Üzenetek megjelenítése

Ez a szekció lehetővé teszi a felhasználó által írt összes hozzászólás megtekintését. Vedd figyelembe, hogy csak azokba a fórumokba írt hozzászólásokat látod, amelyekhez hozzáférésed van.


Témák - JamesA

Oldalak: 1 [2]
16
Fórum Archívum (Témák/Fórumok) / Re:Római számok
« Dátum: 2012. Szeptember 03. - 19:05:19 »
XVII

17
Játékok / Imperium Galactica 2
« Dátum: 2012. Augusztus 14. - 15:55:46 »
Üdv!

Az Imperium Galactica 2, egy 1999-es kiadású, magyar fejlesztésû, valós idejû, stratégiai játék. Egy idõben (de talán most is) Magyarország legnehezebb stratégiai játékának számított. Szerencsére nincs nagy gépigénye. Grafikája nem a legjobb, de szerintem ez a legkevésbé fog itt befolyásolni (nem úgy mint egy COD-ban). Teljes mértékben 3 Dimenziós a grafikája.


Az IG2 egy olyan játék, ami átkozott könnyûnek tûnik, de átkozott nehéz. Könnyûnek tûnik, hiszen meglehetõsen gyorsan tudsz fejlõdni. A nehézsége abban rejlik, hogy a gép (nálam) gyorsabban.


Az ImGal2-ben, összesen 8 féla faj van, de csak 3-mal játszhatunk:


A Kra\'hen

\"Krahen.jpg\"

A Kra\'hen-ek egy másik galaxisból jöttek ide. Harcos faj, akik az Istencsászár utasításait követik. Harciasságukból adódóan nem tudnak kémkedni és egyáltalán nem jártasak a diplomáciában, kereskeésben.


A Shinari



\"shinari.jpg\"

A Shinari nép a Kra\'hen-ek ellentétje. Kereskedõ nép, akik a diplomáciában és a kémkedésben jártasak fõleg. Természetesen a hadászatban mind a 3 nép jártas, de talán õk a legkevésbé.


A Solarian (emberek)

\"width=500http://www.sg.hu/kep/1999_12/imperiumgalacbemutatoII003.jpg[/img]

A Solarian faj az arany középút. Tudnak kémkedni, és jártasak a diplomáciában, de nem annyira mint a Shinarik, valamint jártasak a harcban, de nem annyira mint a Kra\'henek.


Kezdetben 2 bolygóval indul minden faj. Ezt a bolygószámot kell gyarapítanod. Természetesen van olyan bolygó, ami még egyik faj kezében sincs. Elõször érdemes a lakosságnak házakat építeni, valamint közbiztonságon javítani. Késõbb a fejlesztésekre szükséges ráhangolódni.


A térképen folyamatosan mozognak a kereskedõk. A megfelelõ épületekkel nagy pénzösszegeket lehet róluk lekaszálni. Nem mellesleg tõlük lehet akár olyan dolgokat is megvenni, amikhez még nincs meg a technológiánk.


A fejlõdésünkkel a népünk egyre többet akar (stadionok, stb.), amik, ha nincsenek meg, lázadás törhet ki.  Mint említettem, nincs meg alapból az összes technológia, tehát fejlõdnünk és fejlesztenünk kell.


3 dolgot tudunk fejleszteni:


-Ûrhajók és részeik (például rakéták, lézerágyúk)


-Tankok és szárazföldi fegyverek (itt megjegyezném, hogy nincs olyan, hogy katona, vagy hajó, a legkisebb egység a tank)


-Épületek


Itt meg is említeném az Imperium Galactica 2 ötletességét: Te rakod össze az ûrhajódat. Meg van adva egy alapsablon (gyakorlatilag a kinézete és, hogy mennyi dolgot lehet rárakni) és azokra pakolod a fegyvert, pajzsot, generátorokat, stb. Ebbõl kifolyólag, akár az is lehet, hogy a harctéren két ugyanolyan kinézetû géped is van, mégis az egyik jobban funkcionált (pl.) a védelemre, a másik a támadásra, stb.


\"A kutatórészleg három részre van osztva, ûrkutatással kapcsolatos dolgok, felszíni jármûvek és felépítményeik és az épületek. Minden találmánynál meg van határozva, hogy a kifejlesztéséhez minimum hány épület kell. Fura módon (a hármas felosztás ellenére) egyszerre csak egy találmányt lehet fejleszteni. A nagyobb találmányok (pl. csatahajó) kutatása akár évekig is eltarthat.


A megismert találmányt a tervezési képernyõn kell beépítenünk a meglévõ rendszerbe, különben parlagon marad. A nagyobb ûrhajóknak, felszíni jármûveknek többféle felfüggesztési pontja van, és ahogy haladunk elõre a játékban egyre hatékonyabb cuccokat aggathatunk rájuk. Az új, nagyobb tûzerejû ágyukkal megnõvelhetjük támadóerõnket, a fejlettebb hiperhajómûvekkel gyorsabban mozoghatunk, és számos más speciális célú felszerelés is létezik (ECM a torpedók ellen, harci számítógép a nagyobb sebzés érdekében, tankszállítási kapacitás növelése a nagyobb hajóinkon stb.) Hajóinkat egyszerre is átalakíthatjuk, de létrehozhatunk egyedieket is.\"


(SG fórum)


Nekünk kell felfedezni a többi fajt. Diplomáciánkkal elérhetjük, hogy egymást is megtámadják a népek (itt nem egy olyanra kell gondolni, mint a Medieval 2 Total Warban, hogy fizetsz nekik, hogy X kör után támadják meg a népet és ****nak a fejedre). Ha ezt sikerült elérni, akkor viszont követeléseik vannak a két fajnak velünk szemben. Pontosabban mindegyiknek 1-1: Segítsük õket a háborúban. Te döntöd el, hogy melyik nép mellé állsz, viszont természetesen a másik háborút fog indítani ellened.


Kiváló segítséget nyújt a kémkedés is. Megszerezheted ellenséged (vagy éppen szövetségesed) tervrajzát épületekrõl, hajókról, tankokról, stb. Akár megkísérelheted megölni az ellenséges vezetõt, vagy megpróbálhatsz Creditet (hivatalos pénznem) lopni. De vigyázz! Ha lebukik a kémed, vagy elmenekül, vagy megölik. Valamint igen sokszor jön nekem az a diplomáciai üzenet, hogy azonnal távolítsam el a kémeimet az õ területérõl ^^.


Személyes tapasztalataim:


Személy szerint a játékot 3 idõintervallumra tudnám osztani:


-A kezdeti fejlõdés


-A Kra\'hen-ek darálása (a játék elvesztése)


-A játék vége


Szerintem, ha elkezdesz egy játékot, egybõl daráld be Te a Kra\'heneket, vagy õk fognak Téged, és az összes népet.


A gép fejlõdése igen jó (ez csak a 3 Fõfajra vonatkozik). Kezdetben nagyon gyengék, e utána 1 év alatt másfélszer olyan erõsek lesznek mint Te (velem ez többször elõforult).


Ha a Kra\'henek ellen harcolsz, akkor fontos tudni, hogy nekik 1 fõflottájuk van, amit mindenképp el KELL kerülni. A többi csak kisebb mellékflotta.


Nekem nagyon nagy és érdekes élményem volt, hogy amikor a Shinarikkal voltam (és a statisztika szerint lakosságban, pénzügyben, haderõben, bolygószámban, mindenhol én voltam elõnyben) 1-2 év alatt a Kra\'henek és a Solarianok 1,5X-2X olyan erõsek lettek mint én. Ez idõ alatt a Kra\'henek elsõk, még a Solarianok másodikok voltak az összesítésben.  Majd érkezett a diplomáciai üzenet:


Hyperháború van, válasszak: Solarianokkal együtt harcolok a Kra\'henek ellen , vagy Kra\'henekkel a Solarianok ellen. Józan ész mit diktál: Állj a Solarianokhoz, velük legyõzöd az erõsebbet, a Kra\'hent, majd öld meg a Solariant. Aha! Meg a nagy lóf...t. Ezt tettem, nem kellett 5 év és bedaráltak engem is meg az embereket is...


Végszó


Ezt a játékot csak ajánlani tudom. Fenomenális élményeket ad. Minden döntésed számít. Csak élvezni lehet


Köszönöm az SG fórumnak is.


Kérésem:


Nekem ez a játék annyira nehéz, hogy Easyn sem nyertem, soha.  (Most lehet, hogy hülyének néztek :D.) Nincs valaki, aki letöltené és multiplayerben (egy Hamachival talán) játszhatnék? Hátha úgy több sikert érnék el :D .


\"width=500http://media.giantbomb.com/uploads/0/864/626565-imperium_galactica_ii_alliances_4.jpg[/img]

\"ig2_1.jpg\"

\"ig2.jpg\"

18
Archívum / Magyar Prison RolePlay
« Dátum: 2012. Június 28. - 18:51:26 »
Üdvözlök mindenkit!

Szeretném bemutatni nektek a Magyar Prison RolePlay szervert. Mint a neve is elárulja, ez egy börtön RP lesz (sõt, ha minden jól megy, akkor MO. 1. Börtön RP –je).


A mód:

A módot Csóti Márió írja (némi kis segítséggel, amit Nektek  (elõre) is köszönünk SAMPfórumozók /bár még csak, ha tudtok és szeretnétek, akkor FOGTOK segíteni/). Ez egy teljesen 0-ról írt, ZCMD nyelvben készült script.


A mapolásról:

A mapolásról készítettek Nektek képeket. Látható lesz a képeken, de leírom, hogy jelenleg a börtön FELE SINCS KÉSZ. Egy kiváló ember dolgozik rajta, nem sürgetjük, neki is megvan a magánélete. Tehát ismétlem: a mapolás félig sincs kész, ez csak egy olyan „fõbb részek” kezdetleges bemutatója (mivel, hogy még ezek a részek sincsenek befejezve). A börtön igen nagy, mondhatni gigászi .


Alapok:

Kezdjük is az elején. Legelõször is, meg kell adnod az életkorod, a nemed, valamint, hogy miért csuktak le (ezt neked kell beírnod). Mindenki egy las venturas-i börtönben fog kezdeni, az 50 ID-jû „egyenruhában”. A ruha módosítására NEM lesz lehetõség, hiszen a valódi börtönben is köteles vagy azt a ruhát hordani, amit Neked adnak (esetleg kiegészítheted, pl. fejkendõvel, arckendõvel, stb.). Egy cellában fogsz kezdeni, a fõépületben


Ezek után, érdemes körülnézni.


Verekedés:

Lehet bármikor, bárkivel verekedni, ha:


-3-nál több õr van fent


(vagy)


-Elfogadja az illetõ a kihívást és „barátságos” meccs lesz


Verekedést TILOS simán ütéssel kezdeni. KÖTELEZÕ elõtte egy ehhez hasonló /me:


„/me megpróbálja megütni ikszipszilont”, vagy „/me ütést indít ikszipszilon felé” (stb.), ezek után: „/do Sikerült eltalálnom õt?”, vagy „/do Talált az ütés?” (stb.). /do-ban kell válaszolni, hogy „/do igen, talált az ütés”, vagy „/do nem, nem talált az ütés”. HA NEM TALÁLT AZ ÜTÉS, KÖTELES VAGY MEGINDOKOLNI, HOGY MIÉRT NEM! NEM FOGADUNK EL OLYAN INDOKOT, HOGY, MERT PONT LEHAJOLT, MERT LÁTOTT VALAMIT! Azt az indokot elfogadjuk, hogy „/do nem talált még, mert megpróbálta megfogni a kezét” stb. és ilyenkor a másik jön, hogy ez sikerült-e vagy nem , és ha nem akkor miért nem. Ha sikerült az ütés, akkor megütheted egyszer. Ezután hátrébb állsz és kezdõdhet a rendes verekedés. Nem fogunk /próbás verziót bevezetni. A valóságban sem 50% esélyed van eltalálni valakit, stb. Ezt a módszert már láttuk más RP szerveren és tökéletesen bevált.


Rablás:

Lehet rabolni a szerveren. Feltételek:


-Legalább 3 õr legyen fent


-Legalább 2-en raboljatok 1 embert


-Nem szükséges fegyver


-Ha fegyver nélkül rabolják, az illetõ megvédheti magát, de ha animba esett, akkor köteles fizetni


Õrök inzultálása:

Természetesen szabad. Viszont a következõ kikötés(ekk)el:


Ha már inzultálsz egy õrt, NE azért tedd, hogy kergessen. Beszólhatsz egy õrnek, de utána, ha elkezdesz futni és várod, hogy kergessen, azért figyelmeztetés és Adminisztrátor által kiosztott börtönbüntetés lesz a jutalmad. Azt megteheted, hogy beszólsz és ELSÉTÁLSZ, vagy ottmaradsz, de vállald a következményeit. Az is lehet, hogy csak figyelmeztet az õr… Lehetsz tiszteletlen is az õrrel, de azért szabj egy határt! A valóságban is, amikor szól neked, hogy következõre elzárást kapsz, akkor inkább lelépsz és késõbb szidod tovább, nem pedig még jól elkezded ütni is ,hogy mit mondott.


Õrökkel való verekedés:

Lehetséges, de CSAK AKKOR, ha 3 ÕR, VAGY ANNÁL TÖBB van fent a szerveren. Ha bebukod, vállald a következményeit. A verekedés alapszabályait itt is be KELL tartani.


A csapat:

Csóti Márió: Scripter, Tulajdonos (na meg triviálisan teszter)


Hegedûs Gábor: Mapper


Falcon/Dimitriev Zakhaev (bár még kérdéses, hogy mi lesz a szerveren a neve): Teszter/ötletadó


Én (még kérdéses, hogy mi lesz a szerveren a nevem): Teszter/ötletadó, valamint opcionális mapper


Elnézést a gyors félbeszakadásért, de ha kérésed van, nyugodtan tedd fel, siettem és elfáradtam.


Elérhetõség:

Honlap: -


IP: 91.82.84.190:7756


E.:


Készülõben van még:

Nem publikus


Nyitás:


1 héttõl terjedve, 1 hónapig bármikor.





E: Képek cserélve lesznek, a teljes leírás cserélve lesz

19
Üdv!

Nos én a COD4-t tegnap kezdtem , szóval nem vagyok profi :D . Érdekelne, hogy Ti mit részesítetek elõnyben? Melyik fegyvert, milyen kiegészítõvel, milyen gránáttal, milyen perkekkel?


Az én favoritom a P90-es Red Dot-tal , desert eaglével, esetleg villanógránáttal. A perkeket most le nem írom, nem is nagyon emlékszek rá. A lényeg, hogy érekel, hogy Ti mit ajánlotok és miért .


J.A.

20
Játékok / Játékbemutató
« Dátum: 2012. Április 03. - 10:42:14 »
Üdv!
Elõre is elnézést kérek, ha van már ilyen topik, de nem láttam.
A téma lényege, hogy a számunkra érdekes/jó játék nevét megosszuk egy rövid leírásban.
Nem is halogatnám a dolgokat:
Mount and Blade Warband
Ez a játék a középkorban játszódik, egy kitalált térképen: Calradiában. 5-6 királyság létezik (csak ,hogy párat felsoroljak: Rhodok, Swadia /általában módokban õket magyaroknak írják be/, Khergit Khánság, Sarranidi Szultánság, Nord Királyság /habár lehet, hogy ez az összes, nem nagyon emlékszek már gépi hibák miatt/), ahova csatlakozhatsz lovagként és harcolhatsz az ottani király/uralkodó oldalán, aki kastélyokkal/városokkal jutalmaz. Kezdetben egy vándor vagy /arról is dönthettél, hogy apád mi volt, és hogy te mi vagy, pl: vadász/ minimális pénzösszeggel. Ebbõl kell gazdálkodnod: kell sereg, kell felszerelés, kell a seregnek ennivaló, hiszen éhes sereg elpártol tõled, kell a seregnek fizetség. Elõször is, két módon szerezhetsz katonát: közeli falvakból toborzol parasztokat, ami elég olcsó, de õk gyengék és hogy erõsebbek legyenek szintet kell ,hogy lépjenek (katonáknak úgy van a szintlépés, hogy ki lehet õket képezni erõsebbekké, de választhatsz, hogy íjász, kardforgató és ezeken belül is lovasíjász, lovas, gyalogos stb.), amit csatával lehet elérni. A másik lehetõség, hogy a tavernákból (kocsmákból) bérelsz fel embereket, akik ugyan képzettek, de a felbérlés drága és minél képzettebbek a fizetésük annál nagyobb.  Kezdetben csak a bûnözõkkel érdemes harcolni (hiszen 10-20 emberrel egy 300-400 emberes várost bevenni...), akik eléggé gyengék ,de van ,hogy sokan vannak. Ezekbõl fejlõdsz. Fejlõdésed során el kell döntened, hogy íjász lennél-e, vagy kardforgató, netán késdobálással harcolsz, illetve még számos más módon harcolhatsz, kezdve a buzogánytól a botokig. (Azt azért megemlíteném ,hogyha íjász lennél, az sem mindegy ,hogy sima , vagy íjpuskás.) Mindezek után, ha elértél egy nagyobb szintet, normális méretû sereggel, ismét egy nagy választás elé nézel: Csatlakozol-e valamelyik királysághoz, vagy valamelyik királyság ellen háborút indítasz, és saját birodalmadat építgeted, saját névvel. Mind a két módszer rettentõen izgalmas. Mind a két módszerbõl válhat belõled király és birtokolhatsz várakat.
 
Amennyiben leszerzõdsz egy már meglévõ királysághoz és hûségedrõl megesküszöl a királynak:

Ha háborút indít valaki ellen, akkor automatikusan természetesen te is háborúban állsz majd velük.


Nem indíthatsz háborút más királyság ellen


Átkozottul rosszul stratégiázik az NPC (nem csatákban, hanem a következõ képpen), merthogy már-már elfoglaltad az egész királyságot, de hirtelen megnemtámadási szerzõdés , és ha úgy alakul, újabb háború


Ha elfoglalsz egy kastélyt/várost, akkor a királytól kell kérned, hogy megtarthasd, amit viszont befolyásol 1-2 dolog, tehát (kb.) 40% esélyed van, hogy megtartsd az elfoglalt területet


Szavazhatsz arról ,hogy például két (bármilyen posztra stb.) induló közül ki legyen a nyertes, de természetesen  aki ellen szavaztál, az elkezd megutálni (a másik meg megkedvelni)


Elég nagy befolyásra tehetsz szert


Bár elég durván hangzik, ez a sokkal könnyebb út

 
Saját királyságot alapítasz:

Nem te fogod megválogatni az ellenségeidet (természetesen hadat üzenhetsz bárkinek), hiszen ha nem vagy jóban valamelyik királysággal, vagy akitõl elfoglaltad elsõ várad/városod szövetségben van valakivel, akkor õ is hadat üzen neked


Hatalmas embertömeg kell egy királyság fenntartásához, hiszen védeni kell az elfoglalt kastélyokat, de van, hogy csak falvakat jönnek fosztogatni, olyan is van , hogy hadjárat indul ellened, akkor pedig 500-1000 katonáig bármennyi lehet (vegyük figyelemben , hogy egy várban max 100 -as sereg lehet, de nélküled eléggé gyengén védekeznek)


Egybõl király vagy


Mint az NPC királyságok, Te neked is lehetnek hûbéreseid, de akkor nagyon jóban kell ,hogy legyél a nemesekkel, akiket fel akarsz bérelni


Eléggé nyalni kell a többi frakciónak


Ez egy eléggé nehéz választás, de rettentõen izgalmas

Mindezek mellett tudsz házasodni, építkezni, kezdetben könnyû pénzforrás, ha valamit megveszel egy faluban és a faluvezetõnél rákérdezel, hogy hol érdemes eladni. Esetleg, ha lovagi tornákon nyersz, akkor 3000-nél több dénár is ütheti a markod. Ez a játék rettentõen összetett, de rettentõen könnyû megszokni, mert eléggé \"lassan jönnek\" a dolgok. Hogy is mondjam? A játék pörgõs, gyors,  de mégis lassú, van idõd meggondolni mindent, eléggé könnyû, ugyanakkor nehéz is mind csatákban, mert a gép nem a világ legkönnyebb ellenfele, mind fejlõdésben, seregellátásban.

Nem húzom a szót, így is eléggé hosszú lett és talán még 3-4-szer ennyit tudnék írni. Elnézést, ha van olyan részlet ami értelmetlen, nyugodtan kérdezzetek. Az sem mindegy, hogy milyen alakzatban vannak az embereid. Parancsolhatod ,hogy szálljanak le a lóról, vagy éppen fel. Külön vannak osztva az utasítások, hogy kinek szólhat:


Íjász


Gyalogos


Lovas

 
Pár kép:
\"width=500http://www.gamestar.hu/apix_collect/0903/mount-blade-warband/mount-blade-warband_20090330163523_2344_normal.jpg[/img]
(Mint láthatjátok, a ló nyaka véres, tehát ott eltalálták. Lesz olyan is ,hogy szó szerint a páncélod pirossá válik a csatában.)
Egy sereg:
\"MountBladeWarband_05.jpg\"
Tengeri ütközet (sajnos errõl nem írtam):
\"mount__blade_warband_v1134_mod_1257_ad_v248_2010_rus_eng_pc_959828.jpeg\"
Várostrom:
\"689023786.jpg\"
\"width=500http://thehappycloud.com/sites/default/slideshows/mb_warband/image1.jpg[/img]
A M&B Warbandnak van magyar honlapja is (ha jól tudom, nem lehet linkelni): Googleba beírod, hogy Mount And Blade Warban Hungary

Bár minimum két játékról szerettem volna leírást készíteni (a másik a Medieval2 Total War), remélem nem gond, hogy csak egy lett. Ajnálom mindenkinek a kipróbálását, lehet multiplayerben játszani és módokat letölteni hozzá (csak a Warbandhoz, a simához nem). Remélem nem gond, hogy nyitottam  egy ilyen topikot (amennyiben igen, elnézést).

E:
Nos még a seregekrõl 1-2 szó.

Frakciók:


Nordok


Khergitek


Sarranidi Szultánság


Swadiaiak


Vaegírek


Rhodokkiak




A következõ részletet, a Mount and Blade Warband Hungary írásaiból idézem, veszem át:


\"A Mirathei nevet viselõ vaegir fórumozó egy ötletes tesztnek vetette alá Calradia haderõit. A teszt kimenetelén és végsõ konklúzióján lehet vitatkozni, de ettõl függetlenül érdemes végigolvasni a felvetést. Calradiai harcostársunk a különbözõ frakciók seregeit engedte egymás ellen egy ún. custom battle mods segítségével. Alapjáraton 30 – 30 fõs azonos fegyvernemekbõl álló seregek ütköztek meg, mindegyik frakcióból, mindegyik típusból a legerõsebbek. A csaták többnyire sík terepen kerültek megrendezésre, Mirathei pedig szándékosan csalással kinyírta magát, hogy véletlenül se tudjon beleavatkozni az ütközet végkimenetelébe. Zárásként pedig vegyes 100 fõs seregek csaptak össze.\"


Nem írnám le, hogy ki mikor nyert stb.


A frakciók rangsorolása:


\"Frakciók rangsora a gyõzelmek alapján:


Nord Királyság


Swadiai Királyság


Vaegir Királyság


Rhodok Királyság


Khergit Kánság\"


\"Javasolt seregösszeállítás:


Lovasság: Swadiai Lovagok


Gyalogság: Nord Huskarlok


Lövészek: Vaegir Lövészek


Nem javasolt összeállítás:


Lovasság: Khergit Dárdások


Gyalogság: Rhodok Sergeant


Íjászok: Swadiai Mesterlövészek\"



Ezúton csak megjegyezném, hogy a drága fórumozó, aki így is sokat segített (legalábbis én úgy gondolom), kihagyta a Sarranidi Szultánságot, mert ez sima M&B-ben van (bár garantálom, a felállás nem változott)
Szóval egyéni vélemény a Szultánságról:
Gyalogosok:

A gyalogosok közepes erõvel rendelkeznek, lovasság ellen kiválóak, mivel általában lándzsával és fejszével vannak felszerelve. A páncélzatuk (az egyszerû katonáknak) rettentõen gyenge. Speciális harcosfajtájuk páncélzata erõs, kétkezes fejszével harcol, ami nem gyenge, de eléggé (sõt túlságosan is) lassúak. Lovasság: Határozottan könnyûlovasaik vannak, azaz gyorsak, de nem kell sok találat beléjük. Végül is , az elõzõ sorrendet módosítva én a 4-5. helyre tenném õket. Amikor hozzájuk szerzõdtem le (én nem vagyok tapasztalatlan játékos, de azért a legprofibb sem), még akkor is vesztették a területeket, nem gyõztem harcolni. Nem merném biztosra állítani, hogy a Rhodokiak gyengébbek. Kezdetben azért ajánlom õket elfoglalni, és nem a Khergiteket, mert idegesítõen nehéz e Khánság lovasai után szaladgálni, üldözni õket (mert nekik csak lovasaik lehetnek), míg a Szultánság vegyes haderõvel rendelkezik.

Medieval II Total War
A Total War sorozat egy tagja. Itt egy általad választott országot kell vezetned, az (többnyire) Európát mutató térképen. A lényeg: foglald el a világot. Ez a stratégiai játék sok extrát tartalmaz, például, hogy az országodból -ha elég nagyhatalom vagy- származzon az új pápa, amivel keresztes hadjáratot is indíttathatsz. A játékmenet eléggé izgalmas, hiszen alapból egy körökre osztott játékról beszélünk, ami átmegy valós idejûbe, ha csatákat vívsz. A körök miatt, az építkezés eléggé egyszerû: kiválasztod, hogy mit/miket szeretnél építeni és majd, ha Te úgy gondolod, akkor letelik a kör.



Az építkezések teljesen függenek egymástól. Nem mindegy, hogy milyen utat fejlesztesz például, hiszen, egy földúton nem tudnak olyan gyorsan járni a seregek , mint egy kövezetten. Mindemellett, még a kereskedelmet is fellendíti, ezzel a városok adójának növekedését elõsegítve. Ami izgalmassá teszi még a játékot, hogy az építkezésedtõl függ, hogy város, vagy vár/kastély lesz az adott település. Nem mindegy ez sem, hiszen ha város, akkor pénzt hoz, fejlesztéseket mind hadászatilag, mind építészetileg. De ha kastély, akkor sokkal jobb egységeket tudunk kiképezni, ami elég hasznos, de sajnos kevesebb pénzt hoz, mint egy város. A játékban függ minden, mindentõl. Függ a lakosságszámától, hogy hol kit/mit tudunk kiképezni, de függ, hogy melyik évben járunk, hiszen, a korai években nem volt még ágyú (se Amerika, amit fel tudunk fedezni kicsit késõbb).

Mindezek mellett a seregünk összetétele sem mindegy, hogy milyen, hiszen egy katapultot egy menetelõ gyalogos egység, akiknek még alakzatba is kell rendezõdni, nem fog olyan könnyen megközelíteni, mint a lovasság. Vagy a kardforgatók nem fogják annyira könnyen megállítani a lovasrohamot, mint a lándzsások. (Egy stratégiai játék, ami végre nem arra alapul ,hogy gyártsuk a legerõsebb egységet és aztán mehetünk is /AOE/)


A seregünkben, kell ,hogy legyen íjász, nehéztüzérség, gyalogosok (ezeken belül, kardforgató, lándzsás) és persze a lovasság (amin belül könnyûlovas, nehézlovas, lovasíjász is szükséges).


Diplomácia:

Egy gyengéje a játéknak. A szövetségeseink (ha nem vagyunk elég nagy hatalmak), csak úgy ellenünk fordulhatnak, hátba támadva a legfontosabb hadjáratunk kellõs közepén. Ugyanakkor eléggé fontos megemlítendõ dolog, hogy nem csak annyi van, hogy szövetség, hanem kereskedelmi egyezmény, ezután szövetség és persze külön kell kérnünk azt, hogy Mi a szövetségesünk területére léphessünk sereggel (ugyan ezt a lehetõséget mi is felajánlhatjuk neki). Esetleg lefizetjük, hogy támadja meg valamelyik országot. Ha pedig rosszban vagyunk vele, adót kérhetünk tõle. Meg is vehetjük tõle a földjét, vagy akár le is fizethetjük tábornokait (és seregét), hogy csatlakozzon hozzánk. Seregeink menete közben pedig véletlenszerûen felbérelhetünk hajót, vagy egységeket.




Csaták:

A legizgalmasabb rész. A csata elõtt eldönthetjük, hogy seregeink milyen felállást vegyenek fel, kezdve az átölelõtõl, a széthúzó felállásig. Rettentõen jól csinálták a készítõk (mint már fentebb leírtam), hogy nem mindegy a sereg összetétele. Amit még semmiképpen nem szabad kihagyni, hogy nem mindegy, hogy az ellenség mögöttünk,vagy elõttünk van. Ahogy a valóságban is van, ha mögénk kerülnek és hátulról támadnak, akkor könnyebben hullanak a katonáink.




-Ha gyorsan mozgó, \"tisztító és elkapó\" sereget akarunk (hiszen, el kell kapni a csata után megmenekülteket, mert ha nem vagyunk elég ügyesek, könnyen megszökhet 100-200 ember a csatából), akkor csak lovasokból álljon a seregünk. Ezzel természetesen, csak az ellenség seregét tudjuk szétverni, ostromolni nem. Ha komolyabb hadjáratot tervezünk, minimum egy legyen kísérõ seregnek.



-Ha lassú támadó sereget szeretnénk, gyalogság legyen túlnyomó részben, katapultok/ágyúk nélkül. Ez azért lassú, mert a várfalnál kell állomásoznia a seregnek, amíg el nem készítik, általunk meghatározott mennyiségû ostromtornyot/létrát. Eközben könnyen megeshet, hogy egy felmentõ sereg érkezik és akkor két tûz közé vagyunk szorítva. De ha nem, akkor a gyalogsággal felmegyünk a várfalra és azt elfoglaljuk, akkor kaput kinyitva beözönölhet a sereg maradék része. Neve ellenére a térképen gyorsan halad.



-Gyors támadó sereg: ilyenkor gyalogosok, lovasok és ostromüteget (ezekbõl fõleg sok) is kellenek. Hatalmas elõny ,hogyha a várfalhoz értünk, nem muszáj kört várnunk, hanem azonnal mehet a támadás. Vigyázzunk ,hogy hova célzunk, hiszen csakúgy mint az íjászoknál, lehet, hogy elfogy a töltény. Neve ellenére a térképen lassan halad.



A történelmi hitelesség:

Elõrehaladva a korban, sorra fedezik fel az ágyúkat stb. De amikor már eléggé elõl vagyunk, akkor jönnek a Mongolok. Rettentõ haderõvel támadnak minket, és nem kötnek szövetséget... Nem 1-2 sereggel jönnek, hanem 6-7-el (ami teljesen fullos sereg), aminek vezetõje Dzsingisz kán (tábornokként majdnem minden értéke a  maximumon van). Amikor a magyarokkal voltam, engem felkészületlenül ért és a keleti régiókban , amiket elfoglaltam , egyáltalán nem volt seregem. Meglepetésemre hatalmas mongol sereg jött az országomba. Nyugaton és Közép-Magyarország területén bõven volt seregem, csak mire az kiért volna... Gyártottam embereket, nem is keveset, fõleg kardforgatókat és ágyúkat. Heves offenzívát indítottam, amit õk szinte veszteség nélkül visszavertek. Jópár kudarcba és emberem életébe került, még eszembe jutott, hogy: mongolok ... talán a világon a 2. legbrutálisabb lovasíjász nép ellen (mert az elsõk a magyarok) nem gyalogos kardforgatókkal és ágyúkkal kéne támadnom... Persze mire idáig eljutottak csökevényes agysejtjeim a fõvárost már elköltöztettem inkább egy szigetre.


Ha levertük a mongolokat:


Ne nagyon ünnepeljünk ,mert még egy brutális nép hátra van: Timuridok. Nem hallottam még róluk õszinte leszek. A lényeg, hogy brutálisabbak a mongoloknál, hiszen nekik ágyús elefántjaik vannak, amik közelharcban sem eredménytelenek.


Ha a Timuridokon is túl vagyunk:


Akkor jön Amerika felfedezése. Ahol az Azték birodalom lesz az új ellenségünk, akiknek a gyalogsága a legerõsebb. Pár puskásokkal már nem nehéz leverni õket.


Vallás:


A játékban természetesen vallások szintúgy megtalálhatóak, mint a népek. Nem mindegy, hogy Ortodoxok, vagy egyéb vallásúak vagyunk. Szent háborút is vívnunk kell, néptõl függ, hogy a szent háború neve keresztes hadjárat, vagy \"Dzsihád\". Amikor a törökökkel voltam , Keresztes Hadjáratot hirdetett ellenem a pápa. Akkora hatalom voltam, hogy nem mert jönni egy sereg sem. A papjainkkal befolyásolhatjuk a terület vallásosságát, vagy ha jön egy olyan pap, aki számunkra nem a megfelelõ hitet vallja akkor akár orvgyilkosokkal, vagy a saját papunkkal is megölethetjük/áttéríthetjük. A vallástól is függ egy-egy város pénzhozama, hiszen ahol több vallás van, ott nagyobb a széthúzás.


Foglyok:


A játékban ejthetünk foglyokat is, akikkel 3 dolgot csinálhatunk:


Megöljük õket


Pénzért visszaadjuk az ellenségnek


Elengedjük õket ingyen


A Grand Campaignen kívül, még választhatóak az \"Egyedi csata\" menüpont, (ahol lehetünk a mongolokkal) és a \"Történelmi csata\" menüpont.

\"Történelmi csatában\" a következõ harcokat vívhatjuk:


\"Az agincourti ütközet, 1415 Angol Királyság – Francia Királyság


Arszufi csata, 1191.Angol Királyság – Egyiptomi Birodalom


Hastingsi csata, 1066. Normann Királyság – Szász Királyság


Otumbai csata, 1520. Spanyol Királyság – Azték Birodalom


Páviai csata, 1525. Német-római Birodalom, Spanyol Királyság – Francia Királyság


Tannenbergi csata, 1410. Lengyel Királyság – Német-római Birodalom


Setenil ostroma, 1484. Spanyol Királyság – Almoravida Birodalom ÿ(itt a spanyolok az ostromlók).\"


(Forrás: Wikipedia)

Az \"Egyedi csata\" menüpontban a szászokat leszámítva mindenkivel lehetünk, még a mongolokkal és a timuridákkal is.


Ez a játék szintén izgalmas, ajánlom kipróbálni.


Képek:


\"king4.jpg\"

\"width=500http://static.trustedreviews.com/94%7cbe7b84%7cf974_5432-2.jpg[/img]

\"width=500http://3.bp.blogspot.com/_K_L4w790xVs/TUQ9N7xR9XI/AAAAAAAAAPg/53DxcZaWbYE/s1600/medieval_2_total_war-62446.jpg[/img]

\"medieval-ii-total-war-20061101052754023-000.jpg\"

A mongolok és a timuridák találkozása:


\"358855-medieval-ii-total-war-windows-screenshot-whoever-loses-i-win.jpg\"

\"large-1-640x350.jpg\"

Kicsit siettem, remélem azért teszik Nektek. Csak ajánlani tudom. Amennyiben kérdésetek van, írjátok le:D És csináljatok ilyen leírásokat Ti is:D

Oldalak: 1 [2]
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal