Szerző Téma: SA:MP - chezz & legend - No Limits (+review)  (Megtekintve 731 alkalommal)

Nem elérhető Attila

  • 5079
    • Profil megtekintése
SA:MP - chezz & legend - No Limits (+review)
« Dátum: 2020. Június 02. - 21:31:07 »
0
https://www.youtube.com/watch?v=PZD0oMr9uRA

PART 1
0:22 - 1:31 || chezz & legend || Hogyha a tüzes-odavissza-szintezős technikák terén ennél grandiózusabb spotot kellene keresni, elég valószínű, hogy nem lehetne. Ezzel kimaxoltátok ezt a "műfajt". Szép, idegörlő, egyedül is macerás és időigényes, de így szimultánban beadva elég emberfeletti teljesítményt tükröz.
1:32 - 1:45 || legend || Régóta vártam ezt, hogy elérjünk ebbe a státuszba. Amikor az egyszerűbb spotokat összeláncoljuk, új ízt adva a dolognak. Egyenként ezek mind standard longbumpok, így egymás után kimutatja a belefektetett türelmet. 20 FPS és mehet az erőszakolás.
1:46 - 1:50 || chezz || Szép alternatíva egy alapból is meghódítható tetőhöz, nagyon jó ez az "új" bump metódus, váratlan szituációkat teremt, kicsit úgy érzem, hogy újra fel kell fedeznünk a bumpjainkat, reanimálni kell őket, mert sajnos a hagyományos módszer kezdi kilehelni a lelkét.
1:51 - 1:56 || legend || Nem gondoltam, hogy az a lámpa boostolni fog. Rengetegszer másztam már át rajtuk mióta játszok, de ez az ötlet sosem jutott még eszembe, kreatív!
1:57 - 2:01 || chezz || Dashjump2boost. Egyértelmű, a sima boostról tudtuk rég, hogy nem poss, viszont ezzel a lendületvétellel végre az a tető is meg lett hódítva.
2:02 - 2:07 || legend || Érdekes kombó, slide2highbump2groundbump. Jól kivehető a felvétel közepén az FPS váltás, nélkülözhetetlen elem. Tetszik, hogy míg legtöbbször egy nem elhanyagolható szintkülönbség után adunk földbumpot, addig itt elég rövid ideig tart a "zuhanás" animációja. Anélkül pedig nem nagyon van földbump. Rövid a rendelkezésre álló framewindow, de belefért a földbump.
2:08 - 2:11 || chezz || Ezt talán ismertem és talán adtam is már. Jó kis spot, billboardbump!
2:12 - 2:20 || legend || Ismét a kifordulós bump, praktikus, gyorsan megvan a kerítés vele, a váltás után pedig jó befejezés az airjump. Először azt hittem, hogy megpróbálod a sárga tetőt és onnan tovább valamerre, de nem így lett, majd máskor.
2:21 - 2:25 || chezz || Meglepett, azt hittem az alacsonyabb tetőt fogja fogni a karakter. Szép kifordulós bump! Egyre több ilyet látunk. Nem ismétlem magam, ezeket újra fel kell fedeznünk.
2:26 - 2:30 || legend || Ismerős a koncepció, talán még együtt agyaltuk ki az ilyenfajta nekifutós boostot, szép magas, a jól elhelyezett kamera szépen kiadja milyen magassággal és ívvel rendelkezik ez a boost. Tetszett, kérte a lendületet!
2:31 - 2:33 || chezz || Sarok wallslide. Láttunk már magasabbat is, de nem számít, kellenek lazító spotok is a videóba.
2:34 - 2:41 || legend || Gap2speedstep2dash2jump2slowstep2airjump. Ezt jól összeboronáltad, sok, egymással hasznos kölcsönhatásban működő technikai elem. Az airjump a végén nagyon jó, a slowstep-hez való megérkezés ad egy pici stuckot, ami nem engedi, hogy előre, a levegőbe sétáljon le a karakter, egy kicsit mintha maga mellett tartaná az oszlop a karaktert. Leengedi arra a szintre a slowstep végére, hogy az airjump tökéletesen végbemehessen. Szép volt!
2:42 - 2:48 || chezz || Ez elég mesterire sikerült! Nagyon smooth az a 180-as bump, avatatlan szem számára nem is észrevehető, hogy hol történik a varázslat ennél a bumpnál. Ezt jól behúztad, utána az a stuck pedig hab a tortán! Valld be, hogy a kerítés tetején akartál stuckolni és onnan stuckboostolni a kis bódéra.. :D
2:49 - 2:55 || legend || A duplabumpok mindig elegánsak, szép, szakadásmentes utazások kezdő- és végpont között. Így elé belőve egy dropbump már felemeli a triplebump kategóriába. Ezt észre kellett venni, minden összevág, adott a két bumpformához szükséges alacsony FPS, még csak váltani sem kellett, pont úgy van összerendezve (gyárilag) a terep, hogy ezt a spotot életre lehessen hívni. Szép volt!
3:05 - 3:09 || chezz || Próbálgattam már ilyen épületekről bumpolni, de ezt konkrétan még nem. Így látatlanban is érzem, hogy nem az egyszerű highbumpok családjába tartozik. Egy jó, sima highbump mindig jó!
3:10 - 3:19 || legend || Ahh, igen, ez a bugos víztorony... Nem sok fantáziát enged meg magától, de azzal a jól elhelyezett Burritoval egész egyedi spot kerekedett ki a történetből.
3:20 - 3:23 || chezz || Szép boost, ez a tető még egy régi shambles sidebump, Ő a medence mellé rakott kis piros székekről bumpolta meg ugyanezt a tetőt.
3:24 - 3:28 || legend || Ez is egy egyedi megoldás, tetszik! Még jó, hogy lehet tologatni egymást a levegőben, sok érdekes dolog történt már úgy. Ja! Egy újabb, eddig impossnak hitt tetőt fogtatok meg ezzel, ez mindig emel az értékeken!
3:29 - 3:34 || chezz || Pár héttel ezelőtt ugyanitt kutakodtam valamit, de nem jutottam sokmindenre, viszont örülök, hogy neked lett egy speedstep2longbump2groundbumpod a helyből!
3:35 - 3:47 || legend || Ezt így kell, amíg tart a tűz, addig minden alkalmat megragadni. Tetszett az utolsó szintről való kifutás után az oldalazós ugrás a levegőből, tetszett, hogy a tűz nélkül amúgy elég ritka, kerítés-átmászás-után-még-egyet-lehet-ugrani technikát itt irányítottan is láthatjuk, jó kombó. A tűz nagyon alulértékelt, a korai években próbálkoztak vele többen is, de nem születtek akkora világot megváltó eredmények. Csak a magasból zuhanunk, valahol elkapunk valamit szintű dolgok. Volt néhány kimagasló spot, de ritkák voltak.
3:48 - 3:58 || chezz || Tetszik a nyitás, lépcsőkorlátról lépcsőkorlátra. Ez a dropbump kisebb fajtája, legjobban a billboardokon működik, de néha előfordul, hogy anélkül is beadjuk. Sosem fognak ezek akkorát dobni, mint a tábláké, de gyakorlatilag ugyanúgy dropbumpnak minősülnek. Stilszerűen lezártad egy földbumppal, csak úgy, flexelésből.
3:49 - 4:07 || chezz || Ez az egyik kedvenc spotom a videóból, nagyon jó az a bump, dinamikus, hasznos, szép! Hasonlóan az előzőhöz, itt is egy földbump a zárás. Jó spot volt, tetszett!
4:08 - 4:15 || legend || speedstep2airjump2groundbump2speedstep2airjump2groundbump. Ez méltő finisher a part1-hez, nagyon szép. Az a középső elem, ahol a groundbump után történik airjump.. talán már beszéltem róla egy másik reviewben, hogy azt Herbytől láttuk először és azóta sem tisztázódott bennünk (bennem legalábbis), hogy hogyan kell alkalmazni. Lépjünk túl rajta, ami még érdekesebb az a zárás. A földbump után a karakter enyhén jobbra fordul és megfog egy falat, elképesztő. Ritka, amikor ilyen történik, ezt a spotot így nagy becsben kell tartani, mert rögtön két olyan elemmel operál, amit nem tudunk csak úgy random előhúzni a semmiből. Ki kell várni és majd meghálálja magát. Méltó finisher.

PART 2
4:21 - 4:40 || chezz || Amilyen erős volt az első rész zárása, olyan erős a második nyitánya. Az első elem jó spot, sokszor piszkálta már a fantáziáját legtöbbüknek, végre lett is belőle valami igazán hardcore, az utolsó falon az a dash2dash a tető szélére gyönyörű, onnan jumpless, zuhanás közben változik az FPS és megvan az airjump is. Én a fán fejeztem volna be legszívesebben a spotot, mert a setting egy kicsit visszavesz a felvétel kezdeti dinamikusságából. Persze értem én, hogy az a nagyon alacsony földbump egy plusz, leírhatatlan nehézségi faktort fon az egész csokor köré, de mégis zavar, hogy megtörte a flowt. Persze ez csak az én véleményem, a lényegen nem változtat, szép kivitelezés.
4:41 - 4:57 || legend || Jól összefűzted, a spot indítórésze még shambles billentyűzetéből pattant ki, a realstrafe a fára nem egy nagy dolog, viszont utána a longbump a kis fejkőről tök jó, nem kell mindig hatalmas gapet keresni a longbump elé, ez így, ilyen kompakt zárásként adja hozzá a legtöbbet az egészhez.
4:58 - 5:03 || chezz || Változott a véleményem, ez a kedvenc spotom! Dupla stuckboost, ilyet még nem is hiszem, hogy láttunk videóban. Ezzel most beloptad magad a szívembe. :D
5:04 - 5:09 || legend || Fasz, erre itt a második. :D Nagyon precíz mindkettő, érzem, hogy rohadtnehezek, sokszor egy stuckboost miatt is megeszek egy jó nagy vedér ideget.
5:10 - 5:13 || chezz || HATALMAS! Nagyon szép boost, plusz egy tető! Királyság!
5:14 - 5:20 || legend || Itt muszáj volt a szürke tető sarkára boostolni, másként nem fog felmászni, ismerem ezt a szar tetőt. Szép magas futóboost.
5:21 - 5:31 || chezz || Ez nem egy régi highbump, szerintem még videóba nem raktuk be, de UFR szerveren már megcsináltam egyszer szakasznak. Jók a dashjumpok, zárásnak pedig megint egy FPS váltós földbump, még jó, hogy a dash miatt ilyen hosszú lehet helyből előrefelé ugrani. Jó kompozíció!
5:32 - 5:36 || legend || Ez az LS teniszpálya, amit három ilyen kapu vesz körbe. Az évek alatt mindhármat sikerül meghódítani, jó végre egy új alternatívát látni rá, ráadásul az "újfajta" bumppal. Nem tudom mennyi időnek kell majd eltelnie, hogy elhagyjam a macskakörmöket az "új" szó mellől, ha erről a bumpról akarok beszélni. Majd meglátjuk.
5:37 - 5:51 || chezz || Vannak olyan emlékeim, hogy ugyanezt a kerítéssorozatot már próbálgattuk más variációkkal és akkor is az a tető volt a végpont. Szép sidebumppal indítottad, a bak jó helyen volt, mindig vontatottnak hatnak a stuckolós epizódok, de megvan a maga szépsége/értéke.
5:52 - 6:01 || legend || Ezzel a spottal kezdtem megérteni, hogyha alapból 20 FPS-sel futna neki az ember ennek a földbumpnak, akkor sosem adná be. Itt még szűkebb idő áll rendelkezésre a földbumpra, mint a fentebb, part1-ben említett spotnál. Szükségesnek érzem, hogy a "becsapódás" pillanata előtt redukálódjon az FPS a kellő értékre, talán ennek a hirtelen drasztikus csökkenésnek van köze ahhoz, hogy ilyen semmi szintkülönbségnél is megadja a földbumpot. Aztán cifrázásnak ott van egy megint elég kis szinttűréssel rendelkező airjump. Őrület, szépen megcsináltad! 
6:02 - 6:05 || chezz || Ez jó! Lehet szórakozni ezekkel a boostokkal, szeretem, amikor kiszámíthatatlanul dobál, vettem fel én is pár ilyet. Ritkák a watergapek, ez nem is igazán gap, de átível a víz fölött, vizuálisan is kellemes. Tetszett!
6:06 - 6:17 || legend || Boost, ami magas FPS-t kér, tehát indokolt a váltás félúton, hogy megadja azt a földbumpot (kapaszkodásba!) a sövény tetején. Elég érdekesen játszódott le ott az animáció, de a lényeg, hogy működött.
6:18 - 6:25 || chezz ||  Cikk-cakk, aztán hatalmas boost. Ehhez valami csodával határos időzítés kell, hogy ekkorát dobjon, hatalmas, próbálom elképzelni mekkora öröm lehetett ezt beadni.
6:26 - 6:30 || legend || Yay, újabb épület, amire eddig nem jutottunk fel. Úttörők vagytok hivatalosan is, ez talán már az ötödik épület, amit egy videó alatt meghódítottatok. Már nem számolom.
6:31 - 6:41 || chezz || Slide, kicsike highbump, aztán egy fasza földbump. Már meglévő elemek összefűzve egy láncolatba. Jól működik, ügyes!
6:42 - 6:46 || legend || Ez jó bump, ugyanezt adtam, csak én az épületnek pont másik sarkára. Ugyan az én verziómnál kisebb az airtime, de ott az ív volt más. Ez is tuti rohadt nehéz, az enyém sem volt könnyebb. Ezt körbelőttük két oldalról.
6:47 - 6:51 || chezz || Nem akarom megpróbálni, szép nagy emelkedés, nincs elfordulás, csak sima sidebump van, de az a lehető legjobb szögben. Mire eléri az ív tetőpontját már a fal tetejénél jár. Szép!
6:55 - 7:07 || legend || Itt a slide utáni mászás, ahonnan még ugrik egyet a karakter. FPS váltás, földbump, aztán megint egy ilyen ördögtől való alacsony földbump a kerítésre. Minél többet nézem, annál jobban belebonyolódok. Majd áruld el a titkot légy szíves!
7:08 - 7:22 || chezz || Dash2dash2slowstep2stuck, aztán az oszlop végéről egy nagyon szar és nehéz helyre érkezős prec. Látom megküzdöttél vele, a végeredmény viszont kielégítő!
7:23 - 7:28 || legend || Ez pedig a türelemjáték fogalma. Köztudottan érdekesen viselkedik az a bump, dobál mindenfelé, elég irányíthatatlan. Végre kisült belőle egy fasza spot. Ez is egyik kedvenc!
7:30 - 7:35 || legend || Megvan a szubjektív véleményem a gránátokról, de eltekintek tőle. Jó kombónak bizonyult ezt egy dropbump elé berakni. Kicsit mintha a Vice Cityben érezném magam, láttam régen egy videót, ami Vice City parkour tutorialt tartott és már akkor (!!!) volt benne highbump! A videót készítő csávó gránáttal biztosította magát, hogyha nagyobb bumpra volt szüksége. Ez is valami olyasmi megoldás.
7:36 - 7:41 || chezz || Ez a Legendénél nekem jóval magasabbnak tűnik. Szép followup, megadja a kontrasztot. Legendé hosszú volt ez pedig magas. Elég is ez a két gránátos spot, bemutat két variációt egy témára.
7:42 - 7:54 || legend || Speedstep2airjump2sanchezbump2wallrun2airjump2leap. Elég idegtépő spotköteg, láttam, amikor próbálgattad, már akkor is szurkoltam, hogy sikerüljön. Szerettem volna látni egyben felvéve. Csak sajnálni tudlak, amiért a Sanchez folyamatosan despawnol.. :D De látom veled ez nem baszhat ki. Beadtad baszod, életed kombója!
7:55 - 8:20 || chezz || Jó finisher, hirtelen nem tudnék spotot, ahol ezt überelni lehet. Statikus kamera, egér kihúzva, hogy ne mozduljon el a felvételek között, könnyebb legyen összevágni. Egyben elég nehéz lett volna hatszor bemákolni. Méltó zárás. A nyitány is valami olyasmi volt, ahol egy technikából az eddigi (bár abban az esetben már örökérvényűen) legtöbbet hoztátok ki, ez a záróetűd pedig jelenleg a legtöbb airjump egymás után fűzve. Szép.

Konklúzió:

Példás videó ez a jelenlegi helyzetben. Így, hogy február óta nem működünk egy csapatként valahogy rohamszerűen megugrott az aktivitás és a játékkedv. Mindig így járok, felmondtam egy melóhelyen, rá három hónappal mindenkinek felemelték brutál mennyiségekkel a bérét, feloszlatok egy tíz éves virtuális "kiscsaládot", hirtelen észbekapnak az emberek. Örülök azért, hogy nem szűnik meg a virtus és még valaki műveli ezt. Közös érdekek vezettek, közös eredményeket értünk el, de úgy éreztem, hogy kezd kifújni a kreativitás és az aktivitás is a csapaton belül, erre érkezik egy ilyen videó, ami adott egy friss lélegzetvételt ennek a portól beszürkült, dohos műfajnak. Vannak forradalmi újítások, a kifordulós és hátrafelé bumpok, a nekifutós boostok, a TUN-tól vett dash egyre sűrűbb alkalmazása és a Ti esetetekben az FPS váltás aktív használata. Kiléptetek egy mederből, már nem csak spotokban gondolkodtok, hanem tűt és cérnát ragadva elkezdtetek összefűzni kisebb dolgokat valami egészen nagyobbá. Jó az irány, inspirálóan hatott rám és gondolom mindazokra is, akik még a játékközösségünkhöz tartoznak és követik/művelik a parkourt. Van élet a halál után is, ilyen videók és ilyen megoldások kellenek. Nagyon sokat tettetek ebbe a videóba, viszonylag elég rövid idő alatt. Megelőzte fejenként 1-1 szóló és 1-1 duo is, ez pedig a végkifejlet, itt kezdett el kicsúcsosodni az, ami az ezt megelőző 4 videóban még csak körvonalazódni látszott. Formát öltött egy újabb irány, egy újabb szint. Ideje volt levedleni a régi berögződéseket és újabb perspektívákat keresni.
10 év után sikerült ismét bebizonyítani, hogy minden megrekedés átmeneti és egyik meder sem feneketlen. Ez legyen a példa arra, hogy hol kell új lapot nyitni egy 10 éve íródó történetben.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal