Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - tudvari

Oldalak: [1] 2 3 ... 16
1
SA-MP: Szerver bemutatása / Roleplay AztAdom & Tudvari RPG
« Dátum: 2020. október 28. - 13:22:48 »


Megnyílt a publikum felé az AztAdom & Tudvari RPG!

IP: server28.clans.hu:7783
Discord: https://discord.io/atrpg

AztAdom barátommal az utóbbi időben egyre gyakrabban éreztünk késztetést, hogy újra SA:MP-ozzunk, még ha csak páran is lennénk a baráti társaságból. Végül beüzemeltük a Tudvari RPG legfrisebb verzióját, ami Montgomeryben és Palominoban játszódik.

És olyan jól éreztük magunkat, hogy úgy döntöttünk megnyitjuk a publikum felé.

Így két hét fixelgetés, kutakodás után olyan szintre jutott a mod, hogy most már bárki feljöhet. Nyitás után úgy bele is lendültünk, hogy
 nem csak hogy villám gyorsan javítjuk a hibákat, de új dolgokba is belekezdtünk, hogy a játékélmény egyre szolidabb legyen, és ne csak egy kaotikus, kontenttel zsúfolt valami. Bár ez sokszor lassabb, mint szeretném, hála annak, hogy 5 évvel ezelőtt milyen ocsmány kódokat írtam.  :D

Szóval gyertek, ha van kedvetek, akár csak egy kicsit nosztalgiázni, mi tök jól érezzük magunkat, és szívesen látunk új embereket is a közösségünkben  :)

Az adminok szinte 0-24 a segítségedre vannak Discordon, és a szerveren is aktívak. Így ha kérdésed vagy észrevételed van, akkor keresd őket nyugodtan.

A szerverről, röviden:

A játéktér a Los Santos melletti két kisvárosban zajlik, Palominoban és Montgomeryben. A két városnak teljesen új és frissebb köntöst adtunk, átalakítottuk és sokkal élhetőbbé, de mégis valósághűbbé tettük ezáltal.
Az RP szerverekre jellemző, hogy rengeteg parancsot kell beírni, ha tárgyakat használnál, ajtón mennél ki-be, interakcióba lépnél egy adott dologgal. Mi úgy gondoltuk, hogy nem érdemes megtanulni ennyi parancsot, így sok esetben az Y gomb lenyomásával érhetők el hasonló funkciók.



A szerveren a karaktered egyik fontos jellemzője a tanultság. A könyvtárba kell menned, különböző könyveket olvasnod, és ha teljesen elolvastál egy könyvet, akkor elérhetővé válik valamilyen új dolog a szerveren. Legyen az egy új munka a sok közül, vagy olyan hasznos kellékek, mint az elsősegély, mások oktatása, járművek feltörése, vagy épp különböző növények ültetése, gondozása, és szüretelése (;D) és még sorolhatnám.

A szerveren mindenkinek két munkája lehet, egy főállás, és egy mellékállás.
Mellékállásnak minősülnek az egyszerűbb, kevesebb játékos-játékos interakciót igénylő munkák, mint például a megszokott úttisztító és pizzafutár munkákkal (lentebb bővebben). Ezeket a munkákat is érdemes csinálni, hiszen minél tovább dolgozol egy adott helyen, annál nagyobb tekintélyed lesz.

A főállások ezzel szemben már nagyobb RP-t igényelnek, ilyenek például a szerelők, és a riporterek. Ezeknél a munkáknál a többi alkalmazottal már összhang szükséges, amit rádió hivatott segíteni.
A főállások egyik speciális fajtája a rendőr és a mentős. Ezeknél a munkáknál az RP fontossága miatt már vannak leaderek is, akik interjúkon keresztül döntik el, hogy alkalmas-e vagy az állásra. Ezek az állások folyamatosan termelik a játékosnak a pénzt, ha aktívan szolgálatban van, és ennek mértékéről a leader dönt, valamint szép lassan, minél többet van az illető a frakcióban, magától is növekedik.

Az illegális élet script nélküli, olyan értelemben, hogy nincsenek "scriptelt frakciók". Ha valaki egy illegális szervezetet akar alapítani, akkor azt IC kell megszervezni, és a szervezetnek saját maguknak kell tőkét, járműveket, és házakat venni.

Az illegális élet felpörgetésére szolgál a kender rendszer, ami nagy vonalakban annyi, hogy a drog készítéséhez szerezned kell magokat, amiket el kell ültetned egy lehetőleg eldugott helyre, majd megvárnod a "szüretet". Így nem csak a törvény ökle az ellenséged, hanem a többi illegális életet folytató játékos is, sőt, még a civilek is.

Az illegális életet folytatóknak a rendőrség ritkán tud fegyverengedélyt kiállítani az előszűréseken való fennakadás miatt. Így illegálisan kell a szükséges alkatrészeket megszerezni a különböző fegyverekhez, majd egy hozzáértőnek azt össze is kell szerelnie.

Emellett van a jól megszokott bankrablás, annyi csavarral, hogy több fázisból áll, van benne robbantás, széfek megfúrása, és persze a szajréval való menekülés. Vajon időben abbahagyod a széfek nyitogatását, vagy a mohóságod miatt már nem marad időd elmenekülni?  ;D





Egyedi funkciók a szerveren

A fizetést, rezsit, bérlési díjakat és büntetéseket a postaládádba kapod megcsekkek formájában. A csekkeket 2 órád van beváltani a bankban vagy a befizetni a postán. Ha a bank nem tudja behajtani a be nem fizetett összegeket, akkor a rendőrség körözni fog.

A szerveren találhatóak bizniszek, amikbe bevásárolhatod magad részvények formájában. Minél több részvényed van, annyival nagyobb a részesedésed a bevételből! Csak hogy párat említsek: Vegyesboltok, Lottózó, Autószalon, Motel, az összes munkahely(!), benzinkutak, és még sorolhatnám.

Szeretnél jól bánni a pénzeddel? Akkor kösd le a bankban különböző kamatokkal, és időnként nézz rá és forgasd, hogy biztosan jól gyarapodjon.

A karakterednek vannak szükségletei: alvás, evés és ivás. Ha ez a három minden megvan, a közérzeted javul, ezáltal az életed is töltődik. Ha valamelyik ezek közül hiányzik, akkor romlik a közérzeted, és egy bizonyos szint alatt csökken az életerőd.
A tulajdonaid után adózni kell, amihez egy adóbevallást kell készíteni. Ezt az okmányiroda épületében tudod megcsinálni. Ha mindent a valóságnak megfelelően töltesz ki és befizeted az adót, akkor nem érhet baj. Viszont ha csalni próbálsz, és valamit eltitkolnál, akkor a rendőrség körözni fog.



A munkákról, röviden:

  • Újságkihordó: Pattanj fel a biciklire, vedd a kezedbe az újságokat és vidd ki az előfizetők házához. Csak vigyázz, hogy legyen rajtad bukósisak, mert a rendőrök megbüntethetnek érte! Bárki elvállalhatja ezt a munkát, még aki új a városban, az is.
  • Gyári munkás: Öltözz át és vesd bele magad az összeszerelői gyári munkás mindennapjaiba. Ez egy betanított munka, így nincs előfeltétele ahhoz, hogy a gyárban dolgozz.
  • Szórólaposztó: Nem szükséges a munkához különösebb tudás. Megkapod a szórólap pakkot és már szórhatod is a falukban, vagy más játékosoknak.
  • Pizzafutár: Szükség van egy jogosítványra a munka elvégzéséhez, illetve hogy ismerd a két várost, mint a tenyeredet! (Térképen jelzi, hogy hova kell menni, nem kell félni)
  • Úttisztító: Ha az utak és járdák szemetesek lesznek, őket hívják az emberek. Egy jogosítvány és máris elvállalhatod az úttisztító munkát. Annyi pénzt kapsz a munkádért cserébe, amennyi utat megtisztítasz.
  • Csomagfutár: Ülj be a kisbuszba, várd meg, hogy feltöltsék a munkások csomaggal a kocsid és már indulhatsz is a megadott címekre. Jogosítvány természetesen ehhez a munkához is szükséges.
  • Kamionsofőr: A város működéséhez szükség van bizonyos nyersanyagokra. A kamionsofőr szállítja a nyersanyagokat a különböző feldolgozóegységekbe, valamint a késztermékeket a boltokba. Kamionjogosítvány, valamint valamekkora tőke kell ahhoz, hogy ezt a munkát el tudd vállalni.
  • Farmer: Vesd el a növényeket, majd nézd, ahogy a munkád gyümölcse megnő. Ha úgy érzed, hogy be lehet takarítani a termést, akkor pattanj be a kombájnba és menj körbe a földeken! Jogosítvány ehhez a munkához is szükséges előfeltétel.
  • Kukás: A városban több köztéri kuka is van, amelybe folyamatosan csak gyűlik a szemét. A kukások feladata az, hogy ezeket kiürítsék és elvigyék a közelben lévő szeméttelepre. Nyilván jogosítvány nélkül nem vesznek fel ide sem. Fő riválisuk a hajléktalanok, akik kiürítik helyettük a kukákat, hogy pénzt szerezzenek a visszaváltható üvegekkel.
  • Autóbuszvezető: Az ingázó dolgozó városlakók messiása leszel, ha buszsofőrnek állsz. Szerezd meg buszra a jogosítványt és kezdj el a városban élő emberekért dolgozni. A hála és a fizetség nem marad el érte!
  • Szerelő: Mindent tudsz egy belső égésű motorról? Láttál már minden kocsit darabjaira szedve? Akkor a szerelőtelep tárt karokkal várja, hogy a város lakóit segítsd! A könyvtárban a munkakezdés előtt meg kell tanulnod azért 1-2 dolgot.
  • Halász: A nyugodt élet kedvelőinek ajánlott munka. Pattanj be a halászhajóba, hajózz ki a folyón és vesd ki a hálód, ahol csak úgy nyüzsögnek a halak. De ha nincs hajóra jogosítványod, ne is álmodj erről a békés állásról.
  • Riporter: Mindenki megismerheti a hangod és a véleményed, ha riporternek állsz. Tanuld ki a médiaismereteket és pattanj be a stúdióbuszba. Minél több hallgató, annál több fizetés :)
  • Rendőrség: Ha a városban kezd eluralkodni a káosz és a bűnszervezetek kezdik átvenni a hatalmat, olyankor csak a rendőrökre számíthatunk. Ezt a frakciót komolyság és fegyelem jellemzi. Éberen figyelnek a városra és védik azt a bajtól.
  • Mentők: Ha baleset történik vagy valaki rosszul lép le a járdáról és kibicsaklik a lába, akkor egyértelmű, hogy a mentőket kell hívni. Ebben a frakcióban olyan emberek vannak, akik mindent megadnak a város egészségéért.



Várunk minden normális RP-re vágyót a szerverünkön!
Tudvari & AztAdom




2
RolePlay / Magyar RP helyzete (+Class RPG kritika)
« Dátum: 2017. március 25. - 22:40:11 »
1 év kihagyás után megjött a kedvem a SA:MP szerver készítéshez, és gondoltam szétnézek a piacon.
 
Mi történt itt? Hova tűntek a szerverek?
 
Az még jó, hogy pl. nincsenek az óvodás free admin edit szerverek, amik csak 1 hétig éltek. (amíg a \'free adminok\' kipróbálták az adminságot, de rájöttek, hogy player nélkül szar)
 
De mi van a nagy szerverekkel? Vagy a kisebb minőségi szerverekkel?
 
Jelenleg csak a ClassRPG-t látom, de ott is kb 30-an voltak csúcsidőben. Mivel ez volt az egyetlen választásom, gondoltam kipróbálom.
 
Az eredménye az volt, hogy kb 5 percig töltögettem egy non-sense tesztet, ahol végül meghúztak, mert arra a kérdésre, hogy kocsiba üléskor mit teszel, nem azt válaszoltam, hogy bekötöm az övemet és elindulok, hanem azt, hogy beindítom a motort és elindulok.
 
Gondoltam beugratós, és arra kíváncsi a teszt írója, hogy tudom-e, hogy az öv nem bekötése RP-s, ha éppen egy felelőtlen személyt játszok. De nem. A kocsi beindulásához az öv bekapcsolása szükséges. Nem a motor beindítása, nem. Az öv bekötése.
 
Az emberek egy elég nagy százaléka öv nélkül vezet (ami egyébként elég szomorú), de itt mégis nonosnak számít. És ez csak az egyik ilyen. A teszt fele kb. KRESZ kérdés. És nem is beszélve arról, hogy nem lehet olyan válaszokat adni, ami a karakterem személyiségétől függ.
 
Sehol sincs leírva az, hogy VIGYÁZAT, ezen tesztet úgy kell kitöltened, hogy te egy kedves, tisztelettudó, törtvénytisztelő polgár vagy.
 
Ja és nem elég, hogy egy tök hosszú tesztet kell kitöltenem, amiben a kérdések 90 százaléka felesleges/frusztráló, de még 10 percig el is tilt tőle hibás kitöltés esetén.
 
Röviden a problémák ezzel a teszttel:
 

  •    Túl hosszú


  •    A kérdések 40 százaléka KRESZ


  •    A kérdések másik 40 százaléka olyan kérdés, amire csak olyan válasz jó, amit egy tisztességes ember tenne IRL.


  •    5 százalék értelmes RP alapszabályokkal kapcsolatos kérdések.


  •    és a maradék 15 százalék pedig az előbb említett alapszabályokra vonatkozó kérdések ismétlése, csak más szórenddel.


  •    Szar a teszt, és ha hibázol, mert van merszed RP-sen gondolkozni, akkor 10 percet várnod kell az újboli kitöltésig.


Amikor én RP szervert csináltam, az emberek többsége nem a nyilvánvaló problémákat feszegette, hanem olyanba kötött bele, hogy rosszul fogalmaztam meg egy tesztkérdést.
 
Ilyenkor hol vannak az ilyen emberek?
 
 
 
Mi folyik itt Gyöngyösön?

3
Segítségkérés / Járműből kiteleportálás -> halál
« Dátum: 2015. december 05. - 17:50:14 »
Sziasztok!
Az lenne a problémám, hogy már egy rakat védelmet kitaláltam erre a problémára, de még mindig sokan meghaltak, amikor ki lettek teleportálva a járműből. (Én személy szerint egyszer se haltam meg, így lehet, hogy netfüggő)
Már próbáltam mindent. A jelenlegi : Freeze pár mp-re, kocsiból kiszedés, majd teleportálás.
(akinek nem világos: teleportálás után az új helyen instant meghal a játékos.)
Előre is köszönöm a segítséget!

4
Archívum / objectMoveolás
« Dátum: 2015. október 31. - 09:51:52 »
Sziasztok!
A helyzet: Egy objectet moveolok egy pozícióra, és hogyan tudom azt lekezelni, hogy mi történjen, ha az object elérte a moveolásnál kitűzött célt?
Előre is köszönöm a segítséget. :)
Ui.: Azért hoztam létre megint, mert tegnap figyelmetlen voltam, és nem vettem észre, hogy SA-MP-os megoldást kaptam rá :D (Az első kérdést töröltem a témából)

5
Archívum / moveObject
« Dátum: 2015. október 31. - 00:28:31 »
Sziasztok!
A helyzet: Egy objectet moveolok egy pozícióra.
1. kérdés: Hogyan tudom azt lekezelni, hogy mi történjen, ha a mozgása közben találkozik egy játékossal? (Pl 100 ms-enként megnézi, hogy van e játékos a 2.5 egységű közelében)
2. kérdés: hogyan tudom azt lekezelni, hogy mi történjen, ha az object elérte a moveolásnál kitűzött célt?
Előre is köszönöm a segítséget. :)

6
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Savedpositions -> PAWN tömb konverter
« Dátum: 2015. október 28. - 19:00:51 »
Sziasztok!
Készítettem egy hasznos kis programot, mellyel sok-sok percet spórolhattok meg.
Ezzel a programmal a savedpositionsban lévő koordinátákat tömbökké konvertálhatjátok.
Bővebb infó és letöltés ITT!

7
Kérdések, Segítség / Grafikust keresek, megfizetem!
« Dátum: 2015. szeptember 28. - 20:12:06 »
Sziasztok!
A böngészős játékomhoz keresek grafikust, nem kell profinak lennie, elég ha tud pár kreatív medieval rpg stílusú elemet létrehozni.
Persze megfizetem, de ne várjon sokat, csak pár ezer forintról lenne szó, ami függ a munka mennyiségétől és minőségétől.
Várom a jelentkezőket! :)

8
Segítségkérés / MySQL problémák
« Dátum: 2015. augusztus 22. - 11:39:58 »
Sziasztok!
Mit lehet olyankor csinálni, ha nem hajtja végre a lekérdezést/nem érkezik válasz a lekérdezésre?
Logoltam, hogy hol halad végig a script, és néha csak megáll, és nem hívja meg az egyik callbacket.
 
format(string, sizeof(string), \"SELECT * FROM BannoltIPk WHERE IP = \'%s\'\", p2);
mysql_tquery(kapcs,string,\"AdatBetoltes\",\"dd\",playerid,IPBANN);

 
A Queryt executeolja még, de a callbacket valamiért nem hívja meg. (Lehet hogy a queryt sem tudja végrehajtani?)
Szerintetek van megoldás, vagy csináljam azt, hogy egy timerrel 5 másodpercenként próbálgassam, ha nem sikerül? Mert valószínűleg ha már ezen tovább jut, akkor nincs probléma, és ha eljut a callbackig, akkor egy változot true-ba rakok, ami miatt leállt a próbálkozási timer.
NA mindegy, ez csak egy gyors ötlet volt, szóval várom a javaslataitokat, hogy mit csináljak, miért van stb.

