Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van. 61
Beszélgetés / TF2 képregény« Dátum: 2011. Július 23. - 21:02:56 »
Épp setupoltam egy tf2 szerót. Felraktam a webpanelt ami a statisztikákat mutatja, és volt bent egy ilyen képregény, amin vagy fél percig röhögtem.
62
Archívum / woll.fr.am | San Andreas Deathmatch« Dátum: 2011. Július 06. - 11:32:22 »woll.fr.am | San Andreas Deathmatch
Weboldal
Mi vett rá? A helyzet az, hogy manapság a tömérdek RP szerver elnyomja a sok ötletes DM, stunt, freeroam, race modot. Úgy gondoltam, készítek egy szervert a régi GTA RPG (és a vele kb. egy elven mozgó GTA:T) mintájára, hogy egy normális, jó közöséggel, és megfelelõ admin csapattal megáldott RPG/DM szerver lehessen. Miért nem az RP szerver kategóriába rakod? Egyszerû: mert Magyarországon a SAMP nem ismeri az RPG fogalmát a real lfie szervereken túl, és úgy gondolom, itt eljuthat a célközönségnek. Mit tartalmaz a szerver A szerver alapja egy XP rendszer. XP-t kapsz versenyek teljesítéséért, achievementek unlockolásért, küldetések teljesítéséért, illetve ölésekért, ami attól függ, mekkora a játékos körözési szintje (l.d. alább). Az XP-t lehet veszteni is, ha meghalsz. Az XP-t szintlépésre lehet elkölteni, amihez külömbözõ dolgok kötõdnek. (A még nem beépített funkciókat dõlt betûvel jelöljük). Achievementek: - Egyértelmû, hogy egy megfelelõ DM/RPG szerver nem lehet teljes egy achievement rendszer nélkül. Achievementeket kaphatsz a szerveren végzett dolgokért. (némelyek titkosak, így ezeket nem írnám le) - Az achievementek elvégzése XP-t ad. Skill rendszer: - A skilleket a szintek után kapod. Egy adott pillanatban csak egy skilled lehet aktív, amelyek segítenek a játékban. - Ölésnél 10/100 eséllyel visszatöltõdik az életed. - Ölésnél 3/100 eséllyel meghal a gyilkosod. - Ölésnél 15/100 eséllyel nem kapsz körözést. - SPECIÁLIS SKILL: Minden páros szinten 2 perc sebezhetetlenség. Azért speciális, mert nem a játékos aktiválja, és mellette még lehet aktív +1 skill. Verseny rendszer: - A játékban lehet versenyezni is. A versenyeknek alapvetõen 3 fajtája van: Circuit, sprint, chase. - A circuit egy több körös verseny, melyben a nyeremény a nevezési díj 2x-esének megfelelõ pénz. - A sprint egy adott útvonalon zajló verseny, melynek eleje és vége van. A nyeremény a nevezési díj 2x-esének megfelelõ pénz. - A chase egy lerázós/üldõzõs mod. Talán ez a legnehezebb az egész közül. A rendszer 2 játékost oszt be, üldözõnek és üldözöttnek egyet-egyet. Az üldözöttnek le kell rázni az üldözõt. A nyeremény XP, és ~. Ingatlan rendszer: - A szerveren alapvetõen nincs elõre lerakott ingatlan. Ingatlant a fórum megfelelõ topicjában lehet igényelni. - Az ingatlanokat IG lehet adni-venni. - Az ingatlanoket nyitni/zárni lehet, feltörni, illetve a zárat fejleszteni. Ha betörtek, a zárat ki kell cserélni, különben a ház nem lesz zárható. Integrált banda rendszer: - A honlapon lehet bandákat létrehozni. - A bandák a területeket úgy szerezhetik meg, hogy õk szerzik a legtöbb XP-t azon a területen. Küldetés rendszer: - A szerveren lehet küldetéseket végezni, például kamionozni, rendõrködni. - A kamionozásért és a rendõrködésért pénzt és XP-t kaphatunk. Körözés/rendõrség rendszer: - A szerveren lehet körözést szerezni. Ezt a játékosok megölésével tehetjük meg. - A körözéstõl függ, mekkora XP-t kapsz, ha megölöd az illetõt. 0, ill. 1 körözéssel rendelkezõkért 2, 2 körözéssel rendelkezõért 4, 3 körözéssel rendelkezõért 6 (és így tovább...) XP-t kapsz. - A rendõrség letartóztathatja a körözéssel rendelkezõket. Interaktív térkép/iRC rendszer: - Az interaktív térképen meg lehet nézni a játékosok pozícióját, az életüket, és hogy milyen bandához tartoznak. - Az interaktív térképen láthatjuk az eladó, és megvett ingatlanokat. - Az iRC rendszeren keresztül láthatjuk a játékosok chat üzeneteit, illetve ezen keresztül lehet üzenni a többi játékosnak, valamint kickelni és banolni õket. IP A mindenkori IP: [samp]s_woll.fr.am:7777[/samp]. A szerver költözésével változtatjuk a DNS rekordot is, így ezen az IP-n mindig elérhetitek a szervert. Jelenleg a host költözése miatt a szerver nem elérhetõ. Weboldal A weboldal itt tekinthetõ meg. Amennyiben a \'szerver fut\' üzenetet látod, az azt jelenti, hogy a webszerver mûködik. Mivel a szerver management egy részéhez szükséges a helyi összeköttetés, ezért ezeket egy helyi http szerveren tároljuk. Hogyan csatlakozhatok a zárt bétába? A zárt bétába ebben a topicban csatlakozhatsz. Töltsd ki a következõ formot:
Hogyan legyek adminisztrátor? Egy megfelelõen jó admin csapat kialakítása minden szerveren létfontosságú, ezért megnyitottan az admin jelentkezést 2 adminisztrátor részére. Jelentkezni itt lehet (ez egy link, kattintsd meg jól). Egyenlõre ennyi, a tervezett éles indulás július közepe-vége. 63
Admin TGF szerverekre / Mákostészta TGF« Dátum: 2011. Július 05. - 11:37:24 »
Admin felvétel van a szerverre egy alap játékosszám és közösség biztosítása miatt.
Követelmény: - 1 év SAMP tapasztalat - A magyar nyelv helyes használata (szomorú, hogy ezt ide kell írni) - Megfelelõ viselkedés Elõny: - Lehetõleg 1 éves SAMP fórum account - Lehetõleg CEF A2 vagy magasabb szinten angol beszélése Klánok is jelentkezhetnek, akiknek még nincs törzshelyük. Klán kiváltságok: - Nem lesznek sosem közellenségek. - A szerveren kijelzi a klán rangot. - A vezetõnek és a magasbb beosztásban lévõ tagoknak admin jog. - A klánból csak egy tagnak kell teljesíteni az 1 éves korlátot. Jelentkezés: SAMP fórum PM egy motivációs levéllel (klán esetén a vezetõ írjon). 64
Archívum / Mákostészta v0.1a.01« Dátum: 2011. Június 30. - 10:22:11 »
Jó napot kívánok!
Szeretném bejelenteni a saját DM szerveremet, ami a Paradise RP-n végzett munka miatt eléggé háttérbe szorul. A neve \'mákostészta\' lesz, és egész San Andreast fogja felölelni. Az alapkoncepciót a GTA:T adja meg, de természetesen ugyanannyira el fog térni tõle, mint amennyiben megegyezik vele. Funkciók: - XP rendszer: az ölésekért, illetve speciális tevékenységekért XP-t kapsz. Minden szintlépéshez a következõ szint második hatványának megfelelõ XP kell. (pl.: 8. szint -> 64 XP) XP-t több dologért kapsz, a legnyilvánvalóbb: ölésekért, illetve speciális küldetésekért (biznisz vétel, küldetések). - Achievement rendszer: Achievementeket kaphatsz külömbözõ feladatok teljesítéséért, például ölések halál nélkül, szintlépésekért, és küldetésekért. Ezek az achivementek mindig adnak valami felhasználható cuccot. - Integrált banda rendszer, területfoglalás: A weboldalon lévõ UCP-n keresztül lehet majd bandákat alapítani, és tagokat felvenni. A banda alapítójának háza lesz a bandaház. A területfoglalás egyszerû: az öléseket naplózza a rendszer. Amelyik bandának a legtöbb ölése van egy adott területen, azé lesz a terület egy hétre. (l.d.: poszt vége) - Banda XP: A bandádnak is van XP-je, amit a bandatagok XP-jének átlaga határoz meg. - A weboldal update: A weblap ezen információkat minden héten vasárnap frissíti, és ez számít a heti statisztika alapjául, ekkor lehet a megkapott jutalmakat felosztani, tehát ez a végleges eredmény. - Küldetések: A rendszer random kiválaszthat két embert, és adhat nekik egy küldetést. Ekkor a céljaik ellentétesek lesznek, pl: foglald el az autót - védd meg az autót. Ha valakinek kiosztottak egy küldetést, míg közelébe nem kerül a célnak (pl. jelen példában az autónak) sebezhetetlen lesz. Ha elveszted a küldetést, XP vonást kapsz, ha megnyered, XP-t. - Versenyek, biznisz, ház rendszer, stb... Ezeknek kis része van még meg, de ezek a nyitásig tervezett legfontosabb updatek. Mivel ez most egy másodlagos dolog, ezért a mod is lassan halad, de várhatóan július végére befejezzem. 65
RP/RPG kérések / Szegmentációs hiba« Dátum: 2010. November 14. - 21:17:12 »
A problémám: Fay v2 tesztnél 70+ playernél indokolatlanul kressel a szerver. LINUX debugot lefuttatva szegmentációs hibát diagnosztizált, ám a fordító nem jelzett semmiféle memóriagondot, és a parancsokat, amiket használtak, nem használnak SQL-t (így a cache túlcsordulás is kizárva).
Feltelepített pluginok: - mapandreas - mysql - sscanf - audio plugin Valami megoldást tud valaki? krisk 67
Leírások/Útmutatók / Leírás: Mûveleti sorrend PAWN makrókban.« Dátum: 2010. November 07. - 22:08:32 »
A makrók lényege, hogy apró feladatokban megkönnyítse a programozót, tehát egy-egy rutint gyorsan el tudjon végezni, anélkül hogy külön funkciókkal tömné tele a modját. Ám van egy pár fontos dolog, aminél az ember - ha nem gondolkodik eléggé - elakadhat. Nem hiszem hogy mindenkinek egetrengetõ, de ha csak egy embert is ki tudtam ezzel segíteni, megérte.
Elég sokat fáradozhat egy kezdõ programozó azon, hogy a PAWN preprocesszorával hogy lehet egy értelmes többmûveletes matematikai képletet összerakni, mivel hasonlóan a többi programnyelvhez, alapvetõen a PAWN sem képes a mûveleti sorrend megértésére, így nekivágtunk a vakvilágnak, és teszteltünk pár makró megoldást, hogy bemutassuk, hogy kell ezt megoldani:
A preprocesszor ezt a következõnek fogja fordítani: 3+3*7=42 ami nem egyenlõ a várt 24-gyel. Rendben, ez túl alap volt, próbáljunk ki zárójelket használni a kódban:
Eredmény? Az összes tag zárójelben marad! [ (3 + 3 * 7) ], tehát az eredmény mindig 42! A megoldás: használjunk duplazárójelet.
A preprocesszor ezt a megfelelõ képlettel fogja lefordítani ((3)+(3*7))=24. Ezért nagyon fontos hogy matematikai mûveleteknél hogy a mûvelet egészét zárójelbe rakjuk makróíráskor. 68
Segítségkérés / Irány a játékos és egy pont között 2D-ben« Dátum: 2010. Október 29. - 19:10:02 »
Szerintem a címmel mindent elmondtam. Nekem egy olyan script kéne, ami a játékos és egy pont közti irányt megadja úgy, hogy 0 ha a ponttal szemben vagyunk. Keresgettem, próbálgattam, de nem jött össze sajnos, hátha valaki tud segíteni.
Elõre is köszönöm: krisk 69
Pluginok és Programok / [SCRIPT] Backup« Dátum: 2010. Augusztus 06. - 12:13:04 »
Ez a kis UNIX script arra jó, ha nincs kedved mindig backupot csinálgatni a szervereden. Teljes mentés minden vasárnap, a többi napon csak az új fájlokat menti le. Nem én írtam, az interneten találtam, de szerintem hasznos kis kód, a készítõje nixCraft. A DIRS változót úgy konfiguráld be, hogy melyik mappákat mentse le. Elméletben így mindet lementi, de mivel még nem volt szerencsém 2 percnél tovább linux shellt használni, nem igazán tudom.
70
Általános / Mit gondolsz a ... szerverrol / játékmodról.« Dátum: 2010. Június 23. - 08:28:22 »
A kérdés adott, mit gondolsz bizonyos szerverekrol (pl: Pistike RP szervere) vagy játékmodokról (pl: Godfather)
Kezdem én: Mit gondoltok a Godfather játékmodról? (És itt NEM a The Godfather Roleplay szerverre gondolok [bár az már megszut]) 71
Leírások/Útmutatók / PAWNO - Egyszerüsítsük kódunkat.« Dátum: 2010. Június 16. - 22:30:20 »
State Machine:
Olvasgatva kicsit az angol fórumon megtaláltam, hogy a PAWNO támogatja az úgynevezett State Machine-t (vagy Autómatát, továbbiakban SM), ami engedélyezi, hogy bizonyos funkciókat külömbözo esetekben használjuk. Ezt a módszert használtam én is, a 3 scriptes szerveremen, és sokkal átláthatóbb lett a kód. Vegyünk egy példát.
Ez muködik. De ismerjük a mondást, attól, mert valami muködik, még nem biztos, hogy jó. Használjuk az SM-et:
Sokan mondják áá ez bonyorult, de nem, képzeljétek el azt, ami nálam fennált. Egy modom volt amibe 3 gm funkcióit surítettem össze. Hogy tudom a parancsokat, a timereiket egyesével kezelni? Ezzel. A direktívának lehetnek kondíciói. Pl:
Vagy akár használhatjuk parancsként is.
A másik ilyen funkció az entry(); ami akkor hívódik meg, ha csak egy autómatás scritpeknél lefut az SM. Példa:
Ez azt fogja kiírni: EzEgyFunkcio. Ahogy láthatjuk, ez nagyon, és kicsi megoldás ezekre a problémákra. Gyorsaság: Vegyünk példának egy ciklust:
Ez gyorsabb, mivel egy konstanst használnuk. De ha például:
Ez viszont - mivel több változót használnuk - lassabb. Nézzünk egy szokásos hibát:
Mivel itt a valamennyit elobb deklaráltuk, ezért ez folyamatosan a meghatározott funkció névterében marad. Ha a funkcoó engedélyezi a paramétereket (a printf ilyen), akkor egyszeruen tegyük ezt:
Ebbol világosan kítunik, hogy a konstansok sokkal gyorsabbak, mint a változók! Egy másik nagy hülyeség:
Gondolom mindenki látja mi a hiba. Elég lenne ennyi:
IEEE: Sokan használnak érvénytelen értékeket ha nagy vagy ismeretlen számmal van dolguk. Ez azomban nem jó, mivel sokszor azt is meghaladhatja a számítás (pl ha egy távolság lekéronél írunk 10.000 -t elorfordulhat, hogy 10.001 egységre van, szóval érvénytelen lesz a kód). Erre tökéletes megoldás az alábbi három IEEE szabvány:
Bemutatom egy egyszeru példán keresztül
A Not a Number nevu szám egy igen érdekes szám. Akármelyik számmal való összehasonlítása (beleértve önmagát is) hamis értékkel tér vissza. Pl:
Azomban pont ezt ki lehet játszani. Itt egy példa:
Ha a szám nem egyenlo önmagával, akkor az a NAN. Egyenloség: Vegyük példának a 0-t, számtalan felírási módja létezik:
Ebbol kiindulva rájöhetünk egy másik gyakran elkövetett hibára. Ha a string üres, sokan így nézik meg:
Ez azomban lassú, ha a string nem üres, ezért elég megnézni csak az ELSO karakterét a stringnek, hogy rájöjjünk, üres-e
Vagy egy másik megoldás
Ezt természetesen az összes 0-s felírási móddal el lehet játszani az összes 0 felírási móddal. Bitmanipuláció: Gyorsabb mód a matematikai muveletek elvégzésére. Minden egyes eltolt bittel egyenesen artányosan kettot hozzáadunk a szám szorzatához. << 1 = *2 << 2 = *4 << 3 = *6 << 4 = *8 A jobb shift pedig ugyanezt csinálja osztással >>1 = /2 >>2 = /4 >>3 = /6 >>4 = /8
Dimenziók fölösleges használata Majd meglátjátok, mirol beszélek,. Itt egy tömb:
Sokan azt hiszik, ha meg akarják tudni a fegyver ID-jét. kell hozzá egy plussz dimenzió:
De minek?! Egyszeruen fogod, és ezt csinálod:
És kész! Meg van oldva. A tutorial bizonyos részeiben PAWNO tutorialokat, és IEEE szabványlistát használtam. 72
Játékok / BVE - Budapesti metró helyes vezetése« Dátum: 2010. Június 13. - 21:56:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=rW5oqcvTbkk
GYiK a gykoknak: Mire való az a fekete csík a síneken? A hivatalos neve programszonyeg, ami az automatikus vonatvezeto berendezés (AVR) információinak szállítására, és a CMC / PA üzemmódban közlekedo szerelvényekhez való eljuttatására felel. PA: Automatikus vonatvezetés A csík itt szabályozza a mögöttünk jövo metróhoz képestz a sebességet, a megállók helyét, ajtók nyithatóságot, éberségjelzo található benne. Ha megy, akkor cask a jó oldalon tudod kinyitni az ajtót, és egy gomb lenyomásával indul a metró. CMC: Ellenorzött kézi vonatvezetés. Ez is az említett csíkot használja, ám itt a vezetonek csak utasításokat ad, pl: Csökkentse a sebességet, elrontotta a megállót, mennyivel ment túl, mennyit késett. Ám az éberségfigyselo mindegyiken megtalálható (Ezt a módot használja a BVE szimulátor is, kissebb-nagyobb külömbséggel). CML: Kézi vonatvezetés. Ebben az esetben a jármu nem közöl semmilyen információt, teljesen a vezeto irányítja a vonatot. 73
Játékok / Trükk lövöldözos játékhoz« Dátum: 2010. Június 13. - 08:37:27 »
Elég sokan ismerhetik, de azért leírom.
Sok lövöldözos játékban, ha fusz vagy ugrasz, nem tudsz a crosshairrel ((célkereszt)) pontyosan célozni, mivel eltávolodik egymástól a célkereszt 4 vonala. Ekkor használható ez a kis trükk:. - Vonalzóval mérd le a monitorod középpontját - FILCTOLLAL (vagy alkoholossal, de az nem jön le) rajzolj oda egy pontot - Enjoy! 75
SA-MP: Szerverfejlesztés / rLib - Reynolds függvénykönyvtár csomagja« Dátum: 2010. Május 29. - 21:10:22 »
Nos, ezt a kis projektet az angol YSI mintájára hoztam létre. Mai egész napom ráment, mire elkezdtem csinálni az elejét, de már úgynézem nagyjából minden kezdo INC muködik. (egy olyan 10-15-öt szeretnék majd publikálni összesen.)
rArena: Terület kezelo INC. A funkció három dimenzióban dolgozik, illetve muködik csapat, minden játékos, illetve játékos üzemmódban. A YSF pluginnal egy utolsó rész is elérheto, amivel megadott területeken gravitációt tudsz átállítani. rCheat: Anti-Cheat INC. Anti-Minigun, Anti-Jetpack, Anti-Godmod, Anti-Moneyhack (custom), Anti-Flyhack, Egyedi kikapcsolt fegyverek, Anti-Driveby, Anti-Godcar, Anti-Carjack, Anti-Teleport ( a teleport koordinátákat a n00beit-bol kiszedtük), és ezek mind az INCLUDE-bol kikapcsolhatók egyesével. rCrypt: Titkosító INC. A CRC hash-kezeloje \"kicsit\" felspécizve. A kód eleve visszafejthetetlen, viszont ezzel a megoldással (több bitmanipuláció, hatványozás, shiftelés) sokkal jobb titkosítást kapunk. rData: Sokkal egyszerubb enumeráció kezelés. Ez az INC foleg a kezdoknek nyújt hasznos segítséget, akik nem tudnak eligazodni az enumerációk világában. Foleg komplett tömb-alapú feladatok (játékos, biznisz, ház adatok, stb...) nyújt hasznos segítséget. Készíteni, Használni igazán könnyu. rFunc: A már publikált kFunc továbbfejlesztett változata. Több függvény,. több lehetoség. A könyvtárcsomag hamarosan megjelenik. |