/*(v:0,2)#include pl:#include enélkül nem tudsz semmit csinálni szinte a pawnoban mármint samp terénaz includeban is ilyenek vannak pl definíciók kódok változók stb.... pl.:belerakod a mysql stb hozzáférés adatait és így ha a módot meg is szerzik attól nem tudják meg az adatokatde ez egy hólye példa volt mert ne merre szokták használni csak hogy érzékeltessem hogy bármire lehet használniegy részlet a a_samp inculdból\"#include #include #include #include #include #define MAX_PLAYER_TEXT_DRAWS (256)#define MAX_MENUS (128)#define MAX_3DTEXT_GLOBAL (1024)#define MAX_3DTEXT_PLAYER (1024)#define MAX_PICKUPS (4096)#define INVALID_MENU (0xFF)#define INVALID_TEXT_DRAW (0xFFFF)#define INVALID_GANG_ZONE (-1)#define INVALID_3DTEXT_ID (0xFFFF),,Magyarul ami benne van úgy érzékeli mintha benne lenne a módban, nagyjából ennyielhelyezése: lehetõleg a mód legelejére de mindenképpen az on game mode init fölé (legalábbis oda szokás, nemtudom mi lesz ha alá rakod nem próbáltam még)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------#define ... na ezt sok féle dologra használják.. definícióra de több \"változatban\" ha lehet így kifejezni magampélda: #define zöld 0x9EC73DAA - jelen esetben be \"definiáltad\" a 0x9EC73DAA (vagyis a zöld színt) arra hogyha beírod pls a SendClientMessage-ba a szin helyére hogy zöld akkor azt is el fogja fogadni(megjegyzés:a szineket ugy szoktál pl hogy: COLOR_ZOLD, COLOR_RED stb de nicns nagyon jelentõsége csak megjegyezheto stb stb stbde pl akik magyarosítják a pawnot szoktak: #define ha if (itt féldául az if helyére írod hogy ha akkor azt is elfogadja)de szokták használni munkákra , de akármire... (a lényegét elmondtam a többit már egy adott témára specializálódott leírásban, a lényegbõl már megérted miért mi)elhelyezése hasonló az includokéhoz.. a publikok fölé az includok alá (v:0,1)A legelején elmagyarázok pár alap dolgot..------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------SencClientMessage-Ezzel tudunk üzenetet küldeni... szöveget megjeleníteni3 paramétere van-playerid (a játékos aki cselekszik)-color ( vagyis szín ezt pl itt: \"http://sampforum.hu/index.php?page=color\" tudtok keverni magatoknak-message (vagyis az üzenet amit kiírjon...)Így néz ki:SendClientMessage(playerid,-1,\"Ezt írja ki a szerver\");Ez azt jelenti hogyha ez egy parancsban lenne benne akkor kiiírná annak a játékosnak aki beírta a parancsot hogy:\"Ezt írja ki a szerver\" és fehér színnel mivel a -1 -et fehér színnek érzékeli a pawno----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------SendClientMessageToAll-Ez hasonló az elõzõhöz csak ez minden fentlévõ játékosnak elküldi az üzenetet... ezt hírdetésekre csatlakozás értsítõnek lehet pl. használni2 paramétere van-color (egy szín)-message (és az üzenet...)(Ide NEM kell a playerid mivel itt minden játékosnak elküldi az üzenetet.Példa:SendClientMessageToAll(-1,\"Segítség kell? sampforum.hu\");Ezt pl. egy random üzenetküldõbe lehet felhasználni.. ez annyit tesz hogy minden fentlévõ játékosnak kiírja h:Segítség kell? sampforum.hu-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------SetPlayerPos-Ezzel tudunk pl. teleportot készíteni stb. ez arra szolgál, hogy a játékost eljutassuk egy adot pozíóra/baParaméterei:-playerid (a játékos aki cselekszik)-x,y és z kordinátaEz így néz ki:SetPlayerPos(playerid,2671.6074,894.9944,11.1189);Ez azt jelenti hogy elvitte az adott játékost a 2671.6074,894.9944,11.1189- kordinátára------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------GivePlayerWeapon-Ezzel tudunk a játékosnak fegyvert adniparaméterei:playerid(a játékos aki cselekszik)weaponid(a fegyver id-je) (ezeket itt találod meg \"http://wiki.sa-mp.com/wiki/Weapons\")ammo(hogy mennyi töltényt adjon bele)Pl: GivePlayerWeapon(playerid,30,400); - ezzel adunk neki egy AK47 et 400 tölténnyel *//*OnFilterScriptInitEz az hogy mi történjen amikor megnyitódik az adott filterscriptItt pl. kiírja a logba hogy: xy Filterscript betöltve*/public OnFilterScriptInit(){print(\"\\n--------------------------------------\");print(\" xy Filterscript betöltve\");print(\"--------------------------------------\\n\");return 1;}/*OnFilterScriptExitItt az hogy mi történjen ha leállna a filterscript*/public OnFilterScriptExit(){return 1;}/*OnPlayerConnectEz az amikor a játékos csatlakozik itt nagyon sok mindent csinálhatunk...pl. Adhatunk neki egy üdvözlõ üzenetet... Megkérdezehtjük tõle milyen csapatba szeretne álni.. Regisztráltathatjuk stb-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Pl: Megcsinálom h ha feljön a játékos akkor kiírja neki h : üdv a szerveren a parancsékért /help*/public OnPlayerConnect(playerid){SendClientMessage(playerid,-1,\"Üdv a szerveren. A parancsokért \'/help\'\");return 1;}/*OnPlayerDisconnectez az hogy ha lelép a játékos ... itt kiírhatjuk pl a logba hogy valaki kilépett a szerverrõl*/public OnPlayerDisconnect(playerid, reason){printf(\"Valaki kilépett a szerverrõl\");return 1;}/*OnPlayerSpawnEz az hogy ha a játékos már lespawnolt... itt.. odaadhatunk neki pl. fegyvert*/public OnPlayerSpawn(playerid){GivePlayerWeapon(playerid,31,500);//most odaadtunk neki egy 500 tölis m4 etreturn 1;}/*OnPlayerDeathez akkor hívódik meg ha meghalt a játékos ... itt kiírhatjuk neki hogy ki ölte meg vagy h mivle v stb.*/public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason){return 1;}/*OnPlayerCommandTextez a pawno alap parancsfeldolgozója... a kezdõk szerintem elõször ezen tnauljanak meg parancsot létrehozin..--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Most megcsináljuk azt hogyha beírja a játékos azt h /ls akkor elteleportálja ls be..(és kiírja h elteleportált)Elõször is menjünk fel egy szerverre... vagy a samp debug ra ... utána egy tetszõleges pozícióra és /save(DE FONTOS hogy NE üljünk jármáben)( a /save után írhatunk valamit hogy könnyeb legyen megtalálni mi mi pl: \"/save kezdohely\" akkor az AddPlayerClass végén a // után lesz amit a /save után beírtunkEzután elfogja menteni ezt nekünk amit a Dokumentumok/GTA San Andreas User Files/SAMP/savedpositions -ben találunk megAddPlayerClass(292,2478.2583,-1652.9495,13.4688,177.5633,0,0,0,0,0,0); // gettoNa ebbõl nekünk a 292(ami a skint jelenti amiben elmentettem) utáni 3 vesszõvel(,) elválasztott szám kell jelenleg pl:2478.2583,-1652.9495,13.4688*/public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]){if (strcmp(\"/ls\", cmdtext, true, 10) == 0){SetPlayerPos(playerid,2478.2583,-1652.9495,13.4688);SendClientMessage(playerid,-1,\"Elteleportáltál LS be\");return 1;}return 0;}/*A // és a / * * / arra szolgálnak hogy commentbe rakom a szöveget vagyis a pawno nem érzékeli amit ide írok*//*v0,3Ebben a updateban a zcmd-t mutatom be mivel most értem ide (igen jópár hónap után ) hogy szánjak erre a topickomra idõt... és sok negatív komment érkezett hogy miért nem a zcmd meg a zcmd gyorsabb stb... ezért most ez lesz a követekzõ*//*A zcmd sokak szerint az egyik leggyorsabb és legegyszerûbb parancsfeldolgozó a pawnoban.. használatához nincs más dolgunk mint letölteni az includeját ( http://www.solidfiles.com/d/879d1213462fc1562d16d464e90c8cf9/ ) elhelyezni a pawno/include mappába és a pawnoba az include-k közé beszúrni a következõt: #include Használata.. szinte bárhová de mindenen kívül (tehát az onplayercommandtexttõl eltérõen csak simán helyezzük bele a pawnoba ne legyen semmilyen {} között)*/CMD:parancs(playerid, params[]){ //ide a kívánt cselekvést return 1; }/*fontos: a CMD: után NEM kell \"/\" jelparaméterei: -playerid: a parancsot beíró játékos-params[]: a szóköz után rakott szöveg*//*==================================================================FIGYELEM=======================================Ezt azért hoztam létre hogy akik még egyáltalán nem jártasak a pawnoban azoknak valamivel tudjak segíteni...Akimár jobban tudja a pawnot használni annak semmi haszna ez de nem is nekik készítettem*/
OnPlayerCommandTextez a pawno alap parancsfeldolgozója... a kezdõk szerintem elõször ezen tnauljanak meg parancsot létrehozin..
OnPlayerCommandTextez a pawno alap parancsfeldolgozója... a kezdõk szerintem elõször ezen tnauljanak meg parancsot létrehozin.. szerintem meg nem,mivel az már elavult,lassú,sz.ram szép leírás
folytatást
Mondjuk ezeket eddig is tudtam ééééés nem programozok egyáltalán.
OnPlayerCommandTextez a pawno alap parancsfeldolgozója... a kezdõk szerintem elõször ezen tnauljanak meg parancsot létrehozin.. szerintem meg nem,mivel az már elavult,lassú,sz.r
Szerintem meg ott a hiba, hogy PAWN, és nem PAWNO. Ezen felül meg az OnPlayerCommandText nem elvault, és lassú, a lassú ami ellenõrzi a stringeket. [/quote]És a kevésbe szakavatott szemeknek, akik azt hiszik, hogy az OnPlayerCommandText(..) elavult, elárulom, hogy egyetlen olyan parancsfeldolgozót sem találtok, ami nem OnPlayerCommandText-re épül..