https://www.youtube.com/watch?v=V1Or69XByB4Yo!
Sajnos picit megkéstem a review-val, április elsején lett volna ildomos posztolnom az irományt, mert egészen az alkalomhoz illett volna.
Így négy és fél hónap után most már merek nyíltan beszélni a lore-ról, az a háttérsztori, hogy a Facebookos zárt csoportunkba valami random indíttatásból jelentkezett 2-3 éve két idősebb figura, Kálmán és Gyula.
Az Urban FreeRunners nevű FB csoportunkat Ben átnevezte pár éve Urban FreeRunners szülinapos névnapos felköszöntő csoportra, gondolom ez egy kis belső csípkelődés akart lenni nekem, amiért rendszeresen megköszöntöttem minden tagunkat, hogyha valami alkalom volt.
Ez a két öreg meg valószínűleg erre harapott rá, meglátták a felköszöntős témát a csoport nevében és rögtön jöttek is, saját tapasztalatból tudom, hogy a nyugdíjasok odavannak a képeslapok küldéséért, nagyanyám is ezt keni, nincs bírás.
Cold barátommal kitaláltuk már jóelőre, hogy kellene keresni két öregember skint és felvenni 5-5 ugrást, aztán kiadni egy duo vidit Kálmán és Gyula nevében. Igyekeztünk titokban tartani a projektet, Emu volt az egyetlen, aki tudott róla, mert valakit muszáj volt beavatni, hogy segítsen az outro levideózásában. Persze a videó elkészülte és posztolása után megjelöltük a két öreget a csoportban és megdicsértük őket, hogy jó kis duót hoztak össze, de semmi válasz. Max Gyulától kaptunk kommentbe egy like jelet. Másra nem is nagyon képes a forma amúgy..

Review!
INTRO
Gubbasztanak az urak, a jelenleginél csak annyival utópisztikusabb társadalomban élünk, hogy a csirkemell mellett a 2 literes Kőbányai is árrésstopos termék, így a két figura türelmesen várja a bolt nyitását. Mindketten vadásznak mindkettőre.
SPOT REVIEW
0:08 - 0:14 || Kalman || Casual magas FPS sidebump, gyors skin sem kell hozzá, hogy a szöget üldözzük. Cél volt, hogy használjuk a sticky lamp techet, ezek a lámpaoszlopok ragadósak, meg lehet állni rajtuk a levegőből. A sidebump után egy stuckjump jött, beadta a sticky lamp és precelt a tetejére. Egyedi spot!
Az eredeti elképzelésem az volt - párszor már összejött -, hogy akkorát sidebumpolok, hogy átrepülök a kerítés fölött, stickelek az oszlopra, kifordulok, visszaugrok a kerítés sarkára, stuck, fordulás, aztán vissza az oszlop tetejére. Ehhez viszont orbitális sidebump kell, ami nem jön 10/10 alkalommal. More likely 50/1.
Tervezek még pár évet a földbolygón tölteni, meglesz előbb vagy utóbb.
0:14 - 0:20 || Gyula || Dash2C-boostgap. Értem, hogy mi volt a terv, de sajnos nem poss. A zuhanásnál látunk egy pici erkélyt az épületben, gondolnád, hogy beugorható, de sajnos nem. Ez az épület nem úgy lett modelezve. Ez egy nagy téglatest, valahogy a .dff elfelejtette követni a .txd fájl geometriáját. Ennek híján itt jobbat nem lehetett megvalósítani, ez a spot ezzel a kombinációval ennyit tudott adni.
0:20 - 0:26 || Kalman || Szebb lett volna egy olyan cjump2prec, ahol stuckba érkezik a karakter. Láttunk már ilyen spotot, amikor megadja a stuckot, mozdulnod sem kell, aztán a helyedre rak a játékmotor. Ez a hasra esős téma nem szép, de nem volt szempont, hogy perfect execution legyen minden, kis gagvideó ez csak. Maradhat így. (Kérded vagy mondod?)
0:27 - 0:31 || Gyula || Duplázunk. Ugyanaz a metódus, mint az előző spotnál. Annyi a különbség, hogy itt a dash után nem c-boost, hanem egy elegante c-jump jött ki! Lendületes dobós megvalósítás, dzsukel utcagap!
0:31 - 0:47 || Kalman || Be tootin', faszi :^) This nigga doin' strings! Kellett egy jó gap, hogy jöjjön ott egy stuck vagy egy hasraesés. Kajla ez így, de amint a karakter feltápászkodik, végig lehet ugrálni a többi oszlopot is, nagyon picit tweakelni kell balra minden ugrás előtt, különben megbaszódik. Tisztes távolságban száll le a jump kombóból, hogy tudjon még runupot gyűjteni egy stuckbumphoz. Értem a színező szándékot, a stuckbump magában túl snassz lett volna és valószínűleg old is már Assd-tól, de így, hogy elé lett ütve egy-két mozdulat, elmegy egy jó kombónak.
0:47 - 0:53 || Gyula || Benne vagyunk a sűrűjében, ha a tűz eddig nem lett volna gamebreaking tech, akkor most már itt van hozzá a deagle is, ami új dimenziókat nyit. Nem újdonság a tüzes-deagle machinálás, az elmúlt 1-2 évben voltak ilyenek, de sosem repültünk rá igazán. Ez a spot jól működik, sprint le a tetőről, nem használja el az ugrást a karakter, helyette egy gyors célzással irányt vált és akkorra szúrja be az ugrást, amikor pont jó magasságban van egy stuckhoz. Vagy egy leaphez. Nem tudom melyik volt az igazabb képzelet, de mindkettő szép megoldás lehetett volna. +1 a beugrós témáért!
0:53 - 1:00 || Kalman || Itt most tényleg ez volt az elképzelés. Hova máshova ment volna a c-jump? Amúgy is, az előbb már volt ugyanígy C-jump és ugyanígy ez a lámpaoszlop. Ne legyünk már önismétlőek..
A C-jump után szúrt valaki egy megtweakelt airjumpot jobbra, hogy pontosan az oszlop fejére essen a játékos.
Szűk volt a window a tweak-re, de meg lehet oldani. Nem látványos annyira, de emiatt nem fogom lehúzni. Egyedi.
1:00 - 1:05 || Gyula || Do not be mistaken, ide most nem kellett a fegyver, anélkül is ment.
Nagyon jó ez a stall, mint első kombóelem, nekibaszódik a ped a falnak, elveszíti a forward momentumot és vertikálisan zuhan. Szerencséjére pont alatta van még egy szint, gondolom, hogy a sprint nyomva van tartva, ezért adja a slowstepet. Most jön képbe a tűz!
Talán ez nem sikerült volna, hogyha nem ég a karakter. A slowstepnek van egy szűkös timeframe-je, amin belül előadja a levegőugrást.
Ennél a spotnál a slowstep hamarabb véget ér, mint ez az optimális időtartam. A tűz itt kerül képbe.
Az első, tetőről való elugrás után már elhasználta az ugrását a játékos, de közben történt ugye egy "talaj"érintés, ami resetelte a folyamatot, így megint lehetett raktározni az ugrás időpontját. Ha akkor indítod az ugrást, amikor a tábla sarka előtt vagy, akkor nincs is gondod. Tűzben égve te döntöd el, hogy mikor ugrasz és merre.
1:05 - 1:10 || Kalman || Ironikus. Ez egy Cold & Attila duo, ez a spot pedig egy nagyon fluid kombó.
Dash2speedstepboost2airjump2groundbump2climb. Mekkora erőszakos leírás, mint amikor hosszú körözés után egyszerre bizonyítanak rád minden gazemberséget.
Coldnak és Emunak volt egy első duója - úton a második és a harmadik -, amiben volt ugyanez a spot csak dash nélkül. Kellene legyen ellenérzés? Végre már tartunk ott is, hogy a régi spotokat új formába tudjuk önteni. Egyszerűsíteni, jobbnak lenni. Ennek jót tett ez a kis ráncfelvarrás.
1:10 - 1:18 || Gyula || Megyek és veszem is fel a napszemüvegem így este.
Dashdrop lenne, ami most nem adta ki. Látom, hogy a figura rögtön el is szaladt.
Slowstep a következő elem, aztán airjump jön, még egy szinttel lejjebbről..

Pont úgy érkezik a billboardon kiálló kis elemre, hogy megstuckolja, elég precíz érkezés, ebből pedig ha szerencséd van, lehet ugrani egyet. Itt volt szerencse, így nem csúszott le, hanem a stuckból felkapaszkodott az említett objectre.
OUTRO
A csirkemell-war úgy látszik véget ért egy vadnyugati párbajt idéző sniper shootouttal. Látszólag egyikük sem éli túl a leszámolást.
A videó nagy clifhangerrel zárul, reméljük, a két öreg magánál tartja a TAJ-kártyáját. Döntse el a TB, hogy ki győzött.