Szerző Téma: [Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]  (Megtekintve 2667 alkalommal)

[Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]
« Dátum: 2013. Március 20. - 18:02:53 »
+1 Show voters
Üdvözletem.
Tudom hogy van már ilyen téma, hogy hogyan kell parancsokat készíteni, de sokaknál láttam hogy nem annyira megy a parancs készítés.
Ezért most leírok 5 db kezdõt leges parancsok.
Elõször is kezdjük /help paranccsal.
Elõször is nyissuk meg a pawnot, és kezdjünk egy új játékmódot
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno1_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Most pedig menjünk le a 91. sorhoz.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno2_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Következõ lépés pedig /help parancs helyére írjuk be hogy /fegyvercsomag
Most pedig nézzük meg a fegyver idket.
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Weapons
Ha meg van akkor most erre a függvényre lesz szükségünk.
 
GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500);

 
Ha meg van akkor vissza megyünk pawnoba és a \'\'// Do something here\'\' helyére beírjuk a függvényt.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno4_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Ha azt szeretnénk hogy több fegyvert adjon a parancsnál akkor többször írjuk egymás alá a függvényt.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno5_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Ha egymás alá beírtuk, akkor csak annyi a dolgunk hogy a 26 os szám helyére más idt írunk be, mert ha nem más id-t írunk be akkor ugyan azt a fegyvert kapja meg tölténnyel együtt.
Most pedig következzen a god parancs.
Nem kell egy új játékmódot kezdeni mert elég egyszerûen belehet tenni a mostani parancsunk alá még egy parancsot.
Csak annyi a dolgunk hogy kimásoljuk a elsõ parancsunkat, és bemásoljuk return 0 felé.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Most pedig a
SetPlayerHealth(playerid, 100);

 függvényre lesz szükségünk.
Most töröljük ki az összes \'\'GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500);\'\' függvényt, és az helyére írjük be hogy
SetPlayerHealth(playerid, 9999);

 
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno6_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Nagyából csak ennyi lenne a god parancs, most pedig help parancs következik.
Ügye elõbb leírtam hogyan kell csinálni god parancsot, most ugyan úgy kell, másoljuk ki a god parancsunkat és írjuk bele a return 0 felé.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno7_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Elõször is töröljük ki a
SetPlayerHealth(playerid, 9999);

 nevû függvényt és az helyére írjuk be
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, \"Ide a szöveg!\");

 nevû függvényt.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno9_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
\'\'Ide a szöveget\'\' helyére írj be valamit amit majd /help parancsnál kiad.
De elõtte ne felejtsd el definálni a mód elején a zöld színt[/b]
 
#define COLOR_GREEN               0x33AA33AA

 azt ne felejtsd el hogy a
#include <a_samp#

 alá tedd be.
\"width=500http://kepfeltoltes.hu/130320/pawno10_www.kepfeltoltes.hu_.png[/img]
Így néz ki egybe a játékmódunk:
 
// This is a comment
// uncomment the line below if you want to write a filterscript
//#define FILTERSCRIPT
#include <a_samp>
#define COLOR_GREEN               0x33AA33AA
#if defined FILTERSCRIPT
public OnFilterScriptInit()
{
print(\"\\n--------------------------------------\");
print(\" Blank Filterscript by your name here\");
print(\"--------------------------------------\\n\");
return 1;
}
public OnFilterScriptExit()
{
return 1;
}
#else
main()
{
print(\"\\n----------------------------------\");
print(\" Blank Gamemode by your name here\");
print(\"----------------------------------\\n\");
}
#endif
public OnGameModeInit()
{
// Don\'t use these lines if it\'s a filterscript
SetGameModeText(\"Blank Script\");
AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0);
return 1;
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
return 1;
}
public OnPlayerConnect(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
return 1;
}
public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
return 1;
}
public OnVehicleDeath(vehicleid, killerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerText(playerid, text[])
{
return 1;
}
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if (strcmp(\"/fegyvercsomag1\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500); // 26 os szám az a fegyver id-je | 500 as szám pedig a fegyver tölténye.
GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500); // 26 os szám az a fegyver id-je | 500 as szám pedig a fegyver tölténye.
GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500); // 26 os szám az a fegyver id-je | 500 as szám pedig a fegyver tölténye.
GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500); // 26 os szám az a fegyver id-je | 500 as szám pedig a fegyver tölténye.
GivePlayerWeapon(playerid, 26, 500); // 26 os szám az a fegyver id-je | 500 as szám pedig a fegyver tölténye.
return 1;
}
if (strcmp(\"/god\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
    SetPlayerHealth(playerid, 9999);
return 1;
}
if (strcmp(\"/help\", cmdtext, true, 10) == 0)
{
    SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, \"Ide a szöveg!\");
return 1;
}
return 0;
}
public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStateChange(playerid, newstate, oldstate)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerEnterRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerLeaveRaceCheckpoint(playerid)
{
return 1;
}
public OnRconCommand(cmd[])
{
return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}
public OnObjectMoved(objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerObjectMoved(playerid, objectid)
{
return 1;
}
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
return 1;
}
public OnVehicleMod(playerid, vehicleid, componentid)
{
return 1;
}
public OnVehiclePaintjob(playerid, vehicleid, paintjobid)
{
return 1;
}
public OnVehicleRespray(playerid, vehicleid, color1, color2)
{
return 1;
}
public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row)
{
return 1;
}
public OnPlayerExitedMenu(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerInteriorChange(playerid, newinteriorid, oldinteriorid)
{
return 1;
}
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
return 1;
}
public OnRconLoginAttempt(ip[], password[], success)
{
return 1;
}
public OnPlayerUpdate(playerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamIn(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnPlayerStreamOut(playerid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamIn(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnVehicleStreamOut(vehicleid, forplayerid)
{
return 1;
}
public OnDialogResponse(playerid, dialogid, response, listitem, inputtext[])
{
return 1;
}
public OnPlayerClickPlayer(playerid, clickedplayerid, source)
{
return 1;
}

 
Köszönöm a figyelmet, ez még az elsõ leírásom ezért lehetnek benne hibák.
Remélem mindenki hasznát veszi, negatív és pozitív jöhetnek hiszen a hibáinkból tanulunk.
Üdvözlettel: Mazda
« Utoljára szerkesztve: 2013. Március 20. - 18:27:42 írta Mazda »

Nem elérhető Dead

  • 2045
    • Profil megtekintése
[Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]
« Válasz #1 Dátum: 2013. Március 20. - 18:11:50 »
0 Show voters
OnFSInit mellett OnGMInit? Ezt kezdõk biztos értik. Mellesleg, kb 3 parancsból áll, ami el sem fog indulni.
Na m1, Hajrá!

Nem elérhető zeteni

  • 1970
  • Ex-Scripter
    • Profil megtekintése
[Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]
« Válasz #2 Dátum: 2013. Március 20. - 18:18:20 »
0 Show voters
Kezdõt leges? Nem kezdetleges akar lenni?

[Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]
« Válasz #3 Dátum: 2013. Március 20. - 18:27:18 »
+1 Show voters
Idézetet írta: zeteni date=1363799900\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"35109\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Kezdõt leges? Nem kezdetleges akar lenni?
 
Elnézést Zeteni, csak este van és kivan a kezem, de javítottam.

Nem elérhető JBauer

  • 1407
    • Profil megtekintése
[Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]
« Válasz #4 Dátum: 2013. Március 20. - 18:29:33 »
0 Show voters
1. dolog:
a /help paranccsal akarsz kezdeni de a /fegyvercsomagot csinálod meg :D
2. dolog:
Ez nem játékmód, mondjuk azt, hogy egy nagyon-nagyon rövid filterscript.
3. dolog:
Ne másolgasd a parancsokat, mert ha egyszer lesz egy teszem azt 50-70 soros parancsod akkor azt törölni elég hosszú idõ, csináld az elejérõl.
4. dolog:
Ha már kezdõknek szól a \"leírás\" akkor ne használd a definiálni szót, hanem próbáld elmagyarázni.
5. dolog:
 
#include <a_samp#

helyett:
#include <a_samp>

 
Valószínûleg elírás, de mindig nézd át amit írsz.
6. dolog:
Egyszerre FilterScript és GameMode initet nem igen szoktak egymás mellé rakni, plusz az
#if defined FILTERSCRIPT

 
#else

 
#endif

 sorokat vedd ki, mert fölöslegesek.
(A felesleges dolgokat meg vedd ki (OnDialogResponse etc...))
Pozitívumnak talán azt tudom felsorolni, hogy segítõ szándékkal csináltad a \"leírást\" + a parancsok hibátlanok.
Üdv. JBauer
« Utoljára szerkesztve: 2013. Március 20. - 18:32:03 írta JBauer »

Nem elérhető Amf

  • 1459
    • Profil megtekintése
[Leírás]Kezdetleges parancsok készítése szerverünkbe[Képekkel]
« Válasz #5 Dátum: 2013. Március 20. - 21:14:45 »
0 Show voters
Ha azt szeretnénk hogy több fegyvert adjon a parancsnál akkor többször írjuk egymás alá a függvényt.[/quote]
 
GivePlayerWeapon( playerid, 3, 1 ), GivePlayerWeapon( playerid, 30, 500 ); // Nem muszáj egymás alá.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal