Kezdjük is.
A függvény amire szükségünk lesz, az a
floatsqroot függvény, ami arra való, hogy egy lebegõpontos törtszámnak a négyzetgyökét kiszámolja.
Az egész nagyjából annyi, hogy fogjuk a két játékos (vagy két pont), három koordinátáját, és egyszerû számtani mûveleteket végzünk vele. Az egyes játékos (pozíció) (tök mindegy melyik lesz) lesz a player1, a kettes a player2. Struktúra:
A player1 X pozíciójából kivonjuk a player2 X pozícióját, és ezt négyzetre emeljük.
A player1 Y pozíciójából kivonjuk a player2 Y pozícióját, és ezt négyzetre emeljük.
A player1 Z pozíciójából kivonjuk a player2 Z pozícióját, és ezt négyzetre emeljük.
Ezt a 3 eredményt összeadjuk.
A kapott eredménynek kiszámoljuk a négyzetgyökét, a függvényünk segítségével.
Akinek nem tiszta, hogy mi az a négyzetre emelés: egyszerûen magyarázva, önmagával megszorozzuk a számot.
Darabonként a mûveletek:
(player1x - player2x) * (player1x - player2x)
(player1y - player2y) * (player1y - player2y)
(player1z - player2z) * (player1z - player2z)
Ilyen sorrendben rakjuk be a függvényünkbe, és adjuk össze õket.
Tehát:
floatsqroot((player1x - player2x) * (player1x - player2x) + (player1y - player2y) * (player1y - player2y) + (player1z - player2z) * (player1z - player2z));
Ennyi lett volna a leírás, köszönöm hogy elolvastad.