GTA Közösség - A magyar GTA fórum
Grand Theft Auto: Közösség => Általános => Parkour => A témát indította: Attila - 2025. október 18. - 15:58:20
-
https://www.youtube.com/watch?v=jNonMSEcJuU
Szép napot magyarok!
Termékeny a 2025, eddig bejönni látszik az az ütemterv, amit felírtunk az évre.
Volt évfordulós videó, tematikus Chinatown, gagduó Kálmánnal és Gyulával, Cold & Emu vidinyó, Laq és oao is spotdumpolt, erre most itt az Assembly. Még hátra van egy Chezz x Legend etap, tőlem is még egy egyperces spotdump, aztán Cold & Emu is készül még valamivel.
Évek óta nem volt ekkora az aktivitás, pláne nem, hogy két teljes értékű klánvidi is megjelent.
Az Assemblyt tekintve a részvételi létszám is rekord lett. Ha jól számolok, 23 jumpert vonultat fel, +1 extra Ben az introban. Memorable mention. Emberünk kiszállt már rég és élvezi a családos életet, innen is kívánunk sok boldogságot nekik!
Ez az intro 10 éve létezik és 10 éve nem volt még használva. Hogyha a srácok nem hívják fel a figyelmem arra, hogy ez létezik és ott virít az UFR csatornán full publikusban, akkor be sem kerül. Bennek mindig is volt érzéke a videómanipulációkhoz, szerkesztésekhez, kreativitása határtalan és csatornázatlan. Valószínű, hogy szándékos a zeneválasztás alatta, semmi sem véletlen, ez egy tökéletes callback a Legelső vidinkre 2010 októberéből, az alatt a videó alatt szólt ez a zene. Black Moon!
A spotok összetétele ismét elég gazdagra sikerült, vannak old techek, új C-methodok, deagle variánsok.. szép gyűjtemény kerekedett ki.
REVIEW
|| 0:32 - 0:42 || Chezz ||
Chezz és a tűz esete. Azért ezt választottam openernek, mert ezt a grandiózus épületet ritkán használjuk. Chezzék a No Limits duoban az introban leszintezték ugyanezt az épületet, csak belülről. Most kívülről is lecsapja. Szó szerint, cutting corner, derékszöges kickback a tűzzel. Pont a legalsó szinte, ez is csak azon erősít, hogy ez így volt kiszámolva. A tüzes machináció már az előbb említett Legelső vidiben is jelen volt, de ott még spectate-módban vettük fel, hogy ne leplezzük le a trükköt. Lényegében ugyanezt csináltuk, csak kicsiben. Parkolóházakban például.
Chezz amint levágódott az első szint külső párkányára, viszi tovább a lángot, lefut és a kis bokrokat veszi célba, jókor időzített firejump és már kapaszkodik is.
Szép, így szép. Hogyha ott ér véget a clip, hogy a párkányra érkezik, maradt volna bennem némi hiányérzet. Miért nem szállunk le a földre, ha olyan magasról indultunk? Alattad a föld és fölötted az ég, mondja a jumper, és benne a létra.
|| 0:42 - 0:47 || Legend ||
Ismerős a method, még a "kifordulós bumpok" idejéből. Egy jó ideig ez volt a meta, valami bumpoló object előtt nyomsz egy dashjumpot, aztán várod azt a szűk időkeretet, amíg még nem bumpol és van időd megfordítani a facinget. Itt viszont nem változott a facing, valami más történt. Nem próbáltam rá ugyan, ezért fejből nem tudom, hogy mennyire nehéz/trükkös ezt a slideos bumpot előhozni egy sima, kapaszkodós helyett.
Kérdésem van a spot felé, amit egyszer meg fogok vele beszélni. Kinézetre viszont egészen menő!
|| 0:47 - 0:51 || Cold ||
Ennek a spotnak már láttuk másik variációját. Nem fogom szóról-szóra bemásolni, a Patience duoban benne van.
A recept nem változott sokat, ismét a rövid runup, gyors airstep, speedstep az egyik tetőn, aztán leap. Pont olyan lépéskört fogott ki, hogy nem kell a karakternek 0-ra megállnia, hogy ugrást indítson. Szép, gördülékeny az egész. Very speedrun szag!
|| 0:52 - 0:59 || Attila ||
Tripledash2groundbump2leap!
Pár éve nagyon jókat mókáztam a dash és dashdrop spotokkal, valószínű akkor találtam rá erre is. Az első dash szép magas, a második egészen könnyű, a harmadikat lehet jól elrontani, hiába is tűnik baromi könnyűnek. Annyira nem az, mint amennyire látszik.
Fontos megjegyezni, hogy mindhárom dash slowdash itt, lehetett volna emelni az esztétikán és a lendületen, viszont akkor ez már lényegesen nehezebb lenne. A spot első fele skill issue, a második fele pedig RNG. A földbumpra nem sok ráhatásod van, FPS váltás, aztán majd a program eldönti, hogy adja-e vagy sem.
|| 0:59 - 1:03 || Brooklyn
Feels robbed, feels rigged.
Brooklyn robbanásszerűen érzett rá a C-techre, ezt minden kibaszott reviewban elmondom, az ember legalább 50 spotot küldött nekem, amik ilyen kaliberűek. Szerintem az UFR életmű hátralévő idejére le tudnánk fedni az opener/finisher témákat csak Brooklyn spotokkal. Ezért most kiszólnék neki egy bocsánatkéréssel, amiért nem ő kapta ezeket a pozíciókat az Assemblyben.
Brutál C-jump, explosive, pont a tető gerincére, onnan egy nagyot dobbantós földbump és már fogja is a tornyot. Ha az a torony picivel lentebbre van modellezve, akkor szerintem át is ugrik rá a földbumpból, akkora a lendület.
Simán lehetne opener, de hát itt (sajnos, nem sajnos) esélyegyenlőség van. Vagy valami.. :D Másoknak is villantaniuk kell.
|| 1:03 - 1:08 || Assd ||
Régi spot, régi spot.
Én azt hittem, hogy a szögből adódóan olyan sidebump lesz, ami a Burger Shot tábla sarkát fogja elkapni. De nem, fordult egy nagyot a facing és a lapjára kapaszkodott.
Meglepő, wild, megmagyarázatlan mechanizmus. Ennek nem így kellett volna történnie.
|| 1:08 - 1:22 || Kris ||
Kris itt három jó trükköt is mutat nekünk!
A deagle nagyon jó erre, hogy a vertikálisan tökéletesen fölötted lévő dolgokra tudj kapaszkodni. Ha célzás közben bestuckolsz és tartod a célkeresztet az elugrás után, akkor fordíthatod a karakter facingjét, elengedve a célkeresztet pedig még megmarad az ugrásból következő kapaszkodás lehetősége. Ezt sajnos nem használjuk eleget, pedig biztosan lehetne új rooftopokat felnyitni vele.
Ezután olyan casually dob egy c-jump utcagapet, mintha ez egy normal 8-step lenne. Gondolom ennél ment el a legtöbb próbálkozás, mert az első és utolsó elem az mind rajtad múlik, nem kell frameperfect ütnöd két gombot is egyszerre, mint egy C-jumpnál.
A végére pedig hasonlóan a nyitányhoz, a deagle másik jó lehetőségét látjuk. Szem kell ehhez, hogy észrevedd. Nem csak függőleges irányban lehet itt utat vágni.
Kreatív és gondolkodtató, alulhasznált dolog ez.
|| 1:22 - 1:25 || Emu ||
Dobozok, szemeteszsákok, raklapok, bevásárlókocsik.
Az összes ilyen dinamikus, mozdítható objectet rá lehet kényszeríteni, hogy bumpolj velük. Legendéhez hasonlóan itt is egy slidebump látható, nem magas, de itt nem is a magasság a lényeg, hanem hogy miről indította. Legendásan random a szemeteszsákok fizikája, még talán a Grove Streeten bumpolt róluk valaki az egyik ottani házra, nem emlékszem már, hogy ki. Az ötlet nem új, láttunk már ilyen bumpot, de így slideal összepárosítva egészen patent!
|| 1:25 - 1:29 || Fxck ||
Cutting corners again.
Fxck sajnos már nem aktív, ő ilyen félhivatalos UFR tag volt mindig is, mire bevettük volna, befejezte a játékot. :(
Chezzel és Legenddel is volt egy külön duoja, amik sajnos elvesztek.
Ahogy láttam, hogy növekszik a line-up erre a vidire, vissza kellett keresnem Fxck-val a Discord beszélgetésünket, ott küldött nekem egy valagnyi, használhatatlan spotot.
Ez is old, de ennyi áldozatra a szerepeltetéséért hajlandó vagyok.
|| 1:29 - 1:35 || KompoT ||
Vad, pattanós, feszes deagle boost!
Nincs ugrás, a lassú skin ellenére is hibátlanul derékszöges a strafe!
Hogyha jól időzíted dezivel a célzást és rántasz egyet, történhetnek ilyenek.
A landing is kiváló, egy pillanatra megstuckol, aztán megugorja az oszlopfőt. Innen meg is van a Chinatown rooftop.
Szép prec!
|| 1:35 - 1:41 || Saiid ||
Nagy visszatérőnk!
Saiid elég o.g. tag, valahogy mindig visszacirkulál hozzánk. Hogyha nem is játszani, akkor csak beugrik beszélgetni kicsit a voice-ra. Pár hónapja rábírtuk, hogy vegyen fel négy spotot. Klán a klánban, így, hogy ő is szerepel (Cold és Emu mellett), jogosan mondhatjuk, hogy a veszejes alakok klán szíves tiszteletét tette az UFR vidiben!
Big jump, aztán FPS váltás. A tetőnek annyira a szélét éri el, hogy azt is hihetnénk, hogy a levegőből csinál földbumpot, de nem. Nyilván nem segít a megítélésen a fix kameraállás (hallo, 2025 van, illene már görgővel sprintelni) sem segít, de higgyük el, érte a tetőt.
|| 1:41 - 1:45 || Besser ||
Nem ez lesz a legnagyobb és leghíresebb boost a játékban, viszont jó látni, hogy a kései időkben csatlakozott tagok is felfedezik ezt a mechanikát. Már rég túl vagyunk ezen a metán, mégis néha előkerül ez a klasszik boost format. Dolgozzunk össze, mert azt is kell!
|| 1:45 - 1:48 || Zolaa ||
A másik nagy visszatérő, Zolaa egyszer csak megjelent a szerveren és közölte, hogy szevasztok buzik, eszembe jutottatok.
Ez sem a leghatalmasabb gapként fog bennünk megmaradni, viszont valahol el kell kezdeni a C-jumpokat. Matrix tollából jön az egész C-tech vadregény, mi már csak a saját ceruzánkkal írjuk a vázlatokat. Zolaa is felkanyarintotta a nevét a lapra ezzel az ugrással.
|| 1:48 - 1:54 || Laq ||
Ez a spot old, nem új találat. De ezen a kérdéskörön már túl vagyunk. Tegye fel a kezét az, aki rajtunk, az autista gittegyleten kívül, külső szemlélőként képes vezetni magában, hogy mi az, amit 15 évnyi ugrálás után már kétszer is látott.
Először én támadtam meg ezt a spotot, másik szögből, longbumpban.
Másodsorban pedig az UFR szerver egyik szakaszában van ez a route, ugyanígy.
Laq biztosra ment, felvette újra. Viszont én a hajam kitépném, hogyha circlejumpot lassú skinnel, sétálva kellene adnom. Does not feel right.
|| 1:54 - 2:02 || Assd ||
Ez. A még mindig tartó állóháború.
Eredetileg is Assd spotja, írtam erről már a Patience duoban is.
Ezt ostromoltuk többen is, úgy látom, hogy ami eddig kipergett belőle, azt videóba rakjuk. Története van, fejlődése.
Emu beadta ugyanezt, viszont ő nem esett hasra az oszlopon, stuckba érkezett, ugrott egyet és kapaszkodott a falra.
Assdnál ugyanez történt, csak ő elesett a folyamatban. Lassan megyünk át a présen, de oda fogunk érni. Highbump2longbump a cél!
|| 2:02 - 2:07 || Attila ||
Én ráhívtam az előzőre egyet.
Elemeiben már megvagyunk, Assd és Emu rábumpolt, de további longbumpot nem adott.
Én gapként lőttem ki longbumppal. Bárcsak lenne valami spotmerchant, akinél össze tudsz kraftolni két spotot. :D
Nem kéne szarozni az eredeti elképzelésse, eladnád a lelked és lehetne vagánykodni.
Valahol kallódik egy felvételem, ahol teljesült a high- és a longbump is, de nem fogtam meg a falat. Annál közelebb nem jutottunk még.
Szerintem őt fogjuk még látni, a spot nem nyerhet.
Rálocsolunk még pár óra sheer bruteforceot és hozzuk, amint megadta magát.
|| 2:07 - 2:11 || Twister ||
Ez majdnem nem adta ki. Twister másnap repült vissza külhonba, gondolom mennyire örült, hogy gép elé rángattuk, hogy VIDEÓ VAN B*ZI, KÉNE VALAMI!
Lett volna itt ránézésre sok variáció, dashdrop2jump, airjump2longbump, sima longbump, bármi lehetett volna ebből a háromból, Twister mégis valami másik utat választott.
Airstep, stuck, climb. Ha ez a single player lenne, mondanám, hogy vedd fel a virágot és vidd be az öltöződbe magadnak. Minden benzinkút mellett van virág!
Örülök, hogy tiszteletét tette, ő is elég o.g. játékos, original gangsta, ódivatú gengszter!
|| 2:11 - 2:21 || Vektor ||
Deagle run, kis boost és stucksorozat.
Ez így mind nagyon szép és jó, kínosan keskenyek azok a tetőlecek, amiken stuckjumpol, nehéz eltalálni és megmaradni rajtuk. Mennyivel mobilabban lehet így (a célkeresztet tartva) forgolódni, realignolni a jumpokhoz! Ezeket végigugrálni művészet lenne. Sajnos itt most elmaradt a payoff, a felénél elengedte, félig lett megoldva, de nem félmegoldással. Ezt a fonalat még valaki fel fogja venni úgy érzem.
Ugye? UGYE?
|| 2:21 - 2:35 || Chezz ||
Én nem lepődök meg, akkor vakartam volna a fejem, hogyha Chezz így beküld egy c-jump2longbumpot és kész. Nincs tovább.
Nem mondom, hogy elvárásaim vannak a többért, de tudtam, hogy tőle a többnek kell jönnie.
Nagyon szép a nyitány, Chezz is érzi, tudja ezt, nála olyan szépen kirajzolódik az egésznek a névalapját is adó crouch a jump előtt, ahogy másnál nem, vagy csak nagyon ritkán. Ezt a kombót hatalmas lineáris távok beutazására használjuk leggyakrabban, viszont itt szűk most a gap és a longbump is. Sokkal hosszabbakat ki lehet ebből hozni, ezért is tudtam, hogy ez folytatva lesz.
Kis roofrun, két dashjump, aztán megrak egy airjumpot arra a kis előtetőre az ajtó fölött. Jó kis miniszakasz!
|| 2:35 - 2:40 || Gyula ||
A review elején beszéltem arról, hogy tüzes állapotban későbbre raktározhatod az ugrásod, zuhanás közben is aktiválhatod. Lehet tweakelni az ugrásod bármely irányba, viszont így, dezivel konkrétan bármerre változtathatod a facinget. Assd volt ennek nagy úttörője, ő dobálta a vad 360 spotokat, Gyula pedig dobott egy vad cboost2180-at, elengedte a célkeresztet és előre ugrott. Ez kurvamenő, nekem nagyon tetszett!
|| 2:40 - 2:47 || Kalman ||
Realstrafe2stuck2turn2climb.
Nem olyan extra a dolog, szerencsére jó a táv és a mélységkülönbség ahhoz, hogy ez így működjön. Képzeld el, hogyha közelebb vagy távolabb van a kerítés. Vagy túlugrod, vagy nem ugrasz el addig. Ezt megint azért hagyták így itt, hogy mi megtaláljuk.
|| 2:47 - 2:52 || Legend ||
Dupla streegap, hatalmas!
Lego úgy érzem üldögél ezen-azon, ennek egy kicsit throwaway spot feelingje van. Nyilván, ez nem elítélendő. Én az eldobható spotjaimat hoztam a vidire, más miért ne csinálná ugyanígy?
Amúgy üdvözlendő, hogy az a ledge legalább rendelkezik collisionnel, láttunk már olyan épületet, ahol nincs geometria, csak egy hatalmas, lustán, téglatestként egybemodelezett szar.
|| 2:52 - 2:59 || oao ||
Ez egy old spot, egy Assd & Attila duoból van, Assd kezéből.
Viszont akkor még nem C-jumpoltunk!
Annyiban változott az eredeti recepthez képest ez a beadás, hogy c-jumppal nyitotta az egészet. De onnantól kezdve a bak és a climb is ugyanaz.
Lépéskeresés, bakbeállítás. Aztán c-jump, stuck, bak, backjump, climb.
Kis türelmet ugyan kér, a c-jump utáni része (ha minden jól van beállítva) pedig már egy gombbal vezérelhető, szinte önműködő.
Még mindig szép, helye van itt.
|| 2:59 - 3:05 || Cold ||
Ez az egyik kedvencem amúgy!
Billboard! Az mindig jó, romantikus vonzalmam van feléjük. :D
Tetszik, hogy ez kis oldtech spot, dash, klasszik airjump, lógásba érkezve.
Hogy nem volt még ez vidiben? Jó ilyenkor a fejedhez kapni, hogy óóó, hát ez végig itt volt!
|| 3:05 - 3:10 || Brooklyn ||
Ez egy nagyon hosszan kihúzott csík volt.
Robbanékony C-jump, aztán a kis megkopasztott (lol, tökre olyan, mint egy gyufaszál, de ez egy) pálmafa nagyon jól kiadja a slowstepboostot. Alapból is nagy extender a slowstepboost, rengeteget lehet vele utazni előre is a pixelperfect érkezés után, aztán süllyedő irányba is sokat enged, mert lassú a lépéskör, mielőtt airjumpot adna.
Erre a nagy lendületre rádobott egy lapáttal a c-jump ereje, így kiütötte a függőleges ereszkedést a kombóból, inkább még előrébb vitte. Szép, lapos, lassan süllyedő láncolat lett az eredmény, tökéletesen érkezik meg a toronyra, bestuckol és kész is van a spot.
Zseni. Ez is simán lehetett volna kezdő- vagy záróspot, de az előbb megbeszéltük, hogy miért nem lett az. Egyszerűen sportszerűtlen lenne.
|| 3:10 - 3:14 || Emu ||
Na ez powerful!
Utcagap, lámpabump és egy jó landing. Emu nem szarozik FPS váltó bindekkel, beüti a chatboxba kurvagyorsan az /fpslimit parancsot és mehet tovább a spot.
Erről a spotról nem kell beszélni, nincs mit mondani róla, tekerd vissza és nézd meg többször, hibátlan.
|| 3:14 - 3:18 || LaszloR1 ||
Ezzel a spottal nagyon gyorsan végeztünk, mindig vannak elfekvő spotok, amik pont jól jönnek, amikor az utolsó hetekben próbálsz még összeszedni valakit a videóra.
Laci egy ideje hozza a szerepléseket, nem az óidők óta nyomjuk együtt, pár éve csatlakozott csak, nagyon széleskörű ismeretei vannak az egész GTA franchiseról, az az igazi fanatikus szellemiség, amivel mi is állunk ehhez a szar játékhoz ennyi év után is. Nem is tudom, hogy hogy nem sodródtunk össze hamarabb.
Beugrós témát szerettünk volna itt adni, érdekes, hogy még ezt az ugrást sem abszolváltuk videóban. Faszán kimérte a lépést, megindította és olyan történt, amit nem vártunk. Lepattant a hídlábról, aztán a levegőben felkapaszkodott az eredetileg elképzelt landoló pontra.
Ritka, amikor ilyet ad be a játékmotor, kész szerencse, hogy a Relive mindent felvesz.
A híd tetején pedig ott figyel a konklávé, küldtük az erőt. Bevált.
|| 3:18 - 3:23 || Trueman ||
Évek óta parkolt ez a spot az egyik mappában, Assd vette fel még egy régi duóra, nem is tudom, hogy miért nem lett kiadva. Pont kapóra jött, Trueman egyszerre LMD és UFR tag is, viszont már nem igazán játszik. Ezért is örülök, hogy benézett hozzánk egy spottal.
Nagyon jó kis wallrun ez, stílusos, szeretjük az ilyesmit.
Jövőre találkozunk! (Mondá Jézus és a hívők közé bassza a keresztet.)
|| 3:23 - 3:26 || Matrix ||
The man himself!
Zolaanál beszéltem arról, hogy Matrixé a c-tech érdeme.
Amikor felfedezte, még nem érezhette a hatótávját, ezért is ez a kisebb gap.
Viszont! Ezzel a spottal mindig is baj volt. Sima 8stepben nem tudtál átugrani, a falat megfogni csak nagyon nehezen, random tudtad.
Jött egy könnyebb út, a c-jump, ami szembe bemutat ennek a szarházinak.
A legelső c-jumpok egyike ez is. Milyen jó, hogy megvan!
|| 3:26 - 3:31 || Kris ||
Szeretem ezt a fajta kombót, még mielőtt elhagyja a tetőt, aktiválja a célzást, befordítja a kívánt irányba a karaktert és a jó facing után leengedi a slowstep2airjumpot. A legtöbb airjump lineáris, nem görbül az egyenes, amerre nézel, abba az irányba fogsz airjumpolni. Max tweakelni tudod.
De így, hogy eldöntheted, hogy merre fordulj előtte, nagyon jó helytakarékos spotokat lehet adni. Egészen minimál ez is. És pont ettől szép.
|| 3:31 - 3:36 || Assd ||
Ugyanaz a szisztéma, mint Krisnél az előző spotban.
Assd lökött egy strafe deagleboostot, aztán a tető szélére érkezés után smoothly befordította 180 fokba a karaktert, felengedte a célzást és már húzta is az airjumpot.
Ugyanazt tudnám írni, mint az előbb. Tök jó görbíteni az egyenest! Ezek szép spotok!
|| 3:36 - 3:40 || SkyX ||
Ismét egy LMD-s guest!
SkyX is visszajár hozzánk időről-időre, szalutál egyet a játéknak és eltűnik hónapokra.
Itt volt ez az elfekvő spot, szép kis longbump!
Cold felvette neki spectate módból. Egészen fejtörős, a beállított szöggel kell mókolni, hogy sikerüljön. Meg lehet fogni a híd szélét bárhol, de hogyha pont a pillérek alatt fogod meg, nem fog engedni felmászni.
Ügyesen be kell játszani a két pillér közötti üres helyre az indulószöget és onnantól mehet a buttonmash, be fog jönni a longbump!
|| 3:40 - 3:46 || Zolaa ||
Mindig jó egy hamisíthatatlan Zolaa kombót látni. Nagy erőssége volt anno is a realstrafe2airjump kombó, gyakran még tolt hozzájuk földbumpot is. Elég signature move volt tőle.
Jelen esetben egy jó stuckboost2longbumpot kaptunk, ami egészen hasonlít a védjegyéhez, ez egy igazi jó oldschool ízű spot!
LV ezen részét gyűlölöm, amiért ennyire repetitív. Van, akit ez nem állít meg. :D
|| 3:46 - 3:51 || Saiid ||
Ez is személyes kedvencem a vidiből, nem tudtam, hogy ott lehet wallrunolni!
Szeretem ezeket az útlevágásokat, de jót emelkedik ez!
Volt már ilyen spot, hogy valami wallrunolható objectről jutottunk fel hídra/felüljáróra, de nagyon ritka. Üdítő egy újat találni!
|| 3:51 - 4:01 || Laq ||
A smooth execution fogalma.
Két mértani pontossággal kimért gap, ami precben végződik.
Itt nincs semmi fall damage! Hiába, hogy megakad a lendület ennél a két precnél, pont emiatt lesz dinamikus és konzisztens az egész elképzelés.
|| 4:01 - 4:05 || Cold ||
Nagyon szép C-bump!
Lehet megcsal az emlékezetem, mert arra emlékszem, hogy ez C nélkül is poss.
De nem, nem igaz. Az UFR szerveren ezt módosítottam, megsüllyesztettem, hogy poss legyen. Tehát a helyes válasz a C!
Olyan atom mélyről kapja el, hogy ha jókor állítod meg a felvételt, a képen kívül esik a karakter. Hihetetlen, nagyon nagyot kapaszkodik!
|| 4:05 - 4:09 || Legend ||
Mai napig nem nagyon tudok rájönni ezeknek a whiplash c-bumpoknak a titkára.
Brooklyn és Lego nagyon jók ebben, Laqtól is láttam már ilyet. Azon felül, hogy szépek, nagyon jelentősek is. Megszoktuk, hogy a highbump kb arányosan dob felfelé és előre is, viszont mióta létezik a c-tech, megnyíltak a függőleges irányok is. Sok régi helyet lehetne újralátogatni. Szerintem ez a spot is így jött létre. Új szemüveg új lencséivel.
|| 4:09 - 4:20 || Chezz ||
Mindig növeli egy adott kombó sportértékét, hogyha beletűzöd a slow- és speedstepet is. Mindkettő egy tőről fakad, viszont másra használod őket.
Azt hittem, hogy szembe fogunk menni valahogyan, hogy a második fa a lényeg, de nem.
Chezz húzott egy váratlant, a slowstep után tweakelt egyet, elfordult jobbra, így a fáról beugrott a kerítés fölött a teraszra. Meglepett, ritkán látni ekkora fordítást még a levegőből.
Aztán ismét kis roofrun, végül pedig egy flegma földbump. Ezek annyira természetesen jönnek Chezztől.. Ezek a rizikóvállalások, hogy több RNG technikát összefűzni.
Biztos vagyok benne, hogy ebbe belement egy jelentősebb idejű próbálkozáshullám.
|| 4:20 - 4:27 || Vektor ||
Őszintén, ki gondolna erre? A skatepark melletti építkezésen kiálló gerendák csúcsáról dobni valami spotot. Tűhegynyi, talpalatnyi hely, deagle, aim, stuckjump.
Kompakt, nem utazott messze, viszont azt annál technikásabban.
Ez is az egyik személyes kedvencem, tartottunk egy szemlét a srácokkal screenshare formájában még mielőtt a videó összeállt. Szerintem megegyeztünk abban, hogy ez egy rohadtjó spot.
|| 4:27 - 4:31 || Attila ||
Salátabump. Lehet, csak azért mondom ezt, mert kb öt próbábol sikerült a dolog.
Utcagap, longbump. Klasszik kombó, jól bevált, szerethető.
Ott a kórháznál mókoltam valamit, de nem jött össze. Ha-már-itt-vagyok alapon rápróbáltam erre, hogy legyen némi sikerélményem, és bejött.
|| 4:31 - 4:36 || Kris ||
Ez ugyanaz a format, mint az előző spot. Utcagap, longbump.
Ez viszont valahogy szép. Kiszámolt. Szándékos.
Nem tudom körbeírni, hogy miért fog meg ennyire, csak egyszerűen kurvajó látni, visszatekerni, bólintani grimaszolva, hogy ezigeeeeen!
|| 4:36 - 4:42 || Besser ||
A végére hagytam a cjump2bump dolgokat.
Besser is hozott egy nagyon szépet, földbumpot rakott a végére, megmászta a járdáról a kerítést. Tetszik, hogy kifordította oldalra a kamerát, hogy láthassuk, hogyan is történik a bump. Olyannyira jól jött össze, hogy szinte földet sem ér a karaktere. Mintha a levegőből dobná tovább. Nagyon fluid, nekem tetszett!
|| 4:42 - 4:48 || KompoT ||
Igen, ez a daru.
Mit mondjak? Random az egész, bugos a játék fizikája.
Amikor szórakoztunk vele, nem nagyon tudtuk irányítani. Arra repültünk, amerre kénye és kedve volt a játéknak minket eldobni. Az egész abból indul, hogy felakasztasz valami járművet a darura és kicsit meghimbálod.
KompoT viszont azt mondta, hogy ő tudja, hogy hogyan irányíthatja az egész folyamatot. El nem mondta, majd legközelebb megkérdezzük és még tuti lesz ebből valami nagyobb cigányság.
Egyébként szép prec! Hatalmas airtime, erőteljes!
|| 4:48 - 4:51 || Brooklyn ||
Ebbe nem lehet belekötni. A legendás UFR gap mellett van egy másik is, amit nagyon szeretünk, nem messze innen, valamiért (David Belle-re utalva) ManPower Gapnak neveztük el. Ikonikus helyszín ez SF-ben, rég jártunk erre.
Brooklyn pedig talált egy betyáros beugrósat. A beugrós majdnem olyan közel van a szívemhez, mint a billboardok. Mindkettőt egyre ritkábban látni, mert a legtöbbet már felfedeztük.
De ez.. ez baszdki, még egy személyes kedvenc.
Hibátlanul esett be, nem akadt bele semmibe, csak úgy átrepült a résen. A c-jumpot már nem is méltatom, Brooklynnál szinte garancia, hogy anélkül nincs spot.
|| 4:51 - 4:56 || Emu ||
Itt valami új tech van! Cold és Emu amúgy is szeretik a dashboostokat, itt is valami ilyesmi lehetett az elképzelés, amíg ki nem egészült egy stuckkal.
Nekem tetszik a dolog, Emu bestuckol, nem veszíti el a facingjét, Cold pedig kilövi jobbról, hogy balra menjen. Mivel a facing maradt az eredeti és az ugrás animnak még nem lett vége, Emu nem esett el a kapaszkodás lehetőségétől.
Amint az airtime alatt elér egy olyan objecthez, ami fogható, be fog teljesülni a kapaszkodás. Ezzel érdemes lesz még foglalkozni, egészen ötletes!
|| 4:56 - 5:03 || oao ||
Finisher time! oao három rövid szólóval is bizonyította az éven, hogy megérdemel némi kiemelést.
Meg volt már énekelve ez a spot többször is. Mindig valami más főtt ki belőle, de ilyen még nem. Egy sima c-jumpnál egy strafe c-jump lényegesen nehezebb, több gombra kell figyelni, jobban képben kell lenni. Meglehetősen hosszúra sikerült ez az ugrás, nagyon szép már magában is, kirobban aztán a longbump.. azt hinnéd, hogy célt fog téveszteni és a földön végzi, de nem. Nagyon későn adja a fejét kapaszkodásra, talán a legutolsó framekben. Későn és mélyről fogta meg, feltette a kezét, de nem adta meg magát. A spot viszont igen.
-
ja és utóirat coldnak és emunak
pár óra múlva száll fel a repülőm
össze se tudtam még pakolni
mer egész délután ezt a szart írtam
hogy ne legyen reppelés, hogy ATI HON VAN A RIVJÚ??? MIKOR ÍROD MEG :@@@@@@@
itt van magyarok
ne legyenek illúziók, ne kelljen fölrajzolnom a piramist
tik dobogtatitok a szivemet
UFR után első a család