Szerző Téma: UFR - Chinatown  (Megtekintve 71 alkalommal)

Nem elérhető Attila

  • 5079
    • Profil megtekintése
UFR - Chinatown
« Dátum: 2025. augusztus 18. - 22:59:39 »
0 Show voters
https://www.youtube.com/watch?v=QCy3vUPy9EE

Szevasztok urak!

A múltkori öregemberes videó után megint jött valami tematikus rendezőelv. Nagy nosztalgia a Chinatown, a San Fierroi Vagos terület kb, akinek van kapcsolata a pk-val ebben a játékban, az itt fixen ugrándozott. Ezért is született meg egy nem túl polkorrekt belsős poénunk a csapaton belül, hogy aki még ezeket a narancssárga bódékat nem érintette valami spotban, az tuti, hogy b*zi.

Ez lett a felhívás jelmondata, hogy aki nem szeretne a téma rosszabbik végén állni, az mutassa meg a saját elképzelését ezen a kis szűk gangon.
Mindegy, hogy kezdő, befejező, vagy középső elem, de valahogy érintse valamelyik narancssárga bódét.

INTRO

Bámulatos, nem választottam le a felvételről a mikrofon hangját, ezért hallani, ahogy zongorázok a klaviatúrán.. :^)
Ez amúgy szerintem valami személyes traumám, mert nem vagyok jóban a kínai kajával, életem alatt háromszor futottam neki, egyszer a kukában végezte, másodjára London kínai negyedében túrtam át a patkányhúst valaki más tányérjára, harmadjára pedig egy Wok'n'Go-ban adtam neki egy kóbor hajléktalannak az adagom.
Azóta úgy széjjelgázolnék minden ilyen kioszkot. Frusztráció levezetve. Hit and run.

-----

|| 0:15 - 0:21 || oao ||

oao új belépő, az éven csatlakozott hozzánk, nem teljesen vagyok tisztában a valódi személyazonosságával, valami undercover GTA:T pro lesz, akivel valószínű együtt nyomtam az elmúlt tíz évben.
A GTA:T kapcsán több DM pro játékos is megfordult nálunk, így egy kicsit bővült a pool, egész gyorsan megtanulták az alap és bonyolultabb technikákat is.

oao behúzta ezt a cjump2long2groundbump2climb kombót, Emu is felvette ezt az elképzelést, de ő nem a háztető sarkáról, hanem a lentebb lévő lépcső oldalfaláról indította az első longbumpot. Mivel mindenkitől egy spotot kértünk és Emunak volt másik, ezért abban maradtunk, hogy legyen oao-é az opener. Eklatáns execution, kiváló kivitel, tökéletes teljesítés.

|| 0:22 - 0:32 || KompoT ||

Kompot messzebbről indít és nem is egy flashy, wildcard kombóra megy rá, hanem egy jól kimért dupla realstrafe2prec láncra.
Első tetőnél éltől élig megyünk, elegáns, stopmotion stuck, aztán ráfordul a második realstrafe-re, mértanilag pontos, irányított, jól belőtt szögről ugrik és landol is a sárga bódén. Hibátlan, no HP loss.

|| 0:33 - 0:39 || Attila ||

Volt két másik elképzelésem erre a videóra, de az egyiket beadta Emu és oao, a másik meg olyan nehéz, hogy 3-4 hónap alatt esélytelen lett volna landolnom. Nincs elfelejtve.

Jobb híján ez lett. Megindult egy jumpless fallal, elengedtem a sprintet, hogy az érkező tető széléről egy slowstepet kapjak, amivel pont úgy fejeztem be a lépésköröm, hogy ne essek hasra az alsóbb szinten. Innen már nem kellett sem sprint, sem iránygomb, csak egy ugrás, aztán meghúztam egy földbumpot egy egészen kicsi magasságkülönbségből. Minimálkombó. Nem lesz a videó legjobb pillanata.

|| 0:39 - 0:50 || Laq ||

Nem tudom, hogy ez a nagy leap poss-e a C-jump nélkül vagy sem. Úgy érzem, sima 8step-ből ki lehetne húzni, de ha már a C-jump a meta mostanában, akkor miért ne? Sokkal erősebbnek tűnik így a launch.
Viszont ez kicsit nyakon is vágja az egészet, várnád, hogy a nagy lendület folytatódjon és vigye tovább a szegmenst, de itt megáll a flow.
Nagyon lanyha, mindenféle erőlködést nélkülöző gap jön az egyik bódéra, nagy szintkülönbség, hasra esés.
De! A felállásnál van valami érdekes, hasonfekvésből felállás után gyakran még előreszalad egy fél lépést a karakter, ezt most is produkálja a játék, és amiért ilyen közel van a szomszédos bódé, úgy hat, mintha átlebegne egyikről a másikra. Jó kis vizuális trükk!

|| 0:50 - 0:56 || Assd ||

Assd ezt most megúszta, ez egy régebbi spotkötegből került elő, nem célirányosan erre a videóra készítette ezt a felvételt, csak pont idevágott. Biztosan lehetett volna a strafe nélkül, szemből elugrásból is indítani valami jóféle kombót, de mégis elment balra, rövid circlesprint és beadott egy földbumpot az első bódéra. Nem túlzottan extra a dolog, de a videó kritériumát azt maradéktalanul teljesíti.

|| 0:56 - 1:02 || Kris ||

Krisnek is két spotja volt, ebből egy, ami egyezett Emuéval.
Megnéztük a felvételi dátumokat, Emu hamarabb adta be, ezért tőle került be, majd látjátok.
Sprintel és nincs ugrás. Ez, amit látunk, ez a C-boost mintájára történő deagle boost, csak itt a C helyett a célzás gombot kell jókor lenyomni. Nem engedi el, aktív a célkereszt, ezért lehet forogni a levegőben, beránt egy 360-at és landolja a célt.
Az előbb írtam Laq kapcsán, hogy hasraesés után felállásnál a karakter előre szokott futni egy fél lépést. Nagyon sok prec ugrást el lehet ezzel rontani, viszont itt ez nem történt meg.
Miért?
A célzás miatt. Valamiért a játékmotor kiüti ezt a kis fél futólépést az esés után, hogyha tartod a célkeresztet. Így nem szaladt le a karakter a bódéról.

|| 1:02 - 1:09 || Cold ||

Na itt azért történnek dolgok, bontsuk is ki.
Dashdroppal nyit, aztán felengedi a sprintet, a bábu lejár magának egy slowstepet. Nem úgy, mint az én spotomnál, hogy befejezi a lépéskört, mire földet ér, hanem még a séta anim közben ér földet, ezért egy kicsit előre fogja vinni a momentum a tető széle felé.
Ahol pedig beragad egy stuckba, fordul picit jobbra, fut, climbol, aztán a cancel miatt megtarthatja a sprintet, amiből akár ugorhatott is volna, de akkor túl nagy távot járt volna be és elvéti az érkezést, így inkább hagyta, hogy kiboostolja a játék a karaktert.
Az érkezést is nézzük meg azért, nem ér földet, hanem a bódé melletti kis papírdobozban akad meg, stuckol, így negálja a hasraeső animot, helyette mászhat a stuckból rögtön, így be is fejezi a kombót.
Coldnak vannak néha egészen unorthodox kombói, ez pont ékes példa rá, szépen összejött!

|| 1:09 - 1:14 || Emu ||

Na Emu!
Emiatt a spot miatt variáltunk némileg a sorrenden, hogy kitől mit és mikor, de végül ez is összeállt.
Ez egy elég kézenfekvő, éppen ezért muszáj beadni kaliberű spot, vezérfonal, amit meg kellett fogni. Régen elképzelhetetlen lett volna, de mióta van C-jump, lényegesen megnőtt az indítógapek hossza, így ez is poss lett.
Cjump2longbump2climb.
Valami bevillan a chatablaknál, a szövegdoboz, Emu oldschool, nem szórakozik hotkey-jel, sem Bandicam FPS váltó binddel, helyette bátran beveri a chatbe az /fpslimit 20-at (vagy 25-öt, 28-at.. mikor mit).
Style point egy amúgy is stílusos és szilárd ugráshoz.

|| 1:15 - 1:30 || Legend ||

Ettől a kameraállástól a jó öreg Crash Bandicoot 2 és 3 jegesmedvés és dínós pályái ugranak be. Mindig az üldözős szegmenseknél fordult meg a kamerafacing. Itt nem tudom mi volt a szerepe, de menőn néz ki!

Lego feljebb ment egy emelettel, nem ezeket a standokat céloztuk meg kötelező elemnek, de megtiltva sem volt, hogy ezeket IS használja a láncolatban.
Rögtön nyit egy longbumpot, ami (ahogy halad a spot, látni fogjuk, hogy) nem a leghangsúlyosabb elem itt, végigveszi a standokat, aztán jönnek az előre preparált bevásárlókocsik. Senki sem kért ground zerot, mégis itt van. Ez már magában annyira strici style point farming, hogy már akkor is finishernek raktam volna a kreativitása miatt, ha az aktuálisnál egy kevésbé ütős záróelemet szúr be a line végére.

A harmadik kocsiról elugrik, szed egy jó speedstepet, kicsit tweakel balra, pont jó szögbe, hogy az első airjump után a második is jó irányban legyen. Hihetetlen, egy ilyen jól megkomponált szakasz végére bevágni egy ilyen jól kinéző dupla airjumpot.
Nem csak maga a dupla air, hanem a körülményei. Az elsőt tweakeli, a második pedig talán megint ilyen utolsó pixelekből kapta el az ugrást. Nagyon kevés hely volt, hogy megindítsa, mégis beadta, már-már úgy néz ki, mintha a földről ugrana fel, pedig nem. Az még az airjump legvégén lévő, a lapról is lecsúszó, talán a pad legsarkára felfirkált, legutolsó, már majdnem leesett frame.

Így kell kinéznie egy finishernek.
Ben szólt közbe egy vicceset, hogy ő kinézi, hogy Legend ezt first try-olta, hahahah, nem feltétlenül nem lehet igaz!


« Utoljára szerkesztve: 2025. augusztus 18. - 23:06:39 írta Attila »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal