Szerző Téma: [TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása  (Megtekintve 4661 alkalommal)

GroX

  • Vendég
+2 Show voters
Üdv, ebben a tutorialban számítgatunk egy kicsit.
Nem kezdoknek írom de lehet ok is megértik.
Vegyük eloször az olyan függvényeket amik biztosan kellenek:
GetPlayerPos - Játékos pozíciójának a lekérdezése
GetPlayerFacingAngle (GetVehicleZAngle ha jármuben) -  Nézet lekérdezése
floatsin - lebegopontos szám szinuszának kiszámítása a megadott módszerrel
floatcos - lebegopontos szám koszinuszának kiszámítása a megadott módszerrel
Egyszeru a dolog. Létrehozunk 4 változót. X,Y,Z pozícióhoz, és a nézethez.
 
new Float:x, Float:y, Float:z, Float:angle;

 
Majd lekérdezzük:
 
GetPlayerPos(playerid,x,y,z);
GetPlayerFacingAngle(playerid,angle);

 
Persze ha jármuben akkor a GetVehicleZAngle-t kell használni.
Végül kiszámoljuk:
 
x+=(floatsin(-angle,degrees)); //a nézet változójának az ellentettjét kell alkalmazni, és a degrees módszerrel kell számolni
y+=(floatcos(-angle,degrees)); //És az x,y változóhoz hozzá kell a kijött eredményeket adni

 
Ez kb nagyon közel van a játékoshoz. Ha messzebb akarod kiszámítani akkor szorzunk egy kicsit:
 
x+=(2*floatsin(-angle,degrees));
y+=(2*floatcos(-angle,degrees));

 
Ez 2szer akkora távolságra van. Minél nagyobbal szorzod annál messzebb.
A mögötti pozíció gyakorlatilag ugyanez csak itt kivonunk:
 
x-=(floatsin(-angle,degrees));
y-=(floatcos(-angle,degrees));

 
Fontos: az x,y számnak lesz annyi az értéke amennyit kiszámoltál, láthatod hogy ott van az =.
Lehet valakinek jól jön....

Nem elérhető krisk

  • 2380
    • Profil megtekintése
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #1 Dátum: 2010. május 15. - 21:14:15 »
0 Show voters
Pont a lényeget nem értem, a szögfüggvények nekem kicsit magasak  :amazed:

Nem elérhető Csabesz

  • 7827
    • Profil megtekintése
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #2 Dátum: 2010. május 15. - 21:47:02 »
0 Show voters
Jó leírás, értheto.  ;)
Én ezt sebesség méronél használom.  :D

Nem elérhető Jex

[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #3 Dátum: 2010. május 16. - 11:19:41 »
0 Show voters
Ha valaki nem érti a sinus-t és a cosinus-t a matekban, akkor ezt soha nem fogja megérteni :D

GroX

  • Vendég
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #4 Dátum: 2010. május 16. - 22:12:27 »
0 Show voters
Idézetet írta: Jex date=1274001581\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ha valaki nem érti a sinus-t és a cosinus-t a matekban, akkor ezt soha nem fogja megérteni :D
 
Hát sajnos épp ez az... De egyszer úgyis megfogja mindenki tanulni :)

Szeby1995

  • Vendég
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #5 Dátum: 2010. május 18. - 15:59:19 »
0 Show voters
ilyen sazrul leirni valmit..
ez tök szar :@

GroX

  • Vendég
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #6 Dátum: 2010. május 18. - 16:53:15 »
0 Show voters
Idézetet írta: Szeby1995 date=1274191159\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
ilyen sazrul leirni valmit..
ez tök sz*r :@
 
Mert te gondolom annyira értesz hozzá.
Ha Csabesz szerint értheto akkor meg...
De te biztos jobban tudod mert olyan nagy pro vagy :S
« Utoljára szerkesztve: 2010. május 18. - 18:17:31 írta GroX »

Nem elérhető Depi

  • 2259
  • Még mindig TrYp. :)
    • Profil megtekintése
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #7 Dátum: 2010. május 18. - 18:24:34 »
+1 Show voters
Idézetet írta: Szeby1995 date=1274191159\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
ilyen sazrul leirni valmit..
ez tök sz*r :@
 
Bazd mit szarozod le ? Amikor te csak kéregetni jársz ide ? Segitség / Szkript kérések.
Ha te nem értesz hozzá akkor inkább ne írj ide.

Nem elérhető Iceaac

  • 2187
    • Profil megtekintése
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #8 Dátum: 2010. május 19. - 10:55:29 »
0 Show voters
Idézetet írta: Szeby1995 date=1274191159\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
ilyen sazrul leirni valmit..
ez tök sz*r :@
 
Ha nem érted veled van a baj, magad kéne szidnod.

Nem elérhető P3ti

  • 321
    • Profil megtekintése
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #9 Dátum: 2011. január 09. - 21:05:00 »
+2 Show voters
Ez nagyon hasznos kis leírás, grat!  ;)

[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #10 Dátum: 2011. január 09. - 21:13:36 »
0 Show voters
Idézetet írta: Szeby1995 date=1274191159\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
ilyen sazrul leirni valmit..
ez tök sz*r :@
 
Hát most nem hiszem hogy ártot neked valamit hogy lekell szarozd a munkálját, számodra bármilyen nehéz is felfogni õ még mindig csak hogy segíteni akart vele és van aki megis értete, szóval szerintem változtass a modorodon és az értékelési szinteden.

Nem elérhető KowaZ

[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #11 Dátum: 2011. január 11. - 16:00:26 »
0 Show voters
Idézetet írta: Tequila シ date=1273913033\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"1659\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

x+=(floatsin(-angle,degrees)); //a nézet változójának az ellentettjét kell alkalmazni, és a degrees módszerrel kell számolni
y+=(floatcos(-angle,degrees)); //És az x,y változóhoz hozzá kell a kijött eredményeket adni

 

Miért kell az \"angle\" változót minusz elõjellel írni? Nem emlékszem ilyenre matekóráról. Ha már leírást készítesz  akkor magyarázd is el, hogy mi miért van és ne csak azt mutasd meg, hogy mi lesz a végén...
KowaZ

Gang[St]e[R]

  • Vendég
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #12 Dátum: 2011. május 21. - 22:05:09 »
0 Show voters
Én már értem, de az a degrees, floatsin és floatcon jelentését ne értem.
Amúgy jó leírás, aki szarozza az biztos jobbat tud...

[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #13 Dátum: 2011. december 31. - 20:12:42 »
0 Show voters
Hy!Hogylehet kiszámolni a játékosról balra esõ pozíciót, és a jobbra esõ pozíciót? akkor nemkell --ba tenni az anglet vagy mi?:D

Nem elérhető rewan

  • 960
    • Profil megtekintése
[TUT]Számítgatás... A játékos ELOTTI/MÖGÖTTI pozíció kiszámítása
« Válasz #14 Dátum: 2011. december 31. - 22:12:36 »
0 Show voters
Na ez érdekes.
Szerintem(ha van jobb tapasztalatod, ne hallgass rám)
ha hozzáadsz(jobbra)/kivonsz(balra) a FacingAngle-hez valamennyit(mondjuk -180 a balra
esõ területhez), akkor úgy kiszámítható
[pawn]x+=(floatsin(-angle,degrees));
y+=(floatcos(-angle,degrees));[/pawn]
ezzel a módszerrel.
Lehet nagy baromságot mondtam, bocsi ha nem mûködik, de
szerintem így kéne menjen.
Fizika/Matek 2-es :-[

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal