Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 76
Segítségkérés / Enumerációba blokkok hozzáadása« Dátum: 2010. Május 29. - 13:44:13 »
Nekem egy funkció kéne erre, egyszeruens sehogy sem tudom megoldani:
Csinálok egy enumerációt ugyebár, és az elnne a kérdséem, hogy hogy tudok még 1 blokkot mesterségesen hozzáadni? pl:
És ha én ide akarok még hozzáadni egy olyat hogy armor:
azt meg lehet-e oldani egy funkcióval, vagy valamilyen egyéb dologgal? (anélkül persze hogy manuálisan állítanám át) Természetesen nem úgy gondoltam hogy csak úgy hozzáadja, nekem jó akárhogy, csak tudjak vele utána dolgozni így: new valtozonev[blokkhosszusag][armor] 77
Média / linkclan.krisK - First Stunts« Dátum: 2010. Május 28. - 19:39:17 »
Ezt most úgy írom le nektek, hogy elso komolyabb stuntjaim. Mivel nem csináltam még hasonlót, ezért most publikálom ezt a kemény 6 másodperces videót: http://www.youtube.com/watch?v=DTWqWjy2vHQ
78
SA-MP: Szerverfejlesztés / krisk hasznos funkciói« Dátum: 2010. Május 28. - 18:56:51 »
Nos, nem sok munkám van ebben az include-ban, inkább csak saját szórakoztatásra írtam meg, de azért publikálom. A funkciók:
Letöltés: www.getalife.atw.hu/kfunc.h 79
Archívum / gL | Modern Warfare [LCRP / COOP / TDM - Egyedi MAP]« Dátum: 2010. Május 24. - 20:43:31 »Üdvözlök minden sorstársat, krisk vagyok, és be szeretném jelenteni haveromnak (wiktoor) és nekem (krisk) legújabb agymenéseinket. Modern Warfare Egyedileg Mapolt Liberty City, Saját kezüleg írt mod [NEM GF, 100% EGYEDI MUNKA], DM / COOP a kikapcsolódóknak Liberty City Ez viszont már az én projektem. Nagyon de nagyon sokat szórakoztam vele, mire készen lett, de hála a türelmemnek, mostmár játékra kész. A GM alapvetoen Liberty Cityben játszódik, amit ÉN MAGAM objecteltem 2 héten át, ezért úgy gondolom, megérte vele fáradozni. A szerver más mint a többi. Még eléggé minimalisztikus, mármint azoknak tunhet, akik hozzászoktak a csilivili GF editekhez. Eddig az volt a baj, most szakítottam a hagyományokkal. Munkák Liberty City Police Department [LCPD] Liberty City Fire Department [LCFD] Counter-Terrorist Unit [Én vagyok a fonöke, frakcióhoz hasonlít] Fegyverkereskedo Drogárus Házak A szerverben beépített ház rendszer van. A házakat meg lehet venni, el lehet adni, bérbe ki lehet adni, ill kivenni. A ház rendszerért külön köszönet Kapil-nak. Co-Op A kooperatív játékmód egy egyedileg mapolt Chinatown-ban játszódik. Ebben a módban mindenki közösen dolgozik. Egyetlen egy cél van, hogy lelojétek a choppert ami ki akar titeket nyírni. Ebben, és a TDM módban elérheto classokról késobb. Team Deathmatch A Team-Deathmatch egy japán stílusú kertben, Nippanban játszódik. Két csapat van. A Specnaznak és az SAS-nek egymást kell likvidálniuk 10 percig. Aki több score-t kap, az nyer. Classok CLASS: Grenadier | Fegyverek: M4 Cabrine, Colt45 | 1x frag [/grenadier] CLASS: First Recon | Fegyverek: AK47, COLT45 | 2x frag [/frecon] CLASS: Overwatch | Fegyverek: Intervention Sniper, Desert Eagle | 2x C4 [/overwatch] CLASS: Riot Controll | Fegyverek: MIC-10 [u.Z.I] | 2x C4 [/rcontroll] CLASS: Demolisher | Fegyverek: M4 | 2x RPG [/demolisher] - Csak a COOP módban Killstreakek [Csak a TDM módban] Tactical Nuke - Ha a csapatod már több mint 20 embert megölt, behívhat egy tag atombombát. Ebben az esetben 5 másodperc múlva mindenki meghal, és az a csapat nyer, aki elküldte a támadást. UAV - A játékos alapból láthatatlan a radaron. Ha a csapatod 10 embernél többet ölt meg, aktiválhatják az UAV funkciót, ekkor 2 percig látszódik az összes ellenfél a radaron. Adminok: Damian Calhoun [5]: Scripter, Mapper, Foadmin Mike Toreno [5]: Teszter, Foadmin John McLain [5]: Teszter, Foadmin IP: Hála StaR-nak hétvégére lesz már host, egyenlore a sunwellnél megy, de nem jó most a szerver. 80
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / [php apps] getalife search engine« Dátum: 2010. Május 21. - 20:27:31 »
Nem nem, ez nnem az aminek látszik. Nem weboldalakat keres, hanem haszons információkat találhatsz rajta meg hamar, és hatékonyan.
package:upsid -> Csomagellenorzo szolgáltatás az UPS-tol. A program használtához menj a www.getalife.atw.hu oldalra, onnan ingyenesen elérheted a kezdolapról, vagy a \"gl kereso\" linkre kattintva. 81
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / (Leírás) PAWN TUTORIAL KEZDÕKNEK (rev. 2.)« Dátum: 2010. Május 15. - 22:02:11 »
1.0 BEVEZETÉS
Az általam megírt PAWN tutorial az akkori tudásanyagom azon részét dolgozta fel, amelyet akkoriban a programozásról tudtam. Sajnos be kell lássuk, hogy a 2010 márciusában írt leírásomban kezdetben és most is rengeteg hiba volt megtalálható, bár ezek száma lényegesen csökkent. Lényeg a lényeg, úgy döntöttem, hogy egy teljesen újraírt, harmadik változattal fogom a jelenlegit lecserélni, amiben a scriptnyelv gyakorlati aspektusaira fogok elsõsorban koncentrálni, ám tutorial helyett egyfajta leírásnak, referenciakönyvnek fogom tekinteni. 82
Segítségkérés / A szerver crashel saját maponál« Dátum: 2010. Május 11. - 19:09:56 »
Nos, csináltam a Liberty City mapomba egy föld felett futó metrót. Azt vettem észre, hogy akárhányszor elmegyek egy adott ponthoz, a játék crashel. Földszinten is ugyan ez fordul elo. Nincs ott kocsi, semmi, nem tuom miért. Crash log:
Exception At Address: 0x00544BBE 83
Játékok / [segítség] Counter Strike: Source« Dátum: 2010. Május 06. - 17:01:12 »
Az indításánál a gép fogja magát, és újraindul. A konfig megvan hozzá, mindennek muködnie kéne. Azt olvastam, talán leterheli a gépet, de más (COD4, SWAT 4, stb..) játékoknál ez nem fordul elo.
Valami megoldás? 84
Leírások/Útmutatók / String Takarékosság - Spóroljunk memóriát!« Dátum: 2010. Május 01. - 22:57:18 »
Stringek
Nos, ahogy Y_Less is leírta az ő SAMPos topicjába, az embereknek elég eltérő nézetük van a stringekkel kapcsolatba. Valaki azt gondolja, nem lehet nagyobb mint 256 cella (ami hülyeség, ugyanis a string limit 1024), valaki azt gondolja, alapból 256 cellát foglal el, és a többi. Nos, megmutatjuk, hogy pazarlás, és meglátjuk, mennyi helyet takaríthatunk meg. Alapvető tudnivalók A STRING a pawno-ban karakterek tömbje. Viszont van egy lényeges eltérés. A stringek alapból 1 cella hosszúak. Ugyanis, ha valaki már programozott más nyelveken, tudja, hogy az ASCII minden karakterláncot a \"NULL\" vagy \"\\0\" karakterrel zár le. Lássunk egy jó példát a stringek használatára: new string[3] = \"hi\" Ez három cella hosszú, egy a \"h\" karakternek, egy az \"i\" karakternek, egy pedig a \"NULL\"-nak. new string[3] = { \'h\', \'i\', \'\\0\' } Ez tulajdonképp ugyanaz, csak itt cellánként vannak felosztva a karakterek. A Pawno a stringben minden karaktert a terminátor NULL-ra álílt be, ha meghívjuk, ezért ha ezt írjuk be: new string[256] Tulajdonképp ezt tesszük: for(new i = 0, i < *stringhosszúság*, i++) return str = 0; Rendben, de miért ne használjam? Mert lassú. Ahogy láthattuk, minnél több stringet adunk meg, annál több lesz a stringhosszúság, így annál több ideig tart a ciklus, echte annál többször kell a karaktereket 0-znia a PAWNO-nak. Mert nincs rá szükséged. Pl. new modlevel[256]; if(PeepThatShit == 0) new string[256]; format(string,sizeof(string),\"Csak a %d szint feletti adminok tekinthetik meg ezt a valamit.\",ModLevel); Ez egy abszolút rossz példa. Vegyük úgy, egy 5 szintes admin scripttel van dolgunk. Akkor az maximum 1 cellát foglal le, + a NULL. Szóval: new modlevel[2]; A stringnek se muszály ekkora értéket adni. Nézzük meg mennyi karakterből áll ez a string: Ez összesen 61 cellából áll, ugyanis a \"%d\" nem számít bele, szóval -2 karaktert levontunk, ám ezt rögtön a 2 cella hosszú modlevel miatt vissza is kell adni. + a NULL. new modlevel[2]; if(PeepThatShit == 0) new string[61]; format(string,sizeof(string),\"Csak a %d szint feletti adminok tekinthetik meg ezt a valamit.\",ModLevel); Mivel tudjuk, hogy 1 cella 4 bájtból áll, ezért kiszámolhatjuk, hogy össz. 192 cellát mentettünk meg. Ha ezt megszorozzuk néggyel, 768 byte, több mint fél megabájt memóriát vesztettünk. Chat: Ha a chattel kapcsolatos funkciókat nézzük, akkor a chat imput 128 karakter. Tehát ennyit tudunk összesen a chatbe írni. A 256 cellának a 3/4-ét takarítottuk meg így. A chat output 256 karakter, tehát ennyit tud maximum a chat kijelezi. Ugyanazt tudom elmondani, mint az előbb, minek 512 cella, ha a fele kárbavész? Ezenkívül további limiteket is szem előtt tarthatunk ha takarékosságról van szó. Például ha egy adott változóba a játékos nevét tároljuk el, és ha nem vagyunk biztosak a mértékében, jobb, ha az a_samp.inc függvénykönyvtárból hívjuk be a cellahosszot. new IsAnRPName[MAX_PLAYER_NAME] Ugyanez vonatkozik a többi hasonló limitált mennyiségű script property-re. Másik érdekes példa: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) Ez teljesen hibás.
Miért kéne a cmd string ide? Mért csinálunk 2 hatalmas változót a parancsnak, és az adatnak is? Az adatot csak akkor használod, ha beírtad a parancsot. Szóval egyszerűsítsük le.
Miért 256 cella hosszú? Ahogy előbb már letárgyaltuk, a chatbe max 128 karaktert tudunk beírni. Ezért írjuk is át.
Memória (stack): Ha meghívunk egy funkciót, akkor az eltárolódik egy bizonyos stack-ban.
Nézzük meg mi történik. adunk gVar-nak egy értéket, ami 2, majd csinálunk egy 9 cella értékű stringet (nem pazarlunk) ugyanis a következő érték: \"gVar = \" 7 cellából áll, + a gVar értéke, ami 2. Elküldi a változó értékét, majd lekérdezi, hogy a gVar meghívódott-e. Ha igen, akkor a gVar-t egyesével csökkentjük. Mivel 9 cellával van dolgunk, és a gVar 2, ezt csökkentjük 3 alkalommal (2 > 1 > NULL) mindegyik között a funkció meghívódik mégegyszer. És mi történik ha 256-tal használunk? new gVar = 2; A gVar-t továbbra is ürítjük, ám a pawno-nak időbe tellik, mire a 256 stringből mindet átírja NULL-ra, ezért a memóriahasználat 2800%-a az eredtinek. Mikor használjak 256-ot? MySQL adatbázis lekéréseknél, mivel azoknál nem biztos az adat mennyisége, különösen nem a TEXT típusú adatmezőkben. Fájlkiolvasás: Szintén nem tudhatjuk, mekkora lesz az output. Írta Y_Less, kibővítette krisk. 85
Segítségkérés / NPC: Enemy, HP« Dátum: 2010. Május 01. - 09:46:19 »
A kérdéseim:
- Lehet-e egy NPC-t ellenséggé tenni? (mint SP-be?), szóval hogy lo rád ha el mész mellette, stb...? - Lehet-e az NPC életét átállítani? (SetPlayerHealth)? 87
Segítségkérés / Market Station« Dátum: 2010. Április 23. - 15:24:08 »
Üdv, nos én keresem a Market Station-i megálló objectét (ami a földszinten van, ahonnan le lehet menni). Próbáltam object editorokba, de nincsen benne. Valaki tudna segíteni?
88
Segítségkérés / Server Crash :(« Dátum: 2010. Április 18. - 11:07:12 »
Nos, a szerveremen a következo hiba fordul elo:
- Ha légijármuben halok meg, akkor a következo respawnkor a szerver kicrashel. Próbálkoztam külömbözo megoldásokkal, kitörölni a gyanús dolgokat, de még mindig ugyanaz a hiba. OnPlayerStateChange, OnVehicleDeath, OnVehicleExit callbackek is tiszták. Fogalmam nincs mitol lehet ![]() 89
Archívum / [AO] Aviation Organization« Dátum: 2010. Április 16. - 18:09:48 »IP: 80.249.173.230:7739 Nos, ez nem a legnagyobb, legtöbb soros, legrégibb, hanem a legegyedibb szerver. Mi is ez? Segítség: A szerverünk feladata egy magas színvonalú magyar pilótaszimulátor készítése a SA:MP részére. A modunk az admin csapat számára training helynek, és gyakorlási lehetőségnek szolgál az érdeklődő újoncoknak. A scriptbe mindinkább olyan valóságot tükröző rendszer kap helyet, ami segíti a pilóta készségek fejlődését: - Továbfejlesztett státuszpanel a repülőgépekre, és CB rádió - Automatikus légiforgalom-irányítás: \'/takeoff\' a felszálláshoz, \'/land\' a leszálláshoz, \'/sos\' a segítségkéréshez - Műszeres leszállási lehetőség (\'/ils\'), URH-Radar (\'/vor\') és helyzetmegtaláló rendszer (\'/adf\') - Üzemanyag rendszer, és kihasznált repülőgép-alkalmatosság (AWACS radar, Cargo raktér, satöbii..) - Magasságon alapuló radarjelek, (automatikus) hívójel-aktiváció segélykérés esetén - Személyes kocsik, és egyedi admin parancsok tagjainknak! GYIK a gyíkoknak:
K: Miről szól ez az egész? V: A szerverünk tagjai mind jól értenek a repülőgépek működéséhez, éppen ezért ez egy repülőszimulátor. K: Érdekel a csapatotok, hogy jelentkezhetek? V: Jelentkezni hamarosan lehet, egyenlőre nem lehetséges, ám adunk hozzá egy irányt, ha nyitva lesz. K: Mi kell ahhoz hogy jelentkezzek? V: Először is, regisztrálj a fórumunkon, olvasgasd a cikkeket, a wikit. K: Tök jó, regisztráltam a fórumon, ez elég? V: Hát.. nem. A fórumunkon a regissztrációs témában ki kell töltened egy kérdéssort. K: Mit kell megválaszolnom? V: Milyen jó vagy bizonyos San Andreasban vezethető repülőgépekből, és egy elég jó leírást, miért akarsz tag lenni. Ne feledd! Minnél több erőfeszítést teszel a jelentkezésbe, annál nagyobb a lehetőség, hogy elfogadjuk! K: Kitöltöttem a kérdéssort, elküldtem, most már admin jogaim vannak, és vezethetek privát kocsikat? V: Nem, ne legyél nagyravágyó ![]() K: Kapok valami értesítést, ha elfogadták a jelentkezésem? V: Nem... Ha a klánlistában a jelentkezők között vagy, akkor igen. K: Sikerült jelentkezőnek bekerülöm, mi jön ez után? V: Rendben van, ahhoz hogy kadét legyél, minimum 2 hetet kell a szerveren játszanod, ILLETVE a jelentkezés után 2 hetet. Ez összesen egy hónap, ez után lehetsz kadét. K: Kadét vagyok, már hivatásos tag lettem? V: Nem, még most sem :| Ahhoz hogy kadétból pilótává léphess elő, el kell végezned legalább 3 alapvető tesztet, és egy interjút elvégeztetünk veled. K: Milyen teszteket kell csinálni ahhoz, hogy tag lehess? V: Civil , Extrém, Katonai K: OMG, WTFF? ![]() V: Igen, számolj utána. Egy hónap, meg a három alap teszt egy-egy hét eltéréssel, az azt jelenti, hogy 1 hónap és 3 hét, szóval majdnem két hónap. Miért ilyen hosszú? Mert a mi klánunk egy család, és csak igazán elkötelezett, professzionális alkalmazottak kellenek K: Jobb hostingot, web szolgáltatásokat ajánlok pénzért, így esetleg megegyezhetünk? V: NEM! Olvasd el az előző cikket. +1 K: Ha lezuhanok a géppel miért van ilyen nagy laggom? V: Ennek két oka van. Az egyik az Anti-Cheat rendszer, a másik pedig a pilótafülke-rendszerből fakadó bug. Sajnos, ha a kocsival meghalunk, a textdrawot lehetetlenség eltüntetni, ezért restartol a szerver. Ha ez történik, tudjátok be ennek, dolgozunk a hiba elhárításán. A lagg pedig a wait(); függvény miatt van. Rendszerek:
--- ILS -> Műszeres leszállás. Ami igazán jellemzi, hogy nehéz a helymeghatározó rendszerével leszállni, ugyanis egy pont van csak meghatározva. Hagyatkozz a vizuális ILS-re (a körökre a térképen) ha a helyes irányt meghatároztad VOR -> URH Rádiófogó: A lényege ugyanaz, mint az ADF-nek, csupán itt megadhatunk bizonyos fokú eltéréseket, amik a VOR radartól hosszúságban, és szélességben is eltérnek. ADF -> Automatikus Helyzetkereső: Nem a leszálláshoz, csupán a reptér helyzetének megtalálásához tervezték, a VOR radart jelöli ki célpontnak, amit nem lehet mozgatni. Kritikus magasságban kifejezetten hasznos Ezek mindegyikében nagy szerepet tölt be a legallul látszó sáv: DF, és CR DF -> Direction Finder: Helymeghatározó. A két pont közti SZÖGET méri le, természetesen akkor állunk jól, ha ez az érték 180° CR -> Course / Heading: A helyes irányt határozza meg, aminél ÉSZAKnak a pontot tekintjük, és az ettől eltérő irányt jelzi ki a készülék --- FL -> Üzemanyagszint: Az üzemanyagot te magad is feltöltheted, illetve egy tanker kocsival mások is feltölthetik a legközelebb hozzájuk eső kocsi üzemanyagát ( ez egy kicsit késik, most néztem meg hogy nem megy ![]() SP -> Speed: Egyszerű speedometer AL -> Altitude: Méterben jelzi ki a magasságunkat CR -> Az itt fellelhető CR az északtól való távolságot jelzi ki LP -> Led Panel -----> S -> State: A kocsink állapotát jelzi ki. Sárga, ha kissebb károsodás történt, piros, ha már szinte javíthatatlan a sérülés -----> D -> Door: Ez a funkció inkább az utasszállító gépeknél hasznos. A pilóta a /lock paranccsal be tudja zárni a gépet, és akkor nem tudunk beszállni a járműbe, illetve Andromadaban nem tudunk kiugrani a raktérből. A szerveren a mod hamarosan elindul,. legyetek türelemmel ![]() 90
Média / Codename: Aviation Organization szerver bemutató képek« Dátum: 2010. Április 13. - 21:48:45 »
Nos, hoztam Nektek két képecskét egy egyedi scriptemrol, ami egy repülogép-szimulátoros GM lesz. Ahogy ltájátok, a legnagyobb újítás ez a kis panel, amire nem kevesebb mint 5 napi munkám ment rá, de mostmár úgy néz ki, az alap funkciók muködnek rajta.
http://imagerz.com/QEMXDUtvAwJVAA1EEgVQ http://imagerz.com/QEMXDUtvAwJVAA1EFQVQ Nos, bemutatnám az új radaron a dolgok mikéntjét: AL = Altitude: Magasság méterben kijelezve SP = Speed: Sebesség kilóméter / órában kijelezve LP = Led Panel: Információkat jelez ki. Fejleszteni fogom külömbözo légijármuvekre, hogy lehessen ajtót kinyitni, satöbbi... --> S = State: A repülogép állapota (sebzodés), ha füstöl sárga, ha ég piros színu. Az alsó CR és DF értelmezését a képekben láthatjátok. |