Szerző Téma: Urban FreeRunners - Unstoppable (14. évforduló)  (Megtekintve 954 alkalommal)

Nem elérhető Attila

  • 5079
    • Profil megtekintése
Urban FreeRunners - Unstoppable (14. évforduló)
« Dátum: 2024. február 29. - 00:18:34 »
+2 Show voters
Yoyo!

Február 13-án töltötte a klánunk az alapításának 14. évfordulóját.
Sajnos picit megkésve, de nem elfeledve érkezett az ennek a dátumnak emléket állító videó.
Alább meg lehet tekinteni a spot review-val együtt.

https://www.youtube.com/watch?v=l2UDyMenNTQ



|| 0:16 - 0:21 || Assd || cjump2duplabump az indítónk, elég nagy a kezdőplatform területe ahhoz, hogy jó lendületet lehessen venni rajta, nekifutás után be van verve neki egy szép C-jump, onnan pedig egy szép duplabump, long2ground, ha definiálni akarjuk. Ez egyszerre "utcagap" is, kombó is, az újkeletű c-jump is benne van.. Nem szólt semmi amellett, hogy ne ez legyen az opener.

|| 0:21 - 0:25 || Chezz || Utólag kiderült, hogy ez a felvétel egyszer már szerepelt Chezztől egy másik videóban. My bad, elfelejtettem. :< De ez az újbóli szerepeltetés csak azt bizonyítja, hogy kétszer is megállja a helyét ugyanabban a környezetben. 😃
Baromi erős strafejump, szerintem ennél nagyobbat innen C nélkül nem is lehetne ugrani. Ebből is következik, hogy kellett valami extender elem, amivel eléri a landing pointot. Dzsukel groundbump!

|| 0:25 - 0:29 || Matrix || Érzek némi callbacket, egy kis főhajtást egy régebbi Matrix-féle Spotkill vidi felé. Nem először nézelődik itt, már a 2010-es évek elején is jöttek ki innen variációk egy témára. A C-jump őrülettel újra van indok arra, hogy visszacirkuláljon az ember a régebbi ugrásaihoz, hátha tud valami újat mutatni magának és a spotnak. Ne mondja senki, hogy az a tető nem direkt azért lett úgy hagyva, hogy egy ilyen spot süljön ki belőle. Azt várnám, hogy automatikusan lefusson a tető széléről a karakter miután felállt a fall animation után. Van ennek valami trükkje, hogy ne úgy tegyen, itt is meg lett állítva szépen.

|| 0:29 - 0:33 || Emu || Emu továbbra is a legaktívabb UFR member szerintem, tudom, hogy gyűjtöget magának spotokat, de erre a mostani videóra nem kértem tőle egy újat sem. Maradtam a régebbi leftover felvételeinél, az újonnan felvettek még jók lehetnek bármilyen más megmozdulásra. Ide bőven elég volt ez a (ránézésre) néhány próbás airjump2climb LV főutcáján.

|| 0:33 - 0:37 || Attila || Dashdrop2lampjump2grab. A dashdrop egy nagyon under utilized tech, pedig kiváló dinamikus kombóelem. Az ugrás időzítésén múlik, hogyha jó helyről indítod, akkor az ejtés után skippeli a karakter az ilyenkor esedékes speed- vagy slowstepet, így nem töri meg a lendületet, rögtön lehet indítani belőle egy továbbugrást. Flows like water.

|| 0:37 - 0:40 || Vektor || Vektortól kettő spotom volt a gépen, megfeledkeztem róla, hogy az UFR DC-n még le tudnék halászni tőle néhányat. Több egyspotos szereplő is van/lesz ebben a videóban, nincs beef, csak néhány esetben ezzel szeretném biztosítani, hogy az elkövetkezendő videókra is legyen matéria ezektől a jumperektől.
Kis egyszerű sidebump, konténertől konténerig, ez a Los Santosi szeméttelep egy nagyon jó környék, mindig találni valami jót a szemét között!

|| 0:40 - 0:44 || Assd || Jó párosítás, a generic wallrunoknál nem nagyon létezik skill cap, az a főszabály, hogy minél erősebb vason hajtod a játékot, annál nagyobb wallrunokat tudsz beadni.
Muszáj valamivel felrázni ezt a technikát ahhoz, hogy ne legyen snassz és egysíkú. Itt sikerült, az a legszebb az egészben, hogy a highbump utáni lefelé csúszás végén nem érinti meg a talajt a karakter, hanem inkább ellentétes irányba, felfelé kezd el csúszni. Nincs kapaszkodás sem a wallrun végén, ami lassítaná a kombót, simán csak átlöki magát a kerítés fölött. Smooth one!

|| 0:44 - 0:48 || Cold || Ez kérte, hogy meg legyen airjumpolva, a landing- és finishing point közötti kis szakadék áthidalására tökélets extender az airjump, Coldnak voltak régebben olyan hülyeségei, hogy 90-120 FPS-sel airjumpolgatott. Szerintem ez még abból az időszakból maradt ránk. Nem mai spot! 😃

|| 0:48 - 0:56 || Chezz || Vannak a látványos, nagy airtime-os, csiribiri kombós felvételek és vannak az ilyen technikás, gondolkodtatósak. A wallrunt azt hiszem csak úgy kapod meg, hogyha jó szögből ugrasz neki a kerítésnek. Ez pont kapóra is jön, mert így, hogy nem szemből, hanem ferde irányból jutsz át rajta, sikeresen megstuckol a fal és a kerítés collisionje között. Egy fordulás után kellett egy climbcancel, hogy meglegyen a stuckjumpoláshoz szükséges realign, aztán a kellő ugrótáv elérése után már csak vissza kell fordulna a kiszögellés irányába és el kell kapni. Csináltunk olyan őrültséget, hogy a reptér széléről indulva végigstuckoltuk ugyanezt a kerítést és úgy hódítottuk meg a kiszögellést, de Chezz ezzel lényegesen rövidebb idő alatt feljutott. Ez útkeresés volt a javából! Így néz ki az, ha sok fundamentumot összegyúrunk egy masszává.

|| 0:56 - 1:00 || Fxck || Egy ideje rendszeres visszatérőnk Fxck, egy orosz jumper, aki rajtunk keresztül lépet kapcsolatba a parkourral. Mondhatnám, hogy félhivatalos tag, kb. csak annyin múlik, hogy megkérdezzem, hogy lenne-e kedve belépni a csapatunkba. Ezt a belső udvart már nagyon sokan megtámadták nagyon sok elképzeléssel itt a Chinatownban, az ilyen helyeken nem feltétlen kell, hogy a legbikább mozdulatsorokra vadásszunk. Ez az, ahol minden megoldásnak örülni kell, meg kell mutatni egymásnak a különböző aspektusainkat ugyanarról a spotról. Itt egy jumpless strafe2speedstep2jump2leap jött ki, tetszett, fluid!

|| 1:00 - 1:05 || Kris || Welcome Kris! Meglepett és örülök, hogy még 2023-2024 környékén találni magyar jumpert! Nem volt kérdés, hogy meg kell hívjuk a mi kis szakszervezetünkbe.
No bad blood, de ez egy old spot, ezt már több ember is adta/felvette, de én úgy emlékszem, hogy videóba Emu tollából került. Nincs ezzel baj, 14 év távlatából talán belefér, hogy néha ismételjük önmagunkat. Jumpless2speedstepboost2airjump2climb. Van benne lendület mindaz ellenére is, hogy ugrás nélkül lett megtámogatva. Classic!

|| 1:05 - 1:09 || Twister || Kései érkező volt Twist az ez évi felvételcsokorba, ezt talán múlt héten együtt kerestük és vettük fel neki, hogy ne maradjon ki a hordából. Eredeti elképzelés egy longbump lett volna a kisfalról a telefonfülkére, de ez az impromptu groundbump is jó megoldás. Tetszik, ahogy teljes gázzal nekibaszódok a karakter a fülkének és a fülke azt mondja, hogy "állj, itt a vége." Nincs fall anim, inkább kapaszkodás mellett dönt.

|| 1:09 - 1:14 || Assd || Pár éve Legend és Chezz robbantottak ezzel a dash2turn2bump tech-kel, akkor ez volt a meta egy darabig, így nagyjából el is tudom helyezni időben, hogy hány éves spot lehet ez Assdtól. Assd mindig jól követte az aktuális módszereket, a maga idejében sok ilyen bumpot adott. Azt hiszem ez a billboard ezzel vált mászhatóvá, így még egy tábla le lett vadászva. Szép kivitelezés, klappol az egész, olyan jól sikerült ez a bump, hogy azt a hatást kelti, mintha a tábla egyszerűen odaszívná a karaktert magához, mint egy fekete lyuk. Saját kis vákuumtere van, ami magához ránt mindent, ami fenyegető közelségébe kerül.

|| 1:14 - 1:17 || Brooklyn || Ha már az előbb az éppen időszerű trendek követéséről volt szó, akkor meg kell említeni Brooklynt is, aki szintén rávetette magát a jelenlegi methodra. Assd openerével ellentétben itt nem volt elég lineáris útvonal ahhoz, hogy fel lehessen venni a C-jumphoz szükséges tempót, ezért muszáj volt elészúrni egy circlesprintet. Jött is az utcagap, szép ugrás volt!

|| 1:17 - 1:30 || KompoT || Tudunk üdvözölni még egy új tagot? Tudunk hát, welcome KompoT!
Kis style element, egy 180-nal indít, hogy a pálmafa tetején a fall után ne kelljen forgolódni. Irányba rakja magát és leutazik a stuckhoz, ahol végigjumpol az épület egyik erkélyes sarkába. Szeretem ezt a kis balkont, AAD szervereken jó sniper spot lehet, meg alapból már az is, hogy sok esetben nincsenek tökéletesen kimunkálva az épületek, néhol egy ilyen erkélyre rá sem próbálnál, itt meg meglep picit, hogy be lehet oda bújni gubbasztani. 😃

|| 1:30 - 1:33 || Spyker || Spyker! Egyike a legelső tagjainknak! Őt sajnos túl későn idéztem meg a videózási sessionre, de végül úgy alakítottuk a dolgokat, hogy sikerült őt is beemelni az évfordulóra. A beugrós spotok megkülönböztetett figyelmet élveztek amióta UFR az UFR. Egyszerűnek tűnik ez a jump, de el lehet bíbelődni vele, mire rájössz a jó szögre és elugrási pontra. A kettő függvényében változik a vele töltött idő.

|| 1:33 - 1:44 || Legend || Sajnos Legendtől is csak egy spotot tudok most mutatni, ez is leftover felvétel. A tűzzel nem babrálunk eleget! Single spotoknál nem használjuk túl sokszor őket, mert egy standalone ugráshoz nem ad hozzá túl sokat. Kombókba és ilyen rövidebb láncolatokba nagyon jól beillik, mert lényegesen megnöveli a lehetőségeket az ugrás nélküli, zuhanó airtime közben. A highbump után kiszalad a nyílt levegőbe és visszarúg egy emelettel lejjebb. Utána még egyszer ugyanez, aztán harmadjára is. Három emeletnyi süllyedés végén megérkezünk a landing pointhoz. Ötletes! 2010-2011 környékén rejtegettük ezt a technikát, ha ilyen szintezős kickback-et csináltunk, akkor általában más játékost kértünk meg, hogy levideózzon minket, hogy ne látszódjon a tűz. Nem szerettük volna, ha tudják mi a titok. Régi szép idők!
Legend, good to have you back, hiányzott a szemléleted a csapat életéből!

|| 1:44 - 1:47 || Attila || Hagyományos gap, a látszatnál nehezebb viszont. Az elugrással volt a babra, nem derékszöges az ugrás indítópontja, ezért a kamerakezelés miatt mindig máshová esett a nekifutástól számított jó ugráshoz szükséges lépéstartomány elhelyezkedése. Max sebességre volt szükség, szimultán hajtottam az egérgörgőre is beállított sprintet és mellé a szóközt is.

|| 1:47 - 1:54 || Assd || Utcagap, C-jump, stuck, spin, leap. Ezek jönnek sorban. Nem tudok mit írni, szép láncolat, külön extra, hogy most már nem csak sidebumppal lehet feljutni a Pig Pen táblára, megszületett egy újabb variáció is.

|| 1:54 - 2:15 || Chezz || Ez biztos nem véletlen.. gondolhatod most magadban. Szerettem volna rávilágítani, hogy Chezz és Legend sokszor azonos órajelen rezonálnak, Lego az előbb tolt egy tüzes, három emeletes süllyedést, ami most visszaköszön Chezzito keze alól is. Kellett még a tüzes állapot ahhoz, hogy nekikezdjen a stuck sequence-nek, kis style point, hogy miután már nincs szükség a tűzre a szakasz alatt, az kialszik és el is köszön tőlünk. Innen megindulunk lefelé a párkányokon, hogy aztán az épületnek egy másik oldalán ugyanezen párkányokat ellentétes irányban, felfelé haladva szedjük sorra. Jó kis ellentétes korreláció, ami lejt, az később valahol emelkedni fog. Befejezésnek pedig megrúgott még egy flegma slowstepet a lámpaoszlopról. Szép volt!

|| 2:15 - 2:20 || LaszloR1 || Bocsánat, hogy ennyire egy kicsit megbabráltam a felvételt, Laci küldött egy 32:9-es képarányú spotot, teljesen úgy nézett ki az egész felvétel, mintha egy Ikarus busz szélvédőjén játszanál GTA-t. Muszáj voltam bezoomolni, hogy látszódjon a lényeg. Nagyon janked ez a FOV, golyózik a szemem tőle. 😃
A spotról magáról viszont annyit, hogy ez is egy régi bump, ezt úgy adtuk, hogy a bump után megmarad a karakter az oszlopfőn, de itt tetszett, hogy a slowstep után csak úgy "leejti" magát a karakter. Full lezser. 😃

|| 2:20 - 2:26 || Cold & Brooklyn || Na a gránát PK az, ami számomra no-go. Poénkodtunk vele persze, mindenki poénkodott vele, de bennem nem mozdított meg akkora folyamatokat, hogy úgy érezzem komolyabban kell vele foglalkozni.
Itt viszont tetszik, az ember mindig örül, hogyha sikerül egy szép magas wallslide-ot beadnia. A gránát ebben az esetben nagyon jó, örülök, hogy meg lett barátkoztatva egymással a két téma!

|| 2:26 - 2:29 || Matrix || A C-jump ősatyja, kezdődött a területi revisit azzal, hogy az előző videóban a Hardcore 2 erkélyes gapjét tuningolta fel C-jump spottá, most itt húzott egy flawless C-jumpot ismét, mintha egy katapultból lőnék előre a karaktert, nagyon powerful gap!
A spot evolvens görbéje viszont itt még nem állt meg. Még ezt is lehet one up-olni, amit nem szeretnék lelőni így előre.

|| 2:29 - 2:32 || Emu || Ötletes megoldás! Nem volt túl sok hely ahhoz, hogy kimustráljon minden szükséges körülményt az airjumphoz, így freestyle-ból jött egy kis airstep az indulóhely előtt lévő kis falon, ami pont megadta azt a lendületet, ami a kerítésig vezet és triggereli az airjumpot. Ráadásul jó mélyen van az érkezés, csodálkozom, hogy nem tette le a lábát a karakter. Ez egy jó spot volt!

|| 2:32 - 2:39 || KompoT || Beszéltünk erről a Spot Discussionben. Az eredeti elképzelést (ami egy duplabump, első bump egy long a kerítésről, második pedig egy groundbump a garázstetőre.. háát) én nem tartom valószínűnek. Túl magasan van ahhoz a garázs, hogy földbumpból el lehessen érni.
Alkut kellett kötni, megmaradt ennél a precíz kerítésen elhasalós ugrásnál. Rég volt már ilyen spot, amikor fekvés után ugrik hosszút valaki. Üdítő, jó látni!

|| 2:39 - 2:43 || Spyker || Ez egy párpróbás sidebump, amiről most nem tudom eldönteni, hogy eddig ennyire vakok voltunk, hogy nem vettük észre, vagy már régen beadtuk és nem emlékszem rá, hogy ezt már előttük egy videóban korábban. Spykert nagyon az évforduló vége előtt sikerült megzaklatnom, hogy szerepeljen a vidiben, ezért nem mentünk bele nagyobb nehézségekbe, ez a spot jó választás volt, mert gyorsan beadható.

|| 2:43 - 2:46 || Kris || Hoppá! Nem biztos, hogy értem, hogy itt mi történt. Értem a Packert, kellett a magasság, hogy érintkezhessen a karakter a lámpával, de ami utána jön.. Nem értem, hogy itt most Kris adta hozzá az iránygombot az ugráshoz (mert ugye jumplessben éri el a lámpát) vagy maga a lámpa dobta el annyira jobbra. A deagle360 nagyon strici díszítőelem, főleg amikor ilyen gyorsan történik, végére egy szép climb arra a talpalatnyi helyre, nagyon szép! Kreatív!

|| 2:46 - 2:49 || Brooklyn || Tovább folytatódik Brooklyn C-jumpos kálváriája, szép nagy utcagap, bevallom, picit OCD-s vagyok és most ennél a spotnál nagyon tetszett, hogy full lineáris az ugrás. Tető széléről tető szélére, egyenes irány, nem átlóban fut, érkezés után sem tér ki semerre, rezonál a szépérzékemmel.

|| 2:49 - 2:58 || Assd || Az első C-jumpnál nagyon szerencsés, hogy egy kicsit megakadt a kamion utánfutó sarkában a karakter, elvette az impact lendületét, hogyha egyből a tetejére érkezett volna, akkor a bekövetkező slowstep talán le is löki róla, nem tudott volna fennmaradni.
Kis helyezkedés után jött is a második C-jump, amíg nem érzed igazán a technika lényegét, addig az is elképzelhetetlennek hat, hogy zsinórban kettőt megtolj egymás után, nemhogy a végére még beszúrj egy groundbumpot. Szép kombó!

|| 2:58 - 3:04 || Attila || Mondhatnánk, hogy teljesen indokolatlan a dashjump, lehetett volna a helyén egy generic strafe is, de nem így van. A dashjumpoknak van egy olyan jó tulajdonsága, hogy az elugrás-leérkezés-továbbugrás hármasa között rengeteg időd van arra, hogy a kamerát a megfelelő irányba pozícionáld.
A második dashjump volt problémás, el kell találni, hogy a kerítésre érkezz, onnan pedig már csak idő kérdése a longbump és a climb. Jó kis spot volt ez, lefoglalt.

|| 3:04 - 3:07 || Matrix || Hatalmas gap, hatalmas airtime! Azt hiszem azokon az asztalokon nem olyan egyszerű bumpolni, mint amennyire nyilvánvalónak tűnik. Valami baszás volt velük, emlékszem, de Matrix végül nem tágított tőle, szépen behúzta rajta a longbumpot.

|| 3:07 - 3:13 || Chezz || Prefinisher, nekem nagyon tetszett ez a kombó, gondolkodtam rajta, hogy finishernek teszem. Sidebump2prec2dashjump2dashjump2groundbump2grab.
Leírva is szép, rajongója vagyok a dash mindenféle válfajának, ebben a kombóban is kiváló kötőelemként lett hasznosítva, átszelt egy kétsávos utat a levegőből, épületről épületre. Ezt így kell csinálni!

|| 3:13 - 3:17 || Brooklyn || És tessék. Itt a zárókép. Fentebb említettem, hogy itt ment a kísérletezés, ugyanis a C-jump itt született, a srácok egyre csak landolgatták a régi ugrásokat, aztán új lehetőségeket kerestek, így született meg Matrix gapje a szemben lévő tetőre, sikerült beugrani már a C-jump beugrós a kis lebegő folyosóra is (az több embernél is fel van véve, még nálam is), aztán Brooklyn zárta be a kört ezzel az óriási ugrással.
Szerintem itt minden bolygó és műhold összeállt, tökéletes lépés, tökéletes időzítés, frameperfect launch kellett legyen, másképp ez a gap nem valósulhat meg. Ezzel szerintem elértük az emlegetett görbe csúcsát ezen a területen.

Nem elérhető skyLine

  • Globális moderátor
  • 2171
  • 2020
  • Vaterán
    • Profil megtekintése
Re:Urban FreeRunners - Unstoppable (14. évforduló)
« Válasz #1 Dátum: 2024. február 29. - 14:49:11 »
0 Show voters
A mai napig imádom ezeket nézni.

Nem elérhető Attila

  • 5079
    • Profil megtekintése
Re:Urban FreeRunners - Unstoppable (14. évforduló)
« Válasz #2 Dátum: 2024. február 29. - 16:14:04 »
+1 Show voters
A mai napig imádom ezeket nézni.

Akkor már megéri csinálni!
Pedig a recept 14 éve nem változott, semmi editálás, csak a nyers felvételek összetűzött lánca.
Óriási lore ez az UFR, imádom, hogy személyesen is tartjuk a kapcsolatot ennyi év után is, történnek klántalálkozók, vadulások, szocializálódunk és a mai napig is aktívan játszunk a saját kis szerverünkön, mint egy dzsungel közepén élő beduin törzs.

Örülök, ha tetszett a videó. :)

Re:Urban FreeRunners - Unstoppable (14. évforduló)
« Válasz #3 Dátum: 2024. július 07. - 00:36:13 »
0 Show voters
jo vido

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal