amiből lehet összesen 10db van a játékban. Meg persze itt is a testreszabható dolgok, hogy tuning, festés... Telefon, laptop, vagy akár 1 festmény. Reális vásárlás és szállítás. Számomra sok gondolkodásba került, de megtaláltam a megoldást. Szerettem volna feloldani a hardcore-softcore közötti szakadékot. Tehát én hardcore szinten végig nyomok 1 kerékcserét: Kell a kerék amit cserélek, amire cserélem, egy emelő és egy kerékkulcs. Menete: - Előkészítem a szükséges eszközöket. - Meglazítom a kerékcsavarokat. - Felemelem a kocsit. - Kitekerem a kerékcsavarokat. - Leveszem a kereket. - Felrakom az új kereket. - Betekerem a kerékcsavarokat. - Leengedem a kocsit. - Meghúzom a kerékcsavarokat. - Elpakolok. Ez a hardcore és \"unalmas\" menet. Ezt fel lehet annyival oldani, hogy előre rögzített makró rendszer ezt végig megcsinálja helyetted. Tehát az általam GamePlay Helpernek elnevezett rendszer az alapból hardcore szinten megvalósított funkciókat ülteti át softcore szintre. Megnyitod a GPH-t, kiválasztod a kerékcsere makrót és behúzod azt a 4 elemet amit kell: a kerék amit cserélek, amire cserélem, egy emelő és egy kerékkulcs. Továbbá a GTA-ban tapasztalt gondokat is megszüntetni, feloldani. Mint például a szellem város, vagy megnyitom a chatet és a kocsival akadályozhatom más játékát. Nekem a szellemvároson túl még tetszene az állatrendszer is, amit saját játékba szeretnék is bevezetni, mind vadállat, mind háziállat téren. A GPH feladata lenne a chates nyitásnál tovább irányítani a kocsit, vagy épp megmondod, hogy hova vezessen és a játék magától elvezet a célhoz. Skill, ability rendszer. Rendes gazdaság rendszer, persze megfelelő feloldásokkal. Ha sok a fa, akkor eltudod adni a városon kívülre, ha kevés, akkor lehet vásárolni. Az adminok olyan módon, mint más játékokban megszokhattuk, nem léteznek. Tehát, ha valaki rossz rendőr főnök, polgármester...bárki, akkor RP kereteken belül megoldható legyen a leváltása. Karakter halál, karakter váltás. Nem fegyverközpontú RP-t akarok, de a halál egy természetes dolog. Tehát, ha valakit el akarunk távolítani, akkor azt megtehetjük gyilkossággal is. és még sok-sok dolog
4
« Dátum: 2019. december 26. - 13:23:04 »
GFRP mód és közösség A GFRP egy 13-14 éve megjelent, elég hamar népszerűvé vált mód lett. Anno amikor indultak a szerverek, akkor nem RolePlay, hanem RealLife nével indítottak inkább szervereket, később meg a RolePlay lett gyakoribb. Mit is adott nekünk a GFRP kezdetben? Voltak skillek, munkák, frakciók, házak, üzletek. Házhoz tartozó saját jármű. RP chat, report, telefon, rádió, payday, tankolás, börtön, bérgyilkosság, reklámozás, paintball, horgászás, gokart... Mire is van szükség egy megfelelő hardcore RP játékosnak? RP spawn, RP chat, /me, esetleg /try. Persze az alap WASD mozgás, jármű vezetés, esetleg interiorba lépés mellett. Mit is adnak nekünk a mai RP szerverek? Ezt döntse el mindenki maga, itt most nem akarok rávilágítani erre, de érdemes elgondolkodni azon mivel kapsz többet és mire is van szükség ezekből. Most inkább azt szeretném elmondani milyen hibákat véltem felfedezni több éves GFRP szerver tulajdonos, főadmin, scripter, játékos révén. A szabályokról: Egy jól működő rendszerhez szükség van szabályokra, csak a GFRP-ben megszokott szabályok nem annyira egyszerűek, mint tűnnek. A szerepjátékot sok dolog befolyásolja és mikortól van jogosultságod ölni? Mikortól DM? Ha elárulod miért hal meg, akkor vajon lesz e MG, RK, bármi hatása. A módról: A GFRP mód jóval többet adott, mint amire valójában szükség volt egy jó RP közösség kialakításához, DE mellette jóval kevesebbet is. A kettő metszete például a paintball, gokart. Nem volt rájuk szükség annyira, de lehetőségnek jó volt, viszont kevés volt funkcióban. Magáról a módról nem sokat beszélnék, inkább majd a módszereket kifejtem lentebb. Az adminokról: Az admin rendszer elég jó volt, sok parancs, spectate, teleportok... Viszont maguk az adminok ezeket hogyan használták az más kérdés. Mi is lenne a feladata egy adminnak egy GFRP szerveren? Felügyelni az RP-t, esetleges bugok esetén megoldásokat találni, figyelmeztetni, segíteni a játékosokat. Sokaknak az adminság hatalom. Azt hiszik, ha adminok, akkor már ők ott az atyaúristent is bannolható lovagok. Az ő szavuk szent, soha nem tévedhetnek, ha valaki mást mond az hazudik, téved, vagy csak hülye. Ha valaki nem ismeri a szabályzatot és reportban kérdez olyat ami ott le van írva: KICK -> olvasd el a szabályzatot. Ha valaki megöli, akkor biztos csalt, vagy laggolt a szeró... A játékosokról: A GFRP egy GTA környezetben játszódik, tehát hozza magával a fegyverközpontú, küldetés rendszer felfogást. Tehát a rendőr küldetése a letartóztatás, a bűnözőé a menekülés. Ha valamelyik oldal nyer, akkor a másik veszít. Sokan csak győzni akarnak, tehát nem egy egészséges versengés van a 2 oldal között, hanem csak a saját igazuk és küldetésük létezik. Sokan nem tudnak veszíteni, csak győzni akarnak és nem nyerni! Mit is jelent ez a kacifántos mondat? Körözik a játékost, mert illegális dolgot művelt. Elkapják, vagy lelövik, egyből report, hogy NONRP-sek a rendőrök. Vagy egy sima rablásnál inkább elkezd \"PG\"-zni, minthogy odaadja az értékeit. Aztán a rablók reportolnak, hogy NON. Mi a játékosok valódi célja? A pénz, ház, hatalom, járművek... A játékélmény csak, akkor jó, ha szerez pénzt és halad előre a céljai felé. Tehát, ha elvesznek tőle pénzt, vagy börtönbe zárják, akkor máris visszavetik, gátolják a haladásban. A másik dolog, amikor már van elég pénze, vagy csak megunta az RP-t, esetleg el sem kezdte. Unatkozó játékosokkal van a legnagyobb gond, mert ők mindig feltalálják magukat, általában az RP játékosok kárára. Tehát direkt üldöztetik magukat rendőrökkel, bandával, Persze a végén sírás, kilépés, ha véget vetnek a mókának. Van paintball, gokart....de nekik nem kell, nekik más kell! A másik nagy hiba a játékosok-adminok-mód minden téren, hogy a kezdő játékosokat akik azt se tudják, hogy mi az az RP, csak feltévedtek, nem nagyon segítik. A GFRP-ben regisztráció végén volt egy kis bemutató, magyarázó rész, de abból még nem egészen értették az újak, hogy mi is ez a játékstílus, hogyan is kell játszani. Az adminok meg elküldték szabályzatot olvasni, persze miután a kedves játékostársak jelentették, hogy azt se tudja mi az az OOC chat. És még sorolhatnánk tovább is
5
« Dátum: 2019. december 26. - 12:24:48 »
A régiekről A régieknek még talán mond valamit a nevem, de az újaknak kevésbé, már rég nem nagyon tevékenykedem ezekben a körökben. Sokan úgy emlegetik a régi játékosokat, főleg RP-seket mintha fényévekkel jobban játszottak volna, jobban viselkedtek volna, mint a maiak. Kicsit nosztalgia faktorként leírnám én mire emlékszem mind pozitív, mind negatív oldalról. Szóval kezdeném ott, hogy anno 2007-ben megalapítottam a saját RP szerveremet, az első GFRP alapú magyar RP szervert, talán még valakinek mond is valamit a Hun Role Play név. Később jött a FAY, WRP, LT......szóval még jó páran. Én 14 voltam amikor belevágtam, de voltak nálunk és máshol is ennél jóval idősebb adminok. Kezdjük saját berkeken belül a visszaemlékezést. Nálam a játékosok sokszor sírtak reportban, hogy ez a bajuk az a bajuk, ez-az amaz így-úgy NONRP-zett, DM-elt... Sokan abban élték ki magukat, hogy a rendőröket csesztették, menekültek, kiléptek. A rendőrök meg bárkit megláttak igazoltatás...2x 4x 8x... Az admin csapatomról nem sok rosszat mondhatok, szerencsére javarészt jó adminokat neveztem ki, viszont én is volt, mikor melléfogtam. Első voltam aki bant kapott a szerveren (valami random külföldi srácnak adtam jogot, még nagyon zöldfülűként) Volt olyan adminom aki elég sokat káromkodott, nem való adminnak. Sajnos néhány esetben visszaélések is történtek (amikről tudok ott büntetést is alkalmaztam). Volt teleport, jármű rendszám átírás (mondjuk itt az illető azt hitte, nem admin funkció)... Vagy épp aki szinte a teljes játékos bázist átvitte máshova Viszont a jó adminokról is mondanék néhány szót. Voltak nagyon lelkes, becsületes adminok akik sokat dolgoztak azért, hogy a szerver és a közösség jó legyen. Segítettek a kezdőknek, figyeltek a rendre, válaszoltak a kérdésekre, bugok (milyen bugok? ) esetén szintén segítő kezet nyújtottak. Ellenőrizték a logokat és még arra is volt erő, hogy néha 1-1 ajándékkal meglepjék az embereket. (Egyedi rendszám, ingyen kocsi...) Na és magamról is néhány jót és rosszat. Én elég akaratos, makacs főadmin voltam. Nem adtam ki a bandákat, maffiákat, egyéb frakciókat. Főleg a játékos számra fogva, hogy 10-30 játékosra elég a jelenlegi mennyiség, de inkább a felesleges reportokat akartam elkerülni, meg persze a DM-eket. Nagyon sokat scripteltem és tettem a saját szerveremért, de sokak szerint flegma voltam, mert amikor írtak skypeon, msn-en, akkor lekoptattam őket, mert nem értem rá. Nagyjából ennyit a saját dolgokról, kicsit belevágnék a másik témába, a többi szerverrel való kapcsolatba. Én a többi szerverről sokszor csak azt hallottam, hogy mennyire nonosak, épp milyen jó/rossz fejlesztéseket hoztak ki, vagy épp a bugokat mennyire szidják Szerettem volna jó viszonyt kialakítani más szerver tulajokkal, adminokkal, de ez legtöbbször hiába való próbálkozás volt. Sokszor mind adminok, mind játékosok jöttek reklámozni, csalni, tönkretenni a mi RP világunkat. Persze néha én is hallottam nálunk játszó játékosoktól, hogy \"menjünk a FAY-ra csesztetni a rendőröket\" vagy épp cheatelni...engem ez kifejezetten zavart és az ilyeneket le is csesztem. Később teljes hozzáférésem volt a FAY és WRP logokhoz, módhoz mindenhez a kapcsolataim révén amivel akár 0-ba is tehettem volna a \"konkurenciát\". Ezeket a hozzáféréseket és kapcsolatokat arra használtam fel fű alatt, hogy a csalókat, reklámozókat és nem kívánatos személyeket megfelelő módon tudjuk büntetni. Persze ez nem egyirányú dolog volt, hanem ha az adott főadmin jelezte felém, hogy mi történt náluk, akkor megnéztem a logot IP-re keresve és megbüntettem azt aki elkövette. A másik elég kritikus dolog az a jelszó visszafejtegetések voltak amikkel vissza is éltek, nem mondanék szervereket, neveket... Régen sem volt annyira szép és jó minden, csak akkor meg volt az a csapat aki visszatartsa őket, volt büntetés. Sok dolgot direkt nem említettem itt, ezt egy másik témában akarom kifejteni és beszélni róla.
6
« Dátum: 2019. július 02. - 19:00:47 »
CardsOfTheElements Sziasztok! Szeretném bemutatni nektek 0-ról írt egyedi kártyajátékomat (ha már itt mindenki így kezdi) Van egy nagyobb összetettebb játékötletem, melynek a játékmechanikájáról készítettünk 3 hónap alatt, 2-en 1 prototípust. Egyenlőre főleg magunknak készítettük tesztelésre és pár embernek mutatjuk meg a visszajelzések miatt. Van single és multiplayer verzió is (a végső terv főleg multiplayerre alapszik és telefonos platformra). Még csak angol nyelven érhető el. Minden grafikai elem saját. Akit érdekel az alábbi linken érhető el: https://drive.google.com/open?id=1kMSUNTvrf767AEvT0wn4HdLMu7M_wa5B Várom a visszajelzéseket. Bugok terén néhányról tudunk, amik nem számottevőek jelenleg, ezért is nem lettek javítva.
7
« Dátum: 2019. június 29. - 21:48:37 »
Vajon van értelme mentorálni? Sziasztok! Amikor én kezdtem scriptelni 12 éve, akkor én elég nehéz úton indultam el, egyből egy GFRP módot kezdtem el piszkálni mindenféle előképzettség és segítség nélkül. Aztán idővel elég sok dolgot megtapasztaltam, megtanultam, a scriptelés után meg jóval többet más nyelvekkel, más területeken. A kérdésem az lenne, hogy ti mit gondoltok arról, hogy tapasztaltabb fejlesztőkként megéri e segíteni a kezdőket? Nekem főleg negatív tapasztalataim vannak. Lehet az is, hogy én nem vagyok mentornak való. Volt pár srác akiknek próbáltam segíteni, de kb legtöbbjük 2-3 nap után fel is adta a dolgot \"ez a scriptelés nem nekem való\" és hasonló szövegekkel. A rosszabbik tapasztalatom az volt amikor a saját fejlesztésű játékomat mutattam meg neki és úgy adta elő másnak magát, mintha ő is fejlesztene benne, referenciaként az általam küldött képeket mutatta meg. Szerencsére idejében kiderült és nem lett ebből nagy gond. Persze a továbbiakban nem is foglalkoztam a sráccal. A scriptelés jó móka volt számomra, sőt emiatt lettem programozó, emiatt ismertem meg rengeteg embert, sokat tanultam, saját játékot, másokkal játékokat fejlesztünk. Ez egy olyan dolog ami tanulásként és más téren is elég gyümölcsöző tud lenni. Korábban volt olyan ötletem, hogy jó lenne egy közös projekt ahol a tapasztaltabb fejlesztők összeállítanák a módszereket, hogy hogyan is fejlesszünk és segítenénk a kezdőknek és persze egymástól is tanulnánk. Néhányan támogatnák ezt, de kevés embert ért el ez a dolog. Így arra gondoltam, hogy kezdésnek kicsiben is lehetne ezt, 1-2 kezdő scripterrel. Itt a csapat munka helyett inkább mentorálás szinten, hogy segíteni őket, de ténylegesen nem fejleszteni a kódba, max magyarázás szintjén. Vagy van a másik dolog ami régebb óta jár az eszemben, csak írni egy könyvet, vagy leírást a scriptelésről, hogy a régi tudást is lehessen hasznosítani.
8
« Dátum: 2019. február 18. - 13:01:30 »
Sziasztok A szerepjátékkal kapcsolatban lenne pár felvetésem és kérdésem az irányotokba. Inkább olyan emberek válaszát várom akik járatosak is a témában. Évek óta tervezgetem a HRP-t, ennél sokkal több ötletem van, de pár fontosabb dolgot leírnék, mert érdekelne a véleményetek ezekről. Szerepjáték Sok játékban van lehetőség az RP-re. Ha valaki GTA-val játszik, akkor a \"GTA-s szabályok\" szerint RP-zik, de ha valaki mondjuk SIMS-ben vagy Falloutban, vagy bármi másban játszik szerepet, akkor teljesen más szabályok szerint jár(hat) el. Szerintetek mennyire van jelentősége ennek a dolognak? Tehát GFRP-hez hasonló \"valósághű RP\"-t szeretnénk más játék alappal és így más szabályokkal is. Vajon játékosok kötik ezt a fajta RP-t a GTA-ban megtapasztalt dolgokhoz, vagy más játék más szabályok? Felül írhatóak a GFRP-s szokások egy új játék által? Tudás, ismeret Ahogy a valóságban is van, ha az ember nem ért az autószereléshez, programozáshoz...bármihez, akkor nem is tudja azt csinálni. Mennyire láttok potenciált, vagy épp buktatót abban, hogy valóságbeli tudás kelljen egy-egy játékon belüli szakmához? (SA-MP-ben pl mentősöknél láttam ilyet) Pl írja a játék, hogy rossz az akkumulátor, de értelemszerűen tudnod kell melyik az akkumulátor és azt is, hogy hogyan kell kiszedni. Vagy épp egy sima kerékcseréhez sem kalapáccsal fut neki az ember. Vajon a skill-ability rendszeren felül és a játék szájbarágós szövegein felül a valós tudás, ismeret mennyire lehet élvezetes elem a játékosok számára? Persze a játékban ezek megtanulhatóak, de nem mindig fogja a játék a kezedet. Karakterlap, karakter kidolgozottság, személyiségjegyek, karakterfejlődés Mint ahogy a való életben az emberek, úgy a karakterek is \"megélnek dolgokat\" és fejlődhetnek, változhatnak. Tehát amikor valaki elkészít egy 30 éves férfi karaktert, akkor ugye kell írnia a korábbi életéről és annak megfelelően kell elkészíteni a saját karakterét. Például a simsben csillagjegy, személyiség típus....több paramétert meg kell adni karakter készítéskor. Vajon mi az a minimális és haladó szint amit a játékosok (hardcore játékosok és azok is akik most ismerkednek az RP-vel) még megadnának a karakterről mielőtt elkezdenének játszani vele. Ezekből mi az amin érdemes később változtatni? Értelemszerűen, ha örök életére tolószékre ítéltetett, akkor az is marad, viszont tanulhat új szakmákat, köthet új ismeretségeket, változhat a szemlélete, anyagi helyzete...Tehát egy gettós bandatag is kitörhet a nyomorból, ha úgy fejlődik a karaktere, vagy a milliomos is kerülhet a gettóba egyik napról a másikra. Akár a céltalan is találhat célokat... Továbbá, mint egy progress végig lenne vezetve a játékos élete, hogy mikor miket ért el, ezáltal a játék végig vezetné a karakter életét. Azt itt említem meg, hogy nem lehet az sem, hogy valaki napi 5 karaktert igényel, erre lesz megkötés több szempontból is. Lesz a karaktereknek saját neve ami szerepel az adatbázisokban, azonosító kártyákon, de ez is csak formalitás. Pl van IRL a Sanyi akit mindenki mondjuk \"Öcsinek\" hív, a személyiben meg \"Nagy Sándor\". A játékban is hasonló név megoldás lesz. A nametageket a játékosok maguk írják fel a karakterekre, teljesen függetlenül a személyi adatoktól. Így egy karakternek \"több neve\" lehet, hisz bemutatkozhat bárhogyan, ettől még a személyi adatai ugyanazok maradnak, de ezeket inkább hivatalos közekben fontosak. Pont rendszerről később. Karakter halál RP-ben a perma halál olyan, mint filmekben/játékokban az időutazás, sokak szerint felborít(hat) mindent. Én egy olyan fajta perma halált szeretnék ahol a korábbi karakter(ek) által elért dolgok fontos szerepet játszanak/játszhatnak az új karakternél. Tehát a korábbi eredmények inkább új lehetőségeket nyújthatnak bizonyos esetekben. Nem 100%-os nullázásról van szó, inkább bizonyos százalékos veszteségről és egy új lehetőségről. A karakter halálról később még a büntetés-jutalom rendszerben. Pont rendszerről később. Karakter elhagyása - Elhagyott karakter megigénylése Egy játékosnak egyszerre 1 karaktere lehet, viszont arra ráunhat, vagy épp teljesen más irányt szeretne emiatt vált. A régi karaktert nem feltétlen kell a kukába dobni, az általa elért dolgok még másnak kincset érhetnek. Itt az elképzelésem, hogy a szükséges tudás és ismeret alapfeltétel lenne (lásd korábbi pont), mellé a karakter halál és karakter rendszerhez kidolgozott rendszer szintén fontos szerepet játszana. Tehát, ha van egy autószerelő karakter, akkor annak feltétele, hogy az igénylő egy korábbi karakterének meglegyen szintén az a végzettség és a többi szükséges tudás, ismeret ahhoz, hogy megtudja igényelni. Pont rendszerről később. Pont rendszer Kezdjük a pont rendszer leírását azzal, hogy most regisztráltál a játékba. Kapsz 100 pontot kezdésnek. Ebből a 100 pontból kell összeraknod az első karakteredet. Karakter kinézete, neme ingyen van. Izom/zsír tömeg viszont már pontba kerül. Alap ruha, haj ingyen van, de pl elegáns öltöny, vagy csak egy afro séró is már \"fizetős opció\". A karakter képességei, tudása, sőt még a papírjai is szintén pontba kerülnek. Ha egy korábbi karakterednek volt jogosítványa, vagy autószerelő végzettsége, skilljei, abilityk azokat megtudod vásárolni, de alapból lockolva vannak ezek a dolgok. A karaktered kezdő pénze is attól függ mennyi pontot áldozol erre. Ténylegesen testre tudod szabni a karaktert korábbi eredményeidnek köszönhetően, persze a karaktertörténethez igazítva a dolgokat. Amikor meghal a karakter, vagy új karaktert igényel a játékos, akkor az adott karakter anyagi helyzete, tudása, de még az is beleszámít, hogy épp beteg, börtönben van e, halott (persze ezek mínuszt jelentenek), szóval mindent összevetve kapod meg a régi karaktered értékét. Tehát egy példa: a kezdő 100 pontos karakterből félév alatt csináltál egy 1500 pontos karaktert (mínuszok nélkül) aki mondjuk autószerelő, de visszaeső drog kereskedés miatt kapott 30 nap börtönt. Ha most átváltod pontokra és magára hagyod a karaktert, akkor a börtön miatti mínuszokkal (börtönben töltött nap * 3) kapsz mondjuk 1410 pontot érte. Az új karakter amit igényelsz ott már kezdésnek lehet autószerelő végzettsége, hisz azt korábban elérted már. Továbbá pl max elért izom szint és egyéb határok is kitolódnak a korábbi karakterek által. Ez a rendszer nem csak új karakternél játszana, hanem aktívságért vagy más dolgokat is járna pont és ezeket a pontokat a most aktív karakterre is el lehet költeni. Persze megfelelő RP sztorival. Nagymama küld 1000$-t neki szülinapjára és hasonló nem számottevő dolgok. Persze írhatja akár azt is, hogy müzlis dobozban talált kártyával nyerte a ferrarit (azért persze valósághű legyen, ne az UFO-k elrabolták és cserébe kapott röntgen látást és 100 milliót, nincs ilyen, a röntgen látás csak nekem lehet, mert RP-n megszállt egy démon ). Illegális lehetőségek Zsebtolvajlás, autólopás, drogok, fegyverek, gyilkosságok.......nem úgy kezdi az új karakter a városba érkezését, hogy elmegy a fegyverkereskedőhöz felszerelkezik és máris mehet az irtás. Még ha nagyon szeretné, akkor sem ilyen egyszerű ez a dolog. Végig kell járni a szamárlétrát, vagy épp le kell passzolni a feladatokat másnak, akár jó pénzért. A rendszert úgy gondoltam, hogy X hét-hónap után minden karakternek (aki nem olyan szervezetnél van aki ezek ellen dolgozik) jönnének ilyen lehetőségek. Kezdésnek piti feladatokat kapnának az emberek amiért járna valami jutalom és persze nőne a \"nem játékos alvilágban\" a hírneve. Például az új karaktered kap egy feladatot, hogy szúrja ki valakinek a kerekét. Eldöntheti a játékos, hogy megteszi, vagy eladja akár a feladatait másnak, esetleg később, ha olyan szinten van akár köphet a zsaruknak. Persze, ha köp a zsaruknak legközelebb egy másik játékos azt kapja feladatnak, hogy az ő kerekét kell kiszúrni Ez a dolog több téren lehet hasznos az RP-ben, erről majd a \"Szerepjáték bezárása önmagába\" részben kicsit részletesebben is írok. Tehát ahhoz, hogy valaki droghoz, fegyverekhez férjen hozzá NEM MÁS JÁTÉKOS által, ahhoz vagy rabolnia kell, vagy végig kell járnia egy szamárlétrát. Persze ha valaki komolyabb szinten van már és mondjuk havi 1-2 fegyverszállítmányról kap infót, azt lepasszolhatja a maffiának, bandáknak, ha ő mégsem szeretne már ezzel foglalkozni, szerintem a szervek honorálni fogják vagy így, vagy úgy. Erről mit gondoltok? Kötelező és opcionális elemek a játékban Ahogy a való életben köt a fizika, éhség, szomjúság...úgy a játékban ezeket szintén kötelezővé szeretném tenni. A törvények, lakhatás, munka.....ezek mind opcionálisak. Tehát nem tudsz fénysebességgel utazni, vagy épp teleportálni, de eldöntheted, hogy hol bérelsz, lakást vagy csak szobát...saját kocsit akarsz, vagy jó a tömegközlekedés...A törvények szintén mondhatni opcionális dolgok, mint a való életben is. Áthajthatsz a piroson, vagy akár a szakadékba is, de mindennek meg van a maga következménye. Ilyen téren szerintetek milyen kötelező és milyen opcionális elemekkel éri meg számolni? Jutalom-büntetés rendszer Mivel szerepjátékról van szó így szerintem fontos a jutalom és a büntetés. Legyen szó arról, hogy zsíros kaját eszel, vagy épp eljársz futni, esetleg megszegted a törvényt. A jutalmat szerintem annyira nem kell részletezni, a jó dolgok amiket szeretne a játékos elérni, viszont ott a büntetés. Ha mondjuk neki hajtasz a falnak nem annyi, hogy \"/me beüti a fejét.\" és már hajtasz is tovább, hanem megfelelő büntetés jár érte. Ugyanez vonatkozik arra is, ha meglőnek. A karakterek elég szívósak lesznek, nehezen halnak meg, sérülések és korábbi sérülések határozzák meg a regenerálódást és a korlátozásokat. Mondhatni amik a való életben vannak hihetetlen történetek, hogy lezuhant a 10.-ről, lelőtték...és mégis túlélte. Itt mindenki ilyen lesz, VISZONT megfelelően kidolgozva. A karakter nehezen hal, viszont cserébe valós időben hosszabb regenerálódási idővel amit persze egybekötünk olyan funkciókkal amik miatt még nem hal meg az RP az ilyen karakterek számára sem. A törvény megszegésért börtön jár. A valósághű RP miatt ez akár lehet IRL idő szerinti 1-3 hónap is akár, amit szintén szeretnénk azzal ellensúlyozni, hogy a börtön RP-t annyira kidolgozni, hogy a bent lakóknak is legyen lehetőségük fejlődni, vagy épp a börtönben az illegális kapcsolatokat fejleszteni, ezáltal van aki direkt börtönbe szeretne kerülni, hogy gyorsabban tudjon fejlődni az a rangja. Ez a kórház-börtön még nagyon felületesen van átgondolva egyenlőre. Csak, hogy legyen egy kis random is a dolgokban, így kerék defekt, vagy betegségek tudják még tarkítani az RP-t. Ezekről mit gondoltok? Önálló város, gazdaság, városvezetés, törvények Ahogy hallottam ez más sokaknak eszébe jutott. Én is még SA-MP korszakomban találtam ezt ki. Mivel a város is teljesen testre szabható, így a városvezetés tudja megmondani, hogy hol legyen kórház, rendőrség, börtön, mozi, vagy épp egy uszoda. Szintén a város vezetőség dönti el, hogy milyen engedélyeket ad ki és kinek mekkora telket ad el. Magát a városvezetőséget is egy idő után a játékosok választhatják meg (alapból kijelölt ember lesz rá, milyen véletlen az én karakterem, hogy beállítsam az alapokat). A törvényeket hozni és egyéb vezetőket kinevezni már a városvezetés fog. Tehát, ha a játékosok alvilági figurát raknak az élre, akkor olyan ember fog vezetni. A gazdasági rendszer viszont függ majd a \"régi várostól/államtól\" ahonnan jöttünk. A HRP-n a sztori szerint ahol játszunk azt Los Santos (esetleg SA állam) pénzeli. Tehát lehet külső hatást is vinni az RP-be (persze okkal!). Ez inkább ott kap főbb szerepet, ha mondjuk sokan rákapnak a favágásra és emiatt rengeteg fatöbblet lesz, teljesen véletlenül a másik államban/városban pont abból van óriási hiány, vagy épp ha itt van hiány, akkor jó áron pont azt árul Ehhez esetleg valami tipp, hozzáfűzni való? Szerepjáték \"bezárása önmagába\" és az adminokról Milyen fura megfogalmazás a cím ugye? Ki is fejtem mit jelent pontosan. Egyszerű a megoldás, a régi admin rendszer KUKA! Nincs RP-n admin! Kezdjük a szabályokkal. Nincs PG, DM, Non-RP...Furán hangzik? A valósághű szerepjátékban, ha valaki sorozatgyilkos, akkor sorozatgyilkos, ezt \"ellensúlyozhatom\" azzal, hogy 1 gyilkosság -5% pontokban ha új karaktert kezd a játékos, tehát 20 hulla után nem jár semmi? Nem egészen, ez a dolog miatt mondjuk nem mehet 50% alá a karakter értéke, VISZONT elavul. Tehát megölsz 1 embert, akkor 30 napig jár ez a negatív velejáró. Lehet szó itt véletlen, vagy szándékos gyilkosságról. Jöjjön a PG, 2 rabló fegyvert fog rám elszaladok és lelőnek, legyen mondjuk 1 hét kórház a jutalmam. Non-RP? Ez nagyon helyzetfüggő. Ha valaki kezdő és nem tudja, hogy mi a különbség az IC és az OOC chat között, akkor azt nézhetitek simán bolondnak is. A való életben is jöhetek olyannal akár egy idegennek is, hogy \"Szia mi volt a suliban?\", ő meg csak furán néz rám, főleg ha egy 50 éves emberről van szó, ezt szerepben még könnyen le lehet reagálni. A régi szabályokból megmaradtakról később. Akkor mi van, ha nincs admin? Mit csinálunk azokkal akik nem olyan szinten RP-znek ahogy mi szeretnénk és bomlasztják az RP közösséget? Például összetúrják a kertet, vagy csak megállnak az út közepén. Ezekre már régen megszületett a megoldás, még GFRP-ben. Rendőrség és ami az ő hatáskörükön kívül esik arra meg ott a Maffia, szerintem ezt nem is nagyon kell részletezni. 1-2 hét börtön vagy kórház csak segít nekik, de a megfelelően felépített maffia a betoncsizmát sem sajnálja majd, ha valaki annyira pofátlan. Vagy egy másik kedvenc példám mi van ha korrupt a polgármester és mindenki támogatja ebben? Na itt jönnek szóba az \"RP-s adminok\". IG írni kell egy szép emailt \"Los Santos város/San Andreas állam vezetésének\" akik küldenek ide egy megadott karaktert aki kinyomozza a dolgot, de lehet egy bérgyilkos felbérlése hamarabb felteszi az i-re a pontot. A terv annyi, hogy nem kell admin az RP színvonal megtartásához, hanem a megfelelő \"ökoszisztéma\" kell csak kialakuljon és még a legpofátlanabb játékosok is megtanulnak a közösség kedve szerint RP-zni. Ezt persze megfelelő szinten kell kidolgozni. Ha az egész közösség romlott, akkor lehet megérné egy háborús szituációt kialakítani és akkor majd megtanulják mi is az a DM és a fegyver szava Ezekről mit gondoltok? Saját tulajdon, kocsik, házak, építkezés Bérelt kocsi, saját kocsi, bérelt lakás, saját lakás, saját ház...Mindenki szereti, ha valami az övé és magáénak mondhatja. Az alap szisztéma, ha vigyázol rá nem esik baja szép és jó. Gondoljunk most arra amikor valaki szándékosan összetöri, esetleg egy csaló, vagy csak rossz akaró miatt totálkárra megy. Még a cheaterek okozta károkat is meg lehet oldani RP-sen. A történet szerint szétzúzta, de elküldjük Los Santosba és hipp-hopp pár nap alatt újjá is varázsolják ott Persze az állam pénzén. Amennyire lehet testreszabató környzetetet is szeretnék, tehát fogsz 1 ásót és kimész ásol magadnak egy medencét. A saját ingatlan sem lehetetlen álom, persze azért meg kell érte dolgozni. Mint ahogy IRL több év legtöbb esetben ezt elérni, így itt a játékon belül sem 2 hét múlva lesz saját háza az új játékosoknak. Több hónapba fog kerülni, főleg ha sajátot akarnak építtetni. Ezt annyira nem részletezném egyenlőre. Az üzleteket szintén így lehet alapítani majd. A város vezetőségtől kell igényelni engedélyt, vagy épp van amit kifejezetten támogatnak majd (ha valamiből hiány van). Az item-inventory rendszer is úgy lesz megoldva, hogy nincs többé \"kézhez nőtt telefon\". Hanem minden tárgy átadható, eldobható. Tehát át lehet adni telefonálás közben a telefont, vagy épp ellopni más telefonját, mint ahogy a való életben is lehetséges. Ezekről mit gondoltok? Fizetési rendszer A játékban a sok elem és egyéb számítási dolgok miatt nem lesz készpénz. Bankkártyás fizetési lehetőség lesz csak. Így a rablásokat is minimalizálni lehet. Ehhez nem sok hozzáfűznivalóm van. Ha esetleg valami eszetekbe jut ezzel kapcsolatban, várom az ötleteket. Játékon belüli média, internet, információ szerzés, megosztás és kommunikáció A telefon rendszer alapnak mondható. Mellette szeretnék tablet és laptop/számítógép opciót is. Médiára meg rádiót és TV-t. A játékon belüli internet szintén sok lehetőséget rejt magában. Állás, utazás, vásárlás, szórakozási lehetőségek... Ezek mellett ugye lesz értelme az IG programozásnak is (amit persze valós programozási ismeret alapján lehet művelni). Ezekhez valami tippek, tanácsok? Szabályok
Cheat
Bárminemű csalásért (kisegítő program használata, memória módosítás…) 1 év ban jár, ha valakiről kiderül, hogy visszajött a kitiltás letelte előtt, akkor onnantól újra kezdődik az 1 év, továbbá lásd Multi reg.
Multi reg (MR)
Egy felhasználónak szigorúan csak egy accountja lehet. Többszörös regisztráció esetén az adminok által kijelölt felhasználót használhatja tovább a játékos, a többi tiltásra kerül végleg.
Multi user (MU)
Egy accountnak kizárólag egy tulajdonosa lehet. A biztonság érdekében fontos, hogy kizárólag ő tudja a belépési adatokat. Ha mégis többen használnak egy accountot azért figyelmeztetés jár, többszöri figyelmeztetés esetén, vagy ha az adminok úgy döntenek az accountot véglegesen ki is tilthatják.
MetaGaming (MG)
Szerepjátékon kívül szerzett adat felhasználása a szerepjátékban.
Pl:
- Ha valakivel beszélgetsz neten/élőben és mondja, hogy gyere a bankhoz és odamész.
- Elmondja hol van valami és az információt felhasználod RP-n belül.
Figyelmeztetés jár érte.
FONTOS, hogy az MG gyanús játékosokat is figyelemben részesíthetik az adminok!
OOC Szidás
Más játékos szidása a HRP-vel kapcsolatos felületeken. Csak a szidott játékos, vagy admin bejelentése alapján jár érte figyelmeztetés.
OOC Hazugság
Szerepen kívül, HRP-vel kapcsolatos felületen hazugságért figyelmeztetés jár.
Flood
Egy üzenet, akár kisebb módosításokkal, vagy más megfogalmazásban egymás után többször elküldeni tilos, figyelmeztetés jár érte. Persze ez IC szituáció függő.
Engedély nélküli reklám
A HRP felületein (IC és OOC egyaránt) tilos reklámokat elhelyezni önkényesen. Ezt csak felső vezetőségi engedéllyel szabad megtenni, különben figyelmeztetés jár érte.
Bug kihasználás
A HRP felületek, motorok nem rendeltetés szerint működése esetén a hibákat jelenteni kell és a hibát okozó funkciókat amennyire lehet kerülni kell. Az ilyen hibák kihasználásáért figyelmeztetés jár. Esetleg van még valami szabály ötlet? vagy épp ezekhez hozzáfűzni való?
9
« Dátum: 2018. november 01. - 12:24:56 »
Sziasztok! Kitaláltam egy projektet aminek nem az a célja, hogy nyissunk egy nagyon király 0-ról írt móddal egy szervert. A cél az lenne, hogy a megszerzett scripter tudást és tapasztalatokat átadni a kezdőknek, egymásnak. Mondhatni a projekt fő szerepe az lenne, hogy megmutassuk egymásnak, hogy \"hogyan scriptelnék ma\". Ezt szóban is le lehet írni kb pár óra alatt, vagy esetleg egy \"vita fórumot\" indítani erről és érvelni meggyőzni másokat miért ez előnyösebb és miért az, meg persze mikor melyik. Vagy akár lehetne ez a dolog kicsit interaktívabb. Közös mód fejlesztésében részt venni, közös célért dolgozni nem versengeni egymással, hanem együtt létrehozni valamit. Akár lehet több szálon futó is a dolog, tehát több módot írni egyszerre és minden módnak meglenne a vezető fejlesztője aki lefekteti abban a módban milyen irányelvek és módszerek szerint kell fejleszteni. Nem kell itt nagy dolgokra gondolni, írnánk kód konvenciót, verziókezelést vezetnénk be... Nem csak a scriptelésben hasznos tudást adnánk át, hanem olyan tudást is ami más téren is felhasználható (pl MySQL, verziókezelés...). A kezdőknek hasznos tapasztalat lenne és szerintem a komolyabb scripterek is tanulhatnának egymástól új dolgokat. Akinek lenne igénye erre, vagy csak megjegyzése, véleménye a dologgal kapcsolatban az írja le kommentben.
10
« Dátum: 2018. szeptember 30. - 14:30:20 »
Üdv Mindenkinek! A Hun Role Play múltja:Bemutatkozásom és egy kis előzmény: A jelen: Az SA-MP egy fegyver központú játékra épül és így szinte hozza magával a fegyver központúságot is.
A mai játékok nagyrésze főleg a pusztítást, lövöldözést, öldöklést, hentelést helyezik a központba, persze a piaci igényeket figyelembe véve.
Még a SIMS-ben is megölheted a karaktered!
Sokan sok szemszögből tekintenek az RP-re, más-mást jelent egyes játékosoknak az RP.
Tökéletes RP-t ami mindenki számára megfelel nem lehet létrehozni, hisz különböző igények vannak.
Volt aki azt mondta, hogy a Hun Role Play név elavult, hisz már van (volt) tengernyi magyar RP szerver.
A Hun Role Play magyaroknak készült, én nem érzem azt, hogy ez elavulhat.
Sokan azt hiszik a HRP-nek vége, bezárt és már soha többé nem lesz, ez részben igaz...
Többé nem szeretnék SA-MP-n RP szervert indítani és bármennyire szép és jó volt, nem akarom ugyanazt mint anno.
Régi HRP tagok bármennyire is fiatalok voltunk felnőttünk.
Az új HRP-n szeretném a régi adminokat viszontlátni hasonló pozíciókban.
A régi szellemet megtartva, de más módon kiszolgálva az igényeket.
Továbbra is a játékosok segítése és a minőségi RP, minőségi szórakozás megteremtése lesz a célunk, csak más módszerekkel.
Mivel teljesen más szinten tudom testreszabni a játékot így teljesen más fajta szerepjátékot, lehetőségeket tudok/tudunk biztosítani a játékosoknak.
Végre nem fegyverközpontú RP-t tudunk létrehozni, az elején nem is szeretnék fegyvert, teljesen új irányba helyezem az eddig megszokott RP-t.
A szerepjáték lényege tényleg az lesz, hogy beleéld a karaktered személyiségébe magad, hogy a bőrébe bújj.
Az unatkozó vagy az épp nem RP-zni vágyó játékosoknak is megpróbálok minél több szórakozási lehetőséget biztosítani, hogy ne az RP rovására menjen az unalmuk.
Én vagyok a HRP vezetőfejlesztője, de az igényeket nem én szabom meg, ezt a feladatot nem átengedem, hanem kötelezővé teszem a HRP közösség tagjai számára.
Ha valaki elégedetlen, vagy többre vágyik, akkor igenis fogalmazza meg az észrevételeit és a megfelelő ember foglalkozni fog az ügyével.
Persze ezt ne úgy értsétek, hogy mindig van egy ugrásra kész admin akinek elmondhatod a panaszaidat, hanem amint oda kerül a sor, akkor foglalkozunk vele.
Nem biztos, hogy egyetlen ember igénye elég ahhoz, hogy változást hozzon, mert a HRP közösség a fontos, tehát a közösség érdekeit helyezzük előtérbe.
Az admin csapat többfelé lesz bontva, lesznek akik a fejlesztéssel foglalkoznak és lesznek a \"szociális munkások\" akik a közösség panaszait, igényeit kezelik.
Amennyire lehet elosztjuk a munkát, hogy az adminoknak ne kelljen állandóan admin munkát végezniük és a report helyett ticket rendszert szeretnék bevezetni (az itteni felhasználóknak lehet csak itt a fórumon lesz lehetőségük észrevételeket közölni).
A Hun Role Play-en a közösségi szerepjátékot szeretném a központba helyezni.
Lehet egyedül is játszani, vagy kisebb csoportokban, de ettől még egy nagy egység részesei vagyunk.
Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a \"HRP Közösség\" számomra nem ennek a fórumnak a tagjait jelenti, hanem azokat akik a HRP weben regelve vannak (jelenleg még áll a web, az alakulóban levő háttérfolyamatok miatt, de amint döntés születik a weboldalunk is elindul és meghívós rendszerrel lehet oda bekerülni). Ide azért teszem ki ezt a leírást és beszélek ezekről a dolgokról, mert szeretnék létrehozni egy publikus felületet is ahol külsősöknek is lehetőségük van megismerkedni a HRP játékkal. Még kérdéses, hogy az itteni felhasználók kaphatnak e login hozzáférést (itteni felhasználóval belépni a játékban), erről még a fórum vezetőséggel tárgyalni fogunk, de én ezt szeretném elérni.
Saját játék
Sokáig \"fű alatt\" mentek a fejlesztések, direkt, hogy ne nagyon szivárogjanak ki dolgok, ne legyen az, hogy valaki beelőz minket a mi ötleteink és terveink megvalósításával. Sajnos így is éveket csúsztam modellező és egyéb grafikus hiány miatt. A Hun Role Play Reborn már nem egy SA-MP vagy bármilyen más multiplayer, vagy játék alatt futó mód, hanem egy különálló saját játék! Unity játékmotorral futó \"egyedi, 0-ról írt\" (errefelé ezek nagyon menők ) játék.
Azért indítottam el 2018.09.05.-én, mert akkor volt 11 éve, hogy először publikus lett a HRP SA-MP szervere. Ez még nagyon erősen alpha verzió, szinte még játszhatatlan kezdeményezés, hisz alig van benne funkció és azok egy része is még csak ideiglenes. Viszont több éves ötletelés, tervezés, tanulás, fejlődés áll mögötte! Komoly terveim vannak a HRP-vel, nem véletlen nem hagytam abba!
A mostani irányok szerint havi 1 patch kerül kiadásra, minden hónap 15.-én. Folyamatos fejlesztés alatt és szeretnék egyre több olyan funkciót belerakni amivel nem csak a fejlesztők tudnak hozzáadni ehhez a játékhoz, hanem a játékosok itt. Később, ha már van elég funkció és megfelelő szintet elértük, akkor negyedévente, aztán félévente jönnek a frissítések, persze ezt úgy megvalósítva, hogy a játék közben is bővíthető.
Jelenlegi funkciók:
Most még csak egy alap főmenüt tartalmaz a játék és egy kb WASD-s ideiglenes karakter rendszert. Viszont a karakter rendszeren túl saját modelleket, egyenlőre 2 bejárható épülettel amelyek még minimálisan vannak berendezve. Továbbá készítettem egy alap chat rendszert, saját parancsfeldolgozóval. Az egyetlen megnyitott menüpont már hálózati kommunikációval megy és másokkal sétálgathatunk a pályán. Egy kis ízelítő is került be: egy laptop kijelzőjén egy kamera képe jelenik meg.
ChangeLog:
v0.1.0a - 2018.09.05.
- Főmenü alapok
- RP Szituációk menüpont megnyitása Motel és Benzinkút helyszín Szabadjáték szereppel
- RP Szituációk leveldesign alapok
- Chat motor alapok
- Parancs feldolgozó alapok
- Ideiglenes karakter rendszer
- Hálózati kommunikáció alapok
v0.1.1a - 2018.09.15.
- Főmenüben megjelenik alul a verzió szám
- RP Szituációk közben elérhető menü
- RP Szituációk leveldesign: utak elhelyezése, járművek elhelyezése
- Játékosok fölött megjelenik a nevük
- Kezdőhely megváltoztatása a benzinkút mellé
- Sprint sebesség növelése
- Guggolás közbeni mozgás sebesség növelése
- Kamera mozgatás egérrel (TPS nézetben FPS mozgatás)
- Hálózaton történő események jelzése a chaten (belépés, kilépés)
- Online játékosok listázása
- Kamera kép a benzinkúton E-vel lehet aktiválni/deaktiválni a közeli laptop nézetet
Tervezett menüpontok:
Oktató pályák (jelenleg nem elérhető)
Az oktató pályákon a játék mechanikájával, működésével ismerkedhetnek meg a játékosok. Alap szintű interaktív tutorial pályák.
OOC Pálya (jelenleg nem elérhető)
Ez a menüpont a HRP történelmét kívánja majd bemutatni, helyet kap egy Múzeum ahol az előcsarnok egy \"Köszönöm nektek\" rész lesz ahol a régi főadminok saját szobrot kapnak, továbbá a fontosabb személyekről is szeretnék megemlékezni, ez egy számomra fontos rész, az én személyes megköszönésem azoknak akik támogattak, segítettek eljutni idáig. A régi SA-MP-s dolgokról is kerülnek ide be képek, talán szobrok is, de csak jelképes szinten. Az újabb fejlesztésekről viszont szeretnék megemlékezni, hogy később visszatekintésként lássuk milyen úton is jutottunk el oda ahova
Helyet kap még itt egy mozi is ahol szintén HRP-hez kapcsolódó, esetleg más játékból vagy egyéb reklámokat, kisfilmeket lehet látni.
Végül a jelenlegi tervek szerint ide bekerül majd egy kis szórakozó hely ahol szerepjáték szabályok nélkül tudunk kicsit kikapcsolódni, esetleg fontosabb eseményekkor itt összegyűlni.
RP Pálya (jelenleg nem elérhető)
A HRP egyik legfontosabb célja a közösségi RP létrehozása amely itt fog legjobban kibontakozni. Erről még nem sokat szeretnék beszélni. Pár dolgot megemlítenék: ez a HRP weben regisztrált tagoknak lesz elérhető kezdetben, később pedig szeretnék külön szigeteket külön szervereknek. Ezt úgy kell értelmezni, hogy \"A szerverről\" RP-n repülővel át lehet utazni \"B szerverre\" persze lesznek megkötések, hogy miket lehet bevinni egyik szeróról a másikra. A mi szigetünk története annyi lesz, hogy mi LS-ből jöttünk át és függünk is LS-től. RP-n nem is lesznek adminok, nem lesz report sem...DM, PG...nem lesz ilyen sem, teljesen más szabály rendszer lesz, mint amit az SA-MP világában megszoktak a játékosok, bezárom az RP-t önmagába, nem lesz admin aki \"isteni entitásként irányít\", erről majd később . Minden szervernek saját szigete lesz, mármint kinézetre is, testre szabható pályákról van szó. Jelen tervek szerint fogsz 1 ásót és kimész ásol egy medencét a kertbe. Az RP elképzelésemről, terveimről később írok amikor aktuális lesz.
RP Szituációk
A mai rohanó világban sokaknak nincs ideje már belebonyolódni komolyabb, mélyebb karakter felépítésébe, vagy épp nem is akarnak, csak néha rájuk jön, hogy RP-znének egy jót. Vagy épp nem nagyon van fogalmuk a komolyabb RP-ről és még csak most tanulnak bele, szeretnék megtapasztalni. Ez a menüpont részben egy kis ízelítő a \"nagy RP\" világában megtapasztalható dolgokból. Pl: tankolj, vásárolj be, dolgozz... Kisebb szituációkat szeretnénk itt felépíteni ahol megadott szerepet kell eljátszani a játékosoknak. Viszont itt nem csak a valósághű RP-t szeretnénk megvalósítani, hanem lesz benne \"időutazás\", tehát western korban is lehet majd szituációkat eljátszani. Persze nem kell óriási pályára gondolni, hisz ezért csak szituáció. Továbbá lesznek olyan szituációk amik kicsit elrugaszkodnak a valóságtól pl űrben, más bolygón, vagy épp poszt apokaliptikus világban játszódó szerepet kell átélnünk. Ez egy publikus menüpont marad ahol kis világokat töltünk be és kisebb szerepek eljátszásával szórakoztathatjuk magunkat. Jelenleg az elkészült elemek egy része itt érhető el szabad játék stílusban, tehát még nincs megkötött szerep. A játékosok csak saját szituációjukba belépett játékosokat látják és velük tudnak kommunikálni.
Mini játékok (jelenleg nem elérhető)
Mint a neve is mutatja mini játékokat fog tartalmazni. Itt gondolhatunk az SA-MP-ben megismert sumo, fallout és hasonló minijátékokra is, de nem ragadunk le a régi gyökereknél, ezeket inkább a múltbéli visszatekintés miatt szeretném megvalósítani. Lesznek singleplayer verziók is ahol egyedül lehet játszani és lesznek multiplayer játékok ahol másokkal együtt tudunk játszani. Ez a menüpont főleg azoknak készül akik nem is annyira RP-zni szeretnének, vagy csak épp levezetni a feszültséget 2 RP-zés között.
Az első ilyen fejlesztése a következő patch után veszi kezdetét (2018.10.16.-án), egy útvesztőben játszódó battleroyal lesz. A pontos koncepció még kidolgozás alatt, persze az elején ez is elég kezdetleges lesz és később, ha van igény fejlesztjük tovább.
Ez a menüpont lehet belekerül a telefonos verzióba is, így a telefonon is játszhatunk ilyen minijátékokat.
Sandbox (jelenleg nem elérhető)
A következő patchel (2018.10.15.) jön a pályakészítő mellyel már átadjuk a lehetőséget másoknak, hogy pályát készítsenek nekünk. Szeretnénk, ha minél többen tudnánk dolgozni a projekten és minél jobban testre szabható lenne. Kezdetben itt még csak egy kezdetleges pályaszerkesztő lesz, de később ez amolyan saját világ lenne ahol a haverokkal lehet RP-zni, vagy épp csak funolni.
Singleplayer, multiplayer, hálózat, platformok...
Fentebb olvasható, hogy lesznek bizonyos helyen singleplayer változatok, van ahol meg csak multiplayer. Ezt úgy kell elképzelni, hogy vannak olyan játékok/módok amik egyedül játszhatóak minden fajta hálózati kommunikáció nélkül (igaz jelen tervek szerint a login kötelező lesz előtte!). Más részeken viszont kötelező a hálózati kommunikáció. Azt még itt megemlíteném, hogy több fajta hálózati kommunikációt szeretnénk megvalósítani. Tehát ha valaki RP szituációkat, minigamekben, vagy sandboxban játszik a haverokkal/ismeretlenekkel, akkor az teljesen külön játszik a nagy szerver(ek)től. Egy ember hostol a többi rácsatlakozik, photon network segítségével. Az OOC pálya és RP pálya lesz saját szervereken hostolva. Később meglátjuk mi az amin változtatni kell a működés érdekében.
Platformokról annyit, hogy a jelen elképzelések szerint, ha az RP világban előveszed a telefonodat és telón be van kapcsolva az alkalmazás megosztás, akkor az RP telódat a valódi telefonodról tudod majd kezelni. Egy kis kényelmi funkció. Csak ezért egy külön alkalmazást csinálni? Hát igen, de ha már annyi fun dolog elérhető a HRP-n, gondoltam kicsit kibővítem ennek a körét. Lesznek olyan mini játékok amik szintén elérhetőek lesznek telefonos verzióban, továbbá kezelő felületek, admin panel és hasonló dolgok még kérdésesek.
Tényleg csak nagyon apró betűvel megemlítve jelezném a VR fanatikusoknak, hogy tervben van pár menüpontban elérhetővé tenni a VR opciót. Mivel nekem oculusom van azt nagy eséllyel támogatnám (már ha a 1080Ti-om is úgy akarja ) és a samsung verziót is szeretném. A kínai vagy más telefon tulajdonosoknak mondanám, hogy a cardboard buildek is szóba jöhetnek az eddigi tapasztalatok alapján.
A konzolosok és a linuxosok még nem tudom mit kapnak, de ha van igény és erőforrásunk is rá, akkor talán oda is csurran, cseppen valami
Szép tervek és ígéretek mi? Ezt ne úgy képzeljétek el, hogy na bumm 2 hét és már VR-ban ott az óriási open world game. Ezek évek, csak 3.5 évig tanultam mire komolyabb szinten belevágtam a HRP-be (igaz korábban a modellek hiánya miatt nem tettem).
Szóval még ott tartunk, hogy nagyon alpha verzióban WASD-vel lehet sétálgatni és chatelni. Mellette persze fejlesztjük ahogy időnk engedi. Aztán meglátjuk milyen támogatás, vagy épp visszahúzást tapasztalunk mások részéről.
A HRP közösség számára rengeteg dolgot szeretnék megvalósítani, viszont a külsősök nem tudom mennyire fognak tudni integrálódni, vagy csak igazodni a mi hardcode RP elképzeléseinkhez. Remélhetőleg gyümölcsöző lesz ez a kapcsolat Én bízom benne
11
« Dátum: 2018. szeptember 30. - 12:54:57 »
Üdv mindenkinek! Sokan nem ismertek, mondhatni a régmúlt egy szellemalakja vagyok
Kovács Richárd vagyok a Hun Role Play scriptere/alapítója/fejlesztője/főadminja/tulaja...kinek mi tetszik.
A történetem eleje kb ugyanolyan, mint sok más 14-15 éves vérpistikéjé.
Kezdjük a történetemet sok évvel ezelőtt amikor még általános iskolás voltam (most 25 vagyok).
Én nagyon-nagyon régen vágytam egy olyan játékra ahol szabadon lehet járkálni egy városban és rengeteg funkció érhető el.
Amikor megláttam még PS1-en a GTA II-t, akkor éreztem, hogy \"igen végre egy játék ami olyan amire vágyom\", lehet járkálni a városban, lehet autót vezetni és még sok-sok más dolgot.
Itt kezdődött nálam a GTA korszak. Később GTA I, GTA III, Vice City, San Andreas, Vice City Stories, GTA IV (PS3 Limitált)...
Végül a GTA IV óriási csalódás volt számomra, a GTA V-t ki sem próbáltam és nem is tervezem, a GTA leírta magát nálam.
De tekerjünk kicsit vissza az időben...
13 éves voltam amikor megjelent az sa-mp 0.1b (akik tolták azoknak az 1000 error ablakos lehet erről hamarabb beugrik).
Tetszett a multiplayer része, ekkor még nem volt RP, még csak születendőben volt maga az SA-MP is.
Ekkor én főleg TDM/MoneyGrub szervereken játszottam élveztem a multiplayer előnyeit: nem egyedül játszok, be lehet szállni mások mellé, üzletet venni...
Aztán egy nap rátaláltam egy GFRP szerverre...fura volt, hogy amit írtam máshogy nézett ki, mint máshol...nem pörgött a chat, pedig elég sokan voltunk fent a szerveren.
Még élesen bennem él a kép a ház iconról és a moonbeanről amikor felfogtam, hogy ez a szerver más. Jött a felismerés, hogy végre egy olyan mód amire vágytam, lehet házat venni, lehet saját kocsim.
Nem untatnálak tovább, végül bant kaptam már az okra nem is emlékszem...
Ekkor még csak 6-8 RP szerver volt SA-MP téren (nem magyar, hanem világszinten!), magyar még nem volt.
Később rátaláltam a valhalla gamingre szintén GFRP-vel futott, na ott már elkezdtem komolyabban RP-zni, persze még voltak hülyeségeim...
Végül onnan is bant kaptam 2x is! Egy admin megkérdezte, hogy honnan van 5 milkám a bankban, néztem egy /stats-ot (ugye ott írja a számlát), írom, hogy nincs is annyim, de már jött a ban...
Gondolom benézte az ID-t, vagy a számokat nem ismerte megfelelőképpen.
Később jeleztem fórumon, hogy ez a ban igazságtalan volt, mert nincs is annyi pénzem, így unbant kaptam, DE pár perc játék után ismét ban: \"ban evaiding\".
Nagyon sokáig nem tudtam, hogy ezt most miért...csak évekkel később tudtam meg, hogy \"ban előli szökés\" (ugye a jogtalan bant levették).
És akkor most jön a \"közös szál\" sok-sok és mégtöbb RP tulajjal...saját szervert akartam nyitni
Ekkor jött a saját RP szerver ötlete.
Hogyan is kezdődött minden
Korábban is próbálkoztam otthoni tesztelgetésre házi szervert indítani, de 2007.06.15.-én jött az elhatározás, hogy megcsinálom.
Mivel a routeren nem tudtam portot nyitni így egyedül tudtam csak játszani akkor még Hun Real Life néven futtatott szerveren (akkor még inkább \"Real Life\" és nem \"Role Play\" volt a szerverek neve).
Ekkor még a 25.000 soros GFRP módot próbáltam meg magyarra fordítani, csak valamit mindig elszúrtam és jött a 26 error (elég sokszor ) és akkor még nem tudtam megoldani ezt a problémát. Szóval vagy 5-10x elölről kellett kezdenem az egész magyarosítást (egy idő után rájöttem kellene biztonsági mentés is).
Aztán szeptemberben a volt osztálytársamnál indult a szerver, arra már lehetett csatlakozni.
Október környékén már nem csak a fordítással próbálkoztam, hanem magával a scripteléssel is, DE én nem netről tanultam, meg semmi ilyen a kódból bogarásztam, próbálgattam
Elég rögös út volt ez, 0 tapasztalattal és tudással egy 25.000 soros kódot kezdtem el mondjuk úgy piszkálni
Így kezdődött a scriptelés számomra...
Így született meg a Hun Role Play, a magyaroknak készült szerepjáték szerver (az első magyar GFRP alapú szerver).
A HRP történelméről annyira sokat nem szeretnék írni, számomra a HRP a fejlődést jelentette, nem egy hataloméhes admin voltam, nem is a játékosokat akartam, csak tanulni, játszani.
Mára a HRP számomra a régi közösséget jelenti amiben elég jól elszórakoztunk.
Anno Zed-Fay, Young-WRP miatt a többi szerverrel nem volt jó a kapcsolat, sőt! Mivel a mi játékosainkat vitték el, így inkább ellenségeskedés volt.
A SEE-vel amikor megalakult, akkor elég jó kapcsolatunk volt, igazából nem romlott meg soha, csak nem nagyon tartjuk
Végül 2011.07.20-án leállítottam a HRP-t, hogy majd jön az új: Reborn mód.
0-ról tervezett mód, elég nagy tervekkel, már az sa-mp keretein túlmutató ötletekkel (egy része meg is lett valósítva).
Na ezután a tervezés, megvalósítás, lustálkodás ja és a wow elvitt elég sok időt, elég nagy kihagyások voltak.
Egyre jobban kezdtem érezni, hogy az SA-MP keretei túl szűkösek nekem, többre vágytam és végül búcsút is mondtam az SA-MP-s terveknek, igaz évekkel később, de váltottam!
Én szinte csak a HRP-n játszottam, mert próbálkoztam más magyar RP szerókon is, de legtöbb helyen egyből X admin a nyakamban lihegett, hogy \"biztos lopni meg játékosok elvinni jöttem\".
Tehát én amikor az RP-re, SA-MP-re utalok, akkor régebbi GFRP és maga a HRP szerveren megtapasztalt, vagy ott hallott dolgokra célzok.
Ezek segítettek eljutni oda ahova.
Pl sokaktól hallottam, hogy a \"v-s jármű rendszer bugos\", én nem ismertem milyen ez a jármű rendszer, írtam egy sajátot inkább.
Továbbá a HRP Reborn és az új HRP-hez is ez az út vezetett.
Nem is nagyon ragoznám tovább a HRP-s dolgokat itt, azt egy külön topicban fogom folytatni
Magamról még annyit, hogy a scripterséggel kezdődött nálam egy olyan irány ami miatt végül programozó lettem. Pontosabban 2 végzettségem szerint webfejlesztő és webmester és egy harmadik szerint grafikus (de ezt hagyjuk is, eléggé megkopott az a kevés is ami volt), továbbá pár továbbképzést elvégezve papírom van arról, hogy értek a C#-hoz és pár dologhoz
Pár éve foglalkozom Unity játék motorral és jelenleg tagja vagyok egy játékfejlesztő csapatnak, a HRP-t is fejlesztem és az ottani grafikussal több játékot is tervezünk megvalósítani (jelenleg 2 projektet tolunk együtt) és egy komolyabb fizetős projektben is részt veszek, mint programozó. Szóval scripterből webfejlesztő, abból pedig játékfejlesztő lettem. Még ha ez nagyképűen is hangzik Azért persze még nagyon sokat kell tanulnom és tapasztalnom, de ez nem gond. Kitartásom szerencsére van, hisz a HRP-t is több, mint 11 éve kezdtem és még mindig nagy terveim vannak vele. Talán egy életen át végig kísér majd, kitudja
És, hogy ne csak a papírokkal, tudásommal, HRP-vel jöjjek, megemlíteném, hogy jelenleg nagyon szép barátnőm van, szóval a \"Gyönyörű barátnő megszerzése.\" achivement unlocked
(Ezt a leírást 2 korábban sampforumra szánt leírásból ollóztam össze, ha esetleg valahol ismétlés, vagy bármi más jellegű problémát véltek felfedezni, jelezzétek. A \"HRP\", mint szóismétlés tárgytalan )
Üdv,
Kovacs_Richard | HRP Fejlesztő
12
« Dátum: 2018. június 18. - 08:40:23 »
A szerepjáték lényege kb ugyanaz lenne, csak teljesen más környezet, teljesen más színvonal, lehetőségek. Nem egy fegyverközpontú RP lenne. Vajon mennyire lenne vevő és mennyire lenne alkalmas erre ez a közösség?
13
« Dátum: 2018. február 14. - 18:13:04 »
Jó állapotban levő, eladó Oculus Riftet keresek. Sokan ráunnak, vagy jobbnak gondolták, mint amilyen így eladják. Gondoltam a közösség tagjai között is van aki így járt, ezért inkább itt keresek. Haveromnak keresek, hogy tudjunk együtt VR-ozni, ha lehet Oculus Touch controllerrel.
14
« Dátum: 2017. június 27. - 12:12:57 »
Sziasztok A kérdésem az lenne, hogy titeket mennyire érdekelne egy olyan RP ami nem SA-MP alapokon nyugszik és teljesen más a hangulat, környezet, esetleg a társaság is. Ez az elején egy nem kiforrott dolog lenne, tehát ha érdekel is inkább az elején az alapozásnál csatlakoznátok inkább (esetleg segítenétek is benne) vagy csak később amikor már kiforrott irány van és az adott szabályokhoz kellene idomulnotok?
15
« Dátum: 2017. február 24. - 07:29:43 »
Sziasztok! Lehet kicsit későn írom ki a kérdésem, de ma vagy legkésőbb hétfőn rendelném az új gépem és szeretném kikérni a segítségeteket. Több mint 10 éve laptopom van, szóval asztali gépekben nem vagyok annyira otthon. Mindenféleképpen 1 boltból szeretném rendelni a gépet (oculust lehet külön), nekem az aqua-ra jutott a választásom, de ha tudtok valami jobb boltot, arra is vevő lennék. Szeretném 1 milkába besűríteni ha lehet, nem nagyon mennék feljebb. Amik fixek lennének: (csak indokolt esetben váltanék!) Alaplap (146K): https://www.aqua.hu/asus-rampage-v-extremeu31-alaplap-343548.html Videókártya (248K) (+ ajándék bill) [fontos az órajel, nem akarok gyengébbet!]: https://www.aqua.hu/asus-geforce-gtx-1080-8gb-strix-gtx1080-o8g-gaming-nvidia-kupon-cerberus-mkii-billentyuzet-442188.html Proci (136K): https://www.aqua.hu/intel-core-i7-6800k-34ghz-socket-2011-v3-dobozos-bx80671i76800k-444792.html SSD (31K): https://www.aqua.hu/250gb-samsung-850-evo-ssd-meghajto-mz-75e250beu-316739.html Oculus (240k): https://www.aqua.hu/oculus-rift-vr-headset-301-00204-01-501642.html Ezek még nem fixek: Proci hűtő (27K): (nem akarok vízhűtést) https://www.aqua.hu/be-quiet-dark-rock-pro-3-cpu-huto-bk019-271271.html Gépház (53-55K): (nem akarok plexiset, de ha árba az fér bele azt veszek, de most 2000Ft nem nagy pénz ilyen árak mellett) https://www.aqua.hu/cooler-master-storm-trooper-tap-nelkuli-fekete-haz-plexi-oldallap-sgc-5000-kwn1-199337.htmlhttps://www.aqua.hu/cooler-master-storm-trooper-tap-nelkuli-fekete-haz-sgc-5000-kkn1-164611.html RAM (40k): https://www.aqua.hu/16gb-2133mhz-ddr4-ram-kingston-hyperx-fury-black-cl14-2x8gb-hx421c14fb2k216-429118.html Táp (35K): https://www.aqua.hu/corsair-cx750m-750w-modularis-tapegyseg-cp-9020061-eu-223795.html Vinyó adattárolásra (16-24K) (min 1 TB): https://www.aqua.hu/1tb-wd-35-black-sataiii-64mb-cache-winchester-wd1003fzex-263835.htmlhttps://www.aqua.hu/1tb-seagate-35-7200rpm-64mb-sataiii-winchester-st1000dm010-468824.html Amikből kellene még ajánlás (lehetőleg jó minőségű, de nem csilli-villi!): mi az ami belefér a keretbe és mi az amit kereten felül ajánlanátok? Fejhallgató (ezt ajánlották: https://www.aqua.hu/kingston-hyperx-cloud-ii-pro-gaming-headset-szurke-khx-hscp-gm-347470.html) Egér Gamer szék (kereten felül érdekel az ajánlás max 50k-ig, de ha valami nagyobb előnye van akkor nagyon max 100k)
|