9
Segítségkérés / Checkpoint probléma
« Dátum: 2015. augusztus 21. - 21:01:07 »
Sziasztok!
2 kérdésem lenne, az első:
Van ez a kis részlet:
 
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
new str[64];
if(JatekosInfo[playerid][Vizsga] != 0)
{
    SendClientMessage(playerid,-1,\"1\");
    if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)&& GetPlayerState(playerid) == PLAYER_STATE_DRIVER)
        {
            SendClientMessage(playerid,-1,\"2\");
            if(GetPlayerVehicleID(playerid) == JatekosInfo[playerid][VizsgaJarmu])
            {
                SendClientMessage(playerid,-1,\"3\");
      JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]++;
      PlayerPlaySound(playerid, 1056, 0.0, 0.0, 0.0);
      if(JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk] == -2)
      {
          SendClientMessage(playerid,-1,\"vege\");
         JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]= -1;
         SetPlayerPos(playerid,1444.7711,-1726.0675,13.5469); //ahol elkezdett vizsgázni
         DestroyVehicle(JatekosInfo[playerid][VizsgaJarmu]);
         //vizsga alapján jogsi adás
         //JatekosInfo[playerid][KocsiJogsi] = 50;
         JatekosInfo[playerid][Vizsga] = 0;
         SendClientMessage(playerid,SIKERES,\"Vizsga Befejezve!\");
         return 1;
      }
                if(JatekosInfo[playerid][Vizsga] == 1 ||JatekosInfo[playerid][Vizsga] == 2)
                {
                    SendClientMessage(playerid,-1,\"ujcp\");
               format(str,sizeof(str),\"Vizsgazik: %d | %.2f %.2f %.2f\",JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][0],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][1],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][2]);
         SendClientMessage(playerid,-1,str);
                    if(!SetPlayerCheckpoint(playerid,KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][0],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][1],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][2],2.5)) SendClientMessage(playerid,-1,\"Sikertelen!\");
         if(JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk] == sizeof(KocsiCp)-1) JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk] = -3;
      }

 
Ez nem működik, lefut szépen, kiírja hogy mi a következő cp, de nem hozza létre (szóval csak a setplayercheckpoint nem működik, bár a \"Sikertelent\" sem írja ki)
De ha manuálisan kérem az új cp-t, (vagyis belemegyek egy cp-be, és beírom, hogy /cp , ami egy
SetPlayerCheckpoint(playerid,KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][0],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][1],KocsiCp[JatekosInfo[playerid][Vizsgazikk]][2],2.5)

-t csinál), akkor működik.
Először csak simán volt a setplacercheckpoint, de most már if-be raktam, hátha return 0-val tér vissza, de nem.
Előre is köszönöm a segítséget.

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( [time]2015. augusztus 22. 12:39:08[/time] )

Nos, csináltam egy 100 ms-es timert, és így működik, és azt a látszatot kelti, hogy instant adja a cp-t.

10
Sziasztok!
A fenti kérdéssel kapcsolatban szeretnék írni.
Nem tudja valaki, hogy mi okozhatja azt, hogy a szerver indulásakor sehol sincs crash, de ahogy telik za idő, egyre több helyen crashelnek a játékosok, és ha pl. már egyhuzamban 20 órát ment a szerver, akkor szinte mindenhol crashelnek?
Előre is köszi a segítséget.

11
Segítségkérés / Timerek
« Dátum: 2015. augusztus 17. - 09:37:45 »
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a timerek mennyire megerőltetőek a szervernek?
Jelenleg úgy van, hogy a játékos fellép elindítja a timerjeit, ha lelép, akkor leállítja. De ez nem annyira biztonságos, mert ha valaki crashel, akkor ahogy észrevettem, a szervernek nincs ideje leállítani, és a következő játékos aki fellép, az két timert kap (bár ezt közben szerintem megoldottam)
Szóval az lenne a kérdésem, hogy jó megoldás-e az, hogy a szerver indulásakor az összes játékos összes timerét megcsinálom, de az egészet egy nagy if-be rakom, és így a timer \"veleje\" nem fut le, csak ha online a játékos.
Tudom, eléggé barbár megoldás, de kíváncsi vagyok, mert ha most se oldódna meg a probléma, akkor kipróbálnám ezt a megoldást.

12
Archívum / Imagine RPG
« Dátum: 2015. augusztus 14. - 17:33:00 »

\"66074dd4e71b28e6c2d0c132dfa96d4d.png\"
VIDEÓK
HANGULATKELTŐ
 

SZERVERINFÓ #1
 

SZERVERINFO #2
 

TOVÁBBI VIDEÓK
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
A SZERVERRŐL RÖVIDEN
-Regisztráció: Létre kell hoznod egy fiókot, amiben 3 karaktered lehet. Karakter létrehozásnál ki kell töltened pár fő jellemzőt és 3 szituációs feladatot. A kérelmedet az adminok bírálják el.
-Kezdés: A szerver egy kitalált világban játszódik, de hasonlít a miénkre. Az 1900-as években járunk, sok jelenlegi technológia már létezik, de van ami még nem. A karakterek öregednek a \"szerverrel együtt\". Kb. 10 naponta eltelik 1 év, és minden karakter öregedik. Jól gondold meg, hogy mivel töltöd az idődet. Az \"ország\" hivatalos pénzneme a Kredit. Először szegény és \"buta\" vagy. Piti, és viszonylag unalmas munkákat tudsz elvállalni. Azonban tanulással és kitartással más munkák is elérhetőek lesznek, amik mivel többet követelnek a régebbi munkáidhoz képest, ezért több fizetést is kapsz.
-Vásárlás: A boltokban az árak folyamatosan változnak, hiszen az árukba bele van kalkulálva az adó is. A közértben a vásárláshoz fel kell venned egy kosarat, és abba termékeket pakolni a pultokról, majd a kasszánál fizetni. A ruhaboltban felpróbálhatod a ruhát, mielőtt megvennéd. Emellett van még elektronikai bolt, ahol telefont vehetsz, és lakatos, ahol kulcsokat csináltathatsz a házadhoz, járművedhez, vagy a széfjeidhez.
-Pénzrendszer: A szerveren csekkrendszer van érvényben, vagyis csekken kapod a fizetésedet, és például a bírságokat is. A csekkeket a bankban kell beváltani, és a postán lehet befizetni. Ha lusta vagy járkálni a csekkekkel, és már gazdag vagy, akkor megteheted azt is, hogy a bank intézze a számládon keresztül az ilyeneket, persze egy kis pénzért.
-Csatlakozás egy frakcióhoz: Ha eléggé képzett vagy, és jól tűröd, ha mások irányítanak, akkor csatlakozhatsz egy frakcióhoz. Lehet akció dús életed rendőrként, vagy mentősként, oktathatod az embereket oktatóként, szórakoztathatod az embereket rádiósként, vagy akár felelhetsz az emberek szállításáért taxisként. A frakcióknál is vannak fizetések, és mellettük még lehet egy másodállásod is.
-Illegális élet: Lehetsz pitiáner zsebtolvaj, vagy kisiparos drog dealer is. De ha gondolod, akkor csatlakozhatsz egy alvilági szervezethez, és űzheted nagyban az ipart.
A kender ültetést előbb ki kell tanulnod, és utána egy csempész hajón, ami bizonyos időközönként a kikötőbe érkezik, vehetsz magot. (ha el nem happolják előled az összeset) A magot elültetheted, és egy órán belül már le is \"arathatod\" a termést. A drogokkal való élés megnöveli a közérzeted, de egyben növeli az éhségedet, szomjúságodat, álmosságodat, és még függő is lehetsz. Az illegális frakciók tagjainak nem muszáj játékosoknak árulni a marihuánát, hanem a csempész hajón is leadhatják. (igaz nem olyan jó áron)
Ha nincs fegyverengedélyed, vagy már egy életre eltiltottak a fegyverviseléstől, akkor beszerezheted illegálisan. Akár vehetsz egy másik játékostól, vagy te is összerakhatsz egyet. Ha kitanultad a szakmát, akkor a csempész hajón vehetsz alkatrészeket. Egyszerre persze nem hoznak mindent, mert az feltűnő lenne. Egy fegyver 3 nagy alkatrészből áll, és ha mindhárom megvan, akkor összerakhatod. A fegyverekhez kell külön lőszer is.
-Amikor már van egy kis pénzed: Vegyél bizonyos termékeket, amiket szállíts el olyan helyekre, ahol jó áron felvásárolják őket, és termelj profitot. Ilyen például a kamionsofőr és a pilóta munka.
Vehetsz házat, így már nem a motelszobádba érkeznek a csekkeid, hanem a házadhoz. A házadban tárolhatsz tárgyakat, és a kapacitását is növelheted.
Jármű vásárlásával hamar bejárhatod a várost, és így már a magad ura vagy. Járművedben tárgyakat is tárolhatsz, kulcsokat is csinálhatsz, és így másokkal is megoszthatod a járművedet, de vigyázz, nehogy illetéktelen kezekbe kerüljön! Ha járműved kinézete nem tetszik, akkor átfestheted, vagy akár tuningolhatod is.
Vehetsz részvényeket bizniszekben. Igencsak okos döntés, hiszen már semmit sem kell tenned, és mégis állandóan jön a pénz. Ez a legjobb formája a befektetésnek, de jól gondold meg, hogy hol veszel részvényeket, mert nem minden üzlet hoz nagy hasznot.
-Csak hogy ne szaporítsam a szót:
Elég sok mindenről még nem beszéltem, amiknek nem szántam külön szekciót:
-Mérföldkövek (achievementek)
-Statisztikák
-Fejlett bankrablás rendszer (nincs teleportálás a bankban, akadályok, és 50 széf, így csak csoportosan éri meg)
-A járművek nem respawnolnak, ott maradnak, ahol az utolsó sofőr hagyta őket. Ha megsemmisülnek, akkor sok pénzért visszahozathatja a \"halálból\" egy szerelő. (munkajárművekre ez nem érvényes.)
-Dinamikus mobilrendszer, így elveheted más telefonját, és az \"ő nevében\" írhatsz, hívhatsz bárkit.
-Sok különböző munka, de döntöd el, hogy milyen irányba képzed magad.
-Képességrendszer: minél tovább csinálsz valamit, annál jobb leszel benne. (pl. gyorsabb kender ültetés)
-Tekintélyrendszer: minél tovább dolgozol egy munkahelyen, vagy frakcióban, annál több a fizetésed.
-És még sok kis apróság, amit inkább nem írok ide, hanem fedezd fel saját magad a szerveren.
Alkossunk együtt egy jó közösséget :D
 

LEÍRÁSOK
Spoiler for Történelem:
0: Első ismert tárgyi emlék a szigetünk első lakosairól. Valószínűleg indoeurópai származásúak lehetnek.
112: Első írásos nyelvemlék. A sziget rohamosan fejlődik.
156: A szigetet elhagyó emberekről soha többé nem hallanak a szigetlakók.
378: Állami úthálózatok létrejötte, először csak a fontos csomópontok között.
670: Ipari forradalom kezdete, munkásosztály megjelenése, gőzzel való kísérletek megkezdése.
751: Gőzgép feltalálása, eleinte nem éri meg gőzgépekbe fektetni, de végül piacvezető szerepe lett.
897: Szénbányászat rohamosan fejlődik, gyerekmunka elterjed, a népesség növekedik, de a életviszonyok nem.
1010: Az ipari forradalom negatív hatásai csökkennek, erdőirtást, légszennyezést csökkentik, életviszonyok javulnak.
1076: Az átlag életkor már 35-re emelkedik, a gyermekhalandósági ráta a felére csökken.
1120: Egészségügy rohamosan fejlődik, oltások kifejlesztése, járványok megszüntetése.
1172: Elektromosság előállítása laborkörnyezetben.
1191: Izzó feltalálása, először nem támogatják a találmányt, de fejlesztések után óriási sikert arat.
1200: A szigetet körülvevő misztikus falat komolyabban kezdik tanulmányozni a tudósok.
1312: Vezetékes telefonkészülék feltalálása, kiépítése még drága.
1370: A vezetékes telefon már a sziget 65 százalékán elérhető.
1440: A gőzgépet járműként is megpróbálják hasznosítani, bár még sikertelenül.
1461: Kísérleti vasútvonalak létrejötte.
1477: Vasút használata a kereskedelemben is, így már nem csak az iparban használható a gőz.
1500: Logisztika szerepe megnő, elindulnak az első személyszállító vonatok is.
1534: Telefon minden háztartásban elérhető.
1600: Vasúthálózat 80 százalékos lefedettséggel.
1610: A településeket összekötő utak egyre inkább leamortizálódnak, a többség vonattal közlekedik.
1666: A szigeten lévő vulkán kitör, ezzel lakhatatlanná téve a sziget 40 százalékát.
1700: A termelés kezd visszaállni az kitörés előttire, a gazdaság újra megindul.
1730: Személyi gőzzel működő járművek fejlesztése, hogy a megrongált területeken újra közlekedni lehessen.
1770: Vasútvonalak újra 100 százalékosan működnek, és népszerű lett a \"gőzszekerek\" használata, így az utak is egyre népszerűbbek.
1800: Úthálózat fejlődik, megjelennek a kikövezett utak.
1835: Rádióhullámokkal való kísérletezés.
1845: Robbanómotor feltalálása.
1860: Robbanómotoros járművek elterjedése, vezeték nélküli telefonok fejlesztése.
1880: Utak aszfaltozása, a motoros járművek népszerűségének növekedésével csökkent a vonatok népszerűsége.
1890: Olajkitermelés robbanásszerűen megugrik, Mobiltelefon már szinte minden háztartásban jelen van.
1895: A szigetet körülvevő láthatatlan fal ellen kifejlesztettek egy eszközt, mely lehetővé teszi a sziget és a külvilág kapcsolatát.
1900: A sziget lakosainak egy része elköltözik, helyükre bevándorlók érkeznek.
Spoiler for Frakciók:
Frakciók
Ezekbe a szervezetekbe a játékos már nem csak egy sima paranccsal kerül be, hanem jelentkezést kell írni az adott frakció vezetőjének. Persze a nehezebb bekerülés miatt izgalmasabb is a játék egy frakcióban, több pénzt is keres az ember, és mellette még ugyanúgy lehet másik munkája is.


Rendőrség
Fizetésüket a szolgálatban töltött időért kapják. Feladatuk az, hogy a rendet őrizzék. Végeznek közúti ellenőrzést, gyanús személyek átvizsgálását, rabszállítást. Bankrablás, túszejtés, boltrablás stb.  esetén gyorsan kiérkeznek a helyszínre, és megpróbálják megállítani az elkövetőket. Alegységük a Adóügy, akik a pénzügyi szabálytalanságokkal foglalkoznak.


Kórház
Fizetésüket a szolgálatban töltött időért kapják. Feladatuk az, hogy ellássák azokat, akik mentőt hívnak, szükség esetén bevinni őket a kórházba, és ott ellátnia, hogy ismét teljes életet élhessen az illető.


Illegális Frakciók
Ők azok, akik az illegális úton akarnak meggazdagodni. Lehet az kábítószer termesztés/kereskedés, boltrablás, bankrablás, túszejtés, fegyverkereskedés stb.
Átdolgozás alatt...


Spoiler for Munkák:
Munkák
-A munkák követelményeit, és helyüket a munkanélküli hivatalban nézheted meg. Minél képzettebb vagy, annál jobb munkák vállnak elérhetővé számodra, amik több fizetéssel is járnak. Ezért érdemes tanulnod a könyvtárban, és megszerezni a különböző fajta jogosítványokat.
-2 óránként kapsz fizetést (amit 2 óra alatt összegyűjtöttél), de abból még levonódik az állam által meghatározott adókulcs szerinti adó. A fizetésedet alapértelmezetten csekken kapod, amit a bankban válthatsz be, de ha már elég gazdagnak érzed magad, és megengedhetsz magadnak egy kis luxust, akkor többletköltségért egyből a bankszámládra írathatod.
-Az alapfizetést megnövelheted bizonyos bónuszokkal. Több fizetést kapsz, ha az átlagnál kevesebb, vagy több játékos van, vagyis megéri akkor is feljönni a szerverre, ha 0 játékos van fent. Emellett van még a munkahelyi tekintély, amely ahogy dolgozol szép lassan nő, és minél nagyobb a tekintély, annál több a fizetésed. Maximális (100) tekintéllyel kétszer annyi fizetést kapsz.
-A munkahelyeknél meg van szabva, hogy az adott pillanatban egyszerre hány ember űzheti azt a szakmát. Ha megtelt a munkahely, akkor nem veheti fel senki, addig, amíg egy ott dolgozó ki nem lép. Ha az ott dolgozó fellép, de közben már valaki betöltötte a pozícióját, akkor automatikusan eltanácsolják, és egyből felvehet egy másik munkát. A maximális férőhely függ a munkához elérhető járművek számától. A játékos csak akkor tud önszántából felmondani, ha már eltelt 1,5 óra a munka felvevése óta.


Bányász
Követelmények: Nincs
A bányában véletlenszerű helyeken érceket bányászol. Vannak értékes, és kevésbé értékes ércek is. Miután leadtad a bányászott dolgokat, a fizetésedhez hozzáadódik a bányászott érceknek megfelelő összeg.
Ipari nyersanyagot termel ki.


Gyári munkás
Követelmények: Nincs
3 fázisból áll: alapanyagok összeszerelése, összeszerelés, csomagolás. A fizetésed a csomagolás fázis után nő.
Ipari nyersanyagot alakít át ipari termékké.


Újságkihordó
Követelmények: Nincs
Az újságosnál felveszel 10 újságot, majd azokat kiszállítod véletlenszerű helyekre, és ekkor nő a fizetésed.


Pizzafutár
Követelmények: Motor- vagy autójogosítvány
A pizzéria előtt felveszel pár pizzát, amit utána véletlenszerű helyekre kell kivinned, és minden kiszállított pizzánál nő a fizetésed. Van esély a borravalóra is.


Úttisztító
Követelmények: Autójogosítvány
Az utat kell tisztítanod a városban, és fizetésed a megtett távolság szerint nő.


Csomagfutár
Követelmények: Kamionjogosítvány
Felveszel 4 csomagot, amiket utána ki kell vinned az adott helyekre, majd visszatérned újabb csomagokért.


Kamionsofőr
Követelmények: Kamionjogosítvány
Tőkét igénylő munka, hiszen először meg kell vásárolnod a szállítani kívánt dolgot, és csak azután lesz profitod, ha eladod.
Kamionnal szállíthatsz:
-olajat az olajfúróktól a finomítóhoz
-üzemanyagot a finomítótól a benzinkutakhoz
Teherautóval szállíthatsz:
-bányából ipari nyersanyagot a gyárba
-élelmiszeripari nyersanyagot a farmról a feldolgozóba
-ipari terméket a gyárból az ipari termékeket felhasználó bizniszekhez
-élelmiszeripari terméket a feldolgozóból az élelmiszeripari termékeket felhasználó bizniszekhez


Kukás
Követelmények: Kamionjogosítvány
A városban lévő kukákat kell a kukásautóba ürítened. Azután le kell adnod a szeméttelepen, és a szemét mennyisége alapján kapod a fizetésedet.


Farmer
Követelmények: Kamionjogosítvány, Botanika kiolvasva
Végig kell vetned a földet traktorral, majd 1 óra után a kombájnnal le kell aratnod. Mindkét fázis növeli a fizetésed.
Élelmiszeripari nyersanyagot állít elő.


Szerelő
Követelmények: Autójogosítvány, Elektronika kiolvasva, Járműismeret kiolvasva
Fizetésedet járművek javításából, festéséből, roncstelepről való visszahozásából, és tuningolásából kapod.


Autóbuszvezető
Követelmények: Autóbuszjogosítvány
A városban kell a megadott útvonal közlekedned, minden megálló után nő a fizetésed, az eladott jegyekből jutalékot kapsz.


Halász
Követelmények: Hajójogosítvány
A tengeren kell véletlenszerű helyeken halásznod, ahol különböző élőlényeket és egyebeket fogsz ki, melyeket ha leadsz a kikötőben, akkor megnő a fizetésed.


Pilóta
Követelmények: Repülőjogosítvány
A repülőtereken különböző árakon vásárolhatsz és eladhatsz termékeket. A te dolgod az, hogy megnézd, hogy éppen hol éri meg mit vásárolni, és hol éri azt eladni, és így profitot termelj.


Spoiler for Másodállások (Jelentkezés nélküli frakciók):
Másodállások (Jelentkezés nélküli frakciók)
Ezekbe a szervezetekbe a játékos egyszerűen egy paranccsal be tud lépni, mintha csak egy sima munkát venne fel, azzal ellentétben, hogy ezek mellett végezhet más munkát is. (Frakció és Munka keveréke, hiszen frakció szintű, de nem kell jelentkezést írni, mint a rendőrséghez vagy a kórházhoz)


Rádió
Követelmények: Média kiolvasva
Ők szórakoztatják a népet. Fizetésüket aszerint kapják, hogy éppen hányan hallgatják a rádiót. A céget meg is lehet venni, és a hallgatottság alapján szerezhet bevételt.


Taxi Állomás
Követelmények: Kocsijogosítvány
Ők intézik a lakosok szállítását. A fuvaruk olcsó, de ők megtudnak belőle élni. (időnként kapnak bónuszt a fuvarköltségek mellé, így olcsón tudnak fuvarozni, de mégsem halnak éhen.) Használhatnak saját járművet, de bérlési díj fejében akár cégeset is.
A fuvar díja a megtett kilométer alapján van kiszámolva.


Spoiler for Gazdaságrendszer, Bizniszek:
Gazdaságrendszer
-A bizniszeknek termékre van szükségük, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók igénybe vehessék. Ilyen például az, hogyha a boltban vásárolni akarsz, akkor a boltban X terméknek kell lennie ahhoz, hogy ki tudjon szolgálni téged.
-Kétféle termék van: ipari és élelmiszeripari. Egy biznisz vagy ipari vagy élelmiszeripari termékeket használ a működéshez.
-Az ipari termékek előállítása a bányában kezdődik, ahol a nyersanyagot kibányásszák. Ezután elszállítják a gyárba, ahol feldolgozzák ipari termékké, majd onnan elviszik az ipari termékeket használó bizniszekbe.
-Az élelmiszeripari termékek alapanyagát a farmon hozzák létre, majd onnan a feldolgozóüzembe szállítják, és onnan az élelmiszeripari termékeket felhasználó bizniszekbe.
-A benzinkutak e téren egyediek, hiszen ők \"egyiket se\" használják, mert a szerveren az ipari terméktől külön áll az üzemanyag. Az üzemanyag olajból készül, amit az olajkutaknál állítanak elő északon, majd elviszik a finomítóba, ahol üzemanyag lesz belőle. Ezután elszállítják az üzemanyagot a benzinkutakra.


Részvényrendszer
Egy biznisz nem csak egy emberé lehet. A bizniszek 10 részvényre vannak osztva, vagyis 1 részvény 10 százalékot ér, ergo a bevétel 10 százalékát kapja meg. (például: ha egy játékosnak 6 részvénye van, akkor a bevétel 60 százalékát kapja meg.) Aki először veszi meg a bizniszt, az mind a 10 részvényt birtokolni fogja, és utána úgy kereskedhet velük, ahogy akar.


Bizniszek
Ipari
-Fegyverbolt, Szerelőtelep, Úttisztítótelep, Biciklikölcsönző, Autókölcsönző, Sportbolt, Telefonbolt
Élelmiszeripari
-Pizzéria, Közért, Söröző, Kávézó, Automaták és Standok, Farm
Üzemanyag
-Nyugati benzinkút, Déli benzinkút
Terméket nem igényelő bizniszek
-Rádió, Oktatóközpont, Taxi Állomás, Gyár, Pins Ruhabolt, Mongol Ruhabolt, Finomító, Olajkutak, Buszpályaudvar, Újságos, Lottózó, Motel, Paintball, Farm, Bánya, Élelmiszeripari Feldolgozó, Halász, Reptér, Lakatos


Spoiler for Tudvari RPG:
ELŐZMÉNYEK
A Tudvari RPG nevű szerver 1 éve üzemelt, amikor úgy döntöttünk, hogy átdolgozzuk a szervert, és megpróbálunk egy olyat alkotni, amely egyedibb,
de mégis több igénynek megfelel. A Tudvari RPG egyediségét sokan dicsérték, de voltak benne kiforratlanságok, amiket azért nem tudtunk orvosolni,
mert én voltam az egyedüli scripter, és szabadidőm hiányában nem tudtam sok mindent kezdeni, így csak néha-néha értem rá pár frissítésre.
A névváltásnak több oka van, az egyik az, hogy sokak \"egoistának\" tartották azt, hogy saját magamról neveztem el a szervert, pedig ennek 2 dolog volt az oka:
1, Nem tudtam jobbat kitalálni. 2, Nem kellett új domaint rendelnem, és használhattam a programozással kapcsolatos személyes oldalam domainjét.
Az admin teamünk javarészt megmaradt, és elég erős kapcsolat van közöttünk.
MI VÁLTOZOTT?
Elég sok minden, amiket a későbbiekben feltöltött rövid zenés videókban, vagy esetleg hosszabb, részletesebb kibeszélős videókban meg is láthattok.
Amit jelenleg közölnék, azok az alábbiak:
-A szervert áthelyeztük LS-be, hiszen sokkal több lehetőség van a nagyvárosban, mint a tanyán.
-A szerver nem a mi valóságunkban játszódik, hanem egy másik \"univerzumban\".
-Van időszámítás, és a karakterek öregednek -> A szituációban tényleg valós dolgokat lehet írni, és nem változhat meg minden második nap a háttértörténeted.
(Például ha fiatal vagy, akkor később öregszel meg, de nem találhatsz ki részletes háttérsztorit, pl. a végzettségekkel kapcsolatban, ellentétben az időssel)
-50-es évek hangulatában játszódik a szerver, hangulatos építkezések, átépítések, járművek.
-Mivel nem a valóságban vagyunk, ezért megtehetjük azt, hogy nem az 50-es évek beli technológiai fejlettséget valósítjuk meg a szerveren, ergo van mobilrendszer
(ami egyébként dinamikus, részletek később)
-Kicsit a GF felé közeledett a szerver, hiszen a script nélküli frakciók miatt a casual roleplayereknek nem volt akkora izgalom a játék.
-Több scriptelt legális frakció, az illegális frakciók is scriptelve vannak. A bankrablásnál is komolyabb rendszer lesz.
-Az RP-n lazítottunk, de keményítettünk is egyszerre. Ahol megköveteli a játékélmény, ott enyhítettük a RP-t, és inkább a scriptelt rendszerre törekedtünk.
Valahol pedig egyedi, és hangulatos dolgot tudtunk kihozni a játékból, ott növeltük a játékélményt, és az RP-t is.
-Fejlett User Control Panel, amivel kiszűrjük a visszatérő hackereket/nonosokat, és megkönnyíti a karaktereket kezelését a játékosnak.
-Eltüntettem az idegesítő 3DTexteket, textdrawok átalakítva, rendszereket kisebb-nagyobb mértékben átdolgoztam, kiegészítettem, kijavítottam stb.
Elég nehéz lenne itt összefoglalni minden változást, de majd megpróbálok minél többet írni, vagy legalább a videókban képi anyaggal bemutatni.
A fő rendszerek alapjai (tanulás,kender,jármű,skill,frakció,időjárás,inventory,csekk,vásárlás,ház,biznisz, stb. stb.) megmaradtak, ha nem is teljesen, de részben igen.
ELÉRHETŐSÉGEK
WEBOLDAL

USER CONTROL PANEL
ÍZELÍTŐ
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/150504/sa-mp-680_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
(van ott még, ahonnan ez jött :) )

13
Segítségkérés / Fekvenyomás?
« Dátum: 2015. július 23. - 17:34:28 »
Még anno a Paradise RPG-n láttam egy olyan scriptet, hogy egy paranccsal fekvenyomó padon volt a karakter, és gombnyomásra fekvenyomott. (más szögből nézve)
Az lenne a kérdésem, hogy ez egy komplex script (karakter odatp-zése, anim, kamerapozíció megváltoztatása stb.) Vagy van valami egyszerűbb megoldás is?
Előre is köszönöm

14
Archívum / MTA-ban MySQL-es játékoskezelés?
« Dátum: 2015. május 19. - 11:52:35 »
Sziasztok!
Elég új vagyok az MTA világában, és lenne pár kérdésem.
MySQL adatbázisban tárolom a játékos adatait, és az megfelelő módszer a játékosok kezelésére, hogy a /login <pw> parancsnál helyes bejelentkezés esetén adatbázisból betölti az adatokat, és setElementData-val beállítom a játékos változóit, majd ha kijelentkezik, kilép stb, akkor azokat visszírom az adatbázisba, és alaphelyzetbe állítom?
Szóval a pawnos Valtozo[MAX_PLAYERS] (minden játékosnak már induláskor létrehozzuk a változókat) megvalósítással egyenértékű a setElementData? Vagy nem is kell alapértelmezettre állítani kilépéskor az element értékeit, mivel az megsemmisül, amikor a játékos kilép?
Valaki felvilágosítana, hogy mik ezek az elementek? PAWNO-ban könnyű volt, mert minden slotnak létrehoztuk azokat a változókat, de van egy sejtésem, hogy ezek az elemetek objektumok, és máshogy viselkednek, mint ahogy én gondolom.

15
Archívum / Imagine RPG - Nyitás: 08.14. 18:00
« Dátum: 2015. május 06. - 21:46:53 »

\"66074dd4e71b28e6c2d0c132dfa96d4d.png\"
VIDEÓK
HANGULATKELTŐ
 

SZERVERINFÓ #1
 

SZERVERINFO #2
 

TOVÁBBI VIDEÓK
 

 

 

 

 

 

 
 
A SZERVERRŐL RÖVIDEN
-Regisztráció: Létre kell hoznod egy fiókot, amiben 3 karaktered lehet. Karakter létrehozásnál ki kell töltened pár fő jellemzőt és 3 szituációs feladatot. A kérelmedet az adminok bírálják el.
-Kezdés: A szerver egy kitalált világban játszódik, de hasonlít a miénkre. Az 1900-as években járunk, sok jelenlegi technológia már létezik, de van ami még nem. A karakterek öregednek a \"szerverrel együtt\". Kb. 10 naponta eltelik 1 év, és minden karakter öregedik. Jól gondold meg, hogy mivel töltöd az idődet. Az \"ország\" hivatalos pénzneme a Kredit. Először szegény és \"buta\" vagy. Piti, és viszonylag unalmas munkákat tudsz elvállalni. Azonban tanulással és kitartással más munkák is elérhetőek lesznek, amik mivel többet követelnek a régebbi munkáidhoz képest, ezért több fizetést is kapsz.
-Vásárlás: A boltokban az árak folyamatosan változnak, hiszen az árukba bele van kalkulálva az adó is. A közértben a vásárláshoz fel kell venned egy kosarat, és abba termékeket pakolni a pultokról, majd a kasszánál fizetni. A ruhaboltban felpróbálhatod a ruhát, mielőtt megvennéd. Emellett van még elektronikai bolt, ahol telefont vehetsz, és lakatos, ahol kulcsokat csináltathatsz a házadhoz, járművedhez, vagy a széfjeidhez.
-Pénzrendszer: A szerveren csekkrendszer van érvényben, vagyis csekken kapod a fizetésedet, és például a bírságokat is. A csekkeket a bankban kell beváltani, és a postán lehet befizetni. Ha lusta vagy járkálni a csekkekkel, és már gazdag vagy, akkor megteheted azt is, hogy a bank intézze a számládon keresztül az ilyeneket, persze egy kis pénzért.
-Csatlakozás egy frakcióhoz: Ha eléggé képzett vagy, és jól tűröd, ha mások irányítanak, akkor csatlakozhatsz egy frakcióhoz. Lehet akció dús életed rendőrként, vagy mentősként, oktathatod az embereket oktatóként, szórakoztathatod az embereket rádiósként, vagy akár felelhetsz az emberek szállításáért taxisként. A frakcióknál is vannak fizetések, és mellettük még lehet egy másodállásod is.
-Illegális élet: Lehetsz pitiáner zsebtolvaj, vagy kisiparos drog dealer is. De ha gondolod, akkor csatlakozhatsz egy alvilági szervezethez, és űzheted nagyban az ipart.
A kender ültetést előbb ki kell tanulnod, és utána egy csempész hajón, ami bizonyos időközönként a kikötőbe érkezik, vehetsz magot. (ha el nem happolják előled az összeset) A magot elültetheted, és egy órán belül már le is \"arathatod\" a termést. A drogokkal való élés megnöveli a közérzeted, de egyben növeli az éhségedet, szomjúságodat, álmosságodat, és még függő is lehetsz. Az illegális frakciók tagjainak nem muszáj játékosoknak árulni a marihuánát, hanem a csempész hajón is leadhatják. (igaz nem olyan jó áron)
Ha nincs fegyverengedélyed, vagy már egy életre eltiltottak a fegyverviseléstől, akkor beszerezheted illegálisan. Akár vehetsz egy másik játékostól, vagy te is összerakhatsz egyet. Ha kitanultad a szakmát, akkor a csempész hajón vehetsz alkatrészeket. Egyszerre persze nem hoznak mindent, mert az feltűnő lenne. Egy fegyver 3 nagy alkatrészből áll, és ha mindhárom megvan, akkor összerakhatod. A fegyverekhez kell külön lőszer is.
-Amikor már van egy kis pénzed: Vegyél bizonyos termékeket, amiket szállíts el olyan helyekre, ahol jó áron felvásárolják őket, és termelj profitot. Ilyen például a kamionsofőr és a pilóta munka.
Vehetsz házat, így már nem a motelszobádba érkeznek a csekkeid, hanem a házadhoz. A házadban tárolhatsz tárgyakat, és a kapacitását is növelheted.
Jármű vásárlásával hamar bejárhatod a várost, és így már a magad ura vagy. Járművedben tárgyakat is tárolhatsz, kulcsokat is csinálhatsz, és így másokkal is megoszthatod a járművedet, de vigyázz, nehogy illetéktelen kezekbe kerüljön! Ha járműved kinézete nem tetszik, akkor átfestheted, vagy akár tuningolhatod is.
Vehetsz részvényeket bizniszekben. Igencsak okos döntés, hiszen már semmit sem kell tenned, és mégis állandóan jön a pénz. Ez a legjobb formája a befektetésnek, de jól gondold meg, hogy hol veszel részvényeket, mert nem minden üzlet hoz nagy hasznot.
-Csak hogy ne szaporítsam a szót:
Elég sok mindenről még nem beszéltem, amiknek nem szántam külön szekciót:
-Mérföldkövek (achievementek)
-Statisztikák
-Fejlett bankrablás rendszer (nincs teleportálás a bankban, akadályok, és 50 széf, így csak csoportosan éri meg)
-A járművek nem respawnolnak, ott maradnak, ahol az utolsó sofőr hagyta őket. Ha megsemmisülnek, akkor sok pénzért visszahozathatja a \"halálból\" egy szerelő. (munkajárművekre ez nem érvényes.)
-Dinamikus mobilrendszer, így elveheted más telefonját, és az \"ő nevében\" írhatsz, hívhatsz bárkit.
-Sok különböző munka, de döntöd el, hogy milyen irányba képzed magad.
-Képességrendszer: minél tovább csinálsz valamit, annál jobb leszel benne. (pl. gyorsabb kender ültetés)
-Tekintélyrendszer: minél tovább dolgozol egy munkahelyen, vagy frakcióban, annál több a fizetésed.
-És még sok kis apróság, amit inkább nem írok ide, hanem fedezd fel saját magad a szerveren.
Alkossunk együtt egy jó közösséget :D
 

LEÍRÁSOK
Spoiler for Történelem:
0: Első ismert tárgyi emlék a szigetünk első lakosairól. Valószínűleg indoeurópai származásúak lehetnek.
112: Első írásos nyelvemlék. A sziget rohamosan fejlődik.
156: A szigetet elhagyó emberekről soha többé nem hallanak a szigetlakók.
378: Állami úthálózatok létrejötte, először csak a fontos csomópontok között.
670: Ipari forradalom kezdete, munkásosztály megjelenése, gőzzel való kísérletek megkezdése.
751: Gőzgép feltalálása, eleinte nem éri meg gőzgépekbe fektetni, de végül piacvezető szerepe lett.
897: Szénbányászat rohamosan fejlődik, gyerekmunka elterjed, a népesség növekedik, de a életviszonyok nem.
1010: Az ipari forradalom negatív hatásai csökkennek, erdőirtást, légszennyezést csökkentik, életviszonyok javulnak.
1076: Az átlag életkor már 35-re emelkedik, a gyermekhalandósági ráta a felére csökken.
1120: Egészségügy rohamosan fejlődik, oltások kifejlesztése, járványok megszüntetése.
1172: Elektromosság előállítása laborkörnyezetben.
1191: Izzó feltalálása, először nem támogatják a találmányt, de fejlesztések után óriási sikert arat.
1200: A szigetet körülvevő misztikus falat komolyabban kezdik tanulmányozni a tudósok.
1312: Vezetékes telefonkészülék feltalálása, kiépítése még drága.
1370: A vezetékes telefon már a sziget 65 százalékán elérhető.
1440: A gőzgépet járműként is megpróbálják hasznosítani, bár még sikertelenül.
1461: Kísérleti vasútvonalak létrejötte.
1477: Vasút használata a kereskedelemben is, így már nem csak az iparban használható a gőz.
1500: Logisztika szerepe megnő, elindulnak az első személyszállító vonatok is.
1534: Telefon minden háztartásban elérhető.
1600: Vasúthálózat 80 százalékos lefedettséggel.
1610: A településeket összekötő utak egyre inkább leamortizálódnak, a többség vonattal közlekedik.
1666: A szigeten lévő vulkán kitör, ezzel lakhatatlanná téve a sziget 40 százalékát.
1700: A termelés kezd visszaállni az kitörés előttire, a gazdaság újra megindul.
1730: Személyi gőzzel működő járművek fejlesztése, hogy a megrongált területeken újra közlekedni lehessen.
1770: Vasútvonalak újra 100 százalékosan működnek, és népszerű lett a \"gőzszekerek\" használata, így az utak is egyre népszerűbbek.
1800: Úthálózat fejlődik, megjelennek a kikövezett utak.
1835: Rádióhullámokkal való kísérletezés.
1845: Robbanómotor feltalálása.
1860: Robbanómotoros járművek elterjedése, vezeték nélküli telefonok fejlesztése.
1880: Utak aszfaltozása, a motoros járművek népszerűségének növekedésével csökkent a vonatok népszerűsége.
1890: Olajkitermelés robbanásszerűen megugrik, Mobiltelefon már szinte minden háztartásban jelen van.
1895: A szigetet körülvevő láthatatlan fal ellen kifejlesztettek egy eszközt, mely lehetővé teszi a sziget és a külvilág kapcsolatát.
1900: A sziget lakosainak egy része elköltözik, helyükre bevándorlók érkeznek.
Spoiler for Frakciók:
Frakciók
Ezekbe a szervezetekbe a játékos már nem csak egy sima paranccsal kerül be, hanem jelentkezést kell írni az adott frakció vezetőjének. Persze a nehezebb bekerülés miatt izgalmasabb is a játék egy frakcióban, több pénzt is keres az ember, és mellette még ugyanúgy lehet másik munkája is.


Rendőrség
Fizetésüket a szolgálatban töltött időért kapják. Feladatuk az, hogy a rendet őrizzék. Végeznek közúti ellenőrzést, gyanús személyek átvizsgálását, rabszállítást. Bankrablás, túszejtés, boltrablás stb.  esetén gyorsan kiérkeznek a helyszínre, és megpróbálják megállítani az elkövetőket. Alegységük a Adóügy, akik a pénzügyi szabálytalanságokkal foglalkoznak.


Kórház
Fizetésüket a szolgálatban töltött időért kapják. Feladatuk az, hogy ellássák azokat, akik mentőt hívnak, szükség esetén bevinni őket a kórházba, és ott ellátnia, hogy ismét teljes életet élhessen az illető.


Rádió
Ők szórakoztatják a népet. Fizetésüket aszerint kapják, hogy éppen hányan hallgatják a rádiót. A céget meg is lehet venni, és a hallgatottság alapján szerezhet bevételt.


Oktatók
Ők tanítják a népet. Olyan jogosítványt tudnak adni, amilyen nekik is van. Persze előtte le kell vizsgáztatni egy jókora összegért, és ha sikeres a vizsga, akkor kiállítják az engedélyt. A céget meg is lehet venni, és a kiállított engedélyekből profitot is szerezhet a tulajdonos.


Illegális Frakciók
Ők azok, akik az illegális úton akarnak meggazdagodni. Lehet az kábítószer termesztés/kereskedés, boltrablás, bankrablás, túszejtés, fegyverkereskedés stb.
Átdolgozás alatt...


Spoiler for Munkák:
Munkák
-A munkák követelményeit, és helyüket a munkanélküli hivatalban nézheted meg. Minél képzettebb vagy, annál jobb munkák vállnak elérhetővé számodra, amik több fizetéssel is járnak. Ezért érdemes tanulnod a könyvtárban, és megszerezni a különböző fajta jogosítványokat.
-2 óránként kapsz fizetést (amit 2 óra alatt összegyűjtöttél), de abból még levonódik az állam által meghatározott adókulcs szerinti adó. A fizetésedet alapértelmezetten csekken kapod, amit a bankban válthatsz be, de ha már elég gazdagnak érzed magad, és megengedhetsz magadnak egy kis luxust, akkor többletköltségért egyből a bankszámládra írathatod.
-Az alapfizetést megnövelheted bizonyos bónuszokkal. Több fizetést kapsz, ha az átlagnál kevesebb, vagy több játékos van, vagyis megéri akkor is feljönni a szerverre, ha 0 játékos van fent. Emellett van még a munkahelyi tekintély, amely ahogy dolgozol szép lassan nő, és minél nagyobb a tekintély, annál több a fizetésed. Maximális (100) tekintéllyel kétszer annyi fizetést kapsz.
-A munkahelyeknél meg van szabva, hogy az adott pillanatban egyszerre hány ember űzheti azt a szakmát. Ha megtelt a munkahely, akkor nem veheti fel senki, addig, amíg egy ott dolgozó ki nem lép. Ha az ott dolgozó fellép, de közben már valaki betöltötte a pozícióját, akkor automatikusan eltanácsolják, és egyből felvehet egy másik munkát. A maximális férőhely függ a munkához elérhető járművek számától. A játékos csak akkor tud önszántából felmondani, ha már eltelt 1,5 óra a munka felvevése óta.


Bányász
Követelmények: Nincs
A bányában véletlenszerű helyeken érceket bányászol. Vannak értékes, és kevésbé értékes ércek is. Miután leadtad a bányászott dolgokat, a fizetésedhez hozzáadódik a bányászott érceknek megfelelő összeg.
Ipari nyersanyagot termel ki.


Gyári munkás
Követelmények: Nincs
3 fázisból áll: alapanyagok összeszerelése, összeszerelés, csomagolás. A fizetésed a csomagolás fázis után nő.
Ipari nyersanyagot alakít át ipari termékké.


Újságkihordó
Követelmények: Nincs
Az újságosnál felveszel 10 újságot, majd azokat kiszállítod véletlenszerű helyekre, és ekkor nő a fizetésed.


Pizzafutár
Követelmények: Motor- vagy autójogosítvány
A pizzéria előtt felveszel pár pizzát, amit utána véletlenszerű helyekre kell kivinned, és minden kiszállított pizzánál nő a fizetésed. Van esély a borravalóra is.


Úttisztító
Követelmények: Autójogosítvány
Az utat kell tisztítanod a városban, és fizetésed a megtett távolság szerint nő.


Csomagfutár
Követelmények: Kamionjogosítvány
Felveszel 4 csomagot, amiket utána ki kell vinned az adott helyekre, majd visszatérned újabb csomagokért.


Kamionsofőr
Követelmények: Kamionjogosítvány
Tőkét igénylő munka, hiszen először meg kell vásárolnod a szállítani kívánt dolgot, és csak azután lesz profitod, ha eladod.
Kamionnal szállíthatsz:
-olajat az olajfúróktól a finomítóhoz
-üzemanyagot a finomítótól a benzinkutakhoz
Teherautóval szállíthatsz:
-bányából ipari nyersanyagot a gyárba
-élelmiszeripari nyersanyagot a farmról a feldolgozóba
-ipari terméket a gyárból az ipari termékeket felhasználó bizniszekhez
-élelmiszeripari terméket a feldolgozóból az élelmiszeripari termékeket felhasználó bizniszekhez


Kukás
Követelmények: Kamionjogosítvány
A városban lévő kukákat kell a kukásautóba ürítened. Azután le kell adnod a szeméttelepen, és a szemét mennyisége alapján kapod a fizetésedet.


Farmer
Követelmények: Kamionjogosítvány, Botanika kiolvasva
Végig kell vetned a földet traktorral, majd 1 óra után a kombájnnal le kell aratnod. Mindkét fázis növeli a fizetésed.
Élelmiszeripari nyersanyagot állít elő.


Szerelő
Követelmények: Autójogosítvány, Elektronika kiolvasva, Járműismeret kiolvasva
Fizetésedet járművek javításából, festéséből, roncstelepről való visszahozásából, és tuningolásából kapod.


Autóbuszvezető
Követelmények: Autóbuszjogosítvány
A városban kell a megadott útvonal közlekedned, minden megálló után nő a fizetésed, az eladott jegyekből jutalékot kapsz.


Halász
Követelmények: Hajójogosítvány
A tengeren kell véletlenszerű helyeken halásznod, ahol különböző élőlényeket és egyebeket fogsz ki, melyeket ha leadsz a kikötőben, akkor megnő a fizetésed.


Pilóta
Követelmények: Repülőjogosítvány
A repülőtereken különböző árakon vásárolhatsz és eladhatsz termékeket. A te dolgod az, hogy megnézd, hogy éppen hol éri meg mit vásárolni, és hol éri azt eladni, és így profitot termelj.


Spoiler for Gazdaságrendszer, Bizniszek:
Gazdaságrendszer
-A bizniszeknek termékre van szükségük, hogy szolgáltatásaikat a vásárlók igénybe vehessék. Ilyen például az, hogyha a boltban vásárolni akarsz, akkor a boltban X terméknek kell lennie ahhoz, hogy ki tudjon szolgálni téged.
-Kétféle termék van: ipari és élelmiszeripari. Egy biznisz vagy ipari vagy élelmiszeripari termékeket használ a működéshez.
-Az ipari termékek előállítása a bányában kezdődik, ahol a nyersanyagot kibányásszák. Ezután elszállítják a gyárba, ahol feldolgozzák ipari termékké, majd onnan elviszik az ipari termékeket használó bizniszekbe.
-Az élelmiszeripari termékek alapanyagát a farmon hozzák létre, majd onnan a feldolgozóüzembe szállítják, és onnan az élelmiszeripari termékeket felhasználó bizniszekbe.
-A benzinkutak e téren egyediek, hiszen ők \"egyiket se\" használják, mert a szerveren az ipari terméktől külön áll az üzemanyag. Az üzemanyag olajból készül, amit az olajkutaknál állítanak elő északon, majd elviszik a finomítóba, ahol üzemanyag lesz belőle. Ezután elszállítják az üzemanyagot a benzinkutakra.


Részvényrendszer
Egy biznisz nem csak egy emberé lehet. A bizniszek 10 részvényre vannak osztva, vagyis 1 részvény 10 százalékot ér, ergo a bevétel 10 százalékát kapja meg. (például: ha egy játékosnak 6 részvénye van, akkor a bevétel 60 százalékát kapja meg.) Aki először veszi meg a bizniszt, az mind a 10 részvényt birtokolni fogja, és utána úgy kereskedhet velük, ahogy akar.


Bizniszek
Ipari
-Fegyverbolt, Szerelőtelep, Úttisztítótelep, Biciklikölcsönző, Autókölcsönző, Sportbolt, Telefonbolt
Élelmiszeripari
-Pizzéria, Közért, Söröző, Kávézó, Automaták és Standok, Farm
Üzemanyag
-Nyugati benzinkút, Déli benzinkút
Terméket nem igényelő bizniszek
-Rádió, Oktatóközpont, Taxi Állomás, Gyár, Pins Ruhabolt, Mongol Ruhabolt, Finomító, Olajkutak, Buszpályaudvar, Újságos, Lottózó, Motel, Paintball, Farm, Bánya, Élelmiszeripari Feldolgozó, Halász, Reptér, Lakatos


Spoiler for Tudvari RPG:
ELŐZMÉNYEK
A Tudvari RPG nevű szerver 1 éve üzemelt, amikor úgy döntöttünk, hogy átdolgozzuk a szervert, és megpróbálunk egy olyat alkotni, amely egyedibb,
de mégis több igénynek megfelel. A Tudvari RPG egyediségét sokan dicsérték, de voltak benne kiforratlanságok, amiket azért nem tudtunk orvosolni,
mert én voltam az egyedüli scripter, és szabadidőm hiányában nem tudtam sok mindent kezdeni, így csak néha-néha értem rá pár frissítésre.
A névváltásnak több oka van, az egyik az, hogy sokak \"egoistának\" tartották azt, hogy saját magamról neveztem el a szervert, pedig ennek 2 dolog volt az oka:
1, Nem tudtam jobbat kitalálni. 2, Nem kellett új domaint rendelnem, és használhattam a programozással kapcsolatos személyes oldalam domainjét.
Az admin teamünk javarészt megmaradt, és elég erős kapcsolat van közöttünk.
MI VÁLTOZOTT?
Elég sok minden, amiket a későbbiekben feltöltött rövid zenés videókban, vagy esetleg hosszabb, részletesebb kibeszélős videókban meg is láthattok.
Amit jelenleg közölnék, azok az alábbiak:
-A szervert áthelyeztük LS-be, hiszen sokkal több lehetőség van a nagyvárosban, mint a tanyán.
-A szerver nem a mi valóságunkban játszódik, hanem egy másik \"univerzumban\".
-Van időszámítás, és a karakterek öregednek -> A szituációban tényleg valós dolgokat lehet írni, és nem változhat meg minden második nap a háttértörténeted.
(Például ha fiatal vagy, akkor később öregszel meg, de nem találhatsz ki részletes háttérsztorit, pl. a végzettségekkel kapcsolatban, ellentétben az időssel)
-50-es évek hangulatában játszódik a szerver, hangulatos építkezések, átépítések, járművek.
-Mivel nem a valóságban vagyunk, ezért megtehetjük azt, hogy nem az 50-es évek beli technológiai fejlettséget valósítjuk meg a szerveren, ergo van mobilrendszer
(ami egyébként dinamikus, részletek később)
-Kicsit a GF felé közeledett a szerver, hiszen a script nélküli frakciók miatt a casual roleplayereknek nem volt akkora izgalom a játék.
-Több scriptelt legális frakció, az illegális frakciók is scriptelve vannak. A bankrablásnál is komolyabb rendszer lesz.
-Az RP-n lazítottunk, de keményítettünk is egyszerre. Ahol megköveteli a játékélmény, ott enyhítettük a RP-t, és inkább a scriptelt rendszerre törekedtünk.
Valahol pedig egyedi, és hangulatos dolgot tudtunk kihozni a játékból, ott növeltük a játékélményt, és az RP-t is.
-Fejlett User Control Panel, amivel kiszűrjük a visszatérő hackereket/nonosokat, és megkönnyíti a karaktereket kezelését a játékosnak.
-Eltüntettem az idegesítő 3DTexteket, textdrawok átalakítva, rendszereket kisebb-nagyobb mértékben átdolgoztam, kiegészítettem, kijavítottam stb.
Elég nehéz lenne itt összefoglalni minden változást, de majd megpróbálok minél többet írni, vagy legalább a videókban képi anyaggal bemutatni.
A fő rendszerek alapjai (tanulás,kender,jármű,skill,frakció,időjárás,inventory,csekk,vásárlás,ház,biznisz, stb. stb.) megmaradtak, ha nem is teljesen, de részben igen.
ELÉRHETŐSÉGEK
WEBOLDAL

USER CONTROL PANEL
ÍZELÍTŐ
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/150504/sa-mp-680_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
(van ott még, ahonnan ez jött :) )

Oldalak: [1] 2 3 ... 16
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal