Szerző Téma: Urban FreeRunners - Revival (13. évforduló)  (Megtekintve 446 alkalommal)

Nem elérhető Attila

  • 5079
    • Profil megtekintése
Urban FreeRunners - Revival (13. évforduló)
« Dátum: 2023. Február 13. - 22:06:04 »
+1 Show voters
Yoyo!

13 évesek lettünk!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=_-Ejyj8fgQo

|| Matrix || Több indok is szólt amellett, hogy ez lett az opener. Matrix hosszú idő után csöppent vissza a csapat életébe és rögtön azzal indított, hogy felfedezett egy új technikát, ami merőben reformálja meg a gapugrást. Aki az elejétől a csapattal van vagy esetleg megnézte a korai videókat utólag, az emlékezhet, hogy ez a spot a 2010.12.22-én megjelent Hardcore 2 finishere volt. Matrix most ezt újragondolta, nagyon smooth executionben beverte neki a jumpless C-boostot. Méltó rerun, én úgy gondolom, hogy ennek itt a helye a videó nyitányaként.


|| Vektor || Vektor is tiszteletét tette a videóban, rögtön Ő is egy új technikával indít. Az aimrun már ismerős lehet, az utána következő szegmens a lényeges, ha sikerül bárhol úgy stuckolni, hogy közben aktív a célkereszt, akkor a stuckjump után lehet változtatni az ugrás facingjén, azaz fölöttünk lévő objectekre is lehet kapaszkodni egy 180 után. Vertikális mászás, az elejére az aimrun pedig tökéletes kombóelem, célzós skillből célzós skillbe!

|| Cold || Realstrafe2billboard2stuck. Mindig is volt egy megfoghatatlan varázsa a billboardoknnak, nem különbözik más objectektől, de egyszerűen jól esik használni őket. Ez a realstrafe kívánta, hogy így legyen befejezve, biztos lehetett volna simán landolni a táblán is, de így Cold sikeresen hozzágyűjtött pár style pointot is!

|| Emu || Trükkös airjump, nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Nagyon jót kell ugrani ahhoz, hogy a pálmafa legszélére érkezzen a karakter, onnan pedig nagyon erősen tweakelni kell jobbra, különben sosem fog sikerülni az airjump után a lampgrab. Indokolt volt a gyors skin, rövid volt a framewindow, ami alatt ki lehet húzni a side airjumpot. Én próbálgattam, nekem nem ment. Ennek a spotnak sztorija van! :D (Konklúzióban kitérek rá.)

|| Attila || Ez a spot nem teljesen old, ha a tetőről vettem volna a runupot, akkor az lett volna. Twister felvette a tetőről ugyanezt az airjumpot, de nemrégiben bingeltük a régi UFR videókat és láttuk, hogy ezt Assd már elvitte abban a formában. Nekem megvolt ez a verzió, itt sokkal nagyobb távot kell beutazni az airjump előtt, kicsit szerencsétlen a kiinduló pont, szabálytalan a geometriája az objectnek, de így legalább volt hol lendületet vennem/felkapnom a szükséges sebességet. Tetszett az a powerful launch, utána nem sokkal jött az airjump.

|| Assd || Welcome to the combo city, Assd! Classic gap, pont úgy beszögezve, hogy az érkezés utáni lépésekből egy realstrafe indító stuckot fogjon meg a karakter, onnan evidens, hogy a jobboldali tető jön, az unexpected pedig a végére szúrt longbump volt!
Ezt így kell, folytonos, lendületes felvétel.

|| Legend || Legend és a trademark levegőbe ütős runup, tetszik ez a kompakt földbump, viszont az utána következő, runup nélküli longbumpon vakartam a fejem. Nem sűrűn látunk ilyet, néha nehéz elhinni, hogy a dev csapat nem azért hagyott ott objecteket, ahol hagyott, hogy mi ezeken ugrándozhassunk. Ezt meg kellett látni, én nem vesződtem volna vele, nincs már türelmem.. :D Szép kis duplabump!

|| Fxck || Fxck egy külföldi srác, aki egy időben rendszeresen járt az UFR szerverre és elmondása szerint sokat tanult tőlünk, a korábbi években sokszor kérte már, hogy vendégszerepelhessen valamelyik videónkban, de én mindig elfelejtettem, amiért egy picit szégyellem magam. Most úgy érzem, hogy köszörültem a csorbát. Küldött nekünk pár spotot és ezt a kis casual airjumpot találtam közülük a legkellemesebbnek.

|| Matrix || Folytatva a C-boost vortexet itt van még egy felvétel Matrixtól, látom, hogy átugrotta a kerítést (nem is akárhogy), de ezen kívül nem sok érkezése volt ennek a spotnak. Jó, nyilván nem tudnám reprodukálni, de ebben pont ez a lényeg, hogy ez inkább egy skillshow spot, az opener egy jumpless C-boost, ebbe pedig valami frameperfect erőszakolással bele lett lopva egy ugrás is. Itt teljesedik ki a tech, maximum utilization. Lehet vele próbálkozni! :D

|| Spyker || Még egy nagy visszatérő! Spyker <3 ! Elsőre csak egyszerű leap-nek tűnhet, de jobban megvizsgálva ez egy igen nehéz ugrás. Nagyon hosszú airtime, a fa is magas, így nem az a párperces spot. Mértem hozzá lépést, megadtam a csoportban a koordinátát, mégis azt hiszem 1-2 ember lehetetlennek konstatálta. Tudtam, hogy nem az, de nem akartam elvinni senki elől. Spyker vállalkozott rá és beadta. Ennek nagyon örülök, hogy ez megvan.

|| Chezz || Clean as always! Ahogy látom, ezt az realstrafe-et az egérrel kellett irányítani, hogy megadja a jó szöget. A speedstep után jött is a tweakelés, szép balra indított airjump2groundbump kombó. Ez mindig egy verhetetlen triumvirátus, pont a három legjobb kombóelem összefűzve. Most, a review írás közben gyorsan felszöktem a szerverre, hogy egy kicsit közelebbről megismerjem ezt a spotot, 5 percet töltöttem vele és nem engedett az airjumpnak. Látom a beletett időt, gyönyörű!

|| Emu || Jajj te, ez a spot.. :D Csalós, ez is egy egyszerű airjump2climbnak tűnik, de valahol megmakacsolta magát a játék és nem volt hajlandó engedni, hogy sikerüljön. Tapasztalatból tudjuk, hogy ennek nem kellene sokáig tartania, mégis nehezebb volt a kelleténél. Most már vége, meg lett szelidítve.

|| Cold || Jumpless2slowstep2airjump. Az eddigi lendületeket megtörve itt egy kis pihenő spot, kikapcsolós, lassan ereszkedős. Cold ebben az areában pár éve nagyon bombingolt, ami épületet lehet, azt megérintett. Ez a kis virágszál még abból a spotcsokorból került elő.

|| Attila || Powerful, ezek a nekifutós boostok mindig jól sikerülnek, hatalmas az airtime itt is. Eredetileg nem akartam ennyire a szélére ugrani a konténereknek, de így sikerült. Most az jár az eszemben, hogy az újonnan felfedezett C-boost technikát hogyan lehetne ezzel a fajta boosttal összebarátkoztatni, talán még tovább lehetne maximalizálni a távolságot/magasságot ebben a zsánerben. Ezzel még lehet vissza fogok vonulni a laboratóriumba, hogy vizsgálgathassam egy kicsit. Labbing time.

|| SkyX || Egy guest felvétel az LMD klán SkyX-étől, 2016-os felvétel. Most úgy érzem, hogy itt az ideje, hogy videóba tegyük. Erről a spotról tudom, hogy old, ezt a gapet már minden jóérzésű jumper ugrotta, de a mostani, nagyon nagyszabású megmozdulásunkban szerintem erre a pár másodpercre szemet lehet hunyni afölött, hogy ez nem vadiúj. Luv SkyX!

|| Assd || Ez a spot már volt abban a formában talán, hogy az egyik pálmafa tetején gyors skinnel helyben-forgós-lendület-vevős baszást csináltunk. Így, egyben, megszakítás nélkül meglőve még nem szerepelt videóban. Szép stuckboost, mindig szeretem őket, ezt így kell!

|| Vektor || Highbump2groundbump. Elég iconic párosítás ez a két elem is, teljesen jól lett kihasználva, nem tört meg a flow azzal, hogy a kerítésen lógásba érkezett volna, rögtön átmászta és nekem az is tetszik, hogy a kerítés és a billboard között van egy kis légrés, picit ezekről a szűk helyekről a beugrós éra jut eszembe. Szép volt!

|| Boro || Talkin' about beugrós, eh? Üdvözöljétek Borót, Ő Assd kedvese, egy hirtelen jött indíttatásból beugrott a tegnapi napon két spotot is, melyek közül ez az egyik. Nagy nosztalgiafaktor kap el ettől a helytől, Ez nagyon a 2010, vagy még talán az azelőtti pre-UFR éra, volt, hogy 10-15 ember próbálkozott ezen a szent helyen. Szigorúan mindig az első és második emeletre céloztunk, ezért is dobott fel, hogy Boró behúzta a harmadik szintre a spotot. Azt hiszem van egy új tagunk! Much love Boró! <3

|| Legend || Ezt a perfect backbumpolást Legend és Chezz emelték be a köztudatba, így nem meglepő, hogy Legend be is adott egyet az új vidire. Igyekszem ezektől távol tartani magam, mert én idegtépőnek találom őket, pont emiatt is nagy öröm ilyeneket látni. Well done Lego!

|| Chezz || Madman! Ezt hogy a fenébe nem vettük eddig észre? Stuckstrafe2groundbump egy egész utcagapnyi távolság fölött. Egyszerűen kívánta ezt a megvalósítást, és mostantól cannot unsee it, ezt be kell majd adnom, hogy helyreálljon bennem a nirvana. Őrület, ameddig Matrix nem jött, addig nagyon nagy esélyed lett volna ezzel elvinni az openert.

|| Matrix || A videó elején a Vektor-féle célzós stuckos deziugrás itt egy kicsit meg lett pimpelve. Ez a sárga daru jó hely, mindig is piszkálta a fantáziámat, de semmit egetrengetőt nem tudtam belőle kihozni. Nem is kell. Elég volt ez az új tech, stuck, ccw 360, még egy stuck, cw 360, leap. Nagyon fluid, jó vissza-visszanézni.

|| Twister || Magában nem hiszem, hogy bumpolna az a kis kerítés, ezért rá kellett segíteni egy gyors grab2cancel mozdulattal, cancel után nem ugyanoda tesz le, mintha csak simán nekifutnál. Pont ennyi kell ahhoz, hogy megadja a highbumpot. Trükkös!

|| Emu || Nagyon jó spot, próbálgattuk ezt többen is, születtek elképzelések, témázgattunk, hogy mit hogyan kellene, végül Matrix keze alatt készült el a végleges változat. Én találtam, Matrix adta be először, Emu pedig felvette. Speedstep2lamp2jump2climb. Tetszik, nem időzik sokat a lámpa fején, amint rálép, már megy is tovább. Nagyon fluid ez is!

|| Attila || Nem volt még videóban, az eredeti bump kicsit arrébb kezdődött, ott nem volt köztes elem, csak egy óriási, straight highbump Ben billentyűzetéről. Én ezt személyesen a TUN srácoktól ismerem, ők egy kicsit stílusosabban oldották meg, a végeredmény ugyanaz, ugyanott kapaszkodunk, de a style pointot ez a kivitelezés kapja nálam. Sidebump, egy pillanatnyi lendületvétel és már kész is.

|| Saiid || Saiidot sem ma láttuk már videóban. Ez a spot az UFR csoportból szökött ki, oda volt feltöltve pár éve. Ezeknek pont ez a szerepük, hogy mankót adjon azoknak, akik nem tudtak sajátot találni. Többféle megoldást is lehetségesnek érezhetünk itt, erre én is pályáztam egy időben valami longbump/speedstepboost2airjump elgondolással. Ez a duplastuckos módszer is megállja a helyét, Saiid killed it!

|| Cold || Remember Legend, pár spottal ezelőtt adott egy egyhelyből ugrós, runup nélküli longbumpot. Már a spotválogatásnál kifigyeltem, hogy itt lesz rá egy kis callback.
Gap2stuck2longbump. Nagyon pimp, főleg ezzel a skinnel. Dezsőőőő :D

|| Assd || Ez az egyik kedvencem a videóban. Próbáljuk meg elkeresztelni, hogy mi ez.
Dashdrop2slide2airjump2climb2lampjump2roof.
Huh, hosszú. Slideolni általában felfelé szoktunk, így nagyon üdítően hatott, hogy végre hasznot merített bárki is a lefelé csúszásból, eszembe sem jutott volna egy dashdrop airjumpot ilyen slide kompatibilis felületen próbálgatni. Ennek a felvételnek nagyon örülök!

|| Vektor || Ezen nagyon meglepődtem, nem sok időt töltöttem el azon a táblán, ahonnan a spot indul, így ez mindig is elkerülte a figyelmemet. Remekül kivitelezett stuckboost, a kis kötélkerítésen is megadta szépen a stuckot, mértani pontossággal lett belőve a szög, onnan pedig már nem volt kérdés a faoszlop. Sajnos a lángoló koponyára már nem volt poss az ugrás, szóval ez így itt ért véget. Így is gyönyörű, nem kell bánkódni semmin!

|| Legend || Egész utca fölött átívelős, hibátlanul kivitelezett dupla airjump, imádom ezeket a spotokat. Nem győzöm elégszer visszatekerni, tényleg nem lehet semmit sem felhozni ellene (nem mintha amiatt tekergetném hahaha)!

|| Matrix || Láttuk már Matrixtól a mai vidiben a sima, jumpless C-boostot, láttuk a jumpolósat, most pedig láthatunk egy duplát, ameddig nem próbálgattam magát a dolgot, addig azt hittem, hogy ez lehetetlen. Nem lehetetlen, de nagyon érezni kell a mechanizmust, hogy konzisztenssé gyúrhassa valaki. Matrixnak ment. Érezzük azért az utalást az UFR gapre? Hol máshol lehetne új gap variációkat tesztelni, mint az O.G. UFR gapnél? :D

|| Chezz || Mindegy lett volna, ha egy gombostű fejére próbálsz ugrani. Ez nagy spot, bevallom őszintén,  abban a reményben adtam neked, hogy nem lesz türelmed beadni.. :D
You've proven me wrong, sokadjára is. Örülök, hogy ez ilyen gyönyörűen sikerült. Őrület, maximum precision.

|| Attila || A méltatlanul elfeledett stickylamp method, muszáj voltam feltámasztani. Meglett a tető, folytatódott a következőn, lépést nem számolunk, ráérzésre megindulunk az oszlopra és onnan lesz, ami lesz. Egy lampjump2longbump2groundbump2leap volt az eltervezett cél, de hamarabb sikerült a stuckboost téma, tehát ez a kombó ez így maradt.

|| Emu || Same scenario, tudom mi volt Emu eredeti szándéka, ez is egy erősen szögtájolós spot, ha mindent jól tudsz kimérni, akkor a pálmafa collisionjének teljesen bal szélére érkezve úgy fog longbumpot adni a játék, hogy egyvonalban leszel a lámpa fejével. Ezt az évek alatt már megtanultuk, hogy ezeket a Las Venturas lámpákat meg lehet fogni.
Ha a longbump nem is jött össze, nincs ok aggódni, helyette itt egy elegáns stuckboost!
Szép spot, örülök, hogy ez is le lett nyomva.

|| Spyker || Mozog a Spyker, klasszikus, imádott mozdulatsor látunk, gap2airjump2groundbump2climb. Meg sem tudnám számolni, hogy mennyi van ezekből a kombókból, ez a nagy szám is csak azt bizonyítja, hogy mennyire jól alkalmazható láncolat ez. Szépet találtál vele Spy, úgy látom az évek alatt nem felejtettél semmit! :D

|| UFR || Yamakasi action! :D Volt egy esténk, amikor (így 2023-ban) hat UFR tag volt jelen egyszerre a szerveren. A hatodik tag Assd lett volna, de ő korábban lelépett, így öten maradtunk erre az elképzelésre. Be kell adnunk az UFR gapet, nosztalgia van!
Hiába egyszerű ez a gap (a megfelelő tudások birtokában), mi szerintem egy másfél órát elbasztunk vele hahaha, de legalább nagyon jókat röhögtünk, imádtam!

|| UFR || Ennek már félve vágtunk neki, de sokkal hamarabb meglett, mint az első kollab spot, ez is nagyon óidőket idéző hely. Hihetetlen, hogy erre még van lehetőségünk 2023-ban, hogy ennyien toljuk egyszerre. UFR love! <3

|| Chezz || A megérdemelt finisher. Érzek némi callbacket, ezen a területen én is csináltam valami ilyesmit egy másik épületen, hogy addig basztam a bumpokat, míg ki nem hoztam a maximumot abból a tetőből. Chezz konzisztensen beadott öt highbumpot, amiről tudom, hogy nem egyszerű, de a végére még nagyon szemtelenül odavágni egy földbumpot... ráadásul nem az előre, hanem a FELFELÉ dobós földbumpot, az azért kimerít minden nehézségjelzőt. Ezzel én nem szeretnék vitatkozni, insane teljesítmény! Gratulálok!


|| Konklúzió ||

Annyi minden történt ebben az év végi ünnepi szezontól számított szűk 2 hónapban, hogy az nem is létezik. Teljesen véletlen indíttatásból pattant ki az ötlet, hogy mi lenne, ha újra összetrombitálnánk az UFR-t egy videóra. Akárhogyan is ismételgetem magamban, hogy ennek vége, fel kell nőni és hátra kell hagyni a dolgot, nem megy, nem tudom elengedni, nekem nagyon a szívemhez nőtt maga a játék és ez a csapat is.
Meglepődtem rajta, hogy mindenki pozitívan állt a dologhoz, olyan emberek ütötték fel a fejüket, akikre már régen azt hittem, hogy nem is foglalkoznak ezzel az egésszel.
Hajnalokba nyúló sessionök, a megszokott (max 2) létszámú lobbiknál lényegesen többen kóboroltunk a térképen, folyamatosan ment az információcsere, segítettük egymást, spotokat adtunk, ötleteltünk, videóztunk, hanghívások mentek oda-vissza, megint csapatként működtünk, UFR-esen, a tetők szélén guggolva néztük egymást, ahogy a spotokkal küszködtünk, újra átjárt az a primetime feeling, amikor csak erre volt gondunk.

A számadatokat tekintve sem kell szégyenkeznünk, 12 UFR tagot sikerült megmozdítanunk, ebben a videóban üdvözölhetünk egy új tagot is, Boró személyében. Ő Assd kedvese, fogadjuk sok szeretettel! <3 Továbbá van kettő vendégszereplőnk is.
Ebben a rövid időintervallumban 73 spot jött össze, ebbe a videóba 38-at sűrítettem bele, tehát még maradt anyag bőven egy későbbi videóhoz, leftoverhez, bármihez. Köszönöm szépen mindenkinek az aktivitást, nagyon örülök, hogy ennyi év után, felnőtt fejjel is képesek vagyunk még időt szakítani a közös, meghatározó hobbinkra! Puszilok mindenkit!

Személyes vonatkozásban is van egy rövid mondandóm.
Összesodródott pár szál (haha, pun intended), február elején végbement az eddigi legnagyobb létszámú UFR találkozó, Cold, Emu, és Twister két napig nálam vendégeskedtek Nyíregyházán, Matrixot is sikerült előcsalnunk, sajnos Ben nem jött el, de mi így is beköltöztünk egy délutántól hajnalig tartó közös sessionre egy jó barátom bringaműhelyébe, ünnepeltünk, nosztalgiáztunk, végre nem lebegtek nicknevek és ID-k a fejek fölött, ott voltunk, személyesen, söröztünk, zenét hallgattunk és játszottunk vagy GTA SA GeoGuessert nyomtunk egész este. Hausparkkal videóztunk, sztoriztunk.. A hajnali (nem vagyok rá túl büszke) hazavonulás után Emu még az ágyból, 04:45-kor beadott lefekvés előtt két spotot, erre utaltam az egyik spotjának a leírásában hahaha!
Bebizonyosodott ismét, hogy az interneten keresztül is köttetnek barátságok, nagyon örültem, hogy találkozhattunk! Cold Csabival 13-14 éve váratott magára ez a találkozó, óriási pillanatok történtek és kerültek helyre szerintem mindenkiben.

Boldog 13. évfordulót, barátaim! <3
« Utoljára szerkesztve: 2023. Február 13. - 23:46:01 írta Attila »

Re:Urban FreeRunners - Benike koktél (13. évforduló)
« Válasz #1 Dátum: 2023. Február 13. - 22:28:01 »
0 Show voters
samp

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